Friday 21 October 2016

KAMI HAMBA-MU (119) SENYUM SATU SEDEKAH


KAMI HAMBA-MU (119) SENYUM SATU SEDEKAH
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
HATIKU HATIMU DALAM GENGGAMAN-NYA
Amira Senja kalau ada penolak takdir jauh untuk mendekat kan kusapa dikau dg assalamualaikum ........
Sri Prabu Bumi Kusuma lebih jelas...wassalam
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam wr wb
jauh di mata dekat di hati
dekat di hati jauh di mata
hatiku hatimu
dalam genggaman-Nya
segala takdir
adalah Ketentuan-Nya
Amira Senja ke kampung cina makan bubur, hati merana bisa terhibur kwkwkwkwk
Ratu Rimba Niagara luka dijahit dengan benang,
benang kasih benang cinta;
orang yang jauh terkenang-kenang,
apa nak buat dah putus cinta.
(hehehehe)
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
21 Oktober 2012)
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Manda Conai SENYUMAN MEKAR DIHATI
SukaBalasan31 min
Ratu Rimba Niagara Senyum jangan tak senyum kerana senyum satu sedekah...hehehe
Rabeah Binti Mohd Ali
Aku dah tak merasa damai lagi...kerana pungguk dah tak sudi menyapa rembulan ...barangkali dah terbalik bukan lagi si pungguk rindukan rembulan tapi rembulan rindukan si pungguk yang tega menyorokkan diri di rimbunan dedaun di pohon mermau ..nak merajuk pun jangan ler lama...kalau lebih tiga hari rembulan bawa diri biarlah sama-sama merajuk kerana tak mahu terluka di lukai lagi....hehehe
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen

Suapan Berita

DAMAINYA DI DAERAH TIDAK DIKENALI
Aku meraih damai
di daerah tidak dikenali
daerah orang-orang kecil
menemui kebesarannya.
Aku meraih bahagia
di daerah tiada kebesaran
aku boleh tersenyum sendiri
menatap beburung berloncatan di dedahan
tiada siapa menjerit hidup demokrasi
tiada siapa menjerit hidup rakyat
dan tiada jatuh menjatuh
tiada lobi melobi
indahnya negara dedahan
indahnya negara dedaun.
Dan aku merasa damai
di daerah tiada publisiti
aku menemui meriahnya sepi
dikala sepinya ramai
tidak bernama juga bernama
namanya tidak bernama
aku bersama ramainya tidak bernama
aku melihat sepimya bernama
dan aku melihat nama-nama
pada tiada nama-nama.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Ratu Rimba Niagara Aku dah tak merasa damai lagi...kerana pungguk dah tak sudi menyapa rembulan ...barangkali dah terbalik bukan lagi si pungguk rindukan rembulan tapi rembulan rindukan si pungguk yang tega menyorokkan diri di rimbunan dedaun di pohon mermau ..nak merajuk pun jangan ler lama...kalau lebih tiga hari rembulan bawa diri biarlah sama-sama merajuk kerana tak mahu terluka di lukai lagi....hehehe
SukaBalasan116 min
Murba Terpinggir Pungguk menemui falsafah belantara hingga asyik dengannya. Namun rembulan tetap diingati sahabat Ratu Rimba Niagara.
Tak SukaBalasan19 min
Ratu Rimba Niagara moga falsafah alam rimba , pungguk dan rembulan menjadi inspirasi dalam berkarya sahabatku murba terpinggir...
SukaBalasan1Sebentar tadi
Rabeah Binti Mohd Ali
'Aku selalu senyum walaupun terluka tapi bertambah terlukanya aku pabila rakan fbku yang boleh dibilang dengan jari tak sudi membalas senyumanku walaupun hanya dengan like tanda membalas senyumanku...andai aku bawa diri darimu tolong sudi maafkan aku izinkan aku memberi senyuman kepada yang sudi membalas senyumanku...'
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen

Suapan Berita

Yurako Corner:
MAKNA DARI SENYUMAN…
Senyuman adalah tanda kebahagian, tapi terkadang senyuman adalah tirai yang menutupi kesedihan.
Jika engkau melihat orang yang engkau cintai maka tersenyumlah agar ia merasakan cintamu.
Jika engkau melihat musuhmu maka tersenyumlah agar ia merasakan kekuatan dan kewibawaanmu.
Jika engkau melihat orang yang meninggalkanmu maka tersenyumlah agar ia merasakan penyesalan ketika pergi darimu.
Jika engkau melihat ke cermin maka tersenyumlah karena Allah telah memberikan kepadamu begitu banyak kenikmatan yang ada pada jasadmu.
Jika engkau melihat orang yang tidak engkau kenali maka tersenyumlah agar Allah memberi pahala kepadamu.
Bukankah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda,
تبسمك في وجه أخيك لك صدقة...
“Senyummu terhadap saudaramu adalah sedekah bagimu.” (HR. At Tirmidz 1956)
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Ratu Rimba Niagara 'Aku selalu senyum walaupun terluka tapi bertambah terlukanya aku pabila rakan fbku yang boleh dibilang dengan jari tak sudi membalas senyumanku walaupun hanya dengan like tanda membalas senyumanku...andai aku bawa diri darimu tolong sudi maafkan aku izinkan aku memberi senyuman kepada yang sudi membalas senyumanku...'
'Aku selalu senyum walaupun terluka tapi bertambah terlukanya aku pabila rakan fbku yang boleh dibilang dengan jari tak sudi membalas senyumanku walaupun hanya dengan like tanda membalas senyumanku...andai aku bawa diri darimu tolong sudi maafkan aku izinkan aku memberi senyuman kepada yang sudi membalas senyumanku...'
İsmail Can
Yurako Corner:
MAKNA DARI SENYUMAN…
Senyuman adalah tanda kebahagian, tapi terkadang senyuman adalah tirai yang menutupi kesedihan.
Jika engkau melihat orang yang engkau cintai maka tersenyumlah agar ia merasakan cintamu.
Jika engkau melihat musuhmu maka tersenyumlah agar ia merasakan kekuatan dan kewibawaanmu.
Jika engkau melihat orang yang meninggalkanmu maka tersenyumlah agar ia merasakan penyesalan ketika pergi darimu.
Jika engkau melihat ke cermin maka tersenyumlah karena Allah telah memberikan kepadamu begitu banyak kenikmatan yang ada pada jasadmu.
Jika engkau melihat orang yang tidak engkau kenali maka tersenyumlah agar Allah memberi pahala kepadamu.
Bukankah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda,
تبسمك في وجه أخيك لك صدقة...
“Senyummu terhadap saudaramu adalah sedekah bagimu.” (HR. At Tirmidz 1956)
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Arjuna Mujahid AdXb Assalamualaikum wbrkth Kak....sy ok Jew. .jgn Lew terluka Kak ....huhu...slmt mlm...slam isterihat Dr sya Arjuna dah x sombong ....... hihi
Tak SukaBalasan13 minTelah disunting
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam...dik arjuna yang dah tak sombong...selepas ni janji tau selalu senyum walaupun terluka...hehehe tapikan dalam pic tu tak senyum pun!!! hehehe

Aku dah tak merasa damai lagi...kerana pungguk dah tak sudi menyapa rembulan ...barangkali dah terbalik bukan lagi si pungguk rindukan rembulan tapi rembulan rindukan si pungguk yang tega menyorokkan diri di rimbunan dedaun di pohon mermau ..nak merajuk pun jangan ler lama...kalau lebih tiga hari rembulan bawa diri biarlah sama-sama merajuk kerana tak mahu terluka di lukai lagi....hehehe
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen

Suapan Berita

DAMAINYA DI DAERAH TIDAK DIKENALI
Aku meraih damai
di daerah tidak dikenali
daerah orang-orang kecil
menemui kebesarannya.
Aku meraih bahagia
di daerah tiada kebesaran
aku boleh tersenyum sendiri
menatap beburung berloncatan di dedahan
tiada siapa menjerit hidup demokrasi
tiada siapa menjerit hidup rakyat
dan tiada jatuh menjatuh
tiada lobi melobi
indahnya negara dedahan
indahnya negara dedaun.
Dan aku merasa damai
di daerah tiada publisiti
aku menemui meriahnya sepi
dikala sepinya ramai
tidak bernama juga bernama
namanya tidak bernama
aku bersama ramainya tidak bernama
aku melihat sepimya bernama
dan aku melihat nama-nama
pada tiada nama-nama.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Ratu Rimba Niagara Aku dah tak merasa damai lagi...kerana pungguk dah tak sudi menyapa rembulan ...barangkali dah terbalik bukan lagi si pungguk rindukan rembulan tapi rembulan rindukan si pungguk yang tega menyorokkan diri di rimbunan dedaun di pohon mermau ..nak merajuk pun jangan ler lama...kalau lebih tiga hari rembulan bawa diri biarlah sama-sama merajuk kerana tak mahu terluka di lukai lagi....hehehe
Rabeah Binti Mohd Ali

İsmail Can berkongsi kiriman Ratu Rimba Niagara.
'Aku selalu senyum walaupun terluka tapi bertambah terlukanya aku pabila rakan fbku yang boleh dibilang dengan jari tak sudi membalas senyumanku walaupun hanya dengan like tanda membalas senyumanku...andai aku bawa diri darimu tolong sudi maafkan aku izinkan aku memberi senyuman kepada yang sudi membalas senyumanku...'
İsmail Can
Yurako Corner:
MAKNA DARI SENYUMAN…
Senyuman adalah tanda kebahagian, tapi terkadang senyuman adalah tirai yang menutupi kesedihan.
Jika engkau melihat orang yang engkau cintai maka tersenyumlah agar ia merasakan cintamu.
Jika engkau melihat musuhmu maka tersenyumlah agar ia merasakan kekuatan dan kewibawaanmu.
Jika engkau melihat orang yang meninggalkanmu maka tersenyumlah agar ia merasakan penyesalan ketika pergi darimu.
Jika engkau melihat ke cermin maka tersenyumlah karena Allah telah memberikan kepadamu begitu banyak kenikmatan yang ada pada jasadmu.
Jika engkau melihat orang yang tidak engkau kenali maka tersenyumlah agar Allah memberi pahala kepadamu.
Bukankah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda,
تبسمك في وجه أخيك لك صدقة...
“Senyummu terhadap saudaramu adalah sedekah bagimu.” (HR. At Tirmidz 1956)
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Arjuna Mujahid AdXb Assalamualaikum wbrkth Kak....sy ok Jew. .jgn Lew terluka Kak ....huhu...slmt mlm...slam isterihat Dr sya Arjuna dah x sombong ....... hihi
Tak SukaBalasan11 jamTelah disunting
Ratu Rimba Niagara Ali Waalaikummussalam...dik arjuna yang dah tak sombong...selepas ni janji tau selalu senyum walaupun terluka...hehehe tapikan dalam pic tu tak senyum pun!!! hehehe
SukaBalasan56 min
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
Arjuna Mujahid AdXb Owhyew ke....nt klo amik gmbr lg sy Cuba senyum...hi
Tak SukaBalasan154 min
Ratu Rimba Niagara hehehe pastikan senyum nampak gigi yang ada tu senyum kelat....hehehe
SukaBalasan52 min
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
Ratu Rimba Niagara ini macam melepaskan geram jer...nak marah ler tu...hehehe
SukaBalasan50 min
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
Jebatadam Jebatadam slmt mlm putri bulan..lma pungguk merindui mu..😂😂😂
Tak SukaBalasan148 min
Ratu Rimba Niagara Aku dah tak merasa damai lagi...kerana pungguk dah tak sudi menyapa rembulan ...barangkali dah terbalik bukan lagi si pungguk rindukan rembulan tapi rembulan rindukan si pungguk yang tega menyorokkan diri di rimbunan dedaun di pohon mermau ..nak merajuk pun jangan ler lama...kalau lebih tiga hari rembulan bawa diri biarlah sama-sama merajuk kerana tak mahu terluka di lukai lagi....hehehe
SukaBalasan139 min
Jebatadam Jebatadam ada kalanya kita kena tebalikan bantal agar tidur menjadi lena.
atau sengaja tebalikkan dulang utk membuang pasir dn habuk..😂😂😂
Tak SukaBalasan127 min
Ratu Rimba Niagara Yang penting jangan hati terbalik...jika hati terbalik....balik kampung tanam jagung jer ler...hehehe...
SukaBalasan122 min
Jebatadam Jebatadam kita nk tanam pokok belacan..😂😂😂
Tak SukaBalasan121 min
Ratu Rimba Niagara pokok belacan mana ada dah...sambal belacan ada ler....hehehe
SukaBalasan117 min
Jebatadam Jebatadam oo ye ke..sya kena tipula rupaya..😂😂😂😂😂😂
Tak SukaBalasan115 min
Ratu Rimba Niagara kita pun pernah kena tipu ...kalo awak pokok belacan ...kita pulak pokok tempe...hehehe

JALINAN PERSAHABATAN DI ALAM MAYA LEBIH BERHARGA
DARIPADA PERMATA!
Dengan titisan air mata aku merayu pada Tuhanku,
Ya Allah Kau bukakan pintu hati semua sahabat alam maya
ku memaafkan aku...Aku hambaMu yang tak sempurna Ya Allah
yang tak lari dari melakukan kesilapan. Walau apapun alasan
aku yang tetap berada di pihak yang salah mengundurkan diri
daripada sebuah persahabatan yang suci dan murni.
Mereka mesti mempunyai alasan yang tersendiri untuk tidak
menurut kemahuanku dalam menjalinkan sebuah persahabatan di alam maya.Bagiku biarlah aku tidak punyai ramai teman facebook asalkan masing-masing dapat luangkan masa untuk berkomunikasi dan saling bertukar idea , ilmu , pandangan dan apa jua yang difikirkan baik untuk mencari keredhaanMu Ya Allah.
Aku tak mahu facebookku sepi dan masing-masing ada agenda yang tersendiri dan berfacebook sekadar apa adanya.
Bagiku setiap teman facebookku amat berharga dan bernilai bagaikan permata. Kehadirannya adalah Kurniaan dariNya padaku. Setiap apa yang dilontarkan amat aku hargai lebih daripada permata. Tapi aku tidak boleh menerima hakikat apabila kehadiran lontaran buah fikiranku disepikan mereka. Seakan aku tiada wujud di halaman facebooknya dan aku. Aku tak suka begitu. Apakah itu namanya sahabat? Apa matlamat dijalinkan persahabatan jika tiada rasa kewujudan di antara
kita. Dan apalah ertinya sahabat semata-mata untuk saling menyakiti hati dalam diam lalu terluka. Dan apalah ertinya sahabat jika hanya bijak berkata tapi membisu seribu bahasa.Dan apalah ertinya sahabat jika sekadar wujudnya tapi bisu berkominikasi di alam maya. Kalau di alam realiti bersahabat dengan orang bisu akan ada bahasa isyarat
bagi memahami apa yang dilontarkan tapi bagaimana pula bahasa isyarat jika rakan alam maya bisu... apakah bahasa isyarat yang harus kulontarkan pada
mereka yang paling sopan tanpa menyakiti hati dalam persahabatan alam maya.
Apapun alasan aku aku tetap bersalah Ya Allah...
Sesungguhnya Kau Maha Pengampun Kau Maha Penyayang...
Di pagi Jumaat yang mulia ini kau bukakan hati semua sahabat alam mayaku memaafkan aku kerana kesilapanku mengguriskan hati mereka tanpa pintaku untuk terjadinya perpisahan. Aku tak mahu imanku tidak sempurna Ya Allah...Aku mengaku kesilapanku...justru Kau bukakan hati mereka untuk memaafkan aku.Dengan RahmatMu Yang Tanpa Batas ....mereka memaafkan aku ... kan kuterima persahabatan kembali dengan harapan membina persahabatan ikhlas hanyalahsemata keranaMU dan ingin mendapat redhaMu. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya Ratu Rimba Niagara.
21 Oktober 2011
SukaTunjukkan lagi reaksi
 
Komen
Komen
Manda Conai Selamat tegahari Adinda /Adinda Adalah sahabat Alam maya dihati Amat bernilai di dunia Akhirat
Tak SukaBalasan12 jam
Ratu Rimba Niagara Salam Jumaat penuh berkat buat kanda manda tersayang...
Alhamdulillah moga persahabatan kita nan indah ini diberkati Allah swt dunia dan akhirat AAmiin.

Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
Pradita Fia cantikkkkkkkk..... bundaku sayang....
August 27 at 7:57am · Unlike · 1
 ...
SukaTunjukkan lagi reaksi
 
Komen
 
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
HATIKU HATIMU DALAM GENGGAMAN-NYA
Amira Senja kalau ada penolak takdir jauh untuk mendekat kan kusapa dikau dg assalamualaikum ........
Sri Prabu Bumi Kusuma lebih jelas...wassalam
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam wr wb
jauh di mata dekat di hati
dekat di hati jauh di mata
hatiku hatimu
dalam genggaman-Nya
segala takdir
adalah Ketentuan-Nya
Amira Senja ke kampung cina makan bubur, hati merana bisa terhibur kwkwkwkwk
Ratu Rimba Niagara luka dijahit dengan benang,
benang kasih benang cinta;
orang yang jauh terkenang-kenang,
apa nak buat dah putus cinta.
(hehehehe)
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
21 Oktober 2012)
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
Pradita Fia cantikkkkkkkk..... bundaku sayang....
August 27 at 7:57am · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara Kurniaan Allah SWT yang disyukuri...
Kecantikan yang tersisa
Di usia penghujung senja
Moga Allah SWT
Sentiasa menyinari
Nur Hidayah Kasih-Nya
Seumur hidupku
Seumur hidupmu
Aamiin Ya Rabbal A'lamin
August 27 at 8:17am · Like
Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....
August 27 at 8:19am · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara MARI BERSAMA KITA KEJAR AKHIRAT
Sahabatku....
Doakan saja agar dia diberi pertunjuk dari-Nya
Lupakan setiap apa yang dilakukan ke atasmu
Hanya yang harus sahabat fikirkan sekarang
Adalah apa yang sahabat mahu dalam hidup ini
Jika semua sudah sempurna dimiliki dengan rasa syukur
Syukurlah sahabat masih lagi diberi kesempatan
Untuk mengumpul sebanyak mungkin
Bekalan untuk dibawa ke alam Abadi
Moga bekalan kita semua ada Nilaian Di Sisi-NYa Aamiin
Dan persahabatan kita yang suci murni ini
Dapat diteruskan hingga ke Syurgawi Aamin Ya Rabbal A'Lamin
"JIKA KITA KEJAR DUNIA... DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUTI KITA"
PUTRI RIMBA NIAGARA
26 Ogos 2012
August 27 at 8:25am · Like · 1
Ratu Rimba Niagara Puisi Karyaku! Duniaku!
aku berkarya bukan mencipta nama
aku berkarya bukan berbangga diri
aku berkarya kerana tanda cintaku
pada Allah, manusia dan pada
sekalian alam ini
bakat karya anugerah
dari Yang Maha Esa
takkan kupersiakan
Ya Allah aku syukuri
kerana terpilih menerima
anugerah-Mu
ini satu tanggungjawab
kupikul setulus ikhlas
moga karyaku memberi
hidayah untukku dan kepada
sesiapa membaca
kakukan jemariku jika karyaku
mengumpat mengeji manusia
menabur fitnah sana-sini
lancarkan jemariku untuk menulis
perkara baik dikira di alam barzah
tu kumahukan Ya Allah!
aku mesti banyak
membaca
mendengar
melihat
mengkaji
memikir
dan bermuhasabah diri
agar karyaku dapat hidupkan
jiwa-jiwa mati!
jiwa-jiwa mahu hidupkan rohani
aku mewakili
suara anak-anak kecil sengsara akibat perang
suara rakyat yang sentiasa ingin dibela
suara kerajaan untuk rakyatnya
moga suatu hari nanti
suara-suara hasil karyaku
bertebaran di muka bumi ini
dihayati dan dihargai oleh
seluruh penghuni bumi ini!
siapalah aku tanpa Pertolongan dari-Nya
menghasilkan karya dikira amal jariah
Anugerah-Mu ini akan kujaga kerana
Karyaku! Duniaku!
Karya Ratu Rimba Niagara
26 Ogos 2012
9 Syawal 1433H
August 27 at 8:28am · Like · 1
Pradita Fia KENARIKU AKAN TERUS MENARI
Indahnya kata bila terurai dengan cinta
Indahnya persahabatan bila tak ada tuntutan
Karena kita bermula dari tidak ada
Tak ada pamrih dalam gelimangnya
Tak ada keharusan dalam menjalankannya
Karena kasih kita bermula dari hati yang tulus
Melambai bersama angin
Menderu bersama ombak lautan
Bernaung dalam cahaya rembulan
Karena kasih yang bertaut
Adalah cinta yang tulus
Yang tak perlu sanjungan
Yang perduli akan ketenaran
Karena karya terlahir
Dari aliran darah
Yang mengental hingga anak cucu
Yang bersumber Karena Kehendak
Sang Illahi….
Salam sanjungku teriring
Semoga hadinya diri
Menjadi arti
Bagi kehidupan
Karena Mentari
Akan selalu bersinar….
Fiapradita, 27 Agustus 2012
August 27 at 11:10am · Unlike · 2
Ratu Rimba Niagara NUR HIDAYAH KASIH-NYA TERUS BERSINAR
Mentari akan terus bersinar
bersama senyumanmu senyumanku
bersama syukurmu syukurku
mengental berpintal lalu
tersimpul mati
dalam hatimu dalam hatiku
tak pernah jemu kita saling
jalinkan kasih dan sayang demi-Nya
tak akan ada terluka dilukai
tak akan ada perih
menanti kasih di ombak rindu
tak akan ada sepi menyepi
tak akan ada teka teki
dalam menjalinkan kasih dan sayang
yang ada kusayangmu demi-Nya
kau sayangku demi-Nya
kita semarakkan karya bersama
karyamu karyaku
penuh dengan jiwa
penuh dengan penghayatan
agar roh sucimu
agar roh suciku
dapat mensucikan
debu-debu
kemunafikan dari kalbumu kalbuku
maka tertintalah hasil pena
yang berarti buatmu buatku
buat semua pembaca
yang sudi menghayati
hasil karangan
yang diubah indah-indah
untuk mengindahkan hati-hati yang suram
dalam derita sengsara tanpa Nur Hidayah Kasih-Nya
berkat ilham
yang disirnakan ke kalbumu kalbuku
kita menangis bersama-sama
betapa kerdilnya kita di Sisi-Nya
betapa kita perlukan-Nya
di setiap saat dan ketika
tanpa-Nya
kita bagaikan hilang arah tanpa tujuan hidup
hidup berarti kerana-Nya
hidup tak berarti tanpa-Nya
Makanya
Hadirlah Ya Allah
Hadirlah ke kalbu imanku
Hadirlah ke kalbu iman dia rakan sastraku
Hadirlah ke kalbu iman pembaca
Yang membaca karyaku karya rakan sastraku
Inilah dunia yang kami dambakan tanpa lelah
Semata-mata mahu mendapat
Redho-Mu
Kasih-Mu
Rahmat-Mu
Tika hidup dan mati
Aamiin Aamiin Ammin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
27 Ogos 2012
9 Syawal 1433H
August 27 at 12:39pm · Like · 1
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
20 Oktober 2012
SukaTunjukkan lagi reaksi
 
Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Ratu Rimba Niagara telah berkongsi foto Muhammad Isma Asri.
SAHABATKU ADALAH UNTAIAN INTAN PERMATA SYURGA
Baginda Raja Martakerawang with Maharaja Kutai Mulawarman and 11 others
Sahabatku adalah tetesan embun pagi
yang jatuh membasahi kegersangan hati
hingga mampu menyuburkan seluruh taman sanubari
dalam kesejukan....
Sahabatku adalah bintang gemintang malam di angkasa raya
yang menemani kesendirian rembulan yang berduka
hingga mampu menerangi gulita semesta
dalam kebersamaan...
Sahabatku adalah pohon rindang dengan seribu dahan
yang memayungi dari terik matahari yang tak tertahankan
hingga mampu memberikan keteduhan
dalam kedamaian...
Sahabatku adalah kumpulan mata air dari telaga suci
yang jernih mengalir tiada henti
hingga mampu menghapuskan rasa dahaga diri
dalam kesegaran....
Sahabatku adalah derasnya hujan yang turun
yang menyirami setiap jengkal bumi yang berdebu menahun
hingga mampu membersihkan mahkota bunga dan dedaun
dalam kesucian....
Sahabatku adalah untaian intan permata
yang berkilau indah sebagai anugerah tiada tara
hingga mampu menebar pesona jiwa
dalam keindahan...
By Baginda Raja Martakerawang
7 Muharram 1437H
20 Oktober 2015
Like Comment Share
Arjuna Noesantara and Redi Antara like this.
Arjuna Noesantara Subhanallah .. Wonderful
Ratu Rimba Niagara PERSAHABATAN KITA INDAH SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI.
Ratu Rimba Niagara MENJADI SAHABATMU SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI.
Maharaja Kutai Mulawarman Terima Kasih Bunda Yang Selalu Menyejukan Jiwa....dengan Rangkaian Kata Pujangga....
Ratu Rimba Niagara Menjadi sahabatmu seindah pelangi di malam hari,
walaupun hanya bicara di alammaya tapi hati terpatri kasih bersaudara antara dua darjat tidak menghalang untuk saling menyebarkan kebaikan dan kedamaian pada seluruh penghuni bumi tercinta. Senyummu setiasa tak bermusim karena senyummu seindah pelangi di malam hari.
Maharaja Kutai Mulawarman Amin
Maharaja Kutai Mulawarman
Maharaja Kutai Mulawarman Bermain pantun belajar sastra
sastra dikemas penuh pujangga
wajah nan indah seperti apa
karena bunga kulihat semua
Ratu Rimba Niagara Dalam hati ada taman,
Taman budi berbunga iman,
Tuanku berhati budiman,
Silaturahmi terpatri seindah iman.
Seri Raja Marta Aishah Sahabat sejati...
Sharmiza Sharmiza Kala dapat Ku petik bintang langit akan Ku semai orang yang disayangi
Purwodhoho Kediri updated the description.
October 18 at 1:12pm
SALAM BELAJAR BERPANTUN ..............
MARI SAHABAT, KITA LESTARIKAN SALAH SATU KEARIFAN BUDHAYA KITA ..........
BERPANTUN MENGEXPRESIKAN DIRI ...UNTUK HIBURAN RINGAN ..... BAIK SELIPAN DIDIKAN...SINDIRAN ..ATAU SEBATAS KELAKAR SAJA
YANG PENTING BEBAS, TAPI SOPAN ........
SELAMAT BERPANTUN RIA .......
Seen by 28
You and 2 others like this.
Comments
Ratu Rimba Niagara Niagara Mari kita berpantun ria,
Menceriakan hati wajah berseri,
Salam silaturahmi buat saudari saudara,
Dalam hati kasih bersaudara terpatri.
You and 9 others like this.
Comments
Rabeah Binti Mohd Ali
Rabeah Binti Mohd Ali Di rimba niagara sedang beradu,
Putra katak sedang bermimpi,
Putri rimba yang sedih selalu,
Karena citanya masih tak terealiti.
(hehehe)
Like · Reply · 1 · October 18 at 11:23pm
Purwodhoho Kediri
Purwodhoho Kediri bila katak pergi ke sawah ...... melihat ikan didalam sungai ....... hati siapa tak kan merekah .........melihat budhi jauh to realiti .......
Ratu Rimba Niagara Niagara Indah pemandangan rimba niagara,
Direndangi redup pohonan jati,
Jika azam tekad membara,
Mimpi fantasi jadi realiti.
KUMILIK-MU TUHAN
Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah aku mulakan berkarya
Ya Allah kurniakan aku ilham
yang membuatkan jiwaku tenang
setenang air di kali Syurga
menjadi ladang amalku
sedekah jariahku
saham akhiratku
semua-Nya ada nilaian di sisi-Mu
berkarya kerana-Mu
bukan mahukan pandangan manusia
tapi hanyalah pandangan-Mu
jika aku berkarya mahukan dipandang manusia
aku sombong dan bongkak
jika pandangan-Mu
membuatkan aku teruja
menulis terus menullis tentang
Kebesaran-Mu
Keagungan-Mu
Keesaan-Mu
segala urusan dunia akhir-Nya berpulang kepada-Mu jua
aku mahu pulang dalam bekalan amal yang Kau redhai
pulang bertemu-Mu dalam fitrah-Mu
seperti aku baru dilahirkan ke dunia
jika itu yang Kau Perkenankan
tenang jiwa dan rohku
pasti indah pertemuan Kau dan aku di kala itu
AAmiin AAmiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
"TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-MU JUA
PADA-MU KUSANDARKAN SEGALA URUSAN DUNIA AKHIRATKU
KERANA SEGALA-NYA MILIK-MU"
......................................................
kuMilik-Mu TUHAN
19 Syawal 1435H
15 Ogos 2014
Ad Harry's photo.
Ad Harry
Assalamualaikum shbt2...
Tegakkan tauhid....tebarkan sunnah...
Like · Comment · Share
Pradita Fia likes this.
Pradita Fia Duhai Putri Rimba .. Betapa rindu ini menggunung .. Betapa asa ini menggantung .. Pada kelamnya malam .. Pada larutnya gelombang .. Tak
usahlah diri indahmu tersedu ... Oleh sapaan makhluk .. Sesungguhnya kala keindahan tercipta dari makhluk itu bukanlah berasal dari dirinya tapi kehendak Rab lah asalnya semua keindahan dan keagungan .. Teruslah berkarya.. Teruslah mencipta .. Karena dari seberang lautan nanda selalu rindukan karya indahmu ..
April 29 at 8:09pm ·
Ratu Rimba Niagara Terima kasih atas sapaan indahmu. Moga Allah swt merahmatimu nanda Pradita Fia yang dikasihi dunia akhirat. Aamiin.
Pradita Fia Terima kasih bundaku sayang .. Semoga Allah swt selalu menjaga bunda dalam kasih sayang Nya .. Nanda selalu rindukan bait-bait indah bunda ..
Ratu Rimba Niagara Insya-Allah selagi mana Allah izinkan bunda berkarya..bunda berkarya nan indah-indah untuk bunda sendiri dan untuk semua yang sudi rindukan bait-bait indah anugerah-Nya untuk kita semua, moga memberi manfaat dunia akhirat kita. Insya-Allah. Aamiin.
PETIKAN WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5B BENUA
12 REJAB 1436H
1 MEI 2015
WARKAH UNTUK ADMIN & AHLI GRUP JALAN KE SYURGA DENGAN RAHMAT ALLAH DAN SYAFAAT NABI MUHAMMAD
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Syukur Alhamdulillah dengan izin Allah saya diterima menjadi ahli grup, "Jalan ke Syurga dengan Rahmat Allah dan Syafaat Nabi Muhammad,"
Terima kasih kepada admin yang sudi menerima saya.
Walaupun cuma di alammaya saya penuh yakin pertemuan kita ini adalah atas kehendak Allah dan atas perancangan Allah.
Pertemuan ini pasti ada hikmak-Nya agar kita saling muhasabah diri , membuang segala keegoaan dan kesombongan kerana yang layak memakai pakaian kesombongan hanya Allah Azzawajallah dan kita sama-sama mencari jalan-jalan ke Syurga.
Semua hamba Allah impikan Syurga, tapi jika kita beribadat dan melakukan segala kebajikan kerana mahukan Syurga. Syurga memang tak layak untuk kita kerana Syurga pun dicipta Allah sebagai balasan kepada hamba-Nya yang beribadat kerana Allah bukan kerana Syurga.
Allah swt memasukkan hamba-Nya ke Syurga bukanlah kerana banyaknya amalan tapi dengan Rahmat Allah dan Syafaat Nabi Muhammad saw.
Jika hendak dibandingkan amalan ahli ibadat 500 tahun masih tidak dapat menebus Syurga. Sehinggakan ahli ibadat tersebut dimasukkan ke neraka kerana yakin dia masuk Syurga kerana banyaknya amalan yang telah diperbuat. Naubillah.
Apa tah lagi kita amalan kita yang tak seberapa ini jika hendak dibandingkan dengan amalan para ahli sufi bagaikan langit dengan bumi. Pasti kita akan berputus asa tapi kerana kita yakin Allah Maha Pemurah Maha Penyayang Maha Pengampun, Pengampunan-Nya mendahului murka-Nya maka kita setiap hari setiap saat setiap detik memperbaharui niat dan berazam untuk melakukan yang terbaik. Hari ini lebih baik daripada yang semalam dan hari-hari yang seterusnya bertambah baik sehinggalah kita dijemput Allah bertemu-Nya.
Setiap amalan yang dilakukan hanya kerana-Nya hanya inginkan redha-Nya. alangkah indah setiap hari setiap detik apa yang diperbuat dan diperkatakan ditulis mendapat redha-Nya Allah. Allahu Akbar impian semua hamba-Nya yang meyakini akan adanya HARI AKHIRAT di mana segala amalan buruk baik kita sepanjang kita berhidup di muka bumi mendapat pembalasan daripada Allah swt samada SYURGA ATAU NERAKA. Kita yang membuat pilihan. Amalan hidup kita di dunia adalah bayangan kita di akhirat nanti. Kita yang menempah tiket ke Syurga atau ke Neraka. Kita tanyalah iman sendiri ke mana mahunya kita setelah mati.
Moga berkat pertemuan kita di grup yang mulia ini, saling berkongsi ilmu tanpa ada niat untuk berbangga diri atau merendahkan atau menghina ahli-ahli yang lain, kita saling muhasabah diri dan beriltizam bertekad untuk sama mencari jalan-jalan ke Syurga sehingga ke nafas terakhir. Insya-Allah Aamiin.
Selagi kita hidup selagi itu kita berpeluang untuk menjadi kekasih Allah, Syurga diciptakan untuk para kekasih-Nya. Moga kita menjadi kekasih Allah dan sama-sama dapat melihat Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah. Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SALAM MAAL HIJRAH & MUHARRAM 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
"MOGA PERTEMUAN ATAS KEHENDAK ALLAH INI KITA SAMA-SAMA MENCARI JALAN-JALAN KE SYURGA. AAMIIN"
Yang benar,
Sahabat Dunia Akhiratmu,
Rabeah Mohd Ali @ Ratu Rimba Niagara,
Statusku aku milik-Nya sampai kapanpun aku hamba-Nya.
5 Muharram 1437H
18 Oktober 2015
AKU BERSASTERA KERANA-MU TUHAN
WAHAI JIWA YANG TENANG
surat Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
20 MUHARARAM 1438H
21 OKTOBER 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;