Wednesday 16 October 2013

KAU BUKAN LAGI JUWATAN DUNIA




  • KAU BUKAN LAGI JUTAWAN DUNIA

    Kaya macam mana manusia itu
    Dia tetap miskin
    ...Continue Reading
    Like ·  ·  · 6 minutes ago · 
    • This post is now hidden from your News Feed.
    • Undo
    Why don't you want to see this photo?
  • TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'RINDU DAN CINTA HANYALAH UNTUK-NYA'

    Yang baik itu hati
    Yang indah itu bahasa
    Bahasamu selalu meruntun jiwa...Continue Reading
    Like ·  ·  · 15 minutes ago · 
  • CINTA-MU TELAH KUUKIR DI HATI

    'TANPA-MU SIAPALAH AKU YA ALLAH'
    SAMPAI KAPANPUN AKU MENCINTAI-MU
    TAK AKAN BERHENTI MENCARI CINTA-MU
    TAK AKAN BERHENTI MENCINTAI-MU
    KERANA CINTAMU ABADI DI HATI INI
    MOGA KAU SUDI MEMBALAS CINTA DAN RINDUKU INI
    NAMA-MU TELAH KUUKIR DI HATI
    TELAH KUSIMPULMATIKAN CINTA-MU CINTA-KU
    CINTA YANG TAK AKAN BERUBAH
    BIAR MAUT DATANG SEKALIPUN
    CINTAKU TAK KAN TERGOYAH
    MENCINTAI-MU MEMBAHAGIAKAN
    MERINDUI-MU SELALU
    TAK TEGA KU BERPISAH DENGAN-MU
    SEAKAN TERHENTI DETAKAN JANTUNGKU
    KU RELA BERUBAH DEMI-MU
    DEMI MERAIH REDHA-MU
    REDHA-MU DALAM SETIAP PERKARA
    YANG KUPERJUANG MENENANGKAN
    TIDAK AKAN MENYESAL MENCINTAI-MU
    AKAN TERPATRI DI HATIKU
    SELAGI NYAWA KU ADA
    TERUS MENCINTAI-MU TANPA HENTI
    BEGITU HEBAT-NYA CINTA-MU
    MENGATASI SEGALA YANG ADA
    DI LANGIT DAN DI BUMI
    KERANA ENGKAULAH SATU-SATU-NYA
    YANG KUCINTA DAN KURINDU
    TANPA HENTI SEHINGGA MENYATU
    JALINAN CINTA SAMPAI KE SYURGA-MU
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    HEBAT-NYA CINTA-MU KARENA
    SEMUA BERHAK MENCINTAI-MU MERINDUI-MU
    JUSTRU KUATKAN KETAKWAANKU DAN PEMBACA SETIA KARYAKU
    SETIAP USAHAKU SEBAGAI KHALIFAH DI MUKA BUMI INI
    HANYALAH KERANA-MU
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'

    'SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA 1434H KEPADA SEMUA PEMBACA
    SETIA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA MAAF ZAHIR BATHIN'

    RATU RIMBA NIAGARA
    10 Zulhijjah 1434H
    15 Oktober 2013
    Like ·  ·  · 24 minutes ago · 
  • ♡ Doa Mohon Diringankan Beban Hidup♡

    Sahabatku SHDPH..yuk Aamiinkan bersama..

    Bismillahirrahmanirrahiim..

    “Rabbanaa laa tu’aakhidznaa in nasiinaa au akhtha’naa. Rabbanaa wa laa tahmil ‘alainaa ishran kamaa hamaltahuu ‘alaa alladziina min qablina. Rabbanaa wa laa tuhammilnaa maa laa thaa qatalanaa bihi wa’fu’annaa waghfirlanaa warhamnaa anta maulaanaa fanshurnaa ‘alaa al-qaumi al-kaafiriin.”

    Artinya
    “Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebani kami dengan beban yang berat, sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir. (QS Al-Baqarah [2]:286)”

    Aamiin Allahumma Aamiin..
    Like ·  ·  · 30 minutes ago · 
  • Matlamat utama berniaga bukanlah untuk menjadi jutawan tetapi menjadi DERMAWAN dan dengan berniaga, mudah-mudahan dengan asbab berniaga mengikut sunnah, rezeki kita lebih dan dapat memberi lebih agar hidup diberkatiNya! More you give, more you will get back samada di dunia atau di sana. Give first and give more!#DrAzizanOsman
    P/S Ada 10,000 buah buku yang bakal kami berikan percuma. Beri duit, duit akan habis tapi beri ilmu, mudah-mudahan ianya menjadi cahaya menyuluh jalan perubahan hidup yang menerima dengan baik! Dapatkan info di Magnet2013.com
    Unlike ·  ·  · 53 minutes ago · 
    • You and 484 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara
    • Ratu Rimba Niagara KAU BUKAN LAGI JUTAWAN DUNIA

      Kaya macam mana manusia itu
      Dia tetap miskin

      Apa maksudmu?
      Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya

      Kau lahir ke dunia ini kosong...

      Lagi aku tak faham?
      Apa maksud kosong
      Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
      Apa pulak kosong...

      Kau silap...
      Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
      Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
      Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
      Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
      Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
      Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
      Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
      Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
      Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
      Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...

      Apa maksudmu?
      Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
      Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
      Sebab aku ni pencinta harta
      Bagiku harta adalah segala-galanya
      Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
      Inikan hendak bersedekah
      Kirim salamlah
      Kalau nak kaya usaha sendirilah
      Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
      Ramai suka berkawan dengan aku
      Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
      Dan hormat gila-gila dengan aku...
      Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
      Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
      Pelik kan manusia ini..
      Cuba aku papa kedana...
      Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
      Manusia ini sukakan harta
      Sebab itu aku sukakan harta
      Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
      Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
      Dan sanjungi aku ...
      Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
      Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
      Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...

      Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
      Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
      Ha...sebab itulah aku katakan tadi
      Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
      Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
      Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
      Nak di kebumikan juga...
      Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
      Yelah nak ikut wasiat tuannya...
      Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...

      Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
      Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
      Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
      Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
      Dibeli boleh pocong-pocong
      Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
      Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
      Berminat ke nak beli...buntu aku ni...

      Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...

      Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
      Menyesal sebelum aku bergelar pocong

      Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
      Harta kau yang banyak-banyak ni
      Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
      Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
      Biarpun kau sudah berada di alam barzah
      Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
      Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
      Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
      Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
      Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
      Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
      Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
      Kau lafazkan melainkan
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
      Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
      Ke jalan-jalan Syurga-Nya

      Masya-Allah aku tak terfikir
      Sebagaimana yang kau fikir
      Terima kasih suara akhirat
      Kaulah sahabat dunia akhiratku
      Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
      DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
      Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia

      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      12 Zulhijjah 1434H
      17 Oktober 2013M
      Like · Reply · 5 minutes ago · Edited
    • Ratu Rimba Niagara MOGA MENJADI JUTAWAN DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    • Anwar A. Zaki Saya suka ilmu. Teknik belajar dan sebar.
      Like · Reply · 5 · 51 minutes ago via mobile
    • Fauziah Ibrahim Sy nk ucpkn tem ksih bbnyk kt dr kerna dr hri ni sy dh tau buka face book , sblum ni mmag ada niat nk beljar., tp tangguh2 ingtkn xbrpa pntig, mklum dh masuk gol wrga mas.......sy dh mula pratik ap yg blajar dlm iji tmpuhari......tm ksih dr.
      Like · Reply · 3 · 41 minutes ago via mobile
    • Mie Sinar 10,000 buah buku yang bakal kami berikan percuma.... tak adil datuk sebab kita kena beli
      Like · Reply · 1 · 27 minutes ago
    • Sara Fansara Salam, DAO walaupun masa IJI tempohari saya beli 3 dz/1ctn tapi sy still nak 1 dgn tandatangan DAO macam yg sy pernah dpt thn 2012 amp buku rahsia menjadi kaya & berjaya dunia & akhirat gabungan 2 minda.
      Like · Reply · 7 minutes ago via mobile
    • Wan Nor Aishah Saya dah daftar...  jom daftar cepat2..fast action fast result! 
      Like · Reply · 9 minutes ago via mobile
    • Wan Nor Aishah      awesome  moga DAO sekeluarga diberkati Allah Swt..
      Like · Reply · 14 minutes ago via mobile
    • Wan Naimah Rezeki Allah..Alhamdulillah
      Like · Reply · 25 minutes ago via mobile
    • Helmy Bin Yahya amin...sy jgk nk DAO
      Like · Reply · 29 minutes ago via mobile
    • Azami Aziz Sy pun nak..
      Like · Reply · 29 minutes ago via mobile
    • Iman Gadget saya nak satu buku juga dato'
      Like · Reply · 30 minutes ago via mobile
    • Zarina Paino Ina Amin.....bestnyer.....saya nak jugak
      Like · Reply · 38 minutes ago via mobile
    • Linda Majid Baik hati nya DAO...
      Like · Reply · 1 · 49 minutes ago via mobile

(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
12 Zulhijjah 1434H
17 Oktober 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;