Wednesday 13 July 2011

DALAM SUJUD PARA KEKASIHMU BERSYUKUR

HUJAH MUJAHIDIN AL-HASSAN:

AKU HANYA BERSUJUD PADAMU YA ALLAH

BismillahhirRahmanirRahim...Alhamdulillah
Assalamualaikum sahabat
Salam ukhuwah Islamiah
Aku bertawakal kepada Allah

Aku sama:
1. Matlamat, 1. Tujuan, 1 Wawasan.
Aku perantau sejati di dunia yang fana,
harus tahu bawa diri:
Ingin berdikari, mengubah nasib diri sendiri.

Di mana aku ditempatkan;
Tak menjadi persoalan;
Di situlah tanah dipijak;
Di situlah langit dijunjung.

Pertolongan dan nikmat Dia tiada batasan;
Bak dunia tanpa sempadan;
Ibarat air sungai mengalir tanpa henti;
Tak kira laluan kanan atau kiri.

Dan aku...
Kan perjuangkan hingga selesai hayatku
tetap di tangan-Nya;
Amal ma'ruf bakti disemai,
keteguhan iman dipertahankan;
Tanpa dia, entah aku di mana;
Di hati, Hanya Satu Yang Ahad.


Bersyukur pada Yang Maha Berkuasa;
Terima kasih kepada Kekasih-Mu Muhammad SAW;
Yang memberi restu, Yang menentu arah tuju;
Doa sahabat yang beriman tanpa hijab;
Kehidupan selesa telah tersingkap.

Aku bersujud pada Yang Esa;
Aku bersujud menjadi seorang muslim;
Dari tidak punya apa-apa kini mempunyai segala;
Ingin kuulang kalimah suci-Mu yang membezakan
aku dengan yang kafir;
Laailaahaillalahu, Muhammadur Rasullullah Sallahu'alaihiwassalam.
Hasbiallahu wani'mal wakil.
Wabillahi taufik  walhidayah.
Wassalamualaikum warahmatullahuwabaratuh.

Hujah Mujahidin Al-Hassan


RABEAH MOHD ALI:

YA ALLAH TERIMALAH SUJUDKU
SUJUD PARA KEKASIHMU

Ya Allah terimalah sujudku
Sujud para kekasihMu
MencintaiMu dari lubuk hati nan suci

Para kekasihMu tidak henti mengucapkan
Syukur padaMu
MemujiMu
Di kala senang dan susah

Bersujud hanya keranaMu
Membaca Kalam IndahMu tanpa jemu
Hidup beriman keranaMu
Berbuat baik kepada manusia tanpa harap balasan
Hanya semata ingin mendapat redhaMu

Ya Allah sebelum aku dijemput olehMu
Berilah aku peluang
Dan para kekasihMu peluang
Melakukan segala amal yang Kau redhai
Agar bekalan ini nanti Kau terima

Sekiranya Kau terima
Kamilah hamba-hambaMu yang bahagia
Di kala hidup dan mati

Sesungguhnya Ya Allah
Doa para kekasihMu tanpa hijab

Dengan namaMu Yang Maha Pemurah
Lagi Maha Penyayang
Terimalah kami menjadi para kekasihMu
Yang Kau balas cinta mereka
Maha Agungnya CintaMu tanpa batas

Dalam sujud aku bersyukur
Dalam sujud para kekasihMu bersyukur.


Karya: Rha NS
11 Julai 2011

(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)
11 Julai 2011
 

0 comments:

Post a Comment

 
;