Thursday 21 November 2013

BINTANG DI LANGIT KE TUJUH ,'YA ALLAH PULANGKAN AKU DALAM KHUSNUL KHOTIMAH, KAPAN PUN ITU'.


BINTANG DI LANGIT KE TUJUH, "YA ALLAH PULANGKAN AKU DALAM KHUSNUL KHOTIMAH, KAPN PUN ITU.'
MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
الله الله الله يا الله

لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل

لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ

سُبْحَانَ اللَّهِ ♤ ♣ الْحَمْدُ للَّهِ ♤ ♣ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤ ♣ اللَّهُ أَكْبَرُ♤ ♣

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد

أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAT
LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH


Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda 'Abdul Wakeel dan Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah b
    • BEROMBAKKAN MANTERA RINDU DAN CINTA
      BEROMBAKKAN MANTERA RINDU DAN CINTA

      ingin kugapai hatimu tapi hasrat tak sampai
      kau semakin menjauh dariku
      aku semakin rindu
      hatiku galau
      pilu
      syahdu
      terus berduka dalam rindu
      berendam air mata rindu
      di awan terpilu
      bunga-bunga rindu
      meyakinkan
      bahawa hatimu bisa
      kugapai
      jika yakin
      Kekuasaan-Nya mengatasi keinginanku
      untuk memiliki hatimu
      makanya izinkan kumiliki hatimu
      agar bersatu di hatiku
      merealisasikan cinta dalam redha Ilahi

      tersenyumlah bunga-bunga rindu
      damailah lautan rindu
      berombakkan mantera rindu dan cinta
      kasih dan cinta kerana-NYa

      Syukur Allah
      Karna kurniakan aku cinta
      Sesuci cinta Adam pada Hawa
      Syukur aku di sejadah cinta-Mu

      Karya Ratu Rimba Niagara
      25 Mac 2013
      Like ·  · 
    • BUNGA-BUNGA SASTERAKU
      BUNGA-BUNGA SASTERAKU

      BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU.
      INGIN KUTEMPA SASTERAKU AGAR MENJADI SERPIHAN HATI
      LALU MENELUSURI JIWAMU , JIKA KAU MULA MEMAHAMI
      DAN MERASAINYA DI SITULAH BERMULANYA DUNIA SASTERAKU
      DALAM JIWAMU...... ANDAINYA ADA YANG TIDAK BERKENAN DI HATIMU DALAM DUNIA SASTERAKU TEGURLAH AKU DENGAN KATA-KATA NAN INDAH KERANA KATA-KATA NAN INDAH ITULAH YANG AKAN MENGHIDUPKAN DUNIA SASTERAKU.
      SETIAP HARI AKU DILIMPAHI ILHAM YANG TAK PUTUS-PUTUS DARI-NYA. KERANA KETERUJAAN ITU AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA...TIADA NIAT SEBESAR ZAHRAH PUN UNTUK BERBANGGGA DIRI.
      SETIAP KALI AKU MENGARANG MENGENAI KETUHANAN, ROH, ALAM BARZAH DAN LAIN-LAIN BUKAN NIATKU UNTUK MENGAJAR SESIAPA, ITU ADALAH UNTUK MUHASABAH DIRIKU SENDIRI YANG SENTIASA LUPA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KHALIFAH-NYA DI MUKA BUMI INI. JIKA KAU MASIH LAGI TIDAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU MAKA JANGAN CEMUH DUNIA SASTERAKU BIARKAN SASTERAKU KESENDIRIAAN BARANGKALI SASTERAKU TIDAK DAPAT BERTAHTA DI HATIMU. NAMUN BEGITU DUNIA SASTERAKU TIDAK AKAN MENGALAH AKAN TERUS BERSASTERA, AKAN KUBIARKAN CURAHAN ILHAMKU MENGALIR DI DUNIA SASTERAKU TANPA ADA SEKATAN DARIPADA MEREKA YANG TIDAK MEMAHAMINYA KERANA ITU ADALAH DUNIA SASTERAKU. AKU YAKIN SATU SAAT NANTI AKAN HADIR PENGHUNI ALAMMAYA YANG MEMAHAMI DAN MERASAI KEINDAHAN DUNIA SASTERAKU....PENGAKHIRAN AKAN HANYA ADA SATU MATLAMAT KENAPA AKU BERSASTERA,,,,,, KERANA AKU MAHUKAN MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA AGAR BERSAMA MEMBINA JAMBATAN KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      27 Zulhijjah 1434H
      1 November 2013
      Like ·  · 
      • Eyang Budi Utomo tulisanmu adalah jembatan untuk sorgamu ... he..he..hee ..aamiin yaa robbal a'lamiin
      • Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
        Sasteraku semuanya untuk yang sudi menyayangiku keranaNya sebagaimana aku menyayangi mereka semua keranaNya. Aamiin.
        November 3 at 1:31am · Edited · Like


        MERINDU DI PERDU SENJA BERKABUS RINDU

        Tapi aku suka sama kamu
        kamu nggak suka sama aku
        aku bawa diri
        kasih tersisih
        ahh malu dong
        aku tak secantik dia
        aku tak sebijak dia
        kasih dan sayangku 
        kau tega biarin hanyut
        tanpa haluan
        lagi kau hanyutkan
        aku bertambah sayang
        moga kasih dan sayangku
        sudi kau balas
        dengan memberikan
        sapaan pada karya sastraku
        jika kamu udah capek membaca
        terlalu panjang membosankan mu
        hingga nggak mahu berteman denganku lagi
        nggak apa-apalah
        ijinkan aku bawa sastraku
        pada yang sudi
        merealitikan dunia sastraku
        jadi kenyataan
        ku udah merajuk sama kamu
        ijinkan ku menangis sendiriaan
        dalam sedu sedan
        tiada siapa yang nak pujuk
        rela ku pergi darimu
        daripada terusan terseksa luka
        makanya maafkan daku
        andai kupergi tanpa relaku
        karena ku tak tega
        kau sengaja biarin aku
        bersastra sendiriaan...
        andai kau masih lagi nggak sudi memujukku
        taulah aku aku nggak punya hati padaku lagi
        kasih dan sayangmu
        ditelan kabus mega senja
        aku saja yang merindu
        di perdu senja berkabus rindu
        lalu ditelah malam pekat
        sepekat hatimu yang melupakan aku
        terpadamnya mega senja di perdu rindu
        terpadamkah karya sastraku di skrin hatimu
        maafkan daku duhai teman....

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        29 Oktober 2013
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Oktober 2013
Like ·  · 
  • Dewi Rafika Husna · Friends with Kesultanan Indrapura
    Biarlah cintanya berdusta duhai kakanda..kasihnya berdusta..karena semua adalah rahasia..rahasia itu Pasti membawa berkah..saat tak ada yang perduli,masih ada yang lebih sayang sepenuh hati...bukankah ALLAH SWT selalu kita Tinggikan...jujur itu baik utk menjadi kedamaian walau pahit,,,sastramu kan tetap abadi bagaikan pohon beringin rindang teduh sejukkkan alam...karyakupun akan berjalan tanpa sahabat yang membangkitkan...itulah kasih yang tulus,bahagianya bila berkasih indah dalam kelebihan kekurangan...Simpan Raga dalam peti,peti dihiasi Bunga kesturi...Simpulkan janji utk ditepati..tandanya insan hamba diCintai...sisipkan do'a agar ia diberi balasan Tuhan..sadarkan persahabatan bukanlah sekedar kemesraan kata2..esok lusa..dia akan datang menyapa..menyesal membuatmu terluka terpapah...
  • Ratu Rimba Niagara CINTA ALLAH MAHA SEMPURNA

    Duhai dinda dewi rafika husna

    kau datang di kala lukaku bertambah parah
    menanti suatu harapan yang tak pasti
    tapi yang pasti penantian yang hampa dan kecewa
    aku sengaja dibiarkan 
    bagaikan si pungguk berlagu rindu
    di mega senja berkabus rindu
    hingga tak berlagu aku merindu
    ku pujuk hati nan hampa
    cinta kasih sayang
    mana lagi yang hendak kupercayai
    semuanya menjanjikan kekecewaan yang hampa menghampakan
    mulanya berjanji untuk setia jujur
    malah janji berubah menjadi sumpah janji akan tepati
    akhirnya janji menjadi palsu dipalsukan
    mana lagi cinta kasih sayang yang hendak aku percaya...
    makanya aku mengambil keputusan
    aku akan pasrah
    aku mesti bersangka baik dengan Tuhan
    Tuhan... hatinya dalam genggaman-Mu...
    andai dia untuk aku miliki cinta suci kerana-Mu..
    Kau satukan hati kami ...
    andai bukan dia...
    jauhkan dia dariku
    jauh sejauh jauhnya...
    karena aku tidak mahu
    mengingatkannya lagi 
    menabur janji palsu
    selama ini aku percaya
    kerana setiap janjinya 
    berikrarkan nama-Mu
    karena nama-Mu yang dilafazkan sepenuh hati
    aku percaya dialah 
    cinta hatiku
    diciptakan untukku
    aku diciptakan untuknya
    bercinta bukan kerana kepentingan duniawi
    tapi mahukan cinta dalam redha Ilahi...
    susah senang bersama
    merealitikan cita-cita perjuangan yang belum selesai 
    cita-citanya kudukung
    cita-cita sastraku disokong
    saling sokong menyokong
    demi persiapan untuk sama membawa bekalan Akhirat
    sebelum menjadi penghuni d alam baqa
    itulah fokus 
    sebenar 
    kenapa aku balas cintanya
    kini didihampakan tanpa sebab
    makanya janji yang menghampakan itu
    mahu kupadamkan 
    di mega senja berkabus rindu 
    aku sudah redho 
    dia bukan tercipta untukku
    aku bukan tercipta untuknya
    moga dia bahagia dengan cinta yang dipilih
    karena itulah takdir cintanya
    dalam apapun keadaan 
    CUKUPLAH ALLAH CINTAKU YANG ABADI SELAMA-NYA
    CINTA-NYA MAHA SEMPURNA
    SEKALI JATUH CINTA DENGAN-NYA
    BERKALI-KALI DIBALAS-NYA
    TAK PERNAH MENGHAMPAKAN
    TAK PERNAH MENGEWAKAN
    CINTA DAN RINDUKU PADA-NYA
    DIBALAS TANPA MENGIRA AKU INI SIAPA 
    TANPA SYARAT APA-APA
    ASALKAN AKU IKHLAS MENCINTAI-NYA
    HANYA DIA YANG TAHU BETAPA AKU CINTA-NYA
    AKU YAKIN CINTA-NYA TAK PERNAH PALSU
    KARENA TUHANKU PABILA BERJANJI
    AKAN DITEPATI 
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    CINTA PADA YANG MAHA AGONG ALLAH AZZAWAJALLAH
    MAHA SEMPURNA TANPA ADA SATUPUN YANG MENGHAMPAKAN
    HEBAT-NYA MENCINTAI-NYA SAMPAI SYURGA MENCINTAI-NYA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    25 Zulhijjah 1434H
    30 Oktober 2013
  • Fasmadhy Deddi terbenam dlm kerinduan
  • Ratu Rimba Niagara BAHASA SASTRA TENGGELAM DALAM BAHASA-BAHASA CINTA YANG TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT. MAKANYA SASTRA MESTI DIMARTABATKAN AGAR MEREKA TAHU TIADA CINTA YANG INDAH SEINDAH CINTA TUHAN . KENAL DIRI KENAL TUHAN ...TUHAN YANG MENCIPTA KITA. IN SHAA ALLAH AKAN KENAL CINTA ATAS DASR KARENA-NYA.

'NAGA SAKTI & RAJA RIMBA'
¤ Simbul ¤
Like ·  · 

BERHIJRAH ROHANI DEMI-NYA

'bilamana aku berbahasa puisi
aku tidak pernah paksa kau membaca
tapi kau baca
lalu kau sepikan
terpulang
andai kau berbahasa puisi
aku sepikan
kau kata aku tak kisah
terpulang tak kisah
kita sama-sama
faham bahasa bicara bisu yang menyakitkan hati sendiri.'

kenapa ratu pujangga kamu berpuisi seakan memberontak dalaman
engkau apa tahu...engkau sama dengan mereka...
kenapa bilang aku sama dengan mereka...mereka itu siapa?
mereka itu adalah engkau..
aku?
iya...
maksudmu
engkau baca karya aku...engkau tega sepikan...habis tu kenapa kau nak jadi
rakan alammayaku...
saja suka-suka nak tahu apa yang kau tulis...
sejujurnya aku cukup tak suka berkawan dengan orang yang pelit bin bakhil
kenapa engkau kata aku pelit bin bakhil
yalah like untuk beri komen pada karyaku pun pelit bin bakhil
karya engkau itu sudah cukup indah tak perlu di komen
kalau indah hingga tak mahu nak komen tak kan like pun tak boleh...kalau suka mesti like karya aku...kalau karya aku memuji-muji diri aku sendiri tak apalah tak like ..ini aku Meng-Agungkan Tuhan ..pun tak sudi nak like...memang pelit bin bakhil! sejujurnya aku nggak tega berkawan dengan orang yang pelti bin bakhil...biarlah aku cari kawan yang nggak pelit bin bakhil ..makanya biarlah pelit bin bakhil berkawan dengan sekufu dengan mereka kan senang
pelit bekawan sama pelit
bakhil bekawan sama bakhil
baru sehati sejiwa
berbicaralah sendiriaan tiada siapa yang nak like dan komentar

lho kalau begitu pelit dengan pelit, bakhil dengan bakhil berkawan makanya jadi laman alammaya yang bisu sama bisulah ye...pasti sepi tanpa kawan...berkata-kata perasan sendiri kelakar nak ketawa aku nich...habis tu selama ini karya engkau tak ada yang sudi like dan komen kamu perasan sendirilah ye...hehehe

aku tak rasa begitu sebab kawan setiaku adalah ilhamku ...In Shaa Allah ilham sentiasa diKurniakan-Nya melimpah ruah sebab itu aku suka kongsikan/bagikan hasil karyaku lagi aku bagikan lagi dapat ilham mencurah-curah banyaknya hingga aku Mengakui Kebesaran Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

ooo baru aku faham kenapa kau tak suka berkawan mereka yang pelit bin bakhil sebab karya yang kau hasilkan tiada komunikasi dua hala...jadi tak berkembang...

kalau komentar pun bukan sebarangan ...lain tema lain yang dikomentarkan lari tajuk...kutuk habis-habis supaya orang pandang hina pada karyaku...makanya aku tak akan benarkan....biarlah tak ada dia pun tak apa...

hai kamu tak sayang persahabatan ke?

apa yang kamu tahu tentang persahabatan?

saling faham memahami, saling kerjasama, tidak pelit bin bakhil baru datangnya setiakawan. Sebelum berkomunikasi di alammaya pastikan kikis rasa yang jelek-jelek di hati...barulah yang hendak ditulis indah-indah seindah hati Syurga iya kan...?

tepat sekali...sekarang ini kamu rasa..kamu ada ciri-ciri yang kamu katakan itu tak?

In Shaa Allah sempena Maal Hijrah aku nak berhijrah menjadi hamba-Nya yang tak pelit bin bakhil sentiasa menjaga hubungan persahabatan dalam persaudaraan dengan bahasa-bahasa semurni hati Syurga manalah tahu hari-hari aku amalkan bahasa yang indah-indah seindah hati Syurga aku menjadi hamba-Nya yang benar-benar bertakwa. Aku mahu berhijrah menuju Hassanah dunia Hassanah Akhirat .Aamiin

Alhamdulillah samalah kita berhijrah rohani kita ya agar jambatan ke Syurga terentang untuk kita bersama berkat kita berhijrah rohani yang bertunjangkan Al-Quran dan As Sunnah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

'KITA BERHIJRAH BERSAMA DEMI-NYA'
SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH 1435H
MAAF ZAHIR BATHIN'

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
27 Zulhijjah 1434H
1 Oktober 2013M
Like ·  · 
  • Embun Diah Gayatri · 3 mutual friends
    Bahasa Sastra adalah bahasa jiwa...kadang manusia tidak suka banyak bicara tapi lebih suka menumpahkan karya tulis....Karya Tulis akan di kenang sepanjang masa...kita bangunkan Jiwa jiwa para kesatria pujangga...untuk gemar membaca dan berkarya selamat pagi Bunda...teruskan perjuanganmu dalam rangkaian kata dan sastra....Embun sangat bangga
  • Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU

    Terima kasih embun atas sokongan/dukungan pada dunia sastra bunda yang diminati ini...tapi janji ya jangan sepikan karya-karya bunda ...jika disepikan akan terluka...bila terluka akan membarah dan para
    h kerana setiap komentar mu akan dibaca oleh anak cucu nusantara bahawa karya sastra moyang mereka telah dibuat kaji selidik. Jika dulu bunda terpaksa membawa karya bunda pada masyarakat ditulis borang kaji selidik apakah pendapat anda mengenai karya-karya yang ditulis. Yang lebih memeranjatkan mereka memberi komen yang positif dengan komen-komen tersebut bunda yakin karya yang dihasilkan berkualiti dan boleh menjadi bahan seni sastera untuk ditinggalkan pada generasi akan datang.Hampir ribuan juga pembaca yang bunda temui pelbagai peringkat umur, status akademik dan pekerjaan kesemuanya memberi maklum balas yang diluar jangkaan bunda. Semenjak itulah bunda yakin dengan bakat menulis anugerah dari-Nya ...bunda bersyukur dan dapat berbakti pada manusia melalui penulisan bunda ini.
    Sebab itu sampai sekarang bunda amat hargai jika rakan alammaya bunda memberi komentar pada setiap kali bunda siarkan karya yang bersangkut paut dengan tema karya yang ditulis. Kerana hendak mendapatkan komentar daripada merekalah makanya bunda terima mereka sebagai rakan alammaya. Jika mereka benar pelit/bakhil bunda sejujurnya tidak boleh terima tapi tidak memutuskan talisiraturrahim ...bunda mahukan komentar adalah untuk anak cucu generasi yang akan datang membaca karya beriringan komentar itulah kepuasan bagi bunda yang membahagiakan dunia sastra bunda.Moga rakan alammaya yang pernah dan bakal menjadi rakan alammaya bunda yang diterima sudi menjadi pejuang sastera bunda...jika mereka tidak sanggup bunda faham . Moga mereka pun faham dan sudi maafkan bunda. Bukan sengaja bunda mahu jadi begini ..cuma yang bunda harapkan dari semua teman alammaya sentiasa sudi fahami dunia sasteraku dan sudi maafkan aku andainya sasteraku pergi untuk mencari pejuang sastera sejujurnya ikhlas memahami dnia sasteraku.

    RATU RIMBA NIAGARA
    27 Zulhijjah 1434H
    1 November 2013M



ESOK TIDAK MENJANJIKAN KITA MASIH ADA DI DUNIA INI LAGI

Andai mereka yang telah berjanji tapi tidak mengotakan janji atas alasan yang tak pasti makanya nandalah yang bertanggungjawab meneruskan sebuah aku janji untuk meneruskan perjuangan sastra nusantara anak bangsa ibu pertiwi tanpa ada alasan apapun...karena masa tidak menunggu kita...dan esok juga tidak menjanjikan bahawa kita akan ada menumpang di bumi-Nya lagi. Makanya sama-sama kita jayakan tanpa mengenal putus asa selagi ada peluang untuk merealitikannya

RATU RIMBA NIAGARA
29 Zulhijjah 1434H
3 November 2013M
1Like ·  · 


BINTANG DI LANGIT KE TUJUH

untuk menggapai bintang di langit ke tujuh harus
tabah
sabar
sehingga selautan tawakal
mengiringi perjuangan kita ya...
walau pun di kala ini bunda sudah tak terdaya
hanya pasrah kepada-Nya.

RATU RIMBA NIAGARA
29 Zulhijjah 1434H
3 November 2013.
Like ·  · 
  • Dewi Rafika Husna · Friends with Kesultanan Indrapura
    Amin..Semoga mencapai harapan..itulah yang harus dijalani..belajar dan terus belajar..diberkahi ALLAH SWT..Rahmatanlil'alamin..
  • Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH PULANGKAN AKU DALAM KHUSNUL KHOTIMAH, KAPAN PUN ITU'.

    Ya Allah..

    Bersihkan hatiku dari kebencian sehalus apa pun, pada siapa pun, mampukan aku untuk melupakan segala perih hari ini, ingatkan selalu aku pada mereka yang begitu cantik hatinya, mampukan aku untuk membalas segala kebaikannya,,

    Karuniakan sesuatu yang bisa membuat orang-orang yang kukasihi tersenyum, damaikan dan bersihkan jiwaku esok hari,,,

    Ya Allah..
    Aku tak tahu apakah besok malam aku masih bisa mengucap do’a yang sama,
    Terbersit rasa takut,
    Kuharap ini wajar,,
    Pinta terbesarku, Ya Allah.. Pulangkan aku dalam "Khusnul Khotimah, kapan pun itu..

    Aamiin Allahumma Aamiin.. '

    YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS MENGALIR KE SUNGAI FIRDAUSI-MU

    YA ALLAH YA TUHANKU JADIKANLAH KARYA YANG KUTULIS BAGAIKAN AIR TERJUN YANG MENGALIR TERUS MENGALIR TANPA HENTI . BIARPUN SERIBU TAHUN AKU TIADA DI DUNIA INI TETAP AKAN MENGALIR TERUS MENGALIR KE HATI MEREKA YANG MEMBACA KARYAKU DAN MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT APA YANG KUKARYAKAN. AKU YAKIN KARYA YANG KUTULIS ADALAH ILHAM DARI-MU YANG TIDAK PERNAH PUTUS-PUTUS KAU HADIRKAN. SUBHANALLAH SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMBERI TANPA HAD BENARLAH KAU MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.
    YA ALLAH IZINKAN HASIL KARYA SASTRA YANG KUTULIS TERUS MENGALIR KE SUNGAI-SUNGAI FIRDAUSI MENYATU TERUS ABADI SELAMA-NYA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    24 Zulhijjah 1434H
    29 Oktober 2013M

    YA ALLAH JADIKAN LIDAHKU SELALU MENG-AGUNGKAN-MU
    DI SEBILANG MASA DAN KETIKA 
    YA ALLAH JAUHKAN LIDAHKU BERKATA MEMBUATKAN IMANKU ROSAK BINASA, LIDAH YANG JAHAT PASTI AKAN MENDAPAT BALASAN DI AKHIRAT NANTI DI MANA AHLI NERAKA ITU AKAN MENGGUNTING LIDAHNYA SENDIRI NAUZUBILLLAH
    KUPOHON BELAS KASIHAN-MU LANCARKAN LIDAHKU
    MENGUCAPKAN KALIMAH SYURGA-MU DI AKHIR NAFASKU NANTI
    LAA ILLAA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Percayakah anda? Ini adalah gambar lidah kita apabila dilihat melalui melalui electron microscope... Subhanallah ! Jom LIKE -> � 
    By: Aaron Aziz

    (PETIKAN DARIPADA WALL AARON AZIZ & RATU RIMBA NIAGARA)
    26 Zulhijjah 1434H
    31 Oktober 2013M

    (PETIKAN DARIPADA GALERI SASTERA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    30 Zulhijjah 1434H
    4 November 2013M
    Berapa ramai yang menyukai tempat cantik seperti ini ? Subhanallah !

    Lokasi : Waterfall Sagalandzvos in Iceland 

    Jom LIKE -> Leuniey Natasha 
    Berapa ramai yang menyukai tempat cantik seperti ini ? Subhanallah ! Lokasi : Waterfall Sagalandzvos in Iceland  Jom LIKE -> � 
    Like · · Unfollow Post · Share
    Kedaton Kraton Wahyu Utama likes this.

    Kedaton Kraton Wahyu Utama Serial KLarya karya Yang indah Agung penuh cahaya kasioh dan kedamaian dunia ahirat ...
    12 minutes ago · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...

    BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU.INGIN KUTEMPA SASTERAKU AGAR MENJADI SERPIHAN HATI
    LALU MENELUSURI JIWAMU , JIKA KAU MULA MEMAHAMI
    DAN MERASAINYA DI SITULAH BERMULANYA DUNIA SASTERAKU
    DALAM JIWAMU...... ANDAINYA ADA YANG TIDAK BERKENAN DI HATIMU DALAM DUNIA SASTERAKU TEGURLAH AKU DENGAN KATA-KATA NAN INDAH KERANA KATA-KATA NAN INDAH ITULAH YANG AKAN MENGHIDUPKAN DUNIA SASTERAKU.
    SETIAP HARI AKU DILIMPAHI ILHAM YANG TAK PUTUS-PUTUS DARI-NYA. KERANA KETERUJAAN ITU AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA...TIADA NIAT SEBESAR ZAHRAH PUN UNTUK BERBANGGGA DIRI.
    SETIAP KALI AKU MENGARANG MENGENAI KETUHANAN, ROH, ALAM BARZAH DAN LAIN-LAIN BUKAN NIATKU UNTUK MENGAJAR SESIAPA, ITU ADALAH UNTUK MUHASABAH DIRIKU SENDIRI YANG SENTIASA LUPA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KHALIFAH-NYA DI MUKA BUMI INI. JIKA KAU MASIH LAGI TIDAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU MAKA JANGAN CEMUH DUNIA SASTERAKU BIARKAN SASTERAKU KESENDIRIAAN BARANGKALI SASTERAKU TIDAK DAPAT BERTAHTA DI HATIMU. NAMUN BEGITU DUNIA SASTERAKU TIDAK AKAN MENGALAH AKAN TERUS BERSASTERA, AKAN KUBIARKAN CURAHAN ILHAMKU MENGALIR DI DUNIA SASTERAKU TANPA ADA SEKATAN DARIPADA MEREKA YANG TIDAK MEMAHAMINYA KERANA ITU ADALAH DUNIA SASTERAKU. AKU YAKIN SATU SAAT NANTI AKAN HADIR PENGHUNI ALAMMAYA YANG MEMAHAMI DAN MERASAI KEINDAHAN DUNIA SASTERAKU....PENGAKHIRAN AKAN HANYA ADA SATU MATLAMAT KENAPA AKU BERSASTERA,,,,,, KERANA AKU MAHUKAN MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA AGAR BERSAMA MEMBINA JAMBATAN KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    27 Zulhijjah 1434H
    1 November 2013


HADIAH KITA YANG PALING BERHARGA APABILA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR JIKA ITU KITA BERJAYA MENJAWBNYA ITULAH HADIAH YANG LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA. MANALAHLAH TAHU BERKAT KITA BERTEMAN FB WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA YANG SERING BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DENGAN MEMADAMKAN KEEGOAAN DIRI SENDIRI YANG SENTIASA BERPERASANGKA MAZMUMAH DALAM BERTEMAN FB.DEMI-NYA KITA LUPAKAN DARJAT SIAPA PUN KITA KERANA KITA BERASAL DARI ROH DAN BERAKHIR DENGAN ROH JUGA .MOGA ROH KITA SUCI SESUCI TIKA BERSUMPAH SETIA DENGAN TUHAN BAHAWA, 'ENGKAULAH TUHAN KAMI YANG KAMI SEMBAH TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU ,KAMI BERSUMPAH AKAN MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI-MU SELARI DENGAN KEHENDAK-MU'
(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
17 Muharram 1435H
21 November 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;