Tuesday 5 February 2013

RESAH JIWA SANG PENYAIR





Ratu Rimba Niagara shared Laila Hanni's photo.
terus kata itu masih mahu menghujat
terus bicara itu masih mahu melantun
lalu terpadam seketika 
resah jiwa sang penyair 
yang hanyut dalam lubuk paling dalam

dan masih lagi puing -puing di atma jiwa
menahan retak-retak lelangit
dalam tugu yang hampir rebah

dan serpihan kata itu 
terus ku kutip 
lalu ku kumpul dalam kantung baldu
untuk ku susun nanti bila tiba waktuku

ajarkan aku
kekasih….

RESAH JIWA SANG PENYAIR

terus kata itu masih mahu menghujat
terus bicara itu masih mahu melantun
lalu terpadam seketika
resah jiwa sang penyair
yang hanyut dalam lubuk paling dalam

dan masih lagi puing -puing di atma jiwa
menahan retak-retak lelangit
dalam tugu yang hampir rebah

dan serpihan kata itu
terus ku kutip
lalu ku kumpul dalam kantung baldu
untuk ku susun nanti bila tiba waktuku

ajarkan aku
kekasih….
By: Laila Hanni
Unlike · · · Promote · 38 minutes ago ·
  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara KAULAH KEKASIHKU NAN SETIA

    ajarkan aku kekasih
    gimana aku boleh hilangkan lelah ini
    aku terlalu capek
    dengan semuanya ini
    puas kuperah segala kodrat pemikiran
    untuk berkarya
    tapi masih nggak menjelma
    kutulis...kutulis ...kutulis....
    masih tidak juga datang ilham
    lantas aku jadi marah
    lantas kuconteng-contengkan saja
    kertas putih meluahkan rasa kecewa...

    lilin yang selama ini sentiasa
    menerangiku terpadam apinya
    barangkali sudah capek juga untuk
    menemaniku ....
    mujurlah ada teman setiaku
    yang sudi memujukku dan mengalunkan
    sebuah syair lalu aku tertidur...
    berilham berimajinasi kaulah kekasihku nan setia...

    Karya Ratu Rimba Niagara & Laila Hanni
    6 Febuari 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;