Sunday 18 March 2018

HIJRAH (441) CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI



HIJRAH (441) CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI


Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 11 kumpulan.
CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK MENGHEMPAS PANTAI!


Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI
Kasih yang terkasih
Aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
Sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak
Bertahta di hatimu ...dan begitu lama aku menanti jawapanmu itu
Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
Aku cemburu pada pantai
Aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
Tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang....
Duhai ombak....
Seksalah aku semahumu! Kalau itu bisa membahagiakanmu...
Percayalah aku tetap setia padamu....
Selagi kau mendera aku
Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah alam
Namun deruan rindumu rinduku
Tak akan terpisah selamanya
Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
Makanya terimalah senyumanku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justeru duhai kasih
Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
Seperti setianya ombak pada pantai...
Ke mana kau pergi bawalah rinduku bersamamu
Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
Kenang daku dalam doamu.
Karya Ratu Rimba Niagara,
17 Mac 2012
SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu
Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
Setega itu kau bilang kau tak sempurna
Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu
Tapi kau lupa akan janjimu padaku
Bersumpah akan setia denganku
Tak akan melupakan aku
Tak akan memutuskan cinta
Dalam senyap kau yang sengaja
Memutuskan kasih dan cinta
Yang telah kita bina
Atas dasar keluhuran cinta sejati
Kau sepi tanpa kabar berita
Kau menghilang entah di mana
Aku yang menanggung rindu
Aku yang terdera rindu
Di ombak rindu kulepaskan rinduku padamu
Pada ombak rindu kulaungkan namamu
Tapi launganku tak kau balas
Laungan itu bergema balik padaku
Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
Seakan balikan laungan rinduku itu adalah
Jawapan rindu darimu...
Aku berlari-lari di gigi pantai
Sambil bermain air laut yang mula pasang
Rupanya dari pagi hingga petang
Aku menunggumu di pantai
Yang sepi tapi bergema dengan laungan
Ombak rindu...
Hanya ombak rindu yang mengerti
Perasaan cintaku padamu....
Adakah pengorbanan cintaku ini
Kau anggap aku menzalimi cintamu?
Bukalah matamu
Bukalah hatimu
Jika kau tahu menilai cinta suciku
Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu
Kerana menantimu satu penyeksaan
Merinduimu satu penderaan jiwa
Mencintaimu memakan diriku
Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
Di ombak rindu...
Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
Cintamu nan palsu...
Maafkan aku duhai
Kekasih yang telah melukakan hatiku
Bagaikan ombak menghempas pantai!
Karya Ratu Rimba Niagara
17 Mac 2012
DI OMBAK RINDU
Di ombak rindu bukan untuk luahkan semua yang sakit di hati tapi di ombak rindu membuang segala sakit hati dan kecewa di hati dengan bahasa yang menenangkan hati tanpa prasangka pada sesama....anggaplah kita semua seperti ahli Syurga...mana tahu kita benar menjadi ahli Syurga dengan Ehsan dan IzinNya Aamin. Justeru jika anggap inilah kata-kata indah yang terakhir kutinggalkan kepada rakan-rakanku yang tersayang dan terkasih keranaNya...pasti bahagia setelah kita tiada di dunia ini....percayalah ku sayang kalian keranaNya justru hargailah kasih sayangku ini...duhai yang terkasih di kalbu di ombak rindu ....
PASTI KAU MERINDUINYA SELALU
Mereka bilang...
Apakah ahli group ombak rindu ini semuanya jiwang-jiwang belaka?
Kujawab iya...
Takkanlah dah berkeluarga masih lagi jiwang-jiwang ye?
Selagi namanya manusia takkan lari dari jiwang-jiwang
Mereka ketandusan kasih ke? Justru mereka sepi?
Habis kasihmu dah sempurna ke? Dan hidupmu tak pernah sepi ke?
Detik...hatiku mereka yang jiwang-jiwang ni ...fikiran mereka mesti menerawang...
Maksud kau?
Menerawang di dunia fantasi bukan realiti
Ah! Kau apa tahu bahasa kalbu bahasa jiwa bahasa hati...
Yang kau tahu cakap buat orang sakit hati bawa ke mati...malangnya nasib diri...
Kenapa kau cakap aku macam tu apa maksudmu,....
Mana satu kau nak pilih bahasa menempa dosa atau bahasa mengundang hidayahNya
Pastilah bahasa hidayahNya
Jusetru jadilah ahli group Ombak Rindu...pasti kau merinduNya selalu.
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
18 Mac 2012
SALING FISABILILLAH KERANANYA
akan kuhayutkan rindu ini jika
dalam hati ada iri
dalam hati ada benci
dalam hati ada dendam kesumat
dalam hati ada prasangka
kerna yang kumahukan
cuma kata-kata
indah
semangat
sokongan
sayang menyayangi keranaNya
saling berkorban fisabillilah keranaNya
kerna masaku terlalu suntuk untuk berleka
dengan pesona cinta dunia
moga Allah SWT mengirimkan aku
hamba-hambaNya
untuk sama-sama
mencari redhoNya Illahi
tidak kira di mana berada
pagi petang siang dan malam
hingga ke nafas terakhir
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara,
18 Mac 2012
BIARPUN BERJUTA INGIN MEMBUNUH ANGAN PERJUANGANMU!
Biarpun berjuta ingin membunuh angan perjuanganmu...
Kau akan tetap di situ...
Tak akan berganjak walau seinci pun!
Kau takkan bergoyang semangat atau rebah menyembah bumi
Kau hanya layak rebah tika bersujud pada Ilahi
Kau berjuang matlamatnya bukan untuk dipuji atau disanjungi
Tapi yang ada di hati hanyalah DIA Tuhan
Yang Mecipta Semesta Alam...
Percayalah sesusah mana pun kau berada Allah sentiasa bersamamu...
bila mana kau fikirkan itu pasti jiwamu akan tenang....
setenang air di kali...aku di sini sentiasa menyokong perjuangan suci mu dalam keadaan apa jua pun Insya-Allah itu pun jika kau sudi menerima sokonganku
dari jauh ku doakan kau bertabah hati menempuh segala onak dan duri di dunia ini sebelum sampai ke negeri pasti!
Karya Ratu Rimba Niagara
2 Februari 2012
Raja dan rakyat berpisah tiada,
Seperti keris dan sarungnya lambang perpaduan;
Penguasa yang adil dikasihi rakyat di mana berada,
Telah Ditetapkan Allah Sebagai Penguasa Di Akhir Zaman.
BANGKITLAH SEMANGAT
Bangkitlah semangat jangan dikuburkan begitu saja...
biarpun tsunami datang membadaimu
kau masih lagi tetap bersemangat!
sebelum ajal datang bertandang
kau tetap bersemangat meneruskan perjuangan anak bangsamu...!
Suatu masa nanti angan-angan bukan lagi angan-angan tapi
angan-angan yang telah direalitikan berkat doa restu mereka yang bisa mengerti erti sebuah perjuangan suci demiNya.
Karya Ratu Rimba Niagara
12 Februari 2012
Salam untuk Tuanku yang sentiasa tersanjung di hati...dan rasa bersyukur dapat ditemukan rakan alam maya yang mempunyai perjuangan yang sama dan minat yang sama dalam melestarikan khazanah budaya bangsa Melayu termasuk Kesultanan Nusantara agar dapat dimertabatkan di persada dunia. Barulah dunia tahu betapa hebatnya Dunia Melayu dan merasai akan kewujudan bangsa melayu dan Kesultanan Melayu...benarlah kata moyang kita Laksamana Hang Tuah , 'TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA!
Biar pun kita cuma kenal di alam maya tapi serasa dekat di hati kerana perjuangan kita adalah sama iaitu melestarikan khazanah warisan bangsa melayu agar dihargai dan dikenang sepanjang zaman pada generasi kini dan akan datang...Insya-Allah berkat kesabaran yang tidak pernah erti putus asa dan jemu berjaya sampai ke matlamatnya! Amin
MENGGENGGAM IMPIAN SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI
Aku tak rasakan beratnya perjuangan kerana telah kulihat indahnya kesuksesan yang menjanjikan kejayaan dunia akhirat Insya-Allah Aaamiin. Maka dalam perjuangan kubuang kejenuhan kerana akan membunuh anganku untuk berjaya.
MENGGENGGAM IMPIAN SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI
Semua orang ada impian...
impianku tinggi menggunung
Sudah puluhan tahun aku mendaki
terlalu banyak onak dan duri kulalui
biarpun onak dan duri sudah sebati dalam diriku
Adakalanya aku putus asa untuk menggapai impian
ribut petir selalu membunuh anganku menggapai impian
hinggakan aku tak mampu untuk bertahan lagi...
tapi dek kerana misi dan visi ku yang sudah lama kudambakan
ku terus...dan terus...memburu impian ....
biarpun datang berjuta halangan tak kupedulikan lagi
kerana kusudah kesuntukan masa untuk berleka memburu impian
Impian...oh! Impian....
impianku menjadi bahan lawak
kerana impianku di luar kotak pemikiran
siapalah aku untuk menggapai impian itu
mana mungkin aku seorang untuk merealisaikan impianku itu
Kerana impian ku tak pernah padam
hingga saat ini ku masih pertahankan impianku biarpun
berseorangan terkial-kial dalam pendakian yang entah bila penghujungnya
Biarpun hangus terbakar jemariku...
kutetap menggenggam impian
hingga sampai penghujungnya
Menggenggam impian seperti, ' Memintal Illusi Menjadi Realiti
mana tahu hadirmu tanpa dugaku...
berganding bahu denganku...
berkongsi segala bebanan yang kupikul
bagaikan sinar pelangi yang takkan padam...
mengiringi pendakianku memburu impianku
kerana impianku seiring dengan impianmu
kerana kita punyai minat yang sama
matlamat yang sama
Ingin jadikan impian menjadi kenyataan
Terima kasih pelangiku kerana sudi berganding bahu bersamaku
moga indah warna-warni pelangimu takkan hilang hingga bila-bila
Selagi nafasku ada...Syukurku pada Alllah
kehadiranmu selalu kunantikan dalam ilusiku
tapi kini bukan illusi lagi
berkat keikhlasan hatimu padaku
amat mengharukan aku...
Moga kau dan aku seia sekata
senada seirama
sama-sama menggenggam impian
Impianku impianmu berpadu menjadi realiti
biarpun tak menjadi realiti
setidaknya kita telah mempunyai impian yang sama
Ayuh...sama-sama kita jayakan
mana tahu...impian jadi kenyataan!
aku mesti bersangka baik dengan Tuhanku
DIA Maha Berkuasa Untuk Menjadikan Impianku Satu Realiti
jika ianya satu realiti kusyukur dalam sujudku
kerana tiada daya upayaku melainkan dengan IzinNya
Karya Ratu Rimba Niagara
25 September 2011
DI SINILAH ISTANAKU YANG DIDIRIKAN OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA, JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA SAHABAT GRUPKU SUDI LIKE TANDA SOKONGAN YANG TIDAK BERBELAH BAHAGI MAKANYA AKU SAYANG KALIAN HINGGA HUJUNG NYAWA,KALIAN ADALAH NADI SASTERAKU SPORTINGMU MEMBUATKAN AKU TERSENYUM SEHINGGA MALAMKU BERPELANGI INDAH KERANA SEGALA GERHANA DITELAN KABUS MALAM.
KRITIK BOLEH TAPI JANGAN SAMPAI MELUKAKAN HATIKU
Putri Melati Putri Rimba ~ Putri Rimba menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam Putri Rimba. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.
Putri Kemboja Puan tak sedarkah yg apa yg Putri Rimba tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?
Putri Rimba Duhai Putri Melati ...Putri Kemboja...
biarpun kritikanmu pedih menikam kalbu...kurela andai itu
bisa membuatkan hatimu puas dan bahagia
Bahagiamu mengkritikku
bahagiaku akan terus bersastera sekalipun tak disenangi
oleh semua rakan sastera seperti kalian berdua
lagian aku sudah lali dihina dikutuk dikeji
gara-gara aku bersastera tanpa henti
Jika aku bersastera kerana manusia sudah lama aku berhenti
menulis, aku bersastera tanda aku bersyukur kepada-Nya yang mengurniakan aku ilham tanpa had tanpa henti dengan pelbagai tema...SUBHANALLAH dunia sastera yang kuminati dimakbulkanNya
Syukur Ya Allah
Karya Ratu Rimba Niagara,
11 Zulhijjah 1437H
13 September 2016
Vai Donk Crue mungkin admin nya blom paham tentang karya sastra, jadi karya sastra yg anda tulis hanya di anggap coretan dinding belaka yg gak punya arti dan makna yg kamu sampai kan. tapi jangan berkecil hati mungkin di luar sana masih banyak yg akan menyukai dan menghargai karya sastra kamu
Ratu Rimba Niagara Terima kasih atas sokongan anda dan memahami dunia sasteraku.
KU INGIN TERBANGKAN SASTERAKU MENUJU KE DASAR HATIMU
NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
Ratu Rimba Niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
GUBAHAN BUNGA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA,
Bunga-bunga sastera kuterbangkan di sudut hatimu.
Ingin kutempa sasteraku menjadi serpihan hati lalu menelusuri jiwamu.
Jika kau mula memahami dan merasai di situlah mulanya dunia sasteraku dalam jiwamu. Andainya ada yang tidak berkenan di hatimu dalam dunia sasteraku tegurlah dengan kata-kata nan indah kerana kata-kata nan indah itulah yang akan menghidupkan dunia sasteraku.
Setiap hari aku dilimpahi ilham yang tak putus-putus dariNya kerana keterujaan itu, kuingin berkongsi dengan seluruh penghuni dunia, tiada niat sebesar zarrah pun untuk berbangga diri.
Setiap kali aku mengarang mengenai Ketuhanan, roh, alam barzah, kemanusiaan, peperangan,kesatria ,cintai negara, alam rimba, dan lain-lain bukan niat mengajar sesiapa, itu adalah muhasabah untuk diriku sendiri yang lupa tanggungjawabku sebagai khalifahNya di muka bumiNya ini.
Jika kau masih lagi tidak memahami dunia sasteraku maka jangan cemuh sasteraku biarkan sasteraku kesendirian, barangkali sasteraku tidak dapat bertahta di hatimu, namun begitu dunia sasteraku tidak akan mengalah akan terus bersastera, akan
kubiarkan curahan ilhamku mengalir ke dunia sasteraku tanpa ada sekatan daripada mereka yang tidak memahaminya kerana itu adalah dunia sasteraku.
Aku yakin suatu saat nanti akan hadir pembaca karyaku yang memahami dan merasai keindahan dunia sasteraku.
Pengakhirannya akan ada hanya satu matlamat kenapa aku bersastera kerana aku mahu mendapat keredhaanNya agar bersama membina Jambatan ke Syurga . Insya-Allah AAmiin.
Karya Ratu Rimba Niagara
2 RabiulAkhir 1438H
1 Januari 2017
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
Impianku karya-karyaku yang kusiarkan di alammaya berjaya dibukukan dan dijadikan bahan bacaan di sudut perpustakaan di kediaman peminat sasteraku di seluruh dunia Insya-Allah Aamiin.
Hati Pendidik
Zullfikaqe Zullfikaq Semuga di rahmati segala usaha mu....
Ratu Rimba Niagara Aamiin. Terima kasih sahabat moga dirimu begitu juga Aamiin.
KARYAKU DI PERPUSTAKAANMU IMPIANKU
Alangkah bahagianya jika karya-karyaku
menjadi koleksi perpustakaan di rumah
peminatku di seluruh dunia, aduhai kasih sayangku
ada di hati mereka.
Ada juga di perpustakaan sekolah dan pusat
pengajian tinggi IPTA & IPTS di seluruh dunia itulah
matlamat aku berkarya
dunia karya duniaku
peminat karyaku kesayanganku.
Kasih sayangku pada peminat karya-karyaku
sentiasa hidup walaupun aku sudah tiada di dunia ini.
Duhai yang meminati karyaku,
jutaan terima kasih kuucapkan padamu
kerana sudi membaca karyaku
ketahuilah olehmu setiap karyaku adalah lambang
kasih sayangku pada kalian.
Minat kalian pada karyaku amat aku terharu
teringat aku di kala aku remaja
apabila melihat remaja membaca novel cinta
kubayangkan novel yang dibaca itulah karyaku
bahagia sangat teringat di kala itu
rasanya dunia ini aku yang punya
biarpun itu cuma fantasi di kala itu
tapi dengan izinNya karya-karyaku di baca
di alammaya Allahu Akbar tak pernah terfikir
olehku karya-karyaku dibaca di alammaya dengan
jumlah pembaca ratusan ribu mungkin berjuta,
diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa dunia
itulah yang aku cita-citakan.
Biarlah aku tak terkenal di luar sana atau di mana-mana,
aku menulis bukan kerana nama
bukan mahu penghargaan atau mahukan pujian,
aku menulis tanda aku syukur padaNya
aku menulis tanda aku sayangkan semua
penghuni bumi dan langit
semuanya aku sayang tanpa terkecuali.
Moga Allah SWT sudi membalas cintaku
dan moga semua yang membaca karyaku
sudi menyayangiku juga keranaNya
mana yang tak sudi membalas kasih sayangku
tak apalah mungkin karyaku tidak berjaya
menambat hati mereka, jika ada yang terluka
membaca karyaku maafkan aku bukan sengaja
aku mahu melukakan hatimu, percayalah kasih
kita tetap mekar semekar bunga-bunga di
Taman-Taman Syurgawi berkat kita saling
berkasih sayang demiNyakasih kita walaupun
tak pernah bertemu di alam nyata
cuma di alam maya, cuma melalui karya-karyaku
kita berbicara bagaikan saudara kandung
bagaikan rakan dunia akhirat...
kita bisa menyambungkan tali ukhuwah kasih ini
sampai ke Syurgawi Insya-Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamin.
Yang menyayangi semua pembaca karya-karyaku,
aku sayang kamu sesungguh sayang
jika aku salah maafkan aku
percayalah walaupun kau membenciku.
aku tetap sayang padamu kerana sejak azali lagi
kita semua mempunyai niat yang sama saling
berkasih sayang keranaNya.
‘Karyaku Duniaku Peminatku Kesayanganku’
Yang ingin sentiasa di hatimu,
………………………………………..
Ratu Rimba Niagara.
2 Rabiulakhir 1438H
1 Januari 2017
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KEINDAHAN ALAM CIPTAAN TUHAN LAGI DIPANDANG LAGI TAK JEMU KERANA KEINDAHAN YANG TERINDAH MENENANGKAN JIWA ALLAHU AKBAR
SASTERAKU ILHAM DARINYA
Ya Allah jadikanlah karya sasteraku mengalir seperti air terjun Niagara mengalir terus mengalir menyatu hingga ke sungai-sungai SyurgaMu
Aku menulis keranaMu
ilham yang kutulis datang dariMu
Kau Kurniakan ilham tanpa had padaku atas kehendakMu
aku bersyukur sebanyak-banyakNya
Ya Allah tanpa izinMu aku tidak dapat menulis biarpun sebaris ayat.
Allahu Akbar KekuasaanMu mengatasi segalaNya.
Ya Allah kerana karya sastera yang kutulis dariMu jadikanlah aku dan yang membaca karyaku, hambaMu yang sentiasa redha atas takdirMu percaya setiap yang ditakdirkan itu ada hikmah di sebalikNya
Ya Allah jadikan karya sastera yang kutulis sesuai dengan zaman walaupun zaman terus berubah tapi karyaku sentiasa ada di jiwa semua manusia yang menghayatinya kerana sasteraku ilham dariMu ,jika ilham dariMu pasti memberi kebaikan pada diriku dan semua pembaca karyaku. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SASTERAKU ILHAM DARINYA
Nama penaku juga ilham dariNya
ada yang tersirat di sebalik yang tersurat
atas nama penaku ini
Ratu seorang Raja/Ratu atau Pemimpin itu yang tersurat yang tersirat memartabatkan Institusi diRaja Nusantara.
Rimba agar sentiasa rasa merendah diri memerintah di kerajaan rakyat rimba jadi tiada siapa hendak cemburu kerana bukan memerintah kerajaan manusia.
Tersiratnya mahu dapatkan inspirasi untuk menjiwai watak Raja dan Pemerintah untuk dituangkan ilham dalam karya sastera.
Niagara karya sastera yang dihasilkan seperti Air Terjun Niagara sentiasa mengalir,sentiasa bersastera tanpa henti sehingga terhenti nafas terhentilah pena, biarpun nafas terhenti sastera yang ditinggalkan terus-terusan dibaca oleh yang masih hidup.
Moga ilmu sastera yang ditinggalkan terus masuk ke akaun saham akhiratku seperti mengalir air Terjun Niagara menyatu terus ke Sungai-Sungai Syurgawi Insya-Allah AAmiin.
Bilamana Allah membantumu tiada siapa yang dapat menghalangNya samada di dunia mahupun di akhirat yakinlah janji Allah pasti!
Sejak Azali lagi kita serasi bersama hingga ke Syurgawi kerana engkaulah Permata Syurga kurniaanNya yang aku syukuri. Indahnya persahabatan kita seindah pelangi di malam hari . Terima kasih kerana sudi hadir dalam dunia sasteraku untuk merimbun dan melebatkan buah pepohon sasteraku duniaku akhiratku akhiratmu Insya-Allah kita bersama di Syurga menyatukan cinta kita bersama Cinta Allah dan Cinta Rasulullah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Setiap yang baik datang dariNya
yang khilaf itu dari hamba sendiri
makanya maafkan hamba
jika ada tersalah bicara
hamba bukanlah sesiapa
jika tidak izinNya
hamba tidak dapat menulis
biarpun sebaris ayat…
Siapalah hamba di hatimu
Siapalah hamba di SisiNya
Yang hamba mahu sahabat semurni kasihmu
Agar dipermudahkan jalan-jalan menuju ke SyurgaNya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin ...
Sahabatmu Dari Rimba Niagara,
Ratu Rimba Niagara
5 JamadilAkhir 1438H
4 Mac 2017
CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK MENGHEMPAS PANTAI!
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Rose Kasih Slm mgrib sis...🌹🌹🌹🌹
Urus
Balasan9m
Ratu Rimba Niagara Salam maghrib kembali rose kasih terima kasih atas persahabatan Syukur Alhamdulillah.


Pradita Fia SYAFIQAH NAMAMU INDAH 
Duhai kekasih pelipur hati dalam deburan ombak kuterpaut janji
Bila esok kan menjelang percayalah aku selalu menanti

Dalam kisi-kisi hatiku kan terpatri namamu
Yang membangkitkan semangat ketika diriku terluka
Yang membuat karang dilautan tak mampu kuterjang
Karena senyummu telah luluhkan hatiku
Hingga aku ingin terus hidup seribu tahun lagi
Walau kusadar itu tak mungkin
Namun dalam senyummu
Kutemukan semangat seorang Ibu yang bijaksana
Yang mampu memberikan penerang bagi penjuru benua
Dan itu semua mengalir kedalam hati yang suci
Hingga diri tak mampu berpaling
Biarkan saja badai dan tsunami menerjang
Dalam bait-bait doa ibunda tercinta
Syafiqah telah menjadi makhluk manis 
Yang selalu dirindu …..
Urus
6y
Ratu Rimba Niagara Pasti Syafiqah tertunduk malu...syahdu punya bunda di seberang sana yang ambil peduli tentang cinta...tentang kasih tentang rindu...
Cinta yang sudah terpatri
Kasih yang tak tersisih

Rindu di ombak rindu
Selalu kupujuk Syafiqah
Senyum selalu nak...
Biarpun kita tak henti diduga
Sambutlah dugaan itu dengan hati nan ikhlas
Percayalah bilamana Tuhan menduga kita
Berarti Tuhan menyayangi kita...
Makanya kami tetap senyum...
Biar badai datang membadai
Kerna kami tahu
Tuhan sentiasa sayangkan kami
Tuhan sentiasa sayangkan kamu
Makanya senyuman ini kami
hadiahkan ikhlas untukmu
Nanda kesayanganku
PRADITA FIA
Moga senyuman kami anak beranak
bisa merentap tangkai jantungmu
untuk bersama kami
memperjuangan cinta keranaNya!
Semuanya sudah dalam pengetahuan Allah SWT sudah tercatat di Lauhmahfuz Aamin
SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
Komen
 SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!

Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu

Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
Setega itu kau bilang kau tak sempurna
Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu

Tapi kau lupa akan janji mu padaku
Bersumpah akan setia denganku
Takkan melupakan aku 
Takkan memutuskan cinta

Dalam senyap kau yang sengaja 
Memutuskan kasih dan cinta
Yang telah kita bina 
Atas dasar keluhuran cinta sejati

Kau sepi tanpa berita
Kau menghilang entah ke mana
Aku yang menanggung rindu
Aku yang terdera rindu

Di ombak rindu aku melepaskan rinduku padamu
Pada ombak rindu kulaungkan namamu
Tapi launganku tak kau balas
Laungan itu bergema balik padaku
Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
Seakan balikan laungan rinduku itu adalah
Jawapan rindu darimu...
Aku berlari-lari di gigi pantai
Sambil bermain air laut yang mula pasang
Rupanya dari pagi ke petang 
Aku menunggumu di pantai
Yang sepi tapi bergema dengan laungan
Ombak rindu... 

Hanya ombak rindu yang mengerti 
Perasaan cintaku padamu....

Adakah pengorbanan cintaku ini
Kau anggap aku menzalimi cintamu?

Bukalah matamu
Bukalah hatimu
Jika kau tahu menilai cinta suciku
Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu

Kerna menantimu satu penyeksaan
Merinduimu satu penderaan jiwa
Mencintaimu memakan diriku
Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
Di ombak rindu...

Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
Cintamu nan palsu...
Maafkan aku duhai 
Kekasih yang telah melukakan hatiku
Bagaikan ombak menghempas pantai!

Karya Ratu Rimba Niagara
17 Mac 2012
Urus
6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Norma inspirasi bunda sangat tinggi...
ajari aku bunda...
Urus
6y
SukaTunjukkan lagi reaksi
Ratu Rimba Niagara Baca dan hayatilah karyaku nanda dan seringlah berkomunikasi dengan karyaku...insya-Allah kau akan pelajari dari situ sayang....kalau kulambat menjawabnya...sabarlah menanti...Insya-Allah kujawab selagi mampu...dan aku ingin suka sekali saling berbagi ilmu tanpa jemu....Aamin.
3 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
SUBHANALLAH KASIH SAYANG IBU NYAWA JADI TARUHAN
SUBHANALLAH KASIH SAYANG IBU NYAWA JADI TARUHAN
SETAHUN SUDAH BERLALU KAMI MASIH MERINDUIMU MH370
setahun sudah berlalu
kami masih merinduimu MH370
kehilanganmu entah di mana
puas kami mencarimu
hingga ke hujung dunia
namun masih tidak diketemui
setiap hari kenangan indah bersamamu
sentiasa terbayang-bayang
membuatkan kami bertambah rindu tak tertahan
kering air mata ini mengenangkanmu
lagi diingat lagi sebak hati ini
rindu serindu rindunya
kasih tak berbalas kasih
sepi berpanjangan
sesepi lautan hindi
hadirlah dalam mimpi kami
walaupun seketika
untuk mengubat rindu mencengkam jiwa
pasti indah pertemuan di kala itu
kita saling berpelukan menghilangkan rindu
tapi itu cuma igauan mimpi
mimpi ngeri kehilanganmu MH370
MH370 di manapun keberadaanmu
andai kamu sudah berada di alam sana
kami doakan kamu mengecapi bahagia di Syurga
kamu mendahului kami
tunggulah kami di pintu Syurga
moga Allah izinkan kita bertemu
indahnya pertemuan di kala itu
penantian berakhir dengan pertemuan yang abadi
Subhanallah pada-Mu aku berserah hidup matiku
dari-Mu aku datang kepada-Mu aku dikembalikan
kembalikan aku dalam jiwa dan roh yang tenang redha lagi diredhai-Mu,
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

Karya Ratu Rimba Niagara
17 Jamadil'Awal 1436H
8 Mac 2015
(Puisi Dikarangkan Istimewa Untuk Semua Waris MH370 Yang Sentiasa Tersanjung Di Hati. Kami Sentiasa Memberi Sokongan Kepada Anda Kerana
Sedihmu Sedihku Jua Moga Puisi Yang Dikarangkan Terubat Rindu Di Hatimu Dan Dapat Merawat Luka Pedih Di Hatimu)
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
30 Jamadilakhir 1439H
18 Mac 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;