Sunday 20 September 2015

NUSANTARA SEHATI SEJIWA (197) KESUKSESAN BUKAN DIUKUR DENGAN HARTA KEKAYAAN


NUSANTARA SEHATI SEJIWA (197) KESUKSESAN BUKAN DIUKUR DENGAN HARTA KEKAYAAN
Saudaraku, kita seringkali mengukur kesuksesan manusia itu dari segi harta kekayaannya. Semakin kaya seseorang, maka semakin sukseslah dia di mata kita. Atau, makin seseorang banyak gelarnya maka makin sukses. Padahal orang sukses dalam ajaran Islam bukanlah karena alasan banyak harta, bukan yang banyak gelarnya. Orang sukses dalam ajaran Islam adalah orang yang bisa menjadi manfaat bagi orang lain dan lingkungannya.
Rosululloh Saw. bersabda, “Sebaik-baik manusia adalah yang bermanfaat bagi manusia lain.” (HR. Thobroni, Daruquthni).
http://www.smstauhiid.com/aagym-hidup-bermanfaat-ciri-kesu…/
  • You and 7,045 others like this.
  • 717 shares
  • Comments
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
  • Rabeah Binti Mohd Ali KITA SEMUA TAHU HIDUP INI SEMENTARA TAPI KITA SERINGKALI LUPA TENTANG HIDUP YANG KEKAL ABADI DI NEGERI AKHIRAT. MOGA HIDUP KITA YANG SINGKAT INI BERMANFAAT UNTUK HIDUP YANG SELAMANYA DI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    LikeReply1 min
  • Rabeah Binti Mohd Ali DEMI MENDAPAT KASIH SEJATI ILAHI

    Penyakit Orang Kita:
    Kita miskin kita dibenci.
    Kita susah kita dikeji.
    Kita meminta kita dicaci.
    Kita kaya kita didengki.
    Kita lebih kita dikhianati.
    Kita dicari bila kita dihajati.
    Kita mati baru dia puas hati.

    AKU DISISIHKAN KERANA AKU MISKIN

    Kerana aku miskin ke mana pergi aku dibenci
    aku disisihkan kerana aku miskin
    aku dihina kerana aku miskin
    aku dipersendakan kerana aku miskin
    Hidupku susah ke mana pergi aku dikeji
    kerana itu aku disisihkan
    aku dipandang bagaikan sampah menjijikkan
    sehinggakan aku merasa terpencil bila berada di hadapan orang kaya
    aku tak mahu duduk sebaris dengan orang kaya
    kerana tidak mahu mereka beranggapan aku mahu menumpang kekayaan mereka jadi aku bawa diri aku menyendiri sendiri
    kebaikan yang aku beri racun juga yang dibalas
    sehinggakan aku trauma untuk berbuat kebaikan kepada manusia
    sedangkan aku buat kebaikan kerana aku sayang semuanya kerana Allah Taala, bagiku hidupku indah dengan kasih sayang
    tapi kasih sayang dinilai dengan kekayaan
    adakah aku miskin aku tidak layak memiliki kasih sayang?
    adakah bilamana aku sudah kaya raya semua manusia akan menyayangiku?
    jika begitu sifatnya manusia kayakan aku Ya Allah...
    aku mahu kaya raya agar semua manusia menyayangiku kerana hidupku indah dengan kasih sayang setulus-Nya kerana-Mu...

    Bilamana aku kaya raya semua orang akan puji aku tapi apalah makna pujian jika pujian itu membuatkan aku riak membangga diri aku tenggelam dalam pujian manusia nauzubillah

    Bilamana aku kaya raya semua orang akan sanjungi dan sayang aku sedangkan semasa aku miskin aku dihina dikeji dipandang macam sampah menjijikkan akan kubuang rasa kesalku semasa aku miskin dihina kusambut Syukur Alhamdulillah aku dapat kasih sayang yang kudambakan selama ini kerana kasih sayang inilah hendak kubawa sampai di Syurga.
    Di dunia ini manalah ada kasih sayang sejati melainkan Kasih Sayang Allah Azzawajallah kepada hamba-Nya maka Tuhanku sajalah kasih sayang sejati selama-Nya.

    Kerana ingin mendapat kasih sayang sejati Allah swt aku mesti terima hakikat sabar mendapat kasih sayang seluruh manusia ketika aku miskin ketika aku kaya.

    Ketika aku miskin aku sabar
    Ketika aku kaya aku sabar
    Moga dalam semua perkara aku sabar
    Walaupun hati terluka dilukai
    Demi Mendapat Kasih Sayang Sejati Ilahi

    Karya Ratu Rimba Niagara,
    6 Zulhijjah 1436H
    20 September 2015
    LikeReply2 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali AKU SI JAHIL MAHUKAN ILMU KEMANISAN IMAN

    Aku cemburu 
    orang yang solat
    sebab aku tak solat

    aku cemburukan
    orang yang berqiamulail
    sebab aku tak tahu apa itu qiamulail

    aku cemburukan 
    orang yang pandai mengaji
    sebab aku tak pandai 

    aku cemburukan
    orang yang berpuasa
    sebab aku tak pernah berpuasa

    aku cemburukan 
    orang yang pergi haji
    sebab aku belum pergi

    aku cemburukan
    mereka yang bersedekah
    sebab aku bakhil

    aku cemburukan 
    mereka yang berzakat
    sebab aku tak berzakat
    biarpun harta melimpah ruah

    aku cemburukan
    mereka yang suka berbuat baik
    sebab aku anti kebaikan
    sukakan kejahatan

    aku cemburukan 
    mereka yang suka berkata yang baik
    sebab aku suka mengumpat mengeji 
    menyakiti hati orang 
    aku rasakan akulah yang kaya
    akulah yang berkuasa
    akulah yang mempunyai segala yang
    manusia idamkan kemewahan hidup di dunia ini

    baru aku tahu kini
    sebenarnya aku terpedaya dengan
    keegoaanku sendiri yang leka dan lalai

    salah aku juga 
    punca aku cemburu kepada mereka
    kerana aku tak tahu
    apa itu 
    syahadah
    solat 
    puasa
    zakat
    menunaikan haji di Mekah
    Rukun Islam
    yang mesti diamalkan 
    dan diimani oleh semua
    orang Islam selagi 
    hidup mesti dilakukan
    kerana taatkan perintah Allah.

    Ya Allah ...aku jahil
    aku tak tahu semua ilmu
    yang patut kutahu
    mulai 
    detik ini
    saat ini
    sampai bila-bila pun
    aku mahu belajar 
    ilmu yang patut aku tahu
    ilmu kemanisan iman.

    Ya Allah...bukakan
    hatiku seluasnya
    untuk
    mencari
    dan
    memiliki 
    ilmu kemanisan iman.

    Ya Allah...bukakan
    hati bakal guru-guruku
    mengajarku dengan setulusnya keranaMu
    biar ilmu yang dicurahkan
    meresap terus ke dalam 
    roh dan jasadku.

    Yang aku tahu
    neraka tempat yang mengerikan
    dan menakutkan
    segala azab sengsara akan
    dibalas kepada orang yang lalai
    lalai berpunca kerana tak berilmu
    jahil kenapa aku dihidupkan di dunia ini
    aku tak mahu menjadi si jahil yang ego
    rugi dunia akhirat!

    Yang aku tahu
    Syurga tempat segala nikmat yang mengasyikkan
    dihadiahkan kepada orang yang taat kepada Allah
    orang yang semasa hidup di dunia ini 
    merasai kemanisan iman.

    Ya Allah aku perlukan Ilmu Kemanisan Iman
    agar aku dapat mencintaiMu dengan setulus hatiku.

    Ya Allah terimalah taubatku
    kerana aku si jahil yang sombong
    hidupku selama ini menyeksakan 
    rohku sendiri
    kesian rohku yang terseksa... 
    berduka di atas kejahilanku.

    Duhai roh maafkan aku 
    biarkanmu terseksa dan berduka
    aku terlalai untuk
    menunaikan keperluanmu
    iaitu ilmu Kemanisan Iman
    akan ku belajar dan memiliki
    Ilmu Kemanisan Iman
    tanpa jemu dan bosan
    sehingga terhenti nafasku!

    Karya: Ratu Rimba Niagara
    20 Jun 2011
    LikeReply4 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH ENGKAU RAJAKU ALLAH ENGKAU KEKUATANKU

    Allah Kau Penciptaku
    Allah Kau Rajaku
    Raja Yang Menguasai Kerajaan Langit dan Bumi
    Raja Yang Menguasai Di Hari Pembalasan Hari Akhirat
    kusembah-Mu kerana Kau Tuhanku
    kusembah-Mu kerana Kau Rajaku
    hanya Engkau saja yang layak disembah
    hanya Engkau saja yang layak memakai pakaian kesombongan
    kerana segala yang hidup di muka bumi ini Engkaulah yang ciptakan
    seindah kejadian dan Engkaulah yang berkuasa mematikan yang hidup
    sehebat manapun manusia tidak layak disembah kerana manusia
    tidak berupaya mencipta walaupun seekor nyamuk
    dan manusia akan mati
    Segala takdir manusia dalam genggaman-Mu
    sebab itu Engkau Pengurus takdir hidup matiku
    yang terbaik ...
    takdirkan hidup matiku ke jalan yang Kau redhai
    agar hidup matiku dalam kebaikan
    beramal dalam redha-Mu...
    mencurahkan bakti kepada manusia ikhlas hati kerana-Mu...
    bukan untuk dibanggakan bukan untuk mendapat pujian manusia...
    Allah hanya Engkau tempat aku meminta pertolongan
    Allah hanya Engkau tempat aku meminta segala hajat
    sebelum aku dijemput-Mu abadi di alam akhirat...
    berilah aku kesempatan menjadi hamba-Mu...
    sepertimana sumpah setiaku ketika aku berada
    di alam rahim ibuku
    mengaku Engkau Tuhanku
    hanya Engkau saja yang layak disembah
    Tiada Tuhan lain kecuali Engkau
    apa saja yang Engkau takdirkan padaku aku redha
    dengan harapan Engkau redhai hidup matiku
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
    ...................................................................
    aku hamba-Mu Allah Engkau Tuhanku Engkau Rajaku
    9 Syawal 1435H
    5 Ogos 2014

    aku ummatmu yang mencintaimu demi-Nya Ya Rasulullah Kekasih Allah
    25 Syawal 1435H
    21 Ogos 2014
    LikeReply5 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali KALBUKU HANYA TERPANA DZAT CINTANYA

    Kalbu hanya terpana Dzat CintaNya,
    Segala yang didengar dipandang hanyalah Dia;
    Beruntunglah para pencintaNya,
    MencintaiNya abadi tanpa hentiNya.

    MencintaiNya abadi tanpa hentiNya,
    Degupan jantung seiring zikir padaNya;
    Bicara seiring kalbu moga dikabulkanNya,
    Hidup dan mati hanyalah untukNya.

    Hidup dan mati hanyalah untukNya,
    Tiada yang berharga melainkan cintaNya;
    Siang dan malam pagi dan petang memikirNya,
    Bertahta di hati hanya cintaNya.

    Bertahta di hati hanya cintaNya,
    MelupakanNya seakan terhenti degupan jantung;
    Jasad dan roh tenang bila mengingatiNya,
    Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang.

    Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang,
    Tangisanku ini takkan berhenti selagi Kau tidak membalasNya;
    Saat ini dan tika ini jiwaku melayang,
    Bersama rindukanku padamu tanpa hentinya.

    Bersama rinduku padamu tanpa hentinya,
    Apalah erti hidup ini,
    Jika Kau menolak cinta sedihnya,
    Sedihnya aku muhasabahlah diri sendiri.

    Sedihnya aku muhasabah diri sendiri,
    Aku hambamu yang banyak kelalaian;
    Duhai Yang Maha Pengampun ampuni aku ini,
    Pengampunanmu sentiasa kuharapkan.

    Pengapunanmu sentiasa kuharapkan,
    Kan kuperbaiki segala yang kurang;
    Kulakukan demimu Ya Tuhan,
    Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang.

    Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang,
    Dengan KekuasaanMu bukakan Khashaf CintaMu;
    Agar seluruh hidupku tertumpu hanyalah Kau Yang Maha Penyayang,
    Tiada apa yang lebih bermakna jika kumiliki Khashaf CintaMu.

    Tiada apa yang lebih bermakna jika kumiliki Khashaf CintaMu,
    Biarpun sepenuh bumi emas kau berikan padaku;
    Kalbuku tetap terpana dalam Dzat CintakanMu,
    Cinta sepenuh bumi sepenuh kalbu hanyalahMu.

    Dengan RahmatMu Yang Maha Agong Ya Allah ,
    Mulianya kalimah SyurgaMu:
    LaaillaahaillaAllah MuhammadaurRasulullah,
    Kau balaslah cintaku cinta para pecintaMu.
    Amin Ya Rabbal A'Lamin

    Karya: Putri Rimba Niagara
    13 Jun 2012
    Yesterday at 5:58am · Like · 1
    Rabeah Mohd Ali surat Ar-Rad : 28:

    “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”

    (wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

    BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH

    Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
    (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

    DUNIA YANG HINA

    Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
    (Riwayat al-Tirmizi)

    Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
    LikeReply8 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali PANTUN NUR HIDAYAH KASIH

    Allah Allah Allah Kau yang kuPuja,
    Allah Allah Allah Kau yang kuAgungkan;
    Di mana saja Kau tak kulupa,
    CintaMu Maha Agung sentiasa dizikirkan.

    Allah Maha Besar Sebesar BesarNya,
    KuasaMu mengatasi segala yang ada;
    Rugi dunia akhirat jika melupakanNya,
    Yang diburu saham akhirat sebagai membalas cintaNya.

    Maha Suci Allah,
    Kau wujudkan daripada tiada kepada ada;
    Tiada yang mustahil bagiMu Ya Allah,
    Aku pasrah atas segala ketentuanNya.

    Allah dan Muhammad nama yang kupuja,
    Dari lubuk hati bawa ke mati;
    Moga Kalimah Laa ilaaha illallah setiasa dijaga,
    Kerana kalimah itu membawamu ke Syurga nanti.

    Laa ilaaha illallah kumohon keredhaanMu,
    Ya Allah lancarkan lidah mengucapkan di hari nazakku;
    Agar dapat kutinggalkan jasadku dalam redhoMu,
    Rohku tenang bertemuMu Ya Allah Perkenankan doaku.

    Segala ada di langit di bumi kepunyaan Allah,
    Janji Allah semuanya benar;
    Tetapi manusia melupakan Allah,
    Sampai di negeri akhirat baru tahu benar.

    Ya Rasullullah Ya Kekasih Allah,
    Kurindumu terbawa dalam mimpi;
    Perjuanganmu tidak pernah mengalah,
    Terimalah aku mendapat syafaatmu nanti.

    Wangian cintamu pada umatmu seharum kasturi,
    Cintamu pada kami tidak akan dilupai;
    Kasihmu pada kami akan terpatri,
    Dunia dan akhirat menjadi saksi.

    Kelihatan bebayang masjid di tapak tanganku,
    Air wuduk disapukan ke wajahku:
    Moga Nur Hidayah KasihMu terpancar diwajahku,
    Aku bersyukur dalam sujudku.

    Di bumi ini aku bersujud padaNya,
    Dengan penuh keinsafan terimalah taubatku;
    Segala Kerajaan Bumi dan Langit Kau yang punya,
    Di bumi ini juga aku kembali kepadaMu.

    Tika aku bersujud padaMu,
    Serasa Kau hampir denganku;
    Kubersujud penuh kusyuk,
    Moga Kau terima solatku.

    Takbir rukuk dan sujudku keranaMu,
    Kusahut panggillanMu pabila sampai waktu;
    Berkata-kata denganMu roh dan jasadku,
    Moga Kau terimaku menjadi kekasihMu.

    Berzikir memujiMu mengundang rindu,
    Semakin kulafaz ZatMu meresap di qalbu;
    Rohku syahdu dalam sendu,
    Jasadku bersyukur dalam qalbu.

    Membaca KalamMu hatiku pilu,
    Mengalunkan KalamMU penuh syahdu;
    Seolah berada di Taman SyurgaMU,
    Berkata-kata denganMu rasa tak jemu.

    Setelah solat kuberdoa padaMu,
    Mohon Kau perkenankan doaku;
    Kuterus merayu dalam doaku,
    Agar Kau terimaku menjadi kekasihMu.

    Di pagi yang hening ini,
    Munajatku dengan linangan air mata;
    Kutahu Kau mendengar rintihanku ini,
    Kupohon hidayah KasihMu selagi hayatku ada.

    Al-Quran sentiasa di sampingnya,
    Dibaca berulang kali tanpa jemu,
    Setiap surah dihafal dalam mindanya,
    Menjadi peguam bela di kuburmu.

    Tunas pepohon iman dewasa dalam iman,
    Hidup dan mati dipasrahkan kepadaNya;
    Tiada apa yang berharga melainkan kemanisan iman,
    Apabila cinta padaNya mengatasi segalaNya.

    Wajah berseri bak penghuni Syurga,
    Senyuman ikhlas menawan iman;
    Hidupmu ke dunia seperti ahli Syurga,
    Mengundang Hidayah Kasih dalam keimanan.

    Ceriakan hidupmu setiap hari,
    Jadikan sahabat terbaik untuk sahabatmu;
    Setiap hari saling ingat mengingati,
    Hingga ke mati dikenang jasamu.

    Duhai yang dihormati sahabatku,
    Kau menyampaikan ilmu tanpa jemu;
    Moga ilmumu mengusik qalbu,
    Qalbu jasad dan roh rakan-rakanmu.

    Ya Allah Kau Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,
    Kasih sayangMu tidak terbatas;
    Suburkan hati kami saling sayang menyayang,
    Hanya semata keranaMu kasih yang Teratas.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    13 Jun 2012
    LikeReply10 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali Berbahagialah jiwa-jiwa yang tenang nampak jalan-jalan KETUHANAN . Tenang semasa hidup tenang semasa berjumpa TUHANnya.

    ALHAMDULILLAH

    Alhamdulillah
    Jika kita tergolong hamba-Nya
    Yang bersujud kerana-Nya

    Alhamdulillah
    Jika kita
    Bila sampai waktu
    Bertemu dengan-Nya
    Dalam redho lagi diredhai

    Alhamdullilah
    Moga doa kita
    Dimakbulkan Allah
    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    RATU RIMBA NIAGARA
    10 Jun 2012

    surat Ar-Rad : 28:

    “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”

    (wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKu..dan masuklah ke dalam SyurgaKu.
    LikeReply18 mins
  • Abdul Wahab Kesuksesan menurut Allah, apabila manusia terhindar dari neraka dan masuk surga itulah kesuksesan yg besar fauzan 'adlimah
    LikeReply3221 hrs
    • Andi Asse Benar,

      "Siapa yang dihindarkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam surga, maka sesungguhnya dia telah memperoleh keuntungan/kesuksesan yang agung". Al-Qur'an


      Maha Benar Allah dalam setiap firman-Nya 

  • Iye' If Manusia yg sukses adl manusia yg berakhlak baik dan bisa menjalankan hartanya atas dasar keimanan kpd Allah dan segala kegiatan dilakukan semata2 mengharap ridha Allah SWT...." Tetap semangat utk perbaikan diri"...
    LikeReply1221 hrs
  • Rety Usman dijaman sekarang hidup sukses indikatornya seberapa banyak harta dan tahta ( pangkat dan jabatan) yg diperolehnya,,bukan diukur dari kemanfaatannya bagi org lain,,, yg sehrsnya kita cari RIDHO ALLAH yg diawali dr niat ,,,,bukan karena bantu org agar dipuji orglain ,,kayak fenomena skrg ,,,,mau sholat aja distatus dlm FB ,,astagfirullah,,,
    LikeReply413 hrs
  • Deliana Via Ya Allah beri aku jalan,agar hari tuaku ini,bisa bermanfaat bagi sesama,tidak menyusahkan orang lain.
    LikeReply320 hrs
  • Ayah Tika ke suksesan adalah orang yg bisa mengendalikan hawa nafsu
    LikeReply316 hrs
  • Harisul Islam Tolong jelaskan kata (manfaat untuk oarang lain)dalam.hadis ini? Karna orang kafir pun bermanfaat bg kaumnya dan yg lainya
    LikeReply321 hrs
  • Rofi Ainun kita selalu terlena dan terbiasa dg pandangan dhohir,"mata" dan lupa bahwa kita juga punya mata yg tidak kelihatan, yaitu mata batin...... bila kita terbiasa mencintai sesuatu sesuai dg yg apa kita lihat ,terus bagaimana kita bisa mencintai Allah dan Rasulnya yg nota bene tidak terlihat oleh mata??.....
    LikeReply220 hrs
  • Hidayah Suchaemi Hidup dalam kesederhanaan,tapi tetap berusaha memampukan diri agar hidup penuh berkah ,penuh manfaat bagi org lain meski dalam lingkup terkecil,dan wafat dalam khusnul khotimah...itu jg sukses yg sesungguhnya
    LikeReply219 hrs
  • Martin Djangko Kesuksan manusia , gelar manusia kebanyakan tuk dri sendiri. Mala jdi angku karna harta & gelar. smga umat nabi Muhamat SAW sadar . Karna smua itu haxa titipan Allah. Amin
    LikeReply214 hrs
  • Billy Gems Bank betul betul betul...bermanfaat artinya dibutuhkan bagi yg lainnya
    LikeReply118 hrs
  • Farid Arkan Karena waktu lebih berharga dari harta
    LikeReply114 hrs
  • Batderia Luvfia Anadah Itu sangt benar pk ust...bukn dr harta atau pun kekayan yg kita miliki tp dr niat hti,,,, krn sekrng org bnyk bagah bnyk uang dn hrta,,, smpai lupah am org yg miskin d sekellingny...
    LikeReply117 hrs
  • Erry Herlinda aa aq mau tanya blh apa hukumnya apa bila ada seorg ibu yg menzolimi seorg anak yg udah yatim piyatu.ibu tersebut mengingkari sebuah perjanjian dan ibu tersebut jg sudah tdk memberikan yg sdh menjadi abak tersebut mohon nasehatnya aa.
    LikeReply118 hrs

  • Ceti Ceti Amin smga pra orng yg sukses ataw kya jngn lpa yg d bwah kita
    LikeReply117 hrs

  • Ceti Ceti Tpi trkdang orng kya sllu lpa sma orng miskn tpi buat orng miskin sllu ingin mmbuat hidupya bergna untuk ssma
    LikeReply117 hrs

  • Joko Bodho Bagaimana kalo suksesnya hanya buat orang lain tapi buat sendiri malah terpuruk gemanq tu
    LikeReply121 hrs
  • Smoestica Candy Yaa Allah semoga hamba bisa menjadi hamba yg bermanfaat bagi orang lain yg dpt membuat mereka mengukir senyuman tanpa airmata kesedihan smile emoticon
    LikeReply9 hrs
  • Arnelia Lia Aamiin yaa rabbal'alamin

    Bismillah

    Assalamu’alaikum

    Peluang bisnis Spektakuler yg lagi BOOMING diindonesia 
    yaitu PayTren dari PT.TRENI bersama Ustadz Yusuf mansur 
    Jg bisa dijalankan dimanca negara..
    Yuk saudara/i ku yg di Singapura, Hongkong, Taiwan, Arab, Malaysia dll... buruan dftar n klik
    Www.leadersuksesvsi.com/vp16314

    Butuh bantuan hub 082177375196/ bisa inbox
    LikeReply18 hrs
  • Lahoga Andi Kelana Ya allah smg aku dan klrgku bs bermanfaat bagi orang lain amiiinn
    LikeReply11 hrs
  • Ibu Bian Aminn,semoga hambah selalu menjadi orang yg selalu bersukur atas apa yg allah berikan dlm hidup ini,,,,aminnn
    LikeReply116 hrs
  • Wahyu Jiwa Susanto Mudah2 menjadi orang yg dimaksus...amiiiiin
    LikeReply120 hrs
  • Suardhi Udin Hal hal demikian memang susah di amalkan setidakx ada usaha tuk mencapai amalan tersebut semoga kita mendapat ridho akan amalan walaupun cuma sedikit amiiin
    LikeReply121 hrs
  • Erik Alam Semesta Tp bagaimana AA kalau orang itu dimanfaatkan oleh orang lain,,, apakah itu masih bisa disebut orang yang sukses,,, atau disebut orang yang paling sukses
    LikeReply121 hrs
  • Srikandi Komveksi Namira Srmogah saya salah satu diantara orng2 yg brmanfaat hidup nya
    LikeReply4 hrs
  • Agus Yusup Kesuksesan adalah sekarang lebih baik dari kemarin.
    LikeReply11 hrs
  • Sarti Handoko Amin mudah2an bisa menamalkannya
    LikeReply13 hrs
  • Yatman Bahy Zahran Amin semoga bisa memiliki akhlak seperti itu
    LikeReply14 hrs
  • Alexa Armansyah saya sangat setuju pak yai..
    LikeReply19 hrs
  • Mamah Ziza smoga bsa mlakukan yg brmanfaat,amin ya alloh.
    LikeReply19 hrs
  • Doni Afandi Ustad blh minta no pin bbmx
    LikeReply21 hrs
  • Riki Bagas Semoga qt mampu mjd org yg brmanfaat..
    LikeReply121 hrs
  • Wardah Bae Itukan success dr versi dunia A.....
    LikeReply15 hrs
  • Aida Arhena amiin yaa robal aalamiin
    LikeReply17 hrs
  • Sandy Susanto Amin Ya Allah
    Bersyukur atas pemberianmu Nikmat smile emoticon
    LikeReply21 hrs
  • Sena Amin mdh2an sy bsa brgna bg orang bnyak supaxa sya sukses jugk amin
    LikeReply321 hrs
  • Nihayatuh Muhtaj khoirukum man ta'allamal quran wa allamahu
    LikeReply14 hrs
  • Saputramz Dotkom Jadi tersadar, makasih Aa'...
    LikeReply9 mins
  • Fauzi Warni Setuju sekali pak ustad
    LikeReply19 hrs
  • Pejuang Subuh sesungguhny kesuksesan itu apabila kita bisa mnjadikn dunia ini sebagai sarana untuk mendapatkn keridhoanNya..apabila dia kaya dia jdi dermawan karnaNya..apabila dia miskin dia bersabar karnaNya...apabila ia pintar dia berbagi ilmu karnaNya.apbila ia bodoh ia menuntut ilmu karnaNya...
    LikeReply20 hrs
  • Sukarni Weh Y tapi manusia kabanyakan ngambil tolak ukur sukses teh itu Y pak Ustad
    LikeReply19 hrs
  • Muhammad Syarief Ustman maha benar ya alloh...
    LikeReply15 hrs
  • Nur Aini Siti Aamiin yaa ALLAH yaa robbalamiin,,,insya ALLAH.
    LikeReply19 hrs
  • Mimi Darti SUBHANALLAH...
    heart emoticon ALLAH...
    LikeReply17 hrs
  • La Anil Nina Alhamdulillah lnssallah
    LikeReply21 hrs
  • Aucen Aucen Asalan mu alikum aang,?
    LikeReply20 hrs
  • Syifa Sauqya Moga aku bermamfaat utk org lain. aamiin
    LikeReply21 hrs
  • Eswant Ociiss InsyaAllah. Semoga. Amin..!!
    LikeReply19 hrs
  • Irma Zaenal Arifin Harris Amiin ya robbal' alamiin...
    LikeReply221 hrs
  • Nuraini Amin.
    LikeReply221 hrs
  • Tini Kartini Aamiin
    LikeReply121 hrs
  • Ismia Ismia Aamiin
    LikeReply121 hrs
  • Yuni Subhan Aamiin
    LikeReply121 hrs
  • Muhammad Nugroho Sesungguhnya aurat dari seorang wanita yang sudah dewasa atau sudah mengalami menstruasi adalah SELURUH TUBUHNYA kecuali WAJAH dan TELAPAK TANGAN ...

    Namun bila seorang wanita itu merasa wajahnya cantik atau cakep, sebaiknya dia memakai CADAR untuk me
    nutupi wajahnya agar tidak timbul fitnah bagi laki-laki yang memandang wajahnya yang cantik tersebut ...

    Tidak memakai CADAR ya tidak apa-apa, asalkan seluruh tubuh tertutup termasuk RAMBUT yang harus ditutupi oleh JILBAB yang besar sampai menjulur ke bagian dada, memakai pakaian yang longgar dan lebar sampai pergelangan tangan, memakai ROK yang panjang dan lebar sampai menutupi mata kaki dan memakai KAOS KAKI bila berada di luar rumah ... 

    Sesungguhnya memakai JILBAB adalah kewajiban bagi setiap wanita yang beragama islam, karena perintah memakai JILBAB langsung diturunkan oleh Allah subhana wa ta'ala ... 

    Makanya sungguh BERDOSA BESAR bila wanita muslimah itu tidak menggunakan JILBAB atau dia sengaja tidak mau menutupi RAMBUTNYA dengan JILBAB .... 

    Besok di akhirat, semua wanita yang selama hidupnya di dunia tidak memakai JILBAB dan tidak mau menutup auratnya, maka mereka akan disiksa dan diazab secara keras dan pedih di dalam neraka jahanam, RAMBUT dan kepala mereka akan dibakar sampai hangus dan hancur berkeping-keping di dalam neraka jahanam, RAMBUT mereka yang selalu mereka pamerkan sewaktu hidup di dunia, bahkan ada yang sampai jadi BINTANG IKLAN SAMPO sewaktu hidup di dunia dan tidak mau menggunakan JILBAB untuk menutupi rambutnya, maka kepala-kepala mereka akan disiram dengan air mendidih yang sangat panas di dalam neraka dan rambut-rambut mereka akan dibakar terus-menerus di dalam neraka sampai mereka mengeluarkan air mata darah dan nanah sebagai pembalasan karena mereka sewaktu hidup di dunia tidak mau menggunakan JILBAB dan tidak mau menutup auratnya ... 

    Makanya jangan HERAN, kalo setiap wanita yang mengUPLOAD FOTONYA di FACEBOOK ini dalam keadaan tidak memakai JILBAB, rambutnya terbuka, bahkan ada yang sampai pamer aurat dari bagian tubuh yang lainnya, maka wanita yang modelnya seperti itu mendapatkan DOSA YANG SANGAT BESAR ... karena FOTO dia yang dia UPLOAD di FACEBOOK ini bisa di lihat oleh jutaan orang lain di dunia maya ... 

    HARI GINI NGAKU WANITA MUSLIMAH TAPI GAK PAKE JILBAB ??

    APA KATA DUNIA PERSILATAN ??
    LikeReply121 hrs
  • Leo Sunarjo Allah Akbar....
    LikeReply121 hrs
  • L Sophia Sophia Amin ,insyaallah
    LikeReply121 hrs

  • Mariya Hyati Aamiin
    LikeReply121 hrs
  • LikeReply121 hrs
  • LikeReply121 hrs
  • Zainuddin Damien leres pisan !, Ami..n.
    LikeReply121 hrs
  • Maiya May alhamdulilahirobbilalamin
    LikeReply121 hrs

Saudaraku, kita seringkali mengukur kesuksesan manusia itu dari segi harta kekayaannya. Semakin kaya 
PETIKAN PAGE KH ABDULLAH GYMNASTIAR & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
6 ZULHIJJAH 1436H
21 SEPTEMBER 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;