Wednesday 18 June 2014

PERMATA DI ATAS TAHTA (204) MAHKOTA SYURGA


PERMATA DI ATAS TAHTA (204) MAHKOTA SYURGA

RECENT POSTS
MOGA KITA DAPAT MEMAKAI MAHKOTA DI SYURGA PASTI SERINYA BAGAIKAN MEMANCAR CAHAYA BERKEMILAUAN SELUAS LANGIT DAN BUMI. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Muli Mulia ini;
Di Malaysia ada dua (2) Negeri yang memakai Mahkota iaitu Sultan Johor dan Sultan Kelantan. Ia tidak sama seperti Mahkota Sultan Negeri-Negeri yang lain. Gambar2 sekadar informasi sahaja.
LikeLike · 

TENTANG MATI
Kenapa takut mati?
Takut mati... mati
Hindari mati... mati
Sihat mati
Sakit pun mati
Tua muda mati
Kaya miskin mati
Semuanya akan mati
Mati milik semua
Bersedia atau tidak mati
Mati tak kira siapa
Tak kira di mana
Di mana-mana boleh mati
Bersedia atau tidak mati
Yang penting mati dalam husnul khotimah
Mati dalam kebaikan dalam redho-Nya Ilahi
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
TERIMA KASIH SUARA AKHIRAT
Kaya macam mana manusia itu
Dia tetap miskin
Apa maksudmu?
Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya
Kau lahir ke dunia ini kosong...
Lagi aku tak faham?
Apa maksud kosong
Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
Apa pulak kosong...
Kau silap...
Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...
Apa maksudmu?
Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
Sebab aku ni pencinta harta
Bagiku harta adalah segala-galanya
Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
Inikan hendak bersedekah
Kirim salamlah
Kalau nak kaya usaha sendirilah
Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
Ramai suka berkawan dengan aku
Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
Dan hormat gila-gila dengan aku...
Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
Pelik kan manusia ini..
Cuba aku papa kedana...
Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
Manusia ini sukakan harta
Sebab itu aku sukakan harta
Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
Dan sanjungi aku ...
Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...
Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
Ha...sebab itulah aku katakan tadi
Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
Nak di kebumikan juga...
Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
Yelah nak ikut wasiat tuannya...
Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...
Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
Dibeli boleh pocong-pocong
Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
Berminat ke nak beli...buntu aku ni...
Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...
Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
Menyesal sebelum aku bergelar pocong
Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
Harta kau yang banyak-banyak ni
Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
Biarpun kau sudah berada di alam barzah
Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
Kau lafazkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
Ke jalan-jalan Syurga-Nya
Masya-Allah aku tak terfikir
Sebagaimana yang kau fikir
Terima kasih suara akhirat
Kaulah sahabat dunia akhiratku
Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
16 Jun 2012
*Untuk mendapatkan status terkini saya atau tips tips melaui SMS, hantarkan ON C DFK ke 32665. Untuk pelanggan Celcom sahaja












































































































































YA ALLAH JADIKAN LISANKU PERCAKAPANKU BOLEH MEMBAWAKU KE JANNAH DAN YANG MEMBACA KARYAKU KE JANNAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Assalamu'alaikum,
Diriwayatkan daripada Ibnu Umar r.a. katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Janganlah kamu banyak bercakap selain daripada berzikir kepada Allah s.w.t. kerana orang yang banyak bercakap selain berzikir kepada Allah s.w.t., akan menyebabkan hatinya keras dan manusia yang paling jauh daripada Allah s.w.t. adalah orang yang berhati keras.”
(Hadis riwayat Imam Tirmizi).
Jaga lisan, bercakap hanya jika perlu dan ada manfaat. Kalau tidak diam itu lebih emas.
Dr. Hj. Tengku Asmadi T. Mohamad
www.tengkuasmadi.com
www.facebook.com/drasmadi











































YA ALLAH JAUHKAN AKU DARIPADA PRASANGKA
YA ALLAH JAUHKAN AKU DARIPADA PRASANGKA
KERANA PRASANGKA MEMBUATKAN AKU SOMBONG
MERASAKAN DIRI SEMPURNA
SEDANGKAN SIAPA PUN AKU
AKU ADALAH HAMBA-MU
YANG KAU CIPTAKAN
UNTUK MENGABDIKAN DIRI PADA-MU
DAN BERBUAT BAIK KEPADA SEMUA MAKHLUK-MU
TANPA RAHMAT KASIH-MU
AKU HAMBA-MU YANG TIDAK TAHU BERSYUKUR
MAKA JADIKANLAH AKU HAMBA-MU YANG
MENGANGGAP SEMUA MANUSIA ADALAH LEBIH BAIK DARIKU
JIKA ADA PRASANGKA BAIK BEGITU
AKU AKAN SENTIASA MUHASABAH DIRI
MENGHORMATI MEREKA
DAN MENJAGA HATI MEREKA AGAR TIDAK DISAKITI HATI
DAN MENDOAKAN AGAR BERSAMANYA DI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

...............................................................
siapapun aku... aku tetap hamba-Mu Ya Allah
dari-Mu aku datang dari-Mu aku dikembalikan
kembalikan aku dalam jiwa dan roh yang tenang
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
11 Jamadilawal 1435H
13 Mac 2014 
Assalamualaikum,
Apa khabar rakan fb yang dikasihi semua. Saya doakan rahmat Allah atas kita semua hari ini.
Berikut saya letakkan Coretan Motivasi untuk hari ini untuk sama-sama dikongsikan dan di amalkan. Membaiki diri sedikit demi sedikit namun konsisten (istiqamah) itu lebih baik daripada tidak melakukan apa-apa.
Dr. Hj. Tengku Asmadi T. Mohamad
www.tengkuasmadi.com
www.facebook.com/drasmadi































































SUDAH DAPAT GADING BERTUAH TANDUK TIDAK BERGUNA LAGI
"Kitakan kawan baik awak...sampai hati awak kata kita...
kita rindukan persahabatan semasa kita mula kenal dulu
tapi setelah ada dia yang lebih cantik dari kita , awak sudah
tak mahu kawan dengan kita malah mengumpat kita dan
memburuk-burukkan kita....kasihan kita ...sudahlah tak ada kawan,
tak apalah sudah dapat gading bertuah tanduk tidak berguna lagi...
apapun kita maafkan awak kerana kita hargai persahabatan awak dan kita selama ini. Sejujurnya kita masih lagi berharap awak sudi terima kita sebagai kawan baik dunia akhirat awak.....Ini kita sedang nangis pilu....kesepian ditinggalkan awak....."
RATU RIMBA NIAGARA
13 JAMADILAWAL 1435h
15 MAC 2014
Cuba bayangkan perasaan jika anda jadi yang ke-3. 














































20 SYA'BAN 1435H
18 JUN 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;