Thursday 23 July 2015

AIDILFITRI HARI MULIA (55) HANYA ALLAH SAJA YANG LAYAK MEMAKAI PAKAIAN KESOMBONGAN


AIDILFITRI HARI MULIA (55) HANYA ALLAH SAJA YANG LAYAK MEMAKAI PAKAIAN KESOMBONGAN

YA ALLAH KEPADA-MU KUPASRAH TAKDIR HIDUP MATIKU KERANA ENGKAULAH YANG MENCIPTAKAN WUJUDKU DI DUNIA INI
AKU YAKIN DENGAN SEGALA JANJI-MU KERANA JANJI-MU PASTI BENAR
TIDAK KURAGUI LAGI. MAKA TAKDIRKANLAH KEBAHAGIANKU DUNIA DAN AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like   Comment   

ALLAH SUKA HAMBA-NYA YANG MERENDAH DIRI
AKU MENULIS KERANA-MU ALLAH
Your Notifications
Melhaini Marhani, Ah Chen and Akhdan Atok like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MINATKU MENULIS RAKAN ALAMMAYAKU ADALAH...".
  ...Continue Reading
Like   Comment   

News Feed

Saudaraku, kita sudah sangat sering membaca, mendengar, menyimak, kisah-kisah orang yang begitu mencintai dunia hingga di dalam hatinya tidak ada lagi tempat untuk mengingat Alloh, apalagi mencintai-Nya. Dalam ayat di atas, Alloh mengingatkan kita mengenai hal itu supaya kita tidak celaka akibat perbuatan kita sendiri yang lebih mencintai makhluk daripada Sang Khaliq.
Ada orang yang lebih mencintai karirnya sehingga berbagai cara dia lakukan meskipun itu adalah perbuatan yang tidak Alloh ridhoi. Ia berpikir bahwa semakin karirnya tinggi maka akan semakin banyak rezekinya, semakin bahagia hatinya. Padahal kebahagiaan dan ketenangan hanya datang dari hati yang senantiasa ingat kepada Alloh dimanapun dan dalam kondisi apapun.
Ada juga orang yang begitu mencintai pasangan hidupnya, seolah dialah segalanya, seolah tak bisa hidup tanpanya, ia lebih takut pada pasangannya, daripada kepada Alloh Swt. Padahal hanya Alloh yang kuasa menghadirkan rasa cinta di antara manusia. Hanya Alloh yang kuasa membolak-balikkan hati manusia. Maa syaa Alloh.
http://www.smstauhiid.com/mencintai-alloh/


 “Ada tiga hal yang barangsiapa memiliki tiga hal itu maka ia akan merasakan manisnya keimanan. Pertama, Alloh dan rosul-Nya lebih ia cintai daripada selain keduanya. Kedua, tidaklah ia mencintai seseorang kecuali karena Alloh. Ketiga, seseorang yang tidak mau kembali ke dalam kekufuran sebagaimana ia benci untuk dilemparkan ke dalam api neraka.” (HR. Bukhari dan Muslim)
Saudaraku, ini penting bagi yang ingin merasakan halawatal iiman, manisnya keimanan. Kita harus periksa, tanya ke dalam hati kita, siapa sebenarnya yang lebih kita cintai. Cinta tersebut akan menguasai pikiran dan hati kita. Ketika kita mencintai sesuatu, maka sesuatu itu akan mendominasi hati dan pikiran kita.
Penting untuk rajin kita periksa ke dalam hati kita, siapakah yang mencuri hati kita, siapakah yang dominan di hati kita, yang sering kita ingat, yang namanya sering kita sebut, hingga kita mau berkorban untuknya, mau membuatnya senang, melakukan apapun yang disukainya, takut mengecewakannya. Siapa?
http://www.smstauhiid.com/siapa-yang-kita-cintai/
Like   Comment   

YA ALLAH ENGKAU MAHA PENCIPTA, CIPTAKANLAH KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT UNTUKKU DAN SEMUA YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT AAMIIN
Allahu Akbar pada-Mu kupasrah
29 Ramadan 1436H
16 Julai 2015
...Continue Reading
Diuris corymbosa (Orquídea Leopardo)
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like   Comment   
SEBAGAIMANA KAMU DAPAT MELIHAT BULAN DENGAN JELAS BEGITULAH SEMUA PENGHUNI SYURGA DAPAT MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH DENGAN JELAS SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA TANDINGAN-NYA.
MOGA KITA DAPAT BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALAH DI SYURGA BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH INSYA-ALLAH AAMIIN
YA ALLAH KAMI RINDUKAN RAMADAN
...Continue Reading
Allah berfirman
ﻭَﺃْﻣُﺮْ ﺃَﻫْﻠَﻚَ ﺑِﺎﻟﺼَّﻼَﺓِ ﻭَﺍﺻْﻄَﺒِﺮْ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ
“Dan perintahkanlah kepada keluargamu mendirikan shalat dan bersabarlah kamu dalam mengerjakannya.” (Thaahaa:132)
ﺇِﻧَّﺎ ﻧَﺤْﻦُ ﻧَﺰَّﻟْﻨَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺍﻟْﻘُﺮْﺀَﺍﻥَ ﺗَﻨْﺰِﻳﻼً ( 23 ) ﻓَﺎﺻْﺒِﺮْ ﻟِﺤُﻜْﻢِ ﺭَﺑِّﻚَ
“Sesungguhnya Kami telah menurunkan Al Qur’an kepadamu (hai Muhammad) dengan berangsur-angsur. Maka bersabarlah kamu untuk (melaksanakan) ketetapan Tuhanmu.” (Al-Insaan:23-24)
Selamat menjalankan ibadah subuh.
Salam BBM.
Like   Comment   
YA ALLAH KAMI RINDUKAN RAMADAN
Ya Allah malam ini adalah malam terakhir ramadan
ramadan akan pergi meninggalkan kami
ramadan bulan yang Engkau muliakan ...
Continue Reading
Like   Comment   
KERAJAAN KUTAI MULAWARMAN TERKENAL SEJAK ZAMAN KESULTANAN MELAKA HINGGA KINI DI SELURUH NUSANTARA!!!
SALUT UNTUK PEWARIS KERAJAAN KUTAI MULAWARMAN!
MOGA TERUS SUKSES MENJADI RAJA YANG ADIL LAGI SAKSAMA AAMIIN
Tanda darjah kutai mulawarman
Like   Comment   
TERIMA KASIH SEMUA PEJUANG SASTERA RATU RIMBA NIAGARA DI ALAM MAYA, KALIAN ADALAH NADI SASTERAKU KALIAN ADALAH ANUGERAH ILAHI YANG DISYUKURI SEPANJANG HAYATKU
Your Notifications
Hair Wansyah, Ami Dytre Artagnan and 5 others asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.
...Continue Reading
Like   Comment   
YANG DIINGINI KARYA-KARYA RATU RIMBA NIAGARA MENJADI REBUTAN NEGARA ISLAM DI SELURUH DUNIA KERANA PERJUANGAN MEREKA ADALAH SASTERAKU.
Your Notifications
Norfadzly Ridzuan Mohd Azlee, Lampu Suluh and 18 others like your post in Melayu bani jawi: "Peristiwa 13 Mei tak akan berulang...".
...Continue Reading
MANUSKRIP MELAYU YANG MENGGEMPARKAN
Sebuah manuskrip lama Melayu mengenai ilmu ghaib yang dihasilkan lebih seratus tahun lalu untuk seorang bilal masjid, menunjukkan gambar dan grafik yang jelas dipengaruhi agama Hindu dan Buddha.
Penyelidik budaya dan manuskrip Melayu, Dr Farouk Yahya berkata manuskrip itu menunjukkan bagaimana orang Melayu zaman lampau meminati amalan sihir dan jampi serapah yang menyimpang dari asas Islam.
Dalam wacana beliau mengenai manuskrip Mantera, Azimat dan Ramalan Berilustrasi Dalam Koleksi The School of Oriental And African Studies (SOAS) di London, Dr Farouk berkata naskah itu merupakan buku panduan untuk amalan sihir dan tilik.
Dr Farouk, yang membuat penyelidikan di SOAS, berkata gambar-gambar dan rajah yang dilukis dengan tangan ada banyak kesamaan dengan bentuk tubuh lukisan yang digunakan dalam sihir untuk dera atau bunuh orang melalui sumpahan dalam budaya Siam dan Kemboja.
Ia seakan-akan pujaan voodoo dan Sante Ria di negara-negara Caribbean Amerika tengah.
Apa yang berlainan ialah ayat-ayat suci Al Quran ditulis dalam bentuk badan lukisan itu, bersama dengan tulisan Hindu yang merupakan mantera.
Dr Farouk berkata di antara manuskrip Melayu yang berkaitan dengan ilmu mantera, azimat dan tilikan, naskah asli itu yang digelar MS 25030 telah banyak mendapat perhatian pengkaji tamadun Melayu di Eropah.
Ramai yang meminati isi kandungan MS 25030 kerana teks dan grafik yang memaparkan contoh-contoh berunsur ajaib dan mistik budaya Melayu.
Tambahan pula, penyalinan manuskrip telah ditugaskan oleh seorang pegawai masjid. Ia menunjukkan satu “Syncretism”, ia itu percampuran antara kepercayaan sihir dan Islam, yang merupakan satu percanggahan.
Dalam wacana beliau, Dr Farouk membincangkan latar belakang manuskrip dan menyiasat lukisan dan rajah yang terkandung di dalamnya, yang berkait dengan karya lain mengenai sihir dan tilikan Melayu kuno.
Apa yang memeranjatkan para hadirin di wacana itu ialah bagaimana manuskrip yang dimiliki orang Islam itu memberi keterangan bagaimana untuk “membuat” orang melalui jampi. Menurut naskah itu, rajah dan gambar tubuh manusia hendak dilukis di atas tanah dengan nama simangsa dan ayat-ayat suci Al-Quran tertentu, lalu orang yang hendak membuat sihir perlu buang air besar atau kecil atau ludah ke atas lakaran.
Mengikut manuskrip itu, orang yang hendak di dera akan jatuh sakit atau meninggal dunia dalam keadaan penuh penderitaan.
Manuskrip itu pernah dimiliki oleh seorang warga Kota Baru, Kelantan yang dikenali sebagai Tuan Bilal Hj Yusuf Bilal di antara tahun 1906 dan 1907. Beliau dipercayai bilal di sebuah masjid yang dinamakan masjid raja di bandar itu. Bagaimana pun kajian menunjukkan tidak ada masjid demikian 100 tahun lalu di seluruh Kelantan.
Manuskrip itu disalin oleh seorang yang dikenali sebagai “Sa”, mungkin ringkasan untuk nama Hasan Hj San Lindang, yang tertera pada naskah itu. Manuskrip itu kemudiannya sampai ketangan seorang pekerja hospital yang baru ditubuhkan di Kota baru. Nik Ismail telah berkhidmat sebagai kerani gaji dan elaun kerja pada tahun 1918.
Menurut Nik Ismail, bapanya Hj Mohamad adalah adik kepada Hasan dan mungkin mewarisi buku itu. Nik Ismail kemudian memberi salinannya kepada Dr Desmond Gimlette, pakar bedah negeri Kelantan yang menyampaikan karya itu kepada Sir Richard Olaf Winstedt, pakar kajian Asia yang tersohor di Eropah. Beliau menderma naskah itu kepada SOAS.
Namun demikian ramai penyelidik di Malaysia tidak mengetahui mengenainya, mungkin kerana ia disimpan dan dimiliki oleh SOAS di London.
Ketika sesi soal jawab, para akademik dari ATMA dan Fakulti Pengajian Islam UKM yang hadir berasa hairan dengan niat sebenar “orang masjid” yang memesan supaya naskah itu ditulis untuknya.
Dr Farouk, berkata kajiannya hanyalah mengenai gambar dan rajah manuskrip. Beliau tidak pula menilaikan watak atau peribadi pemilik manuskrip itu.
Like   Comment   
Ilmu persilatan bukan sahaja menjadikan seseorang gagah perkasa tapi ilmu kerohanian juga teriring bersama sebab itu Allah swt sentiasa bersama pendekar yang bersendikan Al-Quran dan Hadis. Sebab itu semua pahlawan pendekar melayu sentiasa bersiap siaga mempertahankan agama, bangsa dan negara sekali pun nyawa jadi taruhan.
Persiapan pertahanan diri..hanya utk muslim....
Like   Comment   
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI PAHLAWAN MELAYU PADAMU SELURUH RAKYAT MALAYSIA BERBANGSA MELAYU SANDARKAN HARAPAN UNTUK PERTAHANKAN KEMERDEKAAN NEGARA SEHINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR. HIDUP MELAYU!!!
Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua warga Bani Jawi. Maaf Zahir Batin.
Like   Comment   
ADMIN & AHLI GRUP BERFIKIRAN POSITIF PADA TEMA YANG DIPOSKAN DI GRUP MELAYU BANI JAWI
Syed Tel Aviv
5 hrs
KEPADA ADMIN...
Semasa sy nk join this group saya ingat semua group mgikuti tema yang ditetapkan..
RUPE2nye group ni tak mgikuti ape yg ditetapkan..bila saya masuk group ni ,saya ingat.. group ni tidaklah cerita seperti cacar merba..sebelum ni saya ada masuk lain group..rupe2nye same jgk tak ikut syarat yg ditetapkan..jawabpan sekiranya lepas raya tiada perubahan dalam group ini cerita merapu lagi.. atau lari dari tajuk..saya tak akan follow lagi sekian...
‪#‎tema‬
‪#‎kurangilmu‬
‪#‎tiadaceritasejarah‬
SIAPA BILANG GRUP MELAYU BANI JAWI KURANG ILMU SEDANGKAN SETIAP GRUP DITUBUHKAN UNTUK MENAMBAHKAN ILMU YANG KURANG.
Yang penting grup ini tidak menimbulkan pergaduhan atau membuatkan negara ini huru hara yang ada semua bersemangat untuk mempertahankan negara daripada di jajah oleh bangsa asing. Apapun tabik hormat untuk admin grup melayu bani jawi dan semua ahli grup yang sentiasa terbuka fikiran apabila ahli menyiarkan post mereka. Sesiapa yang mengutuk perjuangan melayu mereka itulah sebenarnya si pengkhianat bangsa melayu. Tak hendak menjadi ahli grup terpulang kerana tiada paksaan dalam perjuangan.
RABEAH MOHD ALI @ RATU RIMBA NIAGARA ,
AHLI GRUP MELAYU BANI JAWI YANG SENTIASA MENYOKONG MISI DAN VISI SEMUA ADMIN GRUP YANG DISERTAI. KARYA DISIARKAN KEPADA GRUP MEMBERI KOMEN POSITIF UNTUK TERUS BERKARYA DALAM MENCAPAI CITA-CITA SASTERA KERANA PERJUANGAN ADMIN ADALAH SASTERAKU.
28 RAMADAN 1436H
15 JULAI 2015

YOUTUBE.COM
Like   Comment   
KEJAYAAN SEORANG HAMBA ALLAH APABILA LULUS SOALAN KUBUR
Persoalan atau statement yg selalu kita dengar/lihat,
1. Yg mana satu lebih penting/perlu diutamakan? Agama (Islam) atau bangsa (Melayu)?
...Continue Reading

Persoalan atau statement yg selalu kita dengar/lihat,
1. Yg mana satu lebih penting/perlu diutamakan? Agama (Islam) atau bangsa (Melayu)?
2. Dalam kubur, malaikat x tanya apa bangsa kau.
3. Apa ada dgn bangsa (Melayu)?
4. Bangsa x penting! X perlu buang masa belajar sejarah bangsa!

Like   Comment   

agar bangsa kita tidak menumpang di tanah air sendiri
jika dibiarkan
anak cucu yang kita tinggalkan
meratapi nasib diri
menyesal menjadi bangsa melayu mempunyai moyang
pentingkan diri sendiri menjadi pengkhianat kepada bangsa sendiri
demi kerakusan kuasa yang tiada penghujungnya....
Allahu Akbar Ya Allah selamatkan negaraku dan bangsaku.....!!!!!
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.


Gambar Rare,Peristiwa 13 Mei....
Kumpulan Seni Silat yg dikenali Selimpang Merah dengan Ilmu Parang Terbang telah meragut ribuan nyawa puak kufur sehingga rusuhan terhenti dan semua "terpaksa" berdamai....
Tragedi yang dikategori sebagai peristiwa Paranormal/Superhuman yang cuba sedaya upaya "dirahsia dan dikurangkan publisiti" oleh kerajaan bagi mengelak panik rakyat atas nasihat British dan US

Like   Comment   
Tak di dunia, di akhirat itu sangat pasti.
Walaupun cita-cita sastera yang kudambakan belum tercapai namun aku selalu gambarkan Allah swt sudah realitikan di Syurga...
Allahu Akbar keindahan yang tak dapat digambarkan dengan kata-kata hanya kumenangis dalam kesyukuran kerana apa yang kuusahakan tidak akan pernah dihampakan Allah swt.
Janji Allah pasti kerana kuyakin maka kuusahakan walaupun terpaksa berjuang kesendirian
SELAMAT TINGGAL RAMADHAN
DALAM PENUH KEHIBAAN
AKU MENANGIS MERATAPI NASIB DIRI
ADAKAH AMALAN KU DITERIMA ATAU DITOLAK ALLAH SWT
JIKA DITERIMA BERBAHAGIALAH AKU DUNIA AKHIRAT
JIKA DITOLAK PASTILAH MERANA AKU
HIDUP DI DUNIA INI SERASA KOSONG...
KOSONG TANPA MAKNA
HENDAK KUTUNGGU RAMADHAN DI TAHUN HADAPAN
ENTAHKAN ADA
ENTAHKAN TIDAK
MANALAH TAHU INI ADALAH RAMADHAN TERAKHIRKU
ALLAHU AKBAR MERANALAH AKU JIKA RAMADHANKU
TIDAK SUDI BERKAWAN DENGANKU LALU ALLAH MENOLAK AMALANKU...
ALLAHU AKBAR
SELALU KUBAYANGKAN AKU SEMPAT MELAKUKAN SEGALA KEBAIKAN WALAUPUN SEDIKIT ASALKAN ALLAH TERIMA
LEBIH-LEBIH LAGI DI MALAM LAILATUL QADAR
AKU MENULIS TERUS MENULIS
MUHASABAH DIRIKU MENGINSAFI DIRIKU
ADAKAH AMALANKU DITERIMA OLEH ALLAH SWT
ALLAHU AKBAR ALANGKAH BAHAGIANYA
JIKA AKU MENULIS DI KALA ITU ADALAH MALAM LAITUL QADAR
JIKA ALLAH TERIMA SEOLAH AKU MENULIS SERIBU BULAN BERSAMAAN 83 TAHUN ...DIKIRA BUKAN 83 TAHUN DI DUNIA 83 TAHUN DI AKHIRAT...SEDANGKAN 1 HARI DI AKHIRAT SAMA DENGAN JUMLAHNYA 1000 TAHUN DI DUNIA...ALLAHU AKBAR
YA ALLAH KERANA-MU AKU MENULIS
MENULIS TENTANG-MU AGAR AKU TERTABIYAH DENGAN AJARAN-MU DAN LAMBANG KASIH SAYANGKU PADA RASULULLAH KEKASIH-MU DAN PENULISANKU ITU AKU KONGSIKAN/BAGIKAN DENGAN RAKAN-RAKAN ALAMMAYAKU ...AGAR MEREKA JUGA SAMA SEPERTIKU MAHU PULANG KE PANGKUAN-MU DALAM DOSA TERAMPUN DAN JIWA YANG TENANG LAGI KAU REDHAI ITULAH YANG AKU DAMBAKAN DAN SEMUA HAMBA-MU HARAPKAN YA ALLAH
MAKANYA TERIMALAH AMALANKU ...TERIMALAH AMALAN KELUARGAKU...TERIMALAH AMALAN SAUDARA SEISLAMKU DAN SEMUA RAKAN ALAMMAYAKU...
JADIKANLAH KAMI SATU PERSAUDARAAN SESAMA ISLAM YANG IKHLAS SALING BANTU MEMBANTU DEMI MERAIH RAHMAT KASIHMU SEHINGGA AKHIR NAFAS KAMI DAN SEHINGGA DI HARI PEMBALASAN NANTI AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
............................................................................
aku milik-Mu aku hamba-Mu balaslah cinta dan rinduku pada-Mu.
27 RAMADAN 1436H
14 JULAI 2015.
Tak di dunia, di akhirat itu sangat pasti.
Like   Comment   
Moga ruh kekanda tuanku di tempatkan ke dalam golongan hamba-Nya yang beramal soleh. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Selamat Hari Keputraan Maharaja Kutai Mulawarman moga berjaya dunia akhirat. AAmiin.
Yang pergi didoakan bahagia di Jannah yang ada moga teruskan perjuangan sebagai khalifah-Nya dengan rasa syukur dipanjangkan umur dalam kebajikan. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Ada Kebahagiaan Ada kegembiraan di saat Keputraan Maharaja Kutai Mulawarman Kakanda Dari Maharatu Agung Berpulang Kerahmatullah.......inallillahi Wainnaillahirajiun
Like   Comment   
KITA LAHIR KE DUNIA BERGELAR KHALIFAH ALLAH AZZAWAJALLAH
Rusdal Fajr St Inayatsyah
Zawawi Arroji
...Continue Reading
Like   Comment   
KITA LAHIR KE DUNIA BERGELAR KHALIFAH ALLAH AZZAWAJALLAH
Rusdal Fajr St Inayatsyah
Zawawi Arroji
...Continue Reading
Like   Comment   
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...

Siti Haliza feeling thankful
SELAMAT HARI RAYA SEMUA
MAAF ZAHIR&BATIN...
Like   Comment   
MOGA KITA MENDAPAT RAHMAT KASIH SAYANG ALLAH, PENGAMPUNAN ALLAH DAN DILEPASKAN DARIPADA AZAB API NERAKA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH SAYANG ALLAH
PERTENGAHAN RAMADAN MENDAPAT PENGAMPUNAN ALLAH
HUJUNG RAMADAN DILEPASKAN DARIPADA AZAB API NERAKA ALLAH
...Continue Reading
Terrazas de cultivo.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like   Comment   
MOGA AMALAN DI BULAN RAMADAN MEMBAWA KEBAHAGIAAN DAN KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Aku lihat RAMADHAN seperti kejauhan...
Lalu kusapa ia...
"Hendak ke mana?"
Dengan lembut ia berkata, "Aku harus pergi, JAUH & LAMA.
Ramadhan berbicara lagi, "Tolong sampaikan pesanku untuk semua orang MUKMIN:
"Syawal akan tiba sebentar lagi, ajaklah SABAR untuk menemani hari-hari dukanya, dakap eratlah ISTIQOMAH saat ia kepenatan dalam perjalanan TAQWA, bersandarlah sekuat2nya pada TAWADHU saat kesombongan menyerang dari pelbagai hala, mintalah nasihat QUR'AN & SUNNAH di setiap masalah yang dihadapi...
Sampaikan juga salam & terima kasihku untuk para mukmin kerana telah menyambutku dengan kesyukuran dan sukacita dapat mengumpul ganjaran berganda dan melepas kepergianku dengan pilu dan derai air mata...
Semoga Allah menerima segala amalan kalian...
Kelak akan kutunggu dgn setia dan kusambut di SYURGA dari pintu AR RAYAN..."
...
Sahabat2 yg dicintai sekelian, selamat meraih pahala terbaik di detik-detik terakhir RAMADHAN...
Masih ada beberapa hari lagi sebelum RAMADHAN pergi...
Doaku buat semua yg dikasihi:
"Ya ALLAH, andai di hari ini ada diantara hamba2-Mu yang akan Engkau angkat darjatnya, akan Engkau ampuni dosa2nya, akan Engkau lapangkan rizkinya, akan Engkau muliakan keturunannya, akan Engkau indahkan akhlaknya, akan Engkau berkati segala hartanya dan akan Engkau lepaskan dari semua kesulitannya terutama dari bakaran api neraka...
Maka dengan izinMu yg Maha Pemurah, Maha Mengasihani dan Maha Mulia, jadikanlah daku dan seluruh ahli keluargaku dan juga sahabat2ku yg sdg membaca ini beserta keluarganya sebaik2 hambaMu yg memperolehinya...
Aameenn....Aameen Ya Rabb
Like   Comment   
BAHASA ARAB BAHASA ILMU BAHASA MELAYU BAHASA KETUHANAN
MEMBINA TAMADUN MENGENAL CINTA ALLAH
BANGSA ARAB DAN BANGSA MELAYU
...Continue Reading
BANGSA ARAB DAN BANGSA MELAYU
Kajian populasi manusia 2009, umat islam seluruh dunia berjumlah lebihkurang 1.57 billion. Bangsa Arab hanya 20 peratus daripada jumlah itu.
Kajian team Al khawater, Bangsa Arab dikenali dengan TIGA PERKARA ini pada zaman ini.:-
1~SHISHA
2~TARIAN GELEK
3~MAKANAN ARAB
Bahasa Arab ~ Bahasa Ilmu
Bahasa Melayu ~ Bahasa Ketuhanan
Bahasa Asal ~ Bahasa Arab dari Bahasa Melayu.
Nak tahu Islam = Belajar dengan Arab
Nak faham Islam = Belajar dengan Melayu...
Tapi orang melayu sekarang dah ramai yang diarabkan...
grin emoticon
Like   Comment   

KOLEKSI KARYA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA
SEMPENA AIDILFITRI 1436H
SALAM AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN
...Continue Reading
Salam dihulur...maaf dipinta...andai terdapat silap & kata....maaf zahir batin...Salam Kemeriahan Aidilfitri 1436-H...hati-hati memandu pulang ke desa di musim perayaan...ingatlah yang tersayang....minal aidil walfaizin....Senandung Kemeriahan Syawal
Like   Comment   
  • Rabeah Binti Mohd Ali

drtuah added a new photo.
19 hrs ·



PETIKAN WALL GRUP SRI PEMANGKU ADAT & RATU RIMBA NIAGARA
8 SYAWAL 1436H
24 JULAI 2015

Ratu Rimba Niagara MOGA RAKAN ALAMMAYAKU SUDI TERIMA AKU SEBAGAI SAHABAT SEJATI DUNIA AKHIRATNYA SEIKHLAS HATI KERANA ALLAH TAALA AAMEEN
Like · Reply · November 25, 2013 at 3:03pm

Rabeah Binti Mohd Ali ILMU ADALAH LEBIH PENTING KERANA ILMU AKAN MENGUBAH SIKAP DARIPADA NEGATIF KEPADA POSITIF

November 24 2013 - 21;26PM

determine the attitude

the longer I live, the more I realized
Would influence the attitude in life

Attitude is more important than knowledge,
than money, than chance,
than failures, than successes,
than anything that might be said
or a person.

Attitude is more important
rather than appearance, giftedness, or skill.
The most amazing thing is
We have the option to produce
attitude that we had on that day.

We can not change the past
We can not change people's behavior
We can not change what happened for sure

One thing we can change
is one thing we can control,
and that is our attitude.

I am convinced that life is
10 percent of what is actually happening to us,
and 90 percent is how we deal with it attitude.

menentukan sikap

semakin lama saya hidup, semakin saya sadar
Akan pengaruh sikap dalam kehidupan

Sikap lebih penting daripada ilmu,
daripada uang, daripada kesempatan,
daripada kegagalan, daripada keberhasilan,
daripada apapun yang mungkin dikatakan
atau dilakukan seseorang.

==============================================
Sikap lebih penting
daripada penampilan, karunia, atau keahlian.
Hal yang paling menakjubkan adalah
Kita memiliki pilihan untuk menghasilkan
sikap yang kita miliki pada hari itu.

Kita tidak dapat mengubah masa lalu
Kita tidak dapat mengubah tingkah laku orang
Kita tidak dapat mengubah apa yang pasti terjadi

Satu hal yang dapat kita ubah
adalah satu hal yang dapat kita kontrol,
dan itu adalah sikap kita.

Saya semakin yakin bahwa hidup adalah
10 persen dari apa yang sebenarnya terjadi pada diri kita,
dan 90 persen adalah bagaimana sikap kita menghadapinya.

By Dr Rubianto Tatono

Demi Waktu

Bulan di atas perahu
Sendu

Cemara di kaki gunung
Termenung

Lolong di keheningan malam
Kelam

Pengemis di ujung kota
Duka

Ku tahu waktu menjanjikan berkah
Kuburu, pantang menyerah
Apalagi pasrah

Jakarta, 20 Januari 2004
Puisi Karya
- Susilo Bambang Yudhoyono -

MOGA MATLAMAT HIDUP KITA JELAS KE MANA KITA SETELAH MATI. AAMEEN.

MrUncle Jay Moga dimasukkan ke Syurga dan dijauhkan azab neraka Jahannam. Aameen.

Ratu Rimba Niagara. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari
Dari zaman para sahabat Rasulullah saw lagi, umat Islam pada masa itu sudah mula berpecah pecah kerana taksub kepada ideologi politik masing masing sehingga terbentuknya golongan serta mazhab seperti Khawarrij , Syiah & Mu'tazilah sehingga memerangi Sunni...maka tak peliklah punca perpecahan umat Islam hari ini hanya kerana taksub kepada ideologi politik masing masing sehingga kembali hidup berpuak puak seperti zaman jahiliah

Ratu Rimba Niagara KETIKA NABI MUHAMMAD SAW BERTEMU TUHAN DI SIDRATUL MUNTAHA , ALLAH SWT BERTANYA KEPADA NABI, 'SIAPAKAH YANG MENJADIKAN ALAM SEMESTA INI,' RASULULLAH MEJAWAB, 'KAU YA ALLAH , AKU INI SIAPA PADAMU, NABI TERSIPU MALU LALU ALLAH MEMJAWAB,' HAMBAKU YANG MENCINTAIMU ADALAH KEKASIHKU,'

ALLAHU AKBAR BETAPA ALLAH MEMULIAKAN HAMBA-NYA YANG MENCINTAI NABI MUHAMMAD SAW. MOGA KITA TERGOLONG HAMBA ALLAH YANG MENCINTAI NABI MUHAMMAD SAW SEIKHLAS HATI KERANA ALLAH TAALA SEBAGAIMANA NABI MUHAMMAD MENCINTAI SEMUA UMMATNYA KERANA ALLAH TAALA. DAN KITA SEMUA MENDAPAT SYAFAAT NABI MUHAMMAD SAW. AAMIIN.



HIDUPKU ADALAH CITA-CITA DAN PERJUANGAN

Duhai pejuang sasteraku ...
Hidupku adalah perjuangan
Hidupku adalah cita-cita
Cita-cita yang tak akan padam
Walaupun cuba dipadamkan oleh tsunami membadai-badai
Cita dan perjuanganku akan terus tegar
Akan kucuba pertahankan selagi nyawa di kandung badan
Makanya aku hanya memerlukan
Rakan seperjuanganku
Yang memahami komunikasiku
Aku memahami komunikasinya
Andai komunikasi seiring sejalan
Ayuhlah kumenantimu kerana ingin kugenggam hatimu
Untuk setia menjadi rakan seperjuanganku sampai nyawa kuselesai
Andai di atas kesibukanmu
Maafkan daku jadilah kita cuma sahahat puisi di bayu mega senja
Itu sudah memadai buatku...moga di Syurga nanti kau menjadi sahabatku kita bisa berpuisi nan indah-indah bersama-sama In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

RATU RIMBA NIAGARA
22 Zulkaedah 1434H
28 September 2013


LEMORIA NUSANTARA

Andai kita saling payung memayungi
semuanya terlindung dari hujan dan panas
asalkan hati tiada bahang membahang
sering membakar hati yang redup

Andai semuanya saling bergotong royong
seperti falsafah bala tentera semut nan setia
semuanya damai dong
malah akan menjadi
mercusuar dunia sebagai satu bangsa
lemoria Nusantara...
lemoria Indonesia
lemoria Malaysia
lemoria Brunei,
lemoria Singapura,
lemoria Thailand
maka ayuhlah sekarang ini kita rebut peluang
dalam rasa kebersamaan untuk menjadikan Nusantara ini
MERCUSUAR DUNIA YANG DIKAGUMI
percayalah jika tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya
dimana ada kemahu di situ adalah jalan
bayangkan di peta minda,' NUSANTARA INI AKAN KUJADIKAN MERCUSUAR DUNIA DIKAGUMI SELURUH DUNIA'
IN SHAA ALLAH AAMIIN .

RATU RIMBA NIAGARA
22 Zulkaedah 1434H
28 September 2013M


ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU

Duhai pejuang sastera
Ada Syurga di wajahmu
Ada ketenangan di setiap lantunan puisimu
Ada hati semurni Syurga milikmu
Kau berkata bukan mengikut hati
Kau berkata mengikut mata hatimu yang penuh kasih sayang
Tika hati tidak mampu bicara
Lesu seluruh jasad keperwiraan
Yang dikatakan selama ini tertulangkan besi beruratkan dawai
Sebenarnya terbelenggu di sangkar besi
Tidak tahu berbuat apa-apa lagi
Segala usaha telah didayakan
Semuanya dicantas oleh pertualang bangsa
Tega menjadi perisikan kepada tentera yahudi laknatullah
Mana lagi hendak dipercayai
Karena tidak tahu membedakan
Mana satu kawan
Mana satu lawan
Kawan jadi lawan
Lawan jadi musuh
Perjuangan terhenti di situ
Bagi seorang yang bergelar pejuang keamanan dunia
Tak akan diherankan
Pada yang cuba mencantas dan menghalang
Semuanya tidak akan pernah mematikan semangat juang
Berjuang...bejuang...berjuang...
Berjuang hingga ke tetesan darah terakhir
Duhai pejuang sasteraku
Teruskan perjuangan
Menebarkan puisi-puisi mu nan indah
Bagi mengindahkan hati-hati Tentera Mujahid
Agar bangkit dengan satu semangat
AKU CINTA ALLAH
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
NYAWAKU INI JADI TARUHAN
DEMI CINTAKU PADA-MU ALLAH
ALLAH AKU BERJUANG KARENA-MU
TERIMALAH FISABILILLAHKU INI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 September 2013
22 Zulkaedah 1434H
(PUISI INI DIILHAM ISTIMEWA UNTUK SEMUA PEJUANG SASTERAKU MOGA SUKSES DALAM PERJUANGANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)

Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) percaya kemajuan suatu bangsa tergantung pemimpinnya. Jika pemimpin kita tidak kapabel dalam menjalankan tugas, maka bangsa itu akan berantakan. "Seribu kambing dipimpin oleh seekor harimau akan mengaum semua. Tetapi, seribu harimau dipimpin kambing akan embek semua".‪#‎GerindraBergerak‬#NilaiNilaiPendekarPejuang
Like Comment
Inspirasi Taming Sari likes this.


PETIKAN WALL GERINDRA, GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA , MELAYU BANI JAWI & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
24 RAMADAN 1436H
11 JULAI 2015


ILHAM KURNIAAN-NYA BAGAIKAN AIR TERJUN NIAGARA MAKANYA AKU BERSYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA LALU KUKONGSIKAN/BAGIKAN KEPADA RAKAN ALAMMAYAKU TERSAYANG MOGA ALIRAN KARYA-KARYA YANG KUTULIS MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


"Moga Kalam Allah yang dipelajari, dibaca, diajar , dihafal dan diamalkan menjadi peguam bela di alam barzah dan memberi Syafaat di hari Akhirat kita semua. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin."


HADIAH KITA YANG PALING BERHARGA APABILA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR JIKA ITU KITA BERJAYA MENJAWABNYA ITULAH HADIAH YANG LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA. MANALAHLAH TAHU BERKAT KITA BERTEMAN FB WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA YANG SERING BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DENGAN MEMADAMKAN KEEGOAAN DIRI SENDIRI YANG SENTIASA BERPERASANGKA MAZMUMAH DALAM BERTEMAN FB.DEMI-NYA KITA LUPAKAN DARJAT SIAPA PUN KITA KERANA KITA BERASAL DARI ROH DAN BERAKHIR DENGAN ROH JUGA .MOGA ROH KITA SUCI SESUCI TIKA BERSUMPAH SETIA DENGAN TUHAN BAHAWA, 'ENGKAULAH TUHAN KAMI YANG KAMI SEMBAH TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU ,KAMI BERSUMPAH AKAN MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI-MU SELARI DENGAN KEHENDAK-MU'

SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
BENARLAH APA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI MENG-AGUNGKAN-NYA
MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG ADA
DI TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI
MENZIKIRKAN NAMA-NYA DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
TERLALU MAHA AGUNG-NYA MU YA ALLAH
TIADA TUHAN LAIN LAYAK DISEMBAH KECUALI ENGKAU
ENGKAU SAJA YANG DI AGUNGKAN OLEH SEMUA
MAKHLUK 7 PETALA LANGIT 7 PETALA BUMI
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHHU AKBAR



'YA ALLAH AMPUNKAN AKU
AMPUNKAN SEMUA KELUARGAKU
SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU
DAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU
TEMUKAN KAMI DI SYURGA-MU
BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH
UNTUK BERSAMA MEMANDANG WAJAH-MU
AAMIIN YA RABBAL ALAMIIN.'


Boleh luangkan masa anda 1 saat untuk membaca istighfar ?
Alhamdulillah, terima kasih... ||


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU
AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT
ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA


YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU
JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS APA YANG ENGKAU TAKDIRKAN
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA


YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI

RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT
YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA


RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.


NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA NAFAS TERHENT BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP , MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN



KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita



PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
8 SYAWAL 1436H
24 JULAI 2015



0 comments:

Post a Comment

 
;