Monday, 1 June 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (357) BARANG SIAPA REDHA (KEPADA KETENTUAN ALLAH) MAKA ALLAH AKAN REDHA KEPADANYA



SASTRA ANUGERAH ILAHI (357) BARANG SIAPA REDHA (KEPADA KETENTUAN ALLAH) MAKA ALLAH AKAN REDHA KEPADANYA
INDAHNYA HIDUP DAN MATI DALAM REDHO ILAHI
Like · Comment · 
  • 2 people like this.
  • Yunus Othman Cari dunia,dunia akan binasa,Cari akhirat x akan jumpa. Jadi APA yg kita Cari.Cari keredhaan ilahi.Jalan yg lurus.Jalan yg lurus lah keredhaan ilahj
    3 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali


Sabda Rasullah s.a.w "Lakukanlah Qailulah, kerana sesungguhnya syaitan itu tidak berani Qailulah" (Riwayat ai-Tabrani)
Apa itu Qailulah ?
Qailulah ialah tidur sebentar pada siang hari.
Bila waktu paling sesuai untuk amalkan Qailulah ?
Mengikut pengalaman mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, waktu paling baik ialah antara pukul 12 tengahari sehingga sebelum Zohor. Namun boleh juga dilakukan selepas Zohor.
Apakah kelebihan atau Kebaikan Qailulah ?
Mengikut kajian, 1 minit Qailulah kualitinya bersamaan dengan 45 minit waktu tidur kita di waktu malam. Jadi, cukup sekadar dapat 15 minit Qailulah, kita sudah boleh bangun solat malam tanpa rasa mengantuk, insyaAllah.
Qailulah @ tidur sekejap waktu tengahari akan memudahkan kita untuk bangun malam dan berqiamulail.
Orang barat memanggil Qailulah sebagai "nap". Di negara barat biasanya "nap" dilakukan dari pukul 2-4 petang. Hasil kajian menunjukan amalan "nap' waktu tengahari dapat mengelakkan penyakit jantung.
Menurut kajian lagi, manusia perlu berehat setelah 6-8 jam berjaga. Kita orang Islam akan bangun seawal jam 5.30 pagi untuk solat subuh. kalau dikira dari waktu subuh hingga pukul 12-1 tengahari, ia sudah cukup 7-8 jam kita berjaga. Jadi Qailulah @ nap ini adalah sangat-sangat berpatutan untuk dilakukan pada masa itu. Ia sangat sesuai denga fitrah badan manusia.
Menurut mereka yang istiqamah mengamalkan Qailulah, sebaik bangkit dari Qailulah, kita mungkin akan pening sedikit selama 5-20 minit. Tetapi selepas itu, kita akan mendapati perubahan mendadak dari segi emosi, kecerdasan dan fokus.
10 FAKTA MENGENAI AL-QURAN YANG SETIAP UMAT ISLAM HARUS TAHU
Sila Like: Selim The 3rd
1. Surah terpanjang dalam Al-Quran ialah Surah Al-Baqarah iaitu 286 ayat dan merangkumi 3 juzu'. Tiada Surah lain yang sampai lebih dari 3 juzu' melainkan Surah Al-Baqarah.
2. Ayat terpanjang dalam Al-Quran ialah Surah Al-Baqarah ayat 282, ia mengisahkan tentang cara-cara membayar dan menguruskan perhutangan.
3. Surah An-Nisa ialah Surah kedua terpanjang dalam Surah-Surah Madiniyyah, iaitu 176 ayat.
4. Selain Surah Yusuf yang menceritakan tentang kisah Nabi Yusuf A.S. Surah Al-Qasas (75% ayat dari Surah itu) menceritakan kisah Nabi Musa A.S.
5. Surah Al-Fatihah adalah Surah pertama ayatnya bawah dari 100, Surah An-Nas adalah Surah yang terakhir ayatnya bawah dari 100.
6. Surah Al-Baqarah adalah Surah yang pertama ayatnya lebih daripada 100 dan Surah As-Saffat adalah Surah yang terakhir ayatnya lebih dari 100 (182 ayat)
7. Imalah dan Ishmam adalah dua hukum tajwid yang unik. Imalah anda perlu membaca antara bahasa atas (aa) dan Bahasa bawah (ee), jika membaca antara bahasa atas dan bawah ia menjadi (ea). Bukak Surah Hud, Surah yang ke-11 ayat 41. Ishmam ialah anda membaca dengan memuncungkan bibir anda. Check Surah Yusuf Surah ke-12 ayat 11.
8. Surah At-Taubah adalah Satu-satunya Surah yang tiada Bismillahirahmanirahim pada permulaan Surah.
9. Surah As-Syuura adalah satu-satunya Surah ada dua Mad Lazim Mukhafaf Harfi. Contoh: Ha mim, ain sin qaf.
10. Surah As-Syuara adalah surah kedua terpanjang dalam Al-Quran, iaitu 227 ayat diikuti dengan Surah Al-A'raf 206 ayat dan Surah Al-Imran 200 ayat.
ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!
YA ALLAH BUKAKANLAH HATI SAUDARA SEISLAMKU DI SELURUH DUNIA MENYELAMATKAN KAMI DARIPADA KEZALIMAN INI...KAMI RELA MATI DIBAKAR HANGUS DARIPADA DITARIK IMAN KAMI BIARLAH KAMI TERBAKAR HANGUS DI DUNIA DARIPADA DIBAKAR API NERAKA YANG MAHA DAHSYAT PANASNYA...TUNGGULAH HARI PEMBALASAN NANTI DUHAI BUDDHA LAKNATULLAH!!!
...See More
Buat apa klu cuma mngutuk ke kejaman myanmar pd rohinya
APA PENDAPAT TEMAN SEMUA
MOHON KERAJAAN MALAYSIA ,,HANTAR PULANG SEMUA PEKERJA KAFIR MYANMAR,,GANTI DGN PELARIAN ROHINYA,,KLUAR KN PARMIT KERJA DIA
SAYA RASA GAJI MURAH PUN MAU,,,,SETUJU TAK....??,,,

PINNED POST

News Feed

SEBELUM AKTIF DALAM GROUP NI, SEMUA AHLI WAJIB BACA PINNED POST.
Group ini ditubuhkan utk perbincangan ilmiah di antara sesama ahli. Sama seperti group lain, group ini juga ada peraturan demi menjaga keselesaan ahli2 dan keharmonian dalam group.

Like · Comment · 1615

News Feed

RECENT ACTIVITY
Allah itu indah suka bahasa yang indah-indah , apa pun bahasa asalkan dalam hati ada iman dan takwa itu lah yang dipandang Allah. Moga dalam situasi apapun kita tetap menjadi hamba-Nya yang beriman dan bertakwa sehingga ke akhir nafas kita. Aamiin.
Allah itu indah suka bahasa yang indah-indah , apa pun bahasa asalkan dalam hati ada iman dan takwa itu lah yang dipandang Allah. Moga dalam situasi apapun kita tetap menjadi hamba-Nya yang beriman dan bertakwa sehingga ke akhir nafas kita. Aamiin.
Durante la primavera, en Dinamarca, miles de estorninos convergen en un mismo lugar formando preciosas figuras.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
  • KATA EMAK LEBIH MULIA DARI IBU DALAM BAHASA MELAYU JOHOR-RIAU-DELI
    Dalam bahasa Melayu Deli yang juga dikenal Bahasa Johor-Riau, kata emak lebih mulia dari kalimah ibu.
    Sungguh setiap kata membawa 3 sifat:
    - denotasi
    - notasi
    - konotasi
    - emosi
    Denotasi adalah makna yang tersirat. Semacam Ibu ayam itu maknanya induk betina bagi anak-anak ayam.
    Sementara konotasi adalah makna figuratif atau tersirat. Makna konotasi pada Ibu ayam adalah ketua atau Pengurus pelacur.
    Dan konotasi selalu berkait rapat dengan emosi. Seperti kata "Kinzir" itu tidak memberi perasaan emosi jijik seperti perkataan "babi".
    Dan notasi atau penekanan pada sistem bunyi atau ritma pada kalimah agak kurang dalam bahasa Melayu Johor Riau tetapi banyak dipakai dalam bahasa Melayu lain macam Jawa, Banjar, Sunda dan Suluk dan banyak lagi.
    Sebutan "jaauhhhhh" akan menjadi beza dengan sebutan "jauh".
    Maka kata 'emak' lebih mulia dari ibu dalam bahasa Melayu Johor Riau lantaran tidak dipakai kata emak untuk perkara jahat.
    Sebaliknya 'ibu' itu ada di guna untuk pelacuran.
    • 2 people like this.
    • Rabeah Binti Mohd Ali Allah itu indah suka bahasa yang indah-indah , apa pun bahasa asalkan dalam hati ada iman dan takwa itu lah yang dipandang Allah. Moga dalam situasi apapun kita tetap menjadi hamba-Nya yang beriman dan bertakwa sehingga ke akhir nafas kita. Aamiin.
      1 hr · Like · 1

      Hahahaha
      • You and 6 others like this.
      • سيريه امس Terbaikkk ... tepat atas dahi .
        8 hrs · Like · 1
      • Rabeah Binti Mohd Ali belum mati sudah dipanggil hantu kubur (mummy) gimana ini...
        gak tega ginian anakku...maka panggil ummi ya jangan lagi panggil mummy jika sayangkan ummi...hehehe
        5 hrs · Like
      • Dewata Majnun Mummy = Mumia
        4 hrs · Unlike · 1
      • Dewata Majnun The Mummy Return
        4 hrs · Unlike · 1
      • Rabeah Binti Mohd Ali moga kita jadi jenazah yang sempurna bukan hantu pocong ya..
        3 hrs · Like · 1
      • Abu Amru Radzi Othman Ustaz bahalul mana tu?
        3 hrs · Like · 1
      • Abu Amru Radzi Othman SYAFIIYAH, BUDAYA HAMBA ABDI DAN LALAT 

        Siap yang tetapkan kita wajib jadi seorang Syafiiyah? 


        Tidak ada hukum atau peraturan atau akta. 

        Tapi masyarakat yang membuat hukuman atas nama "budaya".

        Padahal makna "Syafiiyah" adalah orang yang menempuh metode beristimbat yang diformulasi oleh Imam As Syafie.

        Atau dia mengikut setiap hasil fatwa yang terbit dari Imam As Syafie.

        Lalu kedua-dua hal ini hanya akan dicapai oleh seorang ilmuan. 

        Sehingga Imam An Nawawi tetap dianggap Syafiiyah walau hasil fatwanya banyak bercanggah dengan hasil fatwa Imam As Syafie; lantaran dia mengeluarkan hukum berdasar formulasi Imam As Syafie!

        Jadi seorang Salafi bebas untuk menentukan formulasi imam mana yang akan dia amalkan, dan bukan pula bermakna dia telah meremehkan imam lain.

        Begitu pula dia bebas untuk mengambil mana-mana fatwa dari para imam Mujtahid atau selainnya, yang semua imam ini adalah Ahli Sunnah Asli, asalkan dia mengerti dan memahami dalil dan hujjah yang dibangunkan oleh pemberi fatwa. Ini kadang disebut talfiq.

        Sementara takliq itu adalah amalan orang bodoh, jahil dan lungu. 

        Seperti di zaman bahari, takliq ini mahsyur di amal oleh para hamba abdi, lantaran mereka tidak menuntut ilmu dan kurang pengetahuan; lalu akhirnya mereka perlu bertaqlid.

        Andai sekiranya di hidangkan hujjah dan perbahasan ilmiyah kepadanya, barangkali buntang matanya dan berbuih mulutnya sehingga sawan; kerana aqalnya gagal memahami dan menangkap setiap huraian.

        Tapi sangat pelik jika di zaman ini masih wujud ulama dan ustaz yang mahu memperjuangkan "Budaya Hamba Abdi" tersebut. 

        Dan itu bukan ustaz Salafi. 

        Kerana Mazhab Salaf mengajak manusia agar menuntut ilmu dan lepas bebas dari belenggu kebodohan.

        Namun dengan kebodohan dan masyarakat kekal bodoh, baharu lah survival ustaz-ustaz tadi akan terus berlangsung. 

        Seperti tumbuh membesar dan rendang sebuah pohon yang dibaja, maka kebodohan itu perlu untuk meneruskan mazhab Asyaariyah, Maturidiyah, Sufi, Ahbash dan segala mazhab sesat lain.

        Dan ternyata mazhab ini laris di pasar kejahilan. 

        Di mana banyak berkumpul manusia kurang ilmu dan rendah peduli pada buku, maka di situlah akan berkembang pesat. 

        Semacam tabiat lalat dan ulat, banyak dan membiak di kubangan najis dan sampah sarap.
        3 hrs · Like · 1
      • Abu Amru Radzi Othman Bodoh bahalul ustaz itu sampai dia ingat Nabi makan budu dan Ummul Mukminin memanggil Nabi dengan kata "Abey"?

        Nabi itu orang Arab dan berbudaya Arab dan mengamalkan lisan Arab!


        Bahalul punya ustaz!
        3 hrs · Like · 1
      • Abu Amru Radzi Othman Apa keyakinan Ahlul Sunnah pada Teori Pewujudan Bahasa?

        Apakah bahasa itu dicipta tanpa sengaja?


        Apakah bahasa itu diwarisi secara genetik dalam minda?

        Apakah bahasa itu diajarkan Tuhan kepada Adam lalu Adam mewariskan kepada manusia?

        Atau apa?
        3 hrs · Like · 1
      • Dewata Majnun Dia terpengaruh dgn citer Mummy kot. Ha3!
        3 hrs · Like · 1
      • Dewata Majnun Nasib baik dia x libatkan Mamee, iaitu nama seekor raksasa.
        3 hrs · Unlike · 1
      • Rabeah Binti Mohd Ali Ilmuan tidak akan mengeluarkan perkataan bodoh bahalul walau dalam keadaan marah sekalipun.
        3 hrs · Like · 1
      • Rabeah Binti Mohd Ali Islam dan melayu penuh dengan adap dan sopan bila bertutur kata sesama melayu tambahan pula melayu di alammaya yang berbicara bisu tapi tetap terasa di dalam hati.
        3 hrs · Like · 1
      • Abu Amru Radzi Othman Pernah kah kita dengar seorang imam besar menyindir memanggil seorang tokoh sesat dengan istilah "nyamuk", "kumbang"? 

        Dan Allah memanggil Abu Lahab dengan kata CILAKA.
        3 hrs · Edited · Like
      • Rabeah Binti Mohd Ali Kebanyakkan di alammaya tidak menggunakan nama sebenar, menggunakan wajah orang lain, pokok, bunga, gunung atau apa saja bagi menutup identiti sebenar agar sesuka hati bila berbicara . Sejujurnya saya lebih senang berbicara dengan mereka yang berwajah dan identiti sebenar kerana mereka berani kerana benar.
        Enggak tega berkata dengan budak, pokok, gunung, bunga atau apa jua lambang ....
        3 hrs · Edited · Like
      • Abu Amru Radzi Othman Dan Ibn Hajar menulis dalam mukaddimah kitab Ibn Nasiruddin sebagai pembelaan atas Syeikul Islam Ibn Taimiyyah bahawa antara yang menentang Syeikul Islam ini adalah orang BODOH.
        3 hrs · Like
      • Rabeah Binti Mohd Ali Jika grup ini grup artis tak apalah berwajah apa pun tapi ini grup ilmuan ...berkata yang benar berwajah sebenar barulah senang nak berkomunikasi tentang apa saja topik yang bermanfaat untuk generasi kini dan akan datang.
        3 hrs · Like
      • Rabeah Binti Mohd Ali Apapun terpulanglah kepada mereka yang tak mahu berwajah sebenar kerana mereka ada sebab-sebab tententu yang tidak dapat diketahui...
        3 hrs · Like
      • Dewata Majnun <<< hensem sgt!
        3 hrs · Unlike · 1
      • Abu Amru Radzi Othman Cik Puan Rabeah Binti Mohd Ali,

        (1) Menggunakan nama sebenar itu bukti kejujuran.


        Dan dalam mazhab Ahlul Sunnah, orang yang diragui identitinya dianggap 'majhul' dan riwayat serta ilmu darinya akan dianggap dhaif.

        (2) Hukum taswir atau gambar itu berbeza mengikut ulama menatijahkan orang yang mengikut fatwa ulama yang membolehkan taswir maka mereka meletak gambar sendiri.

        Maka jika cik puan lihat betul2 gambar profile saya maka akan nampaklah.

        Bagi orang yang mengikut fatwa ulama yang mengharamkan gambaran makluk bernyawa maka mereka meletakkan gambar objek. 

        Jadi gambar profile bukan isu sebenar.
        3 hrs · Unlike · 2
      • Rabeah Binti Mohd Ali Dewata Majnun nabi Yusuf lagi hensem tapi dia redha dengan wajahnya sehingga zulaikha terpiikat dan ramai wanita arab terpesona tapi imannya teguh sejati...makanya dewata manjun jangan perasan sangat ya.....hehehe
        2 hrs · Like · 1
      • Dewata Majnun Sekadar memuji ciptaan-Nya... He3!
        2 hrs · Unlike · 1
      • Dewata Majnun <<< perlukan masa 60 hari utk tukar nama sebenar. frown emoticon
        2 hrs · Unlike · 1
      • Rabeah Binti Mohd Ali Encik Abu Amru Radzi Othman dari bancian saya mereka yang tidak gunakan gambar profile sebenar di alammaya suka menfitnah, berkata sesuka hati hingga ramai yang tersakiti hati tapi tidaklah ditujukan kepada radzi dan dewata majnun ya.
        2 hrs · Like · 2
      • Rabeah Binti Mohd Ali ooo baru hamba tahu kenapa dewata majnun tidak letakkan gambar sebenar sebab rambut di kepala cuma pacak 3 helai saja ya...hehehe
        2 hrs · Like · 1
      • Dewata Majnun Yg rambut pacak 3 helai tu, Hagemaru. He3!
        2 hrs · Unlike · 1
      • Abu Amru Radzi Othman Tuhan yang ciptakan bahasa manusia termasuk Bahasa Rumpun Melayu. 

        Maka afdal lah seorang Melayu itu menggunakan lisan Melayu dalam masyarakat Melayu.


        Kerana Islam bukan bersifat penjajah. Tidak ada Arab Sentrik. Dan tidak ada Minda Kaptif.

        Islam datang dengan prinsip "do and don't" atau "benar dan larang". 

        Maka Nabi kekal memakai capal yang pernah dipakai oleh Abu Lahab.

        Maka Nabi terus memakai jubah yang sama fesyen yang dipakai oleh Abu Jahal.

        Entah kerasukan setan mana yang menyebabkan ada golongan Habaib yang memuja selipar. Bodoh bukan kepalang.

        Nabi terus kekalkan nama Sahabat yang maknanya benar, tidak pula dihapus nama ayahnya dan di bubuh Abdullah. 

        Ali itu kekal nama nya dan nama ayahnya: Ali bin Abu Talib. Dan Abu Talib itu kekal kafir sampai menghembus nafas.

        Kenalkan kita dengan Ali bin Abdullah? Tak kenal kan!

        Arab Sentrik hanya dilakukan oleh Umawiyah. Siasahnya mudah. Hari ini yang mengamalkan siasah serupa adalah Indonesia.

        Mempersatu kan seluruh empayar dengan sebuah i'tiqad, bahasa dan budaya. Dan pastilah Budaya Bani Umayyah, serumpun Arab Qurasyh, di tegakkan.

        Jadi prinsip sebenar adalah Islam tidak menentukan bahasa yang perlu ditutur oleh seseorang. 

        Malah Nabi mengutus para Sahabat untuk belajar bahasa asing, guna sebagai penterjemah kepada Baginda, seperti Zaid yang cerdik, mempelajari Bahasa Ibrani dalam 15 hari.

        Walau bagaimana pun, kita kena akui bahawa Bahasa Arab Quraysh itu lebih unggul dari seluruh bahasa, dan semua bahasa datangnya dari Tuhan yang sama.
        2 hrs · Like · 1
      • Rabeah Binti Mohd Ali hehehe bantai hang lah bro dewata majnun....hehehe
        2 hrs · Like · 1


Assalammualaikum,Terima kasih...salam perkenalan
KOD BUSANA MELAYU ERA KESULTANAN MELAYU MELAKA
1. Pemakaian Baju Melayu telah di ‘ kuat-kuasa ’ kan sewaktu pemerintahan Sultan Muhammad Syah (1424-1444) – Sultan ketiga dari empayar Kesultanan Melayu Melaka.. Beliau telah mengeluarkan satu bentuk titah yang melarang orang-orang Melayu memakai cara Atas Angin (Arab, India & Eropah) serta cara Bawah Angin (China & Khmer).. Pada hari Jumaat juga semua lelaki Melayu di kehendaki pergi ke Masjid dengan memakai sepersalinan bersih dan cantik lengkap bertanjak dengan wangian kasturi.. Pemakaian serban Arab bagi lelaki Melayu hanya dibenarkan di dalam masjid sahaja..
2. Asal baju Melayu & baju sikap / layang adalah berlengan pendek (3 suku). Ada juga baju Melayu yang di buat tidak berlengan.. Asal seluar Melayu juga adalah pendek separas betis kaki.. Pada zaman Bendahara Paduka Raja Abdul Jalil diangkat menjadi Sultan Johor setelah mangkatnya Sultan Mahmud II (Mangkat dijulang ) pada tahun 1699, beliau telah mengubah pemakaian baju dan seluar dengan memanjangkan kain sehingga ke pangkal lengan (baju) dan ke pangkal buku lali (seluar).. Semua buatan baju Melayu dan seluar adalah berkekek dan berpesak..
3. Baju sikap / baju layang pula hanya boleh dipakai oleh golongan Bangsawan yang berdarah Raja dan juga orang-orang yang di anugerahi gelaran seperti Datuk, Tun dan sebagainya.. Jadinya bukan semua orang boleh memakai baju sikap ini..
4. Pemakaian tanjak / destar / ikat kepala juga telah ditetapkan mengikut darjat dan pangkat masing-masing dari jenis kain yang digunakan sehingga cara ikatan dan lipatan.. puncak tanjak yang dipanggil ‘Daun’ pula dihalakan ke sebelah kiri bagi rakyat biasa dan ke sebelah kanan (atau duduk) di tengah-tengah bagi golongan bangsawan dan Di Raja.. Manakala ekor tanjak yang disebut ‘pucuk’ pula perlu disimpan ke dalam bagi semua lapisan rakyat jelata melainkan 2 golongan sahaja iaitu Raja (termasuk ahli keluarga) dan Laksamana.. Pucuk ini adalah lambang kuasa yang ada pada seseorang.. Begitu juga dengan lapisan ‘ tingkat ’ lipatan.. makin besar darjat dan pangkat seseorang, makin tinggi lipatan tanjaknya..
5. Baju Melayu asalnya semua dicipta dengan gaya leher ‘ teluk belanga ’.. Baju cekak musang hanya boleh dipakai oleh Raja atau Sultan sahaja..
6. Bagi jenis-jenis seluar pula, terdapat pelbagai rekaan dalam alam Melayu.. golongan panglima, pahlawan dan sebagainya gemar mengenakan seluar dari gaya ‘ Gunting Aceh ’ yang mempunyai buatan kekek yang amat besar (kelihatan seperti kain sarung), manakala bagi orang-orang lain termasuk Sultan, mereka hanya mengenakan seluar biasa dari gaya ‘ Gunting Cina ’
7. Pemakaian sampin pula adalah wajib bagi semua golongan di dalam istana.. di luar istana pula adalah ‘optional’.. Bagi penduduk asal kawasan-kawasan tertentu, kebanyakkan mereka mengenakan sampin dengan cara ‘Berdagang Dalam’ (kain sampin dipakai di bawah baju Melayu macam style Orang Johor sekarang – Baju di luar) manakala bagi golongan pedagang yang bukan berasal dari situ pula mengenakan sampin cara ‘Berdagang Luar’ (kain sampin dipakai di atas baju Melayu – Baju di selit ke dalam kain).. Dengan cara ini orang-orang Melayu dahulu kala dengan mudah mengenali siapa pedagang luar dan siapa penduduk asal sesuatu tempat.. Cara mengikat sampin juga dibahagikan dalam 3 cara mengikut pangkat dan darjat iaitu:
a. Ikatan pancung (Raja, Sultan dan Kerabat sahaja)
b. Ikatan kembung (Pembesar dan orang-orang bergelar)
c. Ikatan lingkup (orang kebanyakkan)
Begitulah unik dan indahnya kod-kod dan etika pemakaian Melayu bilamana kita terus dapat mengenali status seseorang, asal usulnya dengan hanya melihat cara ia berpakaian..
* Hangpcdua Malaya *
INDAHNYA HIDUP DAN MATI DALAM REDHO ILAHI
Like · Comment · 
  • 2 people like this.
  • Yunus Othman Cari dunia,dunia akan binasa,Cari akhirat x akan jumpa. Jadi APA yg kita Cari.Cari keredhaan ilahi.Jalan yg lurus.Jalan yg lurus lah keredhaan ilahj
    3 hrs · Unlike · 1

PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA
& PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 SYAABAN 1436H
1 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;