Monday 13 February 2012

ANDAI KATA KARYA KERIS ABADI

‎~ Andai kata ~


Andai dapatku melastik ke dada langit
menjadikan fenomena bintang berkerdipan
lantas terlukislah sebuah impian di awangan
tersulam nada cinta yang kudamba sekian lama
yang terdampar di ribaan malam
akan aku hiaskan bersama renda-renda cinta
menjadi lambang hantaran hati
hanya untukmu
sayangku akan aku labuhkan

Andaiku dapat mengepal awan
akanku untai dalam melarik ayat-ayat cinta
di ruang aksara yang luas terbentang
di temani hembusan bayu membelai rasa
terbiaslah cahaya pada ruang-ruang kasih
terlakar indah hanya buatmu

Andai dapatku simpan sinaran wulan
akan aku terangkan ranjang tidurmu
agar dikau tidak kesepian
di tiap detik bertamu

Andai dapatku petik jaluran warna pelangi
akan aku tuliskan seluruh rinduku padamu
agar kelak menjadi suatu coretan bahagia
untukku pertontonkan padamu
semoga sejarah cinta kita
terus hidup dam mekar di dalam hatimu

Andai bisa aku ulangi saat-saat indah dulu
sebelum terlerainya ikatan cinta kita
yang tergamak kau renggut dariku
alangkah indahnya detik-detik waktu nan lalu
di mana kita di takdirkan untuk bersama
mengulang setiap langkah percintaan kita
akan aku kutip tiap kenangan
dalam menyemai percintaan abadi

Alangkah indah jika dapatku dengar
ungkapan rindumu padaku
hangat yang membuai asmara kasihku
sudah lama aku menantikan detik itu
namun semuanya hanya angganan ngeri
yang perihnya hingga kini
berdarah tidak terhenti
bagai tertusuk duri sembilu
di degup jantungku

Kasihku
Andai dikau setia pada janji yang dipanji
aku tetap setia mengibarkan bendera cinta kita
dengan ambar merah aku bentangkan
menjadi alas kakimu
di kait sutera dan emas
akan aku nantimu di situ
sehingga akhir nafasku
sesungguhnya

~ Keris Abadi - 14/Feb/2012 - 01:01pm ~
 ·  ·  · about an hour ago
  • You and 2 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali 
      Sesunggguhnya amat bertuahlah kekasihmu itu punyai kekasih sesetiamu...biarpun dia sudah banyak kali melukakan hatimu teman... dan kupercaya setelah dia membaca puisi cinta indahmu ini...pastinya dia akan datang ke kamu untuk memohon maaf dan bersumpah sehidup semati denganmu dalam ikatan suci yang abadi... dan tika itu kau akan mengibarkan bendera cinta antara kau dan dia dengan ambar merah yang kau bentangkan untuk menjadi alas kakinya yang bertambah mengujakan dia nanti alas kakinya kau jahit dengan sutera dan emas dengan ucapan kesetiaanku padamu kasih hingga ke nafas terakhirku...itu yang mahal harga bagi mereka yang berkasih sayang cinta mencintai keranaNya semata!
      26 minutes ago · 
  • (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN PUISI ILAHI)
    14  Febuari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;