Thursday 26 December 2013

AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU DENGAN SYUKUR





AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU DENGAN SYUKUR

manusia dan haiwan banyak bezanya
bagaikan langit dengan bumi
manusia ada akal
haiwan tak ada akal
tapi kadangkala manusia lebih kejam dari haiwan
haiwan jika kejam memang adat kerana kejadian asalnya tiada akal
manusia jika kejam samalah seperti haiwan
tapi haiwan lebih mulia dari manusiaa kerana haiwan tak berakal

jika di suruh pilihan
mahu berkawan dengan manusia yang seperti haiwan kejamnya
atau haiwan yang tak berakal tapi penyayang tak pandai berpura pura
pastilah aku pilih haiwan yang penyayang dan sayangkan aku setulus ikhlas
sebab itu aku digelar RATU RIMBA
haiwan adalah sumber ispirasiku berkarya
kubayangkan watak haiwan yang kubina
merekalah pejuang kesatria sastraku yang sejujur ikhlas mendukung
segala cita-citaku tanpa ada pura pura...
keikhlasan mereka mendukung perjuanganku dan mengasihiku
setulus ikhlas membuatkan aku sentiasa bersemangat
dan bila aku sentiasa bersemangat berkarya
bagiku masa terlalu berharga
apabila ilham datang
tak akan kupersiakan walaupun seminit
begitulah berertinya bagiku kesetiaan kejujuran seorang yang bergelar kawan

haiwan adalah sumber inspirasiku berkarya
kerana sifat kejujuran, ketulusan dan kesetiaannya tidak berbelah bahagi
mambuatkan aku berasa berharga masa jika hidup dipenuhi kasih sayang, kesetiaan, ketulusan , kejujuran, pengorbanan semuanya ikhlas tanpa harap balasan...itulah kawan-kawan yang kudambakan sebagai rakan seperjuanganku dunia akhirat...
walau pun tak wujud di alam realiti...
aku percaya pasti suatu hari nanti Allah swt akan Kurniakan kawan dunia akhirat sesetia dan setulus watak haiwan yang kubina di dalam karya-karyaku
In Shaa Allah Aamiin...

'AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU DENGAN SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA KURNIAAN ILAHI ASET DUNIA AKHIRATKU AAMIIN.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
23 Safar 1435H
26 Disember 2013
Like ·  ·  · 10 minutes ago · 
Insya Allah..
Like ·  ·  · 2,31971352 · 13 hours ago · 
"CERITERA MENARIK DALAM SUATU ACARA YANG PERLU DIAMBIL MAKNANYA"

Ada seseorang yang hadir dan berkumpul bersama orang-orang lain,; sudah tidur dalam tempat yang sama,; sudah duduk ditempat yang sama,; sudah makan dan minum ditempat yang sama,; sudah berberdiri dan berdampingan diacara yang sama,; sudah berphoto bersama diacara yang sama,; eeeee....begitu acara lesesai dan ketika sudah berpisah diantara satu dengan yang lain,; baru bertanya siapakah gerangan tamu yang sama-sama datang dalam acara itu ?? apalagi seorang yang ditanya dimaksud adalah seseorang tokoh daerah, dan dikenal dikalangan Raja dan Sultan serta TNI dan POLRI maupun Pemerintahan; inilah ceritera menarik, yang dapat diambil makna/hikmatnya oleh para ahli group,; agar bilamana diundang atau menghadiri undangan dalam suatu acara untuk dapat mengenal satu dengan yang lain yang disebut menjalin Silaturahmi dengan baik.; insya Allah akan mendapat teman atau dari tidak kenal menjadi kenal atau menjalin persaudaraan dengan baik dan dapat saling mengenal diantara satu dengan tamu undangan yang turut hadir dalam setiap acara yang kita hadiri.
Like ·  · 15 minutes ago · 

AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU DENGAN SYUKUR 

0 comments:

Post a Comment

 
;