Wednesday 16 January 2013

PERTOLONGAN ALLAH ITU SELALU DATANG PADA SAAT YANG TEPAT , ALLAHHU RABBI



Assalamualaikum buat teman fb yang dikasihi lagi dirindui,
Sudah agak lama kita tidak bersuara di muka buku yang bisu ini.
Biarpun bisu tapi amat bermakna setiap kata-kata teman-teman fbku.
Sesungguhnya kurindu pada rakan-rakan fb semua.
Biarpun hati terluka tapi menghiburkan
Biarpun hati remuk tapi menginsafkan
Biarpun hati sepi disepikan tapi tetap mengharapkan
Biarpun cuma sebuah sapaan tetap terubat segala lara terpendam
Ye kurindu pada teman-teman fb semua
Jika rinduku tak terbalas rindu...
Kuanggap rinduku rindumu telah hilang ditelan mega senja
Maka pergilah sepi pergilan rindu
Izinkan kusimpan rindumu rinduku di hati si pungguk berlagu rindu...
Salam kemaafan dariku
Salam rindu dariku
Salam silaturrahim dariku yang merindumu
Mohon doakan apa yang kuusahakan ketika ini
Dimakbulkan Allah swt. Aameen.
Like · ·
  • Datuk Jem Wa'salam..Apa khabar duhai bunga.lama sudah menyepi tanpa berita buat kumbang.
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah kabar baik...duhai kumbang....
    Bunga sekarang tidak dapat berkarya
    Kerana diamanahkan menjalan satu tugas yang amat berat sekali
    Tugas mewakili empat generasi

    i. Yang telah meninggal dunia
    ii. Yang bakal meninggal dunia
    iii. Yang menunggu giliran meninggal dunia
    iv. Yang meneruskan kehidupan sebelum meninggal dunia

    Untuk misi tugas ini telah selautan air mata yang tertumpah
    Mujurlah dekat dengan pantai... bila stress bunga pergilah
    Berbicara pada ombak ...tapi ombak bilang sabarlah sayang...
    Tuhan sentiasa bersamamu selagi kamu ikhlas ke jalan-Nya.
    Moga kumbang sudi mendoakan bunga agar berjaya dalam misi ini.
  • Ratu Rimba Niagara Duhai kumbang jikalah misiku ini berjaya...
    Sudikah dikau menyuntikkan dana mendirikan pondok
    ala moden pengajian agama untuk warga emas dan kanak-kanak yang sudah lama bunga impikan? Kalau sudi katakan sudi...kalau nggak sudi nggak apa-apa dong...hehehe biarlah bunga fikirkan sendiri gimana mahu merealisasikan impian bunga yang sudah lama terpendam ini duhai kumbang.

  • HIDUP BERKASIH SAYANG ITULAH KEKUATANKU!

    Ya Allah
    Berilah aku kekuatan
    Aku terlalu lemah tika ini
    Di kala aku mengharapkan insan-insan tersayang menyokongku
    Mereka sepikan aku
    Aku sandarkan kasih yang tidak berbelah bahagi kepada mereka
    Tak tahu lagi hendak kubuktikan kasihku pada mereka
    Sejuta kasih mewangi kuberikan
    Tapi tetap juga dibalas dengan kata-kata yang menghancurkan hati
    Hatiku remuk redam
    Rasa aku mahu saja melenyap dari situ
    Kerana tak tertanggung lagi segala penghinaan mereka yang kukasih
    Ku pertaruhkan kasihku dengan nyawaku sebagai meraih kasih yang terkasih
    Tapi mereka tetap juga hina dan kutuk aku
    Aku bukan menagih harta yang bertimbun
    Cuma sebuah kasih sayang sesuci embunan pagi
    Dan aku penuh yakin jikalah mereka tahu menilai kasihku
    Pasti mereka tidak sanggup berpisah denganku
    Dengan kasih itu akan kuikat dengan tali cinta jalan-jalan ke SyurgaNya
    Tapi demi sebuah kasih untuk mereka yang terkasih
    Kupertahankan juga biarpun sudah tak berdaya...

    Tahukah kalian yang terkasih...
    Aku ke sini bukanlah memburu harta
    Seperti yang kalian sangkakan
    Sudah takdirkan aku sudah terikat dengan urusan harta
    Yang telah lama pergi ke alam baqa
    Mungkin ada hikmah di sebaliknya
    Aku akan cuba
    Menghadapi segala onak dan duri ini
    Di sepanjang aku diamanahkan untuk
    Menguruskan harta moyangku yang telah lama pergi meninggalkan dunia ini
    Aku yakin mereka pasti gembira jika aku berjaya menyelesaikannya
    Titik peluh mereka meninggalkan harta tidak kulupakan untuk bahagian mereka
    Dimasukkan ke akaun mereka sebagai harta sedekah jariah..Insya-Allah Aameen.

    Sudah selesai tugasku nanti...aku akan pulang ke Istana Rimba semula
    Penghuni rimba pasti rindukan aku...
    Mereka tak pernah hina aku
    Mereka tak pernah kutuk aku
    Mereka menghargai kasih sayangku
    Biarpun aku tak punya apa untuk disandarkan cinta
    Di rimba niagara ini harta tak penting
    Yang penting kasih setulus hati
    Itu yang lebih penting dari segalanya

    Hidup saling berkasih sayang
    Itulah kekuatan aku
    Untuk lama tinggal di Istana rimba niagara ini...

    Jika aku disuruh beri pilihan
    Kasih atau harta
    Kan kupilih kasih
    Kerana kupilih kasih
    Makanya aku
    Terpaut kasih di Rimba Niagara ini
    Di Rimba Niagara inilah duniaku
    Dunia yang kudambakan kerana-Nya

    Karya Ratu Rimba Niagara
    2 Rabiulawwal 1434H
    14 Januari 2013
    Like · ·
    • Suffian Mohd Noor Alhamdulillah....
    • Ratu Rimba Niagara Terima kasih kerana sudi memahami.

    • Ratu Rimba Niagara shared Naskah Qolbu's photo.
      Bismillahirrahmaanirrahiim

      DIA-lah yang menciptakan kamu dan menjadikan pendengaran, penglihatan dan hati nurani bagi kamu. (Tetapi) sedikit sekali kamu bersyukur."

      (Surah al-Mulk ayat 23)


      Naskah Qolbu
      Like · ·
      Ratu Rimba Niagara shared Rasid Nodin's photo.
      Like · ·
      • Ahmad Tajuddin likes this.
      • Ratu Rimba Niagara TERUS LAYARKAN AKU KE DESTINASI YANG SELAMAT

        Bahteraku belayar di tengah samudra
        Tak henti diipukul ombak membadai
        Hingga aku kepenatan untuk setia pada ombak

        Hingga aku kelemasan untuk setia mendengar deruan ombak

        Duhai ombak membadai...
        Pukullah aku semahumu jika itu boleh membahagiakanmu

        Duhai angin ribut taufan
        Terus layarkan aku ke destinasi yang selamat
        Agar aku tenang pabila sampai waktunya nanti

        Duhai kelompok-kelompok awan aktif
        Tolong beri sokongan padaku
        Untuk aku
        tak mudah mengalah
        Pada ombak membadai
        Pada angin ribut taufan
        Yang tak pernah faham
        Betapa aku sayangkan kalian
        Biarpun kalian tak pernah menghargai kasihku ...
        Aku menanti di garisan penamat
        Agar kita bersama di SyurgaNya
        Inshaa Allah Aameen.

        Karya Ratu Rimba Niagara,
        14 Januari 2013

      • Ratu Rimba Niagara shared Gibran Rachman's photo.
        Jelang Senja Menikmati Sang Mentari tenggelam di Peraduannya
        Like · ·
        • Jefry Al Bc and Ahmad Tajuddin like this.
        • Ratu Rimba Niagara PABILA SUATU HARI NANTI JADI KENYATAAN... APA YANG DIMILIKI ADALAH KEPUNYAAN-NYA ...HANYA YANG DIUCAPKAN SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA ATAS KURNIAAN-NYA MEMBUAT HATI JADI TENANG SETENANG MELIHAT BINTANG-BINTANG BERGEMERLAPAN DI LANGIT MALAM, SETENANG DERUAN OMBAK MENZIKIRKAN KALIMAH-NYA.SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAH AKBAR.

        • Ratu Rimba Nigara shared MY Picture CJEP's photo.
          Ahmad Khuzairi
          Like · ·
          Ratu Rimba Niagara shared ***Bunga Rampai***'s photo.
          ♥ MAKNA DUNIA ♥

          ♥ Kita berhadapan dengan satu fakta tentang makna dunia.
          ♥ Ribuan malah jutaan manusia telah hancur bersama tanah dan sisa nya.
          ♥ Bagaimanakah sebenar nya inti dunia ?
          ♥ Dunia yang selama ini kita kenal sangat berbeda dengan kenyataan nya.
          ♥ Pesona keindahan dan keelokan dunia yang selama ini menghipnotis kita..
          ♥ Ternyata hanya tipuan semata-mata.
          ♥ Dunia tidak benar-benar serius memberikan kebahagiaan kepada kita.
          ♥ Kesenangan nya senantiasa bercampur dengan kesedihan dan rasa duka.
          ♥ Kemudahan nya senantiasa di iringi dengan kesukaran.
          ♥ Kesehatan nya senantiasa berjalan dengan ambang kesakitan.
          ♥ Jika waktu pagi ia memberikan bantuan maka pada petang hari ia mendatangkan kesukaran.
          ♥ Jika satu sisi ia sangat manis penuh kemanisan maka di satu sisi lagi ia sangat buruk penuh kepahitan.
          ♥ Tiada manusia yang dapat mengunyah nikmat nya dengan kegembiraan melainkan mesti menelan sisa nya dengan kepenatan.
          ♥ Tiada seorang pun yang memasuki waktu petang nya di bawah SAYAP ketenteraman
          ♥ Melainkan akan memasuki waktu pagi nya di atas dengan RASA ketakutan.
          Like · ·
          • Ahmad Tajuddin likes this.
          • Ratu Rimba Niagara PABILA TUHAN MENJADIKAN SEGALANYA INDAH PADA WAKTUNYA TIADA YANG DIFIKIRKAN LAGI MELAINKAN KEBESARAN KEKUASAAN-NYA MENGATASI SEGALA-NYA KERANA DIALAH YANG MAHA MENENTUKAN SEGALA QADA & QADAR SETIAP HAMBA-NYA.

          • Ratu Rimba Niagara shared Pemetik Debu Langit Mata's photo.
            Gantung


            Ini di tulis dalam matamu
            Setelah semua yang pernah kulihat
            dan bagaimana aku membenci
            diam-diam : berbisik
            Ketika hatiku ingin berteriak

            Ukuran perjuangan kita, itu hanya mimpi !

            Dimana pelangi menyembunyikan takdir
            meninggalkan belaka

            Untuk terusmu..
            pindah ke samping dan ramping

            Mengapa kau memutuskan..
            Baringkan hati nurani sendiri untuk beristirahat,
            dengan aku sakit pada pandangan ?

            Sembunyikan terang
            Berjalan jauh dari jangkauan..

            Tak bisakah kau melihat rasa hidup ?


            Sadjin
            Like · ·
            • Ahmad Tajuddin likes this.
            • Ratu Rimba Niagara PANDANGAN MEMBAWA ERTI KE AKHIRAT

              Hidup ini ada dua pandangan
              Pandangan mengikut mata hati
              Pandangan mengikut perasaan


              Pandangan mengikut mata hati jika tersalah sering meminta maaf
              Pandangan mengikut perasaan merasakan diri sempurna hebat

              Makanya ikutlah pandangan mata hati akan sentiasa muhasabah diri
              Jika mengikut pandangan perasaan akan membuatkan hati lebih keras dan tidak akan mahu mengalah malah lebih menjadikan kita sombong dan bongkak, nauzubillah.

              Muhasabah diri untuk hati yang lalai dengan pandangan tanpa membawa arti sebuah kehidupan dunia membawa ke akhirat
              moga kehidupan ini membawa arti ke akhirat nanti. Aameen.

              Ratu Rimba Niagara ,
              3 Rabiulawwal 1434H
              5 Januari 2013



            PABILA TUHAN MENJADIKAN SEGALANYA INDAH PADA WAKTUNYA TIADA YANG DIFIKIRKAN LAGI MELAINKAN KEBESARAN KEKUASAAN-NYA MENGATASI SEGALA-NYA KERANA DIALAH YANG MAHA MENENTUKAN SEGALA QADA & QADAR SETIAP HAMBA-NYA.
            KETIKA ITU APA YANG DILIHAT ADALAH ZAT CINTA-NYA.
            Like · ·

        PABILA SUATU HARI NANTI JADI KENYATAAN... APA YANG DIMILIKI ADALAH KEPUNYAAN-NYA ...HANYA YANG DIUCAPKAN SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA ATAS KURNIAAN-NYA MEMBUAT HATI JADI TENANG SETENANG MELIHAT BINTANG-BINTANG BERGEMERLAPAN DI LANGIT MALAM, SETENANG DERUAN OMBAK MENZIKIRKAN KALIMAH-NYA.SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAH AKBAR
        Like · ·

0 comments:

Post a Comment

 
;