Tuesday 29 October 2013

BAHASAMU BAHASAKU MENGAJAK BERIMAN KEPADA ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN


BAHASAMU BAHASAKU MENGAJAK  BERIMAN KEPADA ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN

  • YA ALLAH PULANGKAN AKU DALAM "KHUSNUL KHATIMAH, KAPAN PUN ITU' AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Sent Today
    Kesatria Kemuliaan likes your link on his timeline: "KESATRIA SASTRA NUSANTARAKU" 7:49am
    Kesatria Kemuliaan likes your link on his timeline: "JAMBANGAN POKOK BUNGA NAN INDAH INI..." 7:48am...Continue Reading
    Like ·  ·  · about an hour ago · 


  • Yang DiPertuan Agong dermakan kesemua elaun kepada yayasan l Sila klik di capaian berikut -> http://goo.gl/t2A2g4
    Like ·  ·  · about an hour ago near Johor Bahru · 

  • 'Ya Allah.. Pulangkan aku dalam "Khusnul Khatimah, kapan pun itu...

    Aamiin Allahumma Aamiin.. '


    TUHAN BERSAKSIKAN TUJUH PETALA LANGIT DAN TUJUH PETALA BUMI
    AKU CINTA-MU
    BALASLAH CINTAKU
    MAKBULKAN SEGALA CITA-CITAKU
    KERANA DALAM CITA-CITAKU ADA CINTA KAMU
    BETAPA AKU CINTAKAN-MU
    HANYA KAU YANG TAHU BETAPA AKU CINTA
    BIARPUN ADAKALANYA AKU TAK BERDAYA
    ATAS KETIDAKSEMPURNAANKU
    SEBELUM MATA TERPEJAM SELAMANYA
    AKU MAHU HIDUP DAN MATIKU
    DALAM REDHA-MU
    DALAM RAHMAT KASIH-MU
    KERANA SEBELUM KU MATI
    SEMUA YANG BERHIDUP DI MUKA BUMI INI
    REDHA ATAS KEMATIAAN
    KERANA AKU BERBUAT BAIK PADA MEREKA KERANA-MU
    KASIH DAN SAYANGKAN MEREKA KERANA-MU
    TANDA AKU PERNAH BERHIDUP DI BUMA BUMI INI
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    'YA ALLAH YA TUHANKU JADIKAN SUMPAH SETIAKU TIKA DI ALLAM ROH
    DI MANA AKU BERSUMPAH KAU TUHANKU TIADA TUHAN YANG LAIN DI SEMBAH KECUALI ENGKAU '


    Ya Allah..
    Bersihkan hatiku dari kebencian sehalus apa pun, pada siapa pun, mampukan aku untuk melupakan segala perih hari ini, ingatkan selalu aku pada mereka yang begitu cantik hatinya, mampukan aku untuk membalas segala kebaikannya,,

    Karuniakan sesuatu yang bisa membuat orang-orang yang kukasihi tersenyum, damaikan dan bersihkan jiwaku esok hari,,,

    Ya Allah..
    Aku tak tahu apakah besok malam aku masih bisa mengucap do’a yang sama,
    Terbersit rasa takut,
    Kuharap ini wajar,,
    Pinta terbesarku, Ya Allah.. Pulangkan aku dalam "Khusnul Khatimah, kapan pun itu..

    Aamiin Allahumma Aamiin.. '

    YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTRAKU TERUS MENGALIR KE SUNGAI FIRDAUSI-MU

    YA ALLAH YA TUHANKU JADIKANLAH KARYA YANG KUTULIS BAGAIKAN AIR TERJUN YANG MENGALIR TERUS MENGALIR TANPA HENTI . BIARPUN SERIBU TAHUN AKU TIADA DI DUNIA INI TETAP AKAN MENGALIR TERUS MENGALIR KE HATI MEREKA YANG MEMBACA KARYAKU DAN MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT APA YANG KUKARYAKAN. AKU YAKIN KARYA YANG KUTULIS ADALAH ILHAM DARI-MU YANG TIDAK PERNAH PUTUS-PUTUS KAU HADIRKAN. SUBHANALLAH SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMBERI TANPA HAD BENARLAH KAU MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.
    YA ALLAH IZINKAN HASIL KARYA SASTRA YANG KUTULIS TERUS MENGALIR KE SUNGAI-SUNGAI FIRDAUSI MENYATU TERUS ABADI SELAMA-NYA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    24 Zulhijjah 1434H
    29 Oktober 2013M
    Leuniey Natasha Di sinilah letaknya perkampungan paling senget sekali di dunia... Subhanallah ! Lokasi : Dolomites, Italy <3 Jom LIKE -> @[414503398657860:274:Leuniey Natasha] (y)
    Like ·  ·  · 2 hours ago · 


  • MasyaAllah!
    Ramai tak yg sedang online menyukai gambar ini ? 

    Jom LIKE -> Leuniey Natasha 
    Unlike ·  ·  · October 28 at 11:00pm · 
    • You and 1,211 others like this.
    • Ahmad Wish Tudiaaa ramainya orang
    • Ratu Rimba Niagara SYURGA ITU MILIK ALLAH AZZAWAJALLAH

      WAJAH BIDADARI SYURGA
      AYU ...TENANG... 
      ADA KETENANGAN ...
      ADA SYURGA DI WAJAHMU
      ADA SYURGA DI HATIMU
      DUHAI PERMAISURI DIRAJA BRUNEI NAN RUPAWAN
      HINGGA HATI KEKANDA TUANKU TERTAWAN...
      CINTA TERPATRI SAMPAI SYURGA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      Andre Rajamin surga itu tak ada di wajah ......sister .

      Ratu Rimba Niagara Sedangkan dirimu dijadikan ada wajah
      jka dirimu tak ada wajah
      kamu pun tak ada kepala
      jika tak ada kepala
      berarti kamu ini siapa?
      fikir sendiri
      ini bermakna sehebat mana pun manusia 
      tetap kerdil (tidak sempurna) di Sisi Allah Taala
      jika kamu mahu tahu Syurga itu berwajah atau tidak
      tunggu kamu mati baru faham makna Syurga dan neraka
      maka sebelum mati 
      fahami apa makna,
      KUHADAPKAN WAJAHKU KEPADA TUHAN SEKALIAN ALAM
      SESUNGGUHNYA SOLATKU HIDUPKU MATIKU KERANA ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM

      IZINKAN KUBAWA KASIH SAYANGMU SAMPAI SYURGA 

      AKU BUKAN SEORANG RATU
      AKU CUMA RATU PUJANGGA
      RATU PUJANGGA HATIMU
      SETIA BERPUJANGGA 
      ANDAI KAU SUDI TERIMA HADIAH
      PUISI YANG KUKARANGKAN 
      AMATLAH KU HARGAI 
      SEUMUR HIDUPKU
      SELAGI NAFAS TAK TERHENTI
      IN SHAA ALLAH BERPUJANGGA
      ANDAI NAFASKU TERHENTI 
      TELAH KUBINGKAIKAN PUISI-PUISI INDAHKU DI HATIMU
      AGAR KAU TAHU BETAPA AKU CINTA DAN SAYANG AKAN KAMU
      SEHINGGA DI SYURGA KUBAWA KASIH DAN SAYANGMU
      MOGA KITA BERTEMU DI SYURGA MENYAMBUNG PERSAUDARAAN DEMI-NYA INI
      IN SHAA ALLAH AAMIIN

      RAKAN ALAMMAYAMU YANG SUKA BERPUJANGGA
      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      21 Zulhijjah 1434H
      26 Oktober 2013M

      Like · · Unfollow Post · October 26 at 3:10pm
      Engku Mayang Sari likes this.

      Engku Mayang Sari Salam Ratu Rimba Niagara . Indahnya bahasamu. Tqvm

      Ratu Rimba Niagara SALAM DI SAMBUT DENGAN KASIH SETULUS HATI
      ENGKU MAYANG SARI YANG BAIK HATI
      BERKATA SEMURNI HATI
      INDAHNYA KATA-KATA YANG LAHIR DARI HATI
      MOGA HATIMU HATIKU SEMURNI HATI SYURGA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      IZINKAN KUBAWA KASIHMU SAMPAI SYURGA

      MAWARMU INDAH
      SETIAP HATI DISEGARKAN DENGAN TETESAN EMBUN DARI SYURGA
      WANGIAN MAWARMU 
      SEMERBAK HARUM KASTURI
      MENGHARUM DI BENUA HATIKU 
      MEWANGIKAN IMANKU
      KAULAH RATU PUJANGGA YANG KUKASIHI
      MOGA KASIHMU KASIHKU 
      BERPADU SAMPAI SYURGA 
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      23 Zulhijjah 1434H
      28 Oktober 2013H 
      'SELAMAT MENYAMBUT HARI SUMPAH PEMUDA 28 OKTOBER 2013, 'MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT AAMEEN'

      (PUISI DIKARANGKAN ISTIMEWA BUAT PRINCESS MUTA-WAKKILAH, ENGKU MAYANG SARI & BUNDA RATU NEGARI 1)
      24 Zulhijjah 1434H
      29 Oktober 2013M

      (PETIKAN DARIPADA WALL PRINCESS MUTA-WAKKILAH, KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, BUNDA RATU NEGARI 1, 
      GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING & GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      24 Zulhijjah 1434H
      29 Oktober 2013M
    • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH JADIKAN LIDAHKU SELALU MENG-AGUNGKAN-MU 
      DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
      YA ALLAH JAUHKAN LIDAHKU BERKATA MEMBUATKAN IMANKU ROSAK BINASA, LIDAH YANG JAHAT PASTI AKAN MENDAPAT BALASAN DI AKHIRAT NANTI DI MANA AHLI NERAKA ITU AKAN MENGGUNTING LIDAHNYA SENDIRI NAUZUBILLLAH
      KUPOHON BELAS KASIHAN-MU LANCARKAN LIDAHKU 
      MENGUCAPKAN KALIMAH SYURGA-MU DI AKHIR NAFASKU NANTI, LAA ILLAA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    • Ratu Rimba Niagara


    Similar To Aaron Aziz
    Aaron Aziz
    2,001,060 likes

  • Cukuplah Allah yang tahu akan rasa sayang dan cinta ini padamu.
    See Translation
    Unlike ·  ·  · Yesterday at 1:59am · 
    • You and 4,471 others like this.
    • Nizham Dewiie like this 
    • Nadia Putri insyaallah.
    • Ratu Rimba Niagara IZINKAN KUBAWA KASIH SAYANGMU SAMPAI SYURGA 

      AKU BUKAN SEORANG RATU
      AKU CUMA RATU PUJANGGA
      RATU PUJANGGA HATIMU
      SETIA BERPUJANGGA 
      ANDAI KAU SUDI TERIMA HADIAH
      PUISI YANG KUKARANGKAN 
      AMATLAH KU HARGAI 
      SEUMUR HIDUPKU
      SELAGI NAFAS TAK TERHENTI
      IN SHAA ALLAH BERPUJANGGA
      ANDAI NAFASKU TERHENTI 
      TELAH KUBINGKAIKAN PUISI-PUISI INDAHKU DI HATIMU
      AGAR KAU TAHU BETAPA AKU CINTA DAN SAYANG AKAN KAMU
      SEHINGGA DI SYURGA KUBAWA KASIH DAN SAYANGMU
      MOGA KITA BERTEMU DI SYURGA MENYAMBUNG PERSAUDARAAN DEMI-NYA INI
      IN SHAA ALLAH AAMIIN

      RAKAN ALAMMAYAMU YANG SUKA BERPUJANGGA
      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      21 Zulhijjah 1434H
      26 Oktober 2013M
    • Ratu Rimba Niagara IZINKAN KUBAWA KASIHMU SAMPAI SYURGA

      MAWARMU INDAH
      SETIAP HATI DISEGARKAN DENGAN TETESAN EMBUN DARI SYURGA
      WANGIAN MAWARMU 
      SEMERBAK HARUM KASTURI
      MENGHARUM DI BENUA HATIKU 
      MEWANGIKAN IMANKU
      KAULAH RATU PUJANGGA YANG KUKASIHI
      MOGA KASIHMU KASIHKU 
      BERPADU SAMPAI SYURGA 
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      23 Zulhijjah 1434H
      28 Oktober 2013H 
      (SELAMAT MENYAMBUT HARI SUMPAH PEMUDA 28 OKTOBER 2013')
    • Ratu Rimba Niagara MERINDU DI PERDU SENJA BERKABUS RINDU

      Tapi aku suka sama kamu
      kamu nggak suka sama aku
      aku bawa diri
      kasih tersisih
      ahh malu dong
      aku tak secantik dia
      aku tak sebijak dia
      kasih dan sayangku 
      kau tega biarin hanyut
      tanpa haluan
      lagi kau hanyutkan
      aku bertambah sayang
      moga kasih dan sayangku
      sudi kau balas
      dengan memberikan 
      sapaan pada karya sastraku 
      jika kamu udah capek membaca
      terlalu panjang membosankan mu
      hingga nggak mahu berteman denganku lagi
      nggak apa-apalah
      ijinkan aku bawa sastraku
      pada yang sudi 
      merealitikan dunia sastraku
      jadi kenyataan
      ku udah merajuk sama kamu 
      ijinkan ku menangis sendiriaan
      dalam sedu sedan
      tiada siapa yang nak pujuk
      rela ku pergi darimu
      daripada terusan terseksa luka
      makanya maafkan daku
      andai kupergi tanpa relaku
      karena ku tak tega 
      kau sengaja biarin aku 
      bersastra sendiriaan...
      andai kau masih lagi nggak sudi memujukku
      taulah aku aku nggak punya hati padaku lagi
      kasih dan sayangmu 
      ditelan kabus mega senja
      aku saja yang merindu
      di perdu senja berkabus rindu
      lalu ditelah malam pekat
      sepekat hatimu yang melupakan aku
      terpadamnya mega senja di perdu rindu
      terpadamkah karya sastraku di skrin hatimu
      maafkan daku duhai teman....

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      29 Oktober 2013
    • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH JADIKAN LIDAHKU SELALU MENG-AGUNGKAN-MU 
      DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
      YA ALLAH JAUHKAN LIDAHKU BERKATA MEMBUATKAN IMANKU ROSAK BINASA, LIDAH YANG JAHAT PASTI AKAN MENDAPAT BALASAN DI AKHIRAT NANTI DI MANA AHLI NERAKA ITU AKAN MENGGUNTING LIDAHNYA SENDIRI NAUZUBILLLAH
      KUPOHON BELAS KASIHAN-MU LANCARKAN LIDAHKU 
      MENGUCAPKAN KALIMAH SYURGA-MU DI AKHIR NAFASKU NANTI, 
      LAA ILLAA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

  • Doa agar hidup kita mulia, bahagia di dunia & akhirat:

    Bismillahirrahmanirrahiim...

    “Ya Allah, jadikanlah setiap tarikan napas kami adalah kecintaan kepada-Mu, jadikanlah motivasi kami dalam hidup ini memberi manfaat sebanyak mungkin bagi keluarga & umat, serta jadikanlah tujuan hidup kami untuk memperbaiki diri kami, keluarga kami & umat menuju ridha-Mu hingga akhir hayat kami dengan khusnul khotimah dalam pelukan Kasih Sayang-Mu.”

    Aamiin Allahumma Aamiin..
    See Translation
    Unlike ·  ·  · October 28 at 10:30pm · 

  • Subhanallah ! 

    Jom LIKE -> Leuniey Natasha 
    Unlike ·  ·  · 23 hours ago · 


    Similar To Aaron Aziz

MERINDU DI PERDU SENJA BERKABUS RINDU

Tapi aku suka sama kamu
kamu nggak suka sama aku
aku bawa diri
kasih tersisih
ahh malu dong
aku tak secantik dia
aku tak sebijak dia
kasih dan sayangku
kau tega biarin hanyut
tanpa haluan
lagi kau hanyutkan
aku bertambah sayang
moga kasih dan sayangku
sudi kau balas
dengan memberikan
sapaan pada karya sastraku
jika kamu udah capek membaca
terlalu panjang membosankan mu
hingga nggak mahu berteman denganku lagi
nggak apa-apalah
ijinkan aku bawa sastraku
pada yang sudi
merealitikan dunia sastraku
jadi kenyataan
ku udah merajuk sama kamu
ijinkan ku menangis sendiriaan
dalam sedu sedan
tiada siapa yang nak pujuk
rela ku pergi darimu
daripada terusan terseksa luka
makanya maafkan daku
andai kupergi tanpa relaku
karena ku tak tega
kau sengaja biarin aku
bersastra sendiriaan...
andai kau masih lagi nggak sudi memujukku
taulah aku , kau nggak punya hati padaku lagi
kasih dan sayangmu
ditelan kabus mega senja
aku saja yang merindu
di perdu senja berkabus rindu
lalu ditelan malam pekat
sepekat hatimu yang melupakan aku
terpadamnya mega senja di perdu rindu
terpadamkah karya sastraku di skrin hatimu
maafkan daku duhai teman....

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Oktober 2013
Like ·  · Unfollow Post · 
  • Badar Al-ahmadi and 5 others like this.
  • Dewi Rafika Husna · Friends with Kesultanan Indrapura
    Biarlah cintanya berdusta duhai kakanda..kasihnya berdusta..karena semua adalah rahasia..rahasia itu Pasti membawa berkah..saat tak ada yang perduli,masih ada yang lebih sayang sepenuh hati...bukankah ALLAH SWT selalu kita Tinggikan...jujur itu baik utk menjadi kedamaian walau pahit,,,sastramu kan tetap abadi bagaikan pohon beringin rindang teduh sejukkkan alam...karyakupun akan berjalan tanpa sahabat yang membangkitkan...itulah kasih yang tulus,bahagianya bila berkasih indah dalam kelebihan kekurangan...Simpan Raga dalam peti,peti dihiasi Bunga kesturi...Simpulkan janji utk ditepati..tandanya insan hamba diCintai...sisipkan do'a agar ia diberi balasan Tuhan..sadarkan persahabatan bukanlah sekedar kemesraan kata2..esok lusa..dia akan datang menyapa..menyesal membuatmu terluka terpapah...
    13 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara CINTA ALLAH MAHA SEMPURNA

    Duhai dinda dewi rafika husna
    kau datang di kala lukaku bertambah parah
    menanti suatu harapan yang tak pasti
    tapi yang pasti penantian yang hampa dan kecewa
    aku sengaja dibiarkan 
    bagaikan si pungguk berlagu rindu
    di mega senja berkabus rindu
    hingga tak berlagu aku merindu
    ku pujuk hati nan hampa
    cinta kasih sayang
    mana lagi yang hendak kupercayai
    semuanya menjanjikan kekecewaan yang hampa menghampakan
    mulanya berjanji untuk setia jujur
    malah janji berubah menjadi sumpah janji akan tepati
    akhirnya janji menjadi palsu dipalsukan
    mana lagi cinta kasih sayang yang hendak aku percaya...
    makanya aku mengambil keputusan
    aku akan pasrah
    aku mesti bersangka baik dengan Tuhan
    Tuhan... hatinya dalam genggaman-Mu...
    andai dia untuk aku miliki cinta suci kerana-Mu..
    Kau satukan hati kami ...
    andai bukan dia...
    jauhkan dia dariku
    jauh sejauh jauhnya...
    karena aku tidak mahu
    mengingatkannya lagi 
    menabur janji palsu
    selama ini aku percaya
    kerana setiap janjinya 
    berikrarkan nama-Mu
    karena nama-Mu yang dilafazkan sepenuh hati
    aku percaya dialah 
    cinta hatiku
    diciptakan untukku
    aku diciptakan untuknya
    bercinta bukan kerana kepentingan duniawi
    tapi mahukan cinta dalam redha Ilahi...
    susah senang bersama
    merealitikan cita-cita perjuangan yang belum selesai 
    cita-citanya kudukung
    cita-cita sastraku disokong
    saling sokong menyokong
    demi persiapan untuk sama membawa bekalan Akhirat
    sebelum menjadi penghuni d alam baqa
    itulah fokus 
    sebenar 
    kenapa aku balas cintanya
    kini didihampakan tanpa sebab
    makanya janji yang menghampakan itu
    mahu kupadamkan 
    di mega senja berkabus rindu 
    aku sudah redho 
    dia bukan tercipta untukku
    aku bukan tercipta untuknya
    moga dia bahagia dengan cinta yang dipilih
    karena itulah takdir cintanya
    dalam apapun keadaan 
    CUKUPLAH ALLAH CINTAKU YANG ABADI SELAMA-NYA
    CINTA-NYA MAHA SEMPURNA
    SEKALI JATUH CINTA DENGAN-NYA
    BERKALI-KALI DIBALAS-NYA
    TAK PERNAH MENGHAMPAKAN
    TAK PERNAH MENGEWAKAN
    CINTA DAN RINDUKU PADA-NYA
    DIBALAS TANPA MENGIRA AKU INI SIAPA 
    TANPA SYARAT APA-APA
    ASALKAN AKU IKHLAS MENCINTAI-NYA
    HANYA DIA YANG TAHU BETAPA AKU CINTA-NYA
    AKU YAKIN CINTA-NYA TAK PERNAH PALSU
    KARENA TUHANKU PABILA BERJANJI
    AKAN DITEPATI 
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    CINTA PADA YANG MAHA AGONG ALLAH AZZAWAJALLAH
    MAHA SEMPURNA TANPA ADA SATUPUN YANG MENGHAMPAKAN
    HEBAT-NYA MENCINTAI-NYA SAMPAI SYURGA MENCINTAI-NYA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    25 Zulhijjah 1434H
    30 Oktober 2013


(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & BUNDA RATU NEGARI 1)
25 Zulhijjah 1434H
30 Oktober 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;