Monday 8 September 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (66) ADA AKU KISAH ORANG KRITIK KARYA AKU


CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (66) ADA AKU KISAH ORANG KRITIK KARYA AKU


SUBHANALLAH BAGAIKAN BURUNG DI SYURGA YANG TURUN KE BUMI  TERLALU INDAH

Sociedad Argentina de Horticultura added 4 new photos — with Pilar Moreno and 71 others.
13 hrs · 
Rincones ๑۞๑ SAH
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde el año 1936 al servicio de la comunidad
LikeLike ·  ·  · 10,8811653,116
KEINDAHAN ISTANA RATU RIMBA NIAGARA YANG DIBINA OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA .

17 hrs · 
Jardines ๑۞๑ SAH
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde el año 1936 al servicio de la comunidad
LikeLike ·  ·  · 9,5971402,693


14 hrs · Edited · 
Dipetik dari buku ADA AKU KISAH bahagian Prelim
Dari Penerbit
Apabila beliau muncul di tv atau memberikan ceramah motivasi untuk orang ramai, kerap dilihat memakai coat berwarna terang dan saling bertukar ganti hingga ada warna-warna yang tidak sanggup dipakai oleh lelaki seperti pink, kuning dan merah menyala. Ramai terpingga-pingga pada awalnya dahulu, hari ini ia telah menjadi ikutan, bukan setakat individu dan para selebiriti malah rumah, bangunan, hiasan dalaman pejabat, kondominium dan sebagainya terang benderang dengan pelbagai warna. Semuanya itu dimulakan oleh motivator tersohor ini.
Hari ini apabila orang bercakap tentang warna-warna terang dia adalah sinonim kepadanya. Apakah rahsia warna-warna terang ini dalam motivasi 3E? Ia adalah faktor ‘menyerlah, terserlah dan diserlah’. Tidak mudah untuk memulakan sesuatu yang asing hingga menjadi ikutan, namun itulah – ada aku kisah – telah menjadi sinergi dan juga penawar kepada semua kritikan.
Ungkapan ADA AKU KISAH, mengajar kita supaya yakin diri meskipun bertentangan dengan kebiasaan. Ia adalah tamsilan kepada semangat jitu yang mesti dikekal dan disuburkan biar apa juga halangan.
Buku ini adalah himpunan kisah-kisah yang mencabar semangat anda untuk kekal bermotivasi tinggi meskipun terlalu banyak dugaan. Patahkan semua kritikan dengan berkata, “Ada aku kisah,” dan teruslah bekerja keras untuk merealitikan impian anda itu.
Kami sentiasa berbangga sebagai penerbit buku motivasi terbanyak motivator tersohor ini.
UnlikeUnlike ·  ·  · 2701124
  • You and 269 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
  • Rabeah Binti Mohd Ali ADA AKU KISAH ORANG KRITIK KARYA AKU

    Sejak aku menyiarkan karya aku di alammaya
    kebanyakkannya mengkritik karya aku
    kritik bukan untuk aku terus menulis
    tapi biar aku berhenti menulis seumur hidup
    jika aku mendengar cakap mereka 
    pasti aku tak menulis sampai sekarang
    mesti aku rasa akulah penulis
    paling bodoh
    paling tak dikenali

    kenapa mereka kata bodoh 
    sebab aku menulis tak dibayar secara percuma
    sedangkan mereka berbayar 
    karyaku tidak diterima penerbit kerana 
    karya picisan tepi jalan
    tak puitis langsung

    banyak macam pasir 
    tak berharga
    bagaikan kaca 
    menulis panjang-panjang
    senang makan anai-anai

    menyiarkan karya
    macam tak ada hari esok
    sudahlah banyak
    panjang berjela-jela
    macam orang kemabukan todi
    menyemakkan dinding group dan rakan fb

    disuruh padamkan karya
    ada memberi amaran dan tanpa amaran
    removekan aku dari group 
    ada tu menteri, pakar motivasi
    kusiarkan karya di pagenya 
    terus removekan aku
    barangkali tak mahu aku terserlah daripada mereka
    ada aku kisah
    tak terlintas langsung 
    nak popular bagaikan menteri 
    tak terlintas langsung
    nak popular macam pakar motivasi
    nak dibandingkan aku dengan pakar motivasi
    bagaikan langit dengan bumi
    dia kaya raya jutawan pandai bergeliga otaknya
    aku nun...jauh di rimba niagara tempat terpencil 
    tiada siapapun yang kenal
    kalau haiwan di rimba kenallah sebab aku ratu mereka
    ada aku kisah asalkan aku bahagia di rimba niagara ini bersama rakyat rimbaku
    yang semua sayangkan aku...

    setakat siarkan karya di alammaya
    pun nak sakit hati dengan aku
    bantai hang lah 
    ada aku kisah
    hang nak cakap apa cakaplah
    hang tak nak like ke
    hang tak nak komen ke karya aku 
    ada aku kisah
    tapi
    apa ke jadahnya 
    jika jadi rakan fbku
    wujud seperti tak wujud
    kalau suka katakan suka
    kalau tak suka cari aja rakan fb lain 
    yang senyap sama senyap
    kan senang sefahaman
    aku tak ada kawan
    ada aku kisah
    asalkan aku dapat menulis dengan aman
    tanpa melayan mereka
    yang membunuh angananku 
    memburu cita-citaku
    untuk menggapai bintang sastera di langit ke tujuh tercapai

    walau pun satu dunia tidak menyokong sasteraku
    ada aku kisah
    asalkan sasteraku ada Nilaian Di Sisi Allah Azzawajallah
    itu adalah lebih berharga daripada alam dan seisinya
    Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Karya Ratu Rimba Niaara
    13 Zulkaedah 1435H
    8 September 2014
    Like · Reply · 6 mins
  • Zizz Zacz Dr buku ni dh ade ke kt pasaran
    Like · Reply · 1 · 13 hrs
  • Mawar Desa Dr... penulisan2 motivasi dr sgt menyejukkn mata dan jiwa... sy sgt suka baca2 penulisan dr yg menjadi mutiara dan permata dlm menjalani kehidupan... teruskn menulis...
    Like · Reply · 2 · 13 hrs
  • Nuziati Sarbini Saya pun suka memakai. Pakaian yg berwarna terang x kira ketika saya berada di tempat kerja atau di majlis keramaian. Hinggakn teman2 di pjbt dah tahu apa warna kegemaran saya. Jika saya memakai pakaian yg berwarna terang dan cerah saya rasa bersemangat utk membuat kerja.tpi jika saya mengenakn warna yg lembut atau warna2 yg suram saya rasa lesu dan tidak bersemangat. Warna2 terang dan cerah telah sebati dng saya. Klu org lain berkata tntg pemakaian warna baju saya..saya x kesah. Apa pun org nk kata sbb Aku ada lah Aku..dan Ada ku kesah org nk ckp apa yg penting hati saya gembira dan bersemangat selalu. Jng kisah kn sngt ckp orang. Korang ada..ada berani..? "ADA KU KESAH"..
    Tahniah DR HM TUAH.
    Like · Reply · 4 · 13 hrs
  • Sakinah Abd Rahim nak kena bli ni
    Like · Reply · 1 · 13 hrs
  • Rohani Ahmad Suka warna pink..sejuk dn semangat
    Like · Reply · 8 hrs
  • Rohani Ahmad Mmg best...
    Like · Reply · 8 hrs
  • Manan Ismail Kena kesah, mana boleh 'bulldoz' je!
    Like · Reply · 9 hrs
  • Kak Zet Bolh bg skit intipatinya
    Like · Reply · 13 hrs
  • Tuan Tanah Ke Daun Rambut dr x de uban ape rahsia
    Like · Reply · 1 hr
RELATED

انظر الى تعابيرها بعد ان انقذها من حريق المنزل !
انظر الى تعابيرها بعد ان انقذها من حريق المنزل !
admin: nordine
Look at the expressions after the scrimmage from the fire House!

admin: nordine (Translated by Bing)
LikeLike ·  ·  · 69,6482,04832
PETIKAN PAGE DR TUAH & RATU RIMBA NIAGARA
13 ZULKAEDAH 1435H
8 SEPTEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;