Tuesday 12 November 2013

'DI ALAMMAYA KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI SAHABAT MOGA DI SYURGA KITA BERSAHABAT AAMEEN'


'DI ALAMMAYA KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI SAHABAT MOGA DI SYURGA KITA BERSAHABAT AAMEEN'
Tuesday, 12 November 2013 0 comments

Berapa ramai yang menyukai gambar ini...
 
Allahuakbar! <3

Jom LIKE ->  @[414503398657860:274:Leuniey Natasha]   (y)
SELAMAT DATANG KERABAT DIRAJA BRUNEI DARUSSLAM KE MALAYSIA  MOGA SILATURRAHIM BERTAMBAT ERAT' AAMEEN.
I Love Allah <3

Jom LIKE ->  @[414503398657860:274:Leuniey Natasha] (y)



MasyaAllah.. Agak2 karya cantik ni boleh dapat 100 likes x ? <3

Jom LIKE ->  @[440809036030373:274:Dato' Siti Nurhaliza] (y)
SALAM MAAL HIJRAH 1435H

'KITA BERSAHABAT SAMPAI SYURGA '


'SALAM MAAL HIJRAH UNTUK SEMUA PEMBACA KARYA SASTERAKU'
KU SAYANG KAMU DEMI-NYA
SAYANG DUNIA AKHIRAT
MOGA KITA BERTEMU DI SYURGAWI MEMANJANGKAN SILATURRAHIM
KITA DITAKDIRKAN BERTEMU DI ALAMMAYA BUKAN UNTUK SALING MELUKAI HATI
MAKANYA MAAFKAN DAKU ANDAI KUKHILAF PADAMU
SESUNGGUHNYA AKU INSAN YANG TAK SEMPURNA
WALAUPUN TELAH KUCOBA MENJAGA KESANTUNANKU DALAM PERSAHABATAN
SUDILAH MEMAAFKAN DAKU DAN SUDILAH MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU
KALIAN DITAKDIRKAN MENJADI SAUDARA SIISLAMKU DI ALAMMAYA
MOGA KALIAN JUGA MENJADI PEJUANG SASTERAKU
ANDAI KESIBUKAN MU MEMBUATKAN KAMU TERPAKSA SEPIKAN KARYAKU
IZINKAN AKU MENCARI PEJUANG YANG LAIN
AGAR KARYA-KARYA SASTERAKU SUDI DISAPA TIDAK DISEPIKAN...
PENGERTIAN DARIMU AMAT DIHARAPKAN

'SAMPAI KAPANPUN TETAP MENYAYANGIMU SAMPAI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'
Akan selalu kusebut dan kusimpan dalam hati namaMu ya Allah,,, hingga nafas ini tak lagi berjalan.........!!! — at ‎اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ‎.
2Like ·  · 
  1. DOA AKHIR DAN AWAL TAHUN
    MOGA AMALAN KITA DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
    Doa Akhir Tahun:

    Maksudnya:

    Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

    Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.

    Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.


    Doa Awal Tahun:

    Maksudnya:

    Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

    Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

    Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.
     — withMohamed Naguib Shafiee.
    Like ·  · 


  2. SALAM MAAL HIJRAH 1435H

    'KITA BERSAHABAT SAMPAI SYURGA '


    'SALAM MAAL HIJRAH UNTUK SEMUA PEMBACA KARYA SASTERAKU'
    KU SAYANG KAMU DEMI-NYA
    SAYANG DUNIA AKHIRAT
    MOGA KITA BERTEMU DI SYURGAWI MEMANJANGKAN SILATURRAHIM
    KITA DITAKDIRKAN BERTEMU DI ALAMMAYA BUKAN UNTUK SALING MELUKAI HATI
    MAKANYA MAAFKAN DAKU ANDAI KUKHILAF PADAMU
    SESUNGGUHNYA AKU INSAN YANG TAK SEMPURNA
    WALAUPUN TELAH KUCOBA MENJAGA KESANTUNANKU DALAM PERSAHABATAN
    SUDILAH MEMAAFKAN DAKU DAN SUDILAH MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU
    KALIAN DITAKDIRKAN MENJADI SAUDARA SIISLAMKU DI ALAMMAYA
    MOGA KALIAN JUGA MENJADI PEJUANG SASTERAKU
    ANDAI KESIBUKAN MU MEMBUATKAN KAMU TERPAKSA SEPIKAN KARYAKU
    IZINKAN AKU MENCARI PEJUANG YANG LAIN
    AGAR KARYA-KARYA SASTERAKU SUDI DISAPA TIDAK DISEPIKAN...
    PENGERTIAN DARIMU AMAT DIHARAPKAN

    'SAMPAI KAPANPUN TETAP MENYAYANGIMU SAMPAI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'
    Akan selalu kusebut dan kusimpan dalam hati namaMu ya Allah,,, hingga nafas ini tak lagi berjalan.........!!! — at ‎اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ‎.
    2Like ·  · 
  1. BERSAMA KITA BERHIJRAH KE JALAN-JALAN CINTA ILAHI

    WAALAIKUMMUSSALAM DIJAWAB SALAM,
    MOGA HARI INI LEBIH BAIK DARIPADA SEMALAM,
    BEGITU HEBATNYA BERKIRIM SALAM,
    MENDAPAT RAHMAT DARI SIANG HINGGA KE MALAM.
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    SESUNGGUH-NYA ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
    SUKAKAN HAMBA-NYA BERKASIH SAYANG
    PENTINGKAN SILATURRAHIM TANDA KASIH SAYANG
    MEMUTUSKAN SILATURRAHIM HILANG KASIH SAYANG
    HILANG JUGA RAHMAT KASIH SAYANG ALLAH
    SEBARKAN ILMU BIARPUN SATU PERKATAAN
    SEBAB ITU ORANG YANG MENYEBARKAN ILMU DIKIRA SAHAM AKHIRAT BERTERUSAN
    SEBAB ITU SEBAIK-BAIK MANUSIA MEREKA YANG MEMBERI MANFAAT KEPADA MANUSIA
    SEBAB ITU ORANG YANG KEDEKUT/PELIT ILMU DAN HARTA TIDAK DITERIMA SYURGA
    SEBAB ITU ORANG YANG PENTINGKAN DIRI SENDIRI HIDUPNYA TIADA DAMAI
    JIKA ADA DAMAIPUN HANYA DI DUNIA DI AKHIRAT SENGSARA
    MOGA KITA TERGOLONG DALAM HAMBA-NYA BERAMAL SOLEH KERANA-NYA
    BERUBAH DARIPADA TAK BAIK KEPADA BAIK YANG BAIK KEPADA YANG LEBIH BAIK
    SETIAP HARI MENGUCAPKAN SYUKUR ALHAMDULILLAH
    ALLAH MASIH PANJANGKAN USIAKU
    UNTUKKU MENEBUS SYURGA YANG TELAH DIUNTUKKAN ALLAH UNTUKKU
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    DI SYURGA NANTI
    AHLI SYURGA SALING MEMBERI SALAM
    MENERIMA SEGALA NIKMAT SYURGA DARI ALLAH TANPA PENGHUJUNG
    SUBHANALLAH ALLAHDULILLAH INDAH-NYA SYURGA NIKMAT-NYA SYURGA
    SEMUA AHLI SYURGA SALING MEMBAHAGIAKAN
    BERKATA TIDAK PERNAH MELUKAI HATI
    SEBAB ITU TIKA DI DUNIA
    KITA TIDAK DIBENARKAN BERKATA MENYAKITKAN HATI
    SEBAB ITU DILARANG MENGUMPAT KEJI
    SEBAB ITU DILARANG SEGALA YANG KEJI
    SAMA-SAMA KITA MUHASABAH DIRI
    AGAR HILANG SEMUA SEGALA YANG KEJI
    YANG DATANG RAHMAT ILAHI
    PADA HATIKU HATIMU HATI SEMUA
    BERAZAM MENJADI HAMBA-NYA YANG BAIK DALAM REDHA-NYA
    BERKORBAN APA SAJA DEMI JALAN-JALAN FISABILILLAH
    SAYANGKAN MANUSIA TIDAK SAMPAI MELUPAKAN ALLAH
    MENCINTAI ALLAH MELEBHI SEGALA-NYA
    KERANA SELANGKAH KITA MENUJU CINTA-NYA
    SEJENGKAL DIA HAMPIRI KITA
    BILA KITA DEKAT DENGAN-NYA
    DIA LEBIH DEKAT DENGAN KITA
    KITA JATUH CINTA DENGAN-NYA SEKALI
    DIBALAS CINTA TANPA PENHUJUNG-NYA
    ALLAHU AKBAR MAHA AGUNG CINTA-NYA
    ANDAI KITA BERHIDUP DIMUKA BUMI INI
    TIADA TERLINTAS LANGSUNG UNTUK MENCINTAI-NYA
    AMATLAH RUGI DUNIA AKHIRAT
    KERANA ANDAINYA KITA MATI SEBELUM MENGINSAFI DIRI
    CINTA ALLAH SUDAH TIADA LAGI UNTUK KITA
    ALLAHU AKBAR
    ALANGKAH RUGINYA KITA MENYESAL SUDAH TAK BERGUNA
    ALAM AKHIRAT ADALAH ALAM BERSOAL JAWAB
    APA YANG DILAKUKAN TIKA DI DUNIA
    SEGALA PERBUATAN JAHAT AKAN DIBALAS NERAKA
    SEGALA PERBUATAN BAIK AKAN DIBALAS SYURGA
    SELAGI ADA HAYAT
    KITA ADA PELUANG UNTUK MERAIH CINTA ALLAH
    KITA ADA PELUANG UNTUK MENEBUS SYURGA
    MOGA KITA BISA MEMUJUK HATI KITA
    'AKU MAHU BERUBAH
    AKU MAHU BERHIJRAH
    MENUJU JALAN-JALAN CINTA ILAHI
    SEHINGGA AKHIR HAYAT HIDUPKU'
    MOGA ALLAH TERIMA PENGHIJRAHANKU INI'
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'

    RATU RIMBA NIAGARA
    5 Muharrram 1435H
    9 November 2013M
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    Like ·  · 
  2. KASIHKU KASIHMU MEWANGI DI DUNIA MENGHARUM DI SYURGA 
    KASIHKU KASIHMU MEWANGI DI DUNIA MENGHARUM DI SYURGA

    INDAHNYA PERSAHABATAN ATAS DASAR KERANA-NYA

    sahabat...
    semalam hatiku terus dilukai
    kusangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari
    pedih terseksa
    pabila dulu kita saling sokong menyokong
    saling meniupkan api berjuangan agar terus membara
    tapi tak sampai sepurnama
    kau terus membisu seribu bahasa
    kau terus menyepikan diri
    aku tak tahu apa salahku
    hingga kau bilang
    kau tak pernah kasih dan sayang padaku
    dan mohon pengertian dariku
    kenapa begitu sahabat?
    apa salahku
    bukankah kau pernah berjanji
    untuk setia menjadi sahabatku
    walau apapun terjadi
    walaupun ombak tsunami membadai-badai
    menimpa persahabatan kita...
    agar kaulah
    satriaku srikandiku
    yang akan merealitikan cita-cita sasteraku
    janji tinggal janji
    janji terus ditelan bayu mega senja

    sahabat...
    aku tidak kisah tentang janjimu itu
    kerana hati manusia
    akan berubah-ubah
    cuma yang memahami
    apa itu janji kerana Allah ...
    kerana Allah aku berjanji
    itulah saja janji yang boleh dipercayai
    selain daripada itu cumalah palsu duniawi

    sahabat ....
    adakah kerana kamu
    tidak melunasi janji
    kamu terus bencikan aku
    hingga kamu sepikan aku?
    hingga kamu bencikan aku
    hingga tidak pedulikan aku lagi
    sakit ke aku sihat ke aku
    susah ke aku
    semuanya kau tak ambil peduli lagi
    kau terus sepikan aku sesepinya
    seolah aku tidak wujud lagi di hatimu
    aku sedih ...sedih sangat sahabat...
    kenapa kau tega buatku begini
    kenapa kau tak seperti mula kita kenal dulu

    sahabat....
    tika kau menyahut persahabatan kita
    bunga-bunga kasih
    bunga-bunga sayang
    bunga-bunga rindu
    bunga-bunga perjuangan
    semuanya terlalu indah bagiku
    setiap hari aku bagaikan bertemankan
    bunga-bunga pelangi nan terlalu indah
    berada di taman hatiku
    aku bagaikan berada di Taman-Taman Syurga
    setiap hari kupu-kupu pelbagai warna
    berterbangan dan singgah
    mengindahkan lagi Taman Bunga Pelangi Kasih ku
    begitulah indah persahabatan kita
    tapi kini satu demi satu
    pergi dariku
    satu demi satu
    tinggalkan aku
    tinggallah aku sendiriaan

    Sahabat ....
    kerana kau begitu tega
    membuatkan aku terus terluka
    jika tidak sukakan aku lagi
    kenapa kau tak pergi
    dari taman hatiku ini
    kenapa engkau nak
    terus menerus sakitkan hatiku
    agar terus terluka?
    kerana aku tak mahu kau terus
    tega membuatkan aku terluka
    aku akan pergi darimu
    walaupun aku pergi darimu
    aku tetap menghargaimu
    kerana suatu masa dulu
    kau pernah menjadi
    sahabat yang terbaik untukku
    yang pernah bertandang di hati ini
    cuma barangkali
    ada sebab-sebab tertentu
    yang aku tidak tahu
    kenapa kau bencikan aku
    kenapa kau tega membuatkan aku terus terluka tanpa ehsanmu
    tak apalah sahabat berkasih sayang tidak boleh dipaksa-paksa
    orang tak sayang
    sayang jadi melayang
    biarlah melayang terus agar tak dua-dua tersakiti hati terkecewa

    Sahabat...
    perpisahan ini adalah atas kehendakmu
    maka redhakanlah perpisahan ini
    lagi pun
    aku sudah putus asa
    untuk menjadi si pungguk rindukan bulan
    bulan tak sudi berkasih denganku
    barangkali bulan sudah ada si pungguk
    yang bersuara emas bagaikan buluh perindu
    kerana aku sedar siapa aku di hatimu
    biarlah aku undur diri
    dari persahabatan yang mendera jiwaku ini
    barangkali kita ditakdirkan tidak menjadi sahabat di dunia ini
    manalah tahu kita ditakdirkan menjadi sahabat di Syurga Aamiin

    Sahabat....
    jika di dunia ini
    aku tiada harapan lagi untuk menjadi sahabatmu
    di Syurga nanti
    kau tak akan sepikan aku lagi
    kau tak akan lukakan hatiku lagi
    kau sentiasa membahagiakan aku
    kau sentiasa membuatkan aku tersenyum indah
    kita saling membahagiakan
    ALLAHU AKBAR indahnya di saat itu
    moga Allah makbulkan
    aku dapat bersamamu di Syurgawi nanti
    memandang wajah Allah Azawajallah
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,
    yang merinduimu selalu
    berpisah namun hati tak terpisah
    namun kasih tetap tersimpul mati di hati ini
    sampai hujung nyawa kubawa kasih
    kasih persaudaraan sesama islam
    sentiasa mewangi di dunia mengharum di Syurga
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    3 Muharram 1435H
    7 November 2013M
    Like ·  · 
  3. DOA AKHIR DAN AWAL TAHUN
    MOGA AMALAN KITA DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
    Doa Akhir Tahun:

    Maksudnya:

    Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
    ...See More
     — with Mohamed Naguib Shafiee.
    Like ·  · 
  4.  MAAL HIJRAH UNTUK SEMUA PEMBACA KARYA SASTERAKU'...
    Akan selalu kusebut dan kusimpan dalam hati namaMu ya Allah,,, hingga nafas ini tak lagi berjalan.........!!! — at ‎اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ‎.
    2Like ·  · 





































































































































































































































































































(PETIKAN WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
9  Muharram 1435H
13 November 2013M















0 comments:

Post a Comment

 
;