Thursday 30 October 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (472) KERAJAAN FANTASI DAN KERAJAAN REALITI

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (472) KERAJAAN  FANTASI DAN KERAJAAN REALITI

OLDER
KERAJAAN KUTAI MULAWARMAN SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA
Like ·  · 
  • Rabeah Binti Mohd Ali

MAJLIS DIRAJA PENUH DENGAN ADAT ISTIADAT YANG MERIAH
MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN DAN RAJA BATARA GOGOH SERTA SULTAN BANTEN MAKAN MALAM DI FESTIVAL KERATON NUSANTARA VIII DI BUTON SULAWESI TENGGARA
PUTERA KATAK
LikeLike ·  · 
NUSANTARA DIPANDANG MULIA KARENA RAJA DAN KSATRIA DIRAJA MEMENTINGKAN RAKYAT DAN NEGARA DARIPADA KEPENTINGAN SENDIRI. ADAT DAN BUDAYA NUSANTARA DIWARISKAN DARI SATU GENERASI KE GENERASI KARENA TAK LAPUK DEK HUJAN TAK LEKANG DEK PANAS.
JALAN PULANG
KEMBALI KEPANGKUAN NUSANTARA
“RUHUI RAHAYU”
Adalah salam atas kesadaran akan adanya sesuatu kehadirian dari banyak manusia yang menuju damai sentosa, adil dan makmur, maka salam saya ini ditujukan pula kepada para mahluk sebuana nusantara.
Pembahasan sebuah cita-cita dalam mempertegas komitmen sumpah pemuda sebagai sumpah kebangsaan dengan tujuan memperkuat nilai-nilai pancasila sebagai asas dan budaya bangsa indonesia.
Disini saya hanya mempersembahkan buah pemikiran sebagai salah satu pewaris nusantara yang mana buah ini adalah bentuk tulisan diberi judul “jalan pulang kembali kepangkuan nusantara” dalam sebuah mitiologi gagasan nusantara ada hal yang perlu dipertegas nusa atau daratan berarti “pulau” yang nyata dunia ini terdiri dari ribuan juta pulau terbentang dari timur ke barat dan dari utara ke selatan yang juga di sebut “para sada”, antaranya adalah lautan juga disebut “para tiwi” inilah gambaran bapak dan ibu batin manusia di dunia ini.
Dalam hikmatnya mupakat dan musyawarah guna mencapai keadilan dan kebijaksanaan dengan kesantunan saling mengasihi dan menyayangi seperti tuhan dan mahluknya hendaklah mahluk pun demikian antar sesama mahluk agar keseimbangan alam terpelihara dengan damai sentosa memasuki garba kehdupan duniawi yang saling menyayangi sehingga pencipta memberikan karunianya kasih dan sayang setiap detak nadi.
Alam terhampar luas untuk mahluk menciptakan karya dan baktinya pada penciptanya sebagai dasar adalah sikab, perlu diletakan pada pondasi awalnya dalam membangun sebuah bangsa manusia di nusantara (dunia) yang mana kala itu pemimpinya dinamakan raja, dengan demikian lahirlah Negara.
SERI SUMPAH PEMUDA...................
LikeLike ·  · 
KERIS LAMBANG KEKUASAAN RAJA DAN PAHLAWAN MELAYU NUSANTARA
YANG MESTI DIPERTAHANKAN DAN DIMARTABATKAN OLEH SELURUH RAKYAT NUSANTARA! JIKA TIDAK MAHU MELAYU HILANG DI DUNIA SEPERTIMANA YANG MENJADI SUMPAH KERAMAT LAKSAMANA HANG TUAH!
.........KERIS LAGENDA ALAM MELAYU
Keris tidak dapat dipisahkan daripada orang Melayu. Keris merupakan lambang dalam alam latihan pertahanan diri bagi hulubalang-hulubalang dalam masyarakat Melayu sejak dari dahulu hingga kini.
Kehebatan dan kemegahan seni latihan pertahanan diri juga tidak akan teserlah tanpa penggunaan keris. Demikian juga sebahagian daripada permainan seni latihan pertahanan diri tidak akan sempurna jika tidak ada permainan keris.
Keris juga merupakan senjata utama kepada ahli-ahli latihan pertahanan diri Melayu. Tanpa keris seperti ada kecacatan pada seni latihan pertahanan diri tersebut. Sungguhpun keris tidak di bawa berjalan merata-rata pada zaman sekarang, namun ia masih lagi berfungsi sebagai mercu kemegahan seni latihan pertahanan diri tersebut, terutamanya pada saat upacara tamat latihan.
Keris juga memainkan peranan penting kepada sesetengah Bomoh, Pawang dan Dukun. Di dalam arena perubatan tradisional Melayu, keris digunakan sebagai alat perantaraan antara Jin dengan Bomoh bagi mengadakan upacara tertentu. Kadang-kala keris itu di asap dengan kemian terlebih dahulu untuk menyeru Jin yang dihajati.
Setelah beberapa ketika datanglah Jin yang di seru itu melalui Bomoh tersebut. Ada sesetengah Bomoh yang menggeletar tubuh badan mereka apabila dimasuki Jin, namun ada juga yang sampai berguling-guling dan tidak ketinggalan juga yang berkeadaan biasa apabila dimasuki oleh Jin tersebut. Setelah selesai upacara itu dan Jin tersebut telah keluar dari tubuh bomoh, maka keris tersebut akan di kucup, di asap dan disarungkan kembali ke dalam sarungnya.
Biasanya orang-orang yang terlibat dalam bidang latihan pertahanan diri dan perbomohan gemar menggunakan keris, kerana mereka mempunyai kepercayaan yang kuat kepada kuasa keris tersebut. Sesetengahnya mendakwa memperolehinya dalam mimpi, apabila bangun dari tidur,
didapatinya keris tersebut telah berada di sisinya.
Sesetengahnya pula mendapat keris tersebut setelah sekian lama bertapa di tempat-tempat tertentu. Tidak kurang juga yang memperolehinya dari warisan turun temurun dari datuk nenek mereka, yang kononnya mereka adalah warisnya dengan disyaratkan kepada mereka yang menjaga keris itu,
mestilah melakukan apa jua syarat yang diperlukan sebagai penjaga warisan keris tersebut.
Dengan memiliki keris tersebut, jadilah ia seorang Bomoh ataupun pendekar dengan bantuan Jin penjaga keris terebut. Keris itu dihormati sebagai tetamu dan di jaga dengan rapi. Sesetengahnya mengambil kesempatan pada malam Jumaat untuk mengasapkan keris tersebut dengan kemian dan dimandikan dengan sintuk dan limau nipis bagi menjaga kuasa yang ada pada keris tersebut supaya tidak hilang. Selepas itu keris tersebut di bungkus dengan kain kuning atau hitam, di kucup dan di simpan di tempat yang khas dan selamat.
Ada di antara keris-keris itu yang berbunyi pada waktu malam atau siang mengikut keadaan dan keperluan. Contohnya bila ada tetamu hendak datang atau bila ada sesuatu bencana yang akan berlaku seperti banjir, musuh akan datang menyerang dan sebagainya. Keadaan berbunyinya berbeza-beza. Ada yang keluar masuk sarung tanpa henti sehingga diberhentikan, ada juga yang berlegar-legar atau bergegar di tempatnya dan macam-macam cara lagi.
Mengikut perkiraan lojik, adakah keris itu mempunyai nyawa untuk berbunyi atau bergerak-gerak ataupun keluar masuk ke dalam sarungnya sendiri? Tetapi apa yang sebenar berlaku ialah bergeraknya keris itu adalah disebabkan oleh Jin penjaga keris itu yang mahu memberitahu sesuatu kepada tuannya.
Orang yang sebeginilah yang selalunya di anggap Tok Keramat oleh sesetengah orang. Sebenarnya bagi orang yang memiliki keris tersebut, Jin penjaga keris itu bukan lagi sebagi khadam kepada keris itu, tetapi
sebaliknya sebagai tuan kepada manusia, kerana manusia (tuan keris) itu terpaksa akur dan patuh kepada segala kehendak Jin tersebut.
Kerana itulah keris tersebut perlu di asap dan dilimaukan sebagai syarat perhubungan mereka. Jika tidak Jin itu akan menggangu tuannya atau jika tuan keris itu sudah meninggal dunia maka Jin itu akan menggangu anak-cucunya pula dengan berbagai-bagai kesusahan dan penyakit. Penyakit itulah yang dinamakan “saka” atau keturunan. Maka bagi anak cucu yang mahu membela, maka diamlah Jin tersebut dari menggangu, sementara yang tidak mahu menerima, saka Jin itu akan terus menerus menganggunya.
LikeLike ·  · 
TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'AKU MENCINTAIMU IBU PERTIWIKU,' Karya Ratu Rimba Niagara, Presiden Joko Widodo, Jendral Prabowo Subianto, Khairuddin Al-Yong, Ksatria Keadilan, Ronny Angkasa & Rakyat Indonesia
KURAIKAN KEJAYAANMU WIRA-WIRA NUSANTARAKU DENGAN PUISI-PUISI INDAHKU!
PRABOWO & JOKOWI TANDA PERSAUDARAAN INDONESIA
...Continue Reading
LikeLike ·  · 
KETEMUI CINTAMU NUSANTARAKU
JALAN PULANG
KEMBALI KEPANGKUAN NUSANTARA
“RUHUI RAHAYU”
...See More
LikeLike ·  · 
BUNGA-BUNGA SASTRA NAN INDAH INI DITERBANGKAN DI SUDUT HATIMU
TANDA PERSAHABATAN KITA NAN INDAH SEINDAH HATIMU YANG TULUS IKHLAS MENJADI SAHABAT ALAMMAYAKU. MOGA ALLAH SWT MERAHMATI PERSAHABATAN KITA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
ScorpiO, you're caring and extra passionate person..love if i can be your steady and to be the one who u can really get to know and trust on a deep level..
LikeLike ·  · 


MAJLIS DIRAJA PENUH DENGAN ADAT ISTIADAT YANG MERIAH
MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN DAN RAJA BATARA GOGOH SERTA SULTAN BANTEN MAKAN MALAM DI FESTIVAL KERATON NUSANTARA VIII DI BUTON SULAWESI TENGGARA
LikeLike ·  · 
KSATRIA RATU RIMBA NGAUMANMU LAMBANG KEKUASAAN JAJAHAN RIMBA NIAGARA
الأسد الأبيض من عجائب خلق اللله
LikeLike ·  · 

ISTANA RATU RIMBA NIAGARA YANG DIDIRIKAN OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA
اوشو ٠ کالام (وادئ سوات)
LikeLike ·  · 
Ksatria rimba niagara rapatkan barisan untuk pertahankan kerajaan Ratu Rimba Niagara demi memartabatkan sastra nusantara....
LikeLike ·  · 
SEMUA MELAYU ADALAH JIWA LAKSAMANA HANG TUAH MAKA SEHARUSNYA MEREALITIKAN SUMPAH KERAMAT LAKSAMANA HANG TUAH TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA!!! BERSAMALAH KITA JAYAKAN SEHINGGA BERJAYA IN SHA ALLAH AAMIIN.
Retorik Pendatang Melayu:
Admin amat menghormati kerakyatan orang bukan Melayu khususnya orang Cina dan India tapi perlukah dipertikaikan kedudukan orang Melayu?
Bukankah sejarah menjelaskan dengan jelas semenjak hampir 800 tahun yg lalu Tamadun Melayu Islam sudah bermula dan merangkumi seluruh Nusantara, lengkap dengan pelbagai Kesultanan terbentuk dan menghasil ulama-ulama dan cendekiawan yang menghasilkan kitab kitab sejarah dan agama?
Jangan Malu jadi Melayu!
Bersyukur dan berbanggalah menjadi Muslim, berbangsa Melayu, dan rakyat Malaysia!
Demi Allah, untuk agama, bangsa dan negara
Viralkan jika sokong & jangan lupa daftar.
L

KEJAYAANMU PEMUDA ADALAH KEJAYAAN INDONESIA !!!!
Sumpah Pemuda adalah Tekad...
Sumpah Pemuda adalah Keyakinan...
Sumpah Pemuda adalah Perjuangan Tiada Akhir...
Tekadmu Pemuda adalah Tekad Indonesia...
Keyakinanmu Pemuda adalah Keyakinan Indonesia...
Perjuangan Tiada Akhirmu Pemuda adalah Perjuangan Tiada Akhir Indonesia...
Jayalah Pemuda...
Jayalah INDONESIA-ku...
LikeLike ·  · 
ANAK CUCU NUSANTARAKU ANDAI KAMU MENJADI ANAK BANGSA YANG HEBAT ITULAH KEPUASAN BAGI IBU PERTIWI.
Pikiran kita seperti parasut hanya berfungsi ketika terbuka, karena setiap manusia dibentuk dari keyakinannya, apa yang ia yakini itulah dia.
LikeLike ·  · 

TERIAKAN SUARAMU MEMINTA TOLONG SENTIASA IBU DENGARI AGAR SIAP MEMBANTUMU DUHAI ANAK BANGSA NUSANTARAKU YANG TERCINTA SEPENUH JIWA DAN RAGAKU
Arte topiario en el Jardín botánico de Montreal, Canada
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

SASTRA RATU RIMBA NIAGARA MEMBINA MINDA CENDEKIAWAN MUDA MELAYU NUSANTARA BERJIWA PEMIMPIN KSATRIA RAKYAT IN SYA ALLAH AAMIIN
POLITIK HANYA AKAN BERJAYA JIKA SEKIRANYA PEMIMPINNYA BERJIWA PATRIOTIK
ANDA SETUJU KATAKAN IYA
JIKA TIDAK SETUJU DIAM SAJA ..
...Continue Reading
MOGA SASTRA YANG KUKARANGKAN MEMBERI MANFAAT DUNIA AKHIRAT BUAT DIRIKU DAN YANG MEMBACANYA IN SYA ALLAH AAMIIN
LikeLike ·  · 
SUBHANALLAH INDAHNYA BURUNG CIPTAAN-MU TUHAN
Buenos dias amigos SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
LikeLike ·  · 
TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'AKU MENCINTAIMU IBU PERTIWIKU,' Karya Ratu Rimba Niagara, Presiden Joko Widodo, Jendral Prabowo Subianto, Khairuddin Al-Yong, Ksatria Keadilan, Ronny Angkasa & Rakyat Indonesia
KURAIKAN KEJAYAANMU WIRA-WIRA NUSANTARAKU DENGAN PUISI-PUISI INDAHKU!
PRABOWO & JOKOWI TANDA PERSAUDARAAN INDONESIA...
Continue Reading
LikeLike ·  · 
PERJUANGANMU PERJUANGANKU JUA
Tetap semangat Jendral Prabowo Subianto 
Love U always ,,,
LikeLike ·  · 
KUKIRIMI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRA NAN INDAH INI UNTUK MU DI SANA
TANDA MENGHARGAI PERSAHABATAN KITA DI ALAMMAYA
Proteas
El nombre del género Protea fue creado en 1735 por Carlos Linneo en honor al dios griego Proteo que podía cambiar de forma a voluntad, dado que las prot...
See More
PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI,
LEBIH BERHARGA DARIPADA PERMATA YANG ADA DI DUNIA INI,
MOGA PERSAHABATAN KITA NAN INDAH INI,
DAPAT KITA LANJUTKAN HINGGA KE SYURGAWI.
(IN SHA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
Architecture & Design added 9 new photos.
Magical Rainbows Photography ᴷᴬ
LikeLike ·  · 
DI AKHIRAT NANTI PAHALA AMAT BERHARGA WALAUPUN SEBESAR ZARRAH
BERKATA YANG TIDAK BENAR ITU DUSTA
MENGUMPAT BERDOSA
MENFITNAH PUN BERDOSA
MENUDUH TANPA BUKTI PUN BERDOSA
MANUSIA TIDAK SEMPURNA TIDAK LARI DARI DOSA
APALAH SALAHNYA KITA SALING BERBAIK SANGKA
MUHASABAH DIRI SENDIRI
"APABILA KITA LIHAT ORANG KITA LUPA DIRI KITA SIAPA
APABILA KITA LIHAT DIRI KITA SENDIRI , KITA TAK AKAN PANDANG ORANG LAIN KERANA KITA JUGA BANYAK KELEMAHAN SENDIRI,"
DI AKHIRAT NANTI KITA SANGKAKAN KITA BANYAK BAWA PAHALA KERANA MENGANGGAP KITALAH YANG BAIK SEKALI DI DUNIA
TAPI BILAMANA SAMPAI DI MAHKAMAH ROBBULJALIL
PAHALA KITA YANG BANYAK ITU DITUNTUT OLEH ORANG YANG PERNAH KITA UMPAT DAN FITNAH KETIKA DI DUNIA SEHINGGAKAN PAHALA KITA HABIS DAN MUFLISLAH KITA
TIDAK CUKUP DENGAN ITU DOSA ORANG YANG KITA UMPAT ITU
KITA YANG TANGGUNG BALASANNYA DIMASUKKAN KE NERAKA JAHANNAM. NAUZUBILLAH
DI AKHIRAT NANTI BUKAN HARTA BENDA YANG DITUNTUT TAPI PAHALA WALAUPUN SEBESAR ZARRAH AMAT BERMAKNA
MOGA KITA DAPAT MUHASABAH DIRI SENDIRI SEBELUM KITA DIJEMPUT ILAHI
ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KITA
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KITA
MOGA KITA BERAKHIR DENGAN KHUSNUL KHOTIMAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SALAM AWAL MUHARRAM 1436H MAAF ZAHIR BATHIN"
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
RATU RIMBA NIAGARA
SAHABAT ALAMMAYAMU YANG INGIN SETIA DENGANMU SEHINGGA HUJUNG NYAWA IN SHAA ALLAH SAMPAI SYURGA KITA
LANJUTKAN PERSAHABATAN NAN INDAH INI AAMIIN
5 MUHARRAM 1435H
29 OKTOBER 2014
Dipuji, dikagumi, diperlakukan spesial itu sangat nikmat, sehingga banyak orang yang sangat merindukannya.
SMSTAUHIID.COM
L

Indahnya mawar sastera di taman istana ratu rimba niagara anugerah Ilahi
yang di syukuri dunia akhirat Allahu Akbar Aamiin
ROSAS GILBERT NABONNAND - REVISTA SAH 2014-2015
Gilbert Nabonnand fue uno de los grandes obtentores de Rosas Thé de fin del siglo XIX y quien puso en el comerci...
See More
LikeLike ·  · 
Ya Allah ikhlaskanlah setiap niatku dan niat yang bersahabat denganku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
"SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN BUAT SAHABAT SETIAKU INDRA UTAMA NASUTION SEMOGA BAHAGIA DAN BERJAYA DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."
LikeLike ·  · 
ANDAI KEMERDEKAAN DAPAT DIKEKALKAN DENGAN MENJANA PEMBANGUNAN MODAL INSAN BERMINDA KELAS PERTAMA MAKA PEMBANGUNAN NEGARA MENCAPAI KE MERCU KEJAYAAN YANG DIBANGGAKAN RAKYAT JUGA DUNIA MENOBATKAN SEBAGAI JUARA NEGARA TERMAJU DI DUNIA. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Bekerja, bekerja, dan bekerja adalah yang utama. Saya ingin bekerja keras dan gotong royong. Kita akan mampu melindungi segenap bangsa indonesia 
TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'SELAMAT MEMPERINGATI HARI SUMPAH PEMUDA 28 OKTOBER 2014,' Karya Ratu Rimba Niagara, Jendral Prabowo Subianto, Khairuddin Al-Young, Ksatria Keadilan, Laksamana Mas,Datuak Daeng, Ronny Angkasa, Damar Sasongko & Rakyat Indonesia
SUMPAH PEMUDA 2014
Oleh Khairuddin Al-Young
...Continue Reading
Selamat Hari Sumpah Pemuda..
Nah, buat kalian para pemuda/pemudi Indonesia, pada tahu nggak sih apa isi dari sumpah pemuda tersebut?
LikeLike ·  · 
ANDAI KEMERDEKAAN DAPAT DIKEKALKAN DENGAN MENJANA PEMBANGUNAN MODAL INSAN BERMINDA KELAS PERTAMA MAKA PEMBANGUNAN NEGARA MENCAPAI KE MERCU KEJAYAAN YANG DIBANGGAKAN RAKYAT JUGA DUNIA MENOBATKAN SEBAGAI JUARA NEGARA TERMAJU DI DUNIA. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
LikeLike ·  · 
BUNGA-BUNGAAN NAN INDAH DI TAMAN RIMBA NIAGARA
Gracias por acompañarnos. Buenas noches amigos SAH.
Escabiosas (Scabiosa atropurpurea).
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
LikeLike ·  · 
TAMAN TASIK RIMBA DI ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI YANG DI SYUKURI
Jardín de Oharano, Kyoto, Japón
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
LikeLike ·  · 
KUKIRIMI SEPASU POHONAN SASTRA NUSANTRA NAN INDAH UNTUK SEMUA PEMINAT SASTERA KARYA RATU RIMBA NIAGARA , DALAM SASTERA KITA JALAINKAN SILATURRAHIM UNTUK MENGUJUDKAN SEBUAH NEGARA BANGSA IN SHAA ALLAH AAMIIN.
MOGA KAU DAN AKU ADALAH LILIN HARAPAN ITU IN SHAA ALLAH AAMIIN
DIAN ENGKAU SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA...
DAMAI CINTA DAN HARAPAN...
Continue Reading
LikeLike ·  · 
BERBAGI ILMU KURNIAAN-NYA MENENANGKAN IMAN BAGAIKAN BERADA DI TAMAN-TAMAN SYURGAWI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Today
Sri Pemangku Adat and Tauhid Muhd like your comment: "TAHNIAH ATAS PERLANTIKAN PRESIDEN...". 10:54pm
Sri Pemangku Adat and Kerajaan Tallo like your comment: "RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA.". 10:53pm...
Continue Reading
LikeLike ·  · 


'SALAM AWAL MUHARRAM 1436H MAAF ZAHIR & BATHIN'
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
3 MUHARRAM 1436H
27 OKTOBER 2014
PETIKAN PAGE KING HASSANAL BOLKIA, PM NAJIB RAZAK, PRESIDEN JOKO WIDODO, JENDRAL PRABOWO SUBIANTO, GERINDRA, GROUP INDONESIA TERGUGAT, GRUP SRI PEMANGKU ADAT & GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
3 MUHARRAM 1435H
27 OKTOBER 2014
Selamat bertugas kepada Danjen Kopassus yang baru, saudara Mayjen TNI Doni Monardo. Berani, benar, berhasil!
LikeLike ·  · 

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
6 MUHARRAM 1436H
30 OKTOBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;