Saturday 4 May 2013

TRANSFORMASI KERAJAAN KOTA & RIMBA , 'ALLAH MENDENGAR RINTIHAMU BERSABARLAH'



aku cuma tahu kau rindukan aku...
aku rindukanmu
dan aku tak mahu rindu yang tertinggal
jika rindu itu tertinggal
berarti
rindumu rinduku sudah tak berarti lagi
bulan pasti retak seribu
mendung pun datang 
hujan pun turun
hilanglah cahaya seri purnama 
ditenggelami rindu yang kehilangan...
hehehehe
  • salam kenang dariku......
  • Ratu Rimba Niagara Jika kuterima 
    Adakah rindu yang sarat disepikan lagi
    Adakah cinta terpendam dibiarkan sepi
    Jika tiada balasan dan akan disepikan lagi
    Lebih membuat hatiku terlara dalam sepi
    Sejujurnya aku tak sudi nak terima ok...hehehe

  • tanda luhur setia kaseh.. terimalah seadanya..
  • Ratu Rimba Niagara Biarkan aku pergi ke? kerana tautan kasihmu sudah terlerai dalam sepi...
  • Ratu Rimba Niagara PERGILAH SEPI!

    Jika kuterima mawar merah tanda maaf darimu untukku
    Adakah rindu yang sarat disepikan lagi
    Adakah cinta terpendam dibiarkan sepi
    Jika tiada balasan dan akan disepikan lagi
    Lebih membuat hatiku terlara dalam sepi
    Sejujurnya aku tak sudi nak terima ...
    Aku lebih senang sendirian berada dalam dunia sepi tanpamu
    Dan tenang tanpa memikirkanmu yang selalu sepikan aku
    Apalah maknanya arti perkasihan
    Tersisih disisih sengaja dibiarkan sepi
    Sepi dalam tanda tanya
    Jawapan yang tak pasti
    Biarkan aku berlalu pergi dari sepimu
    Moga sepimu membawa bahagia buatmu
    Sepimu telah menenangkan aku di sini
    Di sini aku tak akan sepi lagi
    Kerana karya-karyaku sentiasa
    Membuatkan aku tak sepi di kala aku disepikan
    Pergilah sepi
    Pergilah rindu
    Pergilah cinta
    Aku tenang kini
    Tanpa sepimu lagi...

    Ketahuilah kau selalu menghampakan aku
    Tapi Tuhan tak pernah menghampakan aku
    Jauh sekali menyepikan aku di kala aku terlara dalam sepi

    Karya Ratu Rimba Niagara,
    15 Rabiualawwal 1434H
    27 Januari 2012M
  • Ratu Rimba Niagara AKU BAHAGIA TANPA MU

    Hanya sekuntum bunga penghampar kasih
    Kasih tersisih
    rindu disepikan
    cinta dikecewakan

    Kasih rindu cinta kau tepikan
    kau hanyutkan dalam lautan sepi yang tak bertepi

    Teganya dikau sepikan aku
    Kau ketepikan aku
    Setelah hatiku kau curi
    Semudah itu kau buang cintaku dalam lautan sepi bergelora

    Semudah itu kau lupakan aku
    Setelah ada dia yang kau cinta

    Semudah itu kau beraleh cinta
    Kejamnya dikau
    Teganya dikau
    Teganya dikau buatku begini

    Di sana cinta menantimu
    Aku kau biarkan dalam sepi terlara

    Kerana kau ku sepi
    Kerana kau aku bahagia dalam sepi
    Di belantara ini
    Kehijauan telah menenangkan aku
    Bersama deruan aliran air terjun di batu
    Menghiburkan aku
    Sesungguh-Nya DIA Maha
    Merawat duka di kala aku terluka
    Kini aku bahagia tanpa sepi mencengkam jiwa
    Bahagia di belantara ini tanpa sepimu lagi

    Karya Ratu Rimba Niagara
    27 Januari 2013
Iman — with Ahmad Tajuddin and 27 others.
See Translation
Like · · 
LEZAIHASRA LM PUJANGGA IDOLAKU!

Terima kasih pujangga idolaku
Biarpun tanpa suara
Bait puisi-puisimu
Selalu kubaca
Kuhayati
Dalam
Rasa
Syahdu...
Kurindu...
Setiap
Bait
Puisi
Puitis
Digapai
Hasrat tak sampai
Kerana terlalulah puitis
Kufikirin sedalam-dalam masih samar
Lagi kufikir ...kufikir...kufikir ...penuh hati
Buntu untuk memahami puisi puitis karyamu Lezaihasra!

Karya Ratu Rimba Niagara .
13 Rabiulawwal 1434H
25 Januari 2013M

PERGILAH SEPI!

Jika kuterima mawar merah tanda maaf darimu untukku
Adakah rindu yang sarat disepikan lagi
Adakah cinta terpendam dibiarkan sepi
Jika tiada balasan dan akan disepikan lagi
Lebih membuat hatiku terlara dalam sepi
Sejujurnya aku tak sudi nak terima ...
Aku lebih senang sendirian berada dalam dunia sepi tanpamu
Dan tenang tanpa memikirkanmu yang selalu sepikan aku
Apalah maknanya arti perkasihan
Tersisih disisih sengaja dibiarkan sepi
Sepi dalam tanda tanya
Jawapan yang tak pasti
Biarkan aku berlalu pergi dari sepimu
Moga sepimu membawa bahagia buatmu
Sepimu telah menenangkan aku di sini
Di sini aku tak akan sepi lagi
Kerana karya-karyaku sentiasa
Membuatkan aku tak sepi di kala aku disepikan
Pergilah sepi
Pergilah rindu
Pergilah cinta
Aku tenang kini
Tanpa sepimu lagi...

Ketahuilah kau selalu menghampakan aku
Tapi Tuhan tak pernah menghampakan aku
Jauh sekali menyepikan aku di kala aku terlara dalam sepi

Karya Ratu Rimba Niagara,
15 Rabiualawwal 1434H
27 Januari 2012M


(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
4 Mei 2013
WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;