Sunday 23 October 2016

KAMI HAMBA-MU (132) INDAHNYA SEDEKAH INDAHNYA ISTANA SYURGA


KAMI HAMBA-MU (132) INDAHNYA SEDEKAH INDAHNYA ISTANA SYURGA

YA ALLAH IZINKAN KAMI KE SYURGA-MU

SUMPAH SETIA SEJAK AZALI LAGI
ALLAHU AKBAR

SABARLAH WAHAI HATI
1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
INDAHNYA SEDEKAH INDAHNYA ISTANA SYURGA
Ibu ...tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan....
gimana ibu...makanan untuk dimakan hari ini pun nggak ada...
Tak apalah nak...kita makanlah apa yang ada...
Pokoknya semuanya nggak ada...kita kena berlaper ibu...
Berlapar itu lebih bagus daripada kita meminta-minta nak...
Kenapa ya buk...orang-orang kaya ini nggak yang ada suka
membantu orang miskin seperti kita... mereka mau kita
melutut di kakinya belum tentu mahu berbagi nikmat harta
yang mereka miliki...
Nak...orang miskin ni...dipandang hina orang kaya nak...
orang kaya baginya akan jadi miskin jika mereka bersedekah walaupun
dengan sekeping roti canai....
Ibu....saya mau keluar sekejap...ibu tunggu saja di rumah
zikir banyak-banyak untuk hilangkan laper ya buk...
Si anak tadi pergi ke rumah orang yang paling kaya di kampung itu.
secara kebetululan orang kaya itu sedang bersarapan pagi dengan
10 keping roti canai.....
Si anak itu menghampiri si kaya.
Pak...boleh tak berikan saya sedikit roti canai yang bapak punya...."
Pergi kamu dari sini ...aku jijik lihat kamu ini ...taunya kamu
minta...minta ...di sini bukan untuk meminta sedekah...pergi kamu dari sini ...!!!"
Si anak tak berputus asa...pergi juga merayu-rayupenuh simpati apabila mengenangkan
ibunya dirumah kelaparan...
Pak...kasihanilah saya...udah tiga hari saya dan ibu saya tak makan...
tak rugi bapak sedekah kan sekeping roti canai pun udah memadai.
Saya bukan minta uang bapak...saya cuma minta sekeping roti canai untuk saya makan dengan ibu saya..pak...tolong kasihani saya pak..."
Kenapa kamu degil sangat...pergi kamu...! Pergi kamu dari sini..."
Marah si kaya yang amat sangat lantaran itu di balingkan roti canai ke muka si anak itu...
Anak itu terus lari bersama dengan sekeping roti canai yang dibalingkan oleh si kaya.
Sampai di rumah ibunya masih berzikir.
" Ibu...ini rejeki kita...ibu....ibu makan separuh saya makan separuh buk..."
"Syukur Alhamdulillah...Allah berikan kita rejeki tanpa sangka-sangka bolehlah mengalas kelaparan kita...kita angkat tangan ya nak agar Allah merahmati orang yang menyedekahkan kitaroti canai ini."
Si anak menangis apabila mengingatkan gimana dia dimaki hamun oleh si kaya raya dan membaling roti canai itu ke wajahnya dan roti itu jatuh di ke tanah."
"Kenapa anak nangis? Apa yang telah tejadi nak?"
"Marilah kita sama doakan yang sedekah roti canai ini pada kita ya buk...moga Allah balas dengan sebuah istana di Syurga. Aamiiin ya Rabbal A'Lamiin."
Si kaya yang membalingkan roti canai itu tika pergi ke kantornya telah berlaku kecelakaan jalanraya dan mati ditempat kejadian.
Roh si kaya kaget gimana dia boleh memiliki sebuah Istana Syurga yang indahnya tidak dapat
dibandingkan dengan istananya di dunia.
Baru dia sadar bahawa roti canai yang dilemparkan kepada anak si miskin itulah yang menyebabkan dia diKurniakan Allah sebuah Istana Syurga yang indah....Subnallah jika dia tahulah begini hebatnya nikmat bersedekah bukan setakat sekeping roti canai saja malah istana dan uangnya yang banyak itu diinfakkan ke jalan-jalan Allah....tapi dia cuma memiliki sebuah Istana Syurga sahaja itu pun berkat doa si miskin yang mendoakannya walaupun didermakan sekeping roti canai dengan keadaan yang amat menyedihkan!.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Syaaban 1434H
1 Julai 2013M
TENTANG MATI
Kenapa takut mati?
Takut mati mati
Hindari mati mati
Sihat mati
Sakit pun mati
Tua muda mati
Kaya miskin mati
Semuanya akan mati
Mati milik semua
Bersedia atau tidak mati
Mati tak kira siapa
Tak kira di mana
Di mana-mana boleh mati
Bersedia atau tidak mati
Yang penting mati dalam husnul khotimah
Mati dalam kebaikan dalam redho-Nya Ilahi
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
12 Jun 2012
TERIMA KASIH SUARA AKHIRAT
Kaya macam mana manusia itu
Dia tetap miskin
Apa maksudmu?
Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya
Kau lahir ke dunia ini kosong...
Lagi aku tak faham?
Apa maksud kosong
Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
Apa pulak kosong...
Kau silap...
Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
Yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...
Apa maksudmu?
Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
Sebab aku ni pencinta harta
Bagiku harta adalah segala-galanya
Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
Inikan hendak bersedekah
Kirim salamlah
Kalau nak kaya usaha sendirilah
Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
Ramai suka berkawan dengan aku
Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
Dan hormat gila-gila dengan aku...
Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
Pelik kan manusia ini..
Cuba aku papa kedana...
Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
Manusia ini sukakan harta
Sebab itu aku sukakan harta
Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
Dan sanjungi aku ...
Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...
Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
Ha...sebab itulah aku katakan tadi
Sebulan hendak menggali kuburmu pun tak siap-siap
Sebab segala aset yang kau miliki mahu ditanam sama
Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
Nak di kebumikan juga...
Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
Yelah nak ikut wasiat tuannya...
Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...
Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
Dibeli boleh pocong-pocong
Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
Berminat ke nak beli...buntu aku ni...
Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...
Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak menyesal sebelum aku bergelar pocong
Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
Harta kau yang banyak-banyak ni
Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
Biarpun kau sudah berada di alam barzah
Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
Kau lafazkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
Ke jalan-jalan Syurga-Nya
Masya-Allah aku tak terfikir
Sebagaimana yang kau fikir
Terima kasih suara akhirat
Kaulah sahabat dunia akhiratku
Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
12 Jun 2012
Yesterday at 1:14pm ·
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
17 Jun 2012
MENGIKIS SIFAT BAKHIL DI BULAN RAMADAN
SOLAT ITU MEMUDAHKAN URUSAN DUNIA AKHIRAT KITA
Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh....
~ Barang siapa mempermudah kesulitan orang lain, maka Allah akan mempermudah urusannya di dunia dan di akhirat...
(HR. MUSLIM)
'MOGA KITA TERGOLONG DALAM GOLONGAN YANG MEMUDAHKAN URUSAN ORANG LAIN AGAR ALLAH MEMPERMUDAHKAN URUSAN DUNIA AKHIRAT KITA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
MEREKA YANG KAYA BANTULAH YANG MISKIN
si miskin terhimpit dihimpit
dihina dikutuk
dipijak-pijak
sesuka hati
dipandang sampah oleh si kaya
sedangkan harta si kaya
ada bahagian untuk si miskin
duhai si kaya
bantulah si miskin
bukan disuruh bantu sampai si miskin jadi kaya
kamu bantu si miskin kamu tak akan miskin malah bertambah kaya
itu janji Allah
kerana harta yang disedekahkan akan dilipat gandakan rezeki
duhai si kaya
bukan disuruh kamu bantu si miskin sehingga kamu jadi miskin
tapi cukuplah sekadar
tanya sihat ke tidak
cukup makan ke tidak
cukup perbelanjaan pelajaran anak ke tidak
ini sudahlah tak ambil tahu
tolong jauh sekali
kutuk ada lagi
memanglah dasar bakhil bin kedekut
duhai si miskin
bersabarlah dengan dugaan-Nya
janganlah kemiskinan kamu
membuatkan kamu menjadi kufur
pasti ada jalan keluarnya
berazamlah untuk berubah
bagaimana memajukan diri
jangan pernah berharap kepada hartanya orang
haraplah usaha sendiri
tahukah kamu
aku sudah berusaha semampu daya
bagaimana aku hendak berubah sedangkan aku miskin
bila memohon pekerjaan
tiada majikan yang hendak ambil aku bekerja
dengan tiada apa-apa kelulusan
hendak kukerahkan tenaga empat kerat
kesihatanku tidak mengizinkan
aku pernah pergi ke masjid
meminta bantuan kerana untuk membeli susu anakku
tapi hampa
AJK masjid sudah se sin pun tak mahu membantu
malah menghina aku dan menghalau aku macam anjing kurap
aku pulang dalam hampa
sedang aku berjalan
datang seorang memberitahu
jika hendak mendapat bantuan
pergilah ke gereja
pasti dibantu kerana pihak gereja membantu
mereka yang susah tidak mengira agama yang dianuti
aku termenung sejenak
samada aku hendak pergi mohon bantuan
atau anakku kelaparan susu
aku nyaris mahu pergi bila mengenangkan anakku
oh! tidak
aku tak mahu termakan budi dengan kristian
biarlah anak aku mati kelaparan susu
tiba-tiba aku mendapat idea
pergi ke klinik swasta
menanyakan ada tak lebihan susu baby contoh
yang dihantar syarikat untuk mempromosikan susu
aku diberi paket-peket susu baby contoh dengan banyak sekali
Syukur Alhamdulillah Allah sentiasa
melindungi aku daripada aku menjadi kufur
duhai si kaya
aku redha aku miskin
tapi di bulan ramadan yang penuh berkat ini
ambillah kesempatan membantu si miskin
di mana Allah swt menjanjikan pahala yang berlipat kali ganda
andainya kamu membantu si miskin
pasti akan terkikis sifat tamak halobamu
menjadi hamba Allah yang pemurah
rezekimu mencurah-curah
menjadi jutawa dunia akhirat
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
13 Ramadan 1436H
30 Jun 2015
SEDEKAH ITU MEMBAWA RAHMAT DUNIA AKHIRAT
MAYAT JIKA DIHIDUPKAN KEMBALI KE DUNIA MEREKA AKAN BERSEDEKAH SETIAP HARI KERANA GANJARAN MEREKA YANG BERSEDEKAH AMAT BESAR SEKALI SEHINGGA DAPAT MENEBUS SYURGA DAN DISELAMATKAN DARIPADA SEKSA KUBUR ...ALLAHU AKBAR!
Sedekah - Tidak akan mengurangi Harta
Sedekah - Tidak akan membuat Miskin
Sedekah - adalah Pencegah Musibat
Sedekah - adalah penghapus dosa
Sedekah - adalah Keberuntungan
Sedekah - itu mendatangkan berkah
Sedekah - itu mendatangkan ketenangan
Sedekah - itu membawa Rahmat
Orang yang sudah mati jika diberi peluang hidup mahu bersedekah setiap hari kerana ganjaran orang yang bersedekah amat besar nilaian-Nya di sisi Allah swt. Moga kita tergolong di kalangan hamba-Nya yang suka bersedekah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SAHABAT YANG BAIK ADALAH SAHABAT YANG IKHLAS MEMBIMBING KITA JALAN-JALAN KE SYURGA. MOGA ALLAH PERKENANKAN AAMIIN
SAHABAT YANG KUCARI
Yang kucari sahabat akhirat
bukan kawan dunia
Kenapa?
Apa bezanya
sahabat akhirat dengan kawan dunia?
Memang banyak bezanya
Seperti langit dengan bumi
Apa maksudnya?
Kawan dunia membuat hati jadi leka
sahabat akhirat menjadi
penghubungku ke akhirat
Hidup semuanya
berdasarkan akhirat
kerana mahu tidak mahu
hidup di dunia
akan menuju akhirat
Sebab itu pentingnya
sahabat akhirat
menjadi pendampingku
agar hidup ini
terarah ke akhirat
Ya Allah kami bersahabat
dan bertalisiraturrahim
semuanya keranaMU
agar kami saling ingat
mengingat tentang negeri
yang kekal abadi
negeri akhirat
Selagi nafas ini
dipinjamNya
hari-hari fikirkan akhirat
hari ini apa yang terlalai
Selalu salahkan diri sendiri
Kenapa aku masih lalai?
Kenapa harus fikirkan dunia lagi?
Kenapa tak mahu berubah?
Sedangkan negeri akhirat
selangkah lagi akan kutempuhi
kerana aku tidak mahu
penyesalan tanpa tertebus!
Amat malang kiranya
sampai ke negeri akhirat
tanpa amalan yang dikira
di sisi Allah Taala dan kalau
ada amalan tetapi ditolak
tanpa disedari
rugi juga
yang penting setiap
amalan ikhlas
kerana Allah Taala
Ya Allah terimalah amalanku,
ahli keluargaku, sahabat-sahabatku
dan orang-orang Islam samada hidup
dan yang telah meninggal dunia.
Amin Ya Rabbal A’ lamin.
Karya Ratu Rimba Niagara
10 Muharram 1437H
23 Oktober 2015
"NASEHAT KUBUR"
1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap,maka terangilah...aku dengan TAHAJUD
2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM..
3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.
4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,
5). Aku yg menyepitmu hingga hancur bila mana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT
6). Aku adalah tempat utk merendammu dg cairan
yg sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dgn PUASA..
7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya,
maka Persiapkanlah jawabanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"
Kirim ini semampumu dan seikhlasmu kepada sesama Muslim, sampaikanlah walau hanya pada 1org..
Karena,
saat kamu membawa Al-Qur'an, setan
biasa2 saja.
Saat kamu membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat kamu membacanya, ia gelisah.
Saat kamu mmahaminya, ia kejang2.
Saat kamu mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari, ia stroke.
Trus n trus baca & amalkan agar syaitan strok semuanya juga jantungnya dan mati.
Ketika anda ingin menyebarkan..
ini, lagi2 syaitan pun mencegahnya.
Syaitan berbisik;"SUdahlaaaaaah tak payah di SEBARKAN, tak penting pown, BUANG MASA saja, tak mungkin akan di baca "...
Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda ..
Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
1. Waktu
2. Kata-kata
3. Kesempatan
KAABAH:
K: Kiblat
A: Arah
A: aku
B: Bersujud hingga
A: akhir
H: Hayatku
Subhanallah...
Semoga yang "like" dan "bagikan" tausiyah ini
semua dosanya diampuni Allah, diangkat derajatnya, dikabulkan segala hajatnya dan mendapatkan pasangan yang sakinah serta anak yang sholeh/sholeha hingga bisa masuk surga melalui pintu mana saja yang dikehendaki...
Aamiin ya Rabbal'alamiin
Like Comment Share
INDAHNYA KATA -KATA YANG MENDATANGKAN IMAN
KH. Abdullah Gymnastiar
Hidup di dunia adalah perjuangan agar selamat di akherat kelak.. dunia hanya mampir sebentar.. akheratlah kehidupan sebenarnya..
السلام عليكم...ان شاء الله ،
 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
 1 hari lagi DOA di IJABAH.
 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
 Lisan yg terlanjur.
 Janji yg terabaikan.
 Hati yg berprasangka. dan
 Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Ratu Rimba Niagara shared Prince Abdul Malik's phototo the group: SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.
KITA HIDUP KERANA ADA ROH DI JASAD
JIKA KITA TANYA ROH KITA
KE MANA KAH MAHUNYA ROH KITA PERGI SETELAH MATI
ITULAH JAWAPAN KITA SEBENARNYA...
JAWAPAN ROH ADALAH TEPAT
JAWAPAN HATI SUKAR DIRAMAL KETEPATANNYA
SEBAB HATI KITA SELALU BERUBAH-UBAH
SUKA BERJANJI TAPI TAK TEPATI JANJI
JANJI SESAMA MANUSIA TAK TEPATI JANJI PUN AKAN MEMAKAN DIRI SENDIRI
INIKAN PERJANJIAN KITA DI ALAM ROH DENGAN PENCIPTA KITA , SUBHANALLAH BETAPA KERDILNYA KITA DI SISI-NYA
YANG MAHA AGUNG YANG MAHA BERKUASA ATAS SEGALA-NYA, MOGA KITA TERGOLONG DALAM HAMBA-NYA
YANG TAHU APA MATLAMAT KITA DIHIDUPKAN DI MUKA BUMI INI BEGITU JUGA MATLAMAT KITA MASUK KE GRUP ATAU BERTEMAN FB SERIUS UNTUK BERBAKTI ATAU SEKADAR WUJUD TAPI TAK WUJUD KITA SENDIRI YANG BUAT KEPUTUSAN KITA SENDIRI YANG PAHAM
TIADA ISTILAH MEMAKSANYA ATAU TERPAKSA
SEMUANYA SUKARELA INGIN MENCURAH BAKTI SEIKHLAS HATI SELAGI DAYA SELAGI UPAYA SELAGI MAMPU
BARULAH INDAHNYA TALISIRATURRAHIM DI ALAM MAYA INI
KERANA SEMUA BAKAL BERGELAR ROH TERDIRI DARIPADA ROH-ROH YANG TENANG REDHA LAGI DIREDHOI ALLAH
IN SHA ALLAH JIKA KITA YAKIN MATI ITU PASTI
AKAN TIBA SAATNYA AKAN SAMPAI KE GILIRAN KITA
CUMA MASA TAKDIR YANG MENTUKAN
JIKA DAUNAN DI LAUHMAHFUZ YANG TERTULIS ATAS NAMA KITA GUGUR BERERTI TAMAT SUDAH MASANYA KITA BERHIDUP DI MUKA BUMI INI, MOGA KITA DAPAT UCAPKAN SELAMAT TINGGAL KEPADA JASAD KITA YANG PERNAH BERBAKTI KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI DENGAN NIAT
IKHLAS KERANA SEMATA MAHU MENDAPAT KEREDHAAN ILAHI ATAS SEGALA KEBAIKAN YANG DIBERIKAN....AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
RAKAN ALAMMAYAMU MERANGKAP SAUDARA SEISLAMMU SAMPAI KUBUR SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIIN.
HAMBA ALLAH YANG SENTIASA FAKIR ILMU DUNIA AKHIRAT,
BANTULAH AKU UNTUK AKU MENGGAPAI JALAN AKHIRAT
BANTULAH AKU JIKA AKU SUDAH BERADA DI ALAM AKHIRAT
DENGAN DOA IKHLASMU KE AKU BOLEH MENYELAMATKAN AKU DARIPADA AZAB SENGSARA AKHIRAT
HANYA MEMAHAMINYA SAJA BISA FAHAM...
RAKAN DUNIA AKHIRATMU
YANG MAHU BERSAMAMU DI KALA SUSAH DAN SENANG BERJUANG UNTUK BEKALAN AKHIRAT KITA BERSAMA
SEBAB ITU KITA SAMA BERAZAM
GUNAKAN MASA HIDUP SEBELUM MATI
KERANA HIDUP ADALAH MIMPI
MATI ITULAH REALITI MENANTI PASTI
SALAM PERSAHABATAN ALAM MAYA DUNIA AKHIRAT
MAAF ZAHIR BATHIN JIKA KU TERKHILAF BAHASA DALAM BERSASTERA KERANA DI HATI INI MAHU BERTALISIRATURRAHIM DENGANMU SAMPAI KE KUBUR
SAMPAI KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
.................................................................................................
(YANG BERSTATUS HAMBA ALLAH SAMPAI KAPAN PUN)
7 Ramadhan 1434H
16 Julai 2013M
*DUNIAKU SASTERA JADI FAHAMI DAKU IKHLASKAN PERSAHABATAN INI ANDAINYA AKU BERLALU PERGI DARI FBMU MAAFKAN DAKU PERCAYALAH KAU TETAP SAUDARA SEISLAMKU SAMPAI KUBUR SAMPAI SYURGA IN SHAA AALAH AAMIN.
DUHAI RAKAN FBKU DAN GRUP KU
KALIAN ADALAH NADI SASTERAKU
ANDAI KALIAN TAK MEMAHAMI DUNIAKU
NADI SASTERAKU TERSAKITI NAZAK
MAKANYA AKU PERLUKAN DUKUNGAN/SOKONGAN SEIKHLAS HATI DARIPADA KALIAN...
MOGA DAPAT MEMAHAMI DAN MOGA SENTIASA SUDI MEMAAFKAN DAKU.....
YA ALLAH IZINKAN KAMI KE SYURGA-MU
Ya Allah kami hamba-Mu
merayu sepenuh jiwa sepenuh hati sepenuh pengharapan
agar kami diberikan hidayah-Mu
setiap saat setiap masa setiap denyutan nadi setiap hembusan nafas
sehingga ke nafas terakhir
kerana tanpa hidayah-Mu
kami pastinya tergolong hamba-Mu yang lalai dan alpa
terpesona akan duniawi bertahta di hati
merasakan hidup tak akan mati
sedangkan mati itu pasti!!!
Dengan amalan yang sedikit ini
dengan dosa setinggi gunung ini
kami malu untuk menyebut Syurga-Mu
kami memang tak layak menjadi penghuni Syurga-Mu
amat malanglah kami jika kami tidak dipilih masuk ke Syurga-Mu
kerana sudah pasti-Nya kami tidak dapat memandang Wajah-Mu
Yang Maha Indah Yang Terindah! Subhanallah Terlalulah Indah Ya Allah
dan bertemu dengan kekasih-Mu Rasulullah yang sentiasa kami rindui
Jika di dunia segala kemewahan dan kesenangan
menjadi dambaan kami sehingga kami menjadi sombong dan bongkak
sekaya mana pun kami...
harta kami tidak dapat membeli Syurga-Mu
di akhirat segala harta dan apa yang dimiliki ketika di dunia sudah tak
bermakna lagi
Segala yang pernah dimiliki di dunia ada di Syurga
kekayaan dimiliki tika di dunia cuma 1% saja 99% ada di Syurga
Subhanallah Syurga tempat terindah yang tiada taranya indah
beruntunglah mereka yang dimasukkan ke Syurga atas amalan solehnya yang ikhlas dan dengan rahmat kasih-Nya Allah kepada hamba-Nya yang terpilih...
Ya Allah bukakanlah hati kami
untuk sentiasa muhasabah diri
jika kami dikurniakan kekayaan
jadikanlah kami hamba-Mu yang pemurah
menginfakkan harta kami ke jalan-Mu
membantu saudara seislam kami yang dalam kesusahan
Lagi banyak harta diinfakkan lagi bertambah rezeki yang Kau Limpahkan
Allahu Akbar sesungguh-Nya Engkau Maha Pemurah kepada hamba-Mu yang pemurah, dengan harta kami yang Engkau Kurniakan kami infakkan ke jalan-Mu
itulah harta sebenar kami di akhirat nanti
Allahu Akbar betapa indah-Nya punyai sifat pemurah-Mu Yang Maha Agung...
bahagia dunia bahagia akhirat
Ya Allah tanpa hidayah-Mu
kami hidup dalam kegelapan iman
kami tak mahu menyesal setelah mati
kerana itu kami mahu hidup dalam iman dan takwa
hidup dan mati dalam redha-Mu
andainya kami mati
izinkan kami ke Syurga Mu Ya Allah
kerana kami ingin memandang Wajah-Mu berdekatan dengan
Rasulullah kekasih-Mu
tiada daya dan upaya kami melainkan semua-Nya dengan izin-Mu jua
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
9 Muharram 1437H
22 Oktober 2015
Seputar kejadian di Masjidil Haram...
Indah sungguh peng akhiranmu wahai saudaraku
Meskipun banyak orang mempunyai harta seluas langit dan bumi namun tidak se indah kepergianmu ketika sujud
Selamat jalan saudaraku ku doakan semuga kau tenang nenghadap Tuhan MU..Aamiin....
surat Ar-Rad : 28:
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
"SALAM MAAL HIJRAH & MUHARRAM 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN
RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
-17:47
98,459 Paparan
Yusuf Mansur (Official)
Luar biasa sedekah itu. Sudah banyak yang merasakan keajaibannya.
Namun, sebagian punya pengalaman sebaliknya, kok sedekahnya ga berbuah. Sebenarnya sedekahnya itu bukan tidak berhasil, kurang memadai untuk hajat yang sedang dipunyai.
Buat kawan2 peserta Selamat Morning Indonesia, juga siapa saja, ada sedekah yang strategis nih. Sedekah produktif. Sekali sedekah, untuk selamanya. InsyaAllah kita membebaskan lahan2 untuk kemudian menjadi lahan pertanian atau peternakan atau apa saja yang hasilnya produktif selamanya untuk pesantren, masjid, dsb.
Rekening sedekah produktif komunitas SMI
BCA : 7510555001
Yusuf Mansur
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Pradita Fia Jadi teringat cerita tentang roti canai bunda .. Bebepara tahun silam saat tugas dijakarta .. Kami mampir makan sore disebuah warung makan yang menjual roti canai .. Seorang laki-laki tua menghampiri warung makan tadi dan memesan roti canai sambil menghitung uang receh ditangannya .. Penjual roti canai dengan nada keras berkata .. "Uang bapak nggak cukup buat beli roti canai ini" .. Kami terdiam mendengar kata-kata penjual tadi .. Saat kami membayar roti yang kami makan dengan berbisik pelan kami berkata .. Sekalian sama bapak yg pesan pak buatkan satu .. Lalu kami pergi berlalu .. "Dengan mata berkaca-kaca bapak tadi menatap kepergian kami sambil membawa bungkusan roti canai .. Roti canai memang selalu membuat rindu .. "Salam takzim bunda"
Ratu Rimba Niagara Roti canai ada juga di sana ya ingatkan di Malaysia saja ada...hehehe apa pun moga Allah saja yang dapat membalas kebaikan nanda membayarkan roti canai untuk bapak itu...Aamiin.
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
Pradita Fia Bukan begitu bunda sayang .. Nanda jadi rindu pada bunda Rabeah .. Karena roti canai membuat yang tak terlihatpun menjadi indah .. "Peluk untuk bunda"
Ratu Rimba Niagara sekalipun laut cina selatan memisahkan rindu kita namun rindumu rinduku disatukan oleh ombak rindu yang terdera rindu padamu nanda yang ada di benua sebelah hatiku...


Luar biasa sedekah itu. Sudah banyak yang merasakan keajaibannya.
Namun, sebagian punya pengalaman sebaliknya, kok sedekahnya ga berbuah. Sebenarnya sedekahnya itu bukan tidak berhasil, kurang memadai untuk hajat yang sedang dipunyai.
Buat kawan2 peserta Selamat Morning Indonesia, juga siapa saja, ada sedekah yang strategis nih. Sedekah produktif. Sekali sedekah, untuk selamanya. InsyaAllah kita membebaskan lahan2 untuk kemudian menjadi lahan pertanian atau peternakan atau apa saja yang hasilnya produktif selamanya untuk pesantren, masjid, dsb.
Rekening sedekah produktif komunitas SMI
BCA : 7510555001
Yusuf Mansur
SukaTunjukkan lagi reaksi
 
Komen

Cahaya Lili dan Ratna Basar menyukai siaran anda dalam Pantun..Madah..puisi cinta: "YA ALLAH AJARKAN AKU ERTI REDHA..."
pada 20hb Oktober jam 3.47 ptg
Ustaz bersama Aziah Aziz dan 49 yang lain.Suka Halaman
6hb Mac 2013
"Kita kena ingat mati, supaya perasaan untuk mengejar ilmu di dunia dan akhirat akan sentiasa menjadi keutamaan.
Beribadahlah seperti kita akan mati esok." - TGNA
WAHAI JIWA YANG TENANG
surat Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 MUHARARAM 1438H
23 OKTOBER 2016
 

0 comments:

Post a Comment

 
;