Saturday 23 November 2013



KUNCI PINTU SYURGA

Di sini aku menanti
cinta sejati
cinta hingga ke Syurga
yang ada semuanya palsu
lalu aku jemu menanti

Karena aku tahu
ada cinta yang lebih Agung
yang tak akan menyepikan cintaku
aku rasa bahagia dan bersyukur
biarpun selama ini
cintaku didustai
ditikam berkali-kali
diracuni dengan janji palsu
oleh si palsu cinta
aku bersyukur
setiap kali aku gagal bercinta
makin dekat aku kepada
Ciinta Yang Maha Agung
yang tak akan hampakan aku
kecewakan aku
sekali aku jatuh cinta denganNya
berjuta kali dibalas cinta
sekali aku merinduiNya
membuatkan aku terus memburu cintaNya
kerana cintaNya tak pernah membuatkan hati aku rasa sepi
setiap kali cinta Adam yang datang
sebagai dugaan untuk aku lebih mendekatiNya
andai benarlah cinta Adam
sejujurnya cinta padaku
direalitinya dalam redha Ilahi
aku yakin itulah cinta Kurniaan Ilahi
yang mesti aku imani itulah
Ketentuan Takdir Cinta dariNYa
aku yakin cinta Adam lah
memberikan
KUNCI PINTU SYURGA padaku
seikhlas hati keranaNya...
sepi yang dirasai mencengkam jiwa
hanyalah untuk membuat aku
lebih mendekatiNya
sepi bukan membuat aku rasa kecewa
sepi membuatkan aku bahagia
tenang menenangkan
roh dan jasadku
In Shaa Allah Aameen Ya Rabbal A'Lameen.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
20 Muharram 1435H
24 November 2013M
Like ·  ·  · 2 minutes ago · 
Alhamdulillah... rasa yg lebih sihat pagi ni.... syukur.. selamat pagi semua..

‪#‎Assalamualaikum‬
Unlike ·  ·  · 4 hours ago near Kuala Lumpur · 
Kepemimpinan yang sukses diawali dari rumah tangga yang harmonis. Tanpa itu, mustahil seorang pemimpin bisa menjalani tugas dengan lancar. Presiden SBY dan Ibu Ani Yudhoyono adalah pasangan yang saling melengkapi. Mereka berbagi tugas bahu membahu untuk membangun sebuah keluarga harmonis.
Unlike ·  ·  · 8,544502136 · 58 minutes ago · 
  • You and 8,543 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara
  • Ratu Rimba Niagara MOGA CINTA SAMPAI SYURGA AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
  • Zamhir Al-Qassim An-Najjar Jangan hanya bisa membangun Keluarga harmonis pak, tapi juga membangun dan membawa bangsa ini kedalam pintu kemerdekaan yang sesungguhnya, tanpa penindasan dan penghisapan.... Suksesnya pemimpin bukan dilihat dari bagaimana ia meengkapi suatu keluarga.. tapi bagaimana ia mampu mengeluarkan seluruh masyarakatnya dari kungkungan kemiskinan..



Bunda Ratu Negari I commented on this.
MASIH ADA SISA PURNAMA DI SINI MENEMANI

AKU SEDANG MENIKAM DIRI
BERKALI-KALI
DI SEBELAH KIRI 
DI SINI
DI JANTUNG INI
BUKAN TERTUSUK BELATI
TAPI ....
DENGAN SEDIH TAK TERPERI

KU BIARKAN BERKUCURAN DARI NADI
LAMA SEKALI
TAK TERBENDUNG
SELURUH TUBUH TELAH DI ALIRI
AKUPUN TAK PERDULI
KU TUNGGU SAMPAI HABIS SENDIRI
HINGGA TAK MENETES LAGI
ITU DARAH , DARAH SEPI
HINGGA MENEPI

AKU HANYA SEDANG MENANTI
SAMPAI MALAM INI
SAAT PURNAMA KAN SEMBUNYI
DI SINI
DI TEMPAT SUNYI
UNTUK MENEMUI
SI PEMILIK SEPI .
Unlike ·  ·  · 11 hours ago · 
  • You, Bunda Ratu Negari I and 32 others like this.
  • Raden Ahmad S Puitisnya. Bravo. Tapi dlm sekali bun
  • Edy Armay Pemilik sepinya aku sendiri
  • Valdo Azevedo BEAUTIFUL PHOTO, BEAUTIFUL MOOLIGHT
  • Zhank Rubie hanya sepi dan sunyi yang mendandani diri...merenung berbenah serta belajar berbenah diri dlm mengarungi sebuah perjalanan hidup ini.jangan takut pada sepi .karna sepi adalahvsebagai ekspresi diri ....danbdalam sepi banyak hal yg bisa kita renungi dan kita gali sebagai pencerah batin ini...ketika semua oermasalahan singgah dan bergayut di hati dan perasaan ini.......selamat pagi....Bunda..dan selamat pagi sahabatku semua.
  • Ratu Rimba Niagara KUNCI PINTU SYURGA

    Di sini aku menanti
    cinta sejati
    cinta hingga ke Syurga
    yang ada semuanya palsu
    lalu aku jemu menanti

    Karena aku tahu
    ada cinta yang lebih Agung
    yang tak akan menyepikan cintaku
    aku rasa bahagia dan bersyukur
    biarpun selama ini
    cintaku didustai
    ditikam berkali-kali 
    diracuni dengan janji palsu
    oleh si palsu cinta
    aku bersyukur 
    setiap kali aku gagal bercinta
    makin dekat aku kepada
    Ciinta Yang Maha Agung
    yang tak akan hampakan aku
    kecewakan aku
    sekali aku jatuh cinta denganNya
    berjuta kali dibalas cinta
    sekali aku merinduiNya
    membuatkan aku terus memburu cintaNya
    kerana cintaNya tak pernah membuatkan hati aku rasa sepi
    setiap kali cinta Adam yang datang
    sebagai dugaan untuk aku lebih mendekatiNya
    andai benarlah cinta Adam 
    sejujurnya cinta padaku
    direalitinya dalam redha Ilahi
    aku yakin itulah cinta Kurniaan Ilahi
    yang mesti aku imani itulah 
    Ketentuan Takdir Cinta dariNYa
    aku yakin cinta Adam lah
    memberikan 
    KUNCI PINTU SYURGA padaku
    seikhlas hati keranaNya...
    sepi yang dirasai mencengkam jiwa
    hanyalah untuk membuat aku
    lebih mendekatiNya
    sepi bukan membuat aku rasa kecewa
    sepi membuatkan aku bahagia
    tenang menenangkan 
    roh dan jasadku
    In Shaa Allah Aameen Ya Rabbal A'Lameen.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    20 Muharram 1435H
    24 November 2013M




IBU TIRI ZAMAN MODEN

Firaun memang manusia paling kejam dalam dunia
kerana mengaku dirinya Tuhan
sebagai balasan kekejamannya
dia ditelan bumi bersama dengan pengikutnya
tika mengejar Nabi Musa as
itu balasan orang yang kejam

Ibu tiri jika dulu memang ada
tapi di jaman moden
ibu tiri telah dianggap sebagai ibu sendiri
disamping memberi cinta kepada si bapa
anak-anak si bapa diberikan kasih sayang sepenuhnya
jika masih wujud lagi ibu tiri kejam
itu bermakna pemikiran ibu tiri tersebut
telah dihantui oleh kisah bawang putih bawang merah
cinderlela jaman moden...
moga ibu tiri zaman moden
tidak menjadi ibu tiri paling kejam
tapi setelah dibuat banciaan
bukan ibu tiri baik dan melayani anak tiri dengan baik
tapi anak tiri yang kejam
sebab itu tidak ramai wanita mahu mengawani lelaki duda
yang punya anak-anak yang ramai
kerana dikuatiri mendapat anak tiri yang paling kejam...
bisa jadi gila dong...hehehe

Karya Ratu Rimba Niagara
20 Muharram 1435H
24 November 2013M


KUNCI PINTU SYURGA

Di sini aku menanti
cinta sejati
cinta hingga ke Syurga
yang ada semuanya palsu
lalu aku jemu menanti

Karena aku tahu
ada cinta yang lebih Agung
yang tak akan menyepikan cintaku
aku rasa bahagia dan bersyukur
biarpun selama ini
cintaku didustai
ditikam berkali-kali
diracuni dengan janji palsu
oleh si palsu cinta
aku bersyukur
setiap kali aku gagal bercinta
makin dekat aku kepada
Ciinta Yang Maha Agung
yang tak akan hampakan aku
kecewakan aku
sekali aku jatuh cinta denganNya
berjuta kali dibalas cinta
sekali aku merinduiNya
membuatkan aku terus memburu cintaNya
kerana cintaNya tak pernah membuatkan hati aku rasa sepi
setiap kali cinta Adam yang datang
sebagai dugaan untuk aku lebih mendekatiNya
andai benarlah cinta Adam
sejujurnya cinta padaku
direalitinya dalam redha Ilahi
aku yakin itulah cinta Kurniaan Ilahi
yang mesti aku imani itulah
Ketentuan Takdir Cinta dariNYa
aku yakin cinta Adam lah
memberikan
KUNCI PINTU SYURGA padaku
seikhlas hati keranaNya...
sepi yang dirasai mencengkam jiwa
hanyalah untuk membuat aku
lebih mendekatiNya
sepi bukan membuat aku rasa kecewa
sepi membuatkan aku bahagia
tenang menenangkan
roh dan jasadku
In Shaa Allah Aameen Ya Rabbal A'Lameen.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
20 Muharram 1435H
24 November 2013M
Like ·  ·  · 24 minutes ago · 
Alhamdulillah... rasa yg lebih sihat pagi ni.... syukur.. selamat pagi semua..

‪#‎Assalamualaikum‬
Unlike ·  ·  · 4 hours ago near Kuala Lumpur · 
Kepemimpinan yang sukses diawali dari rumah tangga yang harmonis. Tanpa itu, mustahil seorang pemimpin bisa menjalani tugas dengan lancar. Presiden SBY dan Ibu Ani Yudhoyono adalah pasangan yang saling melengkapi. Mereka berbagi tugas bahu membahu untuk membangun sebuah keluarga harmonis.
Unlike ·  ·  · 8,544502136 · about an hour ago · 

Similar To Susilo Bambang Yudhoyono
MUH. JUSUF KALLA
411,998 likes
Belajar Islam
2,050,194 likes
Jogjaku
1,030,420 likes
SELAMAT PAGI SEMUANYA ,,,,,

TAHUKAH ANDA , SIAPA ORANG YANG PALING TERKEJAM DI DUNIA INI ?

MENURUT SURVEI BUNDA , DARI JAMANNYA FIRA'UN SAMPAI SAAT INI JAMAN GLOBALISASI , 
TERNYATA ORANG YANG PALING TERKEJAM DI DUNIA ADALAH :

" IBU TIRI "

KALAU IBU TIRI TIDAK KEJAM , MUNGKIN TIDAK AKAN ADA DONGENG
PUTRI CINDERLELA ,
ATAU
CERITA BAWANG PUTIH DAN BAWANG MERAH ,
DAN
FILM RATAPAN ANAK TIRI
BAHKAN ADA LAGUNYA :
" IBU TIRI HANYA CINTA KEPADA AYAH KUU SAJAA ,,,,, "

BETUL TIDAAKKK ????

 
Like ·  ·  · 3 hours ago · 
  • Bunda Ratu Negari I and 26 others like this.
  • Budi Prasetiyo Yang lebih kejam itu IBU KOTA,krn ada judul film yg judulnya kejamnya ibu tiri,tak sekejam ibu kota.
  • Darsono Suryomenggolo Ner tenan kanjeng tapii,
  • Bunda Ratu Negari I KALAU IBU KOTA KEJAM , YAA PINDAH KE DESA TOO ??? NGONO WAE KOK REPOT TO MAS MAASSSS ,,,,
  • Subur Makmur Sentosa hahahahaha...asiiik
    2 hours ago via mobile · Like
  • Budi Prasetiyo Desa g kejam,tapi masih serem bund.hehehehe.....
  • Bunda Ratu Negari I IYA IBU TIRINYA PERGI KEDUKUN , AGAR BAPAKNYA MEMUSUHI ANAK KANDUNGNYA SENDIRI . SUNGGUH KEJAMNYA KEJAMNYA KEJAMNYA IBU TIRI WONG DESO ,,,,, 
  • Subur Makmur Sentosa hehehe...trs yg kejam dukunnya dong...
  • Wantini Amd Tidak S̤̥̈̊έм̤̣̲̣̈̇ϋά̲̣̣̣ ibu tiri itu kejam Bunda, saya ikut ibu tiri dri kecil, tp ibu tiriku sangat baik terhadapku.
  • Ratu Rimba Niagara Firaun memang manusia paling kejam dalam dunia
    kerana mengaku dirinya Tuhan
    sebagai balasan kekejamannya
    dia ditelan bumi bersama dengan pengikutnya
    tika mengejar Nabi Musa as
    itu balasan orang yang kejam

    Ibu tiri jika dulu memang ada
    tapi di jaman moden
    ibu tiri telah dianggap sebagai ibu sendiri
    disamping memberi cinta kepada si bapa
    anak-anak si bapa diberikan kasih sayang sepenuhnya
    jika masih wujud lagi ibu tiri kejam
    itu bermakna pemikiran ibu tiri tersebut
    telah dihantui oleh kisah bawang putih bawang merah
    cinderlela jaman moden...
    moga ibu tiri zaman moden
    tidak menjadi ibu tiri paling kejam
    tapi setelah dibuat banciaan
    bukan ibu tiri baik dan melayani anak tiri dengan baik 
    tapi anak tiri yang kejam
    sebab itu tidak ramai wanita mahu mengawani lelaki duda
    yang punya anak-anak yang ramai
    kerana dikuatiri mendapat anak tiri yang paling kejam...
    bisa jadi gila dong...hehehe
MOGA MATLAMAT HIDUP KITA JELAS KE MANA KITA SETELAH MATI. AAMEEN.
Like ·  ·  · a few seconds ago · 
Dari zaman para sahabat Rasulullah saw lagi, umat Islam pada masa itu sudah mula berpecah pecah kerana taksub kepada ideologi politik masing masing sehingga terbentuknya golongan serta mazhab seperti Khawarrij , Syiah & Mu'tazilah sehingga memerangi Sunni...maka tak peliklah punca perpecahan umat Islam hari ini hanya kerana taksub kepada ideologi politik masing masing sehingga kembali hidup berpuak puak seperti zaman jahiliah
Unlike ·  ·  · 61 · 9 minutes ago · 

Similar To Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari

(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA, MR UNCLE JAY,
SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, BUNDA RATU NEGARI 1

0 comments:

Post a Comment

 
;