Thursday 7 February 2013

RATU RIMBA NIAGARA ...SAYA SUKA TULISAN ANDA


WARKAH UNTUK GRUP SRI PEMANGKU ADAT

BismillahirRohmanirRohim
Assalamualaikum wr wb

Terima kasih yang tak terhingga kepada Sri Pemangku Adat
yang sudi menjemput hamba menjadi salah seorang ahli di grup
SRI PEMANGKU ADAT yang mulia ini...
rasa terharu bercampur sukacita
hanya syukur pada-Nya
karena dengan izin-Nya jua
hamba dapat menyiarkan karya hamba di grup yang mulia ini

Kegemaran hamba adalah menulis dan membaca
banyak hamba membaca banyak jugalah ide dan ilham bertandang di minda
bila sudah menulis hamba siarkan di laman muka buku alam maya dan di grup

Kerana terlalu teruja dengan dunia karang mengarang
hamba cuma mencari rakan-rakan fb dan grup yang sudi dan sentiasa sudi
untuk mendukung/menyokong dunia sastra yang hamba minati ini
yang tak aktif sepi menyepi terpaksa hamba menarik diri
bukanlah berarti hamba tidak berminat untuk menjadi teman fb
tapi beginilah hamba berkomunikasi tentang pelbagai sudut tema ilmu yang
disiarkan oleh rakan fb & grup...jika sepi menyepi dirasakan tiada apa makna
kita sebagai rakan alam maya. Sejujurnya hamba tak tega berteman fb yang wujud tapi tak wujud yang ada sepi menyepi...jika sibuk sehari dua atau seminggu tak apalah boleh sabar juga ini terus sepi disepikan apalah maknanya kita sebagai rakan fb atau grup...

Apalah salahnya saling berbagi ilmu walaupun sepatah perkataan ...manalah tahu
sepatah perkataan itu besar ganjaran-Nya di Sisi Allah Taala.

Apalah salahnya kita saling like dan memberi komentar yang bernas dan sejuk telinga
mendengarnya tanpa ada rasa diri kita yang terhebat dalam menyampaikan ilmu. Jadilah resmi padi makin berisi makin tunduk menyembah bumi.

Apalah salahnya kita sentiasa bersangka baik dalam apa jua tema yang ingin disampaikan oleh teman-teman kita yang niatnya pastilah baik bukan untuk berbangga diri atau mengadu domba atau menfitnah atau apa saja yang dirasakan tidak baik bunyinya. Jika ada yang tidak sedap didengar kita sama perbetulkan dan menegur dalam suasana yang harmonis dan berhikmah penuh santun.

Apalah salahnya kita mengalah jika ramai yang tidak berpuas hati dengan pandangan kita..mengalah tidak semestinya kalah...mengalah tidak mahu mengundang kekeruhan sebuah tali ukhuwah silaturrahimi agar tetap terjaga biarpun hati terluka.
Terluka di dunia ini apalah hendak dikisahkan sangat jika hendak dibandingkan terluka di akhirat yang lukanya tidak akan sembuh untuk ditebus kembali semuanya sudah terlewat. Selagi di dunia ini semuanya belum terlewat untuk dibaik pulihkan hati-hati yang terluka dek kerana masalah remeh temeh dunia alam maya yang bisu ini tapi amat bermakna.

Makanya marilah kita saling sudi berbagi ilmu dunia akhirat dalam suasana harmonis dan saling dukung mendukung/sokong menyokong saling memberi kerjasama yang padu jika memberi impak yang besar dalam dunia melayu amnya dan Islam khasnya.
In Shaa Allah segala yang dicita diazamkan dimatlamatkan sebelum dijemput Ilahi dimakbulkan Allah Azzawajallah. AAmeen Ya Rabbal A'Lameen.

Jika adalah tutur kata hamba dalam bersiaran karya di grup yang mulia tidak menyenangkan hati hingga terluka...hamba mohon minta dimaafkan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki.

Sudilah memberi komentar yang bernas untuk karya-karya hamba bagi memantapkan lagi mutu seni sastra melayu Nusantara yang hamba minati ini.

Kepada Sri Pemangku Adat...dan teman-teman seperjuangan yang lain hamba mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kerana sudi berbagi ilmu yang hamba minati ini. Moga ilmu yang bersiaran di grup ini memberi impak yang besar kepada hamba untuk lebih tekun berkarya mengenai tema Sastra Melayu Nusantara yang penuh dengan adat beradap budi bahasa santun yang tinggi nilai budayanya untuk hamba bingkaikan di galeri alam maya hamba dan dibaca oleh semua peminat Sastra Melayu Nusantara di seluruh dunia....inilah sumbangan yang hamba dapat berikan kepada generasi yang akan datang setelah hamba tiada di dunia ini nanti dan ini juga tanda kasih sayang hamba pada penghuni bumi seluruhnya dan tanda hamba pernah berhidup di muka bumi ini sebagai khalifah Allah Azzawajallah.

Salam santun daripada hamba ...

Ratu Rimba Niagara @ Putri Alam Nilam Purnama
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
Istana Rimba Niagara
24 Rabiulawwal 1434H
5 Febuari 2013

Like ·  ·  · Tuesday at 6:58pm

0 comments:

Post a Comment

 
;