Friday 28 September 2012

MOGA DI SYURGA BERSATU RINDUMU RINDUKU


  • Unlike ·  ·  · Thursday at 8:42pm
    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara 
      MENGEJAR CITA-CITA CUMA TINGGAL SEHASTA SALAM DARI JAKARTA


      Temul Amsal Ratu Rimba.....Telah habis malamku menelaah bait-bait sajakmu. sampai ku hitung semua tanda bacanya. Sepertinya 
      ada sesuatu rahasia yang membeku disana..yang sengaja kau himpit dengan pualam, dan kau kuburkan hatimu di sana.....tapi biarlah aku tak mau lagi bicara tentang itu. aku tak akan ingin mengetahui siapa kamu, karena itu bukanlah tujuanku semula....ku tutup semua itu dalam sebuah memori yang tak pasti....kini yang aku temani hanya tulisan dan suaramu saja. dan ini aku rasa cukup untuk kita saling berbagi, mengejar cita-cita yang cuma tinggal sehasta. Salam dari Jakarta - Indonesia.
      Tuesday at 12:32am · Unlike · 2

      PELANGI ITU ADALAH KAMU TEMUL AMSAL

      Duhai sahabatku Temul Amsal....
      Aku tak pernah tahu kamu itu siapa
      Pujangga ke penyair ke penyajak ke
      Yang aku tahu kau menyapa aku
      Di negeri Antah Berantah
      Tapi sapaanmu 
      Telah menyentap jantung hatiku
      Dan aku amat kecewa dengan kamu
      Bahasa yang kau lontarkan
      Menikam jantung hatiku
      Tapi kupujuk hati
      Memang sudah lumrah
      Aku dilayani sebegitu
      Di negeri Antah Berantah
      Tak seorang pun ambil tahu
      Aku gembira ke
      Sedih ke
      Sihat ke aku ...
      Sakit ke aku
      Semuanya sepikan aku
      Seolah aku tak wujud di situ
      Sedangkan aku setiap hari
      Bertegur sapa 
      Sapa semua yang lalu lalang di situ
      Mereka semuanya tak ambil peduli

      Sedang aku duduk termenung di batu
      Memandang laut terbentang luas
      Kau datang menyapa...

      "Duhai teman 
      Apa yang kau pandang di sana tu?
      Dan kenapa kau menangis..."
      Tanyamu

      "Di sana ada pelangi
      Cantikkan?"

      "Apa kamu ini buta ke...
      Mana ada pelangi
      Dalam waktu ribut begini?"

      "Iya...ada pelangi...
      Cantik....cantik...banget!"

      "Kamu ini memang gila...gila...gila...
      Aku kata tak ada pelangi
      Kau bilang ada pelangi...."

      "Pelangi itu adalah kamu!"
      Aku gelak sambil memandang wajahmu
      Dan kau terdiam kaku!

      Dalam diam tanpa bicara
      Kau hadiahkan pelangi nan indah untuku
      Kusyukuri dalam iman berbunga Syurga.
      Inilah hikmah di sebalik pertemuan kita
      Di Negeri Antah Berantah
      Terima kasih rakan pujanggaku TEMUL AMSAL

      Dengan ingatan tulus ikhlas daripada ,

      Sahabat pujanggamu
      Putri Alam Nilam Purnama
      Ratu Rimba Niagara
      Istana Rimba Niagara
      Malaysia /INdonesia

      25 Sept 2012

  • MENGEJAR CITA-CITA CUMA TINGGAL SEHASTA SALAM DARI JAKARTA

    Temul Amsal Rabeah.....Telah habis malamku menelaah bait-bait sajakmu. sampai ku hitung semua tanda bacanya. Sepertinya ada sesuatu rahasia yang membeku disana..yang sengaja kau himpit dengan pualam, dan kau kuburkan hatimu di sana.....tapi biarlah aku tak mau lagi bicara tentang itu. aku tak akan ingin mengetahui siapa kamu, karena itu bukanlah tujuanku semula....ku tutup semua itu dalam sebuah memori yang tak pasti....kini yang aku temani hanya tulisan dan suaramu saja. dan ini aku rasa cukup untuk kita saling berbagi, mengejar cita-cita yang cuma tinggal sehasta. Salam dari Jakarta - Indonesia.
     · Yesterday at 12:39am
  • YA ALLAH JADIKAN LAMAN GRUP INI SEPERTI TAMAN-TAMAN SYURGA

    YA ALLAH KUPOHON BELAS EHSAN DARI-MU YA ALLAH
    JADIKANLAH RAKAN-RAKAN FB/GRUPKU RAKAN-RAKAN
    YANG MENYAYANGIKU KERANA-MU 
    ike ·  ·  · Yesterday at 12:35am

    • CUKUP SAMPAI DI SINI SAJA

      Hidup bukanlah bayang-bayang
      Lagi dikejar lagi menghilangkan
      Nampak ada tapi tak ada
      Ke mana pergi hilang bayang-bayang itu?

      Di ufuk barat?
      Di ufuk timur?
      Di ufuk utara?
      Di ufuk selatan?

      Carilah ke mana ufuk pun tak akan kau temui
      Bayang-bayang yang kau kejar tetap akan hilang
      Tetap bukan milikmu
      Makanya untuk apa kau
      Harapkan lagi bayang-bayang itu
      Dia bukan milikmu
      Dia bukan kepunyaanmu
      Sedangkan bayang-bayang pun
      Tak tahu dia kepunyaan siapa?

      Tapi yang pasti
      Kau ada roh dan jasad
      Yang memberikanmu roh adalah DIA
      Tanpa roh kau dah lama mati
      Selagi roh ada di tubuhmu
      Boleh membangunkan jasadmu
      Yang lesu ...longlai
      Lelah mengejar bayangan

      Dengan Nur Hidayah Kasih-Nya
      Rohmu akan terus
      Seru...dan seru...
      Duhai jasad
      Jangan di tunggu cinta si bayang-bayang
      Percuma saja jika kau masih begitu
      Sampai mati kau menunggu tak akan jadi kenyataan

      Tapi yakinlah jasad
      Cinta DIA sentiasa ada untuk kamu
      Selagi nafasmu ada
      Selagi jantungmu berdetak
      Selagi nadimu berdenyut

      Jika aku sudah keluar dari jasadmu
      Makanya segala keistimewaan mu
      Untuk meraih cinta-Nya
      Cukup sampai di sini saja

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      19 Sept 2012
      Like ·  ·  · Yesterday at 2:09am







DI SYURGA BERSATU RINDUMU RINDUKU

jika kita bertemu ada niat untuk berpisah
untuk saling menyakiti dan sepi menyepi
baiklah kita tak perlu bertemu
makanya kita bersangka baik dengan ALLAH
menghargai kurniaan-Nya
makanya hamba hargai perkenalan di fb/grup ini
tapi jika karya hamba disepikan
relakan hamba undur diri
izinkan hamba berkarya sendirian
tanpa hadirnya teman fb/grup
yang sudi memberi sokongan/dukungan
maafkan hamba jika perpisahan itu andainya terjadi
kerana itulah terbaik untuk kau dan aku
maafkan untuk segalanya
namun jadilah aku si pungguk rindukan bulan
duhai rakan fb/grup kerana kuterdera rindukanmu
sehingga ke nafas terakhirku
salam sayang dan rindu untuk kalian semua
di alam maya kita tak bertemu
moga di Syurga bersatu rindumu rinduku
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Sept 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA)
29 Sept 2012· 

0 comments:

Post a Comment

 
;