Friday 29 November 2013

CINTA SEJATI DI PERDU RINDU DI PINTU SYURGA (1)


TELEMOVIE HIDAYAH HATI, 'HATIKU HATIMU ADA CINTA DIA' (1)
TELEMOVIE HIDAYAH HATI, 'HATIKU HATIMU ADA CINTA DIA' (1)

ASMA 'UL HUSNA
Ar Rohman = الرحمن = Yang Maha Pemurah
Ar Rohiim الرحيم = Yang Maha Penyayang
Al Malik الملك = Yang Maha Merajai/Memerintah
Al Quddus القدوس = Yang Maha Suci
As Salaam السلام = Yang Maha Memberi Kesejahteraan
Al Mu`min المؤمن = Yang Maha Memberi Keamanan
Al Muhaimin المهيمن = Yang Maha Pemelihara
Al `Aziiz العزيز = Yang Memiliki Mutlak Kegagahan
Al Jabbar الجبار = Yang Maha Perkasa
Al Mutakabbir المتكبر = Yang Maha Megah, = Yang Memiliki Kebesaran
Al Kholiq الخالق = = Yang Maha Pencipta
Al Baari` البارئ = Yang Maha Melepaskan (Membuat, Membentuk, Menyeimbangkan)
Al Mushawwir المصور = Yang Maha Membentuk Rupa (makhluknya)
Al Ghoffaar الغفار = Yang Maha Pengampun
Al Qohhaar القهار = Yang Maha Memaksa
Al Wahhaab الوهاب = Yang Maha Pemberi Karunia
Ar Rozzaaq الرزاق = Yang Maha Pemberi Rejeki
Al Fattaah الفتاح = Yang Maha Pembuka Rahmat
Al `Aliim العليم = Yang Maha Mengetahui (Memiliki Ilmu)
Al Qoobidh القابض = Yang Maha Menyempitkan (makhluknya)
Al Baasith الباسط = Yang Maha Melapangkan (makhluknya)
Al Khoofidh الخافض = Yang Maha Merendahkan (makhluknya)
Ar Roofi` الرافع = Yang Maha Meninggikan (makhluknya)
Al Mu`izz المعز = Yang Maha Memuliakan (makhluknya)
Al Mudzil المذل = Yang Maha Menghinakan (makhluknya)
Al Samii` السميع = Yang Maha Mendengar
Al Bashiir البصير = Yang Maha Melihat
Al Hakam الحكم = Yang Maha Menetapkan
Al `Adl العدل = Yang Maha Adil
Al Lathiif اللطيف = Yang Maha Lembut
Al Khobiir الخبير = Yang Maha Mengenal
Al Haliim الحليم = Yang Maha Penyantun
Al `Azhiim العظيم = Yang Maha Agung
Al Ghofuur الغفور = Yang Maha Pengampun
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
Al `Aliy العلى = Yang Maha Tinggi
Al Kabiir الكبير = Yang Maha Besar
Al Hafizh الحفيظ = Yang Maha Memelihara
Al Muqiit المقيت = Yang Maha Pemberi Kecukupan
Al Hasiib الحسيب = Yang Maha Membuat Perhitungan
Al Jaliil الجليل = Yang Maha Mulia
Al Kariim الكريم = Yang Maha Mulia
Ar Roqiib الرقيب = Yang Maha Mengawasi
Al Mujiib المجيب = Yang Maha Mengabulkan
Al Waasi` الواسع = Yang Maha Luas
Al Hakiim الحكيم = Yang Maha Maka Bijaksana
Al Waduud الودود = Yang Maha Mengasihi
Al Majiid المجيد = Yang Maha Mulia
Al Baa`its الباعث = Yang Maha Membangkitkan
As Syahiid الشهيد = Yang Maha Menyaksikan
Al Haqq الحق = Yang Maha Benar
Al Wakiil الوكيل = Yang Maha Memelihara
Al Qawiyyu القوى = Yang Maha Kuat
Al Matiin المتين = Yang Maha Kokoh
Al Waliyy الولى = Yang Maha Melindungi
Al Hamiid الحميد = Yang Maha Terpuji
Al Muhshii المحصى = Yang Maha Mengkalkulasi
Al Mubdi` المبدئ = Yang Maha Memulai
Al Mu`iid المعيد = Yang Maha Mengembalikan Kehidupan
Al Muhyii المحيى = Yang Maha Menghidupkan
Al Mumiitu المميت = Yang Maha Mematikan
Al Hayyu الحي = Yang Maha Hidup
Al Qoyyuum القيوم = Yang Maha Mandiri
Al Waajid الواجد = Yang Maha Penemu
Al Maajid الماجد = Yang Maha Mulia
Al Wahiid الواحد = Yang Maha Tunggal
Al Ahad الاحد = Yang Maha Esa
As Shamad الصمد = Yang Maha Diperlukan, Tempat Meminta
Al Qoodir القادر = Yang Maha Menentukan, Maha Menyeimbangkan
Al Muqtadir المقتدر = Yang Maha Berkuasa
Al Muqoddim المقدم = Yang Maha Mendahulukan
Al Mu`akkhir المؤخر = Yang Maha Mengakhirkan
Al Awwal الأول = Yang Maha Awal
Al Aakhir الأخر = Yang Maha Akhir
Az Zhoahir الظاهر = Yang Maha Nyata
Al Baathin الباطن = Yang Maha Ghaib
Al Waali الوالي = Yang Maha Memerintah
Al Muta`aalii المتعالي = Yang Maha Tinggi
Al Barri البر = Yang Maha Penderma
At Tawwaab التواب = Yang Maha Penerima Tobat
Al Muntaqim المنتقم = Yang Maha Pemberi Balasan
Al Afuww العفو = Yang Maha Pemaaf
Ar Ra`uuf الرؤوف = Yang Maha Pengasuh
Malikul Mulk مالك الملك = Yang Maha Penguasa Kerajaan (Semesta)
Dzul Jalaali Wal Ikroom ذو الجلال و الإكرام = Yang Maha Pemilik Kebesaran dan Kemuliaan
Al Muqsith المقسط = Yang Maha Pemberi Keadilan
Al Jamii` الجامع = Yang Maha Mengumpulkan
Al Ghaniyy الغنى = Yang Maha Kaya
Al Mughnii المغنى = Yang Maha Pemberi Kekayaan
Al Maani' المانع = Yang Maha Mencegah
Ad Dhoor الضار = Yang Maha Penimpa Kemudharatan
An Nafii` النافع = Yang Maha Memberi Manfaat
An Nuur النور = Yang Maha Bercahaya (Menerangi, Memberi Cahaya)
Al Haadii الهادئ = Yang Maha Pemberi Petunjuk
Al Baadii البديع = Yang Indah Tidak Mempunyai Banding
Al Baaqii الباقي = Yang Maha Kekal
Al Waarits الوارث = Yang Maha Pewaris
Ar Rasyiid الرشيد = Yang Maha Pandai
As Shabuur الصبور = Yang Maha Sabar

MOGA PENGHIJRAHAN KITA KE JALAN SYURGA-NYA DIPERMUDAHKAN DAN DIREDHAI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'

CINTA SEJATI DI PERDU RINDU DI PINTU SYURGA

aku selalu disisihkan
tersisih tanpa kasih sayang
kerana aku ditakdirkan
tiada rupa menawan
tuk menawan pria
aku sepi tanpa cinta
yang benar luhur
mencintai aku
apa adanya aku
kupandang
lautan terbentang luas
ku nampak bayang-bayang
dasar lautan
penghuninya
saling berkasih sayang
alangkah bahagianya
andai aku tinggal bersama mereka
di dasar lautan
pasti hidupku
sentiasa berpelangi cinta
setiap hari
kasihku tidak tersisih
disayangi oleh semua
penghuni lautan
ALLAHU AKBAR
alangkah indahnya jika aku
diizinkan Tuhanku
tinggal di dasar lautan
tanpa aku sedari
aku terjatuh di lautan
aku jadi gelabah
pasti aku akan mati kelemasan
aku tidak hairan jika aku mati kelemasan
tiada siapa yang sudi menolongku
nyawaku tidak berharga pada sesiapa
kerana tiada sesiapa yang sudi menyayangiku
walaupun kutaburkan baktiku pada mereka
aku redho jika aku ditakdirkan mati
tapi pantang ajal sebelum maut
aku bertarung untuk hidup
biarpun aku tahu tidak akan ada
sesiapa yang akan menyelamatkan aku
KECUALI TUHAN

PART II

Di dasar lautan
tanpaku sedari
temanku yang bernama Dolphin
sedang bertarung nyawa dengan jerung
yang mahu membunuhku
aku diselamatkan oleh Dolphin...
aku terharu bersyukur kepada Tuhan
yang menciptakan aku
haiwan yang hina
tapi tetap juga disayangi Tuhan
diselamatkan aku daripada mara bahaya...
dikirimi pula teman sebaik Dolphin...
ALLAHU AKBAR
MEMANGLAH KAU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
tidak dibiarkan haiwan yang melata di muka bumi ini tanpa perhatian-Mu...
semua-Nya mendapat perhatian dan Kasih Sayang-Mu tanpa syarat
ALLAHU AKBAR...

kukatakan kepada temanku Dolphin...
yang hatinya Semurni Syurga...
"Terima kasih Dolphin kerana sudi menyelamatkan aku walaupun kamu rela
nyawamu jadi taruhan demi aku...sungguh mulia hatimu Dolphin...."

"Allah telah campakkan kasih sayang aku padamu biarpun kau haiwan yang hina
tapi kerana kau redha asal kejadianmu Allah bukakan hatiku untuk menyayangimu dan mengasihimu kerana DIA."

"Boleh tak aku tinggal bersamamu di dasar lautan ini...aku rasa selamat bersamamu Dolphin..."

"Sememangnya aku ingin melamarmu menjadi permaisuriku ...walaupun aku di dasar lautan tapi aku tahu setiap perkembanganmu di daratan..."

"Gimana kau tahu Dolphin?"
"Semuanya dengan izin Allah swt...Allah swt yang perkenankan doaku untuk bertemu denganmu ,"

"ALLAHU AKBAR selama ini aku cuma bersangka baik saja dengan Allah swt bahawa satu saat nanti pasti Allah kirimkan cinta sejati untukku..."

"Doamu telah dimakbulkan Tuhan, bersyukurlah walaupun sementara kita telah diketemukan."

"Kenapa kita ditemukan untuk berpisah Dolphin? Aku mahu hidup bersamamu Dolphin."

"Kita ditakdirkan bercinta tapi tidak ditakdirkan memiliki cinta."
"Iye aku faham kejadian asalmu hidup di dasar laut kejadian asalku di daratan
aku redha akan takdir ini...."
"Kita sama-sama redha meredhai ye...barangkali kita tidak dapat bersama di dunia ini tapi di Syurga kita bisa bersama selamanya...percayalah cintaku padamu adalah cinta sejati tak akan berubah sampai kapan pun."

PART III

Perpisahan kau dan aku
amat memedihkan kekasihku Dolphin...
berpisah denganmu aku tak mampu
mencintaimu satu keindahan
kaulah cinta sejatiku yang selalu
kuigaukan dalam mimpiku...
adakah kau sudi terimaku menjadi cinta sejatiku Dolphin...

PART IV

Bertemu denganmu ku syukur
berpisah denganmu ku redha
moga kita dapat diketemukan di Syurga
menyambungkan cinta sejati kita di Syurga Firdausi
selamat tinggal cinta sejatiku
tunggulah aku di Pintu Syurga

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
25 Muharram 1435H
29 November 2013M
1Like ·  ·  · Unfollow Post

    • CINTA SEJATI DI PERDU RINDU DI PINTU SYURGA

      aku selalu disisihkan
      tersisih tanpa kasih sayang
      kerana aku ditakdirkan
      tiada rupa menawan
      tuk menawan pria
      aku sepi tanpa cinta
      yang benar luhur
      mencintai aku 
      apa adanya aku
      kupandang
      lautan terbentang luas
      ku nampak bayang-bayang
      dasar lautan
      penghuninya
      saling berkasih sayang
      alangkah bahagianya
      andai aku tinggal bersama mereka
      di dasar lautan
      pasti hidupku
      sentiasa berpelangi cinta
      setiap hari
      kasihku tidak tersisih
      disayangi oleh semua
      penghuni lautan
      ALLAHU AKBAR
      alangkah indahnya jika aku
      diizinkan Tuhanku
      tinggal di dasar lautan
      tanpa aku sedari
      aku terjatuh di lautan
      aku jadi gelabah
      pasti aku akan mati kelemasan
      aku tidak hairan jika aku mati kelemasan
      tiada siapa yang sudi menolongku
      nyawaku tidak berharga pada sesiapa
      kerana tiada sesiapa yang sudi menyayangiku
      walaupun kutaburkan baktiku pada mereka
      aku redho jika aku ditakdirkan mati
      tapi pantang ajal sebelum maut
      aku bertarung untuk hidup
      biarpun aku tahu tidak akan ada
      sesiapa yang akan menyelamatkan aku
      KECUALI TUHAN

      PART II

      Di dasar lautan
      tanpaku sedari
      temanku yang bernama Dolphin
      sedang bertarung nyawa dengan jerung
      yang mahu membunuhku
      aku diselamatkan oleh Dolphin...
      aku terharu bersyukur kepada Tuhan
      yang menciptakan aku
      haiwan yang hina
      tapi tetap juga disayangi Tuhan
      diselamatkan aku daripada mara bahaya...
      dikirimi pula teman sebaik Dolphin...
      ALLAHU AKBAR
      MEMANGLAH KAU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
      tidak dibiarkan haiwan yang melata di muka bumi ini tanpa perhatian-Mu...
      semua-Nya mendapat perhatian dan Kasih Sayang-Mu tanpa syarat
      ALLAHU AKBAR...

      kukatakan kepada temanku Dolphin...
      yang hatinya Semurni Syurga...
      "Terima kasih Dolphin kerana sudi menyelamatkan aku walaupun kamu rela
      nyawamu jadi taruhan demi aku...sungguh mulia hatimu Dolphin...."

      "Allah telah campakkan kasih sayang aku padamu biarpun kau haiwan yang hina
      tapi kerana kau redha asal kejadianmu Allah bukakan hatiku untuk menyayangimu dan mengasihimu kerana DIA."

      "Boleh tak aku tinggal bersamamu di dasar lautan ini...aku rasa selamat bersamamu Dolphin..."

      "Sememangnya aku ingin melamarmu menjadi permaisuriku ...walaupun aku di dasar lautan tapi aku tahu setiap perkembanganmu di daratan..."

      "Gimana kau tahu Dolphin?"
      "Semuanya dengan izin Allah swt...Allah swt yang perkenankan doaku untuk bertemu denganmu ,"

      "ALLAHU AKBAR selama ini aku cuma bersangka baik saja dengan Allah swt bahawa satu saat nanti pasti Allah kirimkan cinta sejati untukku..."

      "Doamu telah dimakbulkan Tuhan, bersyukurlah walaupun sementara kita telah diketemukan."

      "Kenapa kita ditemukan untuk berpisah Dolphin? Aku mahu hidup bersamamu Dolphin."

      "Kita ditakdirkan bercinta tapi tidak ditakdirkan memiliki cinta."
      "Iye aku faham kejadian asalmu hidup di dasar laut kejadian asalku di daratan
      aku redha akan takdir ini...."
      "Kita sama-sama redha meredhai ye...barangkali kita tidak dapat bersama di dunia ini tapi di Syurga kita bisa bersama selamanya...percayalah cintaku padamu adalah cinta sejati tak akan berubah sampai kapan pun."

      PART III

      Perpisahan kau dan aku
      amat memedihkan kekasihku Dolphin...
      berpisah denganmu aku tak mampu
      mencintaimu satu keindahan
      kaulah cinta sejatiku yang selalu
      kuigaukan dalam mimpiku...
      adakah kau sudi terimaku menjadi cinta sejatiku Dolphin...

      PART IV

      Bertemu denganmu ku syukur
      berpisah denganmu ku redha
      moga kita dapat diketemukan di Syurga
      menyambungkan cinta sejati kita di Syurga Firdausi
      selamat tinggal cinta sejatiku
      tunggulah aku di Pintu Syurga

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      25 Muharram 1435H
      29 November 2013M
      1Like ·  · 
    • BERSANGKA BAIK DENGAN TUHAN CINTA SEJATI MENANTIMU DI PERDU RINDU
      1Like ·  · 
    • PULANGKAN HATIKU KEMBALI

      kamu bilang sayang aku
      tapi napa kamu tega remukkan hatiku dalam diam
      tak caya tengok kertas yang kamu tulis tu remuk
      begitulah remuknya hatiku
      semuanya palsu belaka...
      aku sudah tak caya lagi sama kamu untuk selamanya
      maafkan daku andai aku pergi darimu
      kasihku kau sengaja sisihkan
      setelah kau curi hatiku
      pulangkan balik hatiku
      jika kamu sudah benci....
      makanya pulangkan hatiku kembali
      andai hatiku sengaja kau lukai
      kumbang bukan seekor
      bunga bukan sekuntum
      jika tiada kumbang yang jujur
      jika tiada bunga yang luhur
      yakinlah
      di Syurga menanti bidadara bidadari
      teruntuk untukmu sayang...
      makanya jangan kecewa apabila sengaja dikecewakan
      berperasangka baik bada Tuhan
      doakan untuk dia bahagia bersama cinta pilihannya
      percayalah Tuhan telah untukkan cinta yang boleh
      membawamu ke Syurga
      itu doaku untukmu sayang....

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      25 Muharram 1435H
      29 November 2013M
      1Like ·  · 
    • SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      YA ALLAH BERILAH SINAR NUR HIDAYAH KASIH-MU
      PADAKU SEHINGGA AKU TERHENTI NAFAS TERAKHIR AAMEEN
      Klik SUKA dan BAGIKAN ya sahabat Hadist Shahih Harian
      Insya Allah bermanfaat..

      Semoga kita semua termasuk yg mendapatkan syafaat Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, amienn..
      Like ·  · 
    • INDAHNYA SALING MEMAHAMI SALING MEMBAHAGIAKAN DEMI MERAIH REDHA ALLAH AAMEEN
      ✔ Apa Subuhmu menjelang Dhuha ?
      ✔ Apa Dzuhurmu sisa waktu bisnis yang kau punya ?
      ✔ Apa Ashar-Maghrib mu terlalu dekat waktunya ?
      ✔ Apa Isya mu terlewat karena lelah yang ada ?

      Astaghfirullaahal a'zhiim

      Islam itu memberikan banyak kemudahan, tapi jangan pula dimydah-mudahkan bahkan diremehkan

      ✔ Gak bisa wudhu >>>Tayamum

      ✔ Gak bisa sholat berdiri >>> Sholat sambil duduk

      ✔ Gak bisa sholat sambil duduk >>> Sholat sambil tidur

      ✔ Gak mau sholat >>>> Menunggu waktunya disholatin

      SUBHANALLAH

      "Semoga ALLAH bimbing kita agar senantiasa menjadi hamba-Nya yang tidak meremehkan waktu shalat, dan waktu2 yang sudah ALLAH berikan untuk kita. aamiin"

      Silahkan Klik Like dan Bagikan di halamanmu agar kamu dan teman-temanmu senantiasa istiqomah dan bisa meningkatkan ketakwaannya kepada ALLAH SWT.

      Ya ALLAH...
      ✔ Muliakanlah orang yang membaca status ini
      ✔ Entengkanlah kakinya untuk melangkah ke masjid
      ✔ Lapangkanlah hatinya
      ✔ Bahagiakanlah keluarganya
      ✔ Luaskan rezekinya seluas lautan
      ✔ Mudahkan segala urusannya
      ✔ Kabulkan cita-citanya
      ✔ Jauhkan dari segala Musibah
      ✔ Jauhkan dari segala Penyakit,Fitnah,Prasangka Keji,Berkata Kasar dan Mungkar.
      ✔ Dan dekatkanlah jodohnya untuk orang yang
      membaca dan membagikan status ini.

      Aamiin ya Rabbal'alamin
      ____
      Like Kupinang Engkau Dengan Bismillah
      Like ·  · 
    • YA ALLAH SESUNGGUH-NYA KAU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG KASIH-MU TIADA PENGHUJUNG-NYA
      Like ·  · 
    • INDAHNYA DAMAI MENDAMAIKAN SALING RELA MENJADI LILIN UNTUK KEBAHAGIAAN SELURUH PENGHUNI BUMI
      Like ·  · 
    • INDAHNYA DAMAI MENDAMAIKAN SALING RELA MENJADI LILIN UNTUK KEBAHAGIAAN SELURUH PENGHUNI BUMI
      Buat airmata menitis menyaksikan kebesaran Allah ini...Terharu dan sangat kagum...Subhanallah...!

      Mampukah Video Ini Mendapat 5.000 Share
      InShaAllah
      Like ·  · 
      • Ratu Rimba Niagara CINTA SEJATI DI PERDU RINDU DI PINTU SYURGA

        aku selalu disisihkan
        tersisih tanpa kasih sayang
        kerana aku ditakdirkan
        tiada rupa menawan 
        tuk menawan pria
        aku sepi tanpa cinta
        yang benar luhur
        mencintai aku 
        apa adanya aku
        kupandang
        lautan terbentang luas
        ku nampak bayang-bayang 
        dasar lautan 
        penghuninya
        saling berkasih sayang
        alangkah bahagianya
        andai aku tinggal bersama mereka 
        di dasar lautan
        pasti hidupku 
        sentiasa berpelangi cinta 
        setiap hari 
        kasihku tidak tersisih
        disayangi oleh semua 
        penghuni lautan
        ALLAHU AKBAR 
        alangkah indahnya jika aku 
        diizinkan Tuhanku 
        tinggal di dasar lautan
        tanpa aku sedari
        aku terjatuh di lautan
        aku jadi gelabah
        pasti aku akan mati kelemasan
        aku tidak hairan jika aku mati kelemasan
        tiada siapa yang sudi menolongku
        nyawaku tidak berharga pada sesiapa
        kerana tiada sesiapa yang sudi menyayangiku
        walaupun kutaburkan baktiku pada mereka
        aku redho jika aku ditakdirkan mati
        tapi pantang ajal sebelum maut
        aku bertarung untuk hidup
        biarpun aku tahu tidak akan ada 
        sesiapa yang akan menyelamatkan aku
        KECUALI TUHAN

        PART II

        Di dasar lautan 
        tanpaku sedari
        temanku yang bernama Dolphin
        sedang bertarung nyawa dengan jerung
        yang mahu membunuhku
        aku diselamatkan oleh Dolphin...
        aku terharu bersyukur kepada Tuhan
        yang menciptakan aku
        haiwan yang hina
        tapi tetap juga disayangi Tuhan
        diselamatkan aku daripada mara bahaya...
        dikirimi pula teman sebaik Dolphin...
        ALLAHU AKBAR 
        MEMANGLAH KAU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
        tidak dibiarkan haiwan yang melata di muka bumi ini tanpa perhatian-Mu...
        semua-Nya mendapat perhatian dan Kasih Sayang-Mu tanpa syarat
        ALLAHU AKBAR...

        kukatakan kepada temanku Dolphin...
        yang hatinya Semurni Syurga...
        "Terima kasih Dolphin kerana sudi menyelamatkan aku walaupun kamu rela
        nyawamu jadi taruhan demi aku...sungguh mulia hatimu Dolphin...."

        "Allah telah campakkan kasih sayang aku padamu biarpun kau haiwan yang hina
        tapi kerana kau redha asal kejadianmu Allah bukakan hatiku untuk menyayangimu dan mengasihimu kerana DIA."

        "Boleh tak aku tinggal bersamamu di dasar lautan ini...aku rasa selamat bersamamu Dolphin..."

        "Sememangnya aku ingin melamarmu menjadi permaisuriku ...walaupun aku di dasar lautan tapi aku tahu setiap perkembanganmu di daratan..."

        "Gimana kau tahu Dolphin?"
        "Semuanya dengan izin Allah swt...Allah swt yang perkenankan doaku untuk bertemu denganmu ,"

        "ALLAHU AKBAR selama ini aku cuma bersangka baik saja dengan Allah swt bahawa satu saat nanti pasti Allah kirimkan cinta sejati untukku..."

        "Doamu telah dimakbulkan Tuhan, bersyukurlah walaupun sementara kita telah diketemukan."

        "Kenapa kita ditemukan untuk berpisah Dolphin? Aku mahu hidup bersamamu Dolphin."

        "Kita ditakdirkan bercinta tapi tidak ditakdirkan memiliki cinta."
        "Iye aku faham kejadian asalmu hidup di dasar laut kejadian asalku di daratan
        aku redha akan takdir ini...."
        "Kita sama-sama redha meredhai ye...barangkali kita tidak dapat bersama di dunia ini tapi di Syurga kita bisa bersama selamanya...percayalah cintaku padamu adalah cinta sejati tak akan berubah sampai kapan pun."

        PART III

        Perpisahan kau dan aku
        amat memedihkan kekasihku Dolphin...
        berpisah denganmu aku tak mampu
        mencintaimu satu keindahan
        kaulah cinta sejatiku yang selalu
        kuigaukan dalam mimpiku...
        adakah kau sudi terimaku menjadi cinta sejatiku Dolphin...

        PART IV

        Bertemu denganmu ku syukur
        berpisah denganmu ku redha
        moga kita dapat diketemukan di Syurga
        menyambungkan cinta sejati kita di Syurga Firdausi
        selamat tinggal cinta sejatiku
        tunggulah aku di Pintu Syurga 

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        25 Muharram 1435H
        29 November 2013M
        1Like · · Share · Unfollow Post
        Amirah Yen likes this.
        (CINTA SEJATI INI SAMA DENGAN TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'PUTERA DUYUNG)
Ratu Rimba Niagara posted 14 updates.
CINTA SEJATI DI PERDU RINDU DI PINTU SYURGA

aku selalu disisihkan
tersisih tanpa kasih sayang
kerana aku ditakdirkan...Continue Reading
BERSANGKA BAIK DENGAN TUHAN CINTA SEJATI MENANTIMU DI PERDU RINDU
Like ·  ·  · about an hour ago · 

Maharaja Kutai Mulawarman was tagged in Guillermo Ferrándiz'sphoto.
Tanpa menghentikan sementara berbaris akhir untuk keberhasilan, kepemimpinan, dan kemakmuran bersama di bawah visi abadi pengawasan dan cahaya di bawah satu Allah yang sama, Maharaja Kutai Mulawarman
Like ·  ·  · 12 hours ago · Edited · 
25 Muharram 1435H
29 November 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;