Saturday 2 February 2013

RAHSIA KHAZANAH KEKUATAN ROH




  • Ratu Rimba Niagara shared Tok Ayah Datuk Nahza's status update.
    Seminar Kembara DNA akan membongkar rahsia khazanah kekuatan roh ,rahsia kekuatan yang akan mengetarkan jiwa jiwa sempurna secara percuma ,,berminat daftar dengan Tok Ayah Datuk Nahza 0129877986 /0139683786
    Like · · · Promote · 7 minutes ago ·
  • Ratu Rimba Niagara shared Tok Ayah Datuk Nahza's status update.
    insyaALLAH ,kita akan buat seminar Kembara DNA dalam membongkar rahsia DNA bangsa yang misteri ini ,,,kenapa DNA kita bersilat,,rahsia insan ,hubungan insan dan alam semesta ,rahsia kebangkitan bangsa ini dan byk lagi dalam seminar sehari secara percuma ,,terbuka buat semua ,,ahli pssgmm dan bukan pssgmm yg berminat bolehlah sms nama dan no telefon untuk pendaftaran ./hadiah misteri buat peserta terawal yg mendaftar bermula di wilayah timur ,kelantan ,trengganu dan pahang. 0129877986 dan 0139683786
    Like · · · Promote · 7 minutes ago ·
  • Ratu Rimba Niagara shared Tok Ayah Datuk Nahza's photo.
    bila krav maga mencabar kami ,kami menyahut ,,,
kravmaga call us come here silat boy ,,, last last  silat boy dapat  beat mereka ,  kalau saya jadi mereka ambik tembok tampal atas muka,,kita bukan hebat ,tapi demi maruah persilatan melayu kita sahut cabaran mereka
    bila krav maga mencabar kami ,kami menyahut ,,,
    kravmaga call us come here silat boy ,,, last last silat boy dapat beat mereka , kalau saya jadi mereka ambik tembok tampal atas muka,,kita bukan hebat ,tapi demi maruah persilatan melayu kita sahut cabaran mereka
    Like · · · Promote · 10 minutes ago ·
  • Ratu Rimba Niagara shared Tok Ayah Datuk Nahza's photo.
    bila ayahanda dan tok ayah bertemu ,,
    bila ayahanda dan tok ayah bertemu ,,
    Like · · · Promote · 11 minutes ago ·
  • SEKALUNG BUNGA PAHLAWAN LAKSAMANA HANG TUAH DIKIRIMKAN DI ANGIN LALU KEPADA SEMUA RAKAN FB & GRUP YANG SUDI & LIKE & KOMEN KARYA RATU RIMBA NIAGARA KALIAN NADI SASTERAKU DUNIAKU MOGA ALLAH SWT SAJA YANG MEMBALAS-NYA AAMEEN.

    Sri Pemangku Adat mentioned you in a comment: "Hulubalang atau disebut ANDEKAGURU bagi..." 1:24am
    Sri Pemangku Adat likes your comment: "HULUBALANG RAJA BUGIS Ada yang..." 1:04am
    Gibran Rachman added 2 photos of you. 12:41am
    ...Continue Reading
    Like · · · Promote · 11 minutes ago ·
  • Tinggalkan apa yang meragukanmu,kerjakanlah apa yang tidak meragukanmu,sesungguhnya kebenarab membawa ketenangan dan dusta itu menimbulkan keraguaan
    Unlike · · · 2 hours ago via mobile ·
  • Jalan hidup yang baik dan benar...selalu berasal dari hati yang kuat dan jiwa yang teguh...bahkan dari lubuk sanubari yang terdalam...Jadilah kebaikkan hati yang Engkau berikan merupakan ke Ridhoan'Mu..........
    Unlike · · 2 hours ago ·
  • Kekuatan Roh, Cinta kepada ALLAH SWT dalam seminar Kembara DNA percuma buat semua yang merindui jalan yang HAQ ..
    Unlike · · · about an hour ago ·
  • sertai silat kami secara individu atau beramai ramai dapatkan pakej khas untuk beramai ramai berminat hubungi 0129877986
    sertai silat kami secara individu atau beramai ramai dapatkan pakej khas untuk beramai ramai berminat hubungi 0129877986
    Like · · · 2 hours ago ·
  • Gibran Rachman added a new photo. — with Prabu Raksa Bumi Kusuma and 17 others.
    Photo
    Unlike · · · 2 hours ago ·
  • Lezaihasra Lm was tagged in Puteri Alia Soraya's photo. — with Sallyazman Shamsudin and 39 others.
    PERTAPA III

    • added 7 new photos to the album Raja Isteri Pengiran Anak Saleha 2. — in Bandar Seri Begawan, Brunei.
      Unlike ·  ·  · 2 hours ago · 
    • WOMEN IN CONJUNCTION WITH SPECIAL ASSEMBLY OF PROPHET MUHAMMAD SAW birthday celebrations @ JERUDONG PARK Amphitheatre — WOMEN IN CONJUNCTION WITH SPECIAL ASSEMBLY OF PROPHET MUHAMMAD (64 photos)
      Like ·  ·  · 2 hours ago · 
    • Keperibadian Paduka Sri Sultan Abdul Samad Ibni Almarhum Tengku Panglima Besar - Raja Abdullah Ibni Almarhum Paduka Sri Sultan Ibrahim yang harus di ketahui.

      - Sultan Abdul Samad menerima elaun $1000 daripada British dan tidak menentang, namun di Pahang, Sultan Wan Ahmad menentang, kerna mendapat elaun sedikit.
      - Sultan Abdul Samad hanya bersemayam di Sungai Langat yakni Jugra, walaupun pihak British telah menyediakan kepada baginda sebuah Istana di Kuala Lumpur. Sebaliknya Sultan Abdul Samad tidak ingin tinggalkan Jugra dan tidak mahu bersemayam di Kuala Lumpur. Namun baginda akan singgah di Istana tersebut seandainya melibatkan hal-hal negeri yang penting seperti pembukaan keretapi di Kuala Lumpur.
      - Sultan Abdul Samad sendiri bercucuk tanam dan menyeru rakyat negeri Selangor untuk turut serta dalam erti kata lain adalah Gagasan kearah aktiviti pertanian sebagai mana yang dilakukan oleh anakanda baginda yakni Raja Muda Musa dan Cucuandanya yak...Continue Reading
      Keperibadian Paduka Sri Sultan Abdul Samad Ibni Almarhum Tengku Panglima Besar - Raja Abdullah Ibni Almarhum Paduka Sri Sultan Ibrahim yang harus di ketahui.

- Sultan Abdul Samad menerima elaun $1000 daripada British dan tidak menentang, namun di Pahang, Sultan Wan Ahmad menentang, kerna mendapat elaun sedikit.
- Sultan Abdul Samad hanya bersemayam di Sungai Langat yakni Jugra, walaupun pihak British telah menyediakan kepada baginda sebuah Istana di Kuala Lumpur. Sebaliknya Sultan Abdul Samad tidak ingin tinggalkan Jugra dan tidak mahu bersemayam di Kuala Lumpur. Namun baginda akan singgah di Istana tersebut seandainya melibatkan hal-hal negeri yang penting seperti pembukaan keretapi di Kuala Lumpur.
- Sultan Abdul Samad sendiri bercucuk tanam dan menyeru rakyat negeri Selangor untuk turut serta dalam erti kata lain adalah Gagasan kearah aktiviti pertanian sebagai mana yang dilakukan oleh anakanda baginda yakni Raja Muda Musa dan Cucuandanya yakni Raja Suleiman kemudian bergelar Sultan Ala'uddin Suleiman Shah.
- Kaum keluarga kerabat diraja selangor suka dengan keperibadian Sultan Abdul Samad yang kasih akan saudara mara dan tidak pentingkan diri. demikian jua rakyat yang menetap di kawasan di Sungai Langat.
- Sultan Abdul Samad sendiri memberi sumber kewangan kepada rakyat untuk bercucuk tanam.
- Sultan Abdul Samad sendiri banyak menggunakan elaun sendiri bagi membuka kawasan pertanian, pembina jalan kaki di Jugra - Bandar Temasya dan kawasan-kawasan di sekitar Sungai Langat.
- Sultan Abdul Samad telah menghulurkan sumber kewangan terhadap mangsa bencana alam di cina dan indonesia turut serta memberikan sumbangan didalam pembinaan Victoria Instituition.
- Sultan Abdul Samad sendiri mencadang dan meluluskan pemberian Elaun kepada Kerabat Diraja Selangor daripada British.

- Kebijaksanaan Sultan Abdul Samad didalam menstabilkan ekonomi negeri selangor ketika akibat tercetusnya perang Klang. Baginda telah membuka Bandar Temasha yang mana ketika perangan saudara berlaku ianya melibatkan seluruh negeri selangor termasuk negeri Perak, Pahang dan Sungai Ujong.

Semasa krisis peperangan saudara Selangor dan Pelantikan Tunku Kudin.

Sultan Abdul Samad tidak memihak kepada Tunku Kudin kerna Pegawai british sendiri menyatakan bahawa Sultan Abdul Samad lebih mementingkan anak beranak dan kaum kerabat diraja selangor.

Didalam perang Klang, sebenarnya, Sultan Abdul Samad tidak terlibat secara langsung dan menyeluruh, kerna baginda membiarkan kaum kerabat baginda sendiri menyelesaikan. Namun Sultan Abdul Samad amat murka sekali dengan Raja Mahadi takkala Raja Lijah, saudara Sultan Abdul Samad dan merupakan suri kepada Raja Abdullah, bersama-sama anaknya Raja Abdul Rahman, datang menghadap Sultan Abdul Samad memohon bantuan supaya menghalang Raja Mahadi.

Maka amanah dan tanggungjawab untuk menghalang Raja Mahadi di berikan kepada Tunku Kudin untuk menyelesaikan kerna Tunku Kudin adalah orang luar dan Raja Muda Kedah, faktor yang membawa Sultan Abdul Samad memberikan tanggungjawab ini kepada orang luar agar kerabat diraja Selangor tidak berselisih faham sesama sendiri akibat perbuatan Raja Mahadi.

Dengan jelas ianya adalah kebijaksanaa baginda, yang kasih dan amat mementingkan kaum keluarga.
      Like ·  ·  · about an hour ago · 
    • SEGUGUS BUNGA PUJANGGA KUKIRIMKAN DI ANGIN LALU TERISTIMEWA UNTUK RAKAN FB & GRUP YANG SUDI LIKE & KOMEN KARYA RATU RIMBA NIAGARA.

      Andiardi Andi and Gibran Rachman commented on your status. 11:25pm
      Gibran Rachman also commented on his status. 11:25pm
      Prabu Raksa Bumi Kusuma likes your status: "HULUBALANG RAJA BUGIS Ada yang..." 11:20pm
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · Promote · 3 hours ago · 
    • Ratu Rimba Niagara shared Gibran Rachman's status update.
      Hidup itu indah dalam kebersamaan
      Unlike ·  ·  · Promote · 3 hours ago · 
      • You like this.
      • Ratu Rimba Niagara HIDUP INI INDAH JIKA SALING MENGHORMATI MENYANJUNGI MEMAHAMI SEIYA SEKATA BAGAIKAN IRAMA DAN LAGU TAK DAPAT DIPISAHKAN.
        3 hours ago · Like · 1
    • silahkan bagi yg mau pesan sepatu inovasi terbaru...hehehehe
      silahkan bagi yg mau pesan sepatu inovasi terbaru...hehehehe
      Like ·  ·  · 3 hours ago · 
    • AKU PAHLAWAN TINTA BERDARAH

      Aku tak tahu
      Kenapa aku
      Berminat sangat
      Mereka yang bergelar pahlawan
      Berjiwa pahlawan

      Semangatku sentiasa membara
      Bergelora bagaikan ombak tsunami
      Jika melihat pertumpahan darah
      Ketika para pahlawan berada di medan juang

      Siapa saja yang bergelar pahlawan
      akan kudukung/sokong perjuangannya
      sebagaimana mereka berjuang hingga ke tetesan darah terakhir
      begitu juga aku akan memperjuangkan perjuangan para pahlawan
      selagi hayatku ada
      akan ku renjiskan tetesan darah pena ke kanvas alam maya
      agar setiap pembaca tahu
      gimana menghargai
      perjuangan seorang yang bergelar pahlawan
      biar mereka tahu dengan jasa pahlawanlah
      mereka tinggal dalam negara yang aman sejahtera...
      begitulah jasa pahlawan seluruh Nusantara...
      bahkan seluruh dunia
      Pahlawan...Oh! Pahlawan...
      Jasamu kuhargai
      Karna darah yang mengalir di tubuhmu
      Adalah darah yang mengalir di tubuhku
      Setiap denyutan nadimu
      Selari dengan denyutan nadiku
      Kaulah pahlawanku
      Aku pahlawan tinta berdarah
      Memperjuangkan perjuanganmu hingga ke tetesan darah terakhir
      In Shaa Allah Aameen.

      Karya Ratu Rimba Niagara
      21 Rabiulawwal 1434H
      2 Febuari 2013M
      Like ·  ·  · Promote · 3 hours ago · 
      • Mawar BungaTok Ayah Datuk Nahza and 2 others like this.


        HULUBALANG RAJA BUGIS

        Ada yang tersirat di balik Kesultanan Bugis...
        Bunda Fatimah kata moyangku adalah
        Seorang Pahlawan yang perkasa
        Hulubalang Raja Bugis
        Seorang hulubalang yang setia pada Raja ...
        Mempunyai ilmu kepahlawan yang tinggi
        Gagah perkasa
        Digeruni pihak lawan dan musuh
        Pantang dicabar
        Akan disahut tanpa rasa takut mati
        Pantang pendekar melayu dicabar musuh...
        Jika ada yang berani menderhaka kepada Sultan...
        Akan dicari sampai ke lubang cacing
        Dibawa mengadap Sultan untuk dijatuhkan hukuman
        Baginya demi taat setianya pada Sultan Bugis
        Dia rela pertaruhkan nyawanya
        Hingga ke tetesan darah terakhir
        Demi kesejahteraan Raja dan rakyat Bugis
        Itulah moyangku hulubalang Raja Bugis
        Hulubalang Adam nama tercatat dalam sejarah keluargaku.

        Karya Ratu Rimba Niagara
        21 Rabiulawwal 1434H
        2 Febuari 2013M
        Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
        • Gibran Rachman Subhanaallah...
          4 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Andiardi Andi Makasih....Ratu....Ratu selain sastrawan hebat....sejarahpun Ratu kuasai....Subhanallah
          4 hours ago · Unlike · 1
        • Gibran Rachman Memang benar ratu rimba niagara seorang sastrawan serta sejarahwan salam sahabatku andiardi
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Andiardi Andi Salam Hormatku juga.....buat Gibran.
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara AKU PAHLAWAN TINTA BERDARAH

          Aku tak tahu
          Kenapa aku
          Berminat sangat
          Mereka yang bergelar pahlawan
          Berjiwa pahlawan

          Semangatku sentiasa membara
          Bergelora bagaikan ombak tsunami
          Jika melihat pertumpahan darah
          Ketika para pahlawan berada di medan juang

          Siapa saja yang bergelar pahlawan
          akan kudukung/sokong perjuangannya
          sebagaimana mereka berjuang hingga ke tetesan darah terakhir
          begitu juga aku akan memperjuangkan perjuangan para pahlawan
          selagi hayatku ada
          akan ku renjiskan tetesan darah pena ke kanvas alam maya
          agar setiap pembaca tahu
          gimana menghargai
          perjuangan seorang yang bergelar pahlawan
          biar mereka tahu dengan jasa pahlawanlah
          mereka tinggal dalam negara yang aman sejahtera...
          begitulah jasa pahlawan seluruh Nusantara...
          bahkan seluruh dunia
          Pahlawan...Oh! Pahlawan...
          Jasamu kuhargai
          Karna darah yang mengalir di tubuhmu
          Adalah darah yang mengalir di tubuhku
          Setiap denyutan nadimu
          Selari dengan denyutan nadiku
          Kaulah pahlawanku
          Aku pahlawan tinta berdarah
          Memperjuangkan perjuanganmu hingga ke tetesan darah terakhir
          In Shaa Allah Aameen.

          Karya Ratu Rimba Niagara
          21 Rabiulawwal 1434H
          2 Febuari 2013M
          3 hours ago · Like · 1
        • Gibran Rachman Insya alloh semoga silaturahmi menjalin ukhuwah yg lekat sampai nanti ya...salam santun
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Andiardi Andi Insya Allah Berkah... semoga kita semua dalam lindungan Allah SWT...
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Gibran Rachman Karya pahlawan bukan hanya berjuang meneteskan darah tapi sekarang kita meneruskan melalui media ini sebagai penyambung lidah semoga di terima oleh pahlawan terdahulu ratu rimba niagara
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara Salam santun pada dua pahlawan fbku yang amat kusanjungi dan hargai...kalianlah sumber inspirasiku berkarya dan Kurniaan dari Ilahi yang amat berharga. Kehadiran kalian mewarnai dunia sastraku seperti indahnya pelangi di malam hari....terima kasih yang tak terucap pada kalian pahlawanku.
        • Andiardi Andi Amin...Amin..Amin.... KIta hanyalah bayangan penerus perjuangan semuga anak anak kita nanti yang mewujutkannya...dengan lebih baik dan sejahtera dunia Akhirat.
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara AAmeen AAmeen Aameen Ya Rabbal A'Lameen ...begitulah hendaknya...moga kita semua yang ditemukan di dunia biarpun cuma di alam maya , mati dalam Syahid-Nya dan diketemukan di SyurgaNya AAmeen Ya Rabbal A'Lameen.
        • Gibran Rachman Waduh ratu rimba niagara jangan bila mati dulu masih jauh tuk ke sana beban pundak generasi kita masih berat sang sastrawan
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Andiardi Andi Insya Allah Ratu..Allah mengabulkan doa hambanya yang brhati mulia dan bersih
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara Kita janji untuk saling memberi dukungan/sokongan tanpa memikirkan kepentingan sendiri...percayalah apa yang kita korbankan semasa hidup ...inilah yang kita tuai di akhirat nanti...In Shaa Allah Aameen.
        • Andiardi Andi Yaaa pastilah Ratu..... tapi jangan bicara mati dululah....ngeri aku...heheheheh so aku masih mau baca puisi Ratu yang elok...hehehehe
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Gibran Rachman Wah dah sampai jauh nich sahabatku andriadi dan ratu rimba niagara
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Gibran Rachman Wah dah sampai jauh nich sahabatku andiardi dan ratu rimba niagara
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Andiardi Andi hehehehehe.... ia ngak sadar nih hanyut dengan perasaan ..heheheheh.... so...nyambung kalimatnya...
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara membaca karya ratu...tanpa sadar aku terhanyut dalam tsunami lalu tersadai di tepian pantai yang tenang....hehehe
        • Andiardi Andi betul...betul...betul.... cumainyaaa...hehehe
        • Ratu Rimba Niagara Duhai Andiardi Andi...boleh kunanya...hehehe
        • Andiardi Andi Boleh... Ratu.! Silah dengan Hormatku
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara Kali pertama kamu membaca karyaku di mana...sebelum menjadi rakan fbku?
          Dan apa yang menyebabkan kamu pengen menjadi rakan fbku
          kerana rakan fbku terhad....bukan tak mahu terima mereka sebab mereka terlalu 
          sibuk hingga tak ada masa hendak membaca karya-karyaku apatah lagi mahu
          memberi komen seperti kamu. Kucuma menerima rakan fb yang berjiwa seperti kamu....hhehehe
        • Ratu Rimba Niagara Tahukah kamu aku melepaskan mereka dari fbku dalam keadaan terseksa. Tapi apa boleh buat aku terpaka kerna aku tak ada masa untuk menanti mereka yang tak sudi berkomunikasi denganku...
        • Andiardi Andi Maaf Ratu jujur aku berkata aku pertama kali baja karya Ratu pada Hari pertama itu juga Sewaktu Ratu suka dengan foto koleksiku kalau ngak salah...sedang aku mau jadi rekan Fb Ratu karna aku suka baca karya Ratu yang Emang Natural..( Alami bagi saya ) dan sangat mudah dipahami simpel padat dan tak bertele tele.dan Aku Suka
          3 hours ago · Unlike · 1
        • Gibran Rachman Sang ratu rimba memang membawa karya ilmiah sesuai keadaan dan kondisi sekarang...begitukah sahabatku
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara Tapi tahukah kamu...aku rasa rendah diri dengan rakan pujanggaku mengatakan karya-karyaku bagaikan pasir tak berharga kerana tak sepuitis mereka...aku sabar sajalah aku menulis kerana aku minat menulis sejak di alam kanak-kanak lagi....hehehe
        • Andiardi Andi ia..tepat sekali.... selain Agamis dan kadang terselib pesan kehidupan yang dalam.
        • Andiardi Andi Lho Ratu jangan bersdih ...tidak semua orang sama ...apa lagi dalam hal memilih..... contohnya aku . Aku suka dan senang baca karya Ratu dan satu lagi Jikalau ada seorang Pujangga Yang menyatakan dirinya Hebat...dan tidak mau mengakui atau menghargai karya orang lain, Yakin, dia Bukan pujangga Sejati.
        • Ratu Rimba Niagara Ooo...tak sangka pula mendapat perhatian karyaku daripada cendiakawan daripada saudara Gibran Rachman & Andiardi Andi...maluku dong...maklumlah udah lama bakatku diperkecilkan sejak bersiaran di alam maya ...jika aku tak kuat dengan azamku untuk maju terus maju...mahu raanya udah gulung tikar di persada dunia karya yang serba mencabar ini. Segala perasaan sedih duka terpaksa diharungi demi sebuah matlamatnya dalam cita-citaku.
        • Gibran Rachman Kadang kalang ada yg menerima dan tak menerima sebuah penyampai suatu karya dengan keteguhan hati dan berjiwa sabar pasti selalu yakin semuanya akan menerima ini
          3 hours ago via mobile · Unlike · 1
        • Andiardi Andi Raga bisa binasa Tetapi semangat Jangan Padam .....Semangt ....semangat... Ratu.
          3 hours ago · Edited · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara Sebab itu aku mencari rakan-rakan fb yang sudi dan sentiasa sudi meniupkan obor api perjuanganku agar tak malap dan terus terpadam...rakan fbku adalah nadi sastraku jika mereka sepi menyepi...aku nggak bisa nunggu...rakan-rakan fbku adalah pahlawan-pahlawan sastraku yang aku sanjungi dan sayangi dunia akhirat. Sebab itu rakan fbku terlalu berharga...lebih berharga daripada permata dan indahnya seperti indahnya pelangi di malam hari.
        • Gibran Rachman Keindahan pelangi menjadikan binarnya seorang penulis tuk merangkay kata kata seperti indahnya malam
          2 hours ago via mobile · Unlike · 1

        • (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA )
          22 Rabiulawwal 1434H
          3 Febuari 2013

  • 0 comments:

    Post a Comment

     
    ;