Friday 13 March 2015

SASTERA ITU INDAH (256) ALLAHU RAB...PEMILIK SEGALA KASIH SAYANG


SASTERA ITU INDAH (256) ALLAHU RAB...PEMILIK SEGALA KASIH SAYANG

bunga-bunga sastera nan indah ini kukirimkan pada semua peminat setia karyaku yang dikasihi sehingga hujung nyawa.
Arte con flores congeladas, del artista japonés Kenji Shibata
¿Qué les parece?
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  · 
  • Alam Pren Adni Mpn and Pradita Fia like this.
  • Pradita Fia Mawar ini ungu .. Seungu hatiku yang selalu rindukan sapaan indah bunda.. Maafkan diri jika beberapa pekan terbuai dengan reality .. Sehingga sapaan indah bunda menjadi terlenakan .. Bunda Rabeah pemilik senyum indah .. Jauh didasar lautan dan ayunan gelombang selalu nanda ukir sebuah nama indah .. Nama bunda .. Pemilik syair dan aksara indah .. Kata dan akasramu membuai semesta.. Semoga Allah selalu menyatukan talisilaturahim meski kita tak pernah bersua.. "Salam nanda"
  • Rabeah Binti Mohd Ali nanda pradita fia sapaanmu hilang rasa rindu bunda pada nanda. bersastera dengan nanda rasa tak jemu, rasa kita berkomunikasi di dunia nyata yang lebih syahdu lagi seakan kita sedang berbicara di Syurga. Allahu Akbar indahnya bahasa ahli Syurga. Salingmenghormati lagi menenangkan benarlah Syurga tempat yang menenangkan lagi mensejahterakan . Percayalah nanda sekalipun kita tak bisa ketemu di dunia nyata In Sha Allah kita ketemu di Syurgawi bersama menatap Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah, itulah yang kita dambakan dan citakan sepanjang berhidup di muka bumi ini. "Salam sayang untuk nanda sampai Syurga. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Pradita Fia Allahhu Rab.. Pemilik segala kasih sayang .. Sungguh bunda Rabeah .. Nanda tak bisa menahan haru .. Disini ditempat indahNya .. Saat nanda menunggu gema azhar ada nada indah .. Saat bunda berkenan menyapa sedikit goresan nanda.. Bunda .. Jika rindu itu indah .. Inilah rindunya seorang nanda kepada bundanya .. Bahasa dari hati kehati menyatu pada bait-bait yang keluar dari hati .. Dunia tanpa batas benar adanya .. Ketika hati disatukan Rab .. Karena dengan mengangingkan Kebesaran Nya .. semakin kecil keberadaan kita sebagai makhluk .. Dan semakin mesra ikatan silaturahim bagi muslim semata-mata karena Rab Nya .. Bunda Rabeah .. Nyayian burung dimesjid ini saksi indah .. Ukiran kata untuk bunda diseberang lautan .. Semoga Allah swt selalu menjaga bunda dalam lindungan Nya ...
  • Rabeah Binti Mohd Ali Semuanya atas dasar kerana Allah SWT semuanya indah.Begitu juga silaturrahim kita nanda.Moga persahabatan kita nan indah ini berlanjutan sampai Syurgha. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.


ALLAH SWT MENUNJUKKAN KEKUASAAN-NYA MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
Rare picture! A tornado sucks in a bright rainbow!!!
Unlike ·  · 


"Walaupun ibu dan ayah kita mati akibat kezaliman perang...abang akan sentiasa menjaga dan melindungimu adikku,"
tanti mi piace per questa foto bellissima piena d'amore heart emoticon
Like ·  · 
SETIAP YANG BAIK ITU DIILHAMKAN ALLAH KEPADA KITA MAKA BERSYUKURLAH BANYAK-BANYAK
Today
Alam Pren Adni Mpn likes your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA 8 MAC 2015 ...". 3:42pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "RESPEK WANITA Wanita jangan dipandang...". 3:41pm...
Continue Reading
Orang yang pertama kali dipanggil ke surga adalah orang-orang yang senantiasa banyak memuji Allah baik dalam keadaan lapang atau pun sempit
{HR Tirmidzi}
Allah temukan Adam dan Hawa di Jabal Rahmah setelah terpisah dari Syurga Firdausi. Atas usaha dan doa Adam mencari Hawa dan Hawa bersabar menunggu , Allah perkenankan doa Adam dan Hawa. Bertemu dan berpisah kerana Allah. Ditemukan di Syurga, di pisahkan di dunia dan ditemukan semula sehingga ke akhir hayat hidup bersama . Berkembang biaklah anak cucu Adam hingga ke akhir zaman. Kisah percintaan Adam dan Hawa dikarangkan oleh Ratu Rimba Niagara dengan izin-Nya jua lalu dikongsikan kepada semua pembaca alammaya.
Acara Pemaknaan di Padang Arafah di bawah Jabal Rahmah di sesi terakhir Umroh bersama 360 Jamaah ESQ, semoga sahabat di Group FB ini bisa merasakan nikmatnya melaksanakan Ibadah Umroh.
Like ·  · 
Selagi kita hidup selagi itu kita ada peluang mendapat kunci pintu Syurga yang teruntuk untuk kita. Maha Baik-Nya Allah pada semua hamba-Nya. Moga kita dipermudahkan menuju jalan-jalan ke Syurga-Nya. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Aamiin Ya Rabbal'alamiin....
Like ·  · 
Moga semua kaum Adam di Malaysia seperti hati Adam yang setia mencintai Hawa kerana Allah Taala , bermula cinta di Syurga dan berakjhir cinta di Syurga . AAmiin.
Like ·  · 

N

MANALAH TAHU JIKA DIIZINKAN ALLAH KARYA SASTRA YANG KUKARANGKAN MENJADI KARYA AGUNG NUSANTARA UNTUK KUTINGGALKAN KEPADA ANAK CUCU NUSANTARAKU YANG TERCINTA
SEPENUH JIWA RAGA AGAR MEREKA TAHU AKU AKAN SENTIASA MENYAYANGI MEREKA SEKALIPUN SERIBU TAHUN AKU TELAH TIADA DI DUNIA INI. ALLAHU AKBAR INDAHNYA DI KALA KASIH SAYANGKU DIBALAS OLEH ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA.
Junior Chef Adnan added a new photo to RUMAH Pusaka Nusantara's timeline — with Raja Gontar and 18 others at PT.Jasmine group indonesia.
Sebuah Maha karya bernilai seni tinggi dalam bidang Arsitektur Bangunan Hunian yang Memegang teguh Prinsip Adat tradisi luhur yang hingga zaman Modern tetap dipertahankan sebagai jati diri Masyarakat Adat Toraja dengan Kedaulatan Negara Republik Indonesia satu diantara sekian banyak Kekayaan Budaya Nusantara, Toraja menjadi Ciri Kebanggaan Sulawesi selatan, Mari kita Lestarikan Budaya Nusantara sebagai jati diri bangsa yang Mandiri, Salam Toraya Agung.
Like · 
Like · 
Kata-kata Memuji dan Meng-Agungkan Allah semua-Nya terbaik dunia akhirat. Allahu Akbar .
Thumbs up for the beautiful Kaaba smile emoticon
Like · 
120 Views
Suttan Seghayo Dipuncak Nur with Putri Danggan Rejanges Remandung and 11 others at "Kedatun Keagungan" Lampung
Makna Tembang Ilir ilir, oleh Sunan Kalijogo 450 tahun yang lalu
RAJA YANG SENTIASA MERENDAH DIRI PADA RAKYAT MEMBUATKAN RAKYAT BERTAMBAH HORMAT PADA RAJA. DAULAT TUANKU! MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU. AAMIIN.
SASTERA ITU INDAH (256) ALLAHU RAB...PEMILIK SEGALA KASIH SAYANG

SYUKUR YA ALLAH KERANA IZINKAN AKU BERKARYA SASTERA TANPA-MU AKU TIDAK DAPAT BERSASTERA WALAUPUN SEBARIS AYAT. TERIMA KASIH DUHAI HAMBA ALLAH KARENA SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA YANG DISIARKAN SEPANJANG TAHUN 2014. MAAF ZAHIR & BATHIN ATAS SEGALA KEKHILAFAN TUTUR BICARA DALAM BERKARYA. SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2015 MOGA SEMUANYA TERUS BAHAGIA DAN BERJAYA DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.
'Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,


Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
22 JAMADIL'AWAL 1436H
13 MAC 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;