Sunday 7 September 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (54) SAHABAT SETIAKU DI MAKKAH AL-MUKARRAHMAH


CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (54) SAHABAT SETIAKU DI MAKKAH AL-MUKARRAHMAH
Assalamualaikum....sahabat2ku...kepada yg belum kesini kudoakan cepat cepat yah...Aamiiinnnn
UnlikeUnlike ·  · 
  • Rabeah Binti Mohd Ali AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Rabeah Binti Mohd Ali 
    SAHABAT SETIAKU DI MAKKAH AL-MUKARRAHMAH


    Sejak kecil aku berangan-angan hendak pergi ke Makkah Al-Mukarramah...
    Setiap Ramadhan awal-awal lagi aku sudah membuka seluruh jendela di anjung rumah dengan harapan Malaikat Rahmat datang masuk membawaku terbang ke Makkah Al-Mukarramah. 

    Aku anak kecil tika itu usiaku baru 9 tahun ...duniaku dunia fantasi...bagi mereka itulah adalah cuma anganan kanak-kanak.
    Yang aku tahu 10 malam terakhir ramadhan adalah malam Lailatulqadar jutaan Malaikat Rahmat akan turun ke dunia...aku apa lagi tunggu malaikat bawaku terbang ke Makkah Al-Mukarramah...
    tunggu punya tunggu ...aku tertidur di sejadah bertelekung...
    bila aku teringat kisah itu aku ketawa sendiri...hehehe

    Tuhan itu Maha Berkuasa , keluargaku membiayai aku untuk menunaikan umrah, tanpa berfikir panjang aku terima dengan syukur.
    tika kali pertama menjejakkan kaki di Makkah Al-Mukarramah. Aku menangis melihat Kabbah tersergam indah seperti Tuhan terlalu hampir denganku seperti aku berada di Syurga. 

    Punya taksubnya aku...ibu dan anak buahku sudah balik di hotel aku masih lagi ada di masjidilharam, bertasbih...mengaji..bagiku inilah dunia yang kuimpikan rasanya tak mahu aku balik...mahu menetap di Makkah Al-Mukarramah....

    Teman sebilikku berasa pelik kenapa aku tidak berasa letih mengerjakan umrah berbelas kali sedangkan dia tiga kali tak upaya...
    dia minta aku urutkan kakinya yang sakit, 

    "Rabeah tolong urutkan kakiku yang sakit ini...manalah tahu berkat kamu mengerjakan umrah 16 kali...sembuh kakiku ini..."

    Dengan izin Allah kakinya sembuh. Dia memelukku, sambil menanggalkan cincin dijarinya dan dimasukkan ke jariku. 

    "Rabeah ini cincin tanda persahabatan kita di Makkah Al-Mukarramah,"

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    12 ZULKAEDAH 1435H
    7 SEPTEMBER 2014
    11 mins · Like


    MALAYSIA DAN INDONESIA SAMA KUCINTA MOGA CINTAKU INI ADA NILAIAN DI SISI-NYA AAMIIN.
    LikeLike ·  · 
    • 1 hr · Unlike · 1
    • Rabeah Binti Mohd Ali Makasih Pamanahras Yudha moga Allah makbulkan doamu yang mustajab di Makkah Mukarrahmah dan didoakan mendapat Haji Mabrur .Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      1 hr · Like
    • Pamanahrasa Yudha Makasih ya ukhti...semoga kita selalu dalam lindungan Allah YG MAHA KUASA..Aaamiinn
      1 hr · Unlike · 1
    • Rabeah Binti Mohd Ali AAmiin moga silaturrahim setulus ikhlas ini diteruskan hingga ke Jannah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      1 hr · Like
    • 1 hr · Unlike · 1
    • Rabeah Binti Mohd Ali Jangan lupa ya tolong doakan moga segala cita-cita saya tercapai dan sampaikan salam buat Rasulullah Kekasih Allah.
      1 hr · Like · 1
    • Pamanahrasa Yudha Insya Allah
      1 hr · Unlike · 1
    • Rabeah Binti Mohd Ali Alhamdulillah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      1 hr · Like
    • Rabeah Binti Mohd Ali Sebagai penghargaan daripada saya untuk sahabat di Makkah Mukarramah yang sedang menunaikan ibadat Haji...diceritakan kisah pengalaman inda tika menunaikan umrah.

      SAHABAT SETIAKU DI MAKKAH MUKARRAHMAH


      Sejak kecil aku berangan-angan hendak pergi ke Makkah Mukarramah...
      Setiap Ramadhan awal-awal lagi aku sudah membuka seluruh jendela di anjung rumah dengan harapan malaikat rahmat datang masuk membawaku terbang ke Makkah Mukarramah. 
      aku anak kecil tika itu usiaku baru 9 tahun ...duniaku dunia fantasi...bagi mereka itulah adalah cuma anganan kanak-kanak.
      Yang aku tahu 10 malam terakhir ramadhan adalah malam Lailatulqadar jutaan malaikat rahmat akan turun ke dunia...aku apa lagi tunggu malaikat bawaku terbang ke Makkah Mukarramah...
      tunggu punya tunggu ...aku tertidur di sejadah bertelekung...
      bila aku teringat kisah itu aku ketawa sendiri...hehehe

      Tuhan itu Maha Berkuasa , keluargaku membiayai aku untuk menunaikan umrah, tanpa berfikir panjang aku terima dengan syukur.
      tika kali pertama menjejakkan kaki di Makkah Mukarramah. Aku menangis melihat Kabbah tersergam indah seperti Tuhan terlalu hampir denganku seperti aku berada di Syurga. 

      Punya taksubnya aku...ibu dan anak buahku sudah balik di hotel aku masih lagi ada di masjidilharam, bertasbih...mengaji..bagiku inilah dunia yang kuimpikan rasanya tak mahu aku balik...mahu menetap di Makkah Mukarramah....

      Teman sebilikku berasa pelik kenapa aku tidak berasa letih mengerjakan umrah berbelas kali sedangkan dia tiga kali tak upaya...
      dia minta aku urutkan kakinya yang sakit, 

      "Rabeah tolong urutkan kakiku yang sakit ini...manalah tahu berkat kamu mengerjakan umarah 16 kali...sembuh kakiku ini..."

      Dengan izin Allah kakinya sembuh. Dia memelukku, sambil menanggalkan cincin dijarinya dan dimasukkan ke jariku. 

      "Rabeah ini cincin tanda persahabatan kita di Makkah Mukarramah,"
      45 mins · Edited · Like

12 hrs · Edited · 
Jardines ๑۞๑ SAH
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde el año 1936 al servicio de la comunidad
LikeLike ·  ·  · 18,1846529,137
MOGA PERSAHABATAN KITA DAPAT DI TERUSKAN HINGGA KE JANNAH AAMIIN

PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA
12 ZULKAEDAH  1435H
7 SEPTEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;