Thursday 31 January 2013

BILA SERULING SYAIRMU TERHENTI...AKU RINDUKAN-NYA




Ratu Rimba Niagara sshared Aishah Aishi's photo.
4 hours ago
bila waktu itu berhenti
seluruh hidupku akan terhenti
namun andai aku mula berhenti
waktu itu tidak menanti
ku mencari suatu erti
erti yang sukar ku fahami
ku mencari diri ini
yang semakin hilang dalam diri
siapa yang menyapa
siapa yang di sapa
kenapa dia ada dalam lena
namun pergi dalam jaga
perit hati menanggung
berat beban di pikul
dia ada dalam tiada
dia hilang dalam terang
sedang aku mencari
dia muncul ketika ku asa
memberi secebis cahaya
dalam indah cerita

1213
Unlike ·  · Promote · 
  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara DI LAUHMAHFUZ JAWAPAN DARI-NYA

    andainya kau tahu
    akulah si pungguk rindukan bulan
    tapi rang bulan

    masih nggak mahu membalas rinduku
    aku jadi malu
    malu jadi perindu
    perindu yang tak dibalas rindu
    ahh ...teganya rang bulan padaku
    dulu rang bulan yang bilang rindu
    dulu rang bulan juga yang bilang cinta
    akulah kekasih yang dirindu 
    akulah kekasih yang dicinta
    tapi rupanya palsu
    setelah hatiku dicuri
    semudah itu dibuang cinta dan rinduku
    dibiarkan terlara dalam sepi
    terseksa dalam cinta terluka
    aku benci untuk setia 
    pada cinta palsu
    cinta yang tak selari dengan hati
    lebih baik aku sendiriaan begini
    tak mahu bercinta lagi
    tak mahbu merindu lagi
    cinta datang bagaikan manis di bibir
    sedangkan hati berbicara palsu
    ahh malang punya kekasih palsu 
    biarlah aku sendiriaan tanpa cinta 
    biarlah aku kesepian tanpa rindu
    yang penting aku ada CINTA & RINDU DIA
    KEKASIH YANG SETIA
    SENTIASA SUDI MEMBALAS CINTA & RINDUKU
    BIKIN JIWA DAN ROHKU SYAHDU
    DALAM KEASYIKKAN CINTA
    AKU TERPANA DALAM DZAT CINTA-NYA
    Syahdu ...rindu...serindu-rindu-Nya 
    Di Perdu Syurga...
    Hanya kusandarkan Ketentuan dari-Nya
    Di Lauhmahfuz jawapan dari-Nya 
    DIA YANG MAHA MENENTUKAN
    siapakah hamba-Nya teruntuk untukku
    dan aku redho apa Ketentuan-Nya
    itulah aku sebagai hamba-Nya

    Karya Ratu Rimba Niagara
    20 Rabiulawwal 1434H
    1 Febuari 2013M
    4 hours ago · Like


    ~ Di Jumaat Ini..~~

    Jumaat ini
    seperti Jumaat dulu-dulu
    rindu tetap bergayut di hati
    rindu tetap menitis dalam mentari itu
    ombak dan pantai tetap membadai
    biarpun sepi tanpa kita hadir lagi menatapnya.

    Jumaat ini
    seperti Jumaat yang lepas-lepas
    rindu tetap membara dalam resah
    rindu tetap tersenyum biarpun penuh gelisah
    tika angin laut membelai ujung ranting pepohon
    tetap seperti dulu-dulu, meskipun kita sendirian menyepi.

    Jumaat ini
    seperti Jumaat yang lalu-lalu
    rindupun berterbangan dalam setiap nadi
    rindupun hadir dalam deru bisikkan ruang mega
    yang kian basah di pepasir hati
    mekar mewangi sentiasa biarpun terbatas dalam mimpi.

    Jumaat ini
    seperti Jumaat itu juga
    rindu tetap membasahi pipi
    rindu tetap berladun dalam kelopak mata
    mencari lantai ombak yang mengelus derita sepi
    lemas bersama karang-karang dan siput-siput yang kian tertimbus.

    Jumaat ini
    seperti Jumaat yang kelmarin
    rindu mengusik sepi
    rindu mencuit hati
    sedangkan dulu kita sentiasa di sini
    mengatur tapak janji setia menongkah arus cinta
    bersama menyusur liku-liku mendung kelabu
    tapi bayu berlalu bersama buih-buih rindu
    bersama sepi yang kian menyiksakan setiap menatap waktu
    jumaat yang hadir bersama puing-puing titisan airmata kita
    yang kian terhiris dalam kotak keterbatasan dengan genang rindu dan sepi.

    Nukilan Rindu, Lezaihasra Lm
    Besut, Terengganu.
    01hb. Feb. 2013 ( 3.45 larut malam..)
     — with Ahmad Tajuddinand 95 others.
    Unlike ·  · 
  • KEKASIH RINDU

    jika di sana merindu
    di sini juga merindu
    rindu serindu-rindu
    rindu diperdu rindu
    dalam bayangan aku merindu
    terbawa di dalam mimpi berbunga rindu
    ahh...tak tega menanggung rindu
    semakin hari kian membara rindu
    rindu....rindu...rindu...
    rindu pada yang dirindu
    jika aku kekasih rindu
    tapi kekasih tidak merindu
    malanglah aku jadi perindu
    rindu yang tak berbalas rindu
    malulah aku si perindu
    jika benarlah kau kekasih perindu
    pasti apa yang dilafazkan selari dengan rindu
    terlalu banyak lafaz rindu...rindu...rindu
    dan terlalu ramai yang membalas kiriman rindu
    aku si pencemburu rindu
    biarlah aku saja yang kau balas rindu
    kerna rinduku hanya untukmu o...kekasih rindu
    jika kau tak rela melepaskan ribuan rindu
    aku tak ingin merindu
    cukuplah sekadar ini aku merindu
    kerna aku terlalu tamakkan rindu
    biarlah aku semua punyai rindu
    biarlah aku saja teruntuk rindu
    yang kumahu rindumu hanya aku saja yang merindu
    ketahuilah akar-akar rindu
    telah sebati dalam hati merindu
    kerna aku rindu
    rindu serindu
    rindu kepada kekasih rindu
    kau yang kurindu....
    jiwang rindu.com

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    20 Rabiulawwal 1434H
    1 Febuari 2013

    • Lezaihasra Lm Ratu Rimba Niagara...salam buatmu
      Rindumu rinduku..
      ada waktu menyusur ombak
      ada tika memamah pantai
      adakala tersenyum menggapai awan..
      6 hours ago · Unlike · 2


      shared Aishah Aishi's photo.
      4 hours ago
      bila waktu itu berhenti
      seluruh hidupku akan terhenti
      namun andai aku mula berhenti
      waktu itu tidak menanti
      ku mencari suatu erti
      erti yang sukar ku fahami
      ku mencari diri ini
      yang semakin hilang dalam diri
      siapa yang menyapa
      siapa yang di sapa
      kenapa dia ada dalam lena
      namun pergi dalam jaga
      perit hati menanggung
      berat beban di pikul
      dia ada dalam tiada
      dia hilang dalam terang
      sedang aku mencari
      dia muncul ketika ku asa
      memberi secebis cahaya
      dalam indah cerita

      1213
      Unlike ·  · Promote · 
      • You like this.
      • Ratu Rimba Niagara DI LAUHMAHFUZ JAWAPAN DARI-NYA

        andainya kau tahu
        akulah si pungguk rindukan bulan
        tapi rang bulan

        masih nggak mahu membalas rinduku
        aku jadi malu
        malu jadi perindu
        perindu yang tak dibalas rindu
        ahh ...teganya rang bulan padaku
        dulu rang bulan yang bilang rindu
        dulu rang bulan juga yang bilang cinta
        akulah kekasih yang dirindu 
        akulah kekasih yang dicinta
        tapi rupanya palsu
        setelah hatiku dicuri
        semudah itu dibuang cinta dan rinduku
        dibiarkan terlara dalam sepi
        terseksa dalam cinta terluka
        aku benci untuk setia 
        pada cinta palsu
        cinta yang tak selari dengan hati
        lebih baik aku sendiriaan begini
        tak mahu bercinta lagi
        tak mahbu merindu lagi
        cinta datang bagaikan manis di bibir
        sedangkan hati berbicara palsu
        ahh malang punya kekasih palsu 
        biarlah aku sendiriaan tanpa cinta 
        biarlah aku kesepian tanpa rindu
        yang penting aku ada CINTA & RINDU DIA
        KEKASIH YANG SETIA
        SENTIASA SUDI MEMBALAS CINTA & RINDUKU
        BIKIN JIWA DAN ROHKU SYAHDU
        DALAM KEASYIKKAN CINTA
        AKU TERPANA DALAM DZAT CINTA-NYA
        Syahdu ...rindu...serindu-rindu-Nya 
        Di Perdu Syurga...
        Hanya kusandarkan Ketentuan dari-Nya
        Di Lauhmahfuz jawapan dari-Nya 
        DIA YANG MAHA MENENTUKAN
        siapakah hamba-Nya teruntuk untukku
        dan aku redho apa Ketentuan-Nya
        itulah aku sebagai hamba-Nya

        Karya Ratu Rimba Niagara
        20 Rabiulawwal 1434H
        1 Febuari 2013M
    • DI LAUHMAHFUZ JAWAPAN DARI-NYA

      andainya kau tahu
      akulah si pungguk rindukan bulan
      tapi rang bulan
      masih nggak mahu membalas rinduku
      aku jadi malu
      malu jadi perindu
      perindu yang tak dibalas rindu
      ahh ...teganya rang bulan padaku
      ...
      See More
      Like ·  · Promote · 
      • Gibran Rachman Subhanalloh...kepasrahaan yg hakiki segala urusan hanya alloh lah yg tahu kita sebagai hamba hanya tuk menjalankan saja
        4 hours ago via mobile · Unlike · 1


        Ratu Rimba Niagara shared Maria Ulfa's photo.
        Salam rindu wat semua sahabat yg amat ku syngi...... ♥
        Like ·  · Promote · 
        • Ahmad Tajuddin likes this.
        • Ratu Rimba Niagara apa kabarmu 
          di mana kamu menghilang 
          sehari tak kelihatan namamu
          aku jadi rindu
          jadi rindu bayangan

          aku rindu sama kamu
          tega kau menghilangkan diri
          tanpa izinku
          tolong jangan pernah bilang mahu berpisah denganku
          karna ku tak tega menanggung rindu sama kamu 
          sambutlah salam rindu untuk mu 



          Izin kan diriku
          menutup tirai malam ini
          salam sayang selalu sahabatku...
          Unlike ·  · Promote · 
          • You, Gibran Rachman and Ahmad Tajuddin like this.
          • Ratu Rimba Niagara SERULING SYAIRMU

            Seruling syairmu
            selalu kutunggu
            menyegarkan

            roh dan jasadku
            untuk menyintai-Nya
            syahdu rindu
            memanggil-manggil
            untuk terus merindui-Nya
            untuk terus mencintai-Nya
            hingga di perdu rindu Syurgawi...
            syukurku seruling syairmu
            terus dan terus 
            membangunkan jiwa-jiwa
            yang longlai 
            dan leka 
            menghayati
            pesona dunia melekakan
            terasa dunia ini terlalu indah tapi sementara
            seruling syairmu
            terus dan terus meniupkan syair
            betapa indah-Nya mencintai-Nya
            keindahan cinta-Nya
            membuatkan aku 
            terpana dalam dzat cintai-Nya
            SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
            Bahagia mencinta-Nya
            Bahagia sampai 
            Di Perdu Rindu Syurga 

            Karya Ratu Rimba Niagara
            20 Rabiulawwal 1434H
            1 Febuari 2013M
            2 hours ago · Like

            (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
            1 Febuari 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;