Wednesday 11 September 2013

RAKAN FBKU ADALAH WIRA-WIRA KESATRIA SASTRA CUCU NUSANTARAKU!



Di luar kemahuan kau dan aku..
( casey )

Photo: Andainya ada diantara kita nanti..
Berubah hala serta memungkiri janji..
Jangan ada benci..
Suka dan duka dilalui..
Jadikan kenangan disudut hati..
Andainya cita cita tidak kesampaian..
Ikatan murni terputus dipertengahan..
Jangan dikesalkan..
Jangan lantaran kegagalan..
Kita berdendam saling bermusuhan..
Ungkit mengungkiti..
Sakit menyakiti..
Memusnahkan diri..
Kita harus tabah dan bersedia..
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba..
Di luar kemahuan kau dan aku..<3
( casey )
Like ·
Mimbar Kaligrafi
Hanacaraka by Purwodhoho Kediri

Photo: Mimbar Kaligrafi 
Hanacaraka by Purwodhoho Kediri
Like ·  · Promote · 


TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAKTIKU UNTUK ANAK CUCU NUSANTARAKU TERCINTA'

TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'HULUBALANG DIRAJA NUSANTARA' TENGKU BADAR AL-AHMADI, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, PUTRI RIMBA NIAGARA, PANGLIMA IWAN TIRTA DAN DAENG ANGGUN (1)

BERSAMA REALITIKAN CITA MOYANG HULUBALANG KITA

Duhai hulubalangku...
Sudah lama ku nantikan kedatanganmu
Allah telah memakbulkan doaku
Mengirimkan rakan seperjuangan
Untuk susah senang bersama

Duhai hulubalangku
Adakah kau ingat sumpah setia
Moyang hulubalangmu moyang hulubalangku
Agar jangan sesekali aku dan kau menjadi
Pendekar derhaka kepada Raja Bugis
Tidak akan izinkan mana-mana rakyat
Menjadi rakyat derhaka yang pasti membawa padah
Makanya jangan sesekali kau mahu berpaling tadah
Dalam perjuangan yang penuh berliku ini

Duhai hulubalangku
Jangan kau herankan perjuanganku
Aku sudah terbiasa berjuang kesendiriaan
Mencapaikan hasrat nenek moyangku yang tak tercapai
Tapi andainya kau sanggup
Melupakan kepentinganmu demi merealitikan
Hasrat dan cita-cita moyang hulubalangmu
Sudilah bersamaku
Susah senang kita bersama
Andainya aku gugur dulu sebelummu
Kau teruskanlah perjuangan ini
Aku sentiasa bersamamu
Kerana setiap langkah perjuanganmu
Adalah bayanganku
Roh perjuanganku telah bersemadi di jiwamu
Bersemadi juga di jiwa anak bangsa....
Kerana kau dan aku telah ditakdirkan
Untuk mencapaikan hasrat moyang hulubalang kita...

Rakan seperjuanganmu,
PUTRI RIMBA NIAGARA
AKULAH SANG PUTERI YANG DIKATAKAN HILANG ITU
AYUH BERSAMAKU TERUSKAN PERJUANGAN....

4 September 2013
28 Syawal 1434H

Panglima Pangeran Nur Aduka commented on his own status.


DOA MOYANGKU MOYANGMU DOAKU DOAMU DOA CUCUKU CUCUMU' MOGA DIMAKBULKAN ALLAH TAALA AAMIIIN YA RABBAL A'ALAMIN

    • Ratu Rimba Niagara BIDADARA SYURGA FISABILILLAH BUKAN CERITA DONGENG YANG BOLEH MENJADI BAHAN LAWAK NAK TAHU BENAR TAK BENAR TUNGGU MATI BARU TAHU BENAR

      Macho gile gangster ni semua ...hehehehe jangan marah dah tajuknya gangster....nak buat macam mana....kalau tajuknya TENTERA FISABILILLAH boleh panggil BAKAL BIDADARA SYURGA BERTEMU KEKASIHNYA BIDADARI DI SYURGA FIRDAUSI BETUL TAK?
      Like · · Share · about an hour ago · 
      Putri Danggan Rejanges Remandung and Didijunaidi Putracangkingan Darmaayu like this.

      Putri Danggan Rejanges Remandung wah bidadara syurga spt apa tuh kanda sayang wkwk

      Ratu Rimba Niagara nak tahu bidadara syurga lihat saja fisabilillah yang mati di bumi ambia tak tahu ke.. kesihannya....kerana tak mahu baca kisah pejuang fisabilillah yang syahid di medan juang jika kita ketawa bidadara syurga itu bermakna kita tak percaya JANJI ALLAH PASTI KEPADA MEREKA YANG SYAHID KE JALAN ALLAH . JIKA KITA DITAKDIRKAN MATI DALAM TAK PERCAYAKAN JANjI ALLAH NAUZUBILLAH MATI DALAM KEADAAN MUNAFIK HENDAK KE DINDA PUTRI DANGGAN REJANGES REMANDUNG?

      (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
      3 Zulkaedah 1434H
      9 September 2013M
    • go · Lik

  1. KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIAKAWAN

    Terima kasih duhai nanda atas dukungan/sokongan yang tidak berbelah bagi pada bunda.
    Ada yang bilang bunda ini terlalu emosi dan sensitif
    barangkali jika bunda tiada emosi dan sensitif
    penulisan bunda kaku lesu tak bermaya
    makanya bunda anggap emosi dan sensitif
    ada hikmah di sebaliknya
    mengajar bunda arti syukur, tabah , sabar dan berlapang pikiran menerima kritikan tapi mengkritik penulisan bunda banyak kearah kelalain dunia bunda pasti boleh terima jika kritikan untuk menghina karya bunda yang bertemakan KETUHANAN & KEMANUSIAAN, bunda agak emosi ...jika bunda biarin akan memakan diri bunda sendiri tambahan pula mengenai KETUHANAN bersangkut paut dengan roh dan alam barzah, bunda menulis bukan saja je reka-reka ide sendiri tapi adalah berdasarkan apa yang bunda pelajari dari ustaz..ustazah dan rujukan daripada pembacaan...cuma bezanya bunda olah sebagai bahan bacaan sastra kreatif berbentuk puisi, pantun, gurindam , syair dan pernceritaan.

    Sejujurnya bunda bukanlah tegolong orang yang bijak pandai belajar sampai universitas dari zaman kanak-kanak bunda selalu berimajinasi , berhayal, berfalsafah dan bermadah pujangga.

    Bunda masih ingat di zaman bunda di alam kanak-kanak apakah cita-cita kamu... bunda tulis saya mahu jadi pengarang terkenal...(hehehe) semua 1 kelas gelakkan bunda kerana bunda di antara pelajar yang lemah dalam pelajaran. Bunda menangis. Cikgu bunda pujuk. Putri ...belajar ya sungguh-sungguh ...cikgu yakin putri boleh berjaya menjadi pengarang terkenal.Tengok tu di dindang cikgu pamirkan karangan putri ....suka tak? " sambil menyapu air mata bunda tersenyum melihat karya bunda di pamirkan di ruang dinding bilik kelas.

    Bila meningkat remaja...bunda menulis dan terus menulis sampai bunda dapatkan siapkan sebuah novel remaja ketika usia 16 tahun...Selepas tamat SPM ...markah yang bunda perolehi tidak melayakkan bunda melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi lagi sedangkan itulah cita-cita bunda. Bunda akui bunda bukanlah pelajar yang pandai tapi bunda suka berusaha.

    Kerana bunda minat yang mendalam dalam bidang penulisan...bunda pergi menghadiri bengkel penulis. Banyak kelas yang bunda hadiri. Bunda cuba juga hantar hasil karya bunda di media massa atau di syarikat penerbitan buku. Karya bunda ditolak...hingga bunda malas hendak hantar ...barangkali karya bunda tidak berkualiti.

    Salah seorang kawan bunda memujuk bunda hendak tolong bunda hantarkan karya novel yang bunda tulis di salah satu syarikat penerbitan yang ternama juga. Tanpa disangka berjaya ditebitkan. Bunda punyalah suka.Kononnya hebatlah tu. Tapi yang menyedihkah royaltinya tidak setimpal dengan novel yang bunda karang. Bunda ambil positif saja barangkali novel bunda tak dapat sambutan. Selepas belasan tahun baru-baru ini bunda dapat royalti hasil penulisan bunda Rm 15.00 (hendak beli beras pun tak lepas) apa tah lagi hendak membayar kerja-kerja penulisan bunda yang semuanya memerlukan wang. Setiap bulan bunda mesti bayar sewa ,'Galeri Sastera Bunda,' tempat simpanan segala karya-karya bunda yang bunda simpan sejak puluhan tahun. Galeri sastera bunda adalah nyawa sastera bunda. Susah bagaimanapun bunda mesti pertahankan.Tuhan hendak menduga , bunda keputusan wang . Jika bunda tidak bayar sewa galeri sastera bunda yang tertunggak tiga bulan bunda akan diusir,

    Pikiran buntu gimana mahu dapatkan wang dalam kadar segera. Bunda tebalkan muka bunda bertanyakan kawan-kawan fb bunda yang selama ini menyokong/mendukung perjuangan sastera bunda. Mereka kata mereka tak punyai uang. Sedangkan mereka adalah terdiri daripada golongan atasan dan bangsawan. Bunda rasa sedih sangat...kerana tak mahu mereka rasa bersalah dengan bunda...bunda removekan mereka sebagai rakan fb. Hendaknya mereka maafkan bunda dan janganlah mengatakan bunda mengambil kesempatan daripada mereka untuk membantu bunda. Memang prinsip bunda tak suka mengambil kesempatan atas kebaikan. Ada tu kata ratu jangan bimbang selepas raya ini saya akan bantu ratu kembangkan usaha sastera ratu...bukan saya tak mahu kirimkan uang untuk membantu ratu...untuk pindahkan uang dari Indonesia ke Malaysia nggak bisa dipindahkan.Sampai sekarang janji cuma tinggal janji. Dan mulai detik itu bunda sudah tidak akan meminta-minta daripada sesiapa. biarlah yang datang untuk bersama membantu perjuangan bunda mereka yang benar-benar ikhlas.

    Bunda sudah redha andainya bunda diusir daripada , "GALERI SASTRA BUNDA" tapi buat masa ini masih bertahan lagi In Shaa Allah Alhamdulillah Allah membantu bunda . Bunda rela ikat perut demi selamatkan perjuangan bunda . Sebab itu rakan fb bunda ..bunda pastikan yang benar-benar berjiwa kesatria...jika tiada...bunda tidak akan teragak-agak untuk mencari yang lain. Harap mereka faham dengan perjuangan bunda dan tidak mengatakan bunda sombong. Rakan fb adalah wira-wira yang merealisasikan cita-cita bunda. Andainya mulai detik ini mereka terbaca karya bunda ini masih tidak menyahut cabaran bunda mahu bersama-sama merealisasikan cita-cita sastra bunda untuk anak cucu nusantara...sejujurnya bunda akan berundur darinya. Biarlah mereka sekadar menjadi followers saja itu pun jika mereka mahu. andai tak sudi tak apa bunda tak kecil hati. Moga dalam perjuangan bunda ini mereka dan bunda sama-sama redha diketemukan dan dipisahkan. Prinsip hidup bunda suka mereka berfalsafahkan seperti semut dan semangat setiakawan.

    JIka setelah baca luahan hati bunda ini...nanda mahu manjadi pejuang sastra bunda...In Shaa Allah bunda terima dengan rasa Syukur pada-NYa tapi pastikan nanda tahu apa tanggungjawab nanda ...itu saja....

    Sekian Wassalam. Kepada yang memahami apa yang tersirat dan tersurat Alhamdulillah kepada yang tak paham dan saja buat-buat tak paham maafkan saya...dari hujung rambut hingga ke hujung kaki....., "BIARPUN TERPISAH KITA TETAP BERSAUDARA...CUMANYA KITA TIDAK DITAKDIRKAN UNTUK MENJADI KAWAN SETIAKAWAN"

    Ratu Rimba Niagara
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013
    Like ·  · 
  2. CUCU NUSANTARAKU JAGALAH BULAN DAN BINTANG YANG NENDA HADIAHKAN SEPERTI MANA KAMU MENJAGA NYAWAMU SENDIRI...NENDA DAN PARA KESATRIA PERTARUHKAN NYAWA DEMI MENDAPATKAN HADIAH UNTUKMU CUCUKU. HADIAH INI ADALAH TANDA KASIH SAYANG SUCI MURNI NENDA DAN PARA KESATRIA NENDA PADA KALIAN SEMUA SAYANG. MOGA KITA BERSAMA BERTEMU DI SYURGAWI.AAMIIIN

    Sent Today
    Purwodhoho Kediri, Wawan Kediri and 7 others commented on a photo that you're tagged in. 1:10pm
    Zul Elang Biru and Ivan Taniputera also commented on a photo in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 12:40pm
    Shanty Bodhro, Sri Manganti Kadhiri Jayati and 2 others also commented on Purwodhoho Kediri's photo. 10:56am
    Purwodhoho Kediri and Wawan Kediri like your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'PUTRA SANG..." 10:41am
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "KEPADA SAHABATKU DATO' JEM YANG..." 10:35am
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "HIKMAH : KEHEBATAN DO'A Sabda..." 10:35am
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "HIDUP MATIKU HANYA KERANA-MU ..." 10:34am
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "GENAP LIMA RATUS TAHUN NENDAKU PERGI KE..." 10:33am
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "Cucuku...ketahulilah cucuku hidup nenda..." 10:33am
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "BULAN DAN BINTANG HADIAH NENDA RATU..." 10:33am
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "BERSAMA REALITIKAN CITA MOYANG..." 10:31am
    Hajimin Dusilin and حمدي قنديل are following you. 10:29am
    Hajimin Dusilin, Mita Sartika and Kumbang Segak like your link: "RINDUKU SELALU ADA UNTUK KAMU KEKASIHKU..." 10:29am
    Andi Sarkanik (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) also commented on his status. 10:14am
    Maharaja Kutai Mulawarman likes your comment: "Tahniah. Moga sukses. Aamiin." 10:08am
    Maharaja Kutai Mulawarman and Sriadipatiario Notobudoyonegoro also commented on Maharaja Kutai Mulawarman's video. 10:06am
    Maharaja Kutai Mulawarman likes your comment: "Tahniah di atas Majlis yang diadakan..." 10:06am
    Adi Fa likes your comment: "Kisah sejarah Nusantara yang amat..." 9:59am
    Adi Fa and Andi Tamsil like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 9:41am
    Pangeran Itoe Oely'x likes your comment: "Hehehehehe Ahli Nujum Mak Belalang..." 9:29am
    Agus Supriyanto posted in Kerajaan di Renah Sekalawi, Sultan Remendung Family. 9:17am
    Pangeran Itoe Oely'x also commented on his status: "Kak Ratu @ Hahahaaaa ,,, " 7:48am
    Yakuza Selatan, محمد مهاتير and 2 others like your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 7:31am
    محمد مهاتير and Azmadi Mahmood like your post in Tentera Fisabilillah (30)™: "WARKAH UNTUK ADMIN DAN SEMUA AHLI GRUP..." 6:59am
    Ejal Chai and Erygsm EryProsboc like your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 3:55am
    Harry Abady New (friends with Purwodhoho Kediri) likes your comment: "Ratu Rimba Niagara shared PUISI syair &..." 3:44am
    Kumbang Segak likes your status: "CUCUKU JAGALAH HARTA WARISAN BANGSA..." 3:33am
    Racik Tangsi Gabungan TigaPuloh commented on your post in Tentera Fisabilillah (30)™: "Mcm berpatah hati, berulam jantung ajee..." 3:30am
    Kumbang Segak likes your status: "'CUCUKU JAGALAH HARTA WARISAN BANGSA..." 2:28am
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "RINDUKU SELALU ADA UNTUKMU KEKASIHKU ..." 2:17am
    Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on his link. 1:38am
    Rubianto Tanoto likes your link on his timeline. 1:37am
    Iwan Tirta commented on a status you shared. 1:00am
    Iwan Tirta likes your comment: "Alhamdulillah moga Allah sajalah yang..." 1:00am
    Evi Suratmi likes your post in Masyarakat Adat Mataram. 12:54am
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) also commented on his status: ":)))" 12:49am
    Iwan Tirta likes your link on his timeline. 12:41am
    Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on his link: "Mengenal Kegiatan “ Kedaton Kraton Wahyu Utama..." 12:39am
    Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on his link. 12:39am
    Iwan Tirta commented on your status: "Amin Allahuma Amin Kami Rakyat Rimba Belantara..." 12:37am
    Iwan Tirta and Irfan Bib Bib like your status: "WARKAH UNTUK ADMIN DAN SEMUA AHLI GRUP..." 12:35am
    Zambri Adam likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 12:34am
    Zambri Adam likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 12:32am
    Nas Amin and KM Zulkifli Rachman like your link: "HANYA DENGAN SENYUMAN DAPAT PAHALA..." 12:32am
    Mohd Adam Ude likes your post in 360 TIGER MERAH SLIM RIVER. 12:32am
    Dewi Rafika Husna and Kumbang Segak like your status: "Ya Allah jika setiap penulisan yang aku..." 12:31am
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 12:30am
    Iwan Tirta commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Amin Allahuma Amiin, Kami Rakyat Rimba Belantara..." 12:29am
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 12:27am
    Iwan Tirta commented on your post: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin Yaa Robbal..." 12:24am
    Iwan Tirta likes your post on his timeline: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:23am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin Amin Yaa..." 12:22am
    Iwan Tirta likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:21am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin.. Amin Yaa..." 12:18am
    Iwan Tirta likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:16am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Waalaikm Salam, Amin Allahuma Amin Amin Yaa..." 12:13am
    Iwan Tirta likes your comment: "SALAM NUSANTARA AGUNG SALAM SILATURRAHIM" 12:11am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Amiin Amin Allahuma Amiin Terima Kasih Duhai Yang..." 12:10am
    Iwan Tirta likes your comment: "MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA..." 12:08am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Amiin Amiin Yaa Robbal 'Alamiin." 12:07am
    Iwan Tirta likes your comment: "hadiah bulan dan bintang untuk anak..." 12:06am
    Iwan Tirta also commented on his status. 12:01am
    Iwan Tirta likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:01am
    Iwan Tirta likes your comment: "Kedaton Kraton Wahyu Utama Selamat..." 12:00am
    Sent Yesterday
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Kapal Kartanegara Namanya Yang Mulia Ratu..." 11:59pm
    Iwan Tirta likes your comment: "KAPAL INI APA NAMANYA DAN DI MANA..." 11:55pm
    Iwan Tirta commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Amin Amin Allahuma Amin Amin Yaa Robbal 'Alamiin." 11:53pm
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "pu" 11:52pm
    Din Gilerr likes your post in Tentera Fisabilillah (30)™: "Ya Allah jika setiap penulisan yang aku..." 11:50pm
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 11:37pm
    Iwan Tirta commented on your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin Amin Yaa..." 11:37pm
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 11:36pm
    Iwan Tirta commented on your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin." 11:35pm
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 11:34pm
    Iwan Tirta commented on a link you shared: "Amin Amin Allahuma Amin." 11:33pm
    Iwan Tirta likes your link on his timeline. 11:33pm
    Iwan Tirta commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Subhanallah Amin Allahuma Amin." 11:32pm
    Iwan Tirta commented on your status: "Subhanallah Amin Allahuma Amin Amin Ya Robbal..." 11:31pm
    Iwan Tirta and Kumbang Segak like your status: "HANYA DENGAN SENYUMAN DAPAT PAHALA..." 11:30pm
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 11:30pm
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 11:30pm
    Alhasbi Santara Kahfi commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Subhanallah" 11:17pm
    Pangeran Itoe Oely'x and Ex Riady also commented on Pangeran Itoe Oely'x's status. 10:47pm
    Rhima Luciana and Pangeran Itoe Oely'x also commented on Pangeran Itoe Oely'x's photo. 10:40pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Ratu Rimba Niagara shared PUISI syair &..." 10:24pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "HANYA DENGAN SENYUMAN DAPAT PAHALA..." 10:21pm
    Kumbang Segak and Danang D. Arashi like your status: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 10:20pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) also commented on his photo: "Alhamdulilah" 10:19pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 10:17pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Ini yang tak best ni... Tak kan lah..." 10:17pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Moga apa yang ayahanda hajati..." 10:16pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) also commented on his status: "hehe biarlah rahsia bonda Ratu Rimba Niagara :)))" 10:04pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Pangiran Nurdian Syah dari mana Kerabat..." 10:04pm
    Purwodhoho Kediri, Aan Mustaqim and Gerahmanah Ilous also commented on Purwodhoho Kediri's photo. 9:45pm
    Wawan Kediri and Danang D. Arashi like your comment: "TERANGKAN APA MAKNANYA ITU." 8:51pm
    Marlin Dinamikanto and Leo Frediansyah posted in FORUM PENYAMPAIAN ASPIRASI PEMBANGUNANMASYARAKAT. 8:14pm
    Purwodhoho Kediri added a photo with you. 8:14pm
    Maharaja Kutai Mulawarman posted in Pelestari Budaya Melayu Malaysia: "TAHNIAH KEPADA PENERIMA DATO' SETIA ALAM MALAKA..." 7:49pm

    (PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA DIRAJA NUSANTARA RIMBA NIAGARA RATU PUJANGGA CINTA 5 BENUA)
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013M
    25Like ·  · 
  3. TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'PUTRA SANG KURIANG'
    Karya Ratu Rimba Niagara
    ASSALAMUALAIKUM...SELAMAT SIANG , RAHAYU....SUGENG SIANG .....GOOD DAY .............

    SOHIB KITA, LAGI MEJENG SAAT DIFOTO....... TERUTAMA SIKECIL YG SUKA LIHAT KAMERA ......... COPAS DARI Mrs. Nujarin Toy ....

    have a nice day .......... mugi gregah karahayon sami.....
    Like ·  · 
  4. CUCUKU JAGALAH HARTA WARISAN BANGSA MOYANG NUSANTARAMU' (1)
    Tuesday, 10 September 2013

    Sent Today
    Kumbang Segak likes your status: "'CUCUKU JAGALAH HARTA WARISAN BANGSA..." 2:28am
    Joe Mie likes your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 2:19am
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "RINDUKU SELALU ADA UNTUKMU KEKASIHKU ..." 2:17am
    Kumbang Segak likes your link: "RINDUKU SELALU ADA UNTUK KAMU KEKASIHKU..." 1:57am
    Kumbang Segak likes your link on his timeline. 1:54am
    Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on his link. 1:38am
    Rubianto Tanoto likes your link on his timeline. 1:37am
    Iwan Tirta commented on a status you shared. 1:00am
    Iwan Tirta likes your comment: "Alhamdulillah moga Allah sajalah yang..." 1:00am
    Evi Suratmi likes your post in Masyarakat Adat Mataram. 12:54am
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) also commented on his status: ":)))" 12:49am
    Iwan Tirta likes your link on his timeline. 12:41am
    Andi Tamsil likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 12:40am
    Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on his link: "Mengenal Kegiatan “ Kedaton Kraton Wahyu Utama..." 12:39am
    Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on his link. 12:39am
    Iwan Tirta commented on your status: "Amin Allahuma Amin Kami Rakyat Rimba Belantara..." 12:37am
    Iwan Tirta and Irfan Bib Bib like your status: "WARKAH UNTUK ADMIN DAN SEMUA AHLI GRUP..." 12:35am
    Zambri Adam likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 12:34am
    Zambri Adam likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 12:32am
    Nas Amin and KM Zulkifli Rachman like your link: "HANYA DENGAN SENYUMAN DAPAT PAHALA..." 12:32am
    Mohd Adam Ude likes your post in 360 TIGER MERAH SLIM RIVER. 12:32am
    Dewi Rafika Husna and Kumbang Segak like your status: "Ya Allah jika setiap penulisan yang aku..." 12:31am
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 12:30am
    Iwan Tirta commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Amin Allahuma Amiin, Kami Rakyat Rimba Belantara..." 12:29am
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 12:27am
    Iwan Tirta commented on your post: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin Yaa Robbal..." 12:24am
    Iwan Tirta likes your post on his timeline: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:23am
    Azmadi Mahmood likes your post in Tentera Fisabilillah (30)™: "WARKAH UNTUK ADMIN DAN SEMUA AHLI GRUP..." 12:22am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin Amin Yaa..." 12:22am
    Iwan Tirta likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:21am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin.. Amin Yaa..." 12:18am
    Iwan Tirta likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:16am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Waalaikm Salam, Amin Allahuma Amin Amin Yaa..." 12:13am
    Iwan Tirta likes your comment: "SALAM NUSANTARA AGUNG SALAM SILATURRAHIM" 12:11am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Amiin Amin Allahuma Amiin Terima Kasih Duhai Yang..." 12:10am
    Iwan Tirta likes your comment: "MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA..." 12:08am
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Amiin Amiin Yaa Robbal 'Alamiin." 12:07am
    Iwan Tirta likes your comment: "hadiah bulan dan bintang untuk anak..." 12:06am
    Iwan Tirta also commented on his status. 12:01am
    Iwan Tirta likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 12:01am
    Iwan Tirta likes your comment: "Kedaton Kraton Wahyu Utama Selamat..." 12:00am
    Sent Yesterday
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Kapal Kartanegara Namanya Yang Mulia Ratu..." 11:59pm
    Iwan Tirta likes your comment: "KAPAL INI APA NAMANYA DAN DI MANA..." 11:55pm
    Iwan Tirta commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Amin Amin Allahuma Amin Amin Yaa Robbal 'Alamiin." 11:53pm
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "pu" 11:52pm
    Dauz Baex and Din Gilerr like your post in Tentera Fisabilillah (30)™: "Ya Allah jika setiap penulisan yang aku..." 11:50pm
    Denny Usilaza Return, Wawan Kediri and 5 others commented on a photo that you're tagged in. 11:45pm
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 11:37pm
    Iwan Tirta commented on your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin Amin Yaa..." 11:37pm
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 11:36pm
    Iwan Tirta commented on your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA: "Subhanallah Amin Amin Allahuma Amin." 11:35pm
    Iwan Tirta likes your post in MEDIA KONFRENSi DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNiA KEDATONKRATON WAHYUUTAMA. 11:34pm
    Iwan Tirta commented on a link you shared: "Amin Amin Allahuma Amin." 11:33pm
    Iwan Tirta likes your link on his timeline. 11:33pm
    Iwan Tirta commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Subhanallah Amin Allahuma Amin." 11:32pm
    Iwan Tirta commented on your status: "Subhanallah Amin Allahuma Amin Amin Ya Robbal..." 11:31pm
    Iwan Tirta and Kumbang Segak like your status: "HANYA DENGAN SENYUMAN DAPAT PAHALA..." 11:30pm
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 11:30pm
    Iwan Tirta likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 11:30pm
    Alhasbi Santara Kahfi commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Subhanallah" 11:17pm
    Pangeran Itoe Oely'x and Ex Riady also commented on Pangeran Itoe Oely'x's status. 10:47pm
    Rhima Luciana and Pangeran Itoe Oely'x also commented on Pangeran Itoe Oely'x's photo. 10:40pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Ratu Rimba Niagara shared PUISI syair &..." 10:24pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "HANYA DENGAN SENYUMAN DAPAT PAHALA..." 10:21pm
    Kumbang Segak and Danang D. Arashi like your status: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 10:20pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) also commented on his photo: "Alhamdulilah" 10:19pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA..." 10:17pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Ini yang tak best ni... Tak kan lah..." 10:17pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Moga apa yang ayahanda hajati..." 10:16pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) also commented on his status: "hehe biarlah rahsia bonda Ratu Rimba Niagara :)))" 10:04pm
    Panglima Pangeran Nur Aduka (friends with Kumbang Segak) likes your comment: "Pangiran Nurdian Syah dari mana Kerabat..." 10:04pm
    Purwodhoho Kediri, Aan Mustaqim and Gerahmanah Ilous also commented on Purwodhoho Kediri's photo. 9:45pm
    Wawan Kediri and Danang D. Arashi like your comment: "TERANGKAN APA MAKNANYA ITU." 8:51pm
    Marlin Dinamikanto and Leo Frediansyah posted in FORUM PENYAMPAIAN ASPIRASI PEMBANGUNANMASYARAKAT. 8:14pm
    Purwodhoho Kediri added a photo with you. 8:14pm
    Maharaja Kutai Mulawarman posted in Pelestari Budaya Melayu Malaysia: "TAHNIAH KEPADA PENERIMA DATO' SETIA ALAM MALAKA..." 7:49pm
    Pencari Kebangkitan, Shahberi Samsuddin and Mohd Shah Reza commented on your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 7:19pm
    Kabuki Hamzah, Hafiz Sabah and 2 others like your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 6:22pm
    Mohammad Asrul Ma'gau likes your post in Sri Pemangku Adat. 6:05pm
    MrUncle Jay likes your comment: "UKIRAN YANG PENUH SENI DAN UNIK. PASTI..." 6:03pm
    Pangeran Itoe Oely'x and Siti Zubaidah also commented on Pangeran Itoe Oely'x's status. 5:12pm
    Haris Wahyudi, Marga Dharma and Purwodhoho Kediri also commented on Purwodhoho Kediri's photo. 4:34pm
    Purwodhoho Kediri likes your status: "BERSASTERA MEMBUATKAN AKU RASA BAHAGIA..." 4:21pm
    Iwan Tirta also commented on his photo: "Amin Yaa Robbal 'Alamiin." 4:06pm
    Iwan Tirta likes your comment: "SALAM NUSANTARA AGUNG DAN DAMAI SELALU..." 4:04pm
    Purwodhoho Kediri mentioned you in a comment: "terimakasih sahabat baik Ym. Ratu..." 3:53pm
    Purwodhoho Kediri mentioned you in a comment: "salam rahayu , sahabat baik Ym. Ratu..." 3:48pm
    Purwodhoho Kediri posted in WAHYU UTAMA " YOGYAKARTA KIBLAT FILOSOFI BUDAYA KEHIDUPAN KEDAMAIAN DUNIA". 3:44pm
    Purwodhoho Kediri posted in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 3:36pm
    Purwodhoho Kediri likes your comment: "TAHNIAH. PENUH NILAI SENI DAN UNIK!.." 3:34pm
    Kedaton Kraton Wahyu Utama mentioned you in a comment: "Amin YM Ratu Rimba Niagara Sang ratu..." 3:22pm
    Ecah Bumm, Mohammad Nazri and Fiq Selon like your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 3:11pm
    Jatiroso Crewpoox Losari, Wawan Kediri and 6 others commented on a photo that you're tagged in. 2:45pm
    Jatiroso Crewpoox Losari, Wawan Kediri and 3 others like your comment: "HANYA DENGAN SENYUMAN DAPAT PAHALA..." 2:43pm
    Badar Al-ahmadi, Tri Endi Sasongko and 2 other people like your status: "RAKAN FB KU ADALAH PERJUANG SASTRA..." 2:13pm
    Badar Al-ahmadi, Iwan Tirta and 3 other people like your status: "UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA..." 2:12pm
    Kesatria Kemuliaan likes your link on his timeline. 1:59pm
    Kesatria Kemuliaan likes your comment: "Makasih Kesatria Kemuliaan atas sudi..." 1:57pm
    Sang Kelembai (friends with Kumbang Segak) also commented on Kumbang Segak's keluarga bahagia gayong maarifat wilayah persekutuan.. album: "" 1:24pm

    (PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA NIAGARA RATU PUJANGGA CINTA 5 BENUA)
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013M
    Like ·  · 
  5. 'CUCUKU JAGALAH HARTA WARISAN BANGSA MOYANG NUSANTARAMU'

    HIDUP INI TERLALU SINGKAT
    AKHIRAT JUGA NEGERI ABADI
    SYURGA SELUAS LANGIT DAN BUMI
    ALLAH SEDIAKAN UNTUK SEMUA HAMBA-NYA
    TANPA TERKECUALI
    SEMASA DIBERI PELUANG HIDUP INI KITA YANG MEMBUAT PILIHAN MAHU
    KE SYURGA ATAU TIDAK
    ALANGKAH BAHAGIANYA JIKA SEMASA HIDUP 
    KITA SALING MUHASABAH DIRI
    SALING BERGOTONG ROYONG
    SAMA-SAMA BERSUMPAH SETIA
    MAHU MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI INI
    SEPERTI MANA SUMPAH SETIA KITA DI ALAM ROH
    SEBELUM DITIUPKAN ROH KE DALAM KANDUNGAN IBU KITA...
    ALLAHU AKBAR ITULAH SUMPAH SETIA ROH YANG BENAR-BENAR IKHLAS
    MOGA SUMPAH SETIA KITA SEIRING DENGAN SUMPAH ROH KITA TIKA SEBELUM DILAHIRKAN KE DUNIA YANG SEMENTARA INI DAN SUMPAH SETIA INI ...KITA PATRIKAN BERSAMA DENGAN SEMUA ANAK CUCU NUSANTARA KITA...DENGAN PESANAN, "CUCUKU ...MOYANG SAYANG PADA KALIAN SEMUA MAKANYA HARGAILAH KASIH SAYANG MOYANG DENGAN MENJAGA SEBAIKNYA HARTA WARISAN PENINGGALAN MOYANG DAN TERUSKAN PERJUANGAN MOYANG INI SEHINGGA AKHIR ZAMAN...MANALAH TAHU BERKAT KASIH SAYANG YANG SUCI MURNI PENUH KEIKHLASAN KARENA ALLAH TAALA INI KITA BERSAMA DAPAT BERKUMPUL DI SYURGAWI MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."

    MOYANG RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013
    1Like ·  · 
    • Kumbang Segak and 3 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIAKAWAN

      Terima kasih duhai nanda atas dukungan/sokongan yang tidak berbelah bagi pada bunda.
      Ada yang bilang bunda ini terlalu emosi dan sensitif
      barangkali jika bunda tiada emosi dan sensitif
      penulisan bunda kaku lesu tak bermaya
      makanya bunda anggap emosi dan sensitif 
      ada hikmah di sebaliknya
      mengajar bunda arti syukur, tabah , sabar dan berlapang pikiran menerima kritikan tapi mengkritik penulisan bunda banyak kearah kelalain dunia bunda pasti boleh terima jika kritikan untuk menghina karya bunda yang bertemakan KETUHANAN & KEMANUSIAAN, bunda agak emosi ...jika bunda biarin akan memakan diri bunda sendiri tambahan pula mengenai KETUHANAN bersangkut paut dengan roh dan alam barzah, bunda menulis bukan saja je reka-reka ide sendiri tapi adalah berdasarkan apa yang bunda pelajari dari ustaz..ustazah dan rujukan daripada pembacaan...cuma bezanya bunda olah sebagai bahan bacaan sastra kreatif berbentuk puisi, pantun, gurindam , syair dan pernceritaan.

      Sejujurnya bunda bukanlah tegolong orang yang bijak pandai belajar sampai universitas dari zaman kanak-kanak bunda selalu berimajinasi , berhayal, berfalsafah dan bermadah pujangga.

      Bunda masih ingat di zaman bunda di alam kanak-kanak apakah cita-cita kamu... bunda tulis saya mahu jadi pengarang terkenal...(hehehe) semua 1 kelas gelakkan bunda kerana bunda di antara pelajar yang lemah dalam pelajaran. Bunda menangis. Cikgu bunda pujuk. Putri ...belajar ya sungguh-sungguh ...cikgu yakin putri boleh berjaya menjadi pengarang terkenal.Tengok tu di dindang cikgu pamirkan karangan putri ....suka tak? " sambil menyapu air mata bunda tersenyum melihat karya bunda di pamirkan di ruang dinding bilik kelas.

      Bila meningkat remaja...bunda menulis dan terus menulis sampai bunda dapatkan siapkan sebuah novel remaja ketika usia 16 tahun...Selepas tamat SPM ...markah yang bunda perolehi tidak melayakkan bunda melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi lagi sedangkan itulah cita-cita bunda. Bunda akui bunda bukanlah pelajar yang pandai tapi bunda suka berusaha.

      Kerana bunda minat yang mendalam dalam bidang penulisan...bunda pergi menghadiri bengkel penulis. Banyak kelas yang bunda hadiri. Bunda cuba juga hantar hasil karya bunda di media massa atau di syarikat penerbitan buku. Karya bunda ditolak...hingga bunda malas hendak hantar ...barangkali karya bunda tidak berkualiti.

      Salah seorang kawan bunda memujuk bunda hendak tolong bunda hantarkan karya novel yang bunda tulis di salah satu syarikat penerbitan yang ternama juga. Tanpa disangka berjaya ditebitkan. Bunda punyalah suka.Kononnya hebatlah tu. Tapi yang menyedihkah royaltinya tidak setimpal dengan novel yang bunda karang. Bunda ambil positif saja barangkali novel bunda tak dapat sambutan. Selepas belasan tahun baru-baru ini bunda dapat royalti hasil penulisan bunda Rm 15.00 (hendak beli beras pun tak lepas) apa tah lagi hendak membayar kerja-kerja penulisan bunda yang semuanya memerlukan wang. Setiap bulan bunda mesti bayar sewa ,'Galeri Sastera Bunda,' tempat simpanan segala karya-karya bunda yang bunda simpan sejak puluhan tahun. Galeri sastera bunda adalah nyawa sastera bunda. Susah bagaimanapun bunda mesti pertahankan.Tuhan hendak menduga , bunda keputusan wang . Jika bunda tidak bayar sewa galeri sastera bunda yang tertunggak tiga bulan bunda akan diusir, 

      Pikiran buntu gimana mahu dapatkan wang dalam kadar segera. Bunda tebalkan muka bunda bertanyakan kawan-kawan fb bunda yang selama ini menyokong/mendukung perjuangan sastera bunda. Mereka kata mereka tak punyai uang. Sedangkan mereka adalah terdiri daripada golongan atasan dan bangsawan. Bunda rasa sedih sangat...kerana tak mahu mereka rasa bersalah dengan bunda...bunda removekan mereka sebagai rakan fb. Hendaknya mereka maafkan bunda dan janganlah mengatakan bunda mengambil kesempatan daripada mereka untuk membantu bunda. Memang prinsip bunda tak suka mengambil kesempatan atas kebaikan. Ada tu kata ratu jangan bimbang selepas raya ini saya akan bantu ratu kembangkan usaha sastera ratu...bukan saya tak mahu kirimkan uang untuk membantu ratu...untuk pindahkan uang dari Indonesia ke Malaysia nggak bisa dipindahkan.Sampai sekarang janji cuma tinggal janji. Dan mulai detik itu bunda sudah tidak akan meminta-minta daripada sesiapa. biarlah yang datang untuk bersama membantu perjuangan bunda mereka yang benar-benar ikhlas. 

      Bunda sudah redha andainya bunda diusir daripada , "GALERI SASTRA BUNDA" tapi buat masa ini masih bertahan lagi In Shaa Allah Alhamdulillah Allah membantu bunda . Bunda rela ikat perut demi selamatkan perjuangan bunda . Sebab itu rakan fb bunda ..bunda pastikan yang benar-benar berjiwa kesatria...jika tiada...bunda tidak akan teragak-agak untuk mencari yang lain. Harap mereka faham dengan perjuangan bunda dan tidak mengatakan bunda sombong. Rakan fb adalah wira-wira yang merealisasikan cita-cita bunda. Andainya mulai detik ini mereka terbaca karya bunda ini masih tidak menyahut cabaran bunda mahu bersama-sama merealisasikan cita-cita sastra bunda untuk anak cucu nusantara...sejujurnya bunda akan berundur darinya. Biarlah mereka sekadar menjadi followers saja itu pun jika mereka mahu. andai tak sudi tak apa bunda tak kecil hati. Moga dalam perjuangan bunda ini mereka dan bunda sama-sama redha diketemukan dan dipisahkan. Prinsip hidup bunda suka mereka berfalsafahkan seperti semut dan semangat setiakawan.

      JIka setelah baca luahan hati bunda ini...nanda mahu manjadi pejuang sastra bunda...In Shaa Allah bunda terima dengan rasa Syukur pada-NYa tapi pastikan nanda tahu apa tanggungjawab nanda ...itu saja....

      Sekian Wassalam. Kepada yang memahami apa yang tersirat dan tersurat Alhamdulillah kepada yang tak paham dan saja buat-buat tak paham maafkan saya...dari hujung rambut hingga ke hujung kaki....., "BIARPUN TERPISAH KITA TETAP BERSAUDARA...CUMANYA KITA TIDAK DITAKDIRKAN UNTUK MENJADI KAWAN SETIAKAWAN"

      Ratu Rimba Niagara
      5 Zulkaedah 1434H
  6. RINDUKU SELALU ADA UNTUK KAMU KEKASIHKU YANG ADA DI BENUA SANA
    Like ·  · 
  7. 'MAF ZAHIR BATIN KEPADA SEMUA AHLI GRUP TENTERA FISABILILLAH'
    WARKAH UNTUK ADMIN DAN SEMUA AHLI GRUP TENTERA FISABILILLAH
    'MAAF ZAHIR BATIN'

    ASSALAMUALAIKUM WARAH MATULLAHI WABARAKATUH...

    ADMIN GRUP TENTERA FISABILILLAH
    KENAPA MASIH TIDAK HADIR DI WALL GRUP TENTERA FISABILILLAH
    SAYA MASIH INGAT LAGI
    ADMIN GRUP TANYA APA TUJUAN SETIAP AHLI JADI AHLI GRUP INI
    KERANA ADMIN TAK SUKA YANG DATANG KE GRUP INI ADALAH PENGINTAI YANG AKAN MEMUSNAHKAN MISI DAN VISI GRUP YANG SUCI MURNI INI
    TELAH SAYA JAWAB PERTANYAAN ADMIN SAYA MAHU MENYIARKAN KARYA-KARYA DI SAMPING BERKONGSI ILMU DENGAN TEMAN-TEMAN GRUP DI SINI , KERANA GRUP INI TENTERA FISABILILLAH SAYA MINAT KERANA SAYA BANYAK MENGHASILKAN KARYA-KARYA BERTEMAKAN TENTERA FISABILILLAH...RAMAI YANG LIKE PENGAKUAN SAYA.
    HAMPIR DUA TAHUN SAYA MENYERTAI GRUP INI , TAPI SEJAK KEBELAKANGAN INI ADA SUARA-SUARA YANG MENGUTUK , MENGHINA KARYA-KARYA SAYA ...SAYA TAK KISAH JIKA KARYA SAYA BERBENTUK MEMUJI-MUJI DIRI SAYA ANGKAT BAKUL SENDIRI TAPI SAYA BERPUISI MEMUJI KEBESARAN TUHAN DAN MENCERITAKAN TENTANG ALAM BARZAH DAN ALAM ROH. DIKATAKAN SAYA INI MABUK TODILAH, SYAITANLAH ..SAKIT JIWALAH, BAGHALLAH...DAN MACAM-MACAM LAGI YANG SAYA TAK BOLEH DENGAR. ADAKAH INI SIKAP TENTERA FISABILILLAH?
    SEPATUTNYA ADMIN DATANG MENDAMAIKAN
    INI TIDAK...DIBIARKAN ...PASTI ADMIN SIBUK ...KALAU SIBUK PUN TAK AKAN TAK ADA PEMBANTU ADMIN YANG MEMANTAU SETIAP POST?
    KALAU MACAM TU SIA-SIA AJALAH PERJUANGAN ADMIN
    ELOK DIBUBARKAN SAJA GRUP INI JIKA TIADA KETUANYA YANG BERTANGGUNGJAWAB....MACAM MANA HENDAK MENJADI TENTERA FISABILILLAH MUSUH BERMAHARAJA LELA DI GRUP INI PUN TAK DAPAT NAK LAWAN....
    SAYA KIRA SAYA MASUK GRUP TEMPAT YANG BETUL TAPI RUPANYA TIDAK SEMUANYA PENTINGKAN DIRI SENDIRI TIADA SEMANGAT SETIA KAWAN.

    SEPERTI DI ZAMAN RASULULLAH...DI MANA TENTERA FISABILILILAH SEMUANYA KEHAUSAN DAN CEDERA PARAH KETIKA ITU...BILA KAWAN SEBELAHNYA KATA DAHAGA DIA SANGGUP MEMBERI AIR MINUMAN KEPADA KAWANNYA YANG DAHAGA SELEPAS ITU DIA PUN SYAHID DAN YANG DAPAT AIR ITU KETIKA HENDAK MENEGUK SAHABAT SEBELAHNYA KATA DAHAGA...DIBERIKAN SAMPAILAH YANG KE TUJUH ..AKHIRNAY SEMUANYA SYAHID ...SAMPAI AKHIR HAYAT SEMANGAT SETIAKAWAN MEREKA TANPA MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI...SAMPAI AKHIR HAYAT MEREKA PEMURAH....

    SEJUJURNYA SAYA MENGAKU SAYA BUKAN SEORANG TENTERA FISABILILLAH SEPERTI AHLI GRUP DI SINI TAPI KERANA SAYA DIJEMPUT OLEH HAMBA ALLAH MASUK KE GRUP INI TANPA TAHUNYA SAYA....SAYA TERIMA DENGAN IKHLAS...DAN DI MANA-MANA GRUP YANG SAYA DIJEMPUT...IN SHA ALLAH SAYA SIARKAN KARYA SAYA...SELAGI TERDAYA.

    PENGALAMAN SAYA MENYIARKAN KARYA DI GRUP...KENA KUTUK DI HINA DAN DITUDUH COPY PHASE CURI KARYA ORANG LAIN SUDAH BIASA...UNTUK TIDAK MEROSAKKAN PEMIKIRAN SAYA ...SAYA TERPAKSA BERUNDUR , SAYA BERUNDUR BUKAN BERARTI SAYA KALAH TAPI SAYA TAK MAHU BERBALAH-BALAH DAN JIKA BERBALAH PASTI RAMAI YANG AKAN MEMUSUHI SAYA. TUJUAN SAYA BERKARYA KERANA SAYA HARGAI BAKAT YANG ALLAH KURNIAKAN KEPADA SAYA TAPI MENJADI SAKIT HATI PULA YANG MEMBACANYA. SAYA TIDAK HAIRAN JIKA KAFIR LAKNATULLAH MENGHINA KARYA SAYA YANG BERTEMAKAN KETUHANAN INI TENTERA FISABILILLAH ...MEMANG SAYA TAK BOLEH TERIMA...MAKANYA DENGAN INI SAYA TERPAKSA TINGGALKAN GRUP INI DENGAN RASA REDHA.

    SEBELUM SAYA TINGGALKAN GRUP INI KEPADA SEMUA RAKAN-RAKAN GRUP YANG SAYA HORMATI DAN SANJUNGI ...HARAP HALALKAN SEGALA ILMU YANG DAPAT SAYA TIMBA DI GRUP INI DAN MAAFKANLAH SEGALA KESALAHAN SAYA ...PERCAYALAH WALAUPUN BERPISAH DI ALAM MAYA INI KITA TETAP SAUDARA SEISLAM SAMPAI MATI...SAMPAI KUBUR...SAMPAI SYURGA ..IN SHAA ALLAH AAMIIN.

    KEPADA ADMIN SETELAH KETIADAAN SAYA...MOGA DAPAT MEMANTAU SETIAP POST YANG DISIARKAN DAN MENJADI PENDAMAI JIKA ADA YANG MENGERUHKAN SUASANA SESAMA AHLI.

    "SEKIAN WASSALAM MAAF ZAHIR BATIN"

    RATU RIMBA NIAGARA
    AHLI GRUP TENTERA FISABILILLAH YANG KECEWA
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013M
    32Like ·  · 
  8. WARKAH UNTUK ADMIN DAN SEMUA AHLI GRUP TENTERA FISABILILLAH
    'MAAF ZAHIR BATIN'

    ASSALAMUALAIKUM WARAH MATULLAHI WABARAKATUH...

    ADMIN GRUP TENTERA FISABILILLAH
    KENAPA MASIH TIDAK HADIR DI WALL GRUP TENTERA FISABILILLAH
    SAYA MASIH INGAT LAGI
    ADMIN GRUP TANYA APA TUJUAN SETIAP AHLI JADI AHLI GRUP INI
    KERANA ADMIN TAK SUKA YANG DATANG KE GRUP INI ADALAH PENGINTAI YANG AKAN MEMUSNAHKAN MISI DAN VISI GRUP YANG SUCI MURNI INI
    TELAH SAYA JAWAB PERTANYAAN ADMIN SAYA MAHU MENYIARKAN KARYA-KARYA DI SAMPING BERKONGSI ILMU DENGAN TEMAN-TEMAN GRUP DI SINI , KERANA GRUP INI TENTERA FISABILILLAH SAYA MINAT KERANA SAYA BANYAK MENGHASILKAN KARYA-KARYA BERTEMAKAN TENTERA FISABILILLAH...RAMAI YANG LIKE PENGAKUAN SAYA.
    HAMPIR DUA TAHUN SAYA MENYERTAI GRUP INI , TAPI SEJAK KEBELAKANGAN INI ADA SUARA-SUARA YANG MENGUTUK , MENGHINA KARYA-KARYA SAYA ...SAYA TAK KISAH JIKA KARYA SAYA BERBENTUK MEMUJI-MUJI DIRI SAYA ANGKAT BAKUL SENDIRI TAPI SAYA BERPUISI MEMUJI KEBESARAN TUHAN DAN MENCERITAKAN TENTANG ALAM BARZAH DAN ALAM ROH. DIKATAKAN SAYA INI MABUK TODILAH, SYAITANLAH ..SAKIT JIWALAH, BAGHALLAH...DAN MACAM-MACAM LAGI YANG SAYA TAK BOLEH DENGAR. ADAKAH INI SIKAP TENTERA FISABILILLAH?
    SEPATUTNYA ADMIN DATANG MENDAMAIKAN
    INI TIDAK...DIBIARKAN ...PASTI ADMIN SIBUK ...KALAU SIBUK PUN TAK AKAN TAK ADA PEMBANTU ADMIN YANG MEMANTAU SETIAP POST?
    KALAU MACAM TU SIA-SIA AJALAH PERJUANGAN ADMIN
    ELOK DIBUBARKAN SAJA GRUP INI JIKA TIADA KETUANYA YANG BERTANGGUNGJAWAB....MACAM MANA HENDAK MENJADI TENTERA FISABILILLAH MUSUH BERMAHARAJA LELA DI GRUP INI PUN TAK DAPAT NAK LAWAN....
    SAYA KIRA SAYA MASUK GRUP TEMPAT YANG BETUL TAPI RUPANYA TIDAK SEMUANYA PENTINGKAN DIRI SENDIRI TIADA SEMANGAT SETIA KAWAN.

    SEPERTI DI ZAMAN RASULULLAH...DI MANA TENTERA FISABILILILAH SEMUANYA KEHAUSAN DAN CEDERA PARAH KETIKA ITU...BILA KAWAN SEBELAHNYA KATA DAHAGA DIA SANGGUP MEMBERI AIR MINUMAN KEPADA KAWANNYA YANG DAHAGA SELEPAS ITU DIA PUN SYAHID DAN YANG DAPAT AIR ITU KETIKA HENDAK MENEGUK SAHABAT SEBELAHNYA KATA DAHAGA...DIBERIKAN SAMPAILAH YANG KE TUJUH ..AKHIRNAY SEMUANYA SYAHID ...SAMPAI AKHIR HAYAT SEMANGAT SETIAKAWAN MEREKA TANPA MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI...SAMPAI AKHIR HAYAT MEREKA PEMURAH....

    SEJUJURNYA SAYA MENGAKU SAYA BUKAN SEORANG TENTERA FISABILILLAH SEPERTI AHLI GRUP DI SINI TAPI KERANA SAYA DIJEMPUT OLEH HAMBA ALLAH MASUK KE GRUP INI TANPA TAHUNYA SAYA....SAYA TERIMA DENGAN IKHLAS...DAN DI MANA-MANA GRUP YANG SAYA DIJEMPUT...IN SHA ALLAH SAYA SIARKAN KARYA SAYA...SELAGI TERDAYA.

    PENGALAMAN SAYA MENYIARKAN KARYA DI GRUP...KENA KUTUK DI HINA DAN DITUDUH COPY PHASE CURI KARYA ORANG LAIN SUDAH BIASA...UNTUK TIDAK MEROSAKKAN PEMIKIRAN SAYA ...SAYA TERPAKSA BERUNDUR , SAYA BERUNDUR BUKAN BERARTI SAYA KALAH TAPI SAYA TAK MAHU BERBALAH-BALAH DAN JIKA BERBALAH PASTI RAMAI YANG AKAN MEMUSUHI SAYA. TUJUAN SAYA BERKARYA KERANA SAYA HARGAI BAKAT YANG ALLAH KURNIAKAN KEPADA SAYA TAPI MENJADI SAKIT HATI PULA YANG MEMBACANYA. SAYA TIDAK HAIRAN JIKA KAFIR LAKNATULLAH MENGHINA KARYA SAYA YANG BERTEMAKAN KETUHANAN INI TENTERA FISABILILLAH ...MEMANG SAYA TAK BOLEH TERIMA...MAKANYA DENGAN INI SAYA TERPAKSA TINGGALKAN GRUP INI DENGAN RASA REDHA.

    SEBELUM SAYA TINGGALKAN GRUP INI KEPADA SEMUA RAKAN-RAKAN GRUP YANG SAYA HORMATI DAN SANJUNGI ...HARAP HALALKAN SEGALA ILMU YANG DAPAT SAYA TIMBA DI GRUP INI DAN MAAFKANLAH SEGALA KESALAHAN SAYA ...PERCAYALAH WALAUPUN BERPISAH DI ALAM MAYA INI KITA TETAP SAUDARA SEISLAM SAMPAI MATI...SAMPAI KUBUR...SAMPAI SYURGA ..IN SHAA ALLAH AAMIIN.

    KEPADA ADMIN SETELAH KETIADAAN SAYA...MOGA DAPAT MEMANTAU SETIAP POST YANG DISIARKAN DAN MENJADI PENDAMAI JIKA ADA YANG MENGERUHKAN SUASANA SESAMA AHLI.

    "SEKIAN WASSALAM MAAF ZAHIR BATIN"

    RATU RIMBA NIAGARA
    AHLI GRUP TENTERA FISABILILLAH YANG KECEWA
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013M
    33Like ·  · 
    • Iwan Tirta and 5 others like this.
    • Iwan Tirta Amin Allahuma Amin Kami Rakyat Rimba Belantara Niagara Selalu Siap Serta Mendukung Dan Membantu Yang Mulia Ratu Rimba Niagara Cinta 5 Benua .. Amin Amin Yaa Robbal 'Alamiin.
      16 hours ago via mobile · Unlike · 3
  9. Ya Allah jika setiap penulisan yang aku tulis ini datang-NYa dari Engkau...Engkau balaslah mereka yang mengatakan penulisan ini merapu...sesungguhnya aku takut akan pembalasan azabmu yang pedih! baik di dunia atau di akhirat. Jika dia jahil berilah dia petunjuk-Mu...jika dia sengaja tidak pecaya akan Kekuasaan-Mu Engkaulah Yang Maha Pemberi Pembalasan setiap apa yang mereka persendekan Tiada daya upayaku melainkan dengan izin-Mu jua. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    2Like ·  · 
    • Andi Sarkanik · Friends with Maharaja Kutai Mulawarman
      Bunda sabarlah bunda,, sekian banyak manusia itu tak mengerti dan tiada paham akan kemurnian hak dan yang bathil,, ketahuannya hanya makan, bersenang, angkaramurka, berebut , fitnah.. dans esungguhnya memang berhati mulia banyak dicela dan dimusuhi,, namun ketika mereka tahu akan azabNya maka barulah perlu dengan TuhanNya.......
    • Ratu Rimba Niagara KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIAKAWAN

      Terima kasih duhai nanda atas dukungan/sokongan yang tidak berbelah bagi pada bunda.
      Ada yang bilang bunda ini terlalu emosi dan sensitif
      barangkali jika bunda tiada emosi dan sensitif
      penulisan bunda kaku lesu tak bermaya
      makanya bunda anggap emosi dan sensitif 
      ada hikmah di sebaliknya
      mengajar bunda arti syukur, tabah , sabar dan berlapang pikiran menerima kritikan tapi mengkritik penulisan bunda banyak kearah kelalain dunia bunda pasti boleh terima jika kritikan untuk menghina karya bunda yang bertemakan KETUHANAN & KEMANUSIAAN, bunda agak emosi ...jika bunda biarin akan memakan diri bunda sendiri tambahan pula mengenai KETUHANAN bersangkut paut dengan roh dan alam barzah, bunda menulis bukan saja je reka-reka ide sendiri tapi adalah berdasarkan apa yang bunda pelajari dari ustaz..ustazah dan rujukan daripada pembacaan...cuma bezanya bunda olah sebagai bahan bacaan sastra kreatif berbentuk puisi, pantun, gurindam , syair dan pernceritaan.

      Sejujurnya bunda bukanlah tegolong orang yang bijak pandai belajar sampai universitas dari zaman kanak-kanak bunda selalu berimajinasi , berhayal, berfalsafah dan bermadah pujangga.

      Bunda masih ingat di zaman bunda di alam kanak-kanak apakah cita-cita kamu... bunda tulis saya mahu jadi pengarang terkenal...(hehehe) semua 1 kelas gelakkan bunda kerana bunda di antara pelajar yang lemah dalam pelajaran. Bunda menangis. Cikgu bunda pujuk. Putri ...belajar ya sungguh-sungguh ...cikgu yakin putri boleh berjaya menjadi pengarang terkenal.Tengok tu di dindang cikgu pamirkan karangan putri ....suka tak? " sambil menyapu air mata bunda tersenyum melihat karya bunda di pamirkan di ruang dinding bilik kelas.

      Bila meningkat remaja...bunda menulis dan terus menulis sampai bunda dapatkan siapkan sebuah novel remaja ketika usia 16 tahun...Selepas tamat SPM ...markah yang bunda perolehi tidak melayakkan bunda melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi lagi sedangkan itulah cita-cita bunda. Bunda akui bunda bukanlah pelajar yang pandai tapi bunda suka berusaha.

      Kerana bunda minat yang mendalam dalam bidang penulisan...bunda pergi menghadiri bengkel penulis. Banyak kelas yang bunda hadiri. Bunda cuba juga hantar hasil karya bunda di media massa atau di syarikat penerbitan buku. Karya bunda ditolak...hingga bunda malas hendak hantar ...barangkali karya bunda tidak berkualiti.

      Salah seorang kawan bunda memujuk bunda hendak tolong bunda hantarkan karya novel yang bunda tulis di salah satu syarikat penerbitan yang ternama juga. Tanpa disangka berjaya ditebitkan. Bunda punyalah suka.Kononnya hebatlah tu. Tapi yang menyedihkah royaltinya tidak setimpal dengan novel yang bunda karang. Bunda ambil positif saja barangkali novel bunda tak dapat sambutan. Selepas belasan tahun baru-baru ini bunda dapat royalti hasil penulisan bunda Rm 15.00 (hendak beli beras pun tak lepas) apa tah lagi hendak membayar kerja-kerja penulisan bunda yang semuanya memerlukan wang. Setiap bulan bunda mesti bayar sewa ,'Galeri Sastera Bunda,' tempat simpanan segala karya-karya bunda yang bunda simpan sejak puluhan tahun. Galeri sastera bunda adalah nyawa sastera bunda. Susah bagaimanapun bunda mesti pertahankan.Tuhan hendak menduga , bunda keputusan wang . Jika bunda tidak bayar sewa galeri sastera bunda yang tertunggak tiga bulan bunda akan diusir, 

      Pikiran buntu gimana mahu dapatkan wang dalam kadar segera. Bunda tebalkan muka bunda bertanyakan kawan-kawan fb bunda yang selama ini menyokong/mendukung perjuangan sastera bunda. Mereka kata mereka tak punyai uang. Sedangkan mereka adalah terdiri daripada golongan atasan dan bangsawan. Bunda rasa sedih sangat...kerana tak mahu mereka rasa bersalah dengan bunda...bunda removekan mereka sebagai rakan fb. Hendaknya mereka maafkan bunda dan janganlah mengatakan bunda mengambil kesempatan daripada mereka untuk membantu bunda. Memang prinsip bunda tak suka mengambil kesempatan atas kebaikan. Ada tu kata ratu jangan bimbang selepas raya ini saya akan bantu ratu kembangkan usaha sastera ratu...bukan saya tak mahu kirimkan uang untuk membantu ratu...untuk pindahkan uang dari Indonesia ke Malaysia nggak bisa dipindahkan.Sampai sekarang janji cuma tinggal janji. Dan mulai detik itu bunda sudah tidak akan meminta-minta daripada sesiapa. biarlah yang datang untuk bersama membantu perjuangan bunda mereka yang benar-benar ikhlas. 

      Bunda sudah redha andainya bunda diusir daripada , "GALERI SASTRA BUNDA" tapi buat masa ini masih bertahan lagi In Shaa Allah Alhamdulillah Allah membantu bunda . Bunda rela ikat perut demi selamatkan perjuangan bunda . Sebab itu rakan fb bunda ..bunda pastikan yang benar-benar berjiwa kesatria...jika tiada...bunda tidak akan teragak-agak untuk mencari yang lain. Harap mereka faham dengan perjuangan bunda dan tidak mengatakan bunda sombong. Rakan fb adalah wira-wira yang merealisasikan cita-cita bunda. Andainya mulai detik ini mereka terbaca karya bunda ini masih tidak menyahut cabaran bunda mahu bersama-sama merealisasikan cita-cita sastra bunda untuk anak cucu nusantara...sejujurnya bunda akan berundur darinya. Biarlah mereka sekadar menjadi followers saja itu pun jika mereka mahu. andai tak sudi tak apa bunda tak kecil hati. Moga dalam perjuangan bunda ini mereka dan bunda sama-sama redha diketemukan dan dipisahkan. Prinsip hidup bunda suka mereka berfalsafahkan seperti semut dan semangat setiakawan.

      JIka setelah baca luahan hati bunda ini...nanda mahu manjadi pejuang sastra bunda...In Shaa Allah bunda terima dengan rasa Syukur pada-NYa tapi pastikan nanda tahu apa tanggungjawab nanda ...itu saja....

      Sekian Wassalam. Kepada yang memahami apa yang tersirat dan tersurat Alhamdulillah kepada yang tak paham dan saja buat-buat tak paham maafkan saya...dari hujung rambut hingga ke hujung kaki....., "BIARPUN TERPISAH KITA TETAP BERSAUDARA...CUMANYA KITA TIDAK DITAKDIRKAN UNTUK MENJADI KAWAN SETIAKAWAN"

      Ratu Rimba Niagara
      5 Zulkaedah 1434H
      11 September 2013
  10. BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU SEMUANYA ALLAH YANG PUNYA

    BUMIKU BUMIMU BUMIMU BUMIKU
    KUSAYANG TANAH AIRMU KAU SAYANG TANAH AIRKU
    KITA SAMA-SAMA SAYANG
    KITA SAMA-SAMA HARGAI
    AGAR AMAN DAMAI SELAMANYA
    UNTUK KITA HADIAHKAN KEAMANAN BERKAT KEMERDEKAAN DUA NEGARA
    KEPADA ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA
    MERDEKA NEGARAMU MERDEKA NEGARAKU
    DIRGAHAYU KEMERDEKAAN NEGARAMU PADA 17 AGUSTUS 2013
    DIRGAHAYU KEMERDEKAAN NEGARAKU PADA 31 OGOS 2013
    SEMOGA IKATAN SILATURAHIM INDONESIA DAN MALAYSIA
    KEKAL AMAN SEJAK ZAMAN BERZAMAN

    SELAMAT HARI KEMERDEKAAN INDONESIA
    SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA
    SELAMAT HARI KEPUTERAAN SULTAN HASSANAL BOLKIAH
    SELAMAT HARI KELAHIRAN PRESIDEN SUSILO BAMBANG YUDHOYONO
    SELAMAT HARI KELAHIRAN RATU RIMBA NIAGARA

    SEMUA PENGHUNI BUMI
    KUSAYANG TANPA SYARAT
    KERANA SEMUANYA CIPTAAAN ILAHI
    YANG MAHA PERMURAH LAGI MAHA PENYAYANG
    MENCIPTAKAN HAMBA-NYA DI DUNIA INI
    UNTUK MENJADI KHALIFAH-NYA
    YANG TAAT SETIA KEPADA SEGALA PERINTAH-NYA
    SEBAGAI BALASAN KESABARAN
    DIBALAS SYURGA FIRDAUSI
    JANJI ALLAH PASTI
    MAKANYA BERSABAR DALAM SEMUA AMALAN SOLEH ,TAWAKAL DAN DOA
    ITULAH YANG MESTI DIYAKINI DI JIWA
    MOGA JIWA-JIWA HIDUP DALAM TENANG
    MATI PUN TENANG TIKA PULANG KE PANGKUAN-NYA
    IN SHA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

    Karya Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    Malaysia/Indonesia/Brunei/Singapura/Thailand
    4 Zulkaedah 1434
    10 September 2013
    11Like ·  · 
  11.  · Unfollow Post · 
    • .

0 comments:

Post a Comment

 
;