Wednesday 16 April 2014

GARUDAKU GARUDAMU (195) MOGA PERSAHABATAN KITA TIDAK RAPUH




SAHABATKU SEKALIAN...

Bersabarlah jika DOA masih belum di kabulkan.
Bersabarlah jika JODOH masih belum di temukan.
Bersabarlah jika REZEKI masih belum di datangkan.
Bersabarlah jika manusia MENGECEWAKAN.

Karena sesungguhnya :
Setiap DOA itu ada JAWABAN NYA.
Setiap MANUSIA itu ada JODOH NYA.
Setiap REZEKI itu ada BAHAGIAN NYA.
Dan setiap KEKECEWAAN itu ada HIKMAH NYA.

Dan bahwasanya DIA lah yang menjadikan manusia TERTAWA dan MENANGIS.
Dan bahwasanya DIA lah yang MEMATIKAN dan MENGHIDUPKAN.
Dan bahwasanya DIA lah yang menciptakan BERPASANG-PASANGAN laki-laki dan perempuan.
( Al-Quranul Karem Surah An-Najm ayat 43-45 ).
Like ·  · 

Aduh dech....gimana ini talian internetku ini udah lembab (lemot) nich kerja ku belum habis lagi nich...sebab esok aku mahu cuti sehari tidak berkarya mau jumpa bonda tersayang di kampung...jadinya jika aku tiada yang kumahu pejuang sasteraku berikan komentar setiap karya yang kusiarkan paling tidak 10 karyaku ya...jika kamu malas pelit...aku merajuk jangan nak marah dong....faham-faham sajalah kucari pengganti pejuang lain ya...hehehe pastikan apa yang kamu tulis itu bukan ku yang terima tapi Allah yang terima ya....ada faham kah....hehehe
Like ·  · 
Hadhy Dhiti commented on this.
мornιng all
'met beraktifitas ñ semangat....
Unlike ·  · 
Dunia Koe Dunia Moe added a new photo.
23 hrs · 
Unlike ·  · 

KITA HIDUP ADALAH ATAS PILIHAN KITA TIADA SIAPA YANG BOLEH MEMAKSA KITA ...JADINYA ANDAI KITA TIDAK MAMPU UNTUK UNTUK MENGGEMBIRAKAN SAHABAT KITA ...KITA BERALAH SAJA...BERALAH TIDAK SEMESTINYA KITA KALAH MALAH HIDUP KITA AKAN TENANG TIDAK TERHUTANG PERSAHABATAN DENGAN SESIAPA . KITA DENGAN DUNIA KITA DIA DENGAN DUNIA DIA...SAMA-SAMA FAHAM SEMUANYA JADI MUDAH ...TANPA ADA RASA TERKECEWA DAN TERLUKA HATI.
Like ·  · 
JIKA AKU DI ALAM REALITI SAHABATKU TIDAK MAHU BERKOMUNIKASI DENGANKU BOLEH AJA KUBERIKAN BAHASA ISYARAT TANGAN TAPI JIKA DI ALAMMAYA GIMANA YA...JIKA DIA JADI PATUNG CENDANA...ADA SAPA-SAPA BOLEH AJARIN AKU AGAR MEREKA SUDI BERBICARA DENGANKU WALAUPUN SEBARIS AYAT...KAN3 SEJUJURNYA AKU SUKA BERURUSAN MEREKA YANG PEMURAH IDE, KOMENTAR DAN APA SAJA YANG BOLEH MEMBANTU DUNIA SASTERAKU MENJADI REALITI.
Like ·  · 
Alangkah bahagianya jika semua rakan fbku setia untuk memberi kerjasama bukan menjadi patung cendana....hehehe
Like ·  · 
Aduh dech....gimana ini talian internetku ini udah lembab (lemot) nich kerja ku belum habis lagi nich...sebab esok aku mahu cuti sehari tidak berkarya mau jumpa bonda tersayang di kampung...jadinya jika aku tiada yang kumahu pejuang sasteraku berikan komentar setiap karya yang kusiarkan paling tidak 10 karyaku ya...jika kamu malas pelit...aku merajuk jangan nak marah dong....faham-faham sajalah kucari pengganti pejuang lain ya...hehehe pastikan apa yang kamu tulis itu bukan ku yang terima tapi Allah yang terima ya....ada faham kah....hehehe
Like ·  · 
Hadhy Dhiti commented on this.
мornιng all
'met beraktifitas ñ semangat....
Unlike ·  · 
Dunia Koe Dunia Moe added a new photo.
23 hrs · 
Unlike ·  · 

Aduh dech....gimana ini talian internetku ini udah lembab (lemot) nich kerja ku belum habis lagi nich...sebab esok aku mahu cuti sehari tidak berkarya mau jumpa bonda tersayang di kampung...jadinya jika aku tiada yang kumahu pejuang sasteraku berikan komentar setiap karya yang kusiarkan paling tidak 10 karyaku ya...jika kamu malas pelit...aku merajuk jangan nak marah dong....faham-faham sajalah kucari pengganti pejuang lain ya...hehehe pastikan apa yang kamu tulis itu bukan ku yang terima tapi Allah yang terima ya....ada faham kah....hehehe
Like ·  · 


0 comments:

Post a Comment

 
;