Wednesday 28 August 2013

SASTERAKUDUNIAKU!




HARI WANITA 2013 (30 photos)
Sempat melawat gerai pameran...

Photo: Sempat melawat gerai pameran...






































SASTERA ADALAH DUNIAKU!

Duhai sahabat alammayaku merangkap peniup obor nyalaan api tinta-tinta sasteraku...
sejuta terima kasih yang tak terhingga atas sokongan/dukungan yang diberikan
moga Allah swt membalas segala kebaikanmu padaku Aamiin.

Sastera adalah duniaku
tanpa sastera jiwaku kosong tanpa arti
seolah mati....
sastera...sastra...sastera....
hari-hari sastera...sastra...
aku ber fb
berkawan fb pun kerana sastera
jika kawan fbku tidak minat sastraku
pasti hambar dan kecewa aku
kerana mereka tak mahu berkawan dengan sasteraku
makanya aku terpaksa mencari kawan lain
yang sudi menjadi kawan dengan sasteraku
aku dan sastra adalah kembar siam
sastera adik kembarku
aku kakak kembar sastra
begitulah aku pada sasteraku
tak mahu berkawan dengan sastraku
berarti tak mahu juga berkawan denganku
makanya sasteraku merajuk hati
sasteraku pergi akupun pergi
sasteraku merajuk
akupun merajuk
walaupun sastraku pergi darinya yang tak sudi berkawan dengan sastraku
tidak bermakna aku memutuskan silaturrahim
saudara tetap saudara
saudara hingga ke Syurga
In Shaa Allah Aamiin

Janganlah diambil hati dengan sasteraku
dia terlalu sensitif
tidak boleh disepikan tanpa diberi komentar
itu matlamat dia mencari kawan alammaya
jika sekadar ujud tapi tak ujud
dia tidak tega dibiarin begitu
moga sahabat di luar sana
dapat memahami dunia sastraku
pelikkan! kagetkan!

Setiap kali ada yang mahu menjadi
kawan sasteraku
kalau boleh semua mahu diterima tanpa terkecuali
tapi memandangkan aku hanya mahu memikirkan sastera
yang harus memberi tumpuan yang terfokus pemikiran
pemikiran ke tahap semaksima mungkin tika memerah otak
apa matlamat bersastera di alammaya
cuma dihadkan 50 orang sahaja.
50 orang itu pun sudah ditapis
yang memberi impak pada dunia sasteraku
jika ada diantara mereka yang tidak
memberi impak pada dunia sasteraku
maafkan aku jika sastraku berlalu pergi
pelikkan! kagetkan!
aku pun tak tahu kenapa aku begini
moga jangan ada yang salah anggapkan
kenapa aku begitu serius dengan dunia sasteraku
dah duniaku sastera
nak buat macam mana...
moga semua rakan alammayaku maafkan aku
jika sepanjang aku bersastera membuatkan hatimu luka
percayalah tiada niat di hatiku untuk melukakan mu...
moga dengan terus terangku ini
jangan simpan segala luka lagi denganku
biarpun kita terpisah tidak sebagai rakan alammaya lagi
tapi percayalah kita tetap bersaudara sampai kapan pun

Sempena ulangtahun kelahiranku ini
kususun sepuluh jari
memohon sejuta kemaafan kepada semua rakan alammayaku
jika terdapat kekhilafan dalam bersastera....

"SASTERA DUNIAKU TANPA SASTRA HIDUPKU KOSONG...
SASTERA KURNIAAN ALLAH AZZAWAJALLAH YANG KUSYUKURI
MOGA MEMBERI ERTI DUNIA AKHIRAT BUAT DIRIKU DAN PEMBACA KARYA-KARYAKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
6 Syawal 1434H
13 Ogos 2013M
15Like ·  · 
 friends posted on Ratu's timeline on her birthday.
August 13
  • Badar Al-ahmadi wrote on your timeline.
    Selamat Ulang Tahun Tuanku Ratu...Teruskan usaha memperjuangkan Sastera-sastera Tuanku...Semoga Sihat & mendpt perlindungan dri Allah s.w.t....Drp patik pacal yg hina Badar Al-ahmadi @ Kesatria Kemuliaan


www

0 comments:

Post a Comment

 
;