Saturday 8 March 2014

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH


MOGA MATI DALAM KALIMAH SYURGA LAA ILAHA ILLALLAH
MUHAMMAD RASULULLAH  AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Erna Pujiati was tagged in Hassanal SA's photo.
BENTENG PERTAHANAN TERAKHIR UMAT ISLAM (INDONESIA DAN MALAYSIA)

WAHAI UMAT ISLAM! SEDARLAH!

Wahai umat Islam, sedarlah... Kita telah diberikan nikmat oleh Allah subhanahu wata’ala yang tidak semua orang mendapatkannya. Tahukah nikmat apakah itu ? Nikmat itu adalah kita dilahirkan oleh orang tua yang beragama Islam sehingga saat ini kita masih beragama Islam. Lalu apakah kita telah mensyukuri nikmat ini ? Jika kita mensyukurinya, lalu kenapa justru kita ingin keluar lagi dari agama yang mulia ini ? Tidakkah kita pernah mendengar firman Allah ini :

”Dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah maka mereka itulah orang-orang yang kafir”. (QS. Al Maidah : 44)

Lalu bagaimana dengan kita? Sudahkah kita berhukum dengan hukum Allah ? Kenapa kita mahu hidup dibawah hukum thaghut (hukum buatan manusia) ini ? Relakah kita menjadi kafir kembali setelah Allah ‘azza wajalla memasukkan kita kedalam Islam ? Kenapa kita tidak mahu hidup dibawah hukum Allah subhanahu wata’ala? Kenapa kita lebih memilih hukum buatan manusia dibanding hukum Allah yang telah menciptakan kita? Pernahkah kita membaca firman Allah ini ?

“Barangsiapa yang kafir kepada Allah sesudah dia beriman (dia mendapat kemurkaan Allah), kecuali orang yang dipaksa kafir padahal hatinya tetap tenang dalam beriman (dia tidak berdosa), akan tetapi orang yang melapangkan dadanya untuk kekafiran, maka kemurkaan Allah menimpanya dan baginya azab yang besar. Yang demikian itu disebabkan karena sesungguhnya mereka mencintai kehidupan dunia lebih dari akhirat, dan bahawasanya Allah tiada memberi petunjuk kepada kaum yang kafir”. (Qs. An Nahl : 106-107)

Apakah kita pernah mendengar perintah Allah ini wahai umat Islam?

“Mereka hendak berhukum kepada thaghut, padahal mereka telah diperintah untuk mengingkari thaghut itu”. (Qs. An-Nisaa' : 60)

Apakah kita sudah melaksanakan perintah Allah ini ? Jika belum, lalu kenapa kita tidak melaksanakannya ? Atau Kita merasa bebas untuk memilih sekehendak hati kita ? Tidakkah sampai firman Allah ini kepada kita ?

"Dan tidaklah patut bagi laki-laki yang mu'min dan tidak (pula) bagi perempuan yang mu'min, apabila Allah dan Rasul-Nya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan (yang lain) tentang urusan mereka. Dan barangsiapa mendurhakai Allah dan Rasul-Nya maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata”. (Qs. Al-Ahzab : 36)

Wahai umat Islam, ketahuilah bahwa Allah ‘azza wajalla bertanya sesuatu kepada kita :

"Apakah mereka mempunyai sembahan-sembahan selain Allah yang mensyariatkan untuk mereka dien (aturan) yang tidak diizinkan Allah?". (Qs. Asy-Syuura: 21)

"Apakah hukum jahiliyah yang mereka kehendaki. Dan hukum siapakah yang lebih baik dari hukum Allah bagi kaum yang yakin?". (Qs. Al-Maaidah : 50)

Pertanyaan ini Allah Ta’ala tujukan kepada kita wahai umat Islam. Bolehkah kita menjawabnya ? Jika kita tidak boleh menjawabnya, lalu kenapa kita masih juga hidup dibawah hukum thaghut (hukum buatan manusia) ini, kenapa kita tidak segera menuntut kepada Pemerintah agar kita boleh hidup dibawah hukum Allah. Tidakkah kita merasa harga diri kita saat ini berada pada derajat paling rendah ? Tidakkah kita malu kepada orang-orang kafir, mereka saat ini sedang mengejek dan memperolok kita. Mereka saat ini mengatakan : “Lihatlah, Negara yang berpenduduk muslim terbesar di dunia saat ini memakai hukum kita (Demokrasi). Mereka bahkan tidak mampu untuk menegakkan hukum yang berasal dari agama mereka sendiri”. Tidakkah kita malu wahai umat Islam? Dimana harga diri kita saat ini sebagai umat Islam ?

Mengapa kita meng-esakan Allah dalam beribadah, tapi kita menyekutukan-Nya dalam menetapkan hukum (berhukum). Tidakkah sampai ayat-ayat ini kepada kita ?

"Dan Dia tidak mengambil seorangpun sebagai sekutu-Nya dalam menetapkan hukum". (QS. Al Kahfi : 26)

Tidakkah kita takut ayat dibawah ini akan menimpa kita ?

“Seandainya mereka mempersekutukan Allah, niscaya lenyaplah dari mereka amalan yang telah mereka kerjakan”. (QS. Al-An’am: 88)

Ketahuilah wahai umat Islam, bahwa semua ibadah yang kita lakukan itu tidak akan bernilai apapun, karena Allah ‘azza wajalla akan menghapus semua amalan kita jika kita masih tetap rela hidup dibawah hukum thaghut ini karena kita telah menyekutukan-Nya dalam berhukum. Na’udzubillah…

Pernahkah kita mendengar firman Allah ini :

”Maka putuskanlah hukum di antara mereka dengan apa yang diturunkan Allah”. (Qs.Al-Maaidah : 49)

“ Maka patutkah aku mencari hakim selain daripada Allah?”. (Qs. Al An’am : 114)

Apakah kita sudah melaksanakan ayat-ayat diatas ? Atau kita merasa berhak untuk membuat hukum sendiri ? Tidakkah kita pernah mendengar Firman Allah ini ?

“Hak hukum itu hanyalah kepunyaan Allah”. (Qs. Yusuf : 40)

Serta sabda Rasulullah Shallallahu ’alaihi wasallam :

"Sesungguhnya Allah itu Al Hakam (Maha Memutuskan perkara hamba-Nya) dan hak Allah-lah masalah hukum itu”. (HR. Abu Daud no. 4955, An Nasai 8/226,227, Al Baihaqi 10/145, Shahih)

Wahai umat, cuba kita renungkan kisah berikut ini.

Suatu hari Rasulullah marah besar karena melihat Umar masih membawa-bawa dan mempelajari Taurat, kemudian beliau bersabda :

“Seandainya Musa turun dan kalian mengikutinya serta meninggalkanku, pastilah kalian tersesat”. (HR. Ahmad, dihasankan syaikh Al Albani dalam Shahih Jami’ Shaghir no 5308 dan Irwaul Ghalil no. 1589)

Subhanallah… Tahukah kita siapa Musa yang dimaksud dalam hadits diatas ? Jika kita menjawab “itu adalah Kalimullah Musa ‘alaihissalam”, maka kita benar. Tapi tidakkah kita perhatikan wahai umat Islam, jika saat ini mengikuti hukum yang dibawa oleh Musa ‘alaihissalam saja akan tersesat, lalu bagaimana dengan kita yang mengikuti hukum thaghut (hukum buatan pemerintah) yang saat ini berjalan di negeri kita ?

Lalu bagaimana dengan Taurat ? Bukankah Taurat itu juga kitab Allah ? Tetapi tidakkah kita perhatikan Rasulullah Shallallahu ’alaihi wasallam melarang Umar bin khattab untuk hanya sekadar mempelajarinya. Sedangkan kita, bagaimana dengan kita ? Tidakkah hadits ini menjadi pelajaran untuk kita ? Kitab apakah yang kita pelajari dan kita jadikan pedoman dalam kehidupan kita saat ini ? Sudahkah kita melaksanakan syari’at seperti yang dibawa oleh Rasulullah Shallallahu dalam negara dan kehidupan kita ? Sudahkah kita berhukum dengan hukum Allah yang dibawa oleh Rasul-Nya sallallahu ‘alaihi wasallam ? Atau saat ini kita justru menjadikan Pancasila dan UUD 1945 dan Perlembagaan Persekutuan serta demokrasi sebagai pedoman hidup kita ?

Dan renungkan pula dalam hati kita sabda Rasulullah Shallallahu ’alaihi wasallam berikut ini :

“Demi Dzat yang nyawa Muhammad berada di tangan-Nya. Tak seorangpun dari umat ini yang mendengarku (dakwahku), tidak Yahudi tidak pula Nasrani, kemudian dia mati dan tidak beriman dengan risalah yang aku diutus dengannya kecuali ia menjadi penduduk neraka”. (HR. Muslim, Silsilah Ahadist Shahihah no. 157, Shahih Jami’ Shaghir no. 7063)

Apakah saat ini kita masih merasa beragama Islam dan beriman kepada Allah Ta’ala wahai umat Islam? Ketahuilah, sesungguhnya jika kita tidak segera kembali kepada hukum Allah dan kembali kepada syari’at Islam yang kaffah yang sesuai dengan apa yang dibawa oleh Nabi Muhammad shallallahu ’alaihi wasallam, maka Allah telah membuat suatu keputusan untuk kita. Perhatikanlah firman Allah ‘azza wajalla berikut ini :

“Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu. Mereka hendak berhakim kepada thaghut, padahal mereka telah diperintah mengingkari thaghut itu. Dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya”. (Qs. An Nisaa’ : 60)

Ya umat Islam, Allah mempertanyakan keimanan kita. Tahukah kita kenapa Allah Ta’ala mempertanyakan keimanan kita ? Ketahuilah, Allah mempertanyakan keimanan kita karena kita mengaku beragama Islam dan beriman kepada Allah, akan tetapi kita tidak mau berhukum dengan hukum yang diturunkan Allah. Karena kita lebih memilih berhukum dengan hukum thaghut buatan pemerintah padahal Allah telah memerintahkan kita untuk mengingkari hukum thaghut tersebut.

Jika kita bertanya : ”Apa yang akan terjadi jika kami tetap berpegang teguh kepada hukum thaghut dan berpaling dari hukum Allah ?”. Perhatikan baik-baik wahai umat Islam, Allah Subhanahu Wa Ta’ala akan menjawab pertanyaan kita :

“Maka demi Rabbmu, mereka (pada hakekatnya) tidak beriman hingga mereka menjadikan kamu (Muhammad) hakim dalam perkara yang mereka perselisihkan, kemudian mereka tidak merasa keberatan dalam hati mereka terhadap putusan yang kamu berikan, dan mereka menerima dengan sepenuhnya”. (Qs. An Nisaa’ : 65)

Ya, inilah jawabannya. Allah telah bersumpah dengan diri-Nya yang Maha Suci bahwa kita tidak beriman sampai kita menjadikan hukum Allah yang dibawa melalui Rasul-Nya Shallallahu ‘alaihi wasallam sebagai hukum dalam kehidupan kita. Lalu apa artinya sumpah Allah bahwa “kita tidak beriman” ?

”Dan barang siapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir”. (Qs. Al Maaidah : 44)

Ya inilah artinya. Sumpah Allah diatas artinya bahwa kita akan menjadi kafir (walaupun kita masih mengaku Islam, Shalat, Puasa, Zakat, dan ibadah lainnya). Tidakkah kita menyadarinya wahai umat Islam? Saat ini kita akan menjadi kafir jika kita mengakui, tunduk, patuh, dan taat kepada hukum thaghut yang sedang berlaku di negeri kita saat ini. Wallahul Musta’an…

PELAJARAN DARI FIR’AUN

Siapa itu Fir’aun wahai umat Islam? Jika kita menjawab : Fir’aun adalah seorang manusia yang telah dilaknat oleh Allah subhanallahu wata’ala karena dia telah mengaku dan mengatakan kepada umat Islamnya bahwa dirinya adalah Tuhan yang wajib disembah dan ditaati, maka kita benar.

Lalu apa maksud dari Fir’aun bahwa dirinya adalah Tuhan ? Apakah dia mampu menciptakan makhluk seperti Allah Yang Maha Kuasa menciptakan kita dan alam semesta ini ? Ternyata tidak wahai umat Islam, bahkan hanya menciptakan seekor nyamuk saja Fir’aun la’natullah itu tidak mampu untuk melakukannya. Dan Fir’aun sendiri mengakui bahwa dirinya adalah seorang manusia.

“Dan mereka berkata: “Apakah (patut) kita percaya kepada dua orang manusia seperti kita (juga), Padahal kaum mereka (Bani Israil) adalah orang-orang yang menghambakan diri kepada kita?”. (Qs. Al Mukminun : 47)

Jika demikian, apa maksud Fir’aun bahwa dirinya adalah Tuhan ? Ketahuilah wahai umat Islam, ternyata yang dimaksud oleh Fir’aun bahwa dirinya adalah Tuhan, yaitu dia boleh dan berhak mengatur manusia dengan hukum yang dibuatnya, dan manusia (rakyatnya) wajib untuk tunduk, patuh, dan taat terhadap hukum yang dibuatnya itu. Barangsiapa yang melanggar hukumnya maka akan mendapat seksa dan hukuman.

“Maka Fir'aun mempengaruhi kaumnya (dengan perkataan itu) lalu mereka patuh kepadanya”. (QS. Az Zukhruf : 54)

“Fir'aun berkata : “Sungguh jika kamu menyembah Tuhan selain Aku, benar-benar aku akan menjadikan kamu salah seorang yang dipenjarakan”. (QS. Asy Syu’ara : 29)

Jika demikian, apa hukumnya terhadap orang-orang yang dengan sukarela serta lapang dada menerima serta tunduk dan taat kepada hukum yang dibuat oleh Fir’aun ? Ya, kita benar wahai umat Islam. Barangsiapa yang dengan sukarela serta lapang dada menerima serta tunduk dan taat kepada hukum yang dibuat oleh Fir’aun, maka mereka telah menjadi penyembah Fir’aun. Dan mereka semua adalah orang-orang kafir.

Lalu bagaimana dengan zaman kita sekarang ? Adakah Fir’aun dizaman kita sekarang ini ? Jika kita menjawab “tidak ada”, maka kita keliru wahai umat Islam. Tahukah kita bahwa hampir diseluruh dunia saat ini terdapat Fir’aun ? Mungkin kita akan mengatakan : ”kami tidak pernah mendengar atau mengetahui ada orang yang mengatakan dirinya Tuhan”. Benar, memang mereka tidak mengatakan dirinya Tuhan seperti yang Fir’aun katakan, akan tetapi apa yang mereka kerjakan sama seperti apa yang dikerjakan oleh Fir’aun. Mereka setiap hari membuat hukum-hukum baru yang menyelisihi hukum Allah Subhanahu Wa Ta’ala. Mereka merasa mempunyai hak untuk menetapkan hukum bagi rakyatnya dan mereka mewajibkan rakyatnya untuk tunduk, patuh, dan taat terhadap hukum yang mereka buat itu. Dan barangsiapa diantara rakyatnya yang melanggar hukum yang mereka buat tersebut, maka akan mendapatkan seksa dan hukuman.

Bukankah mereka ini sama seperti Fir’aun wahai Umat Islam? Walaupun mereka tidak pernah mengatakan bahwa dirinya adalah Tuhan. Lalu siapakah mereka ini ? Ketahuilah, mereka adalah Pemerintah/para penguasa negeri kaum muslimin, dan termasuk pemerintah negeri kita tercinta ini, Pemerintah Indonesia Malaysia malah berada di seluruh dunia.

Lalu bagaimana jika kita tunduk dan patuh kepada hukum yang dibuat oleh pemerintah ini ? Jawabannya sudah sangat jelas wahai umat Islam. Jika kita melakukannya, maka itu artinya kita sama dengan para penyembah Fir’aun, kita telah menyembah pemerintah seperti para pengikut Fir’aun telah menyembahnya.

Mungkin kita berdalih dan tidak mengakuinya dengan mengatakan : “Sesungguhnya kami tidak pernah menyembah pemerintah, kami hanya menyembah Allah yang Maha Esa”. Maka ketahuilah wahai umat Islam, Allah Ta’ala telah membantah kita melalui firman-Nya :

”Mereka menjadikan orang-orang alimnya dan rahib-rahib mereka sebagai rabb-rabb selain Allah, dan (juga mereka mempertuhankan) Al-Masih putera Maryam; padahal mereka hanya disuruh menyembah Ilah Yang Maha Esa; tidak ada Ilah yang berhak disembah selain Dia. Maha suci Allah dari apa yang mereka persekutukan”. (QS. At Taubah : 31)

Sudah sama-sama diketahui bahwa ibadah kaum Nasrani kepada para pendeta dan ahli ibadah mereka berbentuk ketaatan kepada mereka dalam penghalalan yang haram dan pengharaman yang halal. Hal ini telah diterangkan dalam hadits Adi bin Hatim yang diriwayatkan oleh Tirmidzi (3095), Ibnu Jarir (16632, 16631, 16633), Al Baihaqi (X/116), Ath Thabrani dalam Al Kabir (XVII/92) dan lainnya. Dalam hadits tersebut disebutkan, ketika mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam membaca ayat tersebut, Adi bin Hatim Radhiyallahu ‘anhu mengatakan kepada Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam : ”Kami dahulu tidaklah menyembah mereka (yaitu rahib-rahibnya)”. Kemudian Rasulullah bersabda : “Bukankah para pendeta kita menghalalkan sesuatu yang haram, dan mengharamkan sesuatu yang halal lalu kalian mengikutinya?”, Adi bin Hatim menjawab “Benar”. Rasulullah bersabda : “itulah bentuk penyembahan kalian terhadap mereka”.

Maka apakah sudah jelas bagi kita sekarang wahai umat Islam? Jika kita mengikuti, mengakui, tunduk, patuh, taat dan rela kepada hukum yang dibuat oleh pemerintah yang berlaku saat ini di negeri kita, sama dengan kita menyembah pemerintah, seperti para penyembah Fir’aun dan kaum Nasrani yang menyembah para pendeta mereka, dan itu artinya kita akan menjadi kafir.

Sadarlah wahai umat Islam, sudah begitu banyak musibah yang Allah timpakan kepada kita akibat perbuatan kita yang rela hidup dibawah hukum buatan pemerintah yang busuk ini serta berpaling dari hukum Allah yang suci.

“Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu. Jika mereka berpaling (dari hukum yang telah diturunkan Allah), maka ketahuilah bahwa sesungguhnya Allah menghendaki akan menimpakan musibah kepada mereka disebabkan sebahagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan manusia adalah orang-orang yang fasik”. (QS. Al-Maaidah : 49)

Maka berhati-hatilah wahai umat Islam. Mari kita bertaubat dan melakukan perubahan dengan menuntut kepada Pemerintah yang saat ini berkuasa di negeri kita untuk segera menerapkan hukum Allah yang suci. Janganlah kita tertipu dengan slogan-slogan palsu mereka bahwa mereka telah menerapkan Syari’at Islam di beberapa daerah, karena semuanya itu adalah Syari’at Islam palsu yang bertujuan untuk menipu kita. Jika kita masih ragu tentangnya, silakan kita lihat sendiri di negara kita yang mengaku telah menerapkan Syari’at Islam. Silakan kita lihat sendiri apakah hukum Allah benar-benar diterapkan di negara kita yang mengaku menerapkan Syari'at Islam, dan silakan kita lihat sendiri apakah di kemaksiatan makin berkurang atau justru makin bertambah.

Bangkitlah wahai umat Islam, jangan biarkan Pemerintah yang telah menjadi musuh-musuh Allah ini merobek-robek agama kita, menghinakan kita. Dulu Rasulullah dan para Sahabatnya berkeliling dunia untuk meninggikan Syari’at Allah. Orang-orang kafir terpaksa dengan tunduk dan hina untuk hidup dibawah Syari’at Islam. Sedangkan kita saat ini, justru orang-orang kafir yang memaksa kita untuk hidup dibawah Syari’at mereka. Sungguh, tidak ada kehinaan yang lebih besar daripada hal ini.

Sadarlah wahai umat Islam, mari kita kembali kepada Syari’at Allah agar kita mendapatkan kesejahteraan di dunia dan di akhirat. Sudah cukup berbagai macam musibah dan kesengsaraan yang selama ini menimpa kita. Allah yang menciptakan alam semesta ini, maka Allah yang lebih mengetahui bagaimana cara mengatur alam semesta ini dengan menurunkan Syari’at-Nya. Jangan sampai kita menyesal saat kita melihat azab Allah di Akhirat kelak, karena semuanya sudah terlambat. Na’udzubillahi min dzalik...

“Dan kembalilah kamu kepada Tuhanmu, dan berserah dirilah kepada-Nya sebelum datang azab kepadamu kemudian kamu tidak dapat ditolong (lagi). Dan ikutilah sebaik-baik apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sebelum datang azab kepadamu dengan tiba-tiba, sedang kamu tidak menyedarinya, supaya jangan ada orang yang mengatakan : "Amat besar penyesalanku atas kelalaianku dalam (menunaikan kewajiban) terhadap Allah, sedang aku sesungguhnya termasuk orang-orang yang memperolok-olokkan (agama Allah)”. Atau supaya jangan ada yang berkata : “Kalau sekiranya Allah memberi petunjuk kepadaku tentulah aku termasuk orang-orang yang bertaqwa”. Atau supaya jangan ada yang berkata ketika ia melihat azab : “Kalau sekiranya aku dapat kembali (ke dunia), niscaya aku akan termasuk orang-orang berbuat baik”. (Bukan demikian) sebenarnya telah datang keterangan-keterangan-Ku kepadamu lalu kamu mendustakannya dan kamu menyombongkan diri dan adalah kamu termasuk orang-orang yang kafir”. (QS. Az-Zumar : 54-59).

REVOLUSI ISLAM
=> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=272880132870896&set=pb.257671574391752.-2207520000.1394273097.&type=3&theater

REVOLUSI TAJAAN SI KAFIR (DEMOKRASI KEPADA DEMOKRASI)
=> http://www.youtube.com/watch?v=XYhtX9b5tss

DEMOKRASI BAGAIKAN AGAMA YANG BARU. AGAMA NEW WORLD ORDER (AGAMA DAJJAL)
=> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=259251287567114&set=pb.257671574391752.-2207520000.1394273483.&type=3&theater

____________________________________________________
((( >>https://www.facebook.com/roadtodaulahislamiyah<< )))
____________________________________________________

CLEAN FACEBOOK TIMELINE
=> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=616314335118282&set=a.105418469541207.12138.100002191643690&type=1&theater
Like ·  ·  · Yesterday · Edited · 


YA ALLAH KAU BERKUASA MENGHILANGKAN YANG ADA, KAU BERKUASA MENGUJUDKAN YANG TIADA, HANYA ENGKAULAH YANG MAHA BERKUASA DI ATAS SETIAP SESUATU , SEMUA PERKARA YANG BERLAKU MENGIKUT PERINTAH-MU ATAS KEHENDAK-MU
'KUN FAYAKUN MAKA TERJADILAH'
Like ·  · 
KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. MOGA DILINDUNGI DIRAHMATI (SEMUA PENUMPANG) TAK KIRA DI MANA JUA PESAWAT MH 370 BERADA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
SUDAH TAKDIR TERSURAT PESAWAT MH 37O HILANG TANPA DIKESAN
Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan...
Continue Reading
Like ·  · 
KAU PELANGI INDAHKU
KULIHAT PELANGI INDAH DI ATAS KEPALAMU
KULIHAT PELANGI INDAH DI MATAMU
KULIHAT PELANGI INDAH DI SENYUMANMU
KULIHAT PELANGI INDAH DI HATIMU
KUDENGAR PELANGI INDAH DI SETIAP BICARAMU
BEGITU INDAH PERKENALAN KITA
SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
INDAHNYA MENJADI SAHABATMU....
SEINDAH DIRIMU YANG SENTIASA
SENYUM DALAM SETIAP TUTUR KATA
TENANG JIWA MENDENGAR
SANTUN BICARAMU
SENTIASA TERAKAM DI KALBU
SYUKUR AKU PADA-NYA
DIKURNIAKAN RAKAN ALAMMAYA
YANG BERKATA INDAH
SEINDAH PELANGI DI TERJUNAN NIAGARA
KASIH SAYANGKU SENTIASA MEMBARA
UNTUK SETIAP HARI
BERKATA INDAH DENGANMU
TANPA MENGGURIS SEDIKIT PUN HATIMU
AGAR HATIMU HATIKU
SENTIASA BERADA DALAM RAHMAT KASIH ILAHI
ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAMMAYA
MOGA ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAM REALITI JUA DI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RAKAN ALAMMAYAMU YANG DITAKDIRKAN TUHAN MENJADI SAHABAT DUNIA AKHIRATMU IN SHAA ALLAH AAMIIN
MOGA KAU DAN AKU MENDAPAT HIKMAH DI SEBALIK PERTEMUAN INI
UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG
KE PANGKUAN-NYA DALAM JIWA YANG TENANG...
REDHO LAGI DIREDHOI-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
SAHABAT DUNIA AKHIRATMU,
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
7 Jamadilawal 1435H
9 Mac2014
Kesibukan sebagai kepala negara dan pemerintahan mengharuskan Presiden SBY bekerja tidak mengenal waktu, tidak hanya di kantor namun juga di rumah. Saat sedang bekerja di rumah, sang cucu Airlangga selalu setia menemani kakeknya. Tampak pada suatu malam, "Pepo" SBY sedang membujuk cucunya, Airlangga, untuk tidur, sementara Airlangga masih mau menemani "Pepo" nya bekerja.
Unlike ·  ·  · 7,67037041
  • You and 7,669 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara
  • Ratu Rimba Niagara KAU PELANGI INDAHKU

    KULIHAT PELANGI INDAH DI ATAS KEPALAMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI MATAMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI SENYUMANMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI HATIMU
    KUDENGAR PELANGI INDAH DI SETIAP BICARAMU
    BEGITU INDAH PERKENALAN KITA
    SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    INDAHNYA MENJADI SAHABATMU....
    SEINDAH DIRIMU YANG SENTIASA 
    SENYUM DALAM SETIAP TUTUR KATA
    TENANG JIWA MENDENGAR
    SANTUN BICARAMU
    SENTIASA TERAKAM DI KALBU
    SYUKUR AKU PADA-NYA
    DIKURNIAKAN RAKAN ALAMMAYA
    YANG BERKATA INDAH
    SEINDAH PELANGI DI TERJUNAN NIAGARA
    KASIH SAYANGKU SENTIASA MEMBARA
    UNTUK SETIAP HARI
    BERKATA INDAH DENGANMU
    TANPA MENGGURIS SEDIKIT PUN HATIMU
    AGAR HATIMU HATIKU
    SENTIASA BERADA DALAM RAHMAT KASIH ILAHI
    ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAMMAYA
    MOGA ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAM REALITI JUA DI SYURGAWI
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    RAKAN ALAMMAYAMU YANG DITAKDIRKAN TUHAN MENJADI SAHABAT DUNIA AKHIRATMU IN SHAA ALLAH AAMIIN
    MOGA KAU DAN AKU MENDAPAT HIKMAH DI SEBALIK PERTEMUAN INI
    UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG 
    KE PANGKUAN-NYA DALAM JIWA YANG TENANG...
    REDHO LAGI DIREDHOI-NYA 
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

    SAHABAT DUNIA AKHIRATMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    7 Jamadilawal 1435H
Zaskia Adya Mecca
494,867 likes
Marshanda
1,276,890 likes
Ratu Rimba Niagara.
Assalammu'alaikum Ratu Rimba Niagara,,,,,selamat pagi.
Semoga ALLOH sll mmberkahi & mengiringi prsahabatan kita smpai menuju Syurga nya Amiin.
BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLOOH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLA BILLAAH;
"Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."
Assalaamu 'alaikum warohmatulloohi wabaarokaatuh,
SELAMAT PAGI, SELAMAT BERAKTIVITAS SAHABAT!... SEMOGA TETAP SEHAT, TETAP SEMANGAT & SUKSES SELALU... INSYAA ALLAH.
Unlike ·  · 
  • You and 5 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara KAU PELANGI INDAHKU

    KULIHAT PELANGI INDAH DI ATAS KEPALAMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI MATAMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI SENYUMANMU
    KULIHAT PELANGI INDAH DI HATIMU
    KUDENGAR PELANGI INDAH DI SETIAP BICARAMU
    BEGITU INDAH PERKENALAN KITA
    SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    INDAHNYA MENJADI SAHABATMU....
    SEINDAH DIRIMU YANG SENTIASA 
    SENYUM DALAM SETIAP TUTUR KATA
    TENANG JIWA MENDENGAR
    SANTUN BICARAMU
    SENTIASA TERAKAM DI KALBU
    SYUKUR AKU PADA-NYA
    DIKURNIAKAN RAKAN ALAMMAYA
    YANG BERKATA INDAH
    SEINDAH PELANGI DI TERJUNAN NIAGARA
    KASIH SAYANGKU SENTIASA MEMBARA
    UNTUK SETIAP HARI
    BERKATA INDAH DENGANMU
    TANPA MENGGURIS SEDIKIT PUN HATIMU
    AGAR HATIMU HATIKU
    SENTIASA BERADA DALAM RAHMAT KASIH ILAHI
    ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAMMAYA
    MOGA ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAM REALITI JUA DI SYURGAWI
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    RAKAN ALAMMAYAMU YANG DITAKDIRKAN TUHAN MENJADI SAHABAT DUNIA AKHIRATMU IN SHAA ALLAH AAMIIN
    MOGA KAU DAN AKU MENDAPAT HIKMAH DI SEBALIK PERTEMUAN INI
    UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG 
    KE PANGKUAN-NYA DALAM JIWA YANG TENANG...
    REDHO LAGI DIREDHOI-NYA 
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

    SAHABAT DUNIA AKHIRATMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    7 Jamadilawal 1435H
    9 Mac 2014
    ·

    • YA ALLAH KAU BERKUASA MENGHILANGKAN YANG ADA, KAU BERKUASA MENGUJUDKAN YANG TIADA, HANYA ENGKAULAH YANG MAHA BERKUASA DI ATAS SETIAP SESUATU , SEMUA PERKARA YANG BERLAKU MENGIKUT PERINTAH-MU ATAS KEHENDAK-MU
      'KUN FAYAKUN MAKA TERJADILAH'
      Like ·  · 
    • KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. MOGA DILINDUNGI DIRAHMATI (SEMUA PENUMPANG) TAK KIRA DI MANA JUA PESAWAT MH 370 BERADA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      SUDAH TAKDIR TERSURAT PESAWAT MH 37O HILANG TANPA DIKESAN

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan
      ·
      Sebuah pesawat MAS. B777 dari Kuala Lumpur ke.Beijing dilaporkan hilang dari kawalan trafik udara. Sama samalah kita rakyat Malaysia mendoakan yang Terbaik agar keselamatan krew dan anak kapal sentiasa mendapat perlindungan dari.Allah swt. InsyaAllah

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan

      Kami mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa nahas pesawat malang B777 Super Ranger Penerbangan Malaysia. Rakyat Malaysia marilah mendoakan agar roh mereka akan mendapat rahmat dari Allah swt. Al Fatehah
      Unlike · · Share
      You and 2,905 others like this.
      45 shares

      Mohd Aznan Mohd Azlan Al Fatehah...
      11 hours ago · Like

      Mohd Saiful Azmie Confirm ke?
      11 hours ago · Like

      Abdul Razak Ibrahim Al fatehah
      11 hours ago · Like

      S.l. Lee AL-fatihah & rip.. tn tadak survivors ke???
      11 hours ago · Like

      MrJajas Guruh haih,,confirm dah ke?
      11 hours ago · Like

      Muhammad Iwan Pihak perajurit bole confirmation tntang hasil CSR operation ?
      11 hours ago · Like · 1

      Muhammad Nor Hakim Cnfm DA???
      11 hours ago · Like

      Mohamad Razi Beraim blum confirm lagi admin...
      11 hours ago · Like · 1

      Khairul Nizam Dah confirm ke admin. Belum ada apax pengesahan lagi. Bari laporan kehilangan.
      11 hours ago · Like

      Ahmat Arof Confirm ke
      Tv kata x confirm lg
      11 hours ago · Like

      Khusairi Abmanan jgn maen2 pihak mas blum bg lg makkumat
      11 hours ago · Like · 4

      Nye Pun Aik dh confirm ke
      11 hours ago · Like

      Zura Abdul Rahim Xconfirm lg
      11 hours ago · Like

      Jas Sica Sha btul ke nie?confirm?
      11 hours ago · Like · 1

      Faudziah Ozz Al fatihah...amin...
      11 hours ago · Like

      Jal Saeng-gin Lijal Mana sumber berita admin dapat?
      11 hours ago · Like

      Azhar Mazlan Confirm ke Pls jgn main kan isu sensitive nih
      11 hours ago · Like · 2

      Walter Vreg Bonson Main2 lg kau.
      11 hours ago · Like

      Mohd Fadli Al-fatihah
      11 hours ago · Like

      Mohd Rizal Amin..
      11 hours ago · Like

      Ayah Iman Kita tunggu PC dari pihak berkuasa..
      11 hours ago · Like

      Ikhwan Hasman Ce try tgok ni.xtau betol ke x

      Ternow!!!

      Tentera Vietnam mengesahkan pesawat Malaysia yang hilang telah terhempas di perairan Vietnam. Kami rakyat Malaysia mengaharapkan keluarga yang terbabit bersabar dan kami mendoakan keselamatan semua penumpang.

      Sumber: http://www.thanhniennews.com/.../missing-malaysia-plane...

      - Tompo -

      Missing Malaysia plane found crashing off Vietnam sea: nay official
      www.thanhniennews.com
      A Malaysia Airlines plane en route to China that went missing on Saturday morning with 239 people on board was found crashing off Vietnam’s southern island, a senior navy official has confirmed.
      11 hours ago · Like · 2

      Mat Yi É Comfirm ka.. harap x lah
      11 hours ago · Like · 1

      M Hamirul Nizam Dari mana la dorang ni dpt info .. pastikan setiap info yg diupdate sahih ... adoi
      11 hours ago · Like · 1

      Azmi Burn alfatihah
      11 hours ago · Like

      Fahrol Anuar Alfatihah..takziah..pd penumpang dan crew ..
      11 hours ago · Like

      Zac Isma Admin tlg jga c psal2 je nnti.
      11 hours ago · Like

      Rain Castel Castell mne bukti admin??
      11 hours ago · Like

      Faizal Jai Mn kompom lg
      11 hours ago · Like

      Umar Ismail innalillahi wa inna ilaihi rajiuun. Al Fatihah
      11 hours ago · Like

      Taikun Jack Bru kuar berita masih belum dpt maklumat lg..jgn buat andain biar PIHAK MAS YG BG CONFIRM..
      11 hours ago · Like · 10

      Rosdi Jais ..admin ni sahih ker brita ni. .jgn nak sedap bgi info saja. ..harap selamat. .semua. .
      11 hours ago · Like

      William Fider Warga negara Indonesia pun juga berdoa buat saudara kita
      11 hours ago · Like · 6

      Muhammad Fauzan Husein http://www.kinitv.com/video/4546O74

      Pesawat MAS hilang, spekulasi dakwa MH370 mendarat cemas
      www.kinitv.com
      Pihak berkuasa Malaysia dan China masih berusaha untuk mengesahkan spekulasi bahawa penerbangan MH37...
      11 hours ago · Like

      Ku Niezam Shutter Tharde Sudah d sahkan ke tuan?
      11 hours ago · Like

      Chien Chunng Tsaur Are you confirm admin. If yes please tell us sumber maklumat mana. Tq.
      11 hours ago · Like · 2

      Arieyzza Noor X sahih lg kn...
      11 hours ago · Like

      Nazrin Olenz Let's make money. Just klik on this link. Then you will know, how to get it..

      http://tasks4job.com/?refer=10469

      Tasks4Job.com Get Your Guranteed Home Job for 1500$ weekly
      tasks4job.com
      11 hours ago · Like · 1

      Azizul Hotel Tango Kilo Pihak MAS pn tak bg kptsn rasmi lg....dh mcm2 cite kua.....
      11 hours ago · Like · 1

      Ar Rayyan Arshad Admin jgn kata gitu terus sedekah al fatihah... Corfrim dulu... So kita berdoa dulu semoga mereka selamat dulu k
      11 hours ago · Like

      Hazdan Hamzah #PrayForMH370
      11 hours ago · Like

      Republik PeNyu Pihak berkuasa Vietnam menafikan laporan pesawat Malaysia Airlines (MAS) membawa 239 penumpang yang hilang telah dikesan.

      Pengarah Operasi Mencari dan Menyelamat Maritim Vietnam, Pham Hien berkata, operasi kini tertumpu di kawasan Vung Tau.

      Kata beliau, laporan media Vietnam dan China sebelum ini isyarat daripada pesawat berkenaan telah dikesan berdekatan wilayah Ca Mau adalah tidak tepat. - REUTERS
      11 hours ago · Like · 2

      Hinata Taro al- fatihah...
      11 hours ago · Like

      Khusairi Abmanan blum thu lg kputusan .jgn nk buat kputusan sendri
      11 hours ago · Like · 1

      Al-Azrin Juhurry Admin jgnlh bg ssuatu yg blum sahih..klau bnar skalipun harap masih ada yg tselamat...
      11 hours ago · Like · 3

      Heruka Utada Jgn main ptik je,kmi yg duk stndby kt klia ni...xdpt brita apa lg...
      11 hours ago · Like · 13

      Mohd Nasron Mustafa alfatihah..
      11 hours ago · Like

      Mard Rock Tak kompom lg kan. Astro awani non stop news ni pun x ckp pape lg
      11 hours ago · Like · 4

      Mohd Zahairi Ayie Al fatihah...blum ada brita lg..14.23.mudah mudah selamt..
      11 hours ago · Like · 2

      Redz Carlton belum declare mati lg derr...rilex2...g on tv dlu yobb
      11 hours ago · Like · 4

      Danishman Darwish Vietnam sudah nafikan. Jgn publish sebelum MAS buat confrence. Buat macam siarwara. Ikut prosuder. Jaga perasaan keluarga harap maklum
      11 hours ago · Like · 8

      Bango Kuning semoga ada jalan tebaik untuk menolong mereka
      11 hours ago · Like · 2

      Juon Qi ....ni kapal mna plak...model laen...~
      11 hours ago · Like

      Irfan K Alias Biar betul
      11 hours ago · Like

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Adakah anda rasa keluarga mangsa tidak dimaklumkan terlebih dahulu sebelum govt buat pengumuman rasmi? Adakah salah mendoakan dan bersedekah Al Fatehah?
      11 hours ago · Like · 27

      Lin Hamid Jagalah perasaan kami
      11 hours ago · Like · 14

      Rosdi Yong Walau bagaimana pun kita semua raayat malaysia DOAkn agar selamat.jika betul takziah dan Al fatihah.
      11 hours ago · Like · 2

      Carlos Stingrays Takziah buat keluarga mangsa...
      11 hours ago · Like

      Robert Pirez Wlaupn mmg kta brdoa spya smua pnumpang slamat...ttpi kta kna brsedia jg skiranya brita buruk pla yg brlaku....
      11 hours ago · Like · 4

      Indai Kelvin Nyalu kalau tidak terhempas knapa tidak dpt di hubungi?memang confirm tak percaya tengok lah nanti.tak kan dlm masa 12 jam tak dpt di kesan.
      11 hours ago · Like · 2

      Julitah Launsim Sabin Kita masih mengharap semua selamat … . Mari kita DOA sama 2
      11 hours ago · Like · 4

      Amir Othman Harap harap selamat sumenya...
      11 hours ago · Like · 1

      Iskandar Alwi MH370 PASSENGERS: 1. China – 152 plus 1 infant 2. Malaysia - 38 3. Indonesia - 12 4. Australia - 7 5. France - 3 6. United States of America – 3 pax plus 1 infant 7. New Zealand - 2 8. Ukraine - 2 9. Canada - 2 10. Russia - 1 11. Italy - 1 12. Taiwan - 1 13. Netherlands - 1 14. Austria - 1 Malaysia Airlines posted the following list of where passengers are from.The airplane was carrying 227 passengers with 14 nationalities and 12 crew members, including 152 Chinese nationals.
      11 hours ago · Like · 3

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Logik akal... Semua airport antarabangsa tidak menerima pendaratan peaawat malang... Yg Sepatutnya mendarat jam 0630h. Sekarang jam 1430h masih tiada berita... Adakah B777 dilengkapkan dengan IFR probe utk terbang holding patern? Adakah pesawat landing di landasan tengah laut?
      11 hours ago · Like · 13

      Triple Aces Admin, do the right thing.
      11 hours ago · Like

      Mohd Fazrin Al fatihah
      11 hours ago · Like

      Naufal Nazhan Brothers tunggu confom lu bru tah..
      11 hours ago · Like · 1

      Intan Suraya Safiyuddin Dgr berita rasmi dahulu... apa2pun doakan yg terbaik utk keselamatan mereka
      11 hours ago · Like · 2

      Hairol Anuar awani ckp terhempas.
      11 hours ago · Like

      Maysara Maysara moga slmt,
      11 hours ago · Like · 1

      MissLady Ain Menteri duk bercakap tadi, maklumat yg disebar2 di ruang maya ni tidak tepat. Sama2 tunggu maklumat yang sahih drp pihak yang tepat.
      11 hours ago · Like · 7

      Azar Black Innalillah..
      11 hours ago · Like

      Mat Jdt MH370 la ...bkn B777
      11 hours ago · Like · 3

      Mohamad Haspi Kita doakan mereka selamat..skrng ni pc oleh menteri penggankutan kt astro awni
      11 hours ago · Like · 2

      Zam Man Mh370 no flight..b777 jenis kapal terbang tuan2
      11 hours ago · Like · 11

      Mifzal Iman mh370 tu kpl yg aku naik mase pegi sabah.......... tpi aku ucapkan takziah kepada keluarga mangsa al-fatiha ngi prg yg islam
      11 hours ago · Like

      Rodi Taha Mna ada yg meninggal lagi....dh mendarat dh la...kapal terbang 2....bodoh punya komen...
      11 hours ago · Like · 2

      Ezzadi Omar Terhempas ke?
      11 hours ago · Like

      KIngsley Treydon Jangan la takziah dulu..kesian keluarga mangsa..tunggu di sahkan dulu..tidak juga salah kalau kita doakan dan sedekahkan alfatiah..
      11 hours ago · Like · 4

      Afw Nfz Mat jdt...b777 model aircraft mh370 callsign aircraft....
      11 hours ago · Like · 5

      Azam Aziz Mh370 no flight.. b777.. type aircraft...boeing... der...
      11 hours ago · Like

      AzizZul Aziz B777... MH370 ' ...
      insyallah'" selamat
      mendarat !

      Amin.
      11 hours ago · Edited · Like · 9

      Juon Qi ....byk jek bnda xlogik dek akal berlaku kt dunia nii admin oii...
      11 hours ago · Like

      Shiba Nasibah Time ni reporter tengah kalut.
      11 hours ago · Like · 1

      Asaly Irsyad Mat Jdt, MH370 tu penerbangan, B777 tu jenis kapal.
      11 hours ago · Like · 1

      Nredya Edya Edrus B777 tu jenis pesawat boeing 777 .. No Flight MH370
      11 hours ago · Like · 1

      Hafez Is Wreckage dah jumpa
      11 hours ago · Like

      Jasan Will Survive Belom ade bukti kematian lagi.so dont lose hope..
      11 hours ago · Like · 8

      Addy Adrian Admin ni pekena la... blom sahih lagi admin oiii
      11 hours ago · Like · 2

      Amir Lokman relek luh...
      11 hours ago · Like

      Ahmad Safiran Pesawatnya yg mna stu saudaraku..
      B777 or mh370.??
      11 hours ago · Like · 1

      Yuzri Alostaq Klu ikut dr international news channel. .Vietnam navy dh confirm kapal tu crash kt laut..tp nasib penumpang dgn crew xtau lg.
      11 hours ago · Like · 4

      Zulfadzli Ridzuan Boing 777 rakan-rakan. MH370 tu designator utk kapal tu.
      11 hours ago · Like · 3

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Bayangkan kereta BMW dengan no pendaftaran WXL 123
      11 hours ago · Like · 6

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan I dont heed to any demands tq...
      11 hours ago · Like · 2

      Zulfadzli Ridzuan Super ranger tu nama timangan MAS utk boeing 777 tu
      11 hours ago · Like

      Amir Hj Kaninung Mcm2 ada.....hai manusia jgn la kaw buat fitnah...
      11 hours ago · Like

      Pojiey Quexai Apmc Cmfem dh ke trhmpas?ade bukti kongsi la jgn kite ckp ikt ske nti org slahkn kite blk..
      11 hours ago · Like

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Yes kindly check with Risud sir where do we obtained them
      11 hours ago · Like · 1

      Lostribe Naning Belum ada confirmation lagi. Jangan speculate. Menteri Pengangkutan baru selesai beri pc.
      11 hours ago · Like

      Tomcatters Shukri bro.. betul kalau ikut logik akal memang dah out kapal terbang tu.. tapi tak sedap la kalo belum keluar pc rasmi dah ada pihak lain inform.. ramai orang yang terlibat beb.. cuba la untuk jaga hati waris yang terlibat.. maybe betul keluarga mangsa dah diberitahu, tapi belum ada kenyataan rasmi dibuat oleh MAS untuk orang awam & pengamal media, jadi simpanla info tu sekejap je lagi..
      11 hours ago · Like · 15

      Syafiq Sal Jgn speculate laaa..
      11 hours ago · Like · 1

      Azaini Ibrahim C130 & CL415 dah airborne ... chopper AW139 & EC725 sby kt gong kedak
      11 hours ago · Like · 13

      Muhammad Hasif Aiman Ya Allah selamatkanlah pemimpinku Anwar Ibrahim! Peliharalah dia dari fitnah dunia yang batil lagi tidak adil Ya Allah! AMIN.
      11 hours ago · Like · 3

      SyAm EsPi Sokong bro Tomcatters Shukri ...
      11 hours ago · Like · 1

      Watie Rozwaty Btul atau tidak biar pihak yg brwajib shja yg mmbuat knyataan sbnar...tlg sgt2 agar jg snsitiviti kluarga mngsa yg trlibat...ni trlalu byk rumors & speculation...PC x cnfirmkn pe2 lg tp cni dh bgtau brita sbliknya...errmmm so sad...
      11 hours ago · Like · 3

      Anwar Mansor lek2 sdah...doakn je bnyak2 lu blm ade kpastian dah sbok2 post kat wall mcmnie
      11 hours ago · Like

      Tomcatters Shukri Anything possible sir, we just have to be positive Hazman 'johndoe' Harun
      11 hours ago · Like · 1

      Forsix Faultry Lost radar contact
      11 hours ago · Like

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Salah mendoakan dan sedekah Fatehah?
      11 hours ago · Like · 3

      Noor Azlan Jgn bagi komen tak betul, kalau tak ada berita yg sahih.
      11 hours ago · Like

      Azman Azmany Admin, Mentri Pangangkutan kan kata nih sume berita PALSU?
      11 hours ago · Like

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Betul Menteri Pengangkutan kata berita palsu. Pesawat tersebut sebenarnya tidak berlepas pun dari KLIA tak gitu?
      11 hours ago · Like · 4

      Anwar Mansor mmg tak slah nak sdekah kn al fatihah...yg lu sbok2 ucap takziah. .smgo roh la....tu lu dah doakn owg yg pergi bro..
      11 hours ago · Like · 3

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Cuba lihat news report asing... Cuba teliti dan bandingkan dengan news report kita. Kemudian fikir
      11 hours ago · Like · 5

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Three possibilities... Crashed hijacked or aircraft never took off
      11 hours ago · Like · 1

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Buat FB nie dah lama gak la... Never need utk buktikan apa apa...puluhan online media portal etc kat luar tu cakap memacam... Nape tak sound?
      11 hours ago · Like · 6

      Anwar Mansor ko mcm wartawan plak..kkdng cite dlm peper nie tak btol bro ..aq yg tak brapa nak taw pn.... tak slidek n buat cte2 yg tak btol..tnggu je diewg umum kn dlam berita terkini..
      11 hours ago · Like

      Watie Rozwaty Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan xsalah utk mndoakan & brsedekah fatehah...tp status admin mndoakan agar ROH mereka mndapat rahmat tu mcm mmg dh cnfirm brita pesawat tu trhempas...I think better stop share unconfirmed news until PC announce it then u can post ur status....skadar mmberi pndngan...
      11 hours ago · Like · 11

      Rayyan Ikhwan Belom terhempas...cuma x dapat Baca radar je....semoga semua selamat...
      11 hours ago · Like · 2

      Hazman 'johndoe' Harun so u proud to be part of them?
      11 hours ago · Edited · Like · 2

      KQalil Dingzz Org y brpglmn ada la org y knal psti dlu bru ckp n org y just tngo d bca trus ckp ada org y angp drinya brpglmn
      11 hours ago · Like · 1

      Anwar Mansor laen kali jdi wartawan ek..perajurit
      11 hours ago · Like · 2

      Anwar Noordin Anwar Admin ni aku tgk jengkek btol la.. Bnde xpasti jgn la post,jge ati kluarga mangsa..al fatihah nt org slh anggap plk..
      11 hours ago · Like · 6

      Shieda Yusri Tk slah sedekah alfatihah...tp brite x cnfirm lg...nengok tv..pc dr CEO MAS.. 2 jam skali...ok.. Anwy..doakan yg trbaik utk mreka...
      10 hours ago · Like · 2

      Mat Yie Ayie makin merapu la admin ni.. benda bkn saheh lagi..
      10 hours ago · Like · 2

      Dino Fadison Secara logik akal klu pesawat hilang dr radar tu smmg nya mmg dah hilang atau terhempas....
      10 hours ago · Like · 2

      Faizal Zal Faizal Ikut logik tenikal...pesawat tersebut sudah berada di bawah(daratan/air)minyak pesawat tersebut cukup sehingga pukul 1:30pm (msia time)wktu penerbangan dgn full tank adalah 13h14m
      10 hours ago · Edited · Like · 7

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Memetik exec kanan MAS yg diberikan kpd CNN pesawat membawa 7.5 jam of fuel..
      10 hours ago · Like · 5

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Paling mengelirukan ialah tiada distress signal dari pesawat dan ini amat pelik mengikut laporan berita CNN
      10 hours ago · Like · 2

      Shaiful Bahri Mohamad admin...lu bikin panik lah bro.. kalo betul you advance dr kami yg x advance mcm you ni.. releks je lah.. ini bkn cerita wartawan sape lg pantas sebar berita.. tp isu keselamatan negara dan perasaan waris..kalo lu keje govt..you mesti concern pasal benda2 tak cnfirm ni kan..reserch bkn berita dr CNN @ AlJazira jer bro..biar pihak yg berkenaan announce officially dulu..adoi la admin
      10 hours ago · Like · 9

      Faizal Zal Faizal Type 777-300ER 109t
      Flight hours 13h30m
      Type 777-200LR
      Flight hour 13H14m
      10 hours ago · Like

      Fiffi Hafiza Jgn la post cm gini.. cian kat keluarga waris.. stakat ni xde berita sahih lg.. jagalah sensitiviti perasaan fmily depa sama.. kt x rasa kt x taw..
      10 hours ago · Like · 6

      Faizal Zal Faizal Apa pun kita mendoa kan yg terbaik kepada semua penumpang...
      10 hours ago · Like · 2

      Shaifudin Yaakob Terhempas di tegah laut 120km dari ho chi min..
      10 hours ago · Like

      Forsix Faultry Terimalah kenyataan bahawa pesawat itu telah terhempas,ELT dah pun aktif dan saignal dah pun diterima.. kpd mangsa nahas sama2 doakan yg terbaik buat mereka hidup atau meniggal dunia..amin..
      10 hours ago · Like · 10

      Tali Kasut Simpul yea btul pesawat dah trhempas..kite doakn smua slmat..
      10 hours ago · Like · 2

      Maimunah Ina Aamiin Allahumma Aamiin
      10 hours ago · Like

      Dino Fadison Sedihnya, ni mklumat terkini dari kakak sy yg polis tu.. Kluarga mangsa da dimaklumkan, cume media je msih xnak dedahkan tmsuk PC hishamuddin ni.. Pdhl depa da mklum..
      Kawan saya dalam TUDM baru maklum.Kapalterbang disahkan terhempas pada jam 5.20 pagi tadi di kawasan laut di perairan Vietnam.Semasa terhempas kapal terbang dalam kelajuan yang tinggi.Kedalaman laut di kawasan tersebut ialah 3km dan keatas.Mengikut dia kalau ada mangsa yg terselamat amat mustahil.Semua staff TUDM dan pesawat digerakkan ke Kota Bharu dan apabila dapat kebenaran dari Vietnam akan bergerak ke kawasan kemalangan.Al Fatihah kpd yg beragama Islam didalam pesawat tersebut.
      Mengikut kawan saya lagi disebabkan kapal terbang tersebut terhempas dengan kelajuan yg amat tinggi peluang untuk menemui mangsa dan bangkai pesawat adalah amat tipis.
      Dua penumpang MH 370 bknaan adalah anak dan menantu anggota polis IPD Sentul - Sjn Abd Hamid Caw TT. Sama2 lah kita mendoakan keselamatan mrk. (Sumber - Sjn Abd Hamid). Copy paste
      10 hours ago · Like · 20

      Anwar Noordin Anwar Kalo lost contact atau ilang dr radar scara teknikalnya sah trhempas..yg mjadi tnda tnya pnumpang dlm psawat idup atau sebaliknya.. Buat kluarga mgsa brsedia dn redha utk trima apa jua brita..
      10 hours ago · Like · 5

      Raz Li Spade Confirm terhempas ke flight tuh?
      penumpang, anak kapal dan pilot aper cer?
      10 hours ago · Like

      Arry Sandy Alfatiha......
      10 hours ago · Like

      Tali Kasut Simpul btul budy co aku dah ade kt sne..mmg aircraf dah crash cm x nk brthu dkt media..hrap mklum
      10 hours ago · Like · 1

      Iryani Dhaniah Sure terhempas ke admin?
      10 hours ago · Like

      Zeck Yusof Admin cetek ilmu...mengharapkan ramai yg LIKE...jgn macam tu bro. .tak cantik permainan bro...
      10 hours ago · Like

      Nur Nabila Najwa Ucapan takziah kepada keluarga mangsa
      10 hours ago · Like

      Noorazmi Omar cara kapal terbang MAS ini hilah seperti ia ditembak oleh anti aircraft missiles atau boom meletup dalam kapal terbang aja sebab pilotnya tak sempat memberi apa2 isyarat kecemasan. dan kapal terbang 777 ini adal kapal terbang yg cangih.
      Noorazmi Omar's photo.
      10 hours ago · Edited · Like · 1

      Linda Alin Al-Fatihah..
      10 hours ago · Like

      Tali Kasut Simpul media x nk brthu..dorg akn bwak kluarga mgsa ke tmpt kjdian..crash d perairn laut china selatan
      10 hours ago · Like · 1

      Azaini Ibrahim Yg peliknya ELT pesawat tak activated pun kalau ia terhempas ...
      10 hours ago · Like

      Hamdan Nazri Merdan Al-fatihah
      10 hours ago · Like

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Saya tidak buka FB ini atas nak populariti atau etc etc... Kalau saya buka cerita sebenar dan nak popular dah lama FB nie dapat sejuta like. Adakah anda rasa saya tiada no hp para Panglima untuk confirm berita?
      10 hours ago · Like · 18

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan My point as tajuk nie...semua rakyat Malaysia mendoakan yang terbaik kepada mangsa dan waris mangsa. China Vietnam dan Malaysia sendiri dah lancar SAR. Adakah SAR dilancarkan sesuka je?
      10 hours ago · Like · 9

      Mohd Syakir Ajmal Ajmal Alfatihah
      10 hours ago · Like

      Tali Kasut Simpul btul admin
      10 hours ago · Like · 1

      Zamren Wahab Btl admin
      10 hours ago · Like

      Zai la Ney Jgn ambik info klu lum cmfrm ststusnya.. jgn nk jd wira fb..
      10 hours ago · Like · 1

      Rain Castel Castell ape kata admin call panglima and record prcakapan antra admin n pnglima..mngkin tu blh mngurangkan slah paham nie...pastu post kt fb sbgai bukti...
      10 hours ago · Like · 1

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Tahun 1977 pesawat MAS terhempas dalam.satu insiden misteri dan besar kemungkinan kali ini juga dalam satu insiden penuh misteri. Hanya Allah swt lebih mengetahui
      10 hours ago · Like · 11

      Shah SubZero Admin terbaikkk..
      10 hours ago · Like

      Tali Kasut Simpul biasa la admin mas sp pengang eakk??opsss..
      10 hours ago · Like

      Azaini Ibrahim Chopper AW139 & EC725 sby di gong kedak
      10 hours ago · Like · 5

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan APMM juga telah melancarkan pesawat CL415 serta tiga buah kapal.bagi tujuan SAR
      10 hours ago · Like · 4

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Dua buah EC725 juga telah melakukan SAR
      10 hours ago · Like · 1

      Imah Shimah Semoga urusan dipermudahkan... Dahlah ramai penumpang.... 200 lbh tu penumpang termasuk anak kapal... Semoga selamat...
      10 hours ago · Like

      Azaini Ibrahim Sby lat long for pickup ... still waiting
      10 hours ago · Like · 1

      Salifa Ira Alfatehah...dn takziah buat mangsa keluarga yg terlibat..ameen.
      10 hours ago · Like

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Kalau kita beli 725 dulu full specs tanpa gangguan sana sini sudah.pasti skrg SAR boleh dilakukan dengan jarak lebih jauh sebab dilengkapkan dengan IFR probe
      10 hours ago · Like · 14

      Kazo Orihime Misteri.... Bagaimana Boeing 777-200 EXTRA RANGE boleh hilang camtu jer.....
      9 hours ago · Like · 1

      Kamal Redza Blum sure lg la..lol
      9 hours ago · Like · 1

      Sacintos Santos Salam takziah..
      9 hours ago · Like

      Lara Danial Mega Lara Takziah utk kluarga mangsa,dan moga segalanya di prmudahkn.
      9 hours ago · Like

      Iskandarnazarullah Hamzah Al fatihah
      9 hours ago · Like

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Tak confirm mendenya MAS dah offer ajak waris ke crashed site...note perkataan ke crashed site
      9 hours ago · Like · 12

      Fizz Radclife al fatihah
      9 hours ago · Like

      Azie Mors takziah.al fatihah
      9 hours ago · Like

      Ady Crew bnd x tau lg trhempas ke x...and blm tau lg semua penumpang dh jd arwah...
      9 hours ago · Like · 3

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Kudos kpd TUDM TLDM APMM dan BOMBA yang sedang melakukan.SAR
      9 hours ago · Like · 5

      Jee Fauziah Abdhamid Belum lagi...baru kumpul waris...mohon doakn yg terbaik utk smua krew n penumpang....kami masih mengharap yg terbaik!!!
      9 hours ago · Like · 1

      Noor Incess Alfateha.......dan takzia buat keluarga mangsa yg trlibat.
      9 hours ago · Like

      Muhammad Amirul Fikri Saya Asri Mohd Safiq Kamsani
      9 hours ago · Like

      John'z Izal adminnn. . .. .
      9 hours ago · Like

      Naziru Mat Zin Belum confirm lagi dah ucap takziah....jangan macam tu brooo....
      8 hours ago · Like · 4

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Zaman skrg no need to wait official statement dari TV etc sebab as we speak aset.SAR dah digerakkan oleh tiga negara. PM sedang dibrief secara terperinci sebelum issue statement. Logik akal...adakah aircraft masih holding pattern? I dont think so
      8 hours ago · Like · 13

      Julitah Launsim Sabin Moga selamat
      8 hours ago · Like · 1

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Korang nk tunjuk baik tunjuk hebat gi attack wall sesetengah pemimpin politik la. Ada yg kata Bermuda Triangle la apa la....
      8 hours ago · Like · 6

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Tragedi ini menguji tahap pengurusan krisis luar jangka negara.
      8 hours ago · Like · 8

      Abu Bakar Mohd Rusland Al fatihah...
      8 hours ago · Like · 1

      Kazo Orihime Time2 cam nih... Pihak2 terbabit tengah mencari... SAR.... Ade jugak yang pendek akal.... Cuba serius sikit... Hormat dengan situasi..... Typical Malaysian...
      8 hours ago · Like · 2

      Jismi Salleh Semoga mereka sma slmt.amin..
      8 hours ago · Like

      John'z Izal kita hrus byak bersabar. . . . .
      8 hours ago · Like

      Fadil Day
      Fadil Day's photo.
      8 hours ago · Like · 5

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Filipina dan Singapura pun telah menghantar bantuan SAR menjadikan ianya kerjasama lima negara
      8 hours ago · Like · 7

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Harap armada US yang mungkin berada di Laut China Selatan dapat membantu
      8 hours ago · Like · 1

      Ammar Spekky Al fatihah.dlm berita td mmg ada sebut bahawa ahli keluarga mangsa akan dibawa ke tpt nahas.
      8 hours ago · Like

      Mohd Azrin Yg pasti semua yg hidup pasti akan merasai mati. Tp tak tahu bila dan di mana matinya. Harap semuanya redha dan bersabar hendaknya.
      8 hours ago · Like

      Shaiful Bahri Mohamad terrer kan admin bg maklumat... mungkin admin hanya ada ilmu pertahanan sahaja.. ilmu kemanusiaan takdok.. teruskn admin bg info terkini..hmmm
      8 hours ago · Like · 2

      Forsix Faultry Tiada distress signal diberikan..pesawat meletup diudara dan serpihan pesawat akan tersebar ke kawasan yg luas dilaut china selatan..sekadar andaian.
      8 hours ago · Like

      Johanif Baharuddin Al fatihah
      8 hours ago · Like

      Serampang Patah Pesawat tu x jump lagi...
      8 hours ago · Like · 1

      Syaifful Azrol Azrol Y
      8 hours ago · Like

      Delta Maju konfirm ke ni admin ??? jgn buat spekulasi ...tunggu berita atau kenyataan rasmi .............
      8 hours ago · Like · 1

      LoneRanger Shah al fatihah & takziah..ikut logik akal mmg betul
      8 hours ago · Like

      Boy Ssc Awl bg takziah ni... huheueu... doakan selamat....
      8 hours ago · Like · 3

      Anieys Mieyrah Camne nym??? Memg da konfem ker fligt MH370 ny terhmpas?? Nauzu billah... Mohon2 djauhkan.. Xdpat nak byang wajah ahli kluarga mcm mne.. Smntra msih blum pasti,ayuh tadah tgn dan doakn keadaan selmat buat anak kpal n passenger srta sma2 kte doakan fmili mgsa tetp tabah.. Amin ya rabbal alamin
      8 hours ago · Like · 1

      Hanna Hanna Feylora Asalamualaikum wbt.maaf andai nukilan sy mgusik hati..sbnyk mudahnya spekulasi yg kita dgn mudahnya bkata dlm hal ehwal politik..jgn jua dikaitkan dgn isu nyawa..tegur menegur adalah amalan mulia..sharusnya kita umat islam,mdoakan kselamatan mereka,bha...See More
      7 hours ago · Like · 7

      Mohamad Afiq Pandai atau memandai mandai...tunggulah berita rasmi. Itu lebih elok
      7 hours ago · Like · 13

      Boy Ssc Hanna Feylora btui3... kita doakan agar selamat... klu disahkan terhempas.. itu adalah takdir allah.. kita hujud darinya & kembali kpdnya.. tidak dpt kita hendak menghalang... semoga selamat amin....
      7 hours ago · Like · 7

      Hanna Hanna Feylora Amin ya rabb..
      7 hours ago · Like · 1

      Ratu Rimba Niagara KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. MOGA DILINDUNGI DIRAHMATI (SEMUA PENUMPANG) TAK KIRA DI MANA JUA PESAWAT MA 370 BERADA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      7 hours ago · Like

      Raja Bakoy Al fatihah
      7 hours ago · Unlike · 1

      Amir Wafiy Dh jmpa ke admin?
      Agak2 le....
      7 hours ago · Unlike · 1

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Siapa yg memulakan cerita kononnya pesawat tu dah mendarat di China? Mengapa? Selain.dari fakta utama.pesawat dah terhempas persoalan masih bermain tentang beberapa persoalan pokok tentang pesawat ini. Sebelum ada yg mengatakan saya memandai mandai semua persoalan telah diutarakan oleh TV3 secara live petang tadi
      7 hours ago · Unlike · 8

      Ratu Rimba Niagara Tak dan nak dengar...TV3 cuba citer ...
      7 hours ago · Like

      Saya Asri brita blom sahih, x de brita rasmi lgi...cuma prlu brdoa agar mreka slmat....
      7 hours ago · Like · 4

      Hanna Hanna Feylora Perajurit kita yg mdngar ni blh menilai...klu sk tunding jari pd phk lain.bgaimana pulak kita yg sk mdgr dn myampaikn pd phk yg lain?bererti kita sama saje dgn phk yg kita tunding.kan kan
      7 hours ago · Like

      Melissa Supardi Al fatihah
      7 hours ago · Like

      Ala Pizz Semua mati ker?
      Bkn blom jumpa lg ker?
      Pening arrrr...
      7 hours ago · Like

      Park Dean sahih ke brita ni??
      7 hours ago · Like

      Sarwani Muhamad tlg tunggu berita rasmi...jgn sebar berita xsahih..kesian kat keluarga n rakan mangsa..tq
      6 hours ago · Like · 2

      Zai la Ney Kurang bijak lah admin page ni.. info rasmi lum kuar lg.. page ni dah thu hidup ke mati.. hebat, hebat...
      6 hours ago · Like · 3

      Nini Anne Hormati perasaan keluarga mangsa pls
      6 hours ago · Like · 2

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Tahukah anda ikut FAA no aircraft can be declared crashed selagi takde jumpa bangkai pesawat. So govt etc dah tahu ianya dah terhempas cuma kena ikut protokol. Sensitivity keluarga takde isu sebab post di FB ni tidak menghina atau memperkecilkan mana m...See More
      6 hours ago · Like · 15

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan PM etc jumpa keluarga mangsa ingat dia ckp apa? Dia nyatakan mereka supaya tabah etc and govt thoughts and prayers are with them. Tu bukankah indirectly saying be prepared for the worst? FB post ini tidak bertujuan menghina tetapi berbincang....minda kena tahap dunia maju
      6 hours ago · Like · 10

      Zai la Ney Gua dah x respect lg page ni
      6 hours ago · Like · 4

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Sorang dua xrespek takde hal sebab 100k lagi ada
      5 hours ago · Like · 17

      Muhamad Yazer Dorng bkn pro admin,sabo jer...
      5 hours ago · Like

      Nini Anne tp xdeclare lg kn aircraft tu dh jmp ke belum ... kesimpulan di buat tanpa bukti ....ase nya ade validity x ...
      5 hours ago · Like · 2

      Sarwani Muhamad Subhanallah..Allah maha mengetahui
      5 hours ago · Like · 5

      Muhamad Yazer Ikut logic mmg dh crashed...cma bngkai pesawat blom ditemui...
      5 hours ago · Like · 3

      Norlela Zakaria Semoga semua mangsa yang terlibat dalam nahas ini dapat ditemui....
      5 hours ago · Like · 1

      Najwa Afiqah Kamarul Asri Allahu...
      5 hours ago · Like · 1

      Muhamad Bakhori Azuddin Biasa la admin..kdg2 org xleh trima realiti yg sbnarnya...mcm kta anggota bruniform nie dh dtrain utk mnghadapi n mnerima ssuatu wlaopn dluar ktak pmikiran...
      4 hours ago · Like · 6

      Tone Sargstone al-fatihah kepada penumpang muslim dan salam takziah kepada yang lain.
      4 hours ago · Like · 2

      Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan Baru sekarang ada yg berani ucap takziah dan sedekah Al Fatehah? Alhamdullilah..

      Tapi siang tadi saya kena hentam sebab buat perkara yg sama. But then again saya tahu fakta cuma ramai rakyat kita yg tak boleh terima kenyataan yg pesawat dah terhempas.
      4 hours ago · Like · 7

      Muilamat Husaini Sany al fatihah
      4 hours ago · Like

      Abdul Aziz Amin
      3 hours ago · Like

      Atashinchi Sweet Belum tau lagi masa ada selamat atau tidak.. jgn dok pandai2 buat liputan.media sendiri.. berdoa saja its semua mangsa2 yg terlibat..
      3 hours ago · Like · 5

      Is Ma pesawat kena rampas..
      2 hours ago · Like · 1

      Amirul Muhayat Al fatihah pd mangsa2 penerbangan #MH370 yg Muslim...
      2 hours ago · Like

      Ridz Ridzuan Pesawat kena rampas tu mustahil la bro...
      2 hours ago · Like · 1

      Hana Chan Jgn pndai2 la bro..tggu sahih dlu..
      2 hours ago · Like · 3

      Lizawati Abdul Ghani Innalillahiwainnailaihirojiun.
      2 hours ago · Like

      Muhammad Najib Btul ke ni????
      2 hours ago · Like

      Muhammad Najib Fakta kes:pesawat masih ditemui. Admin hnye mmndai2.
      2 hours ago · Like

      Muhammad Najib Fakta kes:pesawat masih belum ditemui.
      2 hours ago · Like

      Fatisha Mai Kita tungu berita rasmi dolo wlaopon kita suma tahu xmungkin selamat.mane tahu keajaiban yg allah mahu tunjuk.kan allah maha mengetahui segalaNYA......jgn komen pe ag just pray 4 them.....
      about an hour ago · Like · 3

      Sheikh Mohd Ashrawi Az-Zubaidi Rasanya rmai yg x tau psl sejarah Air France 447. MH350 hilang 2.40 pagi kemarin,tyme tu diorang cma ada 7 jam fuel utk trbang.. Air France 447 pn ambl masa dua tahun utk jmpa smua wreckage. Jgn la nk tembak admin Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan pla, sdgkn yg menembak admin tu nth2 buta sejarah n x tau lngsung protokol aviation ataupn search n rescue.
      about an hour ago · Like · 1

      Mohd Izzat skrg ni memang rmai 'PHD' kn...
      about an hour ago · Like

      Annas Loggins jgn buat spekulasi lg...c130 n ec725 TUDM dah scramble..search n rescue di hentikan sebab dah gelap..xde apa2 berita lg..
      about an hour ago · Edited · Like · 3

      Petikan PAGE Perajurit - Penjana Pemikiran Pertahanan & Ratu Rimba Niagara
      6 Jamadilawal 1435H
      8 Mac 2014M

      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
      7 Jamadilawal 1435H
      9 Mac2014
      5Like ·  · 
    • KAU PELANGI INDAHKU

      KULIHAT PELANGI INDAH DI ATAS KEPALAMU
      KULIHAT PELANGI INDAH DI MATAMU
      KULIHAT PELANGI INDAH DI SENYUMANMU
      KULIHAT PELANGI INDAH DI HATIMU...See More
      BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLOOH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLA BILLAAH;
      "Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."

      Assalaamu 'alaikum warohmatulloohi wabaarokaatuh,
      SELAMAT PAGI, SELAMAT BERAKTIVITAS SAHABAT!... SEMOGA TETAP SEHAT, TETAP SEMANGAT & SUKSES SELALU... INSYAA ALLAH.

      [Foto: Resim & Fotoğraf] — with Erna Pujiati and 48 others.
      Like ·  · 
    • KAU PELANGI INDAHKU

      KULIHAT PELANGI INDAH DI ATAS KEPALAMU
      KULIHAT PELANGI INDAH DI MATAMU
      KULIHAT PELANGI INDAH DI SENYUMANMU
      KULIHAT PELANGI INDAH DI HATIMU
      KUDENGAR PELANGI INDAH DI SETIAP BICARAMU
      BEGITU INDAH PERKENALAN KITA
      SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      INDAHNYA MENJADI SAHABATMU....
      SEINDAH DIRIMU YANG SENTIASA
      SENYUM DALAM SETIAP TUTUR KATA
      TENANG JIWA MENDENGAR
      SANTUN BICARAMU
      SENTIASA TERAKAM DI KALBU
      SYUKUR AKU PADA-NYA
      DIKURNIAKAN RAKAN ALAMMAYA
      YANG BERKATA INDAH
      SEINDAH PELANGI DI TERJUNAN NIAGARA
      KASIH SAYANGKU SENTIASA MEMBARA
      UNTUK SETIAP HARI
      BERKATA INDAH DENGANMU
      TANPA MENGGURIS SEDIKIT PUN HATIMU
      AGAR HATIMU HATIKU
      SENTIASA BERADA DALAM RAHMAT KASIH ILAHI
      ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAMMAYA
      MOGA ALLAH TEMUKAN KITA DI ALAM REALITI JUA DI SYURGAWI
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      RAKAN ALAMMAYAMU YANG DITAKDIRKAN TUHAN MENJADI SAHABAT DUNIA AKHIRATMU IN SHAA ALLAH AAMIIN
      MOGA KAU DAN AKU MENDAPAT HIKMAH DI SEBALIK PERTEMUAN INI
      UNTUK BERSAMA MENCARI JALAN-JALAN PULANG
      KE PANGKUAN-NYA DALAM JIWA YANG TENANG...
      REDHO LAGI DIREDHOI-NYA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

      SAHABAT DUNIA AKHIRATMU,
      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
      7 Jamadilawal 1435H
      9 Mac2014
      Like ·  · 
    • KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. MOGA DILINDUNGI DIRAHMATI (SEMUA PENUMPANG) TAK KIRA DI MANA JUA PESAWAT MH 370 BERADA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      Doakan keselamatan semua krew dan penumpang pesawat MH 370.
      Jangan dengar dan sebar khabar angin atau berita yang tidak disahkan oleh MAS sendiri. Ini bukan pertandingan siapa paling cepat post berita. Ini soal nyawa manusia. Please.
      Like ·  · 
    • KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. MOGA DILINDUNGI DIRAHMATI (SEMUA PENUMPANG) TAK KIRA DI MANA JUA PESAWAT MA 370 BERADA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      Kami mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa nahas pesawat malang B777 Super Ranger Penerbangan Malaysia. Rakyat Malaysia marilah mendoakan agar roh mereka akan mendapat rahmat dari Allah swt. Al Fatehah
      Like ·  · 
    • MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU SERTA SELURUH KERABAT DIRAJA BRUNEI DARUSSALAM. AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      DYTM DPMM DAN YTM PAIPA SARAH BERANGKAT KE MAJLIS SANTAP PETANG SEMPENA HARI PUJA USIA DYTM DPMM YANG KE 40 TAHUN DISEMBAHKAN OLEH POLIS DIRAJA BRUNEI @ MESS PEGAWAI POLIS GADONG
      Like ·  · 
    • WALAUPUN TERPISAH DI ALAMMAYA PERSAHABATAN KITA TETAP MEWANGI SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN
      Like ·  · 
    • WALAUPUN TERPISAH DI ALAMMAYA PERSAHABATAN KITA TETAP MEWANGI SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN

      Today
      Azhari Ahmad likes your post in Sri Pemangku Adat: "WARKAH UNTUK RAKAN SASTERAKU KANDA SRI..." 5:14pm
      Erna Pujiati likes your status: "UNIVERSITAS KEHIDUPAN YANG TIADA..." 4:14pm
      Erna Pujiati commented on your status. 4:11pm
      Khalifa Muhammad Salim Salim and Erna Pujiati like your link on Erna Pujiati's timeline: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 2:24pm
      Erna Pujiati commented on a photo you shared: "Sahabat yg di Ridhoi ALLOH S.W.T AMIIN....YA ROBB." 2:03pm
      Erna Pujiati likes your link on her timeline: "TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA..." 1:59pm
      Erna Pujiati likes your status: ""HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI..." 1:41pm
      Erna Pujiati likes your status: "MOGA KITA DITEMUKAN DENGAN MERAK YANG..." 1:25pm
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "ALLAH UJI KITA TANDA ALLAH CINTA" 1:23pm
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBHANALLAH ALHADULILLAH ALLAHU AKBAR..." 1:09pm
      Erna Pujiati and Indra Utama Nasution like your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA..." 1:08pm
      Erna Pujiati likes your link: "JIKA HAIWAN MAMPU BERBAGI KASIH SAYANG..." 1:08pm
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "KARENA KASIH SAYANG SESAMA MANUSIA..." 1:08pm
      Erna Pujiati likes your link: "SYURGA MENUNGGU KITA ADIKKU! INDAHNYA..." 1:08pm
      Erna Pujiati likes your link on her timeline: ""HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI..." 1:07pm
      Erna Pujiati likes your link: "KARENA KASIH SAYANG SESAMA MANUSIA..." 1:06pm
      Erna Pujiati likes your link: "YA ALLAH SEMBUHKANLAH PENYAKIT YANG..." 1:06pm
      Erna Pujiati likes your link: "SUBHANALLAH ALHADULILLAH ALLAHU AKBAR..." 1:06pm
      Erna Pujiati likes your status: "SAHABATKU YANG BERNAMA RUBIANTO TANOTO ..." 1:05pm
      Erna Pujiati and Edi Junaidi like your status: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU ..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "WARKAH UNTUK RAKAN SEPERJUANGAKU..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "WARKAH UNTUK RAKAN SASTERAKU KANDA SRI..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "CERTIFICATE SEBAGAI PUJANGGA NUSANTARA..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "AGAR DI AKHIRAT KITA TIDAK SALING..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "KARENA KASIH SAYANG SESAMA MANUSIA..." 1:05pm
      Erna Pujiati and Datuk Faiz like your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'INDAHNYA..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "DALAM BALUTAN CINTA RAHMAT KASIH..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "MERDEKALAH DALAM JIWA SUCI MURNI ..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "KITA TAK AKAN TERPISAH KARENA ANTARA..." 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA 8 MAC 2014" 1:05pm
      Erna Pujiati likes your status: "SUBHANALLAH ALHADULILLAH ALLAHU AKBAR..." 1:05pm
      Erna Pujiati and Dunia Koe Dunia Moe like your status: "YA ALLAH SEMBUHKAN PENYAKIT YANG..." 1:05pm
      Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'INDAHNYA..." 12:55pm
      Jamal Chaniago likes your post in Inderapura Sumatera Barat Indonesia: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'INDAHNYA..." 12:45pm
      Qirrana Rich II likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "SELAMAT HARI WANITA 8 MAC 2014" 12:32pm
      Rubianto Tanoto (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your comment: "AGAR DI AKHIRAT KITA TIDAK SALING..." 11:31am
      Tubagus Arman likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA..." 11:13am
      Tubagus Arman likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": ""HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI..." 11:12am
      Tubagus Arman likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "JIKA HAIWAN MAMPU BERBAGI KASIH SAYANG..." 11:12am
      Azhari Ahmad likes your post in Sri Pemangku Adat: ""HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI..." 10:35am
      Anandha Putra likes your post in TANDA ZAMAN KEZADA- KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI ABDI KEDATON KRATON WAHYU UTAMA: "SELAMAT HARI WANITA 8 MAC 2014" 10:31am
      Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU..." 9:29am
      Kaen Buhguk, D'Joehan Syah and Ken Irawaty also commented on Khairuddin Al-Young Riau II's status. 8:00am
      Nurul Mangkuadipuro Wongso Soemarto, Maimunah Fadel and Aulya Salsabilla like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 5:32am
      Zahra Ayunia Chayang and Dunia Koe Dunia Moe like your link on Dunia Koe Dunia Moe's timeline: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 5:20am
      Sonny Suryo II and Erna Pujiati like your link: "MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU DAN..." 4:55am
      Maimunah Fadel, Rostam Efendi Eskak and Ayu Cinta Bara like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 12:14am
      Yesterday
      Narin Nimor, Raja Gontar and 2 others like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU DAN..." 8:34pm
      Khairuddin Al-Young Riau II likes your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' BUMI BERASAP..." 7:16pm
      Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "SUBHANALLAH INDAH LAGI MENENANGKAN!.." 6:50pm
      Indra Utama Nasution (married to Eva Anggraini Puspanegara) likes your comment: "Terima kasih juga sahabatku Eva..." 6:35pm
      Indra Utama Nasution (married to Eva Anggraini Puspanegara) likes your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 6:33pm
      Hanung Heru Haryoto likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU..." 5:13pm
      Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU..." 4:21pm
      Dunia Koe Dunia Moe and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 4:20pm
      Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 4:07pm
      Erna Pujiati likes your link on her timeline: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 3:15pm
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH JADIKAN PENANTIAN HAMBA DALAM..." 3:15pm
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH JADIKAN MENANTIAN HAMBA DALAM..." 3:14pm
      Erna Pujiati and Indra Utama Nasution like your status: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 3:13pm
      Erna Pujiati likes your link: "MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU DAN..." 3:13pm
      Erna Pujiati likes your status: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 3:13pm
      Erna Pujiati likes your status: "MOGA ALLAH SWT MEMBERKATI PERSAHABATAN..." 3:13pm
      Erna Pujiati commented on your status: "Amiin,,,,ya Robbal'Alamiin....?" 3:12pm
      Erna Pujiati likes your status: "YA ALLAH JADIKAN PENANTIAN HAMBA DALAM..." 3:11pm
      Erna Pujiati likes your status: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 3:11pm
      Erna Pujiati and Datuk Faiz like your status: "KRITIK ITU BISA AJA ASALKAN MANTAP,..." 3:11pm
      Imam Pujo Mulyatno Cipuk likes your post in Masyarakat Adat Mataram: "YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU..." 3:09pm
      Imam Pujo Mulyatno Cipuk likes your post in Masyarakat Adat Mataram: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 3:09pm
      Aspen Arook and R Guy Lesmanasadu S commented on your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 2:57pm
      Imam Pujo Mulyatno Cipuk likes your post in Masyarakat Adat Mataram: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 2:49pm
      Khairuddin Al-Young Riau II likes your comment: "MOGA DITEMPATKAN KEDALAM ROH-ROH YANG..." 1:26pm

      Khairuddin Al-Young Riau II added you to the secret group Khairuddin S.Hi M.Ag Menuju DPD-RI 2014. 1:18pm
      Datuk Faiz likes your comment: "TERIMA KASIH DATUK FAIZ SELAMAT SOLAT..." 12:53pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "APA YANG KITA SEMAI AMAL DI DUNIA INI..." 12:48pm
      Datuk Faiz commented on your status: "Terbaik" 12:45pm
      Eva Anggraini Puspanegara mentioned you in a comment: "Terimakasih Ratu Rimba Niagara atas..." 12:22pm
      Aspen Arook likes your comment: "Makasih ya Aspen Arrok atas sapaan..." 12:21pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 12:10pm
      Eva Anggraini Puspanegara likes your link on Kedaton Kraton Wahyu Utama's timeline: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 11:57am
      Khairuddin Al-Young Riau II, Erna Pujiati and Andi Tamsil like your status: "YA ALLAH MASUKKAN KAMI SEMUA KE..." 11:57am
      Khairuddin Al-Young Riau II and Farid Ab Mukmin also commented on Khairuddin Al-Young Riau II's photo. 11:52am
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 11:48am
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 11:44am
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 11:27am
      Dunia Koe Dunia Moe and Indra Utama Nasution like your link: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 10:55am
      Eva Anggraini Puspanegara likes your link: "KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI..." 10:37am
      Indra Utama Nasution, Eva Anggraini Puspanegara and Dunia Koe Dunia Moe like your comment: "YA ALLAH YA RASULULLAH ALLAH KU CINTA..." 8:36am
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI..." 8:17am
      Rusdal Inayatsyah posted a photo in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "RANCANGAN DAN JADWAL TAHAPAN PEMILU PRESIDEN 2014" 7:51am
      Tubagus Arman, AL Alabi and Aden Civil like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "ALAM GHAIB TERMASUK DALAM RAHSIA-MU YA..." 3:59am
      Hossam El Shaar and Erna Pujiati like your link on Erna Pujiati's timeline: "TERIMA KASIH SEMUA TEMAN ALAMMAYAKU" 1:51am
      Hossam El Shaar, Erna Pujiati and Eva Anggraini Puspanegara like your link on Erna Pujiati's timeline: "BILA INGAT AKHIRAT BISA MENYEMBUHKAN..." 1:51am
      Hossam El Shaar and Erna Pujiati like your link on Erna Pujiati's timeline: "WARKAH UNTUK SAHABAT DUNIA AKHIRATKU..." 1:51am
      Hossam El Shaar and Erna Pujiati like your link on Erna Pujiati's timeline: "APA YANG KITA SEMAI AMAL DI DUNIA INI..." 1:51am
      Hossam El Shaar (friends with Erna Pujiati) likes your link on Erna Pujiati's timeline: "MOGA KATAMU KATAKU ADA NILAIAN DI..." 1:51am
      Erna Pujiati likes your link: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEMANGAT..." 1:19am

      PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA)
      6 Jamadilawal 1435H
      8 Mac 2014
      Like ·  · 
    • WALAUPUN TERPISAH DI ALAMMAYA PERSAHABATAN KITA TETAP MEWANGI SAMPAI SYURGA AAMIIN
      Like ·  · 
    • UNIVERSITAS KEHIDUPAN YANG TIADA TERNILAI HARGANYA

      KITA PANDAI BUKAN KARENA KITA PANDAI
      KITA PANDAI KARENA KEGAGALAN MENGAJAR KITA PANDAI
      SELAGI KITA GAGAL SELAGI ITULAH KITA PANDAI
      SELAGI BANYAK KEGAGALAN KITA TEMPUHI
      SELAGI ITULAH KEPANDAIAN KITA PEROLEHI
      ILMU KEGAGALAN ITULAH UNTUK KITA
      SEMAKIN DEKAT DENGAN KEJAYAAN
      KEJAYAAN TIDAK DATANG DENGAN MUDAH
      KEJAYAAN MESTI YAKIN APA YANG KITA USAHAKAN
      ANDA USAHA ANDA DAPAT
      ANDA MALAS ANDA KETINGGALAN
      SELAGI KITA GAGAL SELAGI ITULAH KITA
      MENGHIMPUN PENGALAMAN
      PENGALAMAN YANG PALING BERHARGA
      PENGALAMAN TIDAK BOLEH DIPELAJARI
      PENGALAMAN MESTI MELALUINYA SENDIRI
      MANA ADA DI WUJUDKAN DI DUNIA INI
      UNIVERSITAS PENGALAMAN
      JIKA ADA PASTI HEBAT
      KARENA SEMUA
      PAKAR-PAKAR PENGALAMAN YANG BERJAYA
      DALAM CITA-CITANYA
      DIJADIKAN PROFESOR YANG MENGAJAR
      PELAJAR DI UNIVERSITAS PENGALAMAN
      PASTI PELAJAR-PELAJAR SEMUA
      BERMINDA LEBIH TERKEHADAPAN
      KARENA SETIAP SUBJEK YANG DIPELAJARI
      DIKERAHKAN MENCEBURI PENGALAMAN TERSEBUT
      'LAKUKAN PENGALAMAN YANG PERNAH KULALUI INI
      TAPI KAMU BERUNTUNG KAMU CUMA LALUI PENGALAMAN TIKA MANA AKU SUDAH BERADA DIPUNCAK JAYA BUKAN SEMASA AKU BERTATIH UNTUK BERJAYA TAHUKAH KAMU BERAPA TAHUNKAH AKU SAMPAI KE PERINGKAT KEJAYAAN INI TIGA PULUH TAHUN BARU AKU BERJAYA SAMPAI KE TAHAP MENCAPAI CITA-CITAKU MAKANANYA PENGALAMAN KEJAYAAN CITA-CITAKU INI KUAJAR PADAMU AGAR KAU LEBIH BERJAYA DARIKU.

      JANGAN ANGGAP DIRI KITA LEMAH
      JIKA KITA ANGGAP DIRI LEMAH
      MAKA MATILAH SEGALA CITA
      JELMAKAN SINGA DALAM DIRIMU
      NESCAYA KITA AKAN KUAT DAN BERANI
      SEBERANI SINGA APABILA DIA MENYINGA.

      'UANG PENUH DI SAKU TIDAK DAPAT MEMBELI SEJUTA KEHIDUPAN TAPI SAKU YANG KOSONG DAPAT MEMBERI SEJUTA KEHIDUPAN. MAKANYA BANYAKNYA UANG DAN HARTA TIDAK MENJAMIN KEBAHAGIAAN, KEBAHAGIAAN APABILA DAPAT BERBAKTI SERAMAI MUNGKIN KEPADA MEREKA YANG MEMERLUKAN ITULAH KEBAHAGIAAN DUNIA AKHIRAT YANG DIDAMBAKAN OLEH MEREKA YANG MAHU BAHAGIA YANG HAKIKI IN SHAA ALLAH AMEEN.'

      RATU RIMBA NIAGARA
      20 Muharram 1435H
      24 November 2013M
      November 24, 2013 at 11:44pm ·

      PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA
      PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
      6 Jamadilawal 1435H
      8 Mac 2014
      5Like ·  · 
    • MOGA KITA DITEMUKAN DENGAN MERAK YANG SECANTIK HATINYA

      MERAK MEMANG CANTIK
      CANTIK YANG ASLI
      BUKAN CANTIK PURA-PURA
      MOGA MERAK CANTIK SECANTIK HATINYA
      TIADA DENGKI KHIANAT
      SEPERTIMANA YANG DICERITAKAN DALAM KISAH DONGENG
      DI MANA SI GAGAK MEWARNAKAN MERAK DENGAN DAYA KREATIVITINYA DAN JADILAH MERAK BURUNG YANG SANGAT CANTIK TAPI BILA TIBA GILIRAN GAGAK, MERAK BERDENGKI KHIANAT DENGAN MENUANGKAN DAKWAT HITAM KE GAGAK MAKA JADILAH GAGAK HODOH SEHINGGA SEKARANG
      MERAK BEGITU KERANA TIDAK MAHU GAGAK LEBIH CANTIK DARINYA MOGA KITA DIJAUHKAN DARIPADA KAWAN YANG BERHATI SEPERTI MERAK NAMPAK SAJA CANTIK TAPI HATI PENUH DENGKI KHIANAT DAN TIDAK AMANAH PADA KAWAN SENDIRI... MOGA KITA DITEMUKAN DENGAN KAWAN CANTIKNYA SEPERTI MERAK SECANTIK HATINYA JUGA AAMIIIN.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      21 Rabiulakhir 1435H
      21 Februari 2014
      Like ·  · 
    • KARENA KASIH SAYANG SESAMA MANUSIA
      KUBASUH KELUKAAN SEKALIPUN PERIT TERASA
      Kemuliaan bukan dari yang kita kumpulkan dan miliki, tapi dari apa yang bisa kita berikan — with Eson BoekHari and 48 others.
      Like ·  · 
    • KARENA KASIH SAYANG SESAMA MANUSIA
      KUBASUH KELUKAAN SEKALIPUN PERIT TERASA

      Today
      Qirrana Rich II likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "SELAMAT HARI WANITA 8 MAC 2014" 12:32pm
      Datuk Faiz likes your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'INDAHNYA..." 12:20pm
      Rubianto Tanoto (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your comment: "AGAR DI AKHIRAT KITA TIDAK SALING..." 11:31am
      Tubagus Arman likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA..." 11:13am
      Tubagus Arman likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": ""HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI..." 11:12am
      Tubagus Arman likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "JIKA HAIWAN MAMPU BERBAGI KASIH SAYANG..." 11:12am
      Azhari Ahmad likes your post in Sri Pemangku Adat: ""HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI..." 10:35am
      Anandha Putra likes your post in TANDA ZAMAN KEZADA- KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI ABDI KEDATON KRATON WAHYU UTAMA: "SELAMAT HARI WANITA 8 MAC 2014" 10:31am
      Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU..." 9:29am
      Edi Junaidi (friends with Khairuddin Al-Young Riau II) likes your status: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU ..." 8:18am
      Kaen Buhguk, D'Joehan Syah and Ken Irawaty also commented on Khairuddin Al-Young Riau II's status. 8:00am
      Nurul Mangkuadipuro Wongso Soemarto, Maimunah Fadel and Aulya Salsabilla like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 5:32am
      Zahra Ayunia Chayang and Dunia Koe Dunia Moe like your link on Dunia Koe Dunia Moe's timeline: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 5:20am
      Sonny Suryo II and Erna Pujiati like your link: "MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU DAN..." 4:55am
      Dunia Koe Dunia Moe likes your status: "YA ALLAH SEMBUHKAN PENYAKIT YANG..." 4:00am
      Maimunah Fadel, Rostam Efendi Eskak and Ayu Cinta Bara like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 12:14am
      Yesterday
      Narin Nimor, Raja Gontar and 2 others like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU DAN..." 8:34pm
      Khairuddin Al-Young Riau II likes your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' BUMI BERASAP..." 7:16pm
      Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "SUBHANALLAH INDAH LAGI MENENANGKAN!.." 6:50pm
      Indra Utama Nasution (married to Eva Anggraini Puspanegara) likes your comment: "Terima kasih juga sahabatku Eva..." 6:35pm
      Indra Utama Nasution (married to Eva Anggraini Puspanegara) likes your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 6:33pm
      Indra Utama Nasution (married to Eva Anggraini Puspanegara) likes your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA..." 6:32pm
      Hanung Heru Haryoto likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU..." 5:13pm
      Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "WARKAH UNTUK BAKAL CALON GUBERNUR RIAU..." 4:21pm
      Dunia Koe Dunia Moe and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 4:20pm
      Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 4:07pm
      Erna Pujiati likes your link on her timeline: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 3:15pm
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH JADIKAN PENANTIAN HAMBA DALAM..." 3:15pm
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH JADIKAN MENANTIAN HAMBA DALAM..." 3:14pm
      Erna Pujiati and Indra Utama Nasution like your status: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 3:13pm
      Erna Pujiati likes your link: "MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU DAN..." 3:13pm
      Erna Pujiati likes your status: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 3:13pm
      Erna Pujiati likes your status: "MOGA ALLAH SWT MEMBERKATI PERSAHABATAN..." 3:13pm
      Erna Pujiati commented on your status: "Amiin,,,,ya Robbal'Alamiin....?" 3:12pm
      Erna Pujiati likes your status: "YA ALLAH JADIKAN PENANTIAN HAMBA DALAM..." 3:11pm
      Erna Pujiati likes your status: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 3:11pm
      Erna Pujiati and Datuk Faiz like your status: "KRITIK ITU BISA AJA ASALKAN MANTAP,..." 3:11pm
      Imam Pujo Mulyatno Cipuk likes your post in Masyarakat Adat Mataram: "YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU..." 3:09pm
      Imam Pujo Mulyatno Cipuk likes your post in Masyarakat Adat Mataram: "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 3:09pm
      Aspen Arook and R Guy Lesmanasadu S commented on your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 2:57pm
      Imam Pujo Mulyatno Cipuk likes your post in Masyarakat Adat Mataram: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 2:49pm
      Khairuddin Al-Young Riau II likes your comment: "MOGA DITEMPATKAN KEDALAM ROH-ROH YANG..." 1:26pm

      Khairuddin Al-Young Riau II added you to the secret group Khairuddin S.Hi M.Ag Menuju DPD-RI 2014. 1:18pm
      Datuk Faiz likes your comment: "TERIMA KASIH DATUK FAIZ SELAMAT SOLAT..." 12:53pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "APA YANG KITA SEMAI AMAL DI DUNIA INI..." 12:48pm
      Datuk Faiz commented on your status: "Terbaik" 12:45pm
      Eva Anggraini Puspanegara mentioned you in a comment: "Terimakasih Ratu Rimba Niagara atas..." 12:22pm
      Aspen Arook likes your comment: "Makasih ya Aspen Arrok atas sapaan..." 12:21pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 12:10pm
      Eva Anggraini Puspanegara likes your link on Kedaton Kraton Wahyu Utama's timeline: "MOGA KITA DAPAT TERUSKAN PERSAHABATAN..." 11:57am
      Khairuddin Al-Young Riau II, Erna Pujiati and Andi Tamsil like your status: "YA ALLAH MASUKKAN KAMI SEMUA KE..." 11:57am
      Khairuddin Al-Young Riau II and Farid Ab Mukmin also commented on Khairuddin Al-Young Riau II's photo. 11:52am
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 11:48am
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 11:44am
      Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 11:27am
      Dunia Koe Dunia Moe and Indra Utama Nasution like your link: "AKU PERCAYA ADAM BAPAKU HAWA IBUKU ..." 10:55am
      Eva Anggraini Puspanegara likes your link: "KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI..." 10:37am
      Indra Utama Nasution, Eva Anggraini Puspanegara and Dunia Koe Dunia Moe like your comment: "YA ALLAH YA RASULULLAH ALLAH KU CINTA..." 8:36am
      Erna Pujiati likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI..." 8:17am
      Rusdal Inayatsyah posted a photo in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "RANCANGAN DAN JADWAL TAHAPAN PEMILU PRESIDEN 2014" 7:51am
      Tubagus Arman, AL Alabi and Aden Civil like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "ALAM GHAIB TERMASUK DALAM RAHSIA-MU YA..." 3:59am
      Hossam El Shaar and Erna Pujiati like your link on Erna Pujiati's timeline: "TERIMA KASIH SEMUA TEMAN ALAMMAYAKU" 1:51am
      Hossam El Shaar, Erna Pujiati and Eva Anggraini Puspanegara like your link on Erna Pujiati's timeline: "BILA INGAT AKHIRAT BISA MENYEMBUHKAN..." 1:51am
      Hossam El Shaar and Erna Pujiati like your link on Erna Pujiati's timeline: "WARKAH UNTUK SAHABAT DUNIA AKHIRATKU..." 1:51am
      Hossam El Shaar and Erna Pujiati like your link on Erna Pujiati's timeline: "APA YANG KITA SEMAI AMAL DI DUNIA INI..." 1:51am
      Hossam El Shaar (friends with Erna Pujiati) likes your link on Erna Pujiati's timeline: "MOGA KATAMU KATAKU ADA NILAIAN DI..." 1:51am
      Erna Pujiati likes your link: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEMANGAT..." 1:19am
      Erna Pujiati likes your link: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SEMANGAT..." 1:19am
      Erna Pujiati likes your link: "ALAM GHAIB TERMASUK DALAM RAHSIA-MU YA..." 1:18am
      March 6
      Dicky SAputra likes your post in Surat Wasiat Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia: "YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU..." 11:57pm
      Irsyad Steven commented on your post: "Sudah di depan mata cita2 mulia Pk Prabowo#" 11:09pm
      Irsyad Steven likes your post: "CITA-CITAKU MAHU MENJADI PRESIDEN..." 11:07pm
      Bustamin Muhammad likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "'MENTERI DAN PEMERINTAH DAERAH..." 9:27pm
      Bustamin Muhammad likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "SEKALUNG TAHNIAH BUAT YTM SRI PEMANGKU..." 9:27pm
      Bustamin Muhammad likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA: "YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU..." 9:27pm
      Rusli Zul and Azhari Ahmad like your post in Sri Pemangku Adat: "ALAM GHAIB TERMASUK DALAM RAHSIA-MU YA..." 7:55pm
      Hasbullah Al-yazidy, Narin Nimor and 3 others like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "YA ALLAH YA RASULULLAH ALLAH KU CINTA..." 5:28pm
      Ayu Cinta Bara likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "ALAM GHAIB TERMASUK DALAM RAHSIA-MU YA..." 4:57pm
      Dunia Koe Dunia Moe likes your comment: "ALAM GHAIB TERMASUK DALAM RAHSIA-MU YA..." 4:30pm
      Dunia Koe Dunia Moe likes your comment: "YA ALLAH BERILAH AKU KEBAIKAN DI DUNIA..." 4:30pm
      Andi Tamsil, Ustadz Azmi Ulim and 3 others like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "APA YANG KITA SEMAI AMAL DI DUNIA INI..." 2:44pm
      Eva Anggraini Puspanegara, Dunia Koe Dunia Moe and 2 other people like your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "MOGA KATAMU KATAKU ADA NILAIAN DI..." 1:51pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Erna Pujiati like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBNANALLAH INDAH LAGI MENENANGKAN!.." 1:49pm
      Eva Anggraini Puspanegara, Erna Pujiati and Rusdal Inayatsyah like your status: "YA ALLAH YA TUHAN KAMI ENGKAULAH TUHAN..." 1:47pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Erna Pujiati commented on your status. 1:43pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Erna Pujiati like your status: "TEMAN SEJATI MENDEKATKAN CINTA PADA..." 1:43pm
      Eva Anggraini Puspanegara, Khairuddin Al-Young Riau II and Erna Pujiati commented on your status. 1:42pm
      Eva Anggraini Puspanegara, Khairuddin Al-Young Riau II and 2 other people like your status: "MOGA KITA DAPAT MENENUN KAIN KAFAN KITA..." 1:41pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Erna Pujiati like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBHANALLAH! TERLALULAH INDAH YA ALLAH..." 1:33pm
      Eva Anggraini Puspanegara and Erna Pujiati like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN..." 1:31pm
      Dunia Koe Dunia Moe, Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "SUDILAH TERIMA WARNA WARNI KUNTUMAN..." 1:29pm
      Eva Anggraini Puspanegara likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH YA RASULULLAH ALLAH KU CINTA..." 1:26pm
      Eva Anggraini Puspanegara, Abi Sulistya and Rusli Zul like your post in Sri Pemangku Adat: "YA ALLAH YA RASULULLAH ALLAH KU CINTA..." 1:26pm
      Eva Anggraini Puspanegara likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "YA ALLAH YA RASULULLAH ALLAH KU CINTA..." 1:25pm
      Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN..." 1:25pm
      Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU..." 1:23pm
      Erna Pujiati likes your status: "ALAM GHAIB TERMASUK DALAM RAHSIA-MU YA..." 1:16pm

      PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA)
      6 Jamadilawal 1435H
      8 Mac 2014
      8Like ·  · 
    • TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'INDAHNYA JIKA MAMPU BERBAGI KASIH SAYANG,' Karya Ratu Rimba Niagara, Dr Rubianto Tanoto, Tengku M A Mahara, Kay Shahar, Halim Winata, Endah Soesanty, Alice Wong ,Claudia Lee American, Janet Bacone,Ki Sapto Dewo Diningrat & Iwan Husin

      Rubianto Tanoto
      March 2

      12:00PM - March 02 2014

      cobah lihat makluk tuhan yang bernama binatang lain warna ini , bisa akur dan rukun bahkan mampu berbagi kasih sayang

      let's see god creature named another animal's color, get along and get along even able to share love.

      让我们来看看神的生物命名为另一种动物的颜色,相处相处,甚至能够分享爱...

      original concept by : Rubianto Tanoto — with Maharaja Kutai Mulawarman and 37 others.
      See Translation

      Photo: 12:00PM - March 02 2014

      cobah lihat makluk tuhan yang bernama binatang lain warna ini , bisa akur dan rukun bahkan mampu berbagi kasih sayang

      let's see god creature named another animal's color, get along and get along even able to share love.

      让我们来看看神的生物命名为另一种动物的颜色,相处相处,甚至能够分享爱...

      original concept by : Rubianto Tanoto
      Unlike · · Share
      You and 108 others like this.

      Kay Shahar Nanda Rubianto Tanoto__ mungkin bagi binatang tiada siapa yang mengapi-apikan kebencian & permusuhan...

      Sasa Notokoesoemo Kenapa manusia yang diberi akal pikiran yang sempurna tidak bisa begitu. yang ada permusuhan dimana mana

      Goro Karsono Tinggal diri kita yang berpikir .sempurna hewan atau sempurna manusia .hahaha have a nice day

      Goro Karsono My best friend Rubianto Tanoto

      Tengku M A Mahara ""SAAT MANOESIA DJOEGA HIDOEP BERDAMPINGAN DENGAN ALAM, MAKA BELADJARLAH SESOEATOE JANG BAIK DARI HEWAN""..

      (Salam-koe Bagi Teman-2 Terkasih)..

      Halim Winata Jelas makluk tuhan yang lebih sempurna yang bernama manusia keangkuhan dan kesombongan manusia membuat hati & pikiran manusia jadi bodoh

      Dewi Korawati Manusia yg diberi akal,justru sering menganiaya hewan,,bs tega seperti tanpa hati,membunuh,menyiksa,hewan yg nota bene ga bs melawan,,! Hatiku sering terluka jika org dgn bangga memamerkan kejahatannya disosmed ,postinng sana sini dgn foto hewan yg telah mati akibat dianiayanya,dibunuh,ato disksa sampe mati,,!! Hiiikkksss,,ƪ(-̩̩̩-̩̩̩-̩̩̩__-̩̩̩-̩̩̩-̩̩̩)Ʃ

      Endah Soesanty Trimaksih atas tag nya...

      Sebagian manusia tdk punya hati nurani...bahkan seorang ibu sekalipun yg melahirkan anak tega membunuh bayi nya...pdhl manusia adalah makhluk palng mulia dan di berikan akal pikiran...

      Maaf jk ada yg krng berkenan atas koment nya...pak rubianto...

      Alice Wong Because of human pride and arrogance causing diffrrence due to war everywhere

      Alice Wong Innocent people become victims

      Claudia Lee American firebrand world so diffetences arise in which the war wnich . God will kill it for sure american

      Janet Bacone Stupid making differences color

      Ki Sapto Dewo Diningrat Smua tu karna warna2i kehidupn bagi jiwa bijak n satria tentu ttap brjiwa lapang n bisa mengambil hikmah dari apa yg telah di lihat engan mata hatinya salam sukss slalu buat sobat smuanya

      Iwan Husin " Kebersamaan dalam Perbedaan, hakekatnya Satu.. "

      Ratu Rimba Niagara AGAR DI AKHIRAT KITA TIDAK SALING MENUNTUT

      KARENA KASIH SAYANG SESAMA MANUSIA
      KUBASUH KELUKAAN SEKALIPUN PERIT TERASA
      KUMERAYU KEPADA SEMUA SUDI MAAFKAN AKU
      JIKA ADA KEKHILAFANKU DALAM BERSASTRA
      SELAGI AKU TIDAK DAPAT KEMAAFAN DARI SEMUA
      PASTI AKU TAK TENANG DI KALA HIDUP DAN MATI
      ANDAI AKU DIMAAFKAN BARULAH AKU BERSASTRA DALAM TENANG

      SEKARANG AKU HIDUP DI ATAS BUMI
      MAKA SEBELUM AKU DIMASUKKAN KE PERUT BUMI DIKEBUMIKAN
      AKU MAHU MEMOHON MAAF KEPADA SEMUA MANUSIA
      YANG TELAH KUSAKITKAN HATINYA
      SAMADA SECARA SENGAJA ATAU TIDAK
      AKU MEMOHON MAAF
      MOGA SEMUA MANUSIA SUDI MAAFKAN AKU
      BARULAH AKU BERADA DI PERUT BUMI DALAM TENANG
      AKU TINGGALKAN SASTRA YANG KUKARANGKAN KEPADA SEMUA MANUSIA DALAM KEADAAN ROH KU YANG TENANG DI ALAM BARZAH IN SHAA ALLAH AAMIIN
      ANDAI DIA YANG PERGI DULU SEBELUMKU
      AKU SEMPAT MEMOHON MAAF PADANYA
      TIDAKLAH DIA MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI
      AKU TELAH MENYAKITI HATINYA
      DI AKHIRAT NANTI SEMUANYA SALING MENUNTUT
      BUKAN HARTA BENDA YANG DITUNTUT
      TAPI PAHALA YANG DITUNTUT
      SUDAHLAH PAHALAKU TIDAK BANYAK MANA
      JIKA DITUNTUT APALAH YANG TINGGAL NANTI
      MAKA AKU TERLALU TAKUT JIKA PAHALAKU DITUNTUT
      BUKAN PAHALA SAJA YANG DITUNTUT
      MALAH DOSANYA JUGA AKU YANG TANGGUNG
      MASYAALLAH MAHA DAHSYATNYA HARI AKHIRAT
      SEMUANYA PASTI DALAM KETAKUTAN
      APABILA DITUNTUT PAHALA
      KARENA TIDAK MAHU MUFLIS AKHIRAT
      MAKA SEBELUM AKU MENINGGAL
      SEBELUM SAUDARA SEISLAMKU MENINGGAL
      SAMALAH KITA BERMAAFAN
      SALING MEMAAFKAN
      AGAR DI HARI AKHIRAT NANTI
      KITA TIDAK SALING MENUNTUT
      MOGA KITA SEMUA DIMASUKKAN KE JANNAH
      PASTI BAHAGIA ABADI
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
      PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
      RATU RIMBA NIAGARA
      SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
      6 Jamadilawal 1435H
      8 Mac 2014M

      (PETIKAN WALL DR RUBIANTO TANOTO & GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & DUNIA)
      6 Jamadilawal 1435H
      8 Mac 2014
      31Like ·  · 
      • Erna Pujiati and 2 others like this.
      • Ratu Rimba Niagara Terima kasih Datuk Faiz atas sudi menyapa karya ini.
        Moga sudi maafkan saya andai sepanjang persahabatan di alammaya
        ada yang menguris hatimu dan hati sahabat alammaya juga ya.

        Jika sudah dimaafkan barulah rohku tenang bila dikebumikan nanti 
        In Shaa Allah AAmiin.
      • Ratu Rimba Niagara
    • AGAR DI AKHIRAT KITA TIDAK SALING MENUNTUT

      KARENA KASIH SAYANG SESAMA MANUSIA
      KUBASUH KELUKAAN SEKALIPUN PERIT TERASA
      KUMERAYU KEPADA SEMUA SUDI MAAFKAN AKU
      JIKA ADA KEKHILAFANKU DALAM BERSASTRA
      SELAGI AKU TIDAK DAPAT KEMAAFAN DARI SEMUA
      PASTI AKU TAK TENANG DI KALA HIDUP DAN MATI
      ANDAI AKU DIMAAFKAN BARULAH AKU BERSASTRA DALAM TENANG

      SEKARANG AKU HIDUP DI ATAS BUMI
      MAKA SEBELUM AKU DIMASUKKAN KE PERUT BUMI DIKEBUMIKAN
      AKU MAHU MEMOHON MAAF KEPADA SEMUA MANUSIA
      YANG TELAH KUSAKITKAN HATINYA
      SAMADA SECARA SENGAJA ATAU TIDAK
      AKU MEMOHON MAAF
      MOGA SEMUA MANUSIA SUDI MAAFKAN AKU
      BARULAH AKU BERADA DI PERUT BUMI DALAM TENANG
      AKU TINGGALKAN SASTRA YANG KUKARANGKAN KEPADA SEMUA MANUSIA DALAM KEADAAN ROH KU YANG TENANG DI ALAM BARZAH IN SHAA ALLAH AAMIIN

      ANDAI DIA YANG PERGI DULU SEBELUMKU
      AKU SEMPAT MEMOHON MAAF PADANYA
      TIDAKLAH DIA MENUNTUT DI AKHIRAT NANTI
      AKU TELAH MENYAKITI HATINYA
      DI AKHIRAT NANTI SEMUANYA SALING MENUNTUT
      BUKAN HARTA BENDA YANG DITUNTUT
      TAPI PAHALA YANG DITUNTUT
      SUDAHLAH PAHALAKU TIDAK BANYAK MANA
      JIKA DITUNTUT APALAH YANG TINGGAL NANTI
      MAKA AKU TERLALU TAKUT JIKA PAHALAKU DITUNTUT
      BUKAN PAHALA SAJA YANG DITUNTUT
      MALAH DOSANYA JUGA AKU YANG TANGGUNG
      MASYAALLAH MAHA DAHSYATNYA HARI AKHIRAT
      SEMUANYA PASTI DALAM KETAKUTAN
      APABILA DITUNTUT PAHALA
      KARENA TIDAK MAHU MUFLIS AKHIRAT
      MAKA SEBELUM AKU MENINGGAL
      SEBELUM SAUDARA SEISLAMKU MENINGGAL
      SAMALAH KITA BERMAAFAN
      SALING MEMAAFKAN
      AGAR DI HARI AKHIRAT NANTI
      KITA TIDAK SALING MENUNTUT
      MOGA KITA SEMUA DIMASUKKAN KE JANNAH
      PASTI BAHAGIA ABADI
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
      PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
      RATU RIMBA NIAGARA
      SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
      6 Jamadilawal 1435H
      8 Mac 2014M
      Like ·  · 
    • JIKA HAIWAN MAMPU BERBAGI KASIH SAYANG KENAPA KITA TIDAK?
      12:00PM - March 02 2014

      cobah lihat makluk tuhan yang bernama binatang lain warna ini , bisa akur dan rukun bahkan mampu berbagi kasih sayang

      let's see god creature named another animal's color, get along and get along even able to share ...See More
       — with Maharaja Kutai Mulawarman and 36 others.
      Like ·  · 
    • SAHABATKU YANG BERNAMA RUBIANTO TANOTO

      Sahabatku Yang Bernama Rubianto Tanoto
      seorang yang
      bijaksana
      kuat berusaha
      kuat semangat
      tidak mudah patah semangat
      menjaga silaturrahim
      merendah diri walaupun berada di puncak jaya
      menepati janji apabila berjanji
      menghormati semua rakan-rakannya
      tanpa ada perbedaaan darjat dan status akademik
      tidak mudah dipengaruhi oleh sesiapa
      setia pada semua kawan-kawannya
      sentiasa menjaga hati kawan-kawannya
      berbahasa penuh mesej yang tersurat di sebalik tersirat
      berfikiran luas
      berpandangan luas
      kaya budi kaya bahasa kaya hati kaya harta
      bercita-cita tinggi
      tidak mudah berputus asa bila menggenggam satu cita-cita
      berjiwa penyayang
      yakin dengan keputusan yang dibuat
      berpegang teguh kepada agama bangsa dan negara Indonesia

      Sahabatku Yang Bernama Rubianto Tanoto
      seorang usahawan berjaya
      sentiasa sibuk memburu cita-cita
      berstrategi dalam segala urusan perniagaan
      mempunyai rangkaian perniagaan
      rakan perniagaan yang sentiasa mendukungi di antara satu sama lain semua rakan perniagaannya adalah saudaranya
      yang mahu dibawa ke mercu kejayaan bersama
      semuanya berjaya
      merangkul pingat
      usahawan berjaya
      usaha yang berterusan secara telus tanpa
      ada penipuan dalam perniagaan
      semuanya jujur
      percaya mempercayai
      di antara satu sama lain
      semangat setiakawan dan jujur dalam perniagaan
      adalah motto perniagaannya
      semut adalah idola semua rakan perniagaannya
      saling memberi kerjasama
      dengan sikapnya yang tidak pentingkan diri sendiri
      membuatkan dia sukses dalam perniagaan
      sehingga bergelar jutawan dunia akhirat
      masih tetap merendahkan diri
      seakan tidak punyai apa-apa
      hanya Tuhan yang tahu
      betapa dia mahu
      menjadi hamba-Nya
      yang sejujur ikhlas
      hidup di muka bumi ini
      tanpa ada sifat menzhalimi orang lain
      yang ada berkasih sayang dalam talisiraturrahim
      seumur hidupnya
      berbakti kepada agama , bangsa dan negara Indonesia tercinta.
      Itulah sahabatku yang bernama RUBIANTO TANOTO.

      'MOGA SUKSES DUNIA AKHIRATMU AAAMIIN'

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      21 Zulhijjah 1434H
      26 Oktober 2013
      (Puisi Ini Diilhamkan Istimewa Untuk Sahabatku Yang Bernama Rubianto Tanoto Moga Sukses Dunia Akhirat Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin)

      "YA ALLAH BUMI-MU INI BERKAT ADALAH DOA ORANG-ORANG MISKIN BUKAKAN HATI KAMI UNTUK MEMBANTU ORANG-ORANG MISKIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN".
      Like ·  · 
    • WARKAH UNTUK RAKAN SEPERJUANGAKU GARIJITO GONDOKUSUMO
      'SENYUMMU MENGUNTUM WANGI DI HATI RAKYAT NUSANTARA'

      Waalaikummussalam wr wb..

      Rakan sepejuanganku Garijito Gondokusumo...
      kau idola perjuanganku
      kau menyalakan obor api perjuanganku
      sejak mula kenal di alam maya
      aku amat kagum
      denganmu
      karena
      kau
      pejuang rakyat sejati
      kau rela menjadi pendamba rakyat nusantara
      tidak langsung memikirkan kepentingan sendiri
      kau rela menjadikan dirimu lilin
      menerangi kehidupan rakyat
      sedangkan hidupmu
      kau lalui
      seperti memijak duri-duri
      kau terluka
      lalu kesakitan
      kau biarkan
      kau senyum
      menahan sendu
      kelukaan yang amat dalam

      kau biarkan terluka
      kau biarkan disakiti
      asalkan rakyat nusantara
      bisa senyum
      mengecapi nikmat kemerdekaan
      nusantara hasil perjuangan
      para pahlawan terdulu
      yang gugur di medan juang

      ingin kau banteras KORUPSI
      lambang ketamakan keserakahan
      punca
      perjuangan sucimu
      membela kehidupan rakyat nusantara
      hancur lebur
      dileburkan dengan
      KORUPSI
      membuatkan hatimu
      meledak bagaikan peledak
      meletus...letus...letus...
      biar mati semua para KORUPSI
      baru puas hatimu!

      jika para KORUPSI
      berjaya kau cantas
      habis-habisan
      baru tenang jiwamu
      dan kau akan tersenyum puas
      inilah hadiah amat berharga
      untuk seluruh rakyat nusantara tercinta!
      senyummu menguntum wangi
      di hati seluruh rakyat nusantara
      di roh-roh para pejuang kemerdekaan NUSANTARA!

      Rakan Seperjuanganmu,
      Putri Alam Nilam Purnama
      Ratu Rimba Niagara
      Istana Rimba Niagara
      Malaysia/Indonesia/Brunei/Singapura/Thailand
      24 Oktober 2012
      (PETIKAN DARIPADA WALL GARIJITO GONDOKUSUMO & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      Like ·  · 
    • WARKAH UNTUK RAKAN SASTERAKU KANDA SRI MAWAR
      'KISAH BANGSAWAN DIRAJA MINATKU'

      Kisah bangsawan diRaja minat kubaca tika usia sembilan tahun lagi
      serasa duniaku berada di alam sana
      penuh dramatik penuh fantasi
      terpesona dengan gaya bahasa kebangsawan
      biarpun tak faham bahasa bangsawan di kala itu
      tapi teruja sangat membaca
      lagi dibaca lagi mengasyikkan
      dunia fantasi yang amat mengujakan
      seiring dengan pemikiran kanak-kanak di kala itu
      kawan-kawan ku adalah watak-watak
      yang ada dalam kisah bangsawan diRaja itu
      bahasa-bahasa indah kebangsawanan itu
      terikut-ikut dalam karangan
      sehinggakan diusik oleh guru
      Bahasa Malaysia cikgu Nordin namanya
      "Rabeah ni mengarang berbunga-bunga bahasa... tulisannya
      pun berbunga-bunga ...hantar surat ke kerajaan
      macam hantar pada kekasih...," satu kelas
      ketawakan aku ." Aku tertunduk malu senyum.

      Tak sangka pula pembacaan kisah bangsawan diRaja itu memberi kesan yang mendalam dunia karyaku...kalau dulu aku mengarang kisah
      dongengan bangsawan diRaja ....kini aku mengarang kisah kebangsawanan diRaja realiti dan digabungkan bersama fantasi...lagi mengujakan dunia sasteraku...sebab itu nama penaku pun gunakan nama bangsawan diRaja sedangkan watak asalku bukan lah pangkat dan darjat menjadi buruan hidupku itu cumalah sekadar mencetuskan ilham ku untuk berkarya...berkawan dengan kerabat diRaja untuk menghayati agar watak-watak diRaja yang realiti dapat masuk ke watak bangsawan diRaja dalam karyaku...tak terfikir di benak fikiran ini hendak berkawan dengan kerabat diRaja apa tah lagi mengarangkan kisah realiti kerabat diRaja tapi itu semua sudah tercatat sejak azali makanya kuterima dengan redho.

      Begitulah ceritanya duhai rakan sasteraku Kanda Sri Mawar....

      Rakan sastera bangsawan diRaja mu,

      Adinda Putri Alam Nilam Purnama ,
      Ratu Rimba Niagara
      Istana Rimba Niagara
      Malaysia/Indonesia/Brunei/Singapura/Thailand
      24 Oktober 2012
      (PETIKAN DARIPADA GRUP PONDOK PANTUN PERSAHABATAN NUSANTARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      24 Oktober 2012
      Like · · Unfollow Post · Yesterday at 9:46am
      Seen by 21
      Sri Mawar likes this.

      Sri Mawar wah..hebat..begitu kisahnya..kanda mulai faham ngapa adinda suka tulis cerita bangsawan..
      Yesterday at 9:54am · Unlike · 1

      WARKAH UNTUK KANDA SRI MAWAR (II)
      'NAMA PENA PUTRI ALAM NILAM PURNAMA'

      begitulah kisahnya kanda...
      bahan bacaan bangsawan diRaja
      mempengaruhi karya dinda
      adakalanya berat rasa hati
      tika menulis nama pena
      Putri ataupun Ratu
      malu rasanya
      teramat malu
      tapi kerana
      untuk
      karya
      bangsawan diRaja
      gagahi juga
      namun di hati ini
      tiada terdetik
      mahu disanjungi
      seperti kerabat bangsawan diRaja
      moga rakan-rakan sastera
      pembaca karya dinda faham
      tiada menganggap dinda mahu
      berbangga diri dengan
      gelaran Putri ataupun Ratu...

      Nama Putri Alam Nilam Purnama
      inipun diberikan oleh
      kerabat diRaja Jembal Kelantan
      Tengku Khai Noor ...
      salah seorang kerabat diRaja
      yang tak jemu memberi sokongan/dukungan
      dan peminat sastera karya-karya bangsawan diRaja
      dinda juga...
      menghargai ideanya maka
      digunakan nama pena
      PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
      @ RATU RIMBA NIAGARA

      Mogalah dijauhkan dari sifat
      membanggakan diri dan riak
      dalam berkarya
      atau apa saja
      yang membawa
      kesombongan diri
      nauzubillahi

      Dinda rakan sastera bangsawanmu,

      Putri Alam Nilam Purnama,
      Ratu Rimba Niagara
      Istana Rimba Niagara
      Malaysia/Indonesia/Brunei/Singapura/Thailand
      24 Oktober 2012
      Yesterday at 10:21am · Like

      Sri Mawar iya..faham..takapa dinda...biar kita jadi diri kita sendiri tanpa peduli tanggapan orang lain kerna bersajak ini adalah nadi diri sendiri..tak siapa dapat memahami jika tidak berjiwa seniman..
      Yesterday at 11:03am · Unlike · 1

      WARKAH UNTUK KANDA SRI MAWAR III
      'KHAZANAH WARISAN BANGSA SASTRA SENUSANTARA'

      Terima kasih kerana kanda sudah faham dalam
      menyelami dunia sastera dinda...
      maaf jika selama ini dinda agak emosi
      apabila mereka nggak faham dengan dunia sastera dinda
      dan bagi dinda itu adalah cabaran dalam memantapkan lagi karya dinda
      itulah ketidak sempurnaan dinda dalam berkarya
      moga yang tidak sempurna itu
      Allah SWT ampunkan
      dan kanda sudi maafkan ye...
      kritikan kanda itu
      terlalu amat berharga walaupun pahit
      dalam pahit ada madu
      madu sastera
      yang dibingkaikan untuk
      bahan sastera anak cucu...
      betapa memperjuangan sastera warisan bangsa ini
      penuh berliku
      jerih perih
      sedu sedan
      moga akhirnya membuah kejayaan
      untuk dihadiahkan kepada anak cucu
      sebuah karya Sastra SeNusantara
      dan itulah yang dinda dambakan
      moga Allah SWT redhoi
      perjuangan Sastra SeNusantara
      Khazanah Warisan Bangsa Sastra SeNusantara
      Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      Dinda rakan sasteramu,

      PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
      24 Oktober 2012
      Yesterday at 11:45am · Like · 1
      (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PONDOK PANTUN PERSAHABATAN NUSANTARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA )
      25 Oktober 2012

      INDAHNYA CINTA LIMA BENUA

      BAHAGIA BILAMANA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA BERPADU SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SEPERTI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA DI TAMAN SYURGA MEWANGI DI HATIMU DI HATIKU DI HATI DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA MENEROBOS KE ANGKASARAYA MENYATAKAN INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA

      BERTABURAN PERMATA-MATA SYURGA
      DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
      DI DARAT MENJADI BUNGA-BUNGA SYURGA
      DI LAUTAN MENJADI PULAU DAMBAAN HAMBA YANG MENCINTAI-NYA

      CINTA- NYA MENJADI BURUAN PENCINTA-NYA
      CINTA-NYA MENJADI DAMBAAN PENCINTA-NYA
      JIKA SYURGA MENJADI DAMBAAN
      MAKA RUGILAH MATLAMAT HIDUP SEBENAR
      SYURGA TANDA CINTA YANG DICINTAI DIBALAS-NYA
      KERANA ITU PASTI
      KERANA JANJI-NYA ADALAH PASTI
      TAPI YANG PASTI KITA SALING SAYANG DAN KASIH DEMI-NYA
      KITA BERSAMA MENUJU KE JALAN-NYA
      DAN KITA SAMA-SAMA DAPAT BERTEMU DI SYURGA-NYA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

      INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
      MERENTANG BUMI MERENTANG LANGIT YANG TERBENTANG LUAS
      SELUAS CINTA-NYA SELUAS SYURGA-NYA...

      DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
      KASIHKU KASIH LIMA BENUA
      SENTIASA MEWANGI
      SEWANGI SETULUS CINTA LIMA BENUA
      SEWANGI KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SYURGA
      SYUKUR YA ALLAH KAMI MAHU PULANG KEPADA-MU
      DALAM HATI YANG SUCI BERSIH
      SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-MU
      TIADA YANG LAIN DIFIKIRKAN HANYALAH
      MAHUKAN RAHMAT DAN NUR KASIH-MU
      YANG ABADI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA KERABAT DI RAJA
      NUSANTARA & RAKYAT NUSANTARA TERCINTA)
      10 Muharram 2434H
      24 November 2012M

      (DISIARKAN DI WALL H.H HAJI HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK & KERABAT DIRAJA BRUNEI, MALAYSIA, INDONESIA, SINGAPURA & RAKAN FB/GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      10 Muharram 1434H
      24 November 2012M

      ·
      Like · · Unfollow Post · about a minute ago near Kuala Lumpur
      Like · · · Yesterday at 1:01am near Kuala Lumpur

      (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
      21 Mac 2013
      4Like ·  · 
    • CERTIFICATE SEBAGAI PUJANGGA NUSANTARA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNIA DARIPADA YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA

      SEKALUNG BUNGA SATRIA/SENOPATI NUSANTARA KEPADA YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA KARNA MENGURNIAKAN CERTIFICATE KEPADA RATU RIMBA NIAGARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

      CERTIFICATE YANG DIIKTIRAFKAN SEBAGAI PUJANGGA NUSANTARA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNIA YANG DIANUGERAH INI DITERIMA DENGAN RASA SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA KEPADA ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MENGURNIAKAN BAKAT DAN ILHAM TANPA IZIN-NYA SUDAH PASTI SAYA TIDAK DAPAT BERKARYA WALAUPUN SEPATAH PERKATAAN.

      DARI-NYA AKU DATANG DARI-NYA AKU AKAN DIKEMBALIKAN MAKANYA CERTIFICATE YANG DITERIMA INI LAMBANG KEJAYAAN ANAK CUCU SENUSANTARA KARENA MEREKALAH LAMBANG KEKUATAN AKU MENULIS.

      SEMUA KARYA SASTRA NUSANTARA YANG DITULIS DENGAN PELBAGAI TEMA ADALAH BAKAL DITINGGALKAN UNTUK ANAK CUCU NUSANTARA TERSAYANG. SAYANG...SAYANG...SAYANG DEMI-NYA.

      YANG MENYAYANGI ANAK CUCU NUSANTARA,
      RATU RIMBA NIAGARA
      9 Jamadilawwal 1434H
      21 Mac 2013M
      21 Maret 2013M

      MERDEKALAH DALAM JIWA SUCI MURNI

      MERDEKALAH NEGARA MU MERDEKALAH NEGARAKU
      SALING BEKERJASAMA MEMPERTAHANKAN KEMERDEKAAN
      AGAR DAPAT DIWARISI PEWARIS NUSANTARA TERCINTA
      BERKIBARLAH BENDERAMU
      BERKIBARLAH BERDERAKU
      BERKIBAR TERUS BERKIBAR
      SALING MENYANJUNGI HIDUP BERNEGARA
      NEGARAMU KUSANJUNG
      NEGARAKU KAU JUNJUNG
      SAMA-SAMA MENYANJUNG
      DEMI MATLAMAT YANG SAMA
      SALING MEMPERTAHANKAN KEMERDEKAAN
      HINGGA TIADA SIAPA BERANI DATANG MENCEROBOH
      NEGARAKU
      NEGARAMU
      DUA NEGARA BERJIRAN BAIK
      SALING BERSANGKA BAIK
      TAK AKAN ADA PENDUSTAAN DALAM SUMPAH SETIA
      DUA NEGARA BERJIRAN
      BERHATI SEMURNI SYURGA
      SALING MENGHORMATI
      SALING MENYANJUNGI
      SALING MEMPERCAYAI
      AGAR TERJAGA KEMULIAAN
      SEBUAH TALI SIRATURRAHIMI KARNA-NYA
      BARULAH DATANG RAHMAT KASEH ILAHI
      BERBAU HARUMLAH BUNGA-BUNGA CINTA PERTIWI
      SYURGA PUN SUDI MENANTI
      TIKA SAMPAI WAKTUNYA KITA BERANGKAT PERGI
      DIJEMPUT ILAHI
      DALAM JIWA SUCI LAGI TENANG
      IN SHAA ALLAH AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN

      Karya Ratu Rimba Niagara
      21 Mac 2013
      21 Maret 2013
      Like ·  · 
    • MERDEKALAH DALAM JIWA SUCI MURNI

      MERDEKALAH NEGARA MU MERDEKALAH NEGARAKU
      SALING BEKERJASAMA MEMPERTAHANKAN KEMERDEKAAN
      AGAR DAPAT DIWARISI PEWARIS NUSANTARA TERCINTA
      BERKIBARLAH BENDERAMU
      BERKIBARLAH BERDERAKU
      BERKIBAR TERUS BERKIBAR
      SALING MENYANJUNGI HIDUP BERNEGARA
      NEGARAMU KUSANJUNG
      NEGARAKU KAU JUNJUNG
      SAMA-SAMA MENYANJUNG
      DEMI MATLAMAT YANG SAMA
      SALING MEMPERTAHANKAN KEMERDEKAAN
      HINGGA TIADA SIAPA BERANI DATANG MENCEROBOH
      NEGARAKU
      NEGARAMU
      DUA NEGARA BERJIRAN BAIK
      SALING BERSANGKA BAIK
      TAK AKAN ADA PENDUSTAAN DALAM SUMPAH SETIA
      DUA NEGARA BERJIRAN
      BERHATI SEMURNI SYURGA
      SALING MENGHORMATI
      SALING MENYANJUNGI
      SALING MEMPERCAYAI
      AGAR TERJAGA KEMULIAAN
      SEBUAH TALI SIRATURRAHIMI KARNA-NYA
      BARULAH DATANG RAHMAT KASEH ILAHI
      BERBAU HARUMLAH BUNGA-BUNGA CINTA PERTIWI
      SYURGA PUN SUDI MENANTI
      TIKA SAMPAI WAKTUNYA KITA BERANGKAT PERGI
      DIJEMPUT ILAHI
      DALAM JIWA SUCI LAGI TENANG
      IN SHAA ALLAH AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN

      Karya Ratu Rimba Niagara
      21 Mac 2013
      21 Maret 2013
      2Like ·  · 
    • CERTIFICATE SEBAGAI PUJANGGA NUSANTARA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNIA DARIPADA YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA

      SEKALUNG BUNGA SATRIA/SENOPATI NUSANTARA KEPADA YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA KARNA MENGURNIAKAN CERTIFICATE KEPADA RATU RIMBA NIAGARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

      CERTIFICATE YANG DIIKTIRAFKAN SEBAGAI PUJANGGA NUSANTARA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNIA YANG DIANUGERAH INI DITERIMA DENGAN RASA SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA KEPADA ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MENGURNIAKAN BAKAT DAN ILHAM TANPA IZIN-NYA SUDAH PASTI SAYA TIDAK DAPAT BERKARYA WALAUPUN SEPATAH PERKATAAN.

      DARI-NYA AKU DATANG DARI-NYA AKU AKAN DIKEMBALIKAN MAKANYA CERTIFICATE YANG DITERIMA INI LAMBANG KEJAYAAN ANAK CUCU NUSANTARA KARENA MEREKALAH LAMBANG KEKUATAN AKU MENULIS.

      SEMUA KARYA SASTRA NUSANTARA YANG DITULIS DENGAN PELBAGAI TEMA ADALAH BAKAL DITINGGALKAN UNTUK ANAK CUCU NUSANTARA TERSAYANG. SAYANG...SAYANG...SAYANG DEMI-NYA.

      YANG MENYAYANGI ANAK CUCU NUSANTARA,
      RATU RIMBA NIAGARA
      9 Jamadilawwal 1434H
      21 Mac 2013M
      21 Maret 2013M
      Like ·  · 
    • SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA 8 MAC 2014
      Like ·  · 
    • "HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI KERANA ALLAH TAALA"

      SELAMAT HARI WANITA 8 MAC 2014

      Selamat Hari Wanita
      kepada wanita di seluruh dunia
      kaulah ibu
      kaulah isteri
      kaulah kekasih
      kaulah kakak
      kaulah adik

      kau ibu mithali
      kau isteri soleha
      kau kekasih bakal isteri soleha
      kau kakak penyayang
      kau adik manja

      siapa pun statusmu
      kau adalah Hawa Ciptaan Ilahi
      diciptakan dari tulang rusuk kiri
      seorang lelaki yang bergelar Adam
      kaulah Hawa DiCiptakan untuk Adam cintai setulus ikhlas
      tanpamu Hawa tidak sempurnalah hidup Adam
      justeru Adam bersyukur Kurniaan Ilahi
      menciptakan Hawa untuk menyempurnakan hidup Adam
      cinta Adam pada Hawa kerana Allah Taala
      tanda bersyukur kepada Allah SWT
      cinta Hawa kepada Adam kerana Allah Taala
      tanda bersyukur DiCiptakan untuk Adam cintai

      tanpa Adam siapalah Hawa
      tanpa Hawa siapalah Adam
      tanpa izin Allah siapalah Adam dan Hawa
      semuanya bergantung harapan kepada Allah Azzawajallah
      yang menciptakan Adam dan Hawa
      dan menciptakan seluruh manusia untuk menghiasi
      muka bumi ini bersama dengan makhluk Tuhan yang lain
      cumanya beza manusia dengan yang lain
      manusia diberikan akal
      tidak diciptakan sesuatu dengan sia-sia
      semuanya ada manfaat tersendiri
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

      Ya Allah aku bersyukur
      Kau ciptakan Adam untuk Hawa
      Kau ciptakan Hawa untuk Adam
      tanpa Adam dan Hawa
      pastilah tidak akan lahirnya
      anak cucu Adam dan Hawa ke dunia ini
      jika tidak ada Adam dan Hawa
      pasti kami tidak wujud di dunia ini
      pasti kami tidak mengenal-Mu Allah
      pasti kami hilang arah dan tujuan hidup
      andai Kau tak Kurniakan Nabi Muhammad saw
      maka kami yakin kami Kau Ciptakan untuk
      memberi peluang kepada kami
      menjadi penghuni Syurga
      seperti ibu dan bapa kami
      ADAM DAN HAWA
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      dari-Mu aku datang
      dari-Mu aku dikembalikan
      berilah aku peluang untuk kembali bertemu-MU
      dalam jiwa dan roh yang tenang
      Redha Lagi DiRedhai-Mu
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

      "HAWA DICIPTAKAN UNTUK ADAM CINTAI KERANA ALLAH TAALA
      HAWA MENYEMPURNAKAN IMAN ADAM AGAR TENANG BERTEMU ILAHI
      MOGA CINTA ADAM DAN HAWA MEMBAWA KE SYURGA-NYA AAMIIN"

      "SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA"

      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
      6 Jamadiawal 1435H
      8 Mac 2014M
      28Like ·  · 
      • Erna Pujiati likes this.
      • Erna Pujiati Assalammu'alaikum Ratu Rimba Niagara,,,,,,Subbahanawloh,,,,,patut lah seorang Ratu,,,,,
        Yang menyandang gelar WANITA YG SHOLEHA,,,,,,smua untaian Syair dari Ratu Rimba Niagara.
        Cukup membuat hati sejuk,pikiran tenang juga cukup sbagai penerang hati.
        Semoga ALLOH akan trs melahirkan Ratu2 yg sama spt Ratu Rimba Niagara.
        Dan smoga ALLOH akn sll memberikan RAKHMAT DAN HINAYAH NYA YG LEBÎH buat Ratu Rimba Niagara.
        Amiin,,,,,Amiin,,,,ya ROBBAL'ALAMIIN.......
        Ratu saya mohon maaf krn memang saye sudah beberapa hari tdk ada buka FB.
        Saya mohon Ampun kpd ALLOH & Mohon maaf kpd Ratu Rimba Niagara.
        Wassalammu'alaikum w.r.w.b.
        22 hours ago · Unlike · 1
      • Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam wr wb buat sahabatku Erna Pujiati...
        terima kasih karena sudi menjadi sahabat setiaku
        menyapa karya yang dikarangkan
        setiap yang baik kupercaya semua datang dari Allah swt
        sebab itu bila datang ilham dari-Nya kutulis semampu daya
        agar tak hilang...Syukur Ya Allah ...terima kasih sahabatku erma...
        kita telah ditakdirkan ketemu di alammaya untuk menjadi sahabat sajati...
        bila sahabat sejati pastilah saling memahami sekali pun terpisah tetap memahami
        jangan khuwatir ya...
        In SHaa Allah persahabatan kita sentiasa mewangi sampai Syurga AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      • Erna Pujiati Alhamdulilla,,,,,trimkasih juga Ratu ,sy sgt brsyukur atas kekhadirat ALLOH S.W.T.
        Yang tlh mmpertemukan kita menjadi sahabat sejati walau hnya dlm dunia maya.
        Kesejukan ketenangan hati boleh ter ukir sampai ke ke lubuk hati.
        20 hours ago · Unlike · 1
      • Ratu Rimba Niagara Napa dalam hanya dunia maya 
        napa tak di dunia realiti
        tak sudi ke berkawan denganku di dunia realiti duhai sahabatku

        gak sudi tak apalah ye...hehehe
      • Erna Pujiati Assalammu'alaikum selamat malam,,,,,,,Ratu Rimba Niagara,,,,,
        Bukan tdk sudi Ratu,,,,,Erna juga berpikir seperti itu.
        Hanya Erna spt tdk la mungkin Ratu berkenan brtemu dgn Erna di dunia realiti.

        Ratu,,,,Erna ni orang tak berpunya.Erna orang susah.jadi tdk mungkin klw kita bisa bertemu di dunia realiti.
        Sebab tak tau bagai mana Erna mau ketemu dgn Ratu.
        Mau ke Malaysia tdk mungkin krn Erna tdk mampu.
        Tapi kalau memang Ratu berkenan,,,,,Ratu mau tour ke Medan boleh la kita ktemu.
        Ratu juga bisa hubungi Erna.krn kebetulan suami Erna kerja sebagai drever Pariwisata.,,,,,,hehehe,,,
        Mohn maaf Ratu bukan Erna mau cerita ttg keadaan Erna pd orang2.tp lbh baik berkata jujur kan Ratu.
        Dari pd berpura2 tp membohongi org lai terlebi bohong pd diri sendiri.
        Sekali lagi Erna mohon maaf yg sebesar2 nya.
        13 hours ago · Unlike · 1
      • Ratu Rimba Niagara Waalaikummusalam Erna...hehehe.. 
        jika erna gak bisa jumpa ratu lagi gak bisa ketemu erna karena 
        ratu tinggal di rimba ..mana punyai uang...di rimba Niagara ini

        kasih sayang sejati yang diutamakan oleh penghuni rimba...jika erna datang ke rimba ini pasti ngeri dong sebab rakyatnya cuma manja dengan ratu rimba saja...dengan orang lain dia akan terkam....hehehe...
        maka jika diijinkan Tuhan kita ketemu ya...bila atau di mana hanya Allah swt saja yang tahu....tidak di dunia realiti di Syurga kali....In Shaa Allah Aamiin. Jika Erna tidak keberatan...sudilah jelmakan wajah Erna ....barulah persahabatan kita lebih akrab lagi...iyakan....heheehe mana tahu wajahmu yang manis itu bole kusimpan di dalam hatiku ini ye...hehehe
      • Ratu Rimba Niagara
    • YA ALLAH SEMBUHKAN PENYAKIT YANG DIALAMI OLEH SAUDARA SEISLAMKU SYAMSUL YUSOF AGAR BOLEH DIA MENAMBAHKAN AMALAN SOLEH PADA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      Like ·  · 
    • YA ALLAH SEMBUHKANLAH PENYAKIT YANG DIALAMI OLEH HAMBA-MU INI AGAR DIA BOLEH MENAMBAHKAN AMALAN SOLEHNYA PADA-MU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      [TERKINI] Syamsul Yusof Kini Mengalami Tekanan Darah Rendah
      ...........................................................................

      Pengarah popular Syamsul Yusof kini masih belum pulih dan mengalami gejala tekanan darah rendah pula..

      baca terus di --> http://hotlips-yuya.blogspot.com/2014/03/gambar-syamsul-yusof-di-hospital.html

      jom doakan kesihatan beliau !!

      -y-
      Like ·  · 
    • SYURGA MENUNGGU KITA ADIKKU! INDAHNYA SYURGA!

      DUHAI ADIK KESAYANGANKU
      KEKEJAMAN MANUSIA MEMBAWA KITA
      KE SYURGA
      SYURGA MENANTI KITA ADIKKU
      KELUARGA KITA SEMUA MENANTI KITA ADIKKU
      KAIN KAPAN DAN WANGIAN SETANGGI DARI SYURGA MEMBALUTI JASAD KITA ADIKKU
      KITA BERSAMA BERTEMU TUHAN
      KITA BERSAMA DISAMBUT OLEH SELURUH PENGHUNI SYURGA
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      INDAHNYA SYAHID
      BIARPUN MEREKA NAMPAK
      BADAN KITA HANCUR BERKECAI
      KERAS KAKU DAN MATI
      SEBENARNYA KITA TIDAK MATI
      TAPI MEREKALAH MATI HATI
      SEMOGA ALLAH MEMBALAS KEKEJAMAN MEREKA
      DAN ALLAH SELAMATKAN SAUDARA SEISLAMKU YANG DIZALIMI
      PUAK SYIAH DAN YAHUDI LAKNATULLAH
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      RATU RIMBA NIAGARA
      24 Ramadhan 1434H
      2 Ogos 2013

      (PETIKAN GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA)
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND)
      29 Rabiulakhir 1435H
      1 Mac 2014M
      PUISI DISIARKAH SEMPENA MERAIKAN ULANG TAHUN KE 81 ANGKATAN TENTERA MALAYSIA
      Ya Allah.. Bantulah umat Islam di seluruh dunia ya Allah... Amin
      Like ·  · 
    • SUBHANALLAH ALHADULILLAH ALLAHU AKBAR
      MOGA ALLAH MEMBERI KEKUATAN KEPADAKU
      DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN DEMI AKHIRATKU
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      Like ·  · 
    • SUBHANALLAH ALHADULILLAH ALLAHU AKBAR
      MOGA ALLAH MEMBERI KEKUATAN KEPADAKU
      DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN DEMI AKHIRATKU
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      Bila niat dan tindakan benar maka Alloh akan membuat hati jadi mantap, tenang, siap dengan apapun yang akan terjadi
      Like ·  · 
    • TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
      "HIKMAH"

      Tak ada kejadian kebetulan
      Tak ada kejadian sia-sia
      Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
      Dan semuanya pasti penuh hikmah

      Hikmah tak akan terbaca
      Oleh orang yg sarat emosi
      Sibuk memanjakan perasaan
      Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
      Langka berzikir
      Tak mau sungguh-sungguh tafakur

      Hikmah yg terbaca
      akan merubah suasana hati
      Akan mudah merubah perilaku
      Dari pedih menjadi syukur
      Dari melankolis menjadi semangat

      Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
      Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
      Like ·  · 
bnr ga sob??
Like ·  ·  · 1,62552331
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Like ·  ·  · 1,69033253
Setuju..???
Like ·  ·  · 1,20034107

H.H Haji Hassanal Bolkiah added 11 new photos to the albumthe son of the prince heirs — at Muscat,Oman.
Yesterday at 9:00am · Dubai, United Arab Emirates · 
KEBERANGKATAN BALIK MENINGGALKAN MUSCAT KESULTANAN OMAN
Unlike ·  ·  · 1,2963040

Hajjah Haydara Veloso added 5 new photos — with Eva Anggraini Puspanegara and 98 others.
13 hrs · 
Our team : Manilaislamic Guidance
The Ambassador's of Allah swt.
"Going everywhere just to spread the Teaching of Islam and the Sunnah of Prophet Mohammad pbuh through giving Da'wah."
‪#‎haydara‬
Like ·  · 
[Salam Maghrib]
Jom persiapkan diri pergi ke masjid/surau untuk solat maghrib secara berjemaah. Lepas solat, doakan untuk semua penumpang dalam pesawat‪#‎MH370‬ selamat.
- SHARE
[Admin]
Like ·  ·  · 



Yesterday at 5:00pm ·


Najib Razak's photo.
Like ·  ·  · 18,906774285
Tahniah Syamsul & Puteri Sarah, Berapa LIKE nak bagi 
Unlike ·  ·  · 86813 · 19 hrs · 
PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN-RAKAN ALAMMAYA
7 Jamadilawal 1435H
9 Mac 2014M

0 comments:

Post a Comment

 
;