Friday 9 September 2016

HIDUP SATU PERJUANGAN (314) TAKDIR CINTA DALAM KETENTUAN-NYA


HIDUP SATU PERJUANGAN (314) TAKDIR CINTA DALAM KETENTUAN-NYA

SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

Sekedar Mengingatkan Akan Ada Pertanyaan yg WAJIB kita jawab kelak...
silahkan di ((SHARE)) ya..


KH. Abdullah Gymnastiar
^^^ == NIKMATNYA MEMBACA AL-FATIHAH == ^^^
Pada saat membaca surah Al-Fatihah waktu shalat, banyak membacanya tergesa-gesa tanpa spasi, tanpa jeda dan tak dinikmati,
padahal disaat kita selesai membaca satu ayat dari surah Al-Fatihah, Allah menjawab setiap ucapan kita, maka dari itu kita disunahkan berhenti sejenak setiap selesai membaca satu ayat.
Dalam Sebuah Hadits Qudsi Allah SWT berfirman :
"Aku membagi shalat menjadi dua bagian, untuk Aku dan untuk hamba-Ku".
Artinya, tiga ayat diatas: Iyyaka Na'budu Wa iyyaka nasta'in adalah hak Allah, dan tiga ayat kebawahnya adalah urusan hamba-Nya.
Ketika Kita mengucapkan "Alhamdulillahi Rabbil 'alamin". Allah menjawab :"Hamba-Ku telah memuji-Ku".
Ketika kita mengucapkan "Ar-Rahmanir-Rahim"...Allah menjawab : "Hamba-Ku telah mengagungkan-Ku".
Ketika kita mengucapkan "Maliki yaumiddin"...Allah menjawab :"Hamba-Ku memuja-Ku"
Ketika kita mengucapkan “Iyyaka na’ budu wa iyyaka nasta’in”...Allah menjawab : “Inilah perjanjian antara Aku dan hamba-Ku”.
Ketika kita mengucapkan “Ihdinash shiratal mustaqiim, Shiratalladzina an’amta alaihim ghairil maghdhubi alaihim waladdhoolliin.”...
Allah menjawab : “Inilah perjanjian antara Aku dan hamba-Ku.. Akan Ku penuhi yang ia minta.”
(H.R. Muslim dan At-Turmudzi)
Berhentilah sejenak setelah membaca setiap satu ayat... Rasakan dan resapi betul-betul jawaban indah dari Allah, satu persatu, karena Allah sesungguhnya sedang menjawab ucapan-ucapan kita...
Lalu ucapkanlah "Aamiin" dengan penuh harapan dikabulkan, sebab malaikatpun sedang mengucapkan hal yang sama dengan kita.
"Barang siapa yang ucapan “Aamiin-nya” bersamaan dgn para malaikat, maka Allah akan memberikan ampunan kepada-Nya.”.
(H.R Bukhari, muslim, Abu Dawud)

 
SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMURAH YA ALLAH SETIAP HARI SETIAP SAAT KAU KURNIAKAN AKU ILHAM SEHINGGA AKU MALU DENGAN DIRIKU SENDIRI BETAPA KERDILNYA AKU DI SISI-MU
UNTUKMU YANG BERJIWA TENANG
Rabeah Binti Mohd Ali telah berkongsi foto Mohd Noor.
UNTUKMU YANG BERJIWA TENANG
WAHAI JIWA YANG TENANG
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30

REHDAMU REDHA-NYA CINTA TERPATRI HINGGA SYURGA
"ADINDA TERCINTA"
Adinda...
Entah kenapa ...
Hati ini remuk redam
Membaca setiap baris demi baris
Patah demi patah
Bicaramu
Biarpun sepatah
Air mata ini
Tak dapatku bendung
Mengalir deras tanpa henti
Di kerongkong seakan duri menyekat
Adinda...
Biarpun sudah lama kau memendam rasa
Betapa kau terlalu menyintainya sepenuh jiwa raga
Betapa dia menyintaimu sepenuh jiwa raga
Demi akhiratnya kau sanggup lepaskan cinta
Kau sanggup menolak cinta
Agar dia setia patuh kepada ibunya
Yang tidak membenarkan ikatan sucimu
Kau rela meratah derita
Kau rela terluka cinta
Asalkan dia yang kau cinta
Jadi anak soleh
Kerana Syurga anak lelaki di bawa telapak kaki ibu
Kau langsung tidak mementingkan dirimu
Yang kau pentingkan akhirat dia yang kau cinta...
ALLAHU AKBAR sungguh mulia hatimu dinda
Adinda...
Tuhan itu Maha Memahami
Dia yang kau cinta sepenuh jiwa dan raga
Pulang kepadamu
Melamar cintamu
Dan kau menjadi isterinya
Dengan Syukur pada Ilahi
Dan kau menjadi pasangan yang bahagia
Adinda...
Belum sampai beberapa purnama bergelar isteri
Tuhan mendugamu
Kau disahkan doktor mengidap barah otak tahap tiga
Dan akan menjalani pembedahan
Hari-hari yang kau sebut adalah kematian
Tapi hari-hari yang disebut oleh suamimu selamat semuanya
Katanya sabarlah sayang...jangan buat abag sedih...sayang selamat
Abang sentiasa ada untuk sayang....
Terharu terkedu terjelepuk kanda mendengar kata-kata itu dinda...
Lagi kanda baca lagi kanda sedih
Dan kanda terus menangis dan menangis....
Adinda...
Esok adinda akan menjalani pembedahan
Sabarlah ye...
Kanda doakan adinda selamat
Moga bertabah hati
Kuatkan semangat kerana
Apapun keputusan
Dinda kena redha
Kerana Cinta Allah ada untuk dinda
Cinta suami tersayang ada juga untuk dinda
Dan dia mengiringi doa restu untuk dinda
Apapun kemungkinan terjadi
Suami dinda akan redha pemergian dinda
Bilamana suami redha Syurgalah tempat dinda
Moga di akhir kalam nanti sebutkanlah kalimah Syurga
LAAILLAAHAILLAALAH MUHAMMADAR RASULALLAH
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal aA'Lamin
Kandamu di Rimba:
Rabeah Mohd Ali
9 Sept 2012
Zalia Daud alangkah terharu nya hati dinda membacanya. Insyallah.terimkseh kandaku. Memang dialah syurga d hati dinda dunia akhirat kandaku
Rabeah Mohd Ali Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
KUATKAN IMAN TABAHKAN HATIMU SAYANG
Zalia Daud
Perasaam ketakutan, kesedihan,kesakitan menyelubungi diri.
Reza Rules Tabahkn hatimu & kuatkn iman syg,,,kita berikhtiar & usaha..selepas itu barulah kita berserah syg..
Zalia Daud ayg x taw nk bwa mana diri ini. Kalau boleh ku angkat tubuh dm diri ini ke satu singah sana yg tenang tanpa ada sakit.
Reza Rules Syg kena la harungi keperitan ini dulu...ini adalah ujian Allah syg ku.ayg kena tabah!kena sabar!jgn sekali putus asa..bykkn menyebut ayat2 suci..
Abg janji lepas ayg sembuh abg akan bina singgah sana untuk kita bdua syg.. =)
Reza Rules Abg & mak sentiasa bdoa untuk kesihatan ayg...
Zalia Daud ayg dh x kuat.x tahan,x larat lg menangung pndritaan ini
Reza Rules Ayg kena tahan juga syg!!walaupn abg x sampai hati melihat ayg dlm keadaan mcm ni..ayg kena sabar ye..
Zalia Daud trmkseh krn mencurahkn ksh syg abg pd ayg dn mentitik beratkn diri ayg
Rabeah Mohd Ali Moga dinda sembuh
Kuatkan semangat dinda
Cinta dinda pada suami dinda
Lambang kekuatan
Cinta terpatri di dunia
Cinta terpatri di Syurga
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Zalia Daud insyallah kanda. Trmkseh bnyk kanda
Rabeah Mohd Ali Kasih dan syangku tidak penghujungnya dinda...
KASIH SAYANG KITA TERLALU INDAH
Sayang ...kanda datang sayang...
Membalut luka di hatimu
Moga sayang segera sembuh
Agar dapat kita bertemu
Menyambung kasih kita yang terpisah
Di alam realiti
Sejujurnya
Kusayang
Sayang padamu
Sayang dunia akhirat
Sabarlah Tuhan bersamamu
Tuhan tolong sembuhkan adikku
Tuhan tolong pinjamkan kasih sayangnya untukku
Tuhan aku masih memerlukannya Tuhan
Belum puas aku merasakan kasih sayangnya
Kumerayu sepenuh jiwa dan raga pada-Mu Tuhan
Selamatkan adikku dari ujian-Mu ini
Tuhan perkenankan doaku ini Ya Allah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Dindaku yang disayangi dunia akhirat
Sabarlah ye...
Ingat Tuhan sebanyak-banyak-Nya
Minta ampun pada-Nya
DIA Maha Pengampun
Maafkan kanda jika kanda ada buat salah padamu
Percayalah dinda terlalu baik
Kasih sayang kita terlalu indah
Biar pun kita jarang berkomunikasi
Atas kesibukanmu
Rinduku rindumu tersimpul mati
Dinda menunggu kanda
Kanda menanti dinda di ombak rindu
Agar kita dapat bertemu
Menyatukan kasih kita
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Kekandamu yang menyayangimu,
Ratu Rimba Niagara
9 Sept 2012
(PUISI DIKARANGKAN ISTIMEWA UNTUK ADINDA ZALIA DAUD YANG AKAN
MENJALANI PEMBEDAHAN MOGA SELAMAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN)
Zalia Daud likes this.
Zalia Daud trmkseh kndaku,dinda syg kanda
Rabeah Mohd Ali Kanda pun menyayangimu dunia akhirat .
Moga kasih dan sayang kita terpatri hingga ke Syurga. AAmiin.
AKU MENCINTAIMU HINGGA NAFAS TERHENTI
Kekasih ...
Kau hadir menyerikan laman hatiku
Yang lama tandus
Kesepian
Tanpa cinta dan rindu
Sejak aku jatuh cinta denganmu
Dan sejak kau jatuh cinta denganku
Kita saling cinta
Kita saling sayang
Seikhlas hati
Kita bagaikan angsa putih
Ke mana pergi bersama
Mengindahkan tasik
Sambil menyanyi
Lagu cinta
Lagu rindu
Kusangkakan panas hingga ke petang
tapi hujan di tengah hari
Kita terpisah kasih
percintaan kita terhalang
kerana orang tuamu
tidak merestui hubungan kita
Pelamin anganku musnah
untuk menjadi suri hidupmu
Kau turuti kehendak orang tuamu
Atas permintaanku
Sejujurnya aku terima
di hari persandinganmu
dalam jiwa terlara
kau berbulan madu
di awan biru
aku terlara
dalam rindu membara-bara
cinta tak kesampaian
Biarpun sudah bertahun berlalu
Kau masih kucinta
Cintaku padamu tiada penggantinya
biarlah aku bersendirian begini
kerana bagiku sekali aku jatuh cinta
cintaku tak akan ada untuk yang lainnya
aku redha dengan perpisahan ini
kerana apalah gunanya kita bahagia
jika orang tuamu tidak ikhlas dengan kebahagiaan kita
Tanpa ku duga
Kau melamar cintaku
Dengan alasan
Cintamu dengan dia sudah berakhir
Atas alasan tidak sefahaman
Sejak kau memiliki dia
Hatimu hanyalah untukku
Dan cintamu hanya ada untukku
Aku terima apa adanya kamu
Dan kau kata
Akan mengikatkan
Ikatan suci dalam redha-Nya
Aku....aku...aku...
Bukan aku tak cinta
Bukan aku tak sayang
Kerana menolak cintamu
Tapi apalah dayaku
Takdir Tuhan siapalah tahu
Jodoh pertemuan adalah DIA yang tahu
Di kala kau melamar cintaku
Aku telah disahkan doktar
Mengalami barah otak
Dan lusa akan menjalani pembedahan
Andai kata maut menjemputku
Kan kubawa cinta kita bersama
Kerana cinta dan kasih sayangku
Hanyalah untukmu sayang....
Andaikata Tuhan memanjangkan umurku
Cintaku sentiasa ada untuk kamu
Andainya nafas ini terhenti
Ciincin permata Syurga
Yang kau sediakan untukku
Sarungkan di jari manisku
Tanda cinta kita dalam redha-Nya
Dan cinta kita kan kubawa hingga ke Syurga
Kunantimu di Pintu Syurga
Kekasihku suamiku
Terima kasih kerana sudi mencintaiku
Seumur hidupmu
Dan aku mencintamu hingga nafas terhenti
Tuhan tolong satukan cinta kami hingga ke Syurga-Mu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
8 September 2012
KASIH DAN CINTA HINGGA KE NAFAS TERAKHIR
Kanda
Terima kasih kerana sudi mencintai dinda
Biarpun cinta kita terlalu banyak onak dan duri
Kita tetap juga bertabah hati
Biarpun kita pernah terpisah kasih
Tapi kita kita tetap kasih
Kanda ....
Dinda jatuh cinta pada kanda
Kerana kanda terlalu baik
Kata-kata kanda tak pernah
Mengguris hati dinda
Kata-kata kanda
Terlalu indah
Penuh dengan kasih sayang sejati
Mendatangkan kasih
Mengundang iman
Di setiap kata-kata kanda
Pasti mengikatkan cinta
Seorang hamba dengan Tuhan
Lagi dinda cinta kanda
Lagi kuat cinta dinda pada Tuhan
ALLAHU AKHBAR
Terlalu indahnya percintaan ini
Saling cinta
Saling sayang kerana-Nya
Dari awal kita berkenalan
Hingga ke akhirnya
Kanda selalu kata
"Sabarlah sayang...sabarlah sayang ....sabarlah sayang
kasih dan sayang kanda hingga ke nafas terakhir kanda
tiada siapa bertahta di hati ini hanya untuk dinda sayang
cinta kanda hingga ke Syurga .
Kuatkan semangat sayang.....kita akan tinggal di istana
bahagia bersama dengan cahaya mata kita... kita bina
keluarga bahagia...bahagia di dunia bahagia di akhirat"
Ya Allah Kau panjangkanlah umur isteriku tercinta...
Pinjamkanlah kasih sayangnya untukku lagi...
Kau Maha Pengasih Kau Maha Penyayang...
Aku redha dia sebagai isteriku
Kusyukuri cinta dia yang Kau Kurniakan padaku
Syukur sebanyak-banyak-Nya
Kuredhakan hidup dan matinya
Kerana dialah bidadariku
Bidadari yang Kau kurniakan
Patrikan cintaku hingga ke Syurga
Perkenankanlah doaku ini Ya Allah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Ya Allah andaikata kau panjangakan usiaku
Aku mahu menjadi isteri soleha
Aku mahu menjadi ibu mithali
Rumahtanggaku
Rumahku Syurgaku
Hidupku tiada lain yang kufikirkan
Melainkan kebahagiaan suamiku...redha suamiku
Kerana redha suamiku adalah redha-Mu"
Kanda itulah janji dinda pada Tuhan
Tanda dinda cintakan Allah
Tanda dinda sayangkan kanda
Kerana kasih dan cinta dinda pada kanda kerana-Nya
Cinta dinda hingga nafas terakhir
Moga cinta kita terpatri hingga ke Syurga
Kerana cinta kita sudah tercatat di Lauhmahfuz
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Yang mencintai kanda hingga ke nafas terakhir.
Isterimu Zalia Daud
9 September 2012
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
9 September 2012
(KARYA DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK ADINDA ZALIA DAUD
MOGA CINTAMU TERPATRI HINGGA KE SYURGA AAMIIN)

BAYANGAN KEHIDUPAN KETIKA HIDUP DI DUNIA ADALAH JAWAPAN KEHIDUPAN DI AKHIRAT
MUDA AKAN TUA
TUA AKAN MATI
MATI HANCUR DI TANAH
DIMAKAN ULAT-ULAT
YANG TINGGAL AMALAN
DIHITUNG MENENTUKAN SAMADA
MENDAPAT BALASAN SYURGA ATAU NERAKA
BAYANGAN KEHIDUPAN KETIKA HIDUP DI DUNIA
ADALAH JAWAPAN KEHIDUPAN DI AKHIRAT
TEPUK DADA TANYA IMAN SENDIRI
SEMUA JASAD BAKAL DIMAKAN CACING DAN ULAT
Secantik dan setampan apa-pun wajah kita. sesexi dan segagah apa-pun tubuh kita. Sekaya dan setinggi apa-pun jabatan kita. Jangan-lah terlalu berlebih-lebihan membanggakan diri dengan KESOMBONGAN..!!! Sesungguhnya semua itu akan HANCUR kelak termakan CACING dan ULAT...!!!
(PETIKAN DARIPADA SUARA AKHIRAT)
ULAT ROH
Semua orang pasti mati
tak tahu bila masanya
akan mati
mahu tak mahu pasti tempuhi juga
muda atau tua
pasti mati
aku tak terkecuali
pasti mati
adakah aku takut?
Ya ...aku takut
kalau matinya aku
tanpa bekalan
kalau aku yakin ada bekalan
tapi aku tetap takut
takut bekalan yang kubawa
tidak diterimaNya
lalu aku dicampakkan ke Neraka
itulah yang kutakuti
bukan aku takut mati
aku takut...aku takut bekalanku tak diterimaNya nanti.
Apabila mati...
Jasadku tentu membusuk
dimakan jutaan ulat
jika itu hukum alam
aku redha
tapi jika amalanku
dimakan ulat-ulat rohku
macam mana?
Allahu Akbar
merana rohku
merana yang tak tertebus!
Nak menangis pun tak berguna
jasad dah hancur dimakan ulat
tangisan roh sia-sia saja.
Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
agar ianya menjadi
bekalan yang Kau terima
dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya: Ratu Rimba Niagara
1.1. 2012
TOLONGLAH AKU DEMI AKHIRATKU! AKHIRATMU!
Duhai manusia di luar sana...
beruntunglah kamu kerana diberi peluang masih hidup lagi
aku di sini sedang diazab dalam kawah api neraka
panas ....sakit...terpekik terlolong aku tiada siapa
yang boleh menolong aku....
sedangkan ketika aku masih hidup di dunia dulu
ramai kawan-kawanku bersumpah setia
mahu tolong aku di kala aku susah atau senang
sekarang aku benar-benar azab lagi diazabkan
bukan Allah yang mengazabkan aku
tapi aku yang mengazabkan diriku sendiri
kerana menjadi hamba-Nya yang sombong
tidak mahu tunduk dan patuh kepada perintah-Nya
sekarang aku tanggung sendiri kekhilafanku
kekhilafan yang sudah tak tertebus lagi
dan penyesalan yang sudah tak berarti lagi
tika di dunia dulu
wangku punyalah banyak tak terkira
aku mati pun masih banyak lagi tak luak-luak
bertambah ada lagi kerana perniagaan aku
diwarisi oleh pewaris aku
siapa yang kawan dengan aku
daripada miskin terus jadi kaya raya
sudah kaya raya terus tinggalkan aku
tapi aku tak kisah...hilang satu kawan
akan ramai lagi yang suka berkawan dengan aku...
hari...hari...gelak ketawa...
hendak saja beli apa...
semuanya dapat tak payah diimpi-impikan
begitulah hebatnya dunia orang kaya seperti aku
Rupanya aku silap memilih kawan....
sepatutnya aku memilih kawan akhirat
pastinya kawan akhiratku akan menolong aku
jika aku jatuh di dalam gaung sekalipun dia pasti
akan cuba sedaya upaya menyelamatkan aku
akan diberikan tali untuk keluarkan aku dari gaung tersebut
dia pasti akan bersyukur dan aku pun bertaubat
tidak mahu lagi terlalai
dan pasti aku mahu membawa bekalan untuk akhiratku
pasti bekalan akhiratku itu dapat menyelamatkan aku
daripada azab sengsara api neraka ini
apa hendak buat aku sudah terlambat untuk
membuat segala amalan soleh untuk kubawa pulang
yang mana sebesar zarahpun amal amat berharga di sini
alangkah bahagianya jika pewarisku terbuka hatinya
untuk menginfakkan harta yang kutinggalkan kepada mereka
lalu diniatkan sedekahkan kepadaku...pasti akan dapat
meredakan aku dari kepanasan api neraka yang membahang-bahang ini....
hanya Tuhan saja yang tahu aku penuh mengharap
sesuatu yang tak pasti pewarisku lakukan demi akhiratku.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
1.1.2013
PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK
KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
7 Zulhijjah 1437H
9 September 2016

0 comments:

Post a Comment

 
;