Tuesday 25 October 2016

KAMI HAMBA-MU (147) SYUKUR PADA-MU ALLAH IZINKAN AKU BERSASTERA


KAMI HAMBA-MU (147) SYUKUR PADA-MU ALLAH IZINKAN AKU BERSASTERA
Setiap keindahan yang ada di dunia ini hanya 1% saja 99 % berada di Syurga. Allahu Akbar indahnya Syurga Allah. Moga kita semua di grup , 'Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah,' terpilih menjadi ahli Surga-Nya agar dapat melihat keindahan dan yang lebih indah lagi daripada segala keindahan di Surga apabila nama melihat Wajah Allah Azzawajallah.
Semua penghuni Syurga dapat melihat Wajah Allah Azzawajallah dengan jelas sebagaimana kita dapat melihat purnama yang indah begitulah kita dapat melihat Allah Azzawajallah. Tiada apa yang dapat dilafazkan dengan kata-kata melainkan SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM BERSYUKUR KITA HARI INI MASIH LAGI. DIBERI KESIHATAN YG BAIK TANDA KEBESARAN ALLAH
HIT LIKE AND TYPE SUBAHANALLAH
MENJADI SAHABATMU SEPERTI BERSAHABAT DENGAN AHLI SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN
AKU BERSASTERA KERANA-MU ALLAH TANDA AKU CINTAKAN-MU MOGA KAU BALASLAH CINTAKU DENGAN HARAPAN AKU INGIN MEMANDANG WAJAH-MU DI SYURGA BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH KEKASIH-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ibu tanpa mu hidupku tak bererti...
Ain Syafiqah ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
Assalamualaikum
Salam pagi buat Ibu² moga ceria selalu
KasihNya IBUU..membawa ke Syurgaa
KasihNya Saudara masa beradaa..
Hargailah IBU Anda..
1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
Bukan namanya manusia jika tidak diuji-Nya...
moga berkat kesabaran menghadapai ujian hidup
kita berjaya menjawab soalan kubur itulah orang yang hebat di sisi Allah swt
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Ada hikmah di sebaliknya kenapa dia tidak wujud di masa kinimu...bersyukurlah kerana Allah sebaik-baik pengatur takdir hidup matimu.
Rashid Kocai ke SeiNdAh CiNtA IsLaM (Rashid Kocai)
Assalamualaikum Warahmatullaahi
Wabarakaatuh ..
SubhaanAllaah,Walhamdulillaah
..Maha Suci Allah.......Alhamdulilah.....Segala Puji Bagi Allah....Aamiin. .
Salam istirehat sahabat ku
Terima kasih untuk sekuntum mawar merahmu nan indah seindah hatimu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
TUAH AYAM NAMPAK DI KAKI TUAH MANUSIA HANYA ALLAH SAJA YANG TAHU MOGA KITA SAMA BERTUAH DUNIA DAN AKHIRAT AAMIIN.
Selamat menjadi penghuni Syurga sayangku....
Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
n berpelukkn AL FATIHAH NUR MAISARAH BALKIS 7TAHUN NURGALISHAH BALKIS 6 TAHUN SEMUGA ROH DICUCURI RAHMAT ALLAH DAN SYURGA TEMPATNYA Aamiin


MENJADI SAHABATMU SEPERTI BERSAHABAT DENGAN AHLI SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN
Mar'atul Husna ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
Dalam group ini ada 72,518 Members, tengok berapa orang yang sudi jawab salam saya ini. Assalamualaikum?????
Terima kasih admin app sy Selamat berkenalan Members..

Ya Allah segala yang ada di langit dan di bumi tunduk kepada-Mu,dengan belas kasihan-Mu padamkanlah kebakaran yang berlaku di negara kami.AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMULAIKUM WBT DUNIA ALLAH
AIR BATU DI FINLAND BERBENTUK SUJUD
HIT LIKE AND TYPE SUBAHANALLAH

Ya Allah segala yang ada di langit dan di bumi tunduk kepada-Mu,dengan belas kasihan-Mu padamkanlah kebakaran yang berlaku di negara kami.AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
4 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
INILAH KERAJAAN YANG AKU JANJIKAN BAGIMU WAHAI PARA YANG KAMI MULYAKAN PARA MAHA RATU MAHA RAJA PUJANGGA NUSANTARA PARA PENYAIR PENULIS PANTUN PUISI GURINDAM
Kedaton Kraton Wahyu Utama
Inilah Kerajaan yang aku Janjikan bagimu Wahai Para Yang Kami Mulyakan Para Maha Ratu Maha Raja Pujangga Nusantara Para penyair . penulis penulis pantun puisi Gurindam .nan mempesona nan menakjubkan .... Keraton Kerajaan Ratu Raja Pujangga Nusantara ini saya buka untuk Media Ekspo Publikasi Kar...
Teruskan Membaca

WARKAH PANTUN GURINDAM SYAIR PUISI UNTUK
KERABAT DIRAJA SENUSANTARA, RAKAN GRUP & FB
& ANAK CUCU SENUSANTARA
Assalamualaikum kepada semua rakan fb & grupku,
Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha;
Terima kasih atas segala sokongan dari mu,
Moga pengorbanan kita dalam Rahmat-Nya.
Terima kasih kerana sudi membaca karyaku,
Terima kasih kerana tak jemu menyokongku;
Kasih dan pengorbananmu kuterharu,
Moga Allah membalas kebaikanmu.
Kita berkenalan di alam maya,
Kehadiranmu amat kurasai;
Sunyimu aku tidak bermaya,
Kerana kasihmu berpadu di hati.
Kita sering bercanda di laman bisu,
Bisu suara namun suara hati berbicara;
Kita gelak ketawa kerana lucu,
Begitu hebatnya bila hati berbicara.
Saling berbagi ilmu di alam maya,
Setiap hari ilmu bercambah;
Iman tandus terus bercahaya,
Nur Hidayah Kasih-Nya melimpah ruah.
Di grup dan fb kita bersahabat,
Menyambung talisiraturrahimi;
Bila bersalah segera berjabat,
Mengundang Rahmat dari Ilahi.
Indahnya persahabatan di alam maya,
Berbicara bisu tanpa suara;
Namun hati sentiasa percaya,
Setiap yang baik datang dari-Nya jua.
Berlumba-lumba berbagi ilmu,
Lagi dikutip rasa tak jemu;
Bersyukur aku menimba ilmu,
Berkat berbagi ilmu tanpa jemu.
Berkorban jiwa demi-Nya,
Agar mendapat Ehsan-Nya;
Demi meraih redha-Nya,
Moga Dibalas cinta-Nya.
Kerana-Nya kita berkorban,
Tanpa rasa penat ataupun rugi;
Yang ada mahu dalam KeRahmatan,
Moga tenang tika DiJemput Ilahi.
Indahnya persahabatan kerana-Nya,
Rasa hidup seperti di alam Syurga;
Saling terima persahabatan seadanya,
Moga berpadu kasih kita di Syurga.
Ingin kusirami kasih kita,
Seperti salji di Himalaya;
Jika tak dapat kusirami kasih kita,
Titisan embun pun kan kucuba.
Demi kasih kita suci murni,
Kuanyam pelangi menjadi cinta;
Indahnya cinta berbunga kasih murni,
Sentiasa mewangi di hati kita.
Tak jemuku memandang purnama,
Senyumanmu terkuntum di sana;
Menghadiahkan sejambak bunga cinta,
Cinta mengajak aku jalan ke Syurga.
Nilai cintamu buatkan ku terharu,
Ingin kujahit namamu di hatiku;
Dengan benang emas lambang cintaku,
Kuukirkan namamu di benua hatiku.
Syukur aku kepada Tuhan sebanyak-banyak-Nya,
Mengurniakan rakan fb dan grup kepada aku;
Kalianlah Permata Syurga-Nya,
Kehadiran kalian bersyukurnya aku.
Makanya kita salinglah berkasih sayang demi-Nya,
Sebarang pertelingkahan tak mahu kuingati;
Yang kumahu kalian semua sayangiku demi-Nya,
Kita simpulmatikan ukhuwah kasih ini hingga ke mati.
Manalah tahu dengan Rahmat Kasih-Nya,
Berkat kita bersangka baik pada-Nya;
Saling berkorban harta dan jiwa ke jalan-Nya,
Ketenangan kita miliki dan bersama di Syurga-Nya.
Kita saling berkorban demi-Nya,
Bukan mahu mendapat balasan duniawi;
Jauh sekali untuk dibangga,
Hanya mengharap balasan cinta Ilahi.
Ucapan setulus kasih sepenuh jiwa kepada
Sultan Hassanal Bolkiah & Prince Abdul Malik
Dan semua Kerabat diRaja Brunei
Yang sudi membaca karya patik
Moga Allah Azzawajallah saja dapat membalas-Nya...
Ucapan setulus kasih sepenuh jiwa juga kepada
YM Kedaton Kraton Wahyu Utama
Dan semua Kerabat diRaja Indonesia
Yang sudi memberi sokongan/dukungan
Kepada patik agar terus berkarya
Sentiasa meniup obor perjuangan tinta patik
Dan yang lebih membuat diri ini terasa terharu
Apabila Kerabat diRaja Indonesia
Ingin merealisasikan dunia pujangga
Ratu Rimba Niagara Realiti
Apa yang di angankan
Apa yang di ilusikan di minda
Direalitikan di alam nyata
ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!
Syukurku sebanyak-banyak-Nya kepada-NYa
Kerana dengan Rahmat Kasih-Nya Tanpa Batas
Dibukakan khashaf kepada kerabat diRaja SeNusantara
Merealitikan alam pujangga yang didambakan
Sejak puluhan tahun
Diperjuangkan dengan bertintakan darah dan airmata
Tanpa mengharapkan daripada manusia
Cuma yang dimahukan pandangan-Nya
Agar bersama semua yang berkorban
Jiwa raga harta dan nyawa
membawa bekalan berkat ukhuwah kasih sejati ini
hingga ke Syurga
Aamiin Aamiin Aamiin
Ya Rabbal A'Lamin
Tidak pernah dilupakan juga
Ucapan setulus kasih dan sayang patik
Kepada semua kerabat diRaja Malaysia
Yang sentiasa menyokong patik
Dengan membalas semua
Kad ucapan Hari Raya Aidil Fitri
Patik yakin tuanku sentiasa
Mengikuti perkembangan karya-karya patik
Terima kasih tuanku...terima kasih tuanku...
Sesungguhnya patik amat terharu...
Moga Allah sahaja yang dapat membalas-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
SELAMAT HARI RAYA AIDI ADHA
MOGA PENGORBANAN KITA DITERIMA-NYA
MAAF ZAHIR BATHIN KEPADA SEMUA
KUSAYANG SEMUA DEMI-NYA
Dengan ingatan tulus ikhlas daripada;
Rakan mu yang suka berpujangga
Pagi petang siang dan malam
Agar kalian sudi berkawan denganku seadanya
Dari Rimba Niagara ini kukirim salam
Salam sayang berbunga pujangga
Sambutlah ucapan maaf dan salam
Kepada semua yang kusayangi demi-Nya...
Akhir sekali ucapan kasih sayang setulus hati
Kepada Semua Anak Cucu Moyang,
Biarpun moyang tidak pernah mengenali kalian
Tapi percayalah kita pernah ditemukan
Di alam roh-roh sejak Azali lagi
Makanya hati moyang terlalu kasih dan sayang
Pada kalian semua
Tak tahu gimana hendak dilafazkan
Kasih sayang moyang
Hanya tinggalan
Karya-karya moyang
Tanda moyang kasih teramat kasih
Cinta teramat cinta pada kalian semua
Sudilah hargainya
Dan wariskan
Dari zaman ke zaman
Inilah hadiah dari moyang untuk kalian tersayang demi-Nya
Moyangmu yang mengasihi dan mencintaimu
Hingga berpadu cinta kita ke Syurgawi
Insya-Allah AAmiin
Moyangmu yang setia menyayangimu,
RABEAH MOHD ALI @ PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
RATU RIMBA NIAGARA
ISTANA RIMBA NIAGARA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
25 Oktober 2012
(PETIKAN DARIPADA GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
25 Oktober 2012
CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

Kasih yang terkasih
Aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
Sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak bertahta di hatimu ...
begitu lama aku menanti jawapanmu itu

Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
Aku cemburu pada pantai
Aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
Tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang....
Duhai ombak....
Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
Percayalah aku tetap setia padamu....
Selagi kau mendera aku
Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah alam
Namun deruan rindumu rinduku
Tak akan terpisah selamanya
Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..

Justeru duhai kasih
Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
Seperti setianya ombak pada pantai...
Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
Kenang daku dalam doamu.

Karya Ratu Rimba Niagara
17 Mac 2012
14 hours ago · Like · 2

Wahyu Utama Puisi cinta mu amt indah dan aku kagumi.....aku pernah hanyut begitu dalam dan kubiarkan diriku terbuai baui ..... dengan kisah cinta diaalam puisimu nan indah.....hingga pada suatu saat pernah aku terungkap ... dan menagjakmu......kerjasama.... dalam program 22 impian impian iandah lukisana lukisan.. cinta ku nan agung untuk mensertakan dirimu dalam kisah ku membangun Pesona Kerajaana Ku Nan Agung.....selintas ...aku merasa ... besar perhatianmu .....pada awal nya.... tapi kemudian akau merasakan ......engkau tiada .... sambut untuk kuajak terbang lebih jauh kedunia lukisan cita ctaku nan maha karya agung...... aku melihat selalu membaca setia puisi puisimu......memang indah ..... agung.... tapi .... bukan ... ditujukan .... untuka berperan membantu membangun negeriku.....padahal dinegeriku aku telah berkisah banyak tentang keindahan karya karyamu....dan impianku untuk menjadikan dirimu sumber inspirasiku untuk ku membuka perwakilan cabang kantor Duta Budaya Medoa Publikasia Kraton pesona Wisata Nusantara KEDATON KRATAON WAHYU UTAMA LABORATORIUM PESOANA WISATA DUNIA . WAHYU UTAMA Filosofi center genius Program...Central Kehihidupan Alam Pesona Wisata Pesona Komonitas Kehidupan Perdamaian Dunia/ ahlkirat ... pewsona Kehidupan Alam ;;''PESONA WISATA PERADAPAN AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI ' SERU SELURUH UMAT UMAT RAKYAT RAKYAT BANGSA BANGSA NEGARA NEGARA SELURUH PENJURU DUBIA -SERU SELURUH UAMA RAKYAT SEMESTA ALAM RAYA ( nan memepesona nan menak jubkan disegala bidang ) ... Era membangung pesona central Kiblat Kehidupan Fi;psofi fondamental menjadikan predikat kota Yogyakarta Menjadi Kiblat Filosofi Fondamental Pesoan Kehidupan Perdamaian Dunia Terciptanya Kota Yogya karta Sebagao '' KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI SERU SELURUH UMAT RAKYAT SEMESTA ALAM RAYA '' (nan mempesona nan menakjubkan ).....sekaligus sebagai media pubkasi saya meraih Gelar DOKTOR HC dan sekaliGus Hadiah NOBEL sebagai pencipta filosofis fondamental sepiritual pesoan Budaya Peona kehidupan alam pesona wisata komonitas jaringan pesona kehidupan alam pesona wisata perdamaian Dunia ....melalui jejaringan pesona dunia maya ini saya ... Pelukis Wahyu Utama Seniman Maestro filosofi genius program ''pimpinana pencipa pendiri Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia central Kehidupan Pesona Kehidupan Alam Pesona wisata Perdamaian Dunia ...central Kehidupan Alam Pesona wisata Peradapan Agung Kebudayaan Zaman Dami Kekal Abadi Seru Seluruh Uamat Rakyat Semesta Alam Raya..'' denganini mengajak mengundang dan mencari mitra kerja sama untuk para sidang pembaca siap menjadi Agreng Agenga jaringan Pesona Kehidupan PERADABAN KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI SERU SELURUH UMAT EAKYAT SEMESTA ALAM RAYA...DI Rumah Masing masing daerah masing masing nan tersebar diseluruh penjuru dunia .... bila berkenan segara hubungi lang sung sebagai pemcipta pimpinan tertinggi KEDATON KRATON WAHYU UTAMA ' LABORATORIUM PESONA WISATA DUNIA ...WAHYU UTAMA FILOSOFI CENTER GENIUS PROGRAM. BEREKEDUDUKAN DI PUSAT CENTRAL KEGIATAN dI kOTA yOGYAKARTA bsebagai KOTA AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABAI '' Seru seluruh Umat Rakyat Sejagat.....
11 hours ago · Like

Wahyu Utama tetapi ketika aku rasakan responmu menurun ....hingga semangatpun jadi menurun seperti pantai ombak lautan dipasang surut.....dan kini aku sedang mencari dan mencari.... dari semua sidang pembaca... yang berkenan aku tunjuk dan menerima mandatku untuk ku angkat sebagai duta duta Budaya Kerajaan Ku Central Filosofi Kehidupan Alam Pesona Wisata Pesona Pedamaian Dunia Diseluruh penjuru Darerah diseluruh penjuru Negeri Hingga Keseluruh Penjuru Dunia......tapi tak apalah bila adainda Rabeah M Ali tak berminat.... sampai kanlah salam kehendaku kepada teman temanmu saudara saudara mu atau siapa saja yang telah mendengar pesona berita Maha Gema Maha Cahaya Wahyu Utama Pusat Kerajaan Surga Alampesona wisata Kehidupan Perdamaian Dunia KEDATON KRATON WAHYU UTAMA LABORATORIUM PESONA WISATA DUNIA ,Wahyu Utama Fi;osofis Center Genius Program ... Kini Melalu i Berita ini dalam kiprahnya berkehendak membangun kAntor AGEN AGEM Jaringang Kedutaan Kedutaan Perwakilan Pesona Budaya Perdamaian Dunia Kedaton Kraton Wahyu Utama Diseluruh Pejuru Daerah diseluruh Penjuru Dunia.... KUN FAYA KUN SEGRA ALLAH AL AMIN.........terimakasih upaya adik walau sekecil kecil naya untuk memuali meng himbua teman teman disekeliling komonitasmu.....
11 hours ago · Like

Norma Minan aku juga kagum dengan bunda....:D
4 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali:

Sahabatku Wahyu Utama....
Aku amat terharu... begitu sekali kau menyanjungi dan menghargai karyaku.
Sehingga aku tersungkur di sejadah cinta Illahi memohon segeralah , KUN FAYAKUN Aamin agar segala yang kau citakan dan aku citakan dalam dunia seni lukismu seni sastraku dapat bergabung dan berkerjasama seutuhnya tanpa ada rasa kebanggaan sebesar zarrahpun melainkan ingin mendapat redho Illahi . Sabarlah menantiku duhai sahabat seperjuanganku...selagi kau sabar Insya-Allah kejayaan pasti milik kita dan milik semua maha Karya Cinta KeranaNya.

Jika karya syair pantun dan gurindamku menjadi sumber inspirasimu....lagi aku amat terharu...kerana selama ini tiada seorang pelukis pun membuat pengakuan begitu padaku makanya aku izinkan apa saja karyaku yang mencetuskan inspirasimu berkarya...sila kan lah dan jadikan lah koleksi galeri mu itu..dan jika kau mahu hayati seluruh karya-karyaku lagi sudilah layari blogku: sasterakuduniaku.blogspot.com

Mana tahu kita akan menjadi rakan kerjasama yang baik ....tunggulah....tunggulah...KUN FAYAKUN

Percayalah selagi mana kau menyanjungi dan menghargai karyaku
Di situ jugalah aku menghargai karya lukisanmu dan menyanjungi bakat Kurniaan Illahi padamu kerna dunia senimu dunia seniku telah diaturkan oleh Allah SWT untuk saling memberi kerjasama antara dua benua Aaamin Insya-Allah
3 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali:

Terima kasih Norma Minan...kau antara sahabatku di benua sana menyokong dan meniup bara perjuanganku ...moga kita bisa ketemu di alam realiti untuk saling mengeratkan kasih sayang di antara kia ...tiadalah aku melemparkan senyuman di ombak rindu senja...huhuhu
3 hours ago · Like

(PEIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
18 Mac 2012
March 18 at 1:29pm ·

(PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI & WAHYU UTAMA)
28 Mac 2012
PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
2 people like this.
Adri Sandra Selamat berkarya, kami tunggu karya anda. Salam kreatif.
Ratu Rimba Niagara Makasih Adri Sandra...atas penerimaan untuk karya-karyaku bersiaran di sini.
Siamir Marulafau
Percikan Ombak
ombak bergumul sepertinya
menghanyutkan rasa kerinduan
kutelan sepanjang usia senja
pada masa lalu,seiring aku terhempas
oleh bayangan kepercikan ombak
sampai ke tepian
betahun sudah kusandang petualangan
di ujung jalan tak bertuan berputar sampai
ke ujung dunia tapi aku yakin percikan
ombak memutih sebening impian kau
semayamkan dalam kalbuku membuat
tubuhku terkulai di atas pasir pantai
menantikan impian kau lukiskan dengan
airmata memandang walaupun aku
di seberang lautan luas kau impikan
dunia maya meyakini percikan kau
hempaskan ke tepian menggeliat di sekujur
tubuhku jadi rohku tersentak, tertegun
dengan rasa gembira bahwa harapan
kuemban terbawa arus ombak lautan
ke tepian
siamir marulafau 27052013>DSJ
BERTEMU DAN BERPISAH KARENA ALLAH TAALA
akan kuhanyutkan rindu ini ke ombak rindu
biar diheret ke gelombang tsunami yang membadai
adakah setega itu untuk aku lakukan duhai yang dirindui
makanya jangan biarin aku terdera rindu
untuk mendengar sapaan mu di angin lalu
jangan bisukan suaramu aku nggak tega dong...
aku nggak tega memadamkan rindumu rinduku
yang sudah kuikat dengan tali kasih abadi sampai akhir hayatku...
tolong fahami daku
aku sayang kamu
aku kasih kamu
aku cinta kamu
kita berkasih sayang semuanya karena-Nya
kita jadikan persahabatan ini
talisiraturrahim ini
sentiasa dalam redho Ilahi
tiada saling melukakan
tiada saling menyakitkan hati
tiada mengecewakan
saling menyempurnakan yang tak sempurna
saling bekerjasama
atas kelebihan yang ada
tiada rasa syak wasangka
sentiasa redha akan apa yang ditakdirkan Ilahi
tidak akan mendendami dan kecewa
jika terpisah akhirnya
bertemu dan berpisah karna Allah
karena kita paham dan sentiasa paham
akan arti Qada & Qadar
yang ditetapkan kepada setiap hamba-Nya
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
26 Mei 2013
Siamir Marulafau Makasih Bu, Ratu atas atensinya membaca puisi saya dan saya sangat kagum dengan karya Ibu sebagai balasan karya saya.Salam Kenal.
Ratu Rimba Niagara Makasih...sejujurnya saya amat berminat untuk membalas semua puisi-puisi rakan-rakan di sini...memandangkan komitmen saya begitu terhad..saya coba sedaya mampu...di sini adalah tempat kita berbagi ilmu kepujanggaan...pasti semuanya peminat sastra ...dan ibu amat paham orang yang berjiwa sastra...sama seperti ibu...minat seminatnya sejak dijaman anak-anak lagi sehiggalah sekarang...bila kita bersastra adalah satu kepuasan...dan kedamaian hati karna bahasa sastra adalah ilham dari Ilahi...ilham dari Ilahi pastilah semuanya yang indah-indah dan baik-baik semuanya...sebab itu ibu amat menghargai mereka yang bergelar pujangga.
WAHAI JIWA YANG TENANG
surat Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
24 MUHARRAM 1438H
25 OKTOBER 2016

0 comments:

Post a Comment

 
;