Saturday 25 June 2016

HAMBA-MU (291) CUKUPLAH AL-QURAN DAN AS-SUNNAH PEGANGANKU


HAMBA-MU (291) CUKUPLAH AL-QURAN DAN AS-SUNNAH PEGANGANKU
Husnul Khatimah berkongsi kirimannya ke kumpulan: KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.
14 jam
Husnul Khatimah telah menambah 2 foto baruIkuti
14 jam
Jgn berat jari tgn.. Ketik Subhanallah bila nampak awan ini kalimah Allah.. yg like n komen aamiin semoga besok pagi rezekinya melimpah aamiin
‪#‎like‬ n share..
‪#‎add‬/follow  Husnul Khatimah ya
AAMIIN
Ku Umat Akhir Zaman
Bissmillahirahmannirrahim ..
" Wahai Orang Yang Beriman, Mintalah Pertolongan ( Kepada Allah ) Dengan Sabar Dan Solat, Sesungguhnya Allah Beserta Orang Yang Sabar. "
Al-Baqarah : 153
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen

BISMILLAH
Sagala Puji Bagi Allah
Tuhan Semesta Alam
Assalamualaikum warahmatullahi
wabarakatuh.
SubhanAllah
Walhamdulillah
Walaa ilaaha illallaah
Wallahu Akbar
Salam petang & Menjelang Senja
Saudara n Saudariku yang diCintai Allah SWT
Salam ukhuwah fillah
SukaTunjukkan lagi reaksi
GOLONGAN SEHATI SEJIWA KE ARAH AKHIRAT
Sebagaimana kita bersyukur dimasukkan kedalam roh-roh yang beriman dan beramal soleh begitulah juga kita bersyukur semasa hidup kita berteman dengan mereka yang berjiwa akhirat. Golongan sehati sejiwa ke arah akhirat membuatkan jiwa menjadi tenang semasa hidup dan mati. Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
20 RAMADAN 1437H
25 JUN 2016
ASSALAMUALAIKUM..SALAM RAMADHAN..SELAMAT BERPUASA..**SALAM NUZUL QURA'N **...Bacalah hari hari walaupun seketika **...insyaallah..!!
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Saliah Liah aamiin ...aamiin allahumma aamiin....
Tak SukaBalasan110 jam
Norrahaiman Nor Raha Kasih ku pada mu Allah
Bagai mna sejuk nya
air itu.moga sejuk lh

Sanubari ku hati mulut ku
Setiap kali membaca alquran.bismillah.
Tak SukaBalasan110 jam


Husnul Khatimah
 berkongsi kirimannya ke kumpulan: KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.
1 jam
Husnul Khatimah telah menambah 4 foto baruIkuti
1 jam
Kalo yg begini sepi komentar.. padahal cuma komen Aamiin,share atau sekadar like. Ya Allah lindungilah saudara seislam kami yg Sedang gigih n tabah mempertahan agama kami, berikanlah mereka kekuatan Aamiin.
‪#‎tolong‬ bantu share agar dunia tau..
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Sepitmerah Wacm Aamiin... seribu kali aamiin...
SukaBalasan41 min
CAHAYA HIDAYAH ILAHI
"Cukuplah Al-Quran Dan As-sunnah peganganku"
UNTUK MENDAPAT BALASAN SYURGA DARI ALLAH MESTI MENJADI HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. AAMIIN.
CAHAYA HIDAYAH ILAHI
08 RAMADHAN 2015
1. Allah swt walaupun tak nampak tapi dapat dirasakan kewujudan-Nya.
Bilamana Nabi Musa as ingin melihat Wajah Allah Azzawajallah hancur gunung kerana terlalu takut. Wajah Allah Azzawajallah cuma dapat dilihat di Syurgawi ketika itu semua ahli Syurga dapat melihat bagaimana jelasnya bulan dipandang begitulah jelasnya memandang Wajah Allah Azzawajallah, jika dapat melihat ... sehingga ahli Syurga terlupa nikmatnya berada di Syurga. Allahu Akbar moga kita dan seluruh keluarga kita diberi peluang bersama mendapat memandang Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah. AAmiin AAmiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015
Cahaya Hidayah Ilahi
04 RAMADHAN 2015
MENGENALI TENTERA TENTERA ALLAH S.W.T
SIAPA MEREKA ?
Tentera-tentera Allah
1) SUJAUL AQRA adalah ular dari neraka untuk menyeksa umat yang tidak solat. -Lebarnya besar tengkuk unta dan panjangnya sebulan perjalanan.
2) HURAISY adalah Kala Jengking dari neraka Jahannam, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat.
Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, "Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?"
Lalu berkata Huraisy : "Aku mencari lima jenis orang ."
- Orang yang tidak mengerjakan solat.
- Orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat.
- Orang yang mendurhakai kedua orang tuanya.
- Orang yang suka minum arak.
- Orang yang sangat suka bercakap-cakap dalam masjid hal dunia.
3) MALAIKAT ZABANIAH ialah tentera Allah yang sangat gagah dan bengis yang ditugaskan menyeksa umat manusia di neraka. Khilaf berpendapat bahawa bilangan Malaikat adalah 19 dan pendapat yang lain mengatakan bilangan malaikat Zabaniah adalah 70,000. Malaikat Zabaniah juga antara yang ditugaskan menghukum dan memukul Iblis dengan rantai dari neraka.
4) HAMALATUL ARSY ialah 4 malaikat penanggung Arasy, ada pendapat mengatakan bilangannya bertambah kepada 8 malaikat di hari kiamat kelak. Makhluk ALLAH yang paling besar. Sejarah Malaikat makhluk Allah yang besar:
-Peristiwa Israk dan Mikraj menampakkan Rasulullah kepada rupa asal para malaikat iaitu Malaikat Jibril, Mikail dan Hamalatul Arsy. Semua malaikat memiliki sayap.
a. Satu sayap Jibril seluas permukaan bumi, pendapat kedua mengatakan satu sayap seluas langit pertama. Malaikat Jibril punyai 600 sayap.
b. Satu sayap Mikail seluas 600 sayap Jibril. Mikail mempunya 1000 sayap.
c. Satu sayap Hamalatul Arsy seluas 1000 sayap Mikail. Malaikat penanggung Arasy mempunyai 1000 sayap.
5) ABABIL iaitu burung dari neraka, apabila datangnya tentera itu dilangit seperti awan hitam yang besar datang menutup bumi dengan laju.
Surat Al-Fill menceritakan kisah tentara bergajah yang menyerang kota Mekkah di tahun kelahiran nabi Muhammad s.a.w. Dalam kitab At-Tafsiru Kabir karya Fahru razy menjelaskan, nama pemimpin pasukan itu adalah Abrahah bin As-Shabah Al-Ashrami, raja Yaman.tujuannya ingin meruntuhkan Ka'bah lalu mengalihkan peribadatan haji orang-orang arab ke kuil besar(Gereja) bernama Al-Qulais yang baru dibangun di kota San'a. Tafsir itu juga secara terperinci menyebutkan bahawa ada 9 atau 12 ekor gajah yang ikutserta dalam penyerangan,yang terbesar bernama mahmud. Namun rencana itu gagal kerana datangnya burung-burung yang melemparkan pasukan tersebut dengan batu-batu kecil sampai binasa.
Dihuraikan dari pendapat bahawa Tentera Ababil membawa 3 ketul batu terbakar, 1 di paruhnya dan 2 di kedua2 kakinya. Ada pendapat lain mengatakan bahawa batu2 itu dari neraka. Mereka melemparkan batu berapi itu ke arah pasukan bergajah yang mahu meruntuhkan Ka'abah. Yang terkena batu dari arah kepalanya, akan terus keluar dari duburnya. Yang terkena dari depan, batu itu keluar dari punggungnya. Akibatnya ,tubuh gajah dan orang-orang itu berlubang seperti daun yang dimakan ulat.
TENTERA ALLAH – NYAMUK
Namruz mempunyai tentera sebanyak 700,000 penunggang kuda dengan senjata yang lengkap. Dia dengan megah dan sombongnya berkata kepada nabi Ibrahim : “Hai Ibrahim, jika tuhanmu mempunyai malaikat, kirimlah kepadaku untuk berperang denganku. Jika sanggup (kuat) rampaslah kerajaanku ini”
Nabi Ibrahimpun bermunajat kepada Allah dan berkata : “Ya Illahi, sesungguhnya Namrud dan tenteranya menunggu kedatangan tenteramu, maka kirimlah kepada mereka selemah-lemah makhlukmu iaitu nyamuk”
Ketika tentera Namrud berkumpul di padang yang luas, Allah memerintahkan nyamuk keluar dari lautan. Maka keluarlah nyamuk hingga menutupi permukaan bumi dan langit. Kemudian nyamuk berkata : “Wahai Tuhan kami, apakah yang harus kami laksanakan ?” Allah SWT berfirman : “Aku telah menjadikan rezeki kamu semua pada hari ini berbentuk daging tentera Namruz”
Allah telah memberi kekuatan kepada nyamuk, lalu ia menyerang dan menghisap darah-darah mereka. Allah memerintahkan menunda penyiksaan ke atas Namruz supaya ia dapat melihat kemusnahan tenteranya oleh tentera Allah. Maka nyamuk-nyamuk itu membiarkan Namruz sehingga ia dapat pulang ke istananya.
Nabi Ibrahim AS merasa hairan dan takjub melihat peristiwa tersebut. Kemudian Allah berfirman : “Wahai Ibrahim, demi kemuliaan dan keagunganKu, sekiranya engkau tidak meminta kepadaKu mengutus tentera nyamuk, tentu Aku akan mengirim yang lebih halus daripada nyamuk, jika 1000 jumlahnya berkumpul menjadi satu, tidak mencapai sebesar nyamuk, tentu aku musnahkan juga mereka itu dengannya”
Kemudian Allah memerintahkan seekor nyamuk untuk menyiksa Namruz. Nyamuk tersebut telah mengelilingi sepohon pokok selama 3 hari dan setelah itu diapun masuk ke dalam kepada Namruz melalui hidungnya lalu memakan otaknya selama 40 hari. Akhirnya Namruzpun mati kerana seekor nyamuk, betapa hebatnya tentera ALLAH.......
Like · Comment
18 people like this.
Mohd Azlan Ibrahim Tuhan palsu mati dengan nyamuk.
Man Taro Mohon shared
Rabeah Binti Mohd Ali Tidak diizinkan share selagi gambar kaki ditukarkan gambar lain, pokok ke bunga ke sebab lebih sopan dan beradab jika tak tukar gambar cukup sampai di sini saja man taro....sejujurnya saya tak suka berkomunikasi dengan tapak kaki, bunga, pokok, gunung atau gambar palsu bukan gambar sebenar kerana berkomunikasi pada benda kaku yang palsu moga faham.
Shah Ejam Hahahahaha..... aku x mahu share...
Rizal Reezal aduh sakitnya tuh disini Man Taro
Rabeah Binti Mohd Ali Shah Ejam tak mahu share tak apa sebab kamu baby ye....baby mana faham...hehehe
Rabeah Binti Mohd Ali Rizal Reezal tq kerana faham 100% ye hehehe
Shah Ejam iya Rabeah Binti Mohd Ali. Baby itu kan insan sunyi. walaupun enggak faham. tapi punya hidayah.
Rabeah Binti Mohd Ali Baby emang punya hidayah cuma bapa baby gunakan gambar baby bukan gambar sendiri kasihan baby digunakan bapanya untuk berkomunikasi di grup yang terdiri daripada orang dewasa berfikiran matang (waras).
Shah Ejam Lebih enak guna gambar baby ini dr sendiri. kerana hati manusia itu berbalik2. Bila wujud marah pasti ada dengki, bila dengki jadi dendam, bila dendam buat pekerjaan iblis.. jadi dr di elak perkara x baik. baik aku x tunjuk rupa....
Biar la aku seperti NUR MUHAMMAD di belakang JASAD ADAM.
Rabeah Binti Mohd Ali Baby mana tahu berprasangka buruk pada orang. Apapun terpulang kamu Shah Ejam. Bererti selepas ini kamu gak bisa berkomunikasi denganku lagi ok moga sama-sama faham. Maaf lahir bathin.
Shah Ejam Jika kamu muslim Rabeah Binti Mohd Ali. Kamu tahu apa hukum muslim putuskan silaturohim??
Rabeah Binti Mohd Ali Jika kamu tahu Islam tak akan berperasangka buruk pada orang dengan mengatakan orang dengki kepada kamu . Mengguna gambar palsu . Islam berani kerana benar ok bye.
Shah Ejam huhu kelakar la kamu ni Rabeah Binti Mohd Ali. mcm anak kecil. enggak faham apa aku maksudkan.
Rabeah Binti Mohd Ali Karena kamu anak kecil yang sombong aku undur dari kamu. Moga kamu dan bapa kamu diberikan hidayah-Nya. Aamiin.
Rabeah Binti Mohd Ali Man Taro otak jika letak di lutut tak ok inikan letak di kaki , bahasa pun bahasa kaki silap haribulan kita ditendangnya sebelum kita ditendang lebih baik kita undur diri sebab ini bulan ramadan. Moga dijauhkan daripada orang letak otak di kaki dan baby sombong lagi biadap dengan orang tua.
SEBAB KENAPA SAYA TAK SUKA BERKAWAN DAN BERKOMUNIKASI DENGAN YANG PALSU
1. Mereka yang menggunakan gambar pokok, gunung, bukit, kaki, keris, topeng, binatang, gambar palsu (gunakan gambar orang lain) seperti kita berkata dengan benda kaku dan yang menggunakan gambar palsu tiada identiti sebenar penakut, pengecut dan bila berkata sesuka hati senang hendak menfitnah, mengeji, menghina orang. Sudahlah gambar palsu, nama pun palsu.
Berani kerana benar.
2. Maka dari itu jika saya tidak like dan berkomunikasi dengan yang palsu maafkan saya.
BERKOMUNIKASI BUKAN YANG PALSU
Man Taro Mohon shared
Rabeah Binti Mohd Ali Tidak diizinkan share selagi gambar kaki ditukarkan gambar lain, pokok ke bunga ke sebab lebih sopan dan beradab jika tak tukar gambar cukup sampai di sini saja man taro....sejujurnya saya tak suka berkomunikasi dengan tapak kaki, bunga, pokok, gunung atau gambar palsu bukan gambar sebenar kerana berkomunikasi pada benda kaku yang palsu moga faham.
RATU RIMBA NIAGARA (NAMA PENA DALAM KARYA)
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015
PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU
SEJAK AZALI SERASI BERSAMA SEHINGGA KE SYURGAWI
TEMAN ALAMMAYAKU...
KITA TIDAK PERNAH MENGENAL
KERANA KAU HARGAI SASTERAKU
KITA SALING MENGENAL
ENGKAU KENAL AKU
AKU KENAL ENGKAU
KAU SAPA SASTERAKU
PASTI AKU CERIA
KAU DAN SASTERAKU
SALING BERKOMUNIKASI
SEBARIS AYAT KAU SAPA
BERBARIS-BARIS ILHAM DATANG
SASTERAKU PUISIKU
ILHAM PUN
BERTAMBAH-TAMBAH BERCAMBAH-CAMBAH
DAUNAN-DAUNAN KERING SASTERA
TERUS MENGHIJAU
BERTUNAS-TUNAS
BERBUNGA-BUNGA
BERBUAH-BUAH
MELEBAT BUAH SASTERA
SEHINGGA MENCECAH BUMI
PEHONAN SASTERAKU
BERDAUN LEBAT
BERBUNGA LEBAT
BERBUAH LEBAT
SEHINGGA MENCECAH BUMI
LALU DIPETIK PENGHUNI BUMI
BILA SEORANG MEMETIK
BUAH PEPOHON SASTERAKU
LAGI BERBUAH TIDAK BERKURANGAN SEDIKITPUN
SUDAHLAH BERBUAH LEBAT
BERBUAH SEPANJANG MUSIM
BIARPUN YANG MENANAM YANG MEMBAJAI YANG MENYIRAMI
TIADA DI DUNIA INI
PEPOHON SASTERA TETAP HIDUP TERUS MERIMBUN
MALAH BERANAK PINAK DI SERATA BUMI
SELURUH PENGHUNI BUMI BOLEH MENIKMATI
BUAH PEPOHON SASTERA
LEBIH MENGAGUMKAN
AKAR PEPOHON SASTERA
MENJALAR KE TUJUH PETALA BUMI
MENJALAR KE TUJUH PETALA LANGIT
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
PENGHUNI BUMI MENIKMATI DALAM IMAN
PENGHUNI ROH MENSYUKURI DALAM KERAHMATAN-NYA
BENARLAH RAHMAT KASIH ALLAH TIADA BATAS TIADA PENGHUJUNG-NYA
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015
(PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI &
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015
SUBHANALLAH
ALLAHU ROBBI
BISMILLAH
ASSALAMUALAIKUM
ALHAMDULILLAH
TERIMA KASIH YA ALLAH
AKU BISA BERSAMAMU LAGI
SALAM RAMADHAN KE 20
Suka
Komen
Komen
Amirbombay Amer Semayer Waalaikummussalam..
Tak SukaBalasan18 jam
Ain Nur Haq Waalaikumussalam warrahmatullah Syukur Alhamdulillah Terimakasih sahabat ku yg dikasihi Allah Selamat tengahari
Tak SukaBalasan17 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Syukur Alhamdulillah Allah SWT temukan kita digrup iman & taqwa moga berpanjangan persahabatan kita hingga ke Jannah Aamiin. .
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
JADILAH ADAM & HAWA SEJATI AGAR MENJADI HAMBA ALLAH SEJATI BERTAKWA.
"Jangan berjanji jika kita tidak ada keupayaan untuk mengotakan janji
orang yang tidak mengotakan janji termasuk dalam golongan manusia munafik,"
"Berkata biarlah seiring hati jangan sesuka hati berjanji kerana jika tidak ditepati akan dituntut di akhirat nanti,"
"Lebih baik diam daripada mudah menabur janji palsu."
"Bilamana kepercayaan sudah diberi jangan sesekali membuatkan orang hilang kepercayaan."
"Jangan sampai orang yang dikenali merasa menyesal berkenalan dengan kita sedangkan di awal perkenalan atas dasar kejujuran dan keikhlasan kerana Allah SWT."
Madah Pujangga : Ratu Rimba Niagara,
20 Ramadan 1437H
25 Jun 2016

Ya Allah syukur padaMU sebanyak-banyakNya
Kau pinjamkan aku ke dunia ini untuk Meng-AgungkanMu
manusia lain pun sama agar sentiasa bersyukur dalam apa jua
keadaan sehingga ke akhir hayat. AAmiin.
Husnul Khatimah bersama Fatimah Az Zahra.
Bayi baru lahir tangan mengangkat berdo'a.. ketik Subhanallah! Yg like n komen aamiin semoga dikasih anak soleh solehah aamiin..
‪#‎like‬ n share..
‪#‎add‬/follow  Husnul Khatimah ya
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
HaLi MuNan SubhanaAllah
Tak SukaBalasan120 jam
Said Saaban Said Said Syukur alhamdulillah ... Subhanallah
Tak SukaBalasan120 jam
Zakaria Fzack wlkumuslm...
Tak SukaBalasan11 jam
Perjalanan hidup mati kita semuanya sudah ditetapkan oleh Allah SWT moga Allah swt takdirkan hidup mati kita sentiasa berprasangka baik akan segala takdir dariNya. Aamiin.
Roslan Iskandar ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Jenazah dua beranak mangsa nahas selamat dikebumikan
BUTTERWORTH: Jenazah mangsa kemalangan dekat Tanjung Malim pagi tadi, Nurul Syazeila Iryani Suhaimi, 28, dan anaknya, Hanna Humaira Mohd Nasrun, berusia setahun lima bulan, selamat dikebumikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Pekan Darat di sini, sebentar tadi.
Jenazah dua beranak itu tiba di rumah keluarga mereka di Kampung Permatang Tok Jaya, pada jam 10.40 malam, diiringi suami mangsa, Mohd Nasrun Ramli, 29, sebelum dibawa ke Masjid Jamek Pekan Darat untuk disembahyangkan.
Suasana hiba menyelubungi tanah perkuburan ketika jenazah dua beranak itu dikebumikan kira-kira jam 12 tengah malam.
Dalam kejadian jam 9.15 pagi tadi, kenderaan yang dipandu Mohd Nasrun dirempuh treler yang terbabas di Kilometer KM 405.8 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) mengakibatkan isteri dan anaknya maut.
Kemalangan itu turut menyebabkan 14 kenderaan lain terbabas.
Suka
Komen
Komen
Rama Rama Innalilahiwainailaihirojiun
Al,fatihah ,,,,semoga roh ditempatkan dikalangan org2 yg soleh
salam tak ziah buat keluarga mangsa
Muhammad Hamzah Aamiin ,, Alfatihah
Laila Atus Alfatekhah, Aammiin
SukaBalasan22 jam
Abu Hassan Abu Hassan Semuga allah mencucuri rahmat keatas roh mereka dan dimasukan dikalangan org2 mukmin...aminnn
SukaBalasan22 jam
Reed Dzy Al-fatihah..
SukaBalasan20 jam
Iskuntum Iskuntum Al fatihah.....aaminn allahumma aaminn....
SukaBalasan11 jam
Jamaliah Amey Al fatihah,
Semoga,d,tmptkn bersama,org2 yg beriman
SukaBalasan6 jam
Khairudin Zainol Dino Khairil Alfatihah aamiin aamiin aamiin semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang beriman dan beramal Solehah aamiin
SukaBalasan2 jam
His Majesty Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah

Foto H.H Haji Hassanal Bolkiah.

SukaTunjukkan lagi reaksi
               Komen
256 Comments
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...

Rabeah Binti Mohd Ali MAKRIFAT CINTA...

Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.

Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya. 

Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.

Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.

Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya

Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta

"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .

ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !

SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
18 Ramadan 1437H
23 Jun 2016

SukaBalasan11 min
Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
kasih sayangNya kepada hambaNya melebihi kasih sayang
seorang ibu kepada anaknya Masya-Allah memang patutlah kita mesti menyayangi Allah SWT tempat pertama Rasulullah tempat kedua kemudian barulah kepada keluarga.

Setiap ahli keluarga yang hadir dalam hidup kita cumalah sebagai untuk menambah saham akhirat dan tanggungjawab yang akan dipertanggungjawabkan.

Di hari akhirat setiap ahli keluarga saling menuntut pahala kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarah tapi masing-masing sibuk menjaga pahala kebaikan untuk diri sendiri kerana terlalu berharganya pahala kebaikan walaupun sebesar zarah untuk menghadapi huru hara Hari Akhirat Yang Maha Dahsyat untuk dihadapi dengan rasa cemas dengan harapan pahala yang sebesar zarah dapat menyelamatkan daripada api neraka . Masya-Allah Allahu Akbar. Moga seluruh ahli keluarga kita terselamat daripada azab huru hara Hari Akhirat di padang Masyar.

Beruntungnya di padang masyar jika kita termasuk golongan yang mendapat minum Air Telaga Al-Khauthar daripada Rasulullah yang jika di minum akan menghilangkan dahaga buat selamanya. Tapi golongan yang dapat minum adalah mereka yang semasa hidup di dunia mengamalkan Al-Quran dan Sunnah.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga kita termasuk golongan yang mengamalkan apa yang terdapat dalam Al-Quran dan Sunnah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

17 Ramadan 1437H
22 Jun 2016

KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SukaBalasan42 min
Rabeah Binti Mohd Ali
السلام عليكم...ان شاء الله ،
 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
 1 hari lagi DOA di IJABAH.
 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
 Lisan yg terlanjur.
 Janji yg terabaikan.
 Hati yg berprasangka. dan
 Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Marhaban ya Ramadhan...

Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...

H.H Haji Hassanal Bolkiah Salam,
15 Ramadan and Nuzul Quran.Please Aaaamin for the betterment of all Ummah, and for the next remaining Ramadan.
Let us start as 'ROYALTIES' may Allah S W T grant us to share with all Citizens with our Dignity Contagious,a and protect us with Pea
...Lihat Lebih Banyak
Lihat Terjemahan
SukaBalasan5221 jam

Mohamad Shawal menyukai kiriman anda dalam SAHABAT HATI BERBICARA.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm,Kaseh RohAya dan 5 yang lain menyukai siaran anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "SAHABAT YANG AKU CARI Yang kucari..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
Gymnastiar
·Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 RAMADAN 1437H
22 JUN 2016
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN



Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN
6B0AAEC521A3.DENVERHOTELDISCOUNTS.COM

Suka
                 Komen
Komen
Siti Rosilah Amin
Tak SukaBalasan12 min


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU

AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.

YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA

YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'

NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI

RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA

RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK
RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.

NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,

MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
20 RAMADAN 1437H
25 JUN 2016

0 comments:

Post a Comment

 
;