Wednesday 12 June 2013

KAWAN SEJATI KAWAN SAMPAI MATI KAWAN SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN



    • also likes this.
  1. KAWAN SEJATI KAWAN SAMPAI MATI KAWAN SAMPAI SYURGA

    Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari
    Orang yang hatinya baik suka cari kawan & sayangkan hubungan silaturrahim berbeza dengan orang yang hatinya dah busuk dan berulat di dalam suka bermusuh & gemar rosakkan hubungan silaturrahim.

    Ratu Rimba Niagara Moga datuk faiz bisa jadi kawan yang terbaik kepada semua kawan-kawan datuk faiz ya...kawan sampai mati...kawan sampai Syurga. Itulah kawan dunia akhirat. Kawan sejati.Aamiin.

    KAWAN SEJATI

    Apa yang kamu paham dengan kawan sejati ratu?

    Berkawan atas dasar karena Allah Taala...

    Maksudnya?

    Apa matlamat dia berkawan dengan aku
    Kenapa dia hendak menjadi kawan aku
    Kenapa aku terima dia sebagai kawan aku

    Jawapannya?

    Aku tak suka berkawan tanpa matlamat
    Saja suka-suka...nak berkawan...
    Sepi menyepi tanpa kabar berita...

    Maksudnya?

    Sejujurnya aku terima dia menjadi kawan aku
    Matlamatnya dia dukung/sokong perjuanganku
    Aku sokong/dukung perjuangan dia

    Kamu ini serius sangat fb ini sekadar laman sosial tempat canda-canda ..berbangga diri, hilangkan kesunyian , luahkan isi hati dan apa saja kamu nak ceritakan mengenai kamu...begitulah yang aku paham ratu...

    Itu kamu tapi tidak dengan aku...
    Sejujurnya mana yang sekadar wujud tapi tak wujud di fb aku...aku terpaksa undurkan diri...

    Tidak kah itu namanya memutuskan talisiraturrahim ratu? tega kamu gitu...
    ahh...jangan gitu dong....jangan putuskan talisiraturrahim Allah tak suka orang yang memutuskan talisiraturrahim...insaflah ratu ...muhasabah dirimu...sebelum kamu muhasabah diri orang lain....

    Allahu Akbar...tiada niat ratu mahu putuskan hubungan talisiraturrahim...ratu cuma mahu rakan fb ratu sentiasa sudi memahami dunia ratu...jika dia seorang kawan yang baik semestinya dia paham kenapa dia mahu menjadi kawan fb ratu...bukankah kita sebelum membuat keputusan mahu berkawan dengan seseorang rakan fb kita bergantung kepada nawaitu kita. Allah lembutkan hati kita saling terima persahabatan dengan tulus ikhlas. Kenapa setelah berjaya Allah izinkan bertalisiraturrahim atas nawaitu karena-Nya...kita saling merusakkan talisiraturrahim itu. Siapa yang salah dalam hal ini.

    Dua-dua salah. Yang mahu berkawan salah karena tak tepati janji. Yang menerima salah kerana tak sabar dengan kawannya yang tak memahami.

    Jika kamu dalam kedudukan aku gimana? Aku terima kau sebagai kawan untuk menberi dukungan minatku bersastra ..lepas itu kamu sengaja sakitkan hati ...sepikan berhari-hari berminggu-minggu ...berbulan-bulan...? Adakah itu namanya kawan sejati?

    Oo...jadinya kamu mencari kawan sejatilah ni ya gitu maksudmu?

    Mestilah...itu nawaitu aku terima kamu sebagai rakan fbku. Engkau ingat aku terima kau sekadar suka-suka sebagai kawan sebab kau golongan bangsawan lagi hartawan...tolong sikit kalau kamu berpikir begitu...aku bukan jenis kawan yang begitu...yang aku pentingkan hati engkau semurni hati Syurga. Paham....

    Ooo...engkau nak cari kawan hati semurnia Syurga. Engkau tu hati semurni Syurga ke?

    Sebab hati aku tak semurnia Syurgalah aku mencari kawan hatinya semurni Syurga...biar wangian hatinya semurni Syurga itu melekat di hatiku ...itu yang aku mahukan...mana tahu berkawan seikhlas hati atas dasar karena Allah sama-sama dapat menjadi Kekasih Allah...sama-sama dapat menyambung persahabatan sampai Syurga.

    Engkau agak-agak (pikir) hati aku ini semurni Syurga tak?

    Itu aku tak tahu...engkau sendiri yang tahu hati engkau dah sampai tahap mana murninya...

    Engkau rasa dah sampai tahap mana hati aku ni...

    Entah aku tak tahu...yang aku tahu engkau baca karya aku tapi tak like dan komentarpun karya aku...kamu ini tiada calun untuk menjadi rakan sejati aku. Jika karya-karyaku merajuk atas pelit idemu itu kamu jangan marah ya...jangan kamu tuduh aku pemutus talisiraturrahim dengan mu...

    Tak semestinya aku tak like dan komentar karya-karya kamu...aku tak suka karya-karya kamu...

    Ahhh...katakan saja tak suka...jika suka mesti buktikan apa nawaitu sebenar kamu pengen jadi kawan fbku...sejujurnya aku berkawan fb atau ber group semuanya ada matlamatku...bukan sengaja sebagai canda-canda kosong....harap kau boleh memahami aku ya...dan sudi memaafkan aku jika aku berlalu pergi...izinkan aku mencari kawan sejati yang lain yang sentiasa sudi memberi dukungan kepada dunia sastra ayng aku dambakan....

    Makanya kau doakan aku agar dapat menjadi rakan sejatimu yang setia ya...berapa yang kau cari rakan sejati mu duhai ratu pujangga nusantara...

    Buat masa ini aku menghadkan cuma 50 orang sahaja...yang 50 orang ini aku pastikan semuanya memberi impak yang besar dalam dunia sastraku ...begitu juga group... jika group itu tidak memberi impak apa-apa...malah sepikan aku ...aku terpaksa berlalu pergi....hidup ini terlalu singkat...jadinya aku suka pada prinsip atas dasar suka sama suka...kalau sudah tak suka....bawalah haluan masing-masing...jika itu boleh membahagiakan hati kita. Prinsip hidup aku senang...berbudi pada yang sudi yang tak sudi ...tak suka...tak apalah ...siapalah aku di hatimu.....

    Jangan gitu dong...kau tetap di hatiku...di hati semua...

    Bener...bener nich....

    Syukur Alhamdulillah moga Allah merahmat persahabatan kita ya....Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Rakan fb , group & alammayamu,
    Pujangga alammayamu yang pengen setia sampai mati jika kau sudi,
    RATU RIMBA NIAGARA
    11 Jun 2013
    Like · · Promote

  2. Usah di bangga dengan usia yang tua jika amal ibadah kita tidak bertambah seiring dengan usia yang meningkat...
    Like · ·

  3. Usah gentar dengan kritikkan & kejian manusia kerana orang yang ingin berjaya & selangkah ke hadapan perlulah bersedia untuk dikritik ..jadikan kritikkan itu sebagai perangsang untuk mempertingkatkan lagi usaha kita di masa hadapan...hanya orang yang lemah takut dengan kritikkan dan kejian manusia.Orang yang kuat hanya takut dengan kemurkaan Allah...bukan makhluk!!!
    Like · ·
    • 9 people like this.

  4. Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum selagi mana mereka tidak berusaha untuk mengubah nasib mereka dengan usaha...ingatlah untuk berjaya di dalam hidup perlu ada 3 perkara iaitu : " Usaha , Doa & akhir sekali Bertawakal sepenuhnya kepada Allah "
    Like · ·
    • 9 people like this.

  5. Petua untuk berjaya dalam hidup
    1Like · ·

  6. Hati tidak tenang dan fikiran berserabut kerana di uji pelbagai masalah hidup?.. banyakkan berzikir dan mengingati Allah..mengadulah dan dampingi diri kita dengan Allah..insyaAllah hati dan fikiran kembali tenang..masalah macam macam datang pon kita cool je...selamat mencuba...

  7. Orang yang hatinya baik suka cari kawan & sayangkan hubungan silaturrahim berbeza dengan orang yang hatinya dah busuk dan berulat di dalam suka bermusuh & gemar rosakkan hubungan silaturrahim.
    2Like · ·

  8. Like · ·

  9. Selamat Hari Bapa / Ayah buat semua Ayahanda Ayahanda ... tanpa Bapa ( Ayahanda ) siapalah kita pada hari ini..merekalah yang mendidik dan membimbing kita selama ini...jasa mereka sangatlah besar...
    Unlike · ·
    • You and 19 others like this.
    • Ramisah Misa Ye betul teringat plk ayahnda sy. Terasa kerinduan... syahdu al fatihah
    • Manja Lara Kelantan Sejak sye dilahirkan.itu lh hari ibu dan bapa sye.sampai lh sekarang... Buat ayah al- fatihah..
    • Ratu Rimba Niagara SELAMAT HARI BAPA

      Bapaku seorang yang penyayang, serius dan alim
      bapaku menyintai ibuku sepenuh jiwa raganya
      katanya ibukulah cinta pertama dan terakhirnya

      Sampai Syurga Bercinta.

      Di kampung ibuku digilai oleh seluruh teruna
      atas kejelitaannya dan sikap ramah tamahnya
      kerana telalu jelita hingga hendak keluar rumah untuk ke sekolah
      di ganggu oleh teruna-teruna kampung sampai ibuku tidak ke sekolah
      begitu cantiknya ibuku...aduhai ibuku tak ke sekolah kerana diganggu teruna...

      Bila ibuku meningkat remaja berusia 15 belas tahun ramai yang datang meminang ibuku tapi ditolak atas faktor umurnya yang masih muda.

      Berita kejelitaan ibuku di kampung telah terhidu oleh bapaku yang tinggal di kampung sebelah. Kerana rasa ingin melihat wajah ibuku yang jelita itu...bapaku sanggup memanjat pokok kelapa mengintai ibuku dari jauhpun sudah memadai...
      usaha bapaku berjaya memandang wajah ibuku. Bapaku terus jatuh cinta. Tak tidur malam bapaku rindu bayang sama ibuku. Makan tak lalu tidur tak lena. Hari-hari terkenangkan ibuku dan rindu sama ibuku.

      Bapaku berhasrat untuk mencuba nasib melamar ibu. Datukku terima pinangan bapaku tapi nenekku tak terima kerana bapaku berkulit hitam tak sepadan dengan ibuku. Kakak kepada ibuku selalu menyindir ibuku....

      "Engkau tak padanlah dengan dia...bagaikan pinang dibelah kapak.
      Bagaikan langit dengan bumi...manalah padan si hitam nak kahwin dengan si putih,"
      ejek kakak kepada ibuku.

      Takdir mengatasi segalanya. Bapaku berjaya dalam percintaannya bilamana pinangannya diterima.

      Jadilah bapaku ...suami kepada ibuku.
      Melayani ibuku bagaikan seorang permaisuri diRaja.
      Atas percintaan yang terlalu mendalam itu dikurniakan anak sepuluh...aku yang ke sembilan.

      Bapaku memanglah seorang yang penyayang...
      Bila musim buah durian...sanggup borong durian berikan kepada anak-anaknya...
      Bila tiba Ramadhan bapakulah yang menyediakan makanan sahur untuk ibuku dan
      anak-anaknya...anak-anakpun dilayan bagaikan menatang minyak yang penuh.

      Yang aku masih ingat lagi...setiap kali kukuku panjang..duduk dalam ribaan bapaku
      sambil memotong kukuku...amat bahagia berada dalam pelukan kasih sayang bapaku...bapaku tahu aku suka menulis...dia hadiahkan aku pen setiap kali harijadiku. Aku amat bahagia mendapat seorang bapa yang penyayang.

      Bertuah ibuku memiliki cinta sejati dari bapaku.
      Ku berdoa kepada Tuhan agar roh bapaku dimasukkan ke dalam roh-roh hamba-Nya yang beramal soleh. Moga di Syurga kita sekeluarga dapat bersatu kasih. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

      'SELAMAT HARI BAPA KEPADA SEMUA YANG BERGELAR BAPA'

      Ucapan Tulus Ikhlas Daripada,
      Ratu Rimba Niagara
      Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
      2 Syaaban 1434H
      11 Jun 2013


  10. Like · ·

  11. Mangsa buli di dalam hutan....kesian dia...termengah-mengah kena buli

  12. Mangsa buli di dalam hutan....kesian dia...termengah-mengah kena buli
    Like · ·

  13. Video di Sg Congkak Hulu Langat baru baru ini sebelum demam
    Like · ·

  14. Muzakarah wakil wakil dari barisan kepimpinan Ayahanda Ayahanda Malaysia berkaitan " Kursus Usahawan Baru " baru-baru ini di Hotel Maluri KL ( dari kiri : Paduka Ayahanda Dato' Joe Starhill , Paduka Ayahanda Shah Dato' Ipoh , Ayahanda Mus Dragon San Maluri , Paduka Ayahanda Pak Teh Selempang Merah Kajang , Ayahanda YB Din Sunar Muar , Ayahanda Raden Keramat & Ayahanda Syamsol CIMB)
    Like · ·

  15. Di Sg Congkak Hulu Langat Selangor baru baru ni...kena hujan dan main panas masa jungle tracking & river crossing baru2 nilah punca demam teruk sampai hari ini...badan dilasakkan sangat punya pasal
    Like · ·

  16. Matured or Childish life style ... which one you choose to be guys?..
    Like · ·

  17. Setiap orang cara berfikir tak sama...ada yang berfikir menggunakan otak kanan & ada yang berfikir menggunakan otak kiri...jangan terlalu merasakan apa yang kita fikir sahaja betul...cara orang lain berfikir salah...itu ego namanya...orang yang ego merasakan semua dia yang betul...orang lain salah...dan ingatlah sifat ego ini datangnya dari Iblis Laknatullah...kerana egolah Azazil ( Ketua Para Malaikat dilaknat oleh Allah dan di gelar Iblis Laknatullah ).Adakah kita ingin nengikuti jejak Iblis Laknatullah ini?..buanglah EGO dalam diri tu...kerana Ego adalah punca berlaku setiap konflik dalam perhubungan di dunia ini.


www

0 comments:

Post a Comment

 
;