Saturday 25 August 2012

SAYANGKU SAYANGMU - ( 471) - PAHLAWAN SINGA SEBAGAI PANGLIMA RIMBA NIAGARA




PERGINYA AKU

Andai aku ada kesempatan ingin aku ketemui kamu tapi adakah masanya untuk kita dipertemukan........
 ·  ·

    • Almaklum aku disambar kesukaan pada bicara nuasa akan bahasa petesku dari saudara Abang Haji Domeng dengan ucapan terima kasehku.
      8 hours ago via mobile · 
    • Norm Norman Mohd Yusoff terima kasehku buat saudara Naga Pamungkas kerna terbiasa memberi kesukaan pada bicara hati ini...
      5 hours ago via mobile · 
    • Norm Norman Mohd Yusoff Rabeah oh Rabeah terima kaseh kerna maseh ada ruang untuk menerca buah bicara ujudku dari mentelaah huraian bicara kerapmu...
      2 hours ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Kau sentiasa ada di hatiku
      Cumanya aku rasa malu
      Untuk bertandang di hatimu
      Manalah tahu...ada yang marah gitu...hehehe
      Aku tak tega jadi bahan kemaraan api cemburu...hehehehe
    • Norm Norman Mohd Yusoff Syukur alhamdulillah kerna iklas menjalin adab kesempadanan diri sesungguhnya kita bersaudara dimata Allah!
      about an hour ago via mobile ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali 
      BIARPUN KITA CUMA SEBUTIR PASIR SETETES AIR

      Kelemahan kita apabila ....
      Berkata tak seiring hati...
      Kita mudah melatah...
      Seolah-olah kita yang paling sempurna
      Sedangkan di mata Allah kita cumalah
      Sebutir pasir
      Dan sebutir pasir
      Akan bermakna
      Jika dia tahu tanpanya
      Tak akan jadinya pantai

      Dan di mata Allah
      Kita cumalah setetes air
      Jika tanpa setetes air
      Tiadalah jadinya tasik

      Makanya
      Yakinlah tanpa sebutir pasir tanpa setetes air
      Tiada akan jadinya pantai dan tasik

      Biarpun kita cuma sebutir pasir dan setetes air
      Tapi amat bermakna pada pandangan Allah Azzawajallah
      Insya-Allah Aamiin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      25 Ogos 2012
      7 Syawal 1433H
      57 minutes ago ·  · 1
    • Norm Norman Mohd Yusoff Rentetan garapanmu membuahkan alunan bicara naufal yang terserlah tingginya dan aku terkesima bersama jenata katakata akhirmu bahawa kita amat bermakna pada pandangan Allah
      46 minutes ago via mobile ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Makanya kita saling menghargai demi-Nya.
      39 minutes ago · 
    • Norm Norman Mohd Yusoff Makanya kita saling berukhwah demi-Nya.
      33 minutes ago via mobile ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
      17 minutes ago ·  · 1
    • Norm Norman Mohd Yusoff ‎.... Salam Syawal Minal Aidil Wal Faidzin maaf zahir batin penama Ratu Rimba Niagara sutradara Rabeah Mohd Ali ....
      8 minutes ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Salam syawal buat Pahlawan Singa
      Kerana kepahlawananmu yang macho tulus
      Sudikah kau kulantik sebagai
      Panglima antara panglima Rimba Niagara
      Kalau sudi kata sudi kalau tak tak sudi
      Nggak apa-apa tak akan kecil hati...hehehehe
      3 minutes ago · 

      • Norm Norman Mohd Yusoff Aku dah lama dirimba namun andai itu hajatmu maka akulah Panglima diantara Panglima....
        26 minutes ago via mobile ·

          • Ratu Rimba Niagara:

            Syukur Alhamdulillah moga Allah SWT membalas budi baikmu...
            Selain daripada tugas panglima ...tugas mu juga setiap kali masuk waktu solat hendaklah kau mengaum semerdu suaramu agar mereka tahu sudah masuk waktu solat...kalau kau bukan singa mahu kulantikmu sebagai bilal atau imam yang mengimani seluruh penghuni rimba niagara agar semua penghuni rimba niagara mendapat keberkatan dari Ilahi.
            2 minutes ago · 

MASIH ADAKAH PUISI CINTA?

Kadang2 aku bertanya?
Masih adakah madah cinta?
Masih adakah puisi cinta?
Masih adakah puisi terbaik?
Masih adakah cerpen terbaik?
Masih adakah cinta, kasih dan sayang?
Masih adakah ketulusan hati?
Masih adakah keluhuran jiwa?
Masih adakah...??????
Atau...
Yang tinggal hanyalah hati duit!?
Hati batu?
busuk hati?
Hati pedengki?
Jiwa kebendaan?
Pengikut hawa-nafsu setan?
Atau...atau...atau....!!!

By: Zetty Endless Love
25 Ogos 2012

BERCINTA DI SYURGA
TERPATRI DI SYURGA

Kadang2 aku tertanya-tanya?
Adakah kekasih sesetiamu?
Adakah kekasih sejujurmu?
Adakah kekasih mencintaimu kerana-Nya?
Adakah kau idola cinta Hawa dan Adam?
Makanya kudoakan moga kau
DiKurniakan cinta sesuci Adam & Hawa...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Diciptakan Hawa untuk Adam...
Untuk Adam cintai
Untuk Hawa syukuri
DiKurniakan cinta Adam...
Saling cinta mencintai
Ditemukan bukan untuk berpisah
Tapi menyatukan hati
Hingga ke hujung nyawa
Dari Syurga Adam dan Hawa bercinta
Hingga ke Syurga Adam dan Hawa ..
Mematrikan cinta
Sungguh suci cinta Adam & Hawa...
Sungguh indah....indah...indah...
Mungkin ini skrip Adam kepada Hawa...
"Hawa kau bidadariku...
Untuk aku cintai seumur hidupku"
"Adam kau bidadaraku...
Untuk aku syukuri pada-Nya seumur hidupku,"
SUBHANALLAH
Indah....indah...indah...
Cinta Adam & Hawa ...
Cinta Idola....
Bagi semua pasangan
Yang bercinta kerana-Nya
Bercinta di Syurga
Berakhir di Syurga
Cinta abadi selamanya

Istimewa kukarang madah cinta ini untukmu Zetty Endless Love
Inilah madah cinta
Inilah puisi cinta
Inilah cerpen cinta
Yang dinanti-nanti abad ini
Moga memberi manfaat
Dunia akhirat untuk semua
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
7 Syawal 1433H
25 Ogos 2012

Karya Zetty Endless Love & Ratu Rimba Niagara
25 Ogos 2012
7 Syawal 1433H
 ·  ·


    • selagi ada perempuan selagi itulah lelaki akan memberi cinta.... dan selagi ada lelaki akan pasti ada yang mendamba kesumat janji setia buat kekasih....
      2 hours ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Duhai singa...
      Bilakah kau sudi menjelmakan wajahmu yang sebenar...
      Aku nggak tega menatap wajah garangmu itu
      Kerana aku trauma yang garang-garang...hehehehe
    • Norm Norman Mohd Yusoff biarlah aku dengan singaku kerna tiada apa perlu untuk aku pamerkan wajahku duhai puteri rimba niagara kerna garangku bertenang tapi bicara nuasaku terpahat...
      about an hour ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Kalau garangmu bertenang dan bicaramu nuasa terpahat
      makanya beruntunglah siapa-siapa yang berbicara denganmu
      pasti tiada hati-hati yang terluka atau disakiti....
      Ciri-ciri calun Syurga...Insya-Allah Aamiin.
    • Norm Norman Mohd Yusoff ‎... siapalah aku untuk mengiakan telahanmu namun adakah saudari Rabeah Mohd Ali merasa ada beruntung berbicara dengan insan jolos ini... maka siapalah aku nak meluka jua menyakiti hati sesiapa sedangkan itu semuanya bidaah kehidupan!
      57 minutes ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Bagiku sesiapa saja yang sudi berkomunikasi denganku biarpun di alam maya...aku amat hargai...kerana setiap kata-katanya adalah sumber inspirasiku berkarya...kata-kata nya biarpun perih luka tetap ada nilai seni sastra untuk di bingkaikan dalam kalbu hati lalu dikongsikan kepada semua pembaca alam maya....

      Kata-kata indah bermadah iman adalah mutiara
      Kata-kata luka melukai adalah muhasabah diri
      Kata-kata sindiran adalah pertunjuk dari-Nya
      Kata-kata yang dilafaz dan ditulis akan ada malaikat mencatatnya
      Dan di akhirat nanti akan diperlihatkan
      Makanya kita sebagai penulis mana satu yang hendak kita pilih
      Dan sesungguhnya aku takut
      Jika penulisanku mewujudkan berbalahan
      Kerana niat sebenar aku menulis
      Mahu meraih kasih sayang-Nya
      Dan berkasih sayang pada semua manusia demi-Nya
      47 minutes ago · 
    • Dan berkasih sayang pada semua manusia demi-Nya
    • Norm Norman Mohd Yusoff Aku dah terbiasa menatap butiran terperinci hela panjang luahanmu, cakap apa saja pasti dikau dapat mendeklamasikan dari segenap aspek rujukanmu kerna disitu anugerah Allah kepadamu dan disitu jua dikau letakkan damba kesukaanmu yakni menyusun segala ayatayat pintal lagi puites untuk tatapan umum kerana niat sebenarmu hanyalah untuk meraih kasih sayangNya demi sesama insan... semoga ada keberkatan dan barokah dari niat murnimu duhai Rabeah Mohd Ali!
      8 minutes ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
      2 minutes ago · 
PUISI ADALAH DUNIAKU!

Itulah namanya puisi...
Jika ada sejuta pemuisi di dunia ini
Maka sejutalah gaya penyampaian puisi
Ngak bisa sama
Yang penting difahami dan diminati oleh si pembaca
Tak kira apa juga taraf pendidikan dan kerjaya mereka
Jika puisi yang dihasilkan
Semua peringkat dapat menghayati dan memahami
Itulah kepuasan sebenar si pengkarya puisi

Bagiku puisi adalah duniaku
Semenjak rakan sastra kubilang
Setiap kata-kataku adalah puisi
Makanya aku teruja dalam dunia puisiku
Dan aku tenggelam dalam kata-kata puisiku
Dan aku taksub dengan kata-kata puisi semua rakan puisiku

Dunia yang kudambakan
Kerana terlalu taksub
Aku bingkaikan
Puisiku
Puisi rakan puisiku
Biarpun berbeda bahasa dan berbeda benua
Itu lagi kusuka
Kerana tertaksub dengan dua puisi yang berbeda
Aku campurkan bahasa Malay dan bahasa Indonesia
Biarpun ada yang akan kaget
Aku nggak kisah
Yang penting aku
Adalah aku
Cara aku berpuisi caraku
Itulah duniaku
Asalkan ada yang sudi membaca puisiku
Itu pun sudah memadai
Tak like dan tak komen pun tak apa...
Kalau sebagai teman fb
Pastinya mesti...
Kerana aku tak tega
Punyai teman fb
Yang sepi
Dalam kelu
Maka dari itu faham-faham ajelah
Jika aku sepi terus ....
Sekarang ada kah kamu faham....?
Jimmy S. Mudya?

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
25 Ogos 2012
7 Syawal 1433H
 ·  ·


(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
25 Ogos 2012
7 Syawal 1433H

0 comments:

Post a Comment

 
;