Thursday 31 January 2013

YA ALLAH AKU REDHA MENJADI HAMBA-MU PERKENANKANLAH SEGALA CITA-CITA FISABILILLAHKU AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN






  • Ratu Rimba Niagara shared a status update.
    Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh

    اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

    Mohon sokongan/dukungan
    Pembaca sekalian
    Allah Azzawajallah Perkenankan
    Segala Cita-Cita Ratu Rimba Niagara
    Bagi membangunkan sebuah
    Kerajaan SASTRA NUSANTARA
    Menjadi kenyataan bermatlamat
    Mahukan lafaz kalimah Syurga

    لا إله إلا الله محمد رسول الله (lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammad rasūlu l-Lāh) (in Arabic)

    Dan menjadi lafaz terakhir sebelum jantung berhenti berdetak
    Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    Di alam maya tidak bertemu
    Di Syurga menanti
    Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    ISTANA RIMBA NIAGARA
    1 Januari 2013

  • APABILA ROH DI ALAM BARZAH BERBICARA

    duhai roh
    gimana keadaan kamu sekarang?
    ceritakan padamu
    apa yang kau alami kini
    adakah kau bahagia
    atau dalam ketakutan
    tentang azab di kubur?
    tolong ceritakan pengalamanmu duhai roh...

    duhai yang masih berhidup...
    aku kegelapan di sini
    biarpun semasa hidup aku
    siang disinari sang mentari
    malam disinari lampu
    tak pernah rasa gelap segelapnya
    tahukah kamu
    kubur jiranku
    terang benderang
    sehingga terpancar terangnya
    ke kuburku
    syukur aku dapat menumpang cahaya-Nya
    tahukah kau kenapa kuburnya bercahaya...
    berkat dia berzikir dan membaca Al-Quran..
    dan tahukah dikau ganjaran apa yang berharga di alam barzah ini
    pahala bersedekah ketika hidup
    jika aku tahulah bersedekah itu pahalanya berlipat kali ganda
    akan kusedekahkan seluruh hartaku yang kumiliki
    maka banyakkanlah sedekah olehmu duhai yang masih hidup...

    duhai roh...
    gimana kamu ketika dicabut roh dari jasadmu?
    adakah kau sakit?
    sakit yang gimana tu?
    ceritakanlah padaku...
    agar aku sentiasa menginsafkan diriku

    duhai yang masih hidup...
    sakitnya tika sakaratulmaut
    seperti beratus kali tusukan pedang yang amat tajam
    hingga tak terperi sakitnya
    aku meraung tika itu
    tiada yang dapat mendengarnya
    karna terlalulah sakitnya tak tertanggung
    tika itu juga semua alam ghaib
    diperlihatkan kepadaku
    yang selama ini aku tak percaya wujudnya alam ghaib
    baru aku percaya tapi sudah terlambat untuk aku bertaubat
    bahagialah kamu karna kau masih hidup
    masih ada peluang untuk bertaubat
    masih ada peluang untuk beramal soleh
    aku di sini jikalah diberi peluang hidup kedua
    mahu aku gunakan setiap saat untuk beramal soleh
    biarpun dengan sepatah perkataan menyebarkan pesanan yang baik-baik
    yang ada nilaian di sisi-Nya
    tapi peluang kedua sudah tidak ada pada yang sudah bergelar roh
    makanya rebutlah sebanyak mana peluang di setiap helaan nafasmu
    jangan lupa ingat akan DIA
    akan selamat dunia akhirat tidak sepertiku...

    duhai roh...
    terima kasih duhai roh yang baik budi...
    berkat pesananmu ini
    aku dan semua yang masih hidup ini
    mendoakan kamu diampunkan segala kesalahanmu
    dan dengan Rahmat Kaseh Allah Azzawajallah kamu
    ditempatkan ke dalam roh-roh suci yang disucikan daripada segala dosa...
    moga Syurgalah tempatmu duhai roh yang sudi tinggalkan
    pesanan yang amat berharga ini...
    Aameen Aameen Aameen Ya Rabbal A'Lameen

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    20 Rabiulawwal 1434H
    1 Febuari 2013
    9Like ·  · Promote · 
    • Suffian Mohd Noor ALLAHUAKBAR....
      6 hours ago · Unlike · 1
    • Gibran Rachman Tiada sanggup tuk menahan siksa kubur dalam tak seenak dunia nikmati hanya alam soleh selama dalam kehidupan tuk menghantarkan dan menerangi alam barzah itu...dia penolong menuju jalan sirotulmustakim yg terbentang kesana...amal yg akan menompang kita sebagai jembatannya
      5 hours ago via mobile · Unlike · 1

      KASIHMU KASIHKU SEHARUM KASTURI

      Subhanallah
      Pemandangan nan indah ciptaan-Mu Tuhan
      Tak jemu memandang
      Seperti berada di Taman Syurgawi
      Allahu Akbar diserikan pagi nan indah
      Dengan pelangi cinta yang rindu pada-Mu

      Terima kasih Tuhan
      Kau kirimkan padaku
      Seorang hamba
      Mengirimkan
      Pemandangan kanvas-Mu
      Nan Maha Indah ini
      Kau balaslah dengan ganjaran
      Pahala yang sebanyak-Nya
      Padanya kerana dia
      Telah mengingatkan aku
      Tentang Kebijaksanaan-Mu
      Mencipta Alam ini
      SUBHANALLAH
      INDAH-NYA YA ALLAH

      Duhai hamba
      Yang pandai
      Menggores rasa hatiku
      Untuk merindumu
      Biarpun sekadar di balik maya yang gelap pekat
      Namun kehadiranmu dapat kurasai
      Kehadiranmu biarpun ada dinding nipis tapi tebal
      Sudah cukup untuk meredakan rinduku padamu
      Tahu kah kau sejak kita terpisah kasih
      Aku terdera rindu padamu
      Kau terlalu istimewa dan baik untukku
      Ahh...dungunya aku melepaskan ikatan kasih suci kita
      Aku luka... luka yang amat dalam
      Luka yang kutoreh sendiri...
      Maafkan aku kerana sengaja melepaskan kasih sucimu padaku
      Maaf sejuta kali sampai kapanpun aku minta maaf

      Duhai hamba...
      Biarpun kita terpisah kasih
      Bukan kehendakmu
      Dan bukan kehendakku juga

      Tapi demi kebahagiaan kau dan aku
      Aku lepaskan kasih yang baru bertunas
      Bukan sengaja aku mahu memusnahkan
      Sebuah ikatan suci kita
      Tapi jika baru mahu bertunas kasih saja
      Sudah ada yang sakit hati dan mencemburui kasih kita
      Aku tak tega menghadapi
      Penghinaan sepanjang hayatku
      Di mana aku berada diburu
      Dan tak akan dilepaskan
      Selagi aku mengasihimu
      Moga dengan penjelasan aku ini
      Harap kau sudi faham dan sudi memaafkan aku
      Kesudianmu memahami aku amat aku hargai
      Percayalah kasihmu kasihku
      Sentiasa harum mewangi
      Sewangi kasturi

      Sebanyak mana bunga-bunga itu
      Semuanya untukmu kasih
      Pelangi cinta itu adalah
      Lambang kasihku padamu
      Yang tak akan pernah
      Padam sampai kapanpun!

      Dan izinkan aku membawa pelangi cintamu
      Hingga ke Syurgawi Insya- Allah Aamiin

      Di Syurga jika izin-Nya nanti
      Tiada siapa lagi yang dapat memisahkan kasih kita
      SUBHANALLAH kita bahagia bersama abadi cinta kita selama-Nya
      Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      31 Januari 2013
      Like ·  · Promote · 
      • Gibran Rachman Taman surgawi menghiasinya walau hanya setaman namun indah sejuk menentrakan jiwa yg selalu di balut akan kerinduanmu ya robb.....akan suatu pasti wangi setaman di surgawi akan menyebarkan kewangiaan di seluruh penjuru dunia tak akan keliru bila alloh telah menghendaki keharumannya
        5 hours ago via mobile · Unlike · 1
      • Ratu Rimba Niagara Keharuman Taman Surgawi ada di hatiku di hatimu dan di hati semua yang Mencintai-Nya, In Shaa Allah . Aameen.
        about an hour ago · Like


        AKU REDHA MENJADI HAMBA-MU

        SESUNGGUHNYA YA ALLAH DARI-MU AKU DATANG
        DARIMU-MU JUA AKU DIKEMBALIKAN PADA-MU
        AKU DATANG KE DUNIA INI AKU REDHA MENJADI HAMBA-MU
        KEMBALINYA AKU KEPADA-MU TERIMALAH AKU SEBAGAI
        HAMBA-MU YANG KAU REDHAI AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.

        Hamba-Mu
        Yang Ingin Pulang Ke Pangkuan-Mu Dalam Redha Lagi Diredhai.

        19 Rabiulawwal 1434H
        31 Januari 2013M
        Like ·  · Promote · 
        • Gibran Rachman Keridoan tuhan ada atas keridoaan kedua orang tua yg selalu medoakan sang buah hati sampai menutup mata di kala jauh di sana tetap hubungan bathin selalu terasa dekat apapun keadaannya dan sebaliknya begitu jua
          11 hours ago via mobile · Unlike · 1

          (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
          20 Rabiulawwal 1434H
          1 Febuari 2013M


0 comments:

Post a Comment

 
;