Sunday 28 January 2018

HIJRAH (289) JANGAN UCAPKAN SELAMAT TINGGAL TANPA RELAKU


HIJRAH (289) JANGAN UCAPKAN SELAMAT TINGGAL TANPA RELAKU

Masya ALLAH.
Proses yang luar biasa, Alhamdulillah bila diberi nikmat bisa menikmati sampai hari tua dan wafat dengan Husnul khotimah. 🙏🙏🙏😇😇😇


Assoc İsmail Can kemas kini gambar profil beliau.
3 jam

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Dfthhu Rtyy Tetap semangat,Alloh slalu ada bt kita semua,Alloh blessed you my brother, 



Disaat air mataku menetes….
Kau datang menghapusnya…..
Disaat aku bersedih….
Kau datang menghiburnya…..
Sesaat setelah hal ini….
Tak akan lagi aku sapa sahabat yang selalu ada…
Kaulah sahabat sahabatku yang paling setia….
Kaulah sahabat sahabatku yang penuh canda dan tawa…..
Dan tak akan aku temui lagi sosok baik hati seperti kalian sahabatku….
Perpisahan ini sangat berat aku ucapkan….
Aku mohon maafkalah aku….
Selama ini aku telah menyakiti hati kalian para sahabatku….
Karena suatu saat nanti kita pasti bertemu lagi….
Kita akan bertemu disurga yang sangat indah….
Selamat tinggal sahabatku….
Tetaplah semangat menjalani harimu….
Teruslah tersenyum walau masalah menghampirimu….
Dan genggam erat impianmu…….
Aku tak akan pernah melupakanmu sahabatku….
Semua kenangan kita selama kita bertegur sapa….
Selalu dan selalu aku ingat selamanya…..
Selamanya, sampai akhir hayat ini….
Maafkanlah semua kesalahanku sahabatku…..
Kesalahan yang aku sengaja mau pun yang tidak aku sengaja….
Maafkanlah jika komenanku tidak berkenan dihati kalian sahabatku…..
Semoga dengan adanya maaf dari kalian…..
ALLOH juga akan mengampuni dosa dosaku….
AAMIIN YA RABBALALLAMIN.

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Tety Surya Sama" 
Aamiin ya rabbal Alamiin....
Semonga Allah selalu menlindungi Anda dan juga kelurga...

Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
St Khadijah Aamiin yaa robbal alamiin ... really you make me sad .... i new know about you ...
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
Dfthhu Rtyy Ohh may Allohhh ,kenapa kau ingin slalu meninggalkan kami sahabatku,coretan pena mu slalu kami nanti dihalaman layar kami,kebersamaan itu indah kita rasa tetaplah bersama walaupun diantara kita tak tau keberadaan dimn,namun aku merasa hati kita slalu bersama,tetaplah tersenyum yakinlah Alloh bersama kita 
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
Assoc İsmail Can Terima kasih untuk semua kebaikan dan ketulusanmu
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
Tety Surya Sama"untuk mu juga terimakasih yaa. Atas berbagi ilmunya..dengan kita semua..insyaAllah akan ada manfaat semonga Allah membalasnya untuk mu.. Aamiin..
Urus


Balasan2h
Dfthhu Rtyy Sama sama sahabatku tetap lah semangat
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h

SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
Nurhayani Saleh Ada pertemuan pasti perpisahan.
Jangankan persahabatan. Badan dan nyawa pun akan berpisah bila saat nya tiba. Yang disesalkan, mengapa kita harus berjumpa dalam jangka waktu yang relatif pendek. Tapi itulah kenyataan yang di lewati . Alhamdulillah bany
ak kesan baik dan Ilmu melalui tulisan yang Mr Proffesor tinggalkan untuk kami. Sayapun mohon maaf bila telah melukai perasaan Mr Proff dgn tutur dan tingkah laku yang tidak berkenan di hati Mr Proffesor.🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Urus


Balasan2h
Iin Indrawaty iin juga memohon permohonan maaf mungkin selama ini ada ucapan atau perkataan yang tidak berkenan....barokallah for U brother I hope ukhuwah until Jannah 😇
Urus


Balasan1h
Asih Suliasih Maafkan saya juga tuan 😅
Urus


Balasan1h
Nafsiyah Siregar Ass,,,Mr Prof,,mau kmana pak??? Dimana pun Mr berada,,kami harap goresan Pena mu,,jgn berhenti sampai disini,,kami slalu nantikan itu,,di layat beranda kami...
Urus


Balasan1h
Nafsiyah Siregar Di Layar mksd a Mr...
Urus


Balasan1h
Ratu Rimba Niagara JANGAN UCAPKAN SELAMAT TINGGAL TANPA RELAKU!

Sahabat...
jangan ucapkan selamat tinggal tanpa relaku...
kehadiranmu walaupun cuma di alammaya 
amat kuhargai dan syukuri
mengenalimu
melalui penulisanmu
adalah satu anugerah terindah dariNya
yang aku syukuri sepanjang hayatku...

Sahabat...
mengapa perlu ucapkan selamat tinggal
sedangkan kau tahu
semua sahabatmu 
menantikan karya penulisanmu
bak bunga-bunga yang berguguran dari Syurga
wangiannya menusuk kalbu

Sahabat... 
jangan sesekali tinggalkanku tanpa relaku
biarkan saja laman fbmu wujud di situ
agar dapat disinggahi oleh semua sahabatmu
tanda kenang-kenangan darimu bertinta
tinta-tintamu adalah wadah perjuanganmu 
yang suci murni
insyaAllah ada nilaian di sisiNya...
sekalipun kau sibuk dengan dunia perjuanganmu
atau tiada di dunia ini lagi
biarlah laman fbmu wujud selagi mana izinNya...

Sahabat...
pertemuan kita di alammaya dengan izinNya
pasti ada hikmahNya
pasti bermatlamat yang sama
menuju jalanNya menuju SyurgaNya
moga Allah perkenankan pertemuan kita di SyurgaNya
pasti pertemuan yang indah dan tak akan ada perpisahan
hikmah hebatNya perancangan Allah pada setiap perancanganNya....insyaAllah...

Sahabat....
jangan ucapkan selamat tinggal tanpa relaku
sekalipun cuma di alammaya kita bersahabat
biarlah hanya kematian yang memisahkan kita...
indah andai kau memahami itulah arti 
persahabatan atas karenaNya.

Yang tulus ikhlas ingin menjadi sahabat sejatimu,
Ratu Rimba Niagara,
11 Jamadil Awal 1439H
28 Januari 2018




KIRIMAN YANG ANDA TIDAK PERNAH LIHAT
Terima kasih untuk semua kebaikan dan ketulusanmu

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Dfthhu Rtyy Kebaikan dan ketulusan mu lah menjadikan kami lebih baik,terima kasih ,salam
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan39juta
Siti Kalimah aku yg semestinya berterima kasih, kau telah mengajarkan aku banyak hal tuan..., Alloh akan membalasnya...
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan9juta

SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan8juta
Goodbye friends

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen

SukaTunjukkan lagi reaksi
BalasanLihat Terjemahan52juta
Ema Emilyn 😢😢😢😢
Jaga diri selalu,semoga Allah selalu memberkati dan melindungimu sahabatku.
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan50juta
Nur sedih.. moga Allah memelihara mu sahabat
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan45juta
Fuziah Ismail Smuga Didalam Prlndungan Allah Dan Muga Bhgia Sllu Aminn..
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan37juta
Nurhayati Fii Amanillah....
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan34juta
Radziah Abdullah Take care.
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
BalasanLihat Terjemahan33juta
Ai Abdullah 😥😥😥😥😥
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan23juta
Suriyanti Smg buya sehat slalu sukss dn ttp dlm lindungan allh dn berjuang slalu bangga dn s3nang bs kenal smg bs berjumpa kmbali di sn
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan21juta

SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan14juta
Siti Kalimah doaku selalu mengiringi langkahmu tuan..., sehat selalu, Alloh pasti akan melindungimu...
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan14juta
Norli Hussien Fi amanillah...
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan10juta
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh .. My sisters and brothers! Allah protect you , your family and the world of Islam.

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Nur waalaikummussalam.. aamiin.. you too prof
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan43juta
Dfthhu Rtyy Wa'alaykumusalam warahmatullahi wabarakatuh, Amiin and Alloh blessed you
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan41juta
Bunda Rama Aamiin.. Insya Allah ..
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan5juta
Siti Kalimah waalaikum salam..., amiiin insyaAlloh....
Urus

Siti Kalimah waalaikum salam..., amiiin insyaAlloh....
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan4juta
İnna Lillahi Ve İnna İleyhi Raciun

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Nur Allah Hu
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan42juta


Assoc İsmail Can sedang berasa beremosi.
2 jam
My dear sisters and brothers! My duty starts on Monday. Today is the last day for me. I'm sorry. I will write the farewell letter again. inshaAllah

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Iin Indrawaty Fii Amanillah brother.... semoga selalu dalam lindungan ALLAH SWT.....barokallah
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
Indah Mohamed Apa terjadi ismail???
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Ain Aisya ok our bro...we understand it..tanggungjawab kamu kini bertambah berat..laksanakan tugas yang telah diamanahkan kepada kamu dengan jaya..may Allah bless you..😊
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Suriyanti Sukss
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Dfthhu Rtyy Smoga apa yg kau lakukan itu yg terbaik,dan smoga semua lancar,Amiin
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan58juta
Nur moga sukses dn di lndungi Allah selalu... moga ini bukan yg terakhir kita bertemu.. aamiin
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan38juta


Assoc İsmail Can telah menambah 2 foto baru
2 jam
Only in #Yemen
"Every day, parents are carrying their malnourished children to hospital because they haven’t eaten in days, and families are watching as loved ones die needlessly from treatable illnesses because they do not have access to medical care".

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Dfthhu Rtyy Lakhaulawalaquwata ilabillah,ya robbb
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan42juta

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Dfthhu Rtyy Subkhanaulloh
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
Nurhayani Saleh Masya ALLAH.
Proses yang luar biasa, Alhamdulillah bila diberi nikmat bisa menikmati sampai hari tua dan wafat dengan Husnul khotimah. 🙏🙏🙏😇😇😇
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h


Assoc İsmail Can kemas kini gambar profil beliau.
3 jam

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Dfthhu Rtyy Tetap semangat,Alloh slalu ada bt kita semua,Alloh blessed you my brother, Amiin
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2h
Ida Sutrisno Keren....
Urus

Nurlina Alzanzany Ya udh saya maafin ,,sama sama saya jg minta maaf
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Ida Mahulauw Selamat tinggal,,,,saya juga minta maaf kalau ada kata" ku yg pernah menyinggung kamu😊😊😊
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Indri Widia Latif saya pasti merasakan sangat kehilangan,,jika anda menutup facebook anda
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Maryam Ajni Ajri Same to you my brother. 
May Allah bless you always and your family.. Amiin
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
BalasanLihat Terjemahan1h
Umi Mizi Maafkan saya juga
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
St Khadijah Why must close fb ... so sad i reading it
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
BalasanLihat Terjemahan1h

SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Hesty Rufina Dewy Astry Thank you very much for all your advice, I will greatly lose you. May Allah bless you and your family..
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
BalasanLihat Terjemahan1h

SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Dfthhu Rtyy Kamipun minta maaf mungkin secara tdk sengaja,balasan pena kami tlah menoreh luka dihatimu,sekali lagi km mta maaf
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Tinie Part Sama sama,saya juga minta maaf bila ada kata kata yg kurang sopan
Lanjutkan cita dan cintamu sahabatku...smoga sukses selalu
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Ain Aisya same bro..saya pun mohon maaf if I've done wrong..whatever kepergian mu dari laman fbook akan menjadi kehilangan bagi kmi shbt2 mu 😭..jika ada peluang sesekali datang lah menjenguk kami ya..may Allah bless you..us all..aamiinn..
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan1h
Ratu Rimba Niagara sahabat mengajar arti tanggungjawab seorang hamba Allah, tulisan sahabat seperti mutiara...yang berharga insya-Allah berharga dunia akhirat. Tulisan sahabat adalah perjuangan seorang hamba kepada PerciptaNya teruskan perjuangan sahabat sehingga hujung nyawa, maka tak perlu tutup fb.
Urus


Balasan1h
Ratu Rimba Niagara Tulisan sahabat...ada kebajikan...tak mahu ke beramal dalam kebajikan?
Sedangkan di akhirat nanti walaupun sebesar zarah ada nilaianNya...rugi jika semasa hidup mengabaikan kebajikan walaupun sebesar zarah.

Urus


Balasan1h
Meity Ekasari Maafkan saya juga ya 😥
Urus


Balasan1h
Namanya Bela Maafkan saya jg, terimakasih atas semua saran dan nasehatmu smg bisa bertemu lagi walaupun lewat dunia maya, amin
Urus


Balasan1h
Rozzy Vayya Forgive me also brother,,,, May Allah protect u always Aameen....
Urus


BalasanLihat Terjemahan1h
Susie Hartati Tidak ada yg perlu dimaafkan dalm bersahabat.kami malah sediih akan berpisaah dengan anda pak ismail..tapi apaboleh buat kita memang harus memilih..keluarga is nomber one..
Urus


Balasan23h
Suriyanti Sdh mau perg smg dng kepergian itu bs mmbahagiakn tuan dn kel sukss dn ttp sehat ya slmat berpisah mmg dmna ad oertmuan pst ad perpisahan ttplah berjuang dijln allah ya tuan jgn lupa doakn kami dn km pun slalu mndoakn saatnya tb mmg hrus perg silahkn
Urus


Balasan23h
Muryati Muchtar Why you want to close your FB ...
Urus


BalasanLihat Terjemahan21h
Suriyanti Jgnlah ttp biar aja bgt klopun tdk komnt diam2 aja masa semnt wkt tak ad buat nulis buat kita2 sahbtnya tp jika mmgbitu yg terbaik maka silahkn km hnya bs berharap smg smua baik2 sj
Urus


Balasan21h
Cristin Lia Aku tidak dpt memaksamu Kalo Memang tidak waktu untuk kita tidak mengapa Di lain waktu kita tetap ada Dan menunggu mu kapanpun you want, Dan maafkan jika dalam perkataan Ada yg kurang Berteman Di hati karena aku tak luput Dari salah dan dosa, I always miss u and waiting for you my brother
Urus


Balasan17h
Endang Tias Kita saling memaafkan gak ada yg sempurna dlm hidup ini
Urus


Balasan13h
Miftah Rhestu Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Sama-sama my brother, kita manusia biasa yg tak pernah luput dari khilaf dan dosa,smg kita senantiasa saling mendo'akan dan memaafkan segala hilaf kita...In Syaa Allah...
...Lihat Lagi
Urus


Balasan12h
Siti Kalimah tentunya kami semua akan merindukannmu tuan..., maafkan aku juga..,semoga Alloh selalu menjagamu
PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI
Aku lena yang panjang;
Terkeduku bila terjaga dari lena;
Aku menyesal memanjang,
Alam barzah menantiku dari lena.
Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
Air mata penyesalan sudah tiada erti;
Lenaku di dunia membawaku ke sini,
Alam barzah yang sedia menanti.
Datang ke sini tanpa bekalan,
Aku menyesal terlepas peluang;
Peluang yang DiberiNya kubiarkan,
Matilah aku dalam bekalan yang kosong.
Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
Mahuku berbuat segala amalan;
Berbuat baik pada Allah jua manusia,
Agar dapat kutebus segala penyesalan.
Tapi apakan daya nasibku malang,
Aku yang menempah nasibku begini;
Bukan Allah tidak memberi peluang,
Ketika hidup aku orang yang rugi.
Menyesal aku sendiri,
Merana aku sendiri;
Kini aku menyendiri,
Alam barzah meranaku sendiri.
Oh! Tuhan di pagi Jumaat Yang Mulia Dan Penuh Berkat Ini
Kau Masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
Dengan Belas-EhsanMu Yang Tanpa Batas Kau Limpahkan
Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas terakhirku
agar aku dapat membawa bekalan yang kau Redhai.
Amin Ya Rabbal ALamin.
Karya Rha NS
30 Disember 2011

KENAPA MEREKA MEMPERTIKAIKANNYA YA ALLAH
Bismillahirrahmanirrahim...
Ya Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Kau saja yang memahami isi hatiku
Kau Saja Yang Tahu Apa Yang Tersirat Di Kalbuku
Ya Allah jika kiranya aku menulis ingin mendapat sanjungan dari manusia
lebih baik Kau ambil sajalah anugerahMu ini
aku menulis bukan kerna mahukan anugerah dan sanjungan dari manusia Ya Allah...tapi mereka tetap mengatakan aku mahukan sanjungan dan pandangan manusia Ya Allah...
Jikalah aku menulis kerana manusia Ya Allah tentunya aku sudah mendapat habuan hasil daripada penulisanku Ya Allah
Tak perlu aku taburkan hasil karyaku di merata tempat Ya Allah
Sudah kujelaskan ribuan kali dan banyak kali tapi mereka saja membutakan mata hati mereka Ya Allah...adakah mereka sakit hati pabila aku berkarya Ya Allah
sedangkan mereka juga seorang penulis Ya Allah
jika apa yang mereka tulis tak pernahpun aku berperasangka buruk Ya Allah
tak pernah aku mengatakan mereka itu ujub Ya Allah...
aku sedih Ya Allah ...kenapa ada manusia sebegitu tega menuduhku Ya Allah...
aku tak pernah berdengki hati dengan mereka Ya Allah
Ya... Allah aku tidak mempunyai apa-apa harta Ya Allah kecuali ilmu yang setitis ini Ya Allah...itu pun menjadi memusykilan mereka Ya Allah...
Aku percaya setiap Yang Baik itu Adalah DariMU Ya Allah
Tapi kenapa mereka mempertikaikannya Ya Allah....
Kalau benarlah apa yang kubuat ini tidak ada nilaian di SisiMu...
Maka Kau hentikan nafasku kerana lebih baik aku mati daripada hidup mengagungkan riya ilmu yang cuma setitis ini...
Rha NS
27112
TUHAN YANG MENERAJUI ILMU TANPA HAD DAN BATAS
Ya Allah Ya Tuhanku
Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Yang Maha Mendengar Rintihan Kalbu HambaMu
Yang Maha Menerajui Ilmu Tanpa Had Dan Batas
Yang Segala Kebaikan Adalah DariMu
Kau Kurniakan Ilham Yang Ada Nilai Di SisiMu
Kepadaku
Kepada semua keluargaku
Kepada semua sahabatku
Yang ingin ke jalanMu
Yang mahukan redhaMu dan balasan cintaMu
Amin Ya Rabbal A'Lamin
Rha NS
27112


BALASLAH CINTAKU YANG TAK BERTEPI PADAMU ALLAH
hadirlah cintaMu di kalbuku hambaMu yang hina ini
yang selalu lalai dengan pesona duniawi
yang lupa akan segala janjiku telah terpatri sejak azali
sejak rohku ditiupkan dalam kandungan bondaku
Tuhan...Dengan EhsanMu Tanpa Batas
Dengan Sifat PenyayangMu tanpa had
sebelum aku dijemput olehMu
berilah aku peluang
menikmati
manisnya iman
lazatNya mencintaiMu
di hati ini tiada yang lain
hanya Kau Yang Tertahta Di hati
MemujiMu di setiap waktu
tanda kurinduMu teramat sangat
balaslah rinduku
balaslah cintaku yang tak bertepi padaMu Allah
kerana cintaMu bertahta di hatiku di setiap penjuru kalbu...
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012



INDAHNYA CINTA LIMA BENUA
BAHAGIA BILAMANA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA BERPADU SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SEPERTI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA DI TAMAN SYURGA MEWANGI DI HATIMU DI HATIKU DI HATI DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA MENEROBOS KE ANGKASARAYA MENYATAKAN INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
BERTABURAN PERMATA-MATA SYURGA
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
DI DARAT MENJADI BUNGA-BUNGA SYURGA
DI LAUTAN MENJADI PULAU DAMBAAN HAMBA YANG MENCINTAI-NYA
CINTA- NYA MENJADI BURUAN PENCINTA-NYA
CINTA-NYA MENJADI DAMBAAN PENCINTA-NYA
JIKA SYURGA MENJADI DAMBAAN
MAKA RUGILAH MATLAMAT HIDUP SEBENAR
SYURGA TANDA CINTA YANG DICINTAI DIBALAS-NYA
KERANA ITU PASTI
KERANA JANJI-NYA ADALAH PASTI
TAPI YANG PASTI KITA SALING SAYANG DAN KASIH DEMI-NYA
KITA BERSAMA MENUJU KE JALAN-NYA
DAN KITA SAMA-SAMA DAPAT BERTEMU DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
MERENTANG BUMI MERENTANG LANGIT YANG TERBENTANG LUAS
SELUAS CINTA-NYA SELUAS SYURGA-NYA...
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
KASIHKU KASIH LIMA BENUA
SENTIASA MEWANGI
SEWANGI SETULUS CINTA LIMA BENUA
SEWANGI KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SYURGA
SYUKUR YA ALLAH KAMI MAHU PULANG KEPADA-MU
DALAM HATI YANG SUCI BERSIH
SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-MU
TIADA YANG LAIN DIFIKIRKAN HANYALAH
MAHUKAN RAHMAT DAN NUR KASIH-MU
YANG ABADI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 Okt 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA & WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH & WALL PRINCE ABDUL MALIK)
7 Oktober 2012

SAHABAT ALAMMAYAMU RATU RIMBA NIAGARA
26 RABI'UL AWAL 1437H
7 Januari 2015
Ratu Rimba Niagara posted 5 updates.
Ratu Rimba Niagara shared Sucikan Hati Dari Penyakit Hati'sphoto.
YA ALLAH.. Tunjukan jalan-Mu,beri aku kemudahan atas semua masalah-masalahku, janganlah KAU biarkanku pergi terlalu jauh dari-Mu, hanya kepada-Mu ku memohon dan bersimpuh berserah meminta jalan untuk ridho-Mu,.
Aamiin ya Rabbal'alamiin..
YA ALLAH TANPA CINTA DAN KASIH-MU
AKU BAGAIKAN BURUNG PATAH SAYAPNYA
AKU KEHILANGAN ARAH TUJUAN HIDUP INI
MAKANYA BANTULAH AKU
MENUJU JALAN-JALAN-MU
AGAR AKU TIDAK SESAT DAN DISESATKAN
OLEH MEREKA YANG DENGKI APABILA MENDENGKI
TIDAK SENANG AKU MENUJU KE JALAN JALAN-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

LikeShow more reactions
Comment



YA ALLAH
LURUSKAN NIATKU
LURUSKAN JALANKU
JALAN-JALAN MENUJU KE JANNAH
JADIKAN AL-QURAN DAN HADIS PEGANGANKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
                      
Ratu Rimba Niagara CITA-CITAKU MEMARTABATKAN SASTRA DIRAJA NUSANTARA SEHINGGA KE PERINGKAT ANTARABANGSA INSYA-ALLAH AAMIIN.
Dewata Majnun Aamiin
DUHAI PEJUANG SASTERAKU DI SELURUH DUNIA NAMAMU KUUKIR INDAH DI DAUNAN KASIH SASTERA RATU RIMBA NIAGARA AGAR DUNIA TAHU KAULAH PEJUANG SASTERAKU!!! DENGAN SOKONGANMU MOGA TEREALITI CITA-CITA SASTERAKU. INSYA-ALLAH AAMIIN.

Foto Scienze Fanpage.
Scienze Fanpage
La luna piena brilla sulle piramidi!

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
3 Muharram 1435H
7 November 2013

Foto Gaza, Aqsa Aku Datang.
Gaza, Aqsa Aku Datang
berbalam-balam, bumi Palestin yang dirampas Israel...
Komen
OMBAK CANTIK MU OMBAK
KAU SEDANG MEMBALAS RINDUMU PADA PANTAI
DENGAN LEMBUT KAU MENYAPA

AKU CINTA PADAMU DUHAI PANTAI
MAKA BALASLAH DENGAN RASA 
SYUKURMU PADA ILAHI 
HATIKU HANYA UNTUK KAMU
AKU CINTA SESUNGGUH CINTA
PADAMU KERANA-NYA...


1
Urus



PELUANG FISABILILLLAH SEBELUM MATI
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Yang Berkasihan Belas Kepada Semua Hamba-Nya Tanpa Terkecuali
Menguji hamba-Nya tanda Dia cinta
Menguji mengikut kemampuan hamba-Nya
Kerana Dia Maha Tahu hamba-Nya boleh lalui segala ujian
Gaza diuji dari segenap sudut
Kiri kanan
Depan belakang
Tapi mereka tetap tabah
Harta benda mereka ranap sekelip mata redha
Keluarga mereka mati di hadapan mata redha
Jasad mereka cacat akibat keganasan yahudi redha
Redha ....redha...redha...
Mereka masih tersenyum
Biarpun tak punya
Kaki...tangan....buta...
Sekali pun badan hancur
Sedang nyawa-nyawa ikan
Masih redha...masih redha...masih redha...
Allahu Akbar ....
Betapa tinggi darjat redhamu rakyat Gaza
Duhai rakyat Gaza...
Malu kami pada Tuhan...
Kerana kami tak seredha kalian
Memang patutlah Syurga tempat kamu
Kamu redha dengan Tuhan....
Tuhan pun redha dengan kamu
Redha meredhai
Tauhidmu begitu kukuh
Hingga kau bawa ke nafas terakhirmu
Tapi cuma satu kau tak redha
Negaramu dizalimi
Yahudi laknatullah
Tanpa ehsan
Biarpun sebesar zarah
Mahu dihancurkan negaramu
Dan berazam akan menghancurkan
Seluruh negara Islam
Yang ada dimuka bumi ini
Bilamana negara islam hancur
Akan hancurlah Islam ..
Itu matlamat
Yahudi Laknatullah
Dan ini sudah termaktub
Dalam Al-Quran ...
Duhai saudara Islam
Di luar sana
Hari ini
Kami diuji kami redha
Kerana kami tahu Allah cintakan kami
Maka kami diuji mengikut kemampuan kami
Tapi tahukah kamu
Apakah ujian kamu pula
Ujian kamu
Adakah kamu membiarkan saja
Negara kami hancur
Tanpa pembelaan
Daripada saudara seislam
Kamu boleh makan seenaknya
Kamu boleh tidur seamannya
Kamu miliki keluarga bahagia sesempurnanya
Kamu miliki harta setinggi gunung
Kamu miliki negara yang aman sentosa
Hidup kamu bahagia...
Hidup kamu sentosa...
Hidup kamu cuma
Canda...canda...canda...
Ketawa...ketawa..ketawa...
Makan...makan...makan...
Tidur...tidur...tidur...
Hiburan..hiburan...hiburan...
Tapi tahukah kamu jika
Apa yang kamu miliki itu
Direntap sekelip mata gimana?
Pasti kamu akan tergamam...
Menyesal pun tak berguna
Kerana kamu tak menghargai
Rebutlah lima perkara
Sebelum datang lima perkara
Sebelum kamu miskin
Bantulah kami dengan seikhlasmu
Kerana kami amat memerlukan
Untuk membangunkan semula negara
Kami yang hancur ini sehancur hati kami
Akibat kekejaman yahudi laknatullah
Sebelum kamu mati
Tanpa status hamba Allah fisabilillah
Rugilah kamu kerana tahukah kamu
Jika kamu mati fisabilillah
Syurga tempat kamu
Biarpun mereka sangka kamu mati
Sebenarnya kamu tak mati
Kamu hidup bahagia di Syurga
Dengan rezeki yang tak putus-putus
Segala nikmat Syurga kamu dapat
Kerana mendapat rezeki yang tak putus-putus
Hingga setiap saat kamu akan rasakan
Inilah Syurga yang Allah telah janjikan pada
Kami yang syahid ke jalan-Nya
Janji Allah pasti dikotakan
Allah Maha Menepati Janji
Kerana kami terlalu bersyukur pada-Nya
Kami mohon pada-Nya
"Ya Allah hidupkan kami semula
Kami mahu fisabilillah lagi Ya Allah...
kerana kami mahu membantu
saudara seislam kami ...kami
tahu Kau pasti tak perkenankan
kerana setiap hamba-Mu diberi peluang
tika waktu masa hidup saja...
jika sudah mati habis segala peluang..."
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya: Ratu Rimba Niagara
7 Safar 1434H
21 Disember 2012M
(DILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKYAT GAZA & SELURUH UMAT ISLAM SEDUNIA)

YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015
YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015

Foto Norhaza Manda Conai.
Norhaza Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIDUP HANYA SEKALI MATI PASTI DATANG HANYA GAMBAR BERBICARA

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 Jamadilawal 1439H
28 Januari 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;