Thursday 6 November 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (44) ALLAH BERSAMA DENGAN HAMBA-NYA YANG BERBUAT KEBAIKAN



KENAL DIRI KENAL TUHAN (44) ALLAH BERSAMA DENGAN HAMBA-NYA YANG BERBUAT KEBAIKAN

STATUSKU MILIK-NYA
FROM NOTIFICATIONS
YA ALLAH HANYA ENGKAU TUHANKU YANG KUABDIKAN DIRI SEMUA-NYA KARENA-MU
Dalam situasi apapun, ketenangan akan selalu hadir di dalam diri orang yang istiqamah terhadap Allah Swt. Bahkan di dalam situasi yang bagi orang lain sangat sulit sekalipun. Hal ini adalah sebagai...
SMSTAUHIID.COM

RECENT ACTIVITY
KANAK-KANAK PERMATA NEGARA , 'SELAMAT MERAIKAN SAMBUTAN HARI KANAK-KANAK 2014,'
Majlis pagi ini
LikeLike ·  · 
P

Biarlah ibu menangis melihat kejayaan anda, bukannya kegagalan anda. Kami tahu caranya.
Program motivasi khusus untuk pelajar ini telah melahirkan lebih 200,000 pelajar sejak Tahun 1996 lagi. Empat aspek penting ditekankan iaitu A.S.A.S - Agama, Sikap, Akademik, Sosial. CALL 016-5580719
WWW.TENGKUASMADI.COM
e
Like ·  ·  · 51129872

News Feed

Orang tua menjadi perantara kelahiran kita ke dunia.
Tidak semua orang tua seideal yang diharapkan.
Namun, darah dagingnya ada di dalam tubuh kita.
Kita harus berterimakasih kepada mereka dengan sekuat tenaga.
Sikap berterimakasih kita adalah dengan membawa mereka menjadi calon penghuni surga. 
Demikianlah bentuk sikap mensyukuri kebaikan orang tua kita dan bentuk rasa syukur kita kepada Allah Swt.
Berterimakasih kepada manusia Rasulullah Saw bersabda, “Barangsiapa yang telah berbuat kebaikan kepada kalian, hendaklah kalian membalasnya. Jika kalian tidak mampu membalasnya, berdoalah untukny...
SMSTAUHIID.COM
RELATED
3,268,383 likes
4,160,332 likes
2,519,855 likes
“Permisalan teman yang baik dan teman yang buruk ibarat seorang penjual minyak wangi dan seorang pandai besi. Penjual minyak wangi mungkin akan memberimu minyak wangi, atau engkau bisa membeli minyak wangi darinya, dan kalaupun tidak, engkau tetap mendapatkan bau harum darinya. Sedangkan pandai besi, bisa jadi (percikan apinya) mengenai pakaianmu, dan kalaupun tidak engkau tetap mendapatkan bau asapnya yang tak sedap.” (HR. Bukhari 5534 dan Muslim 2628)
selanjutnya silahkan sahabat baca di http://goo.gl/W9WlkU
SMSTAUHIID.COM
LikeLike ·  ·  · 10,949154678
  • Rabeah Binti Mohd Ali
  • Malasari Dj intinya klo kita bergaul dgn orang soleh/solehah insyaalloh kt jg akan kebawa menjadi orang soleh/solehah,maka pandai2lah bergaul,.kitu sanes a.
    Like · Reply · 18 · 19 hrs
  • M Zainul Arifin Aguste leo.."" pandai besi dan penjual minyak wangi itu perumpama'an... Perumpamaan diatas Bukan menggambarkan baik buruknya pekerja'an seseorang. Yg di maksud perumpamaan diatas. Kalo kita dekat atau berteman dg orang yg baik ada kemungkinan kita juga ikut baik. Pling tidak kita akan di nilai baik oleh orang lain. Begitupun sebaliknya.…
    Like · Reply · 13 · 18 hrs · Edited

News Feed

Orang tua menjadi perantara kelahiran kita ke dunia. 


  • Dato Azami Alhamdulillah selesai

  • SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU
    AGAR TERANG ALAM BARZAHKU

    Sahabat...
    sudah lama kunantikan kehadiranmu
    sejak di alam rahim ibuku aku menantikan kehadiranmu
    hingga kini masih belum kutemui sahabat sejati
    yang bisa membimbingku
    ke jalan-jalan Firdausi
    agar terang alam barzahku

    Sahabat...
    aku redho rumahku kecil
    karena aku masih bisa bernafas lagi
    tapi bilamana mayatku di kuburkan
    pasti aku menggigil ketakutan
    ditinggalkan kesendiriaan
    dalam lobang yang sempit
    gelap gelita
    tanpa ada cahaya
    yang menerangi kuburku
    aku pasti kelemasan
    bilamana tanah menutupi mayatku
    yang bakal menjadi kenduri
    ulat-ulat kubur
    hingga tinggal tulang belulang
    yang dipanggil tengkorak...

    Sahabat....
    itu belum menghadapi seksa kubur
    Masya Allah pasti lagi aku takut
    tiada siapa yang dapat menolongku lagi
    jika semasa aku hidup
    sesusah macam mana pun aku
    masih ada jalan keluar dari kesusahan
    tapi bilamana aku sudah mati
    aku tidak boleh lari lagi
    mahu tak mahu aku akan
    berhadapan segala yang bersangkutan dengan alam barzah
    jika aku gagal menjawab soalan kubur
    pasti mayatku akan dihimpit bumi
    hingga terbenam ke tujuh petala bumi
    Masya Allah azab yang pasti tak tertanggung olehku
    semua tidak akan mendengar jeritanku diseksa
    jika dengar pasti kalian takut
    pasti kalian akan menjadi hamba-Nya,
    yang ingin membuat kebaikan setiap saat...

    Sahabat...
    karena aku tidak sebaikmu
    sudilah bimbing aku
    sebelum maut menjemputku
    ajarlah aku ilmu mengenal diri
    kenal diri kenal TUHAN
    selama ini aku tidak kenal diri aku
    yang aku tahu
    makan
    minum
    tidur
    kerja untuk mendapat gaji bulanan
    dari hari ke hari
    dari minggu ke mingu
    dari bulan ke bulan
    dari tahun ke tahun
    sehingga puluhan tahun
    aku masih tidak kenal diri aku

    Sahabat...
    macam mana aku hendak kenal diri aku
    tentang ilmu agama aku tak tahu
    aku tak ambil tahu
    dan tak minat nak ambil tahu
    yang tahunya aku
    aku hidup dalam zon yang selesa
    kerja makan minum tidur...

    Sahabat...
    kini aku berazam
    aku bertekad
    aku nak berubah
    menjadi seorang
    hamba Allah...
    yang mahu kenal diri aku
    mahu belajar ilmu
    mengenal diri
    kenal diri kenal TUHAN
    itu yang mesti aku pelajari...

    Sahabat...
    andai kamu punya ilmu mengenal diri...
    sudilah menjadi sahabatku
    sudilah bimbing aku
    sehingga aku faham
    sehingga aku kenal
    diri aku sendiri
    aku mahu hidup
    bukan yang aku mahukan
    tapi yang Allah mahukan
    aku mahu hidup
    diredhoi Allah di kala hidup dan mati
    itu yang aku dambakan
    biarlah aku dipandang hina oleh manusia
    tapi jangan Tuhan
    andai Tuhan menghinakan aku
    lebih baik aku mati daripada hidup
    andaikata aku mati saat ini
    pasti seksa kubur menanti
    nauzubillah

    Sahabat...
    hadirmu kunanti
    dalam penuh harapan
    agar kita sama-sama tunduk
    kepada segala kehendak-Nya...
    andai kau ditakdirkan menjadi sahabatku
    akulah hamba-Nya yang bertuah
    dikurniakan seorang sahabat
    berkat bersahabat denganmu...
    kuburku disinari cahaya terang benderang
    bagaikan berada di Taman-Taman Syurgawi...
    moga Allah izinkan kau menjadi sahabatku
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Sahabat dunia akhiratmu,

    .......................................................
    statusku milik-Nya
    9 Muharram 1436H
    2 November 2014

    7 NOVEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;