Monday 8 October 2012

PUTRI MELATI BIRU DALAM KEBESARAN-MU AKU MEMUJI-MU


  • HANYALAH ANGANKU
    By: Melati Biru


    aku ingin renangi lautan biru
    yang dalam
    mencari sebutir mutiara
    biru rinduku yang hilang...

    Kau mengajakku bermain di laut biru...
    gemuruh nya ombak ,tak segemuruh hatiku.

    yang sedang rindu menunggu waktu
    berlalu...
    ahhh.....kurasakan semua hanyalah anganku

    kau pun telah berlalu.............
    Unlike ·  ·  · 38 minutes ago
    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara RINDU BAYANGAN DI TASIK BIRU

      kanda tak hilang darimu sayang
      cinta kanda hanyalah untukmu 
      duhai tuan puteri melati biru

      siang dan malam kanda rindukanmu
      santapan kanda adalah rindumu
      rindu kanda padamu dinda
      kian membara-bara saban hari saban waktu
      hingga tak tahu mana hendak letakkan rindu ini

      bukan kanda tak cintakan dinda
      bukan kanda tak rindukan dinda
      tapi banyak sangat halangan cinta kita sayang
      hingga kanda tak tega tuk pertahankan

      biarlah kanda lepaskan cinta
      sepikan rindumu
      demi kebahagiaanmu

      berpisah denganmu dinda 
      adalah satu penyiksaan
      tak tertanggung 
      rasa dunia ini sepi
      bagaikan dilanggar garuda
      begitu dahyatnya 
      jika percintaan kita diteruskan
      makanya dinda
      demi kebahagiaan dinda
      kanda relakan
      perpisahan ini
      asalkan dinda
      merasa damai
      bersama 
      penghuni rimbamu
      bersama angsa putihmu
      di tasik malam
      purnama biru
      maafkan kanda duhai
      putri melati biru
      yang pernah kucinta
      yang pernah kurindu
      kini cuma tinggal rindu bayangan 
      di tasik biru
      duhai puteri melati biru

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      9 Oktober 2012
  • wahai bulan
    dengarlah bisikan hatiku
    aku menunggu purnamamu
    dilindungi mentari diwaktu siangku
    menjelma kembali di waktu malamku
    wahai bulan
    akulah perindu
    yang tak pernah jemu..
    Like ·  ·  · 15 hours ago
    • Pak Ngah likes this.
    • Ratu Rimba Niagara 
      DALAM KEBESARAN-MU TUHAN DIA MEMUJI-MU


      Wahai putri Lyn Sulaim
      tahukah dikau
      setiap bulan purnama
      aku menunggumu datang
      untuk membalas rindumu
      aku tahu kau adalah perinduku yang setia
      menunggu kemunculanku
      kini aku datang kepadamu
      cerminkan wajahmu yang rupawan itu
      dan berdoakanlah kepada 
      Pencipta aku dan Pencipta kau
      agar berkat seri rembulanku ini
      dengan izin-Nya jua wajahmu
      bertambah berseri-seri
      seperti serinya sinar rembulanku

      Marilah hampir padaku
      Putri Lyn Sulaim
      gapailah aku
      agar kau dapat rasai
      jantungku
      berdegup kencang
      melihat buah hatiku si Putri Lyn Sulaim
      Hampir kepadaku untuk membisikan ke telingaku
      "Syukur Ya Allah Kau Kurniakan teman setia
      sesetia rembulan"
      dan aku membalas bisikanmu itu...
      "Syukur Ya Allah kau ciptakan
      aku sebegini indah untuk
      ramai yang suka berkawan denganku
      dalam Kebesaran-Mu Tuhan dia
      memuji-Mu "

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      9 Oktober 2012
    • (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP AKU ,ALAM DAN CINTA &
      GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      9 Oktober 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;