Sunday 13 October 2013

TEATER BANGSAWAN DIRAJA , ' KERAJAAN SRIWIJAYA' (3)


TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'KERAJAAN SRIWIJAYA' (3)

    • Kami Dengan Penuh Kasih Karuniakan Persaudaraan Dan Perdamaian Dengan Mu : Prof. Dr. Mirza Barjees Baig Department of Agricultural Extension and Rural Society College of Food and Agricultural Sciences King Saud University P.O. Box 2460, Riyadh 11451 Kingdom of Saudi Arabia Tel Off: 00 966 1 4676980 Fax Off: 00 966 1 4678415 Cell : 00 966 564807746 Cell: 00 966 561209647 Email: mbbaig@ksu.edu.sa; drbaig2@yahoo.ca
      3Unlike ·  · 
    • Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............
      4Unlike ·  · 
      • You and 30 others like this.
      • Sir-Kurt Alleyne Congratulations and Blessings:.
        6 hours ago · Unlike · 4
      • Indra Utama Nasution Congratulations...
        2 hours ago · Unlike · 1
      • Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN

        Bismillahirrahmanirrahim
        Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

        Syukur Alhamdulillah kepada Allah swt kerana dengan Limpahan Rahmat Kasih-NYa 
        dengan izin-NYa dibukakan hati seorang hamba-Nya yang diberikan darjat raja untuk memerintah dengan adil kepada semua rakyat jelata nusantara dan juga dunia.

        Terima kasih yang tidak terhingga kepada KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman karena sudi menganagerahkan patik sebagai ,'PENYAIR ULUNG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA' . Anugerah ini amatlah besar artinya bagi patik karena anugerah ini adalah kejayaanuntuk anak bangsa ibu pertiwi SeNusantara Alhamdulillah. Anugerah ini secara tidak langsung menyuntik semangat patik untuk terus berusaha mencapai kejayaan di bidang sastra yang amat patik minati ini.

        Jika dulu patik menulis kerana patik minat tapi sekarang minat sudah bertukar menjadi sebuah perjuangan untuk anak bangsa ibu pertiwi nusantara di lima benua malah di seluruh dunia. In Sha Allah..patik akan usahakan sedaya mampu patik untuk berjaya di bidang sastra.

        Memandangkan patik menulis pelbagai tema...
        Tema Ketuhanan, Raja, Pemimpin, Rakyat, Peperangan, Politik,Kenegaraan an sebagainya. Ditulis dalam bentuk pantun, syair, puisi dan gurindam...

        Untuk pengetahuan tuanku ...sejak pertama kali mendengar nama , "MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN," terdetik di hati patik seakan pernah dengar nama ini..barangkali semasa patik pernah belajar sejarah di sekolah suatu ketika dulu. Tidak sangka pula dapat mengenali tuanku dengan lebih dekat lagi di alammaya dan tidak sama sekali menyangka tuanku sudi menghargai penulisan patik yang telah patik sumbangkan.

        Jika dahulu patik menulis kisah dongengan diRaja dengan pelbagai tajuk tapi bila berkawan dengan kerabat diraja dan bangsawan di alammaya ini patik mengolah kisah diRaja yang realiti. Patik amat bersyukur dan bertuah kerana dunia Istana dan raja-raja terlalu dekat dengan jiwa patik walaupun patik bukanlah berketurunan raja tapi minat dengan dunia raja-raja dan istana sehinggakan patik wujudkan kerajaan imaginasi patik iaitu , 'KERAJAAN RIMBA NIAGARA' patik sebagai Raja memerintah rakyat rimba.Bukanlah patik ini taksub hendak menjadi raja atau ratu...itu semua sebagai pencetus inspirasi patik berkarya agar lebih menjiwai watak sebagai seorang raja. Patik mahu rasakan bagaimana kasihnya raja kepada rakyat baginda.

        In Shaa Allah berkat usaha patik yang tidak mengenal putus asa patik telah berjaya mengarang lebih puluhan teater bangsawan diRaja Pelbagai tema...setiap hari Allah memberi ilham tidak putus-putus kepada patik berkarya.

        Bertamah terujanya patik dengan dunia sastra yang patik dambakan apabila YM Kedaton Kraton Wahyu Utama sudi membukukan karya-karya patik untuk dipromosikan sebagai KARYA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA.Begitu juga dengan BUNDA RATU NEGARI 1 akan mengusaha karya bersamanya dan kami bercita-cita mahu WUJUDKAN,'KOTA SASTRA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA,' Di dalamnya segala bersangkut paut dengan karya yang patik hasilkan akan direalitikan di kota Sastra Nusantara tersebut. Pementasan Teater Bangsawan DiRaja adalah tema segala bentuk bangsawan diRaja untuk dipertontonkan kepada rakyat nusantara.

        BAru-baru ini seorang actor menyatakan karya-karya patik amat bagus sekali jika difilemkan atau di pentaskan sebagai Teater Bangsawan diRaja. Di sanggup untuk menfilemkan karya-karya pati an mementaskan sebagai Teater Bangsawan diRaja.Amat amatlah gembira sekali. Memandangkan ingin menjaga HAK CIPTA KARYA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA makanya patik amatlah berbesar hati jika KDYMM sudi menjadi penaja kepada filem untuk karya patik . Tajuk Karya patik yang hendak difilemkan , 'PUTRA DUYUNG'.Andainya putra duyung ini berjaya difilemkan , PUtera duyung akan dijadikan Pementasan Teater , Animasi kanak-kanak, buku cerita kanak dan pelbagai lagi. 

        Sekiranya PUTRA DUYUNG berjaya kisah-kisah diRaja yang lain pula menyusul dan insya Allah andai berjaya maka terlaksanakan KOTA SASTRA WARISAN KKHZANAH BANGSA NUSANTARA bakal terwujud..In Shaa Allah Aamiin.
        Moga permohonan patik untuk memohon jasa baik KDYMM menaja kos pembikinan filem , 'PUTRA DUYUNG' dapt tuanku pertimbangkan.Jika permohonan ini berjaya maka secara tidak langsung cita-cita patik dan anakbangsa nusantara berjaya juga In Sha Allah . Aamiin.

        Kerjasama dari tuanku dalam menimbangkan permohonan patik ini amatlah patik hargai dan akan dikenang sepanjagn hayat hidup patik...hanya Allah sahajalah yang dapat membalas budi baik tuanku. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

        Sekian Wassalam.

        Dengan ingatan tulus ikhlas,

        Ratu Rimba Niagara
        Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        9 Zulhijjan 1434H
        13 Oktober 2013M 

        .
      • Maharaja Kutai Mulawarman Adinda Ratu Rimba Semoga segera berjaya terbitkan buku tentang sair sair yg tertuang di FB sangat hebat menjadi ingatan kelak///////////////
      • Ratu Rimba Niagara Sudi ke kanda tuanku sposor kos penerbitannya.Dan sposor untk filem Putera Duyung.
      • Maharaja Kutai Mulawarman jika allah ijinkan maka pastilah adinda..............
      • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah.Sekarang ini producer filem sudah bersiap sedia mahu menfilemkan sekiranya ada dana...makanya dinda beritahu agar sediakan berapakah bajet yang diperlukan. Dan bila dia sudah beritahu berapakan peruntukan yang diperlukan dinda beritahu kanda tuanku ya...sesegera mungkin. In Sha Allah . Aamiin.
      • Ratu Rimba Niagara Sebelumnya dinda ada kemukakan pada actor tersebut kenapa skrip putera duyung tidak saja diberikan kepada producer lantas difilemkan...katanya demi menjaga HARTA HAK CIPTA KHAZANAH WARISAN BANGSA eloklah diusahakan sendiri. Sebab itu dinda terpaksa mencari sponsor yang sudi memberikerjasama dalam usaha memartabatkan khazanah sastra warisan anak bangsa nusantara dan secara tidak langsung MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA IN SHAA ALLAH AAMIIN.
        about a minute ago · Like



(PETIKAN DARIPADA WALL MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN & RATU RIMBA NIAGARA)
9 Zulhijjah 1434H
14  Oktober 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;