Monday 18 November 2013

0MBAK MENDOAKAN ISTANA PASIR BAHAGIA


OMBAK MENDOAKAN ISTANA PASIR BAHAGIA

    • Kreatif kan ? Boleh dapat 100 likes x? 

      Jom LIKE -> Leuniey Natasha 
      Unlike ·  ·  · 29 minutes ago · Edited · 
      • You and 192 others like this.
      • Danial Cool Wow,so creative...
      • Ratu Rimba Niagara ISTANA PASIR DI TEPI PANTAI

        Senyumanmu telah memanggil si camar berterbangan,
        Singgah di pesisir pantai menyanyi rindu;
        Laut kini ditelan sepi dengan nyanyian kicauan rinduan,
        Pasti beralun-alun ombak menari-nari hilanglah rindu.

        Cinta sejati tak perlu ada salah menyalah...
        Yang ada keikhlasan hati baru diberkati

        Bukan salah istana di tepi pantai,
        Salahkan ombak merobohkan istana;
        Kerana cinta istana didirikan di tepi pantai,
        Setelah kehadiran dia musnahlah istana.

        Tak semudah itu istana pasir musah,
        Ombak pasti tak tega memukulnya;
        Jika paduan cintamu terus gagah,
        Ombak mendoakan istana pasir bahagia .

        Tiada alasan untuk bahagia,
        Jika cinta tak pernah surut di hatinya;
        Saling berkasih sayang setulusnya,
        Terpatri kasih hingga ke SyurgaNya.

        Sahabatku yang dihormati.
        Istana pasir mu indah sekali;
        Bertuahnya dikau memiliki,
        Istana pasir bersama yang dicintai.

        Karya Ratu Rimba Niagara
        14 Muharram 1435H
        18 November 2013M


    •  — with Mr PeNny and 12 others.
      Unlike ·  · Unfollow Post · 
      • You and 3 others like this.
      • Yasin Dino In shaa Allah... 
      • MrUncle Jay alhamdulillah YM P.A Yasin Dino... 
        59 minutes ago · Like · 1
      • Ratu Rimba Niagara MOGA MR UNCLE JAY SAHABAT YANG TERBAIK DUNIA AKHIRATKU. AAMIIN.
        38 minutes ago · Like · 1
      • MrUncle Jay Coretan malam ini ya.. karya yg ngak seberapa cantik mungkin.. tp sekadar berkongsi 

        Jika kau persoalkan hatiku..

        Jujurnya aku mencintaimu..
        Seikhlas hati menyayangimu...
        Jika kau meraguinya...
        Tidak bisa ku menjawabnya..
        Hadir rasa itu tidak kuketahui..
        Saat dan bila ianya terjadi..
        Namun jauh dilubuk hati ....
        Aku inginkan yg terbaik untukmu..
        Segalanya untukmu.....
        Senyummu.. Riangmu. Ketawamu.. Sedihmu.. Sakitmu..
        Aku ikhlas bersamamu..
        Ku pohon kepadaNya...
        Lembutkan hatimu kepadaku
        Untuk dirimu menerimaku seadanya..
        Kerna ku tak sanggup dan x mampu kehilanganmu..
        Ku inginkan dirimu sentiasa disisiku..
        Di setiap saatku.... menemaniku...
        Semuanya diatas izinNya.. Allah yg Maha Besar...

        Nukilanku..

        Mr.Uncle Jay.
        18 November 2013
      • Ratu Rimba Niagara ANDAI KU TAHU ITU TAKDIRNYA CINTA

        andai kutahu itu takdirnya cinta
        siapa aku untuk menolak-Nya...
        tapi itu masih rahsia Tuhan
        aku pasrah andai itu takdirnya cinta

        andai kau yang sudah tercatat di Lauhmafuz
        untuk mengisi kekosongan cintaku
        aku terima dengan rasa syukur
        tapi siapa aku mengatakan ia
        kerana itu semua-Nya masih rahsia Tuhan

        andai itu takdirnya cinta
        ada yang sudi ketawa bersamaku 
        tatkala aku gembira
        tatkala aku bersedih
        tatkala aku sakit
        susah senang bersama
        aku syukur sebanyak-banyak-Nya ...
        Kurniaan Ilahi paling berharga yang kusyukuri dalam iman
        sepanjang hayatku
        tapi itu semua masih rahsia Tuhan

        andai itu takdirnya cinta 
        aku imani dalam hati
        terima dalam redha 
        bersimpuh di sejadah cinta
        Tuhan makbulkan doaku
        mengurniakan bidadara
        yang redha memberikan 
        Kunci Pintu Syurga padaku
        andai sepanjang aku berhidup dengannya
        aku taat padanya dan dia redha kematiaanku
        masuklah ke mana-mana pintu Syurga yang teruntuk untukku
        Allahu Akbar 
        hanya taat kepada bidadara pilihan-Nya...
        Syurga telah teruntuk untukku
        memang sudah tertulis di 
        Lauh Mahfuz akulah bidadarimu kaulah bidadaraku
        hebatnya cinta tulus ikhlas atas dasar kerana-Nya...
        sama-sama mahukan CINTA DAN REDHA-NYA

        Ratu Rimba Niagara
        14 Muharram 1435H
        18 November 2013M
      • Ratu Rimba Niagara
    • 2Unlike ·  · Unfollow Post · 
      • You and 4 others like this.
      • Zahari Kasing Waalaikummussalam
        11 hours ago · Like · 2
      • Yoo Gin  Waalaikumsalam...
        11 hours ago · Like · 1
      • Ratu Rimba Niagara ANDAI ITU TAKDIR-NYA CINTA

        Kau sebut namaku

        di setiap doamu
        aku terharu dalam syukur
        kerana kau sudi mengingatiku
        kau tidak lupakan aku
        seperti mana sangkaku

        Jika kau 
        bangkitkan 
        semangat tentangku
        di situlah bayangku
        bayangmu adalah bayangku
        sebab itu kita tak jemu merindu
        biarpun bicara sepi 
        di awan terpilu
        harapanmu harapanku
        hanya Tuhan yang tahu
        Rahsia Takdir Ketentuan-Nya
        hanya DIA tempat disandarkan segala harapan
        teruskan berdoa 
        andai itu takdirnya cinta
        siapa kita untuk menolak takdir
        KUN kata-Nya iya kataku iya katamu
        Tidak kata-Nya tidak kataku tidak katamu

        Jika kau dan aku bersangka baik pada-Nya
        itulah jawapan dari-Nya
        yang kamu imani yang aku imani
        dalam redha lagi diredhai
        ANDAI ITU TAKDIR-NYA CINTA

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA 
        14 Muharram 1435H
        28 November 2013M
        11 hours ago · Like · 1
      • Mr PeNny Waalaikumusalam w.b.t. Selamat pg uncle.
        11 hours ago via mobile · Like · 1
(PETIKAN DARIPADA WALL MR UNCLE JAY & RATU RIMBA NIAGARA)
14 Muharram 1435H
18 November 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;