Friday 12 October 2012

SANTUNNYA BAHASA RAKAN-RAKAN BIDADARIKU



Ratu Rimba Niagara shared Bidadari Dunia Mencari Cinta Sejati-Nya's photo.
20 hours ago
Renungan Mengingat Allah

Sahabat, Bayangkan bila pada saat kita berdoa dan mendengar ini:

"Terima kasih, Anda telah menghubungi Rumah Allah ?"

Pilihlah salah satu:

* Tekan 1 untuk "meminta"

* Tekan 2 untuk "mengucap syukur"

* Tekan 3 untuk "mengeluh"

* Tekan 4 untuk "permintaan lainnya"

Atau, bagaimana jika Malaikat memohon maaf seperti ini: "Maaf, Saat ini semua malaikat sedang membantu pelanggan lain. Tetaplah menunggu. Panggilan Anda akan dijawab berdasarkan urutannya."

Bisakah Anda bayangkan bila pada saat berdoa, Anda mendapat respons seperti ini:

Jika Anda mau bicara dengan Malaikat,

tekan 1. Dengan Malaikat Mikail,

tekan 2. Dengan malaikat lainnya,

tekan 3. Jika Anda ingin mendengar sari tilawah saat Anda menunggu,

tekan 4. Untuk jawaban pertanyaan tentang hakekat surga & neraka, silahkan tunggu sampai Anda tiba disini!!

Atau bisa juga Anda mendengar ini :

"Komputer kami menunjukkan bahwa Anda telah satu kali menelpon hari ini, Silakan mencoba kembali esok hari."

"Kantor ini ditutup pada akhir minggu. Silakan menelpon kembali hari Senin setelah pukul 9 pagi."

Alhamdulillah, Allah SWT mengasihi kita, Anda dapat menelponNya setiap saat!!!

Anda hanya perlu untuk memanggilnya kapan saja dan Dia mendengar Anda. Karena bila memanggil Allah, Anda tidak akan pernah mendapat nada sibuk. Allah menerima setiap panggilan dan mengetahui siapa pemanggilnya secara pribadi.

Ketika Anda memanggil, gunakan nomor utama ini: 24434

2 : shalat Subuh

4 : shalat Zuhur

4 : shalat Ashar

3 : shalat Maghrib

4 : shalat Isya

Atau untuk lebih lengkapnya lebih banyak kemashlahatannya, gunakan nomor ini : 28443483

2 : shalat Subuh

8 : Shalat Dhuha

4 : shalat Zuhur

4 : shalat Ashar

3 : shalat Maghrib

4 : shalat Isya

8 : Shalat Lail ( tahajjud )

3 : Shalat Witir

Info selengkapnya ada di Buku Telepon berjudul "Al Qur'anul Karim & Hadist Rasul" Langsung kontak, tanpa Operator tanpa Perantara, tanpa biaya.

Nomor 24434 dan 28443483 ini memiliki jumlah saluran hunting yang tak terbatas dan seluruhnya buka 24 jam sehari 7 hari seminggu 365 hari setahun !!.

Sebarkan informasi ini kepada orang-orang disekeliling kita. Mana tahu mungkin mereka sedang membutuhkannya

7 Kalimah ALLAH

Sabda Rasulullah S.A.W : " Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih laut "

1. Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3. Mengucap Astaghfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut.

4. Mengucap Insya-Allah jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok.

5. Mengucap "La haula wala kuwwata illa billah" jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6. Mengucap "inna lillahi wa inna ilaihi rajiun? jika menghadapi dan menerima musibah. Rasulullah" sepanjang siang dan malam sehingga tak terpisah dari lidahnya.

7. Mengucap "La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah" sepanjang siang dan malam sehingga tak terpisah dari lidahnya

Dari tafsir hanafi,

Silahkan jika ada yang ingin mengcopy tulisan ini dan menyebarkannya, semoga bisa bermanfaat bagi kita semua.
Like ·  · 



  1. shared RaNgeEliAan tE ChAmkiLiAaN oF P.G.C's photo.
    20 hours ago
    سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ
    سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ
    سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ
    سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ ! سُبْحَانَ اللهِ
    Like ·  · 



    shared Cahaya Hati's photo.
    20 hours ago
    Like ·  · 


    Ratu Rimba Niagara shared Emma Lieza's photo.
    about an hour ago
    Tersenyumlah duhai hati yang bersedih,Saat kita menempuh onak duri dunia ,derita sesekali mencuit hati .Hati remuk menangis tak terhenti .Kesedihan terus menerus bersemadi didalam hati .Ketika itu sabar pun tidak dikenali lagi.Dalam terharu
     .air mata tertumpah juga .Wahai hamba Ilahi...begitulah kehidupan dunia Kita ,tidak akan sesekali dapat menjangka apa yang Allah aturkan untuk kita.. Adakalanya kita tersangat gembira ,adakalanya kita tersangat kecewa.AturanNya bukan pilihan kita,Namun jangan risau ,Allah itu tuhan kita ,Tuhan yang Maha luas kasih sayangnya .Percayalah,Dia tidak akan menduga hambaNya kecuali untuk melihat hambaNya tersenyum disana ,tertawa disana,berbahagia disana,Disyurga yang mengalir dibawahnya sungai2 yang mendamaikan jiwa.bertapa indahnya .....
    Like ·  · Promote · 


    Like ·  · 



    CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK MENGHEMPAS PANTAI!
    Like ·  · 

    BUAT RAKAN FB/GRUP YANG TERSANJUNG DI HATI...

    Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
    begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
    comanya aku tak tega menangung sakitnya
    terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
    Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
    aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
    sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
    nyawa menjemputku pulang.

    Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
    serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
    berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
    aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...
    aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu
    dan bukan kau yang menjawab...coma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita
    rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
    Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
    aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
    kerna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...
    dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
    makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....
    jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....
    makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengobat rindumu ke aku....
    dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

    Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
    yang kita adalah sahabat paling sejati selepas itu kita tidak perlu
    lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
    sayang kamu demi-Nya makanya terimalah persahabatan ini demi-Nya.

    ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
    SASTRAMU SASTERAKU

    Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu...
    maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...
    makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham
    apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....

    Yang merindui mu di ombak rindu,
    Putri Alam Nilam Purnama
    Ratu Rimba Niagara
    Istana Rimba Niagara
    Indonesia/Malaysia/Brunei/Singapura/Thailand
    (Admin Grup Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua)
    12 Oktober 2012
    Like ·  · 


    Admin Grup Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua)
    12 Oktober 2012
    Like ·  ·  · 20 hours ago
    • Maria Aradia ~AKU MERINDUKAN KAMU~

      o teman semesta Niagara..
      dapat-kah engkau memahami
      tentang ikatan silaturrahmi

      yang kita simpulkan dalam Diri
      menjadi satu dalam Rimba waktu.

      canda-canda tlah mengisi hari kita
      lalu menjadi mawar cinta
      yang kita petik dari taman rahasia
      di bawah mahkota Ratu Niagara
      ohh masih-kah ada waktu dalam keramahan itu
      atau kita perlu lepaskan menjadi debu
      dirunduk angin pilu?

      lihat-lah teman Niagara
      bintang masih saja setia bergelayut pada malam
      menyimbahi kelam di awan itam
      sedangkan kita semakin menjauh..
      menjauh..
      dan menjauh!
      kita yang terluka
      atau mereka yang melukakan?

      katakan-lah
      ke mana lagi harus ku belayar
      ketika bahtera Aradia ku sudah rebah
      lunglai di laut landai.
      selamat tinggal teman
      moga perjuangan sang Ratu akan diteruskan
      menggapai rembulan impian!
      pada lembar-lembar waktu
      izinkan-lah aku mengelusi bayu
      dan menitip pesan;
      "AKU MERINDUKAN KAMU!"
      19 hours ago via mobile · Unlike · 3
    • 19 hours ago · Unlike · 3
    • Ratu Rimba Niagara TINTA SERUAN TERAKHIRMU

      Duhai rakan-rakan bidadariku....
      tak dapat hendak kulafazkan
      melainkan 

      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      aku bersujud di sejadah cinta-Nya
      dengan tangis hiba 
      penuh syahdu
      saat-saat inilah
      yang kudambakan
      aku ditemukan dengan kamu
      pertemuan yang tiada perpisahan
      dari dunia hingga ke Syurgawi kita terikat kasih
      aku terpana 
      dalam lautan rindu
      rindu serindunya
      pada kamu teman bidadariku
      kecantikanmu seiring dengan santun bahasamu
      bertambahlah aku merindu padamu
      aku bersyukur pada-Nya 
      tak terhitung banyak-Nya
      karna dengan belas kasih-Nya
      diKurniakan teman bidadariku
      untuk sama bergandingan denganku
      meneruskan perjuangan penuh berstrategi
      agar tak tersilap langkah
      agar terus dan terus
      menyanjung tinggi dan mempasakkan
      ilmu tauhid
      di kalbuku mu semua 
      sebelum sampai ke destinasi pasti

      andai kata aku pergi dulu sebelummu
      berjanjilah padaku
      yang kau akan 
      teruskan perjuangan tinta cinta Ilahi 
      hingga ke tinta seruan terakhirmu
      dengan kalimah tauhid
      LAAILLAAHAILLAALLAH MUHAMMADARRASULLAALLAH
      terpasak di kalbu semua dan dibawa hingga ke nafas terakhir
      itulah yang kau,aku dan semua dambakan 
      sebelum terpejam mata buat selamanya...

      Manalah tahu dengan Belas Ehsan-Nya
      berkat kita sayang menyayangi sesama hamba-NYa
      suci ikhlas kerana-Nya
      kita dapat bertemu di Syurga-Nya
      itulah ketenangan abadi
      tiada pengujungnya
      senyummu senyumku
      berpadu di Syurga
      Insya-Allah Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      RATU RIMBA NIAGARA
      12 Oktober 2012
      18 hours ago · Like · 2


      TINTA SERUAN TERAKHIRMU

      Duhai rakan-rakan bidadariku....
      tak dapat hendak kulafazkan
      melainkan
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      aku bersujud di sejadah cinta-Nya
      dengan tangis hiba
      penuh syahdu
      saat-saat inilah
      yang kudambakan
      aku ditemukan dengan kamu
      pertemuan yang tiada perpisahan
      dari dunia hingga ke Syurgawi kita terikat kasih
      aku terpana
      dalam lautan rindu
      rindu serindunya
      pada kamu teman bidadariku
      kecantikanmu seiring dengan santun bahasamu
      bertambahlah aku merindu padamu
      aku bersyukur pada-Nya
      tak terhitung banyak-Nya
      karna dengan belas kasih-Nya
      diKurniakan teman bidadariku
      untuk sama bergandingan denganku
      meneruskan perjuangan penuh berstrategi
      agar tak tersilap langkah
      agar terus dan terus
      menyanjung tinggi dan mempasakkan
      ilmu tauhid
      di kalbuku mu semua
      sebelum sampai ke destinasi pasti

      andai kata aku pergi dulu sebelummu
      berjanjilah padaku
      yang kau akan
      teruskan perjuangan tinta cinta Ilahi
      hingga ke tinta seruan terakhirmu
      dengan kalimah tauhid
      LAAILLAAHAILLAALLAH MUHAMMADARRASULLAALLAH
      terpasak di kalbu semua dan dibawa hingga ke nafas terakhir
      itulah yang kau,aku dan semua dambakan
      sebelum terpejam mata buat selamanya...

      Manalah tahu dengan Belas Ehsan-Nya
      berkat kita sayang menyayangi sesama hamba-NYa
      suci ikhlas kerana-Nya
      kita dapat bertemu di Syurga-Nya
      itulah ketenangan abadi
      tiada pengujungnya
      senyummu senyumku
      berpadu di Syurga
      Insya-Allah Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      RATU RIMBA NIAGARA
      12 Oktober 2012
      Like ·  ·  · 18 hours ago
      • Lyn Sulaim wahai Ratu Rimba Niagara, mengapa berbicara begini, apakah mahu meninggalkanku, baru saja kita bertemu, maafkan aku kerana masa mencemburuiku, tahukah engkau aku menyayangimu, sejak dari mula sampai kini aku merindu
        13 hours ago · Like · 1
      • Melati Biru Jangan kau pergi sayangku..RATU RIMBA NIAGARA..aku memerlukanmu untuk merawat dukalara ku....
      • Ratu Rimba Niagara DI ANGIN LALU KUSERU NAMAMU ...
        AKU KASIH SESUNGGUH KASIH PADAMU...

        Duhai teman-teman bidadariku yang kusayang sepenuh jiwa ragaku...
        bukan aku mahu meninggalkanmu malah aku bersyukur pada-NYa semenjak adanya kalian hidupku bagaikan berada di pepohona
        n taman-taman Syurga kita bercanda bersama-sama menikmati permandangan Syurga yang tak jemu mata memandang...Allahu Akbar indahnya tak dapat hendak dijelaskan dengan mata kasar atau dengan apapun cuma dapat merasakan betapa bahagianya kita di kala itu..kita berpuisi bersama-sama ...puisi bahasa-bahasa Syurga yang dialunkan dengan suara merdu bak buluh perindu....semuanya indah mempesona hanya Allah Azawajallah sahaja yang tahu bahagianya kita semua di kala itu...

        Manalah tahukan berkat kita berpuisi indah-indah di mana-mana grup kita berada kita jaga bahasa kesantunan puisi ya... tenang ditulis...tenang dibaca dan tenang juga didengar setenang air di Kali Syurga... tanpa ada niat untuk berbangga diri tika menulis dan menyiarkan yang kita niatkan inilah puisi yang kupersembahkan kepada Tuhanku dan didengar oleh para malaikat-Nya.

        Biarlah lah tiada siapa yang sudi nak like atau komen tak apa...asalkan Tuhan dan malaikat mencatat ada Nilaian di Sisi-Nya sebagai bekalan
        kita tika bertemu dengan-Nya kerana Tuhan tak pernah tidur sentiasa ada bersama kita .

        Duhai rakan bidadari yang kusayangi dunia akhirat....

        Bukanlah kita di sini merasa mendabik dada kitalah sesempurna iman
        dan kitalah bidadari-bidadari Syurga...
        tapi apalah salahnya kita membayangkan kita adalah bidadari Syurga
        yang sentiasa rindukan Allah SWT rindukan Syurga -Nya
        mahu cinta kita dibalas-NYa
        makanya kita bayangkan sebagai bidadari
        yang sentiasa ingin berbakti kepada Tuhan
        kepada semua ciptaan-Nya
        berbahasa yang indah-indah
        tanpa ada niat untuk melukakan menyakitkan hati sesiapa
        yang ada hanyalah kasih dan sayang setulus hati kerana-Nya
        biarlah hati kita yang hancur kecewa dan disakiti
        lantaran ada juga yang tak senang hati bila mana kita mahu
        pulang ke jalan-jalan-Nya...adatlah tu kan...
        buat baik pun dikatakan jahat apapun kita tetap maafkan mereka
        jika kita masih berdendam berarti ilmu tauhid kita masih beum kukuh
        sabar banyak-banyak...pasti Allah bertambah sayang pada kita
        Inya-Allah

        Duhai rakan bidadadariku yang kusayangi dunia akhirat...
        bukan aku mahu meninggalkan kalian
        cuma berjaga-jaga meninggalkan pesanan pada kalian
        manalah tahu sedetik nanti aku dijemput-Nya
        kerana urusan hidup dan mati kita adalah urusan-Nya
        dalam apa keadaan pun kita bersedia untuk pasrah
        apa yang telah ditentukan-Nya untuk takdir kita
        yang penting sentiasa bersangka baik pada-NYa

        Duhai rakan bidadariku sayangi dunia akhirat...
        terima kasih kerana sudi menjadi temanku
        terima kasih kerana sudi menyayangiku dan merinduiku
        di angin lalu ku seru namamu
        yang aku sesusungguhnya sayang dan kasih padamu....

        RAKANMU DARI RIMBA NIAGARA
        RATU RIMBA NIAGARA
        12 Oktober 2012
        12 hours ago · Like · 1


        Salam dan Selamat Pagi Sayang...
        Unlike ·  ·  · 42 minutes ago
        • You and Ansayy Khan Anwar like this.
        • Ratu Rimba Niagara BIDADARIKU

          Waalaikummussalam sayang ...
          Selamat pagi sayang
          Apa kabarmu teman bidadariku
          Mata kananmu ada kalimah Allah SWT
          Mata kirimu ada tertulis Muhammad SAW
          Melihat matamu
          Kuteruja mencintai Allah
          Mendengar santun sapaanmu
          Ku bersalawat kepada Nabi Muhammad SAW Kekasih Allah
          Bertuah aku menjadi temanmu sayang
          Kaulah teman yang selalu mentarbiahkan aku
          Dalam suara bisu aku menginsafi
          Dalam kejelitaan santun bahasamu
          Aku jatuh cinta pada Allah 
          Aku mengasihi Kekasih-Nya Rasulullah
          Moga cinta aku dibalas-Nya
          Moga aku mendapat syafaat Nabi Muhammad SAW
          Syukur Ya Allah 
          Dalam aku ketandusan cahaya-Mu
          Kau Kurniakan Bidadari dari Syurga
          Menjadi pendampingku
          Yang menjadi penawar imanku
          Izinkanlah aku menjadi teman seumur hidupnya
          Agar kami dapat mematrikan cinta hingga ke Syurgawi
          Aamiin Ya Rabbal A"Lamin

          RATU RIMBA NIAGARA
          13 Oktober 2012



          • Unlike ·  ·  · 12 hours ago
            • You like this.
            • Ratu Rimba Niagara Matamu melihat Kebesaran Tuhan
              Hatimu tak henti berzikir
              Kau terpana dalam lautan rindu
              Rindu-rindu pada-Nya
              Moga Allah meredhai
              Hidup matimu hidup matiku
              Aamiin Ya Rabbal A'Lamin


              PETIKAN DARIPADA WALL GRUP AKU, MALAM DAN CINTA &
              WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
              13 Oktober 2012




0 comments:

Post a Comment

 
;