Wednesday 5 November 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (20) MENCARI PETUNJUK, ILHAM, HIDAYAH DAN KEPAHAMAN RUHANI DARI DZAT YANG MAHA ESA


KENAL DIRI KENAL TUHAN (20)  MENCARI PETUNJUK, ILHAM. HIDAYAH DAN KEPAHAMAN RUHANI DARI DZAT YANG MAHA ESA
Sejuk dihati walaupun di sebagian Daerah masih musim Kemarau,
Kesujukan Hati/Jiwa itu merupakan bagian dari proses Ruhani menuju tahapan2 yg lebih tinggi,
Oleh karena semoga Ibadah puasa n amalan2 lainnya yg kita lakukan , akan memperkaya Jiwa kita, dgn kekayaaan Ruhani tentu Jasmani akan Kaya......Amiin Yra
Selamat menjalankan ibadah puasa 10 Asyuro/Muharrom bagi Sahabat Ym yg melaksanakan ,
Semoga Alloh Melimpahkan RohmatNya bagi kita semua.......Amiin Yra
LikeLike · 
JIKA ALLAH DAN RASULULLAH DIJADIKAN SANDARAN HARAPAN PASTI TIDAK AKAN BERPUTUS HARAPAN. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
SMSTAUHIID.COM
LikeLike ·  · 

MOGA SEGALA AMALAN SOLEH KITA 10 MUHARRAHM DITERIMA ALLAH SEBAGAI AMALAN SOLEH HAMBA-NYA YANG TERDAHULU. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Peristiwa-peristiwa penting:
1 Muharam - Khalifah Umar Al-Khattab membuat penetapan bulan dalam Hijrah.
10 Muharam - Dinamakan juga hari ‘Asyura’. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilah dan kebenaran.

Pada 10 Muharam juga telah berlaku:
1. Nabi Adam bertaubat kepada Allah.
2. Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
3. Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama enam bulan.
4. Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
5. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa.
6. Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
7. Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
8. Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
9. Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.
10. Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun.
11. Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah.
12. Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar.
13. Hari pertama Allah menciptakan alam.
14. Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.
15. Hari pertama Allah menurunkan hujan.
16. Allah menjadikan ‘Arasy.
17. Allah menjadikan Luh Mahfuz.
18. Allah menjadikan alam.
19. Allah menjadikan Malaikat Jibril.
20. Nabi Isa diangkat ke langit.



INDAHNYA SILATURAHMI BERBUNGA IMAN,
HIDUP DAN MATI HANYA KARENA ALLAH,
SALING MUHASABAH DIRI MENDATANGKAN IMAN,
BERPANJANGAN SILATURAHMI MENDAPAT HIDAYAH ALLAH.
Ayo niatkan untuk silahturahmi..
bantu sebarkan ke sahabat-sahabat lain ya.
Jazsakumullah khair
*bila ada pertanyaan / ingin mendaftar, silahkan hubungi nomor-nomor yang tertera di poster ya.
LikeLike · 
HIDUP INI INDAH JIKA KITA MAHU TERUSKAN HINGGA KE SYURGA
IN SHAA ALLAH AAMIIN
LikeLike · 
MOGA SEGALA AMALAN SOLEH YANG DISEMAI DI DUNIA DITUAI DI AKHIRAT NANTI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
MOGA DIRIMU DIRIKU MENGIKUT RESMI PADI MAKIN BERISI MAKIN MENUNDUK MENYEMBAH BUMI IN SHAA ALLAH AAMIIN
TERIMA KASIH RAKAN SEPERJUANGANKU YANG SUDI MENDUKUNG/MENYOKONG KARYA-KARYA YANG DISIARKAN, MOGA ALLAH SWT MEMBALAS SEGALA KEBAIKANMU. AAMIIN
...Continue Reading
Untuk berhasil dalam segala bidang, disamping memiliki hasrat, visualisasi dan obsesi, kita hanya menuai apa yang kita tabur.
LikeLike ·  · 
MOGA SEGALA AMALAN SOLEH YANG DISEMAI DI DUNIA DITUAI DI AKHIRAT NANTI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
MOGA DIRIMU DIRIKU MENGIKUT RESMI PADI MAKIN BERISI MAKIN MENUNDUK MENYEMBAH BUMI IN SHAA ALLAH AAMIIN
TERIMA KASIH RAKAN SEPERJUANGANKU YANG SUDI MENDUKUNG/MENYOKONG KARYA-KARYA YANG DISIARKAN, MOGA ALLAH SWT MEMBALAS SEGALA KEBAIKANMU. AAMIIN
...Continue Reading
Untuk berhasil dalam segala bidang, disamping memiliki hasrat, visualisasi dan obsesi, kita hanya menuai apa yang kita tabur.
LikeLike ·  · 
OLDER
SEKALUNG TAHNIAH BUAT,'KANJENG RADEN HARYO BENDARA PAKU ALAM'
SEKALUNG TAHNIAH BUAT Y.T.M. KARAENG SRI MAHARAJA WANGSA (SRI PEMANGKU ADAT) ATAS GELARAN SEBAGAI ,'KANJENG RADEN HARYO BENDARA PAKU ALAM “ OLEH K.D.Y.M. KANJENG GUSTI PANGERAN ADIPATI HARYO RAJA PAKU ALAM PANGERAN ZAINAL ABIDIN IBNI PANGERAN JUHAIRI.
SELURUH RAKYAT DAN ANAK CUCU NUSANTARA AMAT BERBANGGA ATAS PENGURNIAAN INI. MOGA JASA BAKTI Y.T.M PADA SEMUA RAKYAT NUSANTARA DIBALAS ALLAH SWT DENGAN RAHMAT KASIH-NYA DUNIA AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
PUJANGGA SRIBU JAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA
CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
& 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 MUHARRAM 1436H
4 NOVEMBER 2014
Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Mulia Mulia ini, daripada Pentadbir; DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA daripada Pengurusan Karaton Nusantara;
SETINGGI-TINGGI TAHNIAH & SYABAS KEPADA Y.T.M. Karaeng Sri Maharaja Wangsa (Sri Pemangku Adat) @ Y.T.M. Tuan Sri Paduka Maharaja Indera Putra Atas KURNIA GELAR ADAT DARI SUKU JAWA MALAYSIA.
Sebagai “ KANJENG RADEN HARYO BENDARA PAKU ALAM “ oleh K.D.Y.M. Kanjeng Gusti Pangeran Adipati Haryo Raja Paku Alam Pangeran Zainal Abidin ibni Pangeran Juhairi dari Keraton Gunung Mahameru, sempena kelahiran zuriat waris bakal Putera Mahkota yakni, Bendara Pangeran Harya Suryadilaga Putera Ahmad ibni Pangeran Zainal Abidin pada tanggal 30 haribulan OKTOBER 2014 bersamaan 7 haribulan MUHARAM 1436. Amin Amin Amin Ya Allah, KepadaNya Kami Berserah HidayatNya.
LikeLike · 

News Feed

RECENT ACTIVITY
INDAHNYA SILATURAHMI BERBUNGA IMAN,
HIDUP DAN MATI HANYA KARENA ALLAH,
SALING MUHASABAH DIRI MENDATANGKAN IMAN,
BERPANJANGAN SILATURAHMI MENDAPAT HIDAYAH ALLAH.
Ayo niatkan untuk silahturahmi..
bantu sebarkan ke sahabat-sahabat lain ya.
Jazsakumullah khair
*bila ada pertanyaan / ingin mendaftar, silahkan hubungi nomor-nomor yang tertera di poster ya.
LikeLike · 
HIDUP INI INDAH JIKA KITA MAHU TERUSKAN HINGGA KE SYURGA
IN SHAA ALLAH AAMIIN
LikeLike · 
MOGA SEGALA AMALAN SOLEH YANG DISEMAI DI DUNIA DITUAI DI AKHIRAT NANTI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
MOGA DIRIMU DIRIKU MENGIKUT RESMI PADI MAKIN BERISI MAKIN MENUNDUK MENYEMBAH BUMI IN SHAA ALLAH AAMIIN
TERIMA KASIH RAKAN SEPERJUANGANKU YANG SUDI MENDUKUNG/MENYOKONG KARYA-KARYA YANG DISIARKAN, MOGA ALLAH SWT MEMBALAS SEGALA KEBAIKANMU. AAMIIN
...Continue Reading
Untuk berhasil dalam segala bidang, disamping memiliki hasrat, visualisasi dan obsesi, kita hanya menuai apa yang kita tabur.
LikeLike ·  · 


Suttan Seghayo Dipuncak Nur added 2 new photos.
nikmati dan menjadi pelajaran bagi Anak Cucu seperti Keris/Punduk yg mempunyai Nilai dan filosofi yg sangat dalam dan tinggi1,
Nilai2 tersebut menjadi pelajaraan n dapat merupakan daya untuk meningkatkan kemampuan bagi siapa yg mempelajarinya, semoga kita diberikan kemampuannya....Amin Yra, Salam Takzim Tabikpun
Suttan Seghayo Dipuncak Nur added 2 new photos.
Puasa tanggal 9 dan 10 Syuro/Muharrom 1436 H ini membawa Manfaat dan Berkah bagi kita semua dan bagi Leluhur kita yg meninggal perbuatan yg baik2 untuk dapat di...
See More
Selamat menjalankan ibadah puasa 10 Asyuro/Muharrom bagi Sahabat Ym yg melaksanakan ,
Semoga Alloh Melimpahkan RohmatNya bagi kita semua.......Amiin Yra
PESAN SUNAN KALIJAGA UNTUK UMAT AKHIR JAMAN
Assallamu'alaikum wr.wb.
Isi pesan Sunan Kalijaga :
Yen pasar ilang kumandange...
Yen kali wis ilang kedunge...
Yen wong wadon wis ilang wirange...
Mlakuho topo lelono njajah deso milang kori,
Ojo nganti/ngasi bali yen durung bali patang sasi,
Golek wisik songko Sang Hyang Widhi...
Artinya : >
Yen pasar ilang kumandange...
"Jika pasar sudah mulai hening. Maksudnya jika perdagangan sudah tidak dengan tawar- menawar, karena banyaknya mall dan pasar swalayan yang berdiri. Kata orang2 tua di tanah Jawa ini dahulunya semua pasar memakai sistem tawar menawar (ijab qabul), sehingga suaranya begitu keras terdengar dari kejauhan seperti suara lebah yang mendengung. Ini bermakna tadinya adanya kehangatan dalam social relationship di masyarakat, tapi sekarang sudah hilang. Biarpun kita sering ke plaza atau ke supermarket ratusan kali, kita tidak saling kenal dengan pengunjung atau para pelayan dan cashier di tempat itu."
> Yen kali wis ilang kedunge...
"Jika sungai sudah mulai dangkal sehinga hilanglah kedungnya. Jika sumber air sudah mulai kering. Maksudnya jika para alim ulama sumber ilmu sudah mulai wafat satu persatu, tanda ilmu mulai dicabut dari muka bumi. Sehingga orang tak berilmu menjadi pemimpin agama & dimintai fatwa. Maka ini alamat bahwa dunia mau diQiamatkan Allah SWT. Ulama ditamsilkan seperti air yang menghidupkan hati hati manusia yang gelap tanpa cahaya hidayah."
> Yen wong wadon wis ilang wirange...
"Jika wanita sudah tidak punya rasa malu."
> Mlakuho topo lelono njajah deso milang kori..
"Berjalanlah bertapa lelana. Artinya bermujahadah, susah payah dalam perjalanan ruhani, spiritual (suluk), riyadlah atau perjalanan fi sabilillah."
> Ojo nganti/ngasi bali yen durung bali patang sasi..
"Jangan pulang sebelum kembali 4 bulan/masa."
> Golek wisik songko sang Hyang Widhi..
"Mencari petunjuk, ilham, hidayah dan kepahaman ruhani dari Dzat yang Maha Esa. Pesan Sunan Kalijaga ini ditujukan kepada umat akhir jaman dengan sebelumnya menyebut tanda-tanda akhir jaman."
Dan saran beliau untuk melakukan pendekatan kepada Allah melalui perjalanan Ruhani (suluk) mencari petunjuk & hidayah dari- Nya.
Semoga Allah mempermudahkan segalanya urusan untuk kita memahami akan pesanan Wali Allah ini..Amin Ya Rabbal Alamin. .
wassalam..
LikeLike · 
SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU
AGAR TERANG ALAM BARZAHKU
Sahabat...
sudah lama kunantikan kehadiranmu...
Continue Reading
SMSTAUHIID.COM
UnlikeUnlike ·  · 
ALLAH YANG TEMUKAN PERSAHABATAN KITA DI ALAMMAYA PASTINYA INDAH BERAKHIR DENGAN KEINDAHAN TIKA BERTEMU-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
YA ALLAH HIDUPKAN KAMI DENGAN KEINDAHAN IMAN DAN BERAKHIR DENGAN KEINDAHAN IMAN JUGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI,...
Continue Reading
LikeLike · 
KELUARGA MAWADDAH WARAHMAH IDAMAN SEMUA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
YA ALLAH HIDUPKAN KAMI DENGAN KEINDAHAN IMAN DAN BERAKHIR DENGAN KEINDAHAN IMAN JUGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
YA ALLAH HIDUPKAN KAMI DENGAN KEINDAHAN IMAN DAN BERAKHIR DENGAN KEINDAHAN IMAN JUGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI,
LEBIH BERHARGA DARIPADA PERMATA YANG ADA DI DUNIA INI,
MOGA PERSAHABATAN KITA NAN INDAH INI,...
Continue Reading
YA ALLAH AKHIRKAN AKU DALAM KEINDAHAN
Ya Allah Engkau Maha Mendengar...
segala isi hatiku
aku mahu hidup dalam keindahan
aku mahu mati dalam keindahan
keindahan dalam berbahasa
keindahan hati berbunga iman
kerana mahu hidupku
berakhir dalam keindahan
aku rela merendah diri kepada semua manusia
menyebarluaskan Rahmat Kasih-Mu yang tiada
had kepada semua hamba-Mu tanpa terkecuali
selagi hidup selagi itu
Kau memberi peluang kepada semua hamba-Mu
menempah tiket ke Syurga...
Syurga sebagai balasan hamba-Mu
yang beramal soleh kerana-Mu...
bukan kerana habuan duniawi
Syurga rahsia-Mu...
tidak seorang pun tahu
adakah dia layak masuk ke Syurga
walaupun pahalanya setinggi gunung
masih belum memberi jaminan masuk ke Syurga
Engkau memberikan Syurga
bukan kerana banyaknya pahala hamba-Mu...
dengan Rahmat Kasih-Mu diberikan Syurga...
dengan Pengampunan-Mu diberikan Syurga
dengan Syafaat kekasih-Mu Nabi Muhammad saw diberikan Syurga...
Allahu Akbar begitu Rahmat Kasih-Mu tanpa had
Syurga tempat yang terindah yang menjadi cita-cita semua hamba-Mu,
Andai Syurga itu milikku
pastilah aku hamba-Mu yang paling bertuah di dunia ini
beramal cuma sedikit dibalas Syurga...
tapi aku masih malu memiliki Syurga
kerana aku sudah salah iktikad
aku beramal kerana Syurga
bukan kerana-Mu...
jika itulah aku
aku yakin pasti Syurga bukan tempatku
kerana aku tidak ikhlas dapat beribadat...
beramal kerana Syurga pasti nerakalah tempatku...
kerana Rahmat Kasih-Mu tidak akan ada
pada mereka yang beramal selain daripada-Mu...
semua-Nya kerana-Mu...
Betapa baiknya manusia itu
dia sama sekali tidak tahu berakhirnya dia
berakhir dalam keindahan atau kejelekkan
Betapa jahatnya manusia itu
dia sama sekali tidak tahu berakhirnya dia
berakhir dalam kejelekkan atau kebaikan
Sebab itu sesama manusia tidak layak
menghukum
Syurga tempatku Neraka tempatmu...
Dia bukan Tuhan untuk menghukum
Sebab itu Allah tidak mengira bermulanya kamu
Allah mengira berakhirnya kamu
Ya Allah...aku mahu berakhir dalam kebaikan yang Kau Redhoi
berakhirnya sebuah kehidupan yang penuh ujian hidup dengan keindahan
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
.....................................................................
sampai kapan pun aku hamba-Mu
yang mahu pulang ke Pangkuan-Mu...
dalam Rahmat Kasih-Mu,
dalam Pengampunan-Mu,
mendapat Syafaat Nabi-Mu Muhammad saw
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
8 Muharram 1436H
1 November 2014
A despertar, queridos amigos SAH.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
LikeLike · 

SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU
AGAR TERANG ALAM BARZAHKU
Sahabat...
sudah lama kunantikan kehadiranmu
sejak di alam rahim ibuku aku menantikan kehadiranmu
hingga kini masih belum kutemui sahabat sejati
yang bisa membimbingku
ke jalan-jalan Firdausi
agar terang alam barzahku
Sahabat...
aku redho rumahku kecil
karena aku masih bisa bernafas lagi
tapi bilamana mayatku di kuburkan
pasti aku menggigil ketakutan
ditinggalkan kesendiriaan
dalam lobang yang sempit
gelap gelita
tanpa ada cahaya
yang menerangi kuburku
aku pasti kelemasan
bilamana tanah menutupi mayatku
yang bakal menjadi kenduri
ulat-ulat kubur
hingga tinggal tulang belulang
yang dipanggil tengkorak...
Sahabat....
itu belum menghadapi seksa kubur
Masya Allah pasti lagi aku takut
tiada siapa yang dapat menolongku lagi
jika semasa aku hidup
sesusah macam mana pun aku
masih ada jalan keluar dari kesusahan
tapi bilamana aku sudah mati
aku tidak boleh lari lagi
mahu tak mahu aku akan
berhadapan segala yang bersangkutan dengan alam barzah
jika aku gagal menjawab soalan kubur
pasti mayatku akan dihimpit bumi
hingga terbenam ke tujuh petala bumi
Masya Allah azab yang pasti tak tertanggung olehku
semua tidak akan mendengar jeritanku diseksa
jika dengar pasti kalian takut
pasti kalian akan menjadi hamba-Nya,
yang ingin membuat kebaikan setiap saat...
Sahabat...
karena aku tidak sebaikmu
sudilah bimbing aku
sebelum maut menjemputku
ajarlah aku ilmu mengenal diri
kenal diri kenal TUHAN
selama ini aku tidak kenal diri aku
yang aku tahu
makan
minum
tidur
kerja untuk mendapat gaji bulanan
dari hari ke hari
dari minggu ke mingu
dari bulan ke bulan
dari tahun ke tahun
sehingga puluhan tahun
aku masih tidak kenal diri aku
Sahabat...
macam mana aku hendak kenal diri aku
tentang ilmu agama aku tak tahu
aku tak ambil tahu
dan tak minat nak ambil tahu
yang tahunya aku
aku hidup dalam zon yang selesa
kerja makan minum tidur...
Sahabat...
kini aku berazam
aku bertekad
aku nak berubah
menjadi seorang
hamba Allah...
yang mahu kenal diri aku
mahu belajar ilmu
mengenal diri
kenal diri kenal TUHAN
itu yang mesti aku pelajari...
Sahabat...
andai kamu punya ilmu mengenal diri...
sudilah menjadi sahabatku
sudilah bimbing aku
sehingga aku faham
sehingga aku kenal
diri aku sendiri
aku mahu hidup
bukan yang aku mahukan
tapi yang Allah mahukan
aku mahu hidup
diredhoi Allah di kala hidup dan mati
itu yang aku dambakan
biarlah aku dipandang hina oleh manusia
tapi jangan Tuhan
andai Tuhan menghinakan aku
lebih baik aku mati daripada hidup
andaikata aku mati saat ini
pasti seksa kubur menanti
nauzubillah
Sahabat...
hadirmu kunanti
dalam penuh harapan
agar kita sama-sama tunduk
kepada segala kehendak-Nya...
andai kau ditakdirkan menjadi sahabatku
akulah hamba-Nya yang bertuah
dikurniakan seorang sahabat
berkat bersahabat denganmu...
kuburku disinari cahaya terang benderang
bagaikan berada di Taman-Taman Syurgawi...
moga Allah izinkan kau menjadi sahabatku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Sahabat dunia akhiratmu,
.......................................................
statusku milik-Nya
9 Muharram 1436H
2 November 2014
SMSTAUHIID.COM
UnlikeUnlike ·  · 


SASTRA RATU RIMBA NIAGARA MEMBINA MINDA CENDEKIAWAN MUDA MELAYU NUSANTARA BERJIWA PEMIMPIN KSATRIA RAKYAT IN SYA ALLAH AAMIIN

POLITIK HANYA AKAN BERJAYA JIKA SEKIRANYA PEMIMPINNYA BERJIWA PATRIOTIK
MOGA SEGALA AMALAN SOLEH YANG DISEMAI DI DUNIA DITUAI DI AKHIRAT NANTI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

MOGA DIRIMU DIRIKU MENGIKUT RESMI PADI MAKIN BERISI MAKIN MENUNDUK MENYEMBAH BUMI IN SHAA ALLAH AAMIIN
TERIMA KASIH RAKAN SEPERJUANGANKU YANG SUDI MENDUKUNG/MENYOKONG KARYA-KARYA YANG DISIARKAN, MOGA ALLAH SWT MEMBALAS SEGALA KEBAIKANMU. AAMIIN
       ...Continue Reading
MOGA SEGALA AMALAN SOLEH YANG DISEMAI DI DUNIA DITUAI DI AKHIRAT NANTI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
MOGA DIRIMU DIRIKU MENGIKUT RESMI PADI MAKIN BERISI MAKIN MENUNDUK MENYEMBAH BUMI IN SHAA ALLAH AAMIIN
TERIMA KASIH RAKAN SEPERJUANGANKU YANG SUDI MENDUKUNG/MENYOKONG KARYA-KARYA YANG DISIARKAN, MOGA ALLAH SWT MEMBALAS SEGALA KEBAIKANMU. AAMIIN
Dalam hati ada taman,
Taman budi berbunga iman,
Moga kita hamba-Nya beriman,
Agar mati dalam iman.
(Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin)

Indahnya persahabatan kita,
Sekalipun cuma di alammaya,
Tapi amat bererti di hati kita,
Moga terpatri hingga ke Syurga.
(Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin)
DALAM BERKARYA KITA SALING BERSILATURAHMI BERBAHASA YANG INDAH-INDAH
SEINDAH BAHASA AHLI SYURGA BIDARARA BERTEMU BIDADARI
IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.



  • 'MAAF ZAHIR BATHIN ANDAI KUKHILAF DALAM BERBAHASA SASTRA'


    DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

    RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
    PUJANGGA SRIBU JAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA
    CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    & 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    12 MUHARRAM 1436H
    5 NOVEMBER 2014
PETIKAN WALL GROUP KOMUNITAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA BUDAYA &
RATU RIMBA NIAGARA

12 MUHARRAM 1436H
5 NOVEMBER 2014


0 comments:

Post a Comment

 
;