Wednesday 11 September 2013

RATU BUKAN SEORANG RATU BERHARTA DAN BERTAHTA



      • Iwan Tirta shared Susilo Bambang Yudhoyono's status update.
        Terima kasih ucapan dan doa untuk ulang tahun saya ke-64. Semoga Allah SWT membalas kebaikan rakyat Indonesia dengan kebaikan yang lebih besar. Dengan segala kekurangan yang dimiliki, saya akan tetap gigih berjuang untuk kebaikan negeri ini. Mohon doa restu rakyat Indonesia *SBY*

      • Maaf, sekedar persembahan untuk menyambung tali persaudaraan dengan YM para pewaris tahta dan adat kerajaan2 senusantara. terimalah persembahan tak berharga dari saya ini, terkhusus salam saya untuk Ratu Rimba Niagara yang punya segudang syair indah penyejuk sukma. salam....rahayu...rahayu...rahayu...
        Like ·  · 3 hours ago · 
        • 3 people like this.
        • Ratu Rimba Niagara KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

          Pahlawan Parang Zul Elang Biru
          apakah gerangan menjadi kemusykilanmu
          apakah gerangan namaku di seru-seru

          apakah gerangan mengaitkan namaku penyambung tali persaudaraan pewaris tahta dan adat kerajaan2 senunsatara
          kenapa namaku di sebut-sebut
          kenapa namaku terkhusus
          sedangkan namamu tak pernah kudengar
          di setiap kali karyaku bersiaran 
          telah ratusan karya ku bersiaran
          bukan sekadar komentar yang kudapat
          jauh sekali like dari mereka yang kubela
          ketahuilah engkau aku bukanlah seorang ratu
          berkerabat diRaja
          aku adalah rakyat biasa yang tak punya apa-apa 
          disanjungi apa lagi untuk dihormati
          dan bukan matlamat aku untuk bercita-cita menjadi ratu
          itu semualah simbolik untuk aku menuliskan 
          syair gurindam pantun puisi bertemakan kisah diRaja
          dengan matlamat mahu memartabatkan Institusi diRaja
          tapi penat lelahku 
          telah disalah anggapkan
          menganggap aku gilakan darjat diRaja
          tahukah engkau Panglima Parang Zul Elang Biru...
          hidupku bukan terfokus untuk 
          mendapat apa jua gelaran duniawi
          andainya itu aku
          maknanya kau talah tersalah orang mengatakan begitu
          apalah yang ada lagi padaku
          tenaga pada usia yang masih tersisa ini
          hidupku melainkan mahukan
          hidup dalam jiwa yang tenang
          ketenanganku adalah 
          menghambakan diri kepada Tuhan
          berbuat baik kepada manusia
          kerana aku sedar aku insan yang tak sempurna
          dan aku tak akan kuat bila aku berurusan
          dengan manusia berjiwa patung
          tapi pandai berkata-kata bila perlu
          sekadar mahu melemahkan saraf pemikiranku
          untuk terus berfikir ke tahap pemikiran kritikal
          makanya lebih baiklah 
          sama-sama rasa terpinggir
          baca karyaku
          tahu matlamatku
          setakat hendak menulis ide di setiap karyaku pun pelit
          apakah boleh jatuh darjat dengan menuangkan ide 
          dikaryaku? sedangkan matlamat aku berkarya 
          mendapatkan komentar yang mantap daripada 
          mereka-mereka yang ingin kuperjuangkan
          disepikan seolah aku bersiaran karya saja suka-suka
          kalau itu anggapan mereka adalah satu kesilapan
          kerana mereka terus membisu
          wujud seperti tidak wujud
          makanya aku mengabil keputusan mengundur diri 
          tapi tidak mengurdurkan perjuanganku
          maafkan aku andai aku pun seperti mereka bicara dalam sepi menyepi...izinkan aku pergi... 

          KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

          RATU RIMBA NIAGARA
          5 Zulkaedah 1434H
          11 September 2013
      • Purwodhoho Kediri commented on his own photo.

  • KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

    Pahlawan Parang Zul Elang Biru
    apakah gerangan menjadi kemusykilanmu
    apakah gerangan namaku di seru-seru
    apakah gerangan mengaitkan namaku penyambung tali persaudaraan pewaris tahta dan adat kerajaan2 senunsatara
    kenapa namaku di sebut-sebut
    kenapa namaku terkhusus
    sedangkan namamu tak pernah kudengar
    di setiap kali karyaku bersiaran
    telah ratusan karya ku bersiaran
    bukan sekadar komentar yang kudapat
    jauh sekali like dari mereka yang kubela
    ketahuilah engkau aku bukanlah seorang ratu
    berkerabat diRaja
    aku adalah rakyat biasa yang tak punya apa-apa untuk
    disanjungi apa lagi untuk dihormati
    dan bukan matlamat aku untuk bercita-cita menjadi ratu
    itu semualah simbolik untuk aku menuliskan
    syair gurindam pantun puisi bertemakan kisah diRaja
    dengan matlamat mahu memartabatkan Institusi diRaja
    tapi penat lelahku
    telah disalah anggapkan
    menganggap aku gilakan darjat diRaja
    tahukah engkau Panglima Parang Zul Elang Biru...
    hidupku bukan terfokus untuk
    mendapat apa jua gelaran duniawi
    andainya itu aku
    maknanya kau talah tersalah orang mengatakan begitu
    apalah yang ada lagi padaku
    tenaga pada usia yang masih tersisa ini
    hidupku melainkan mahukan
    hidup dalam jiwa yang tenang
    ketenanganku adalah
    menghambakan diri kepada Tuhan
    berbuat baik kepada manusia
    kerana aku sedar aku insan yang tak sempurna
    dan aku tak akan kuat bila aku berurusan
    dengan manusia berjiwa patung
    tapi pandai berkata-kata bila perlu
    sekadar mahu melemahkan saraf pemikiranku
    untuk terus berfikir ke tahap pemikiran kritikal
    makanya lebih baiklah
    sama-sama rasa terpinggir
    baca karyaku
    tahu matlamatku
    setakat hendak menulis ide di setiap karyaku pun pelit/kedekut
    apakah boleh jatuh darjat dengan menuangkan ide
    dikaryaku? sedangkan matlamat aku berkarya
    mendapatkan komentar yang mantap daripada
    mereka yang ingin kuperjuangkan
    disepikan seolah aku bersiaran karya saja suka-suka
    kalau itu anggapan mereka adalah satu kesilapan
    kerana mereka terus membisu
    wujud seperti tidak wujud
    makanya aku mengabil keputusan mengundur diri
    tapi tidak mengurdurkan perjuanganku
    maafkan aku andai aku pun seperti mereka bicara dalam sepi menyepi...
    izinkan aku pergi...

    KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

    RATU RIMBA NIAGARA
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013
    Like ·  ·  · 27 minutes ago · 
  • سُبْحَانَ اللّهُ,,,
    Kebesaran Allah kota Mekkah dan Madinah, terlihat bersinar ( NUR ) dari luar Angkasa ...!!!
    Unlike ·  ·  · 24 minutes ago via BlackBerry · 
  • Syiah bukan mazhab...syiah adalah musuh sebenar Ahli Sunnah Wal Jamaah...bagi mereka darah Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah halal buat mereka...Syiah adalah sesat lagi menyesatkan...dan orang orang syiah berada di sekeliling kita dan mereka ini sukar dikenali kerana mereka percaya berlakon menjadi ahli sunnah wal jamaah untuk menyebarkan ajaran syiah adalah kaedah terbaik mereka berdakwah dan membunuh Ahli Sunnah Wal Jamaah secara dekat tanpa dikesan.
    Like ·  ·  · 3 hours ago · 
  • Ɣ᪪α اَللّهَ Hamba Tidak Meminta Ɣªήğ Trbaik ,,, Krn Hamba Bukanlah Manusia Ɣªήğ Sempurna ,,, Hamba Hanya Minta Ɣªήğ Baik Ɣ᪪α اَللّهَ ,, Berikan Hamba Petunjuk Dan Ridho mu ...
    آمِيّنْ آمِيّنْ يارب العالمين ...
    Like ·  ·  · about an hour ago via mobile · 

    • Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. Ya Allah Perkenankan doa adikku ini Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Merangkak tetapi berjaya mencapai cita-cita itu lebih baik daripada berlari tetapi berhenti di tengah jalan...

    *Usaha untuk bina kehidupan InsyaAllah Taala 
    Unlike ·  ·  · about an hour ago near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan · 
    • You and 37 others like this.
    • Tengku Mahkota Alam Subhanallah Alhamduliillah Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar

      InsyaAllah

      Asalamualaikum Warahmatullahi wa barakatu dan selamat mlm Tuan. 
      InsyaAllah
      about an hour ago via mobile · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara KITA DILAHIRKAN BUKAN UNTUK GAGAL TAPI ADALAH UNTUK BERJAYA DUNIA AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    • Ratu Rimba Niagara KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

      Pahlawan Parang Zul Elang Biru
      apakah gerangan menjadi kemusykilanmu
      apakah gerangan namaku di seru-seru
      apakah gerangan mengaitkan namaku penyambung tali persaudaraan pewaris tahta dan adat kerajaan2 senunsatara
      kenapa namaku di sebut-sebut
      kenapa namaku terkhusus
      sedangkan namamu tak pernah kudengar
      di setiap kali karyaku bersiaran 
      telah ratusan karya ku bersiaran
      bukan sekadar komentar yang kudapat
      jauh sekali like dari mereka yang kubela
      ketahuilah engkau aku bukanlah seorang ratu
      berkerabat diRaja
      aku adalah rakyat biasa yang tak punya apa-apa untuk 
      disanjungi apa lagi untuk dihormati
      dan bukan matlamat aku untuk bercita-cita menjadi ratu
      itu semualah simbolik untuk aku menuliskan 
      syair gurindam pantun puisi bertemakan kisah diRaja
      dengan matlamat mahu memartabatkan Institusi diRaja
      tapi penat lelahku 
      telah disalah anggapkan
      menganggap aku gilakan darjat diRaja
      tahukah engkau Panglima Parang Zul Elang Biru...
      hidupku bukan terfokus untuk 
      mendapat apa jua gelaran duniawi
      andainya itu aku
      maknanya kau talah tersalah orang mengatakan begitu
      apalah yang ada lagi padaku
      tenaga pada usia yang masih tersisa ini
      hidupku melainkan mahukan
      hidup dalam jiwa yang tenang
      ketenanganku adalah 
      menghambakan diri kepada Tuhan
      berbuat baik kepada manusia
      kerana aku sedar aku insan yang tak sempurna
      dan aku tak akan kuat bila aku berurusan
      dengan manusia berjiwa patung
      tapi pandai berkata-kata bila perlu
      sekadar mahu melemahkan saraf pemikiranku
      untuk terus berfikir ke tahap pemikiran kritikal
      makanya lebih baiklah 
      sama-sama rasa terpinggir
      baca karyaku
      tahu matlamatku
      setakat hendak menulis ide di setiap karyaku pun pelit/kedekut
      apakah boleh jatuh darjat dengan menuangkan ide 
      dikaryaku? sedangkan matlamat aku berkarya 
      mendapatkan komentar yang mantap daripada 
      mereka yang ingin kuperjuangkan
      disepikan seolah aku bersiaran karya saja suka-suka
      kalau itu anggapan mereka adalah satu kesilapan
      kerana mereka terus membisu
      wujud seperti tidak wujud
      makanya aku mengabil keputusan mengundur diri 
      tapi tidak mengurdurkan perjuanganku
      maafkan aku andai aku pun seperti mereka bicara dalam sepi menyepi...
      izinkan aku pergi... 

      KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

      RATU RIMBA NIAGARA
      5 Zulkaedah 1434H
      11 September 2013
  • السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
    Mohon maaf... Apakah para yg mulia disini sudi menolong kami.. Pona'an saya yg bernama Viara hikamtunnisa' sedang di rumah sakit Malang Jawa timur indonesia untuk menjalani operasi usus buntu.. Namun kami mengalami kesulitan biaya... Sekiranya yg mulia disini sudi menolong kami sangat berharap seikhlasnya... Untuk mengurangi beban kami.. Hormat saya.. Raden Mohammad irfan halian al-faqir yg tak berharta dan bertahta... Atas perhatianya terima kasih:)
    See Translation
Mohon maaf... Apakah para yg mulia disini sudi menolong kami.. Pona'an saya yg bernama Viara hikamtunnisa' sedang di rumah sakit Malang Jawa timur indonesia untuk menjalani operasi usus buntu.. Namun kami mengalami kesulitan biaya... Sekiranya yg mulia disini sudi menolong kami sangat berharap seikhlasnya... Untuk mengurangi beban kami.. Hormat saya.. Raden Mohammad irfan halian al-faqir yg tak berharta dan bertahta... Atas perhatianya terima kasih:)
See Translation
Like ·  · about an hour ago via mobile · 


  • RATU BUKAN SEORANG RATU YANG BERHARTA DAN BERTAHTA

    Irfan Bib Bibposted toKomunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya
    السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
    ...Continue Reading
    Like ·  ·  · 3 minutes ago · 
  • KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

    Pahlawan Parang Zul Elang Biru
    apakah gerangan menjadi kemusykilanmu
    apakah gerangan namaku di seru-seru
    apakah gerangan mengaitkan namaku penyambung tali persaudaraan pewaris tahta dan adat kerajaan2 senunsatara
    kenapa namaku di sebut-sebut
    kenapa namaku terkhusus
    sedangkan namamu tak pernah kudengar
    di setiap kali karyaku bersiaran
    telah ratusan karya ku bersiaran
    bukan sekadar komentar yang kudapat
    jauh sekali like dari mereka yang kubela
    ketahuilah engkau aku bukanlah seorang ratu
    berkerabat diRaja
    aku adalah rakyat biasa yang tak punya apa-apa untuk
    disanjungi apa lagi untuk dihormati
    dan bukan matlamat aku untuk bercita-cita menjadi ratu
    itu semualah simbolik untuk aku menuliskan
    syair gurindam pantun puisi bertemakan kisah diRaja
    dengan matlamat mahu memartabatkan Institusi diRaja
    tapi penat lelahku
    telah disalah anggapkan
    menganggap aku gilakan darjat diRaja
    tahukah engkau Panglima Parang Zul Elang Biru...
    hidupku bukan terfokus untuk
    mendapat apa jua gelaran duniawi
    andainya itu aku
    maknanya kau talah tersalah orang mengatakan begitu
    apalah yang ada lagi padaku
    tenaga pada usia yang masih tersisa ini
    hidupku melainkan mahukan
    hidup dalam jiwa yang tenang
    ketenanganku adalah
    menghambakan diri kepada Tuhan
    berbuat baik kepada manusia
    kerana aku sedar aku insan yang tak sempurna
    dan aku tak akan kuat bila aku berurusan
    dengan manusia berjiwa patung
    tapi pandai berkata-kata bila perlu
    sekadar mahu melemahkan saraf pemikiranku
    untuk terus berfikir ke tahap pemikiran kritikal
    makanya lebih baiklah
    sama-sama rasa terpinggir
    baca karyaku
    tahu matlamatku
    setakat hendak menulis ide di setiap karyaku pun pelit/kedekut
    apakah boleh jatuh darjat dengan menuangkan ide
    dikaryaku? sedangkan matlamat aku berkarya
    mendapatkan komentar yang mantap daripada
    mereka yang ingin kuperjuangkan
    disepikan seolah aku bersiaran karya saja suka-suka
    kalau itu anggapan mereka adalah satu kesilapan
    kerana mereka terus membisu
    wujud seperti tidak wujud
    makanya aku mengabil keputusan mengundur diri
    tapi tidak mengurdurkan perjuanganku
    maafkan aku andai aku pun seperti mereka bicara dalam sepi menyepi...
    izinkan aku pergi...

    KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

    RATU RIMBA NIAGARA
    5 Zulkaedah 1434H
    11 September 2013
    · 
    • Syiah bukan mazhab...syiah adalah musuh sebenar Ahli Sunnah Wal Jamaah...bagi mereka darah Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah halal buat mereka...Syiah adalah sesat lagi menyesatkan...dan orang orang syiah berada di sekeliling kita dan mereka ini sukar dikenali kerana mereka percaya berlakon menjadi ahli sunnah wal jamaah untuk menyebarkan ajaran syiah adalah kaedah terbaik mereka berdakwah dan membunuh Ahli Sunnah Wal Jamaah secara dekat tanpa dikesan.
      Like ·  ·  · 3 hours ago · 
    • Ɣ᪪α اَللّهَ Hamba Tidak Meminta Ɣªήğ Trbaik ,,, Krn Hamba Bukanlah Manusia Ɣªήğ Sempurna ,,, Hamba Hanya Minta Ɣªήğ Baik Ɣ᪪α اَللّهَ ,, Berikan Hamba Petunjuk Dan Ridho mu ...
      آمِيّنْ آمِيّنْ يارب العالمين ...
      Like ·  ·  · 2 hours ago via mobile · 
    • Merangkak tetapi berjaya mencapai cita-cita itu lebih baik daripada berlari tetapi berhenti di tengah jalan...

      *Usaha untuk bina kehidupan InsyaAllah Taala 
      Unlike ·  ·  · about an hour ago near Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan · 
      • You and 38 others like this.
      • Tengku Mahkota Alam Subhanallah Alhamduliillah Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar

        InsyaAllah

        Asalamualaikum Warahmatullahi wa barakatu dan selamat mlm Tuan. 
        InsyaAllah
        about an hour ago via mobile · Like · 1
      • Ratu Rimba Niagara KITA DILAHIRKAN BUKAN UNTUK GAGAL TAPI ADALAH UNTUK BERJAYA DUNIA AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      • Ratu Rimba Niagara KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

        Pahlawan Parang Zul Elang Biru
        apakah gerangan menjadi kemusykilanmu
        apakah gerangan namaku di seru-seru
        apakah gerangan mengaitkan namaku penyambung tali persaudaraan pewaris tahta dan adat kerajaan2 senunsatara
        kenapa namaku di sebut-sebut
        kenapa namaku terkhusus
        sedangkan namamu tak pernah kudengar
        di setiap kali karyaku bersiaran 
        telah ratusan karya ku bersiaran
        bukan sekadar komentar yang kudapat
        jauh sekali like dari mereka yang kubela
        ketahuilah engkau aku bukanlah seorang ratu
        berkerabat diRaja
        aku adalah rakyat biasa yang tak punya apa-apa untuk 
        disanjungi apa lagi untuk dihormati
        dan bukan matlamat aku untuk bercita-cita menjadi ratu
        itu semualah simbolik untuk aku menuliskan 
        syair gurindam pantun puisi bertemakan kisah diRaja
        dengan matlamat mahu memartabatkan Institusi diRaja
        tapi penat lelahku 
        telah disalah anggapkan
        menganggap aku gilakan darjat diRaja
        tahukah engkau Panglima Parang Zul Elang Biru...
        hidupku bukan terfokus untuk 
        mendapat apa jua gelaran duniawi
        andainya itu aku
        maknanya kau talah tersalah orang mengatakan begitu
        apalah yang ada lagi padaku
        tenaga pada usia yang masih tersisa ini
        hidupku melainkan mahukan
        hidup dalam jiwa yang tenang
        ketenanganku adalah 
        menghambakan diri kepada Tuhan
        berbuat baik kepada manusia
        kerana aku sedar aku insan yang tak sempurna
        dan aku tak akan kuat bila aku berurusan
        dengan manusia berjiwa patung
        tapi pandai berkata-kata bila perlu
        sekadar mahu melemahkan saraf pemikiranku
        untuk terus berfikir ke tahap pemikiran kritikal
        makanya lebih baiklah 
        sama-sama rasa terpinggir
        baca karyaku
        tahu matlamatku
        setakat hendak menulis ide di setiap karyaku pun pelit/kedekut
        apakah boleh jatuh darjat dengan menuangkan ide 
        dikaryaku? sedangkan matlamat aku berkarya 
        mendapatkan komentar yang mantap daripada 
        mereka yang ingin kuperjuangkan
        disepikan seolah aku bersiaran karya saja suka-suka
        kalau itu anggapan mereka adalah satu kesilapan
        kerana mereka terus membisu
        wujud seperti tidak wujud
        makanya aku mengabil keputusan mengundur diri 
        tapi tidak mengurdurkan perjuanganku
        maafkan aku andai aku pun seperti mereka bicara dalam sepi menyepi...
        izinkan aku pergi... 

        KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI KAWAN SETIA KAWAN DALAM MENJAYAKAN CITA-CITA ANAK CUCU MAKANYA BERSAMALAH KITA REDHA MEREDHOI

        RATU RIMBA NIAGARA
        5 Zulkaedah 1434H
        11 September 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;