Monday 25 February 2013

CINTAKU SUCI & TULUS KERANA-NYA




CINTAKU SUCI & TULUS KARNA-NYA

Aku mahu nanya sama kamu?
Kamu semudah itu bilang cinta dan rindu sama aku?
Kamu sekadar canda-canda ke atau serius

Kalo aku bilang sama kamu aku serius gimana?

Barangkali aku tersalah dengar?

Kenapa tidak aku mahu serius mencintaimu?

Aku tak sesuai denganmulah...
Kamu carilah yang sempurna segalanya
Aku tak cantik
Aku tak muda
Aku tak punya harta
Aku tak punya apa-apa lagi untuk memberi kebahagiaan padamu
Baiklah kamu matikan cinta...
Bukan aku tak sudi...aku nggak mahu mengecewakan kamu ok faham...

Aku pilih kamu bukan kamu cantik
Aku pilih kamu bukan karna umur
Aku pilih kamu bukan karna kamu miskin
Aku pilih kamu karna telah ditakdirkan-Nya
Kau Hawa yang kucari selama ini
Selama ini ada di dalam mimpiku
Tapi bilamana aku tahu kamu itu siapa sebenarnya
Lalu aku jatuh cinta dan ingin memilikimu
Tak salah kan?

Ahhh aku dah bosan mendengar pengakuan yang begini
Semuanya jiwang-jiwang cinta dengan aku....
Tak semestinya aku tulis puisi cinta
Aku cinta sama kamu...
Itu semua untuk dunia sastraku...
Tidak lebih dari itu....

Habis kamu tulis tanpa perasaanlah
Kamu jangan membohongi akulah...
Aku tahu apa yang kau tulis itu adalah lahir dari
Hatimu yang berbunga-bunga cinta dan rindu
Kalo tidak masakan aku boleh jatuh cinta dan rindu sama kamu
Karna kamu ada perasaan dan aku ada perasaan
Makanya cinta terpanggil
Kamu kira aku saja suka-suka hendak membuang perasan cintaku ini?
Naiflah aku memberi cinta pada orang yang salah
Makanya aku tak salahkan untuk
Cinta dan rindu sama kamu?

Memanglah nggak salah....
Tapi....

Tapi kenapa sich....
Aku tak sabar menunggu jawapan darimu pujanggaku...

Tapikan....kamu di sana samudra memisahkan cinta kamu itu...

Kalau sudah cinta sama cinta bukan setakat samudra sanggup aku renangi
Tsunami membadai pun sanggup aku tempuhi asalkan aku dapat buktikan
Sama kamu cinta aku tulus dan suci karna Allah Taala ...

Waduh hebat kamu...baiklah aku salut sama cinta kamu itu...
Tapi awas...jika cuma kata-kata hanyalah sebuah novel cinta
'CINTA ANGANAN' selamalah berangan-anganlah kamu...buang perasaan kamu saja.

Jika aku buktikan gimana?

Aku ini jenis yang redho pada Qada & Qadar asalkan niat ikhlas di hatimu
ingin bersama jalan-jalan ke Syurga-Nya. Adakah niatmu begitu?

(PETIKAN DARIPADA : SKRIP NOVEL CINTA KERANA-NYA)
26 Febuari 2013
Like ·  · Promote · 

KETENANGAN BAGI SEORANG PEJUANG ADALAH PERJUANGANNYA.
Like ·  · Promote · 


ANDAINYA SEORANG PEJUANG ITU TAHU
PERJUANGANNYA ADALAH FISABILILLAH
DIA TAK TAKUT MATI APABILA BERADA DI
MEDAN JUANG.
Like ·  · Promote · 

KAMU TIDAK AKAN TAKUT MEMBUAT KEPUTUSAN
ANDAINYA KEPUTUSAN MU ITU SELARI DENGAN
KEHENDAK ALLAH.ITULAH PRINSIP SEORANG
PEJUANG.
Like ·  · Promote · 

JIKA PENGORBANANMU TIDAK DIHARGAI
JANGAN KAMU MENGALAH UNTUK TERUS
BERJUANG KERANA JIKA KAMU NIATKAN
PERJUANGANMU ADALAH KERANA ALLAH
PASTI HIDUPMU AKAN SENTIASA
BERSEMANGAT SELAGI HAYAT MASIH ADA.
Like ·  · Promote · 

DI MANA ADA PERJUANGAN DI STIULAH SEMANGATKU MEMBARA
PERJUANGAN MAHU MENJADI KHALIFAH ALLAH BERBAKTI KEPADA
ALLAH BERBAKTI KEPADA MANUSIA ITULAH ERTI PERJUANGAN.
Like ·  · Promote · 

MELABUH TIRAI MALAM DALAM SYAIR SANG PENCINTA

Hujan bagai mengerti meraikan kasih kita..
Indahnya kata-kata tak sehebat debar didada..
Tak ingin berjauhan dengan mu kasih walau seketika..
Melabuh tirai malam dlm syair sang pencinta..
Tiap detik ingin ku dengar pujangga madah bicara..
Tiada pilu sendu di hati mau pun sebak terluka..
Hanyalah girang melayari suratan masa..
Yg bakal ditakdirkan buat kita berdua..
Sabarlah kekasih menanti hari milik kita..
Semaikan rindu kasih dan sayang yang tiada dua..
Agar hubungan kita kekal hingga ke surga..

Nukilan rasa"Datuk Jem'.
Unlike · · Unfollow Post
You and 26 others like this.

Ivan Loke "Telah lama ku pendam rindu
Dalam diamku
Menantikan ucapan
Mesra dari mu...
Hingga kini kau membisu
Seribu kata, hari berganti hari
Oh... ku gelisah...
Kini kau berjauhan
Seribu perjalanan
Hati merintih sedih
Tiada berair mata...
Kian ingin kau ku lupakan
Kian kau ku rindui
Kesal bertahun lama
Kerna kau tiada...
Dimanakan ku cari ganti
Serupa denganmu..."
2 hours ago · Unlike · 2

Ratu Rimba Niagara KAU HERET RINDUKU KE OMBAK RINDU
LALU HATIKU BERBUNGA-BUNGA RINDUKANMU....hehehehe
9 minutes ago · Like · 1

Datuk Jem As'salam...Pagi2 lagi Ratu Rimba Niagara dah rindu2 terima kasih rindu dan syg sesama Islam itu baik...Slmt Pagi ya.
6 minutes ago via mobile · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

Kahlil Gibran
By: Sonny H. Sayangbati

DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
YANG KAU CINTAKAN AKU

Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
Ombak dan pantai seakan mengerti
Betapa aku rindu sama kamu
Malangnya rinduku kamu sepikan
Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
Mendengar deruan ombak
Sudah cukup membahagiakan aku
Seolah kau membalas rinduku
Yang kau sepikan sejak sekian lama...
Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
Lambang cinta kasih suci ada di sana
Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
Biarpun kau tidak merindukanku
Di kaki langit sudah memberikan jawapan
Yang kau cintakan aku
Melebihi aku rindukanmu

Karya Ratu Rimba Niagara
26 Febuari 2013
(PETIKAN DARIPADA SKRIP .'TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " MEREALITIKAN SASTERA NUSANTARAKU)
26 Febuari 2013
6 minutes ago · Like · 1

Ratu Rimba Niagara Terima kasih karna sudi membalas rinduku padamu asalkan kamu tahu aku ini menyayangi semua teman fbku asalkan tidak sepikan sastra nusantaraku...itulah tandanya sayang dan rindu sebagai seorang rakan fb yang memahami dunia sastraku ...salam santun untukmu duhai sahabat fbku merangkap sahabat akhiratku... tak sangka pulak datuk jem pandai bermadah-madah jiwang-jiwang cintan ye...hehehehe
3 minutes ago · Like · 1

(PETIKAN DARIPADA WALL DATUK JEM)
26 Febuari 2013
Like ·  ·  ·  · Promote


BERMIMPILAH ANGAN CINTA TAK KESAMPAIAN

DI ALAM MAYA SEMUANYA CINTA & RINDU...DI ALAM NYATA
CINTA JADI PALSU...KU CUMA TERIMA YANG MEMBUKTIKAN
AKU CINTAMU 100% KARNA-NYA MAKANYA AKU DATANG UNTUK
MEREALITIKAN CINTA DALAM REDHA ILAHI. CINTA ITU YANG
KUNANTIKAN...JIKA TIADA NIATMU UNTUK MEREALITIKAN CINTA
DALAM REDHA ILAHI...BERMIMPILAH ANGAN YANG TAK KAN
PASTI CINTA CUMA ANGANAN YANG TAK KESAMPAIAN.

(Petikan: Koleksi Madah Cinta Kerana-Nya)
26 Febuari 2013
Like ·  ·  ·  · Promote
WWWW

0 comments:

Post a Comment

 
;