Tuesday 5 February 2013

CATATAN CINTA DI LAUHMAHFUZ




  • Ratu Rimba Niagara shared *~*Juwita Malam*~*'s photo.
    Asalamualaikum sahabat Juwita ku sayang
Selamat pagi...
dan terima kasih kerana masih bersama Juwita..
salam sayang selalu...
    Asalamualaikum sahabat Juwita ku sayang
    Selamat pagi...
    dan terima kasih kerana masih bersama Juwita..
    salam sayang selalu...
    Unlike ·  ·  · Promote · 52 minutes ago · 
    • You and Ahmad Tajuddin like this.
    • Ratu Rimba Niagara DUHAI CINTA DI KALBU IMANKU

      imanku tandus di tanah gersang
      merekah meretak beribu
      mana bisa hadirnya cinta iman

      cuaca kemarau panjang buat imanku tandus kegersangan

      dalam kalbu hanya ada secebis iman
      tanpa diduga benih iman itu keluar dari rekahan tanah gersang
      keluar berbunga putih
      aku syukur dalam sendu penuh hiba
      kusiram penuh syukur
      kubajakan dengan doa usaha tawakal
      bunga iman itu 
      kupasrahkan tinggi menggapai awan 
      duhai bunga iman semurni Syurga
      kau adalah cinta Kurniaan-Nya
      untuk aku cintai hingga hujung nyawa
      kau cinta di kalbu imanku
      kau penyubur imanku di kala aku ketandusan iman
      kaulah cinta yang sudah tercatat di Lauhmahfuz
      aku bersyukur sebanyak-banyak-Nya
      diKurniakan makrifat cinta karena-Nya

      Karya Ratu Rimba Niagara
      25 Rabiulawwal 1434H
      6 Febuari 203H

      (PETIKAN DARIPADA FILEM 'CATATAN CINTA DI LAUHMAHFUZ)
      6 Febuari 2013
  • MAKRIFAT CINTA-NYA

    Tahukah kamu setiap yang baik itu datang dari-Nya
    yang khilaf itu dari diriku sendiri
    makanya maafkan aku jika ada tutur kataku yang khilaf
    ketahuilah olehmu
    sejak usiaku begini ...aku terlalu teruja untuk memiliki cinta
    yang boleh mendekatikan diriku pada-Nya...
    aku rela korbankan hati dan perasaanku demi memiliki cinta yang memiliki cinta-Nya kerana saling jatuh cinta demi memiliki cinta-Nya
    iya DIA...DIA...Kekasihmu Kekasihku Kekasih semua yang mahu memiliki cinta-Nya
    akan redho segala ketentuan takdir cinta yang tercatat di Lauhmahfuz kerana
    memahami makrifat cinta-Nya
    menguji sejauh mana kekuatan cinta kerana-Nya

    (PETIKAN DARI SKRIP FILEM: CATATAN CINTA DI LAUHMAHFUZ)
    26 Rabiulawwal 1434H
    5 Febuari 2013
    Like ·  ·  · Promote · 52 minutes ago · 
  • CATATAN CINTA DI LAUHMAHFUZ

    Putra Arjuna:

    Akulah yang kau tunggu itu duhai adinda putri rimba?
    Akulah yang mencintaimu sejujurnya ikhlas dalam lubuk jiwa yang dalam

    Putri Rimba:

    Aku tak percaya ...karna setiap cinta yang datang ...itu semua cadaan

    Putra Arjuna;

    Kalau kamu tak percaya belahlah dadaku ...kamu akan nampak
    namamu tertulis betapa aku cinta kan kamu putri rimbaku sayang...

    Putri Rimba:

    Aku nggak mahu kau yang menulisnya kerana bila kau menulis kau bukan
    penulis takdir cintaku dengan siapa...
    aku hanya percaya apa yang Allah tulis di Lauhmahfuz-Nya

    (PETIKAN SKRIP FILEM: CATATAN CINTA DI LAUHMAHFUZ)
    25 Rabiulawwal 1434H
    6 Febuari 2013M



    PENANTIAN YANG TAK PASTI MELELAHKAN
    PENANTIAN YANG MELELAHKAN MENGHAMPAKAN
    YANG PASTI PENANTIAN DALAM JAWAPAN-NYA
    PASTI MENENANGKAN JIWA YANG TERLARA SEPI.
    Like ·  ·  · Promote · about an hour ago · 

    Ratu Rimba Niagara shared Ibu Zai Ris II's photo.
    TENANG DAN DAMAINYA SITUASI BEGINI..
MOGA LEBIH TENANG DAN DAMAI DLM JIWA DAN HATI KITA SEMUA..
INSYAALLAH.
    TENANG DAN DAMAINYA SITUASI BEGINI..
    MOGA LEBIH TENANG DAN DAMAI DLM JIWA DAN HATI KITA SEMUA..
    INSYAALLAH.
    Unlike ·  ·  · Promote · about an hour ago · 
    • You and Ahmad Tajuddin like this.
    • Ratu Rimba Niagara DATANGLAH DAMAI BERTANDANGLAH TENANG

      udah terlalu lama jiwa ku tak damai
      udah terlalu lama jiwaku tak tenang

      damai oh! damai...
      tenang oh! tenang...

      aku benar rindukukan kamu
      aku benar kasehkan kamu

      kamu sumber inspirasiku
      kamu sumber ilhamku

      di sini angin sepoi-sepoi bahasa
      ditiup angin sepoi bahasa
      sungguh mendamaikan menenangkan
      Subhanallah indahnya bumi Ciptaan Tuhan...
      aku terpana dalam dzat cinta-Nya
      mahu pulang dalam sujud tafakur
      bertemu dengan-Nya 
      dalam damai dan tenang roh dan jasad...
      Tuhan...
      terimalah aku hamba-Mu
      izinkan aku bertemu dengan-Mu dalam tenang jiwa
      setenang permandangan di kali Syurga ...

      Karya Ratu Rimba Niagara
      6 Febuari 2013


      Ratu Rimba Niagara was tagged in Sogol Cak Sogol's photo. — with Sules Ningrum and 14 others.
      Status Terakhir di Facebook....
Besok Akun Sogol sudah tidak aktif lagi....
      Status Terakhir di Facebook....
      Besok Akun Sogol sudah tidak aktif lagi....
      Unlike ·  · 33 minutes ago · 

0 comments:

Post a Comment

 
;