Friday 27 December 2013

SEKALUNG DOA RESTU DIPOHONKAN KEPADA KANDA TUANKU STAR SAMU SAMU






SEKALUNG DOA RESTU DIPOHONKAN KEPADA KANDA TUANKU STAR SAMU SAMU

Sekalung doa restu dipohonkan kepada kanda Tuanku Star Samu Samu...dan para sahabat semua ahli group RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada kanda tuanku Star Samu Samu kerana sejak mula patik dimasukkan ke group ini...kanda tuanku memberi dukungan dan menghargai karya karya patik bersiaran selagi mampu selagi daya.

Kerana sokongan itu patik menyiarkan karya walaupun hati selalu berkata tidakkah mengganggu ahli group lain dengan lambakan karya yang bersiaran tapi mengenangkan kanda tuanku sudah memberi keizinan makanya patik siarkan dengan hati yang redho.

Jika di group lain ada mahukan admin removekan patik dari group kerana mengganggu post ahli lain kerana bahan yang disiarkan terlalu banyak dan panjang membuatkan ahli group rasa jemu bosan membacanya jika mahu orang membaca siarkan cuma tiga baris ayat saja pendek sudah memadai...lalu patik jawab, "MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA,' KARYA SAYA ADALAH ILHAM DARI ILAHI PANJANG PENDEKNYA BERGANTUNG KEIZINAN-NYA, SAYA MENULIS BUKAN KERANA MANUSIA JIKA KERANA MANUSIA PASTI SAYA TIDAK MENULIS APABILA KARYA SAYA... DIJELEKKAN,DIRENDAHKAN DIHINAKAN DAN DISEPIKAN."
Itulah di antara jawapan yang patik berikan kepada yang tak puas hati dengan patik.

Sepanjang menjadi ahli mana-mana group jika ada yang removekan patik gara gara menyiarkan karya terlalu banyak dan panjang dalam kadar yang kerap bersiaran karya, patik redho. Pasti ada hikmah perginya karya patik dari group tersebut tiada lagi mengganggu ahli lain menyiarkan post mereka.

Alangkah ruginya hidup ini jika ramai yang membenci kita. Jika di alam realiti orang membenci kita berbaloi juga kerana mereka kenal kita, dengar suara kita ...ini tidak cuma di alammaya tak pernah tengok kita tak pernah dengar suara kita lebih malang lagi jika yang menggunakan bukit bukau sampan karton dan pelbagai objek lain sebagai pengenalan diri mereka di alammaya dengan menggunakan gambar objek lain bukan diri sebenar mereka sewenang wenangnya berkata sesuka hati menyakitkan hati yang membacanya itulah tujuan mereka menggunakan objek lain sebagai identiti mereka di alam maya.

Andainya karya yang disiarkan tidak sesuai dengan kehendak admin group di sini...patik izinkan karya patik dipadamkan walaupun tujuan asal bersiaran karya untuk mendapat komentar dari ahli ahli yang arif lagi bijaksana tidak didapati tak mengapa asalkan sudah berbagi/berkongsi karya dengan teman teman alammaya yang telah dianggap saudara seislam selamanya hingga ke hujung nyawa In Shaa Allah Aamiin.

Akhir kata dimohonkan doa restu dari kanda tuanku dan kawan kawan semua ahli group di sini sudi menyokong perjuangan seni sastra patik agar dapat dperjuangkan sehingga ke hujung nyawa dan dikira sebagai bekalan akhirat setelah meninggal dunia. In Shaa Allah Aamiin.

"AKU BERSASTERA KERANA-NYA TANPA IZIN-NYA AKU TAK DAPAT BERSASTRA MAKA AKU BERSYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA,'

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
25 Safar 1435H
28 Disember 2013M
Like ·  ·  · Stop Notifications

    • RECENT POSTS
    • Philosofi: "PESAN TERAKHIR" di Akhir Tahun 2013;
      oleh Raja Samu Samu VI (Philosofi: Raja Samu Samu III)

      Bilamana kita tidak bermain lagi atau kita tidak bertemu lagi, pertemuan itu adalah pertemuan beta yang terakhir,; bila kita tidak bermain lagi atau kita tidak bertemu lagi, pertemuan itu adalah kesalahan beta yang terakhir; Disini,; Ketika kita tidak ada kelangsungan beraktivitas, hari ini adalah aktivitas beta yang terakhir,; Beta minta basudatra buka hati dan Maafkan beta.

      Philosofi: "LAST MESSAGE" at the end of 2013;
      by Samu Samu VI (Philosofi: King of Samu Samu III)

      Whenever we don't play again or are we not meet again, that meeting was the last meetting me; If we do not play again or are we not meet again, that meeting was my last a mistaked; Here,; When we don't have the continuity of activity, today is the last my activity; and I request to brother/sister open your heart and Forgive me.
      • You and 33 others like this.
      • Cecilia Del Toro Long and healthy life for YM Raja Star Samu Samu.
        11 hours ago via mobile · Like · 2

      • Tenrie Moeis Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatu yg Mulia, apa kabar,semoga YM sehat sekeluarga dan selalu dalam perlindungan Allah Subhana wataala...Aminn
        11 hours ago via mobile · Like · 3
      • Ratu Rimba Niagara Apakah yang membuatkan kanda tuanku berbahasa begitu adakah yang membuatkan kanda tuanku berasa kecewa... lihatlah bunga yang dikirimi Cecilia Del Toro indahkan moga persahabatan kita di group ini seindah bunga bunga di taman hati yang mahu sentiasa menjaga silaturrahim dalam redha Ilahi Aameen.
        11 hours ago · Like · 3
      • Star Samu Samu Thank you very much my dear Sister "Ina Pela Raja Samu Samu" YM. Cecilia Del Toro, we so much love you and your family in Florida - Miami, may God will give you long live, good healthy and prosperity, and regards me to YM. Tomas, all of your daughters, Son, grandson also, from Jakarta.
        10 hours ago · Like · 4
      • Star Samu Samu Amin, terima kasih adik tersayang Atong; Tenrie Moeis, beta sekeluarga kangen jua e, salam buat Opu n adik2 semua n Datuk Luwu jua e di Palopo n Makassar ya,; salam dan cium buat keluarga Atong ya. Alhamdulillah beta skeluarga ada sehat di Jakarta. Wassalam
        10 hours ago · Like · 4

      • Tenrie Moeis Alhamdulillahi robbil Alamin senang dengar YM sehat sekeluarga.....InsyaAllah kalo beta ke Bogor sempatkan main ketempat YM.Wassalam
        10 hours ago via mobile · Like · 3
      • Star Samu Samu Terima kasih dinda. Ratu Rimba Niagara, tiada kemampuan beta untuk ingin hidup 1000 tahun lagi, tiada kemampuan beta kecuali menyerahkan diri kepada Ilahi,; dan tiada kemampuan beta membuka hati dan ampunan maaf dari beta pung semua basudara, kecuali saatnya nanti tiba semua kan tau adanya bahwa kita adalah milik Maha Pencipta. Marilah kita saling memaafkan dan saling mendo'akan agar senantiasa ALLAH SWT menjaga dan melindungi kita semua, Salam dan sayang buat dinda. Ratu Rimba Niagara. Wassalam.
        10 hours ago · Unlike · 4
      • Star Samu Samu Amin, terima kasih adik Atong,; bila perlu malam menyambut tahun baru beta sudah siapkan di Hotel LIDO tuch...ajak nyonya n anak2 ya... Wassalam
        10 hours ago · Like · 3
      • Star Samu Samu Terima kasih Kanjeng. Setiajaya Satria Rassidy,; beta suka bermain dengan Kanjeng. Satrya, yang membuat orang menjadi sukaria, membuat orang menjadi tertawa, yang membuat orang suka dan membuat orang menjadi saudara. Terussskan hidup kebersamaan dalam kebaikan-kebaikan yang di Ridho'i ALLAH SWT. Amin. Salam taqjim. Wassalam NOTE.: Jangan lupa tugas Konferensi diteruskan.
        10 hours ago · Like · 2
      • Cecilia Del Toro Thank you dearest brother YM Star Samu Samu VI. We love you too, and your Queen, and all your family. We have been blessed by God, to make us members of your royal family and give a brother with such a big heart.
        10 hours ago via mobile · Edited · Like · 3
      • Ratu Rimba Niagara Apalah ada dengan kehidupan yang sementara ini ....kehidupan ini akan menjadi berharga apabila kita saling mengormati dan berkasih sayang dalam berbelas kasihan tanpa iri hati jauh sekali dendam di hati ...jalan menuju ketenangan adalah saling memaafka...See More
        10 hours ago · Like · 3
      • Adi Fa Salam hormat dan takzim beta junjung kpd Ayahda YM Star Samu Samu,semoga Ayahda Ym selalu di lindungi Allah swt dan di limpahkan umur barokah selalu
        10 hours ago · Like · 2
      • Star Samu Samu Thank you my dear Sister Ina PEla RAja Samu Samu YM. Cecilia Del Toro, I, my Queen, Adam, Sarah, Ramzy, Lia, Sabrina always love you and your family so much. from Jakarta.
        10 hours ago · Like · 3
      • Star Samu Samu Amin, terima kasih ananda. Andi Aspar Arung Didi, jagadiri dan cepat dapat jodoh ya.; perbanyaklah persaudaraan dengan cara yang baik perbanyak anak, maka anada Andi Aspar akan tambah banyak basudara jua e. Salam hormat buat semua keluarga di SULSEL. Wassalam.
        10 hours ago · Like · 3
      • Star Samu Samu Terima kasih dinda. Ratu Rimba Niagara, marilah kita salaing memaafkan (sudah menjadi kewajiban Hamba-Hamba ALLAH); marilah kita sama-sama mengelola hidup kita sebaik-baiknya dengan berbuat baik,; berfikir, berkata dan berbuat,; hanya mengharap Ridho dari ALLAH SWT. Teruskan syair dan syiar dinda dalam group ini. Wassalam.
        10 hours ago · Unlike · 2
      • Star Samu Samu Amin, terima kasih ananda Adi Fa,; beta percayakan ananda Adi Fa, dan ananda beta yang lain untuk dapat meneruskan harapan beta dalam mencapai tujuan yang di Mulia kan ALLAH, saatnya nanti beta minta ananda.Adi Fa dan beberapa yang lain untuk menggantikan beta dalam perjuangan yang selama ini menjadi cita-cita Bangsa dan Negara, yang kita mulai dengan menjalin hubungan baik dan persaudaraan dalam memperkuat tujuan yang akan dicapai nantinya. Salam dan hormat serta cium buat keluarga ananda. Adi Fa. Wassalam.
        10 hours ago · Edited · Like · 2
      • Suttan Seghayo Dipuncak Nur II Salam Silaturrahmi,tabikpuuun
        8 hours ago via mobile · Like · 3
      • Tubagus Abdurrohim salam hangat dari bumi Surosowan Banten
        8 hours ago via mobile · Like · 2
      • Star Samu Samu Terima kasih dinda. Putri Danggan Rejanges Remandung, salam buat suami dan si-kecil ya. Wassalam
        8 hours ago · Like · 1
      • Star Samu Samu YM. Suttan Seghayo Dipuncak Nur II, terlihat sibuk kegiatannya ya,; Salam hormat buat keluarga jua e. Wassalam
        8 hours ago · Like · 1
      • Star Samu Samu Salam hangat diterima dengan baik; HE. Tubagus Abdurrohim, ada tinggal di Kompleks.Surosowan atau diluar kompleks kah. Salam buat keluarga di Banten. Wassalam.
        8 hours ago · Like · 2
      • Tubagus Abdurrohim ananda hanya dzurriyyat yang tinggal di bekasi Ym. salam hangat
        8 hours ago via mobile · Like · 2
      • Suttan Seghayo Dipuncak Nur II Amiin Yra Barokalloh
        Powered by Telkomsel BlackBerry®
        8 hours ago via  · Like · 2
      • Star Samu Samu Terima kasih HE. Tubagus Abdurrohim,; ada beta dengar berita keturunan SULTAN BANTEN yang sempat hidup di Jawa Timur, ada keturunannya di sekitar Bekasi ?? bilaman demikian.; bila keluarga beta (RAJA SAMU SAMU IV,; ada kawin dengan Cucu SULTAN BANTEN YM. Sultan maulana Hasanuddin), dan menjadi orang kepercayaan SULTAN BANTEN saat itu, dan kami masih punya rumah di Serang - Banten. Bila di Banten semua orang/masyarakat kenal dengan sebutan TUAN GEDE atau BAPA GEDE.
        8 hours ago · Like · 2
      • Orgun Zaki Knp YMStar Samu Samu bersedih sampai menuliskn sprt d ats?? Bukn'kh Tujuan YM blm tercapai sesuai ap yg d Kehendaki SANG PENCIPTA?
        7 hours ago · Like · 2
      • Prabu Umbu Nai Pilla BIARLAH SEMUANYA DAPAT TERJADI HANYA KARENA KEHENDAK DIA YANG MENEMPATKAN KITA DI BUMI TERHORMAT INI ....KAKANDA-KU YM RAJA Star Samu Samu, MEMANG KITA WAJIB SENANTIASA MEMPERSIAPKAN DIRI KEMBALI PADA-NYA, ENTAH BESOK ATAU KAPAN IA MENGHENDAKI KITA MENGHADAP PADA-NYA, JIKA ADINDA DULUAN PULANG DINDA MOHON IRINGI DINDA DENGAN DOA-MU DAN BILA KANDA DULUAN IZINKAN PULA DINDA MENGANTAR KANDA DENGAN DOA DINDA-MU YANG TULUS......SELAMAT MENYONGSONG TAHUN BARU 2014 UNTUK KAKANDA TERSAYANG BERSAMA KELUARGA
        7 hours ago · Like · 1
      • Star Samu Samu HE. Organ Orgun Zaki, sebenarnya tidak ada rasa bersedih beta menulis Philosifi tersebut diatas,; tetapi sebagai hamba Allah alangkah baiknya menyampaikan pesan sebelum terlambat dan batas waktu kehendak ALLAH tiba,; namun dari semua dimaksud marilah kia bersama-sama untuk menyampaikan do'a - do'a kebaikan kita kita semua, marilah kita bersama - sama untuk dapat terus dapat berbuat baik dana terbaik baik diri kita dan semua agar dapat bermanfaat dikemudian hari,; tiada yang kita bawa dari dunia ini pada saat kita menghadap ILAHI, kecuali amal, ibadah dan perbuatan kita sendiri,; insya ALLAH dengan arasa kebersamaan dalam hidup kita, kita berusaha agar yang lain bisa berbuat baik bersama-sama kita, terima kasih HE. Organ Zaki, dan dinda YM. Prabu Umbu Nai Pilla,; bila ALLAH Ridho'i kita akan terus bersama dalam memperjuangan hal-hal yang bermanfaat demi kepentingan semua dengan tidak membeda-bedakan, dan kita terus berusaha agar kita dapat menjaga dan menjalin serta membina hubungan baik dan Silaturahmi sebaik-baiknya, Amin dan Salam hormat. Wassalam
        5 hours ago · Like · 1
      • Ratu Rimba Niagara SEKALUNG DOA RESTU DIPOHONKAN KEPADA KANDA TUANKU STAR SAMU SAMU

        Sekalung doa restu dipohonkan kepada kanda Tuanku Star Samu Samu...dan para sahabat semua ahli group RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING.

        Terima kasih yang tidak terhingga kepada kanda tuanku Star Samu Samu kerana sejak mula patik dimasukkan ke group ini...kanda tuanku memberi dukungan dan menghargai karya karya patik bersiaran selagi mampu selagi daya.

        Kerana sokongan itu patik menyiarkan karya walaupun hati selalu berkata tidakkah mengganggu ahli group lain dengan lambakan karya yang bersiaran tapi mengenangkan kanda tuanku sudah memberi keizinan makanya patik siarkan dengan hati yang redho.

        Jika di group lain ada mahukan admin removekan patik dari group kerana mengganggu post ahli lain kerana bahan yang disiarkan terlalu banyak dan panjang membuatkan ahli group rasa jemu bosan membacanya jika mahu orang membaca siarkan cuma tiga baris ayat saja pendek sudah memadai...lalu patik jawab, "MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA,' KARYA SAYA ADALAH ILHAM DARI ILAHI PANJANG PENDEKNYA BERGANTUNG KEIZINAN-NYA, SAYA MENULIS BUKAN KERANA MANUSIA JIKA KERANA MANUSIA PASTI SAYA TIDAK MENULIS APABILA KARYA SAYA... DIJELEKKAN,DIRENDAHKAN DIHINAKAN DAN DISEPIKAN."
        Itulah di antara jawapan yang patik berikan kepada yang tak puas hati dengan patik. 

        Sepanjang menjadi ahli mana-mana group jika ada yang removekan patik gara gara menyiarkan karya terlalu banyak dan panjang dalam kadar yang kerap bersiaran karya, patik redho.
        Pasti ada hikmah perginya karya patik dari group tersebut tiada lagi mengganggu ahli lain menyiarkan post mereka. 

        Alangkah ruginya hidup ini jika ramai yang membenci kita. Jika di alam realiti orang membenci kita berbaloi juga kerana mereka kenal kita, dengar suara kita ...ini tidak cuma di alammaya tak pernah tengok kita tak pernah dengar suara kita lebih malang lagi jika yang menggunakan bukit bukau sampan karton dan pelbagai objek lain sebagai pengenalan diri mereka di alammaya dengan menggunakan gambar objek lain bukan diri sebenar mereka sewenang wenangnya berkata sesuka hati menyakitkan hati yang membacanya itulah tujuan mereka menggunakan objek lain sebagai identiti mereka di alam maya.

        Andainya karya yang disiarkan tidak sesuai dengan kehendak admin group di sini...patik izinkan karya patik dipadamkan walaupun tujuan asal bersiaran karya untuk mendapat komentar dari ahli ahli yang arif lagi bijaksana tidak didapati tak mengapa asalkan sudah berbagi/berkongsi karya dengan teman teman alammaya yang telah dianggap saudara seislam selamanya hingga ke hujung nyawa In Shaa Allah Aamiin.

        Akhir kata dimohonkan doa restu dari kanda tuanku dan kawan kawan semua ahli group di sini sudi menyokong perjuangan seni sastra patik agar dapat dperjuangkan sehingga ke hujung nyawa dan dikira sebagai bekalan akhirat setelah meninggal dunia. In Shaa Allah Aamiin.

        "AKU BERSASTERA KERANA-NYA TANPA IZIN-NYA AKU TAK DAPAT BERSASTRA MAKA AKU BERSYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA,'

        RATU RIMBA NIAGARA
        PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        25 Safar 1435H
        28 Disember 2013M

  1. KILAS BALIK STATUS BUNDA BULAN JANUARI YANG BERMAKNA :
    By Bunda Ratu Negari 1

    (1)
    12 Januari 2013

    Dampak dari gelapnya dunia , disebabkan karena gelapnya hati manusia . 
    suka 9
    komentar 1

    7 Hari kedepan masih sama , Bergolak !
    suka 6
    berbagi 2

    tak dapatkah kau rasakan , bumi ini menangis tiada hentinyaa ____ ??????
    suka 7
    komentar 2


    (2)
    13 Januari 2013

    RATAPAN HATI
    JIWA TERSAKITI .

    AKANKAH " KATA "
    MASIH SARAT ARTI DALAM " MAKNA "
    AGAR DI " MENGERTI " ???

    SAMAR .

    KETIKA JIWA DALAM BALUTAN EGO
    DAN HARGA DIRI YG SEMAKIN MENGERAS

    LUKA MENJADI NANAH
    AIR MATA SERUPA DARAH
    KISAH TAK LAGI INDAH

    DALAM KESEHAJAAN MEMBELENGGU
    AKSARA JIWA MENANCAP ,
    MENGGORES DALAMNYA LUKA
    DI SETULANG DARAHKU .

    KEALIFAN MANA YANG KAN DITUJU
    BILA JIWA DAN RAGA TAK PERNAH MENYATU
    DI GUMPALAN DARAH YANG MENGALIRI RAGA .

    ANYIR ....

    KEBUSUKAN MEMENUHI ATMOSFIR
    MEMBAWA PETAKA DI KEHIDUPAN
    YANG TAK LAGI BERSAHABAT .

    medio; 13.01.2013

    suka 33
    komentar 3
    berbagi 5


    (3)
    22 Januari 2013

    SELALU MEMBICARAKAN TENTANG DAN MENGUSIK HIDUP ORANG LAIN .
    LALUU ....... BAGAIMANA DENGAN HIDUP MU SENDIRI ????
    BAGAIMANA KALAU KEHIDUPAN MU DI USIK ?????

    HHMMM SUNGGUH NAIF DAN DANGKAL FIKIRANMU .
    BAGAIMANA AKAN TERCIPTA KEDAMAIAN DI MUKA BUMI BILA KAU CIPTA BERMUSUHAN DI RUANG BATINMU .
    suka 26
    komentar 2


    KALAU KAU INGIN ORANG LAIN BICARA BAIK TENTANG DIRI MU ,
    MULAILAH DARI DIRI MU DULU UNTUK TIDAK MEMBICARAKAN KEBURUKAN ORANG LAIN ,( APA LAGI KEBURUKAN ORANG TERDEKATMU ) ,
    TUTUPLAH AIB NYA .
    suka 37
    komentar 2
    berbagi 1


    (4)
    23 Januari 2013

    KALAU MAU MENGUMPAT SESEORANG , JANGAN BAWA NAMA AGAMANYA .
    KARENA AGAMA TIDAK SALAH . YANG SALAH PRIBADI ORANGNYA .
    suka 41
    komentar 4


    (5)
    24 Januari 2013

    KEDAMAIAN DI JIWA CERMINKAN CAHAYA DI HATI .
    DAN SINARNYA AKAN MEMANCAR DI RAUT WAJAH SIAPAPUN YANG MERASAKANNYA
    suka 61
    k0mentar 15


    (6)
    25 Januari 2013

    ORANG ORANG PILIHAN , MEMIKUL TUGAS YANG TELAH DIAMANAHKAN .
    JANGAN DI SALAHGUNAKAN HANYA KARENA FAKTOR "P E R U T" !
    suka 42
    komentar 20

    EMAS TETAPLAH EMAS .
    WALAUPUN BERADA DI KUBANGAN TINJA , KARATNYA TIDAK AKAN BERKURANG .
    BEGITU PULA DENGAN ORANG ORANG PILIHAN , MESKIPUN HINAAN ,CACIAN DAN MAKIAN MENERPANYA , IA TETAP TERJAGA KEHORMATANNYA .
    suka 54
    komentar 15


    (7)
    26 Januari 2013

    BUAT KOPI MALAH TUMPAH .
    BUAT KOPI LAGII ,,,, TUMPAH LAGI .
    AKHIRNYAAA .... BUNDA BUAT MINUMAN WEDANG ASEM GULA JAWA .
    BUNDA TUNGGU SAMPAI 1/2 JAM KOK GA TUMPAH-TUMPAH ????!!

    BUNDA SEKARANG LAGI MINUM TEH .
    ADA YANG MAUU ,,, ????

    SILAHKAN BUAT SENDIRI SAJAA ,,,,
    suka 62
    komentar 37


    (8)
    27 Januari 2013

    SURAT UNTUK KAKEK TERSAYANG .

    Kek ,,,,

    bagaimana kabar Kakek di sana ?
    Semoga selalu bahagia yaa ,,,,,

    Kabar Nenek baik baik saja ( Nenek berkata demikian agar Kakek jangan bersedih ) .
    Malam ini Nenek duduk sendiri di teras rumah sambil memandang bulan purnama yang sinarnya tinggal separo .
    Nenek melihat wajah Kakek di sana ,
    di lingkaran bulan yang tinggal separo itu tersenyum manis pada Nenek .

    Keekk ....

    Maafkan Nenek , apabila Nenek banyak punya kesalahan pada Kakek . Hingga kakek bersedih dan ngambek pada nenek .
    Percayalah Kek , sampai kapanpun cinta Nenek ke pada Kakek tak akan pernah luntur .
    Sampai rambut Nenek putih semuanya cinta di hati Nenek ke Kakek akan selalu ada dan tetap bersemi . Seperti bunga melati yang selalu tak mengenal musim ,
    terkecuali pohonnya mati .

    Kakek Kekasihku sayang ......
    Apakah Kakek di sana merindukan Nenek ??
    Seperti saat ini , Nenek sangat merindukan Kakek ,
    nenek membayangkan ,,,,,
    kita duduk berdua di terangi sinar bulan , kita bercerita dari hati ke hati , tentang cinta kita yang semakin menua , dan cerita tentang anak cucu yang tumbuh semakin dewasa .

    Akan tetapi ,,,,,
    saat ini Kakek tak ada di samping Nenek ,
    Kakek pergi jauh membawa cinta Nenek .
    Nenek sedih Kek ,,,,,
    tapi Nenek berusaha selalu tersenyum ,
    Nenek malu di lihat oleh anak cucu kalau nenek menangis .

    Kakek sayang ,,, semoga tuhan mempertemukan kita kembali . Nenek ingin bila nanti ajal tiba , Nenek mati dipangkuan Kakek . Dalam pelukan Kakek yang hangat . Agar Nenek bisa melihat wajah Kakek untuk terakhir kali sebelum mata ini terpejam .
    Akan Nenek bawa cinta kasih kakek ke nenek sampai keliang lahat . Agar kelak Nenek dan Kakek di pertemukan kembali dalam cinta yang abadi .

    Andai saja Tuhan mengabulkan permohonan nenek , nenek ingin terlahir kembali dan langsung di pertemukan dengan kakek , tidak perlu melewati liku hidup seperti waktu yg sudah lewat .

    Sudah dulu ya Kek , Nanti Nenek kirim surat lagi untuk Kakek .

    I LOVE YOU kakek Sayang .

    Bukannya nenek lebay ,
    namun ini memang keluar dari lubuk hati nenek yang paling dalam .

    Dari .
    ( N E N E K )
    suka 44
    komentar 16



    (9)
    28 Januari 2013


    NYI MENULIS :
    JANGAN MEMAKSA ORANG LAIN MENCINTAIMU .
    CINTAI SAJA MEREKA , MAKA KAU AKAN DI CINTAI .
    suka 42
    komentar 4


    KECEWA ITU INDAH , BAGI ORANG YANG SANGAT MENCINTAI .

    BENAR GA SICH ?????
    suka 35
    komentar 18


    JANGAN CUMA ADA SENSUS PENDUDUK .
    COBA ADA SENSUS NARKOBA .
    JADI KETAHUAN BERAPA ORANG DI RT ANDA PENGOSUMSI BARANG HARAM TERSEBUT .

    UNTUK MENYELAMATKAN GENERASI BANGSA DI MASA MENDATANG .

    BAGAIMANA PENDAPAT ANDA ?????

    DI TUNGGU KOMENTARNYA OK !
    suka 40
    komentar 21


    MATAHARI MERANGKAK MENEMUI SENJA
    DI ANTARA BATU KARANG ,
    AKU DUDUK MEMANDANGI CAHAYA YANG MAKIN BURAM .
    KESUNYIAN MENIKAM ,
    BERSAMA DATANGNYA MALAM .

    AKU MASIH TERDIAM TAK BERAJAK
    MENDENGARKAN DENDANGAN OMBAK YANG MENERPA BATU KARANG .
    KU LEMPAR PANDANGAN JAUH HINGGA HABISNYA BATAS AIR DAN LANGIT .
    KU BISIKKAN KATA DI HATI ,
    DALAM GETARANNYA ......
    KU PINTA ANGIN SAMPAIKAN KE SEBRANG LAUTAN ,
    PADAMU DI SANA .

    RASAKAN ....... KU PANGGIL NAMAMU DIRIUHNYA DEBUR OMBAK
    KU SEBUT NAMAMU DI TARIKAN NAFAS INI
    AGAR MENYATU DALAM ALIRAN DARAHKU .

    AKU INGINKAN ITU ......
    ADAMU ......
    DI HIDUPKU .


    medio 28.01.2013
    suka 36
    komentar 5
    berbagi 1
     — with Ratu Rimba Niagara.
    Like ·  · Stop Notifications · 
    • Bunda Ratu Negari I and 21 others like this.
    • Umar Arifin foto imut imut ini yg paling kusuka.......hehehehehe
    • Ratu Rimba Niagara BUNDA RATU NEGARI YANG KUKENAL DULU BUKAN SEKARANG

      dulu...dulu...dulu
      aku tak ingin menyahut persahabatan denganmu
      karena aku tak mahu persahabatan 
      akan jadi saling membenci
      saling menyakiti hati
      biar saling tak kenal 
      asalkan tak membenci 
      sampai bawa ke tulang belulang di dalam kubur
      nauzubillah

      kini...kini..kini 
      dia udah kenal aku
      aku udah kenal dia
      setelah menyambut persahabatan
      atas dasar perjuangan anak bangsa nusantara

      dulu...dulu...dulu...
      kini...kini...kini...
      dia sering 
      memberi dukungan 
      setiap kali karyaku bersiaran
      mahu mendukung karya sastra nusantaraku
      dengan menyiapkan 
      1000 babak teater bangsawan diRaja
      telah berobah
      menghujat aku menghina aku mempersenjakan aku
      dengan bahasa bahasa 
      yang boleh membunuh urat nadi sastraku sampai 
      mati tak akan hidup semula

      Kenapa begitu cepat sekali kau berobah
      apa salahku padamu
      tak ada satu pun 
      bahasaku yang menjelekkan kamu
      apa lagi menghina kamu
      atau siapa saja di alammya ini
      kalau ada coba siarkan 
      aku mahu tahu

      Tega kau berbahasa sebegini rupa padaku agar aku dipandang hina oleh semua mahkluk Tuhan. Andai itu tujuanmu ke aku...biar saja Tuhan yang dapat membalasnya kerana aku bersahabat denganmu kerana Allah Taala tiada niat buruk langsung pada dirimu.. 

      PUISI BUNDA RATU NEGARI YANG MELULURKAN HATIKU HINGGA MENJADI BARAH LALU MENANAH...NAHAH....JIKA MELETUS AKAN MELETUSLAH BUMI NUSANTARA INI...

      LUKA MENJADI NANAH AIR MATA MENJADI DARAH
      By Bunda Ratu Negari 1 

      "KETIKA JIWA DALAM BALUTAN EGO
      DAN HARGA DIRI YG SEMAKIN MENGERAS

      LUKA MENJADI NANAH
      AIR MATA SERUPA DARAH
      KISAH TAK LAGI INDAH

      DALAM KESEHAJAAN MEMBELENGGU
      AKSARA JIWA MENANCAP , 
      MENGGORES DALAMNYA LUKA
      DI SETULANG DARAHKU . 

      KEALIFAN MANA YANG KAN DITUJU 
      BILA JIWA DAN RAGA TAK PERNAH MENYATU
      DI GUMPALAN DARAH YANG MENGALIRI RAGA .

      ANYIR ....

      KEBUSUKAN MEMENUHI ATMOSFIR 
      MEMBAWA PETAKA DI KEHIDUPAN 
      YANG TAK LAGI BERSAHABAT . 

      SELALU MEMBICARAKAN TENTANG DAN MENGUSIK HIDUP ORANG LAIN .
      LALUU ....... BAGAIMANA DENGAN HIDUP MU SENDIRI ????
      BAGAIMANA KALAU KEHIDUPAN MU DI USIK ?????

      HHMMM SUNGGUH NAIF DAN DANGKAL FIKIRANMU .
      BAGAIMANA AKAN TERCIPTA KEDAMAIAN DI MUKA BUMI BILA KAU CIPTA BERMUSUHAN DI RUANG BATINMU . 

      KALAU MAU MENGUMPAT SESEORANG , JANGAN BAWA NAMA AGAMANYA .
      KARENA AGAMA TIDAK SALAH . YANG SALAH PRIBADI ORANGNYA . 

      NYI MENULIS :
      JANGAN MEMAKSA ORANG LAIN MENCINTAIMU .
      CINTAI SAJA MEREKA , MAKA KAU AKAN DI CINTAI . 

      BENAR GA SICH ????? 

      PUISI BUNDA RATU NEGARI YANG MELULURKAN HATIKU HINGGA MENJADI BARAH LALU MENANAH...NAHAH....JIKA MELETUS AKAN MELETUSLAH BUMI NUSANTARA INI DIPENUHI DENGAN KEDENGKIAN HATI SEORANG SAHABAT APABILA DIA MENDENGKI TANPA USUL PERIKSA HANYA TUHAN YANG AKAN MEMBALAS SETIAP BARIS CERCAANNYA KE AKU. AKU AKAN PADAMKAN NAMAMU DALAM DAIRI HIDUPKU KAU TAK PERNAH KUKENALI. 

      Sekarang ini kau telah kenal aku
      aku telah kenal engkau
      makanya untuk jalan berdamai agar hati kau dan aku tak tersakiti lebih baik kita mengundurkan diri sebagaimana yang kamu bilang...aku membawa petaka kehidupan yang tak lagi bersahabat...kata-katamu yang pedih inilah membuatkan hatiku bernanah nanah yang akan tinggalkan parut terlalu parah di jiwaku jiwa anak cucu nusantaraku juga...kau insan yang sempurna aku tak sebaikmu yang telah diiktirafkan oleh semua suku sakatmu...sejak dulu lagi aku tak layak berkawan denganmu tapi engkau yang mahu berkawan denganku ...kulupakan segala traumaku mencari sahabat sejati...dan kupujuk hati lalu berkata aku terima kau duhai sahabat dengan ikhlas kerana Allah Taala kerana mahu meninggalkan harta warisan sastra nusantara kepada anak cucu nusantara tapi kusangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari...tak apalah aku redho dengan perpisahan ini kerana kita ketemu kerana Allah kita berpisah kerana Allah juga...moga kau sudi maafkan dan halalkan segala ilmu yang pernah kita berbagi bersama dan aku doakan kau terus sukses dalam perjuanganmu membela anak bangsamu...
      Izinkan aku berkarya tanpamu lagi dan cukuplah sampai di sini karyaku bersiaran di wallmu dan kamu juga cukuplah sekadar ini saja karyamu bersiaran di wallku....urusan kita di dunia ini sudah tamat sampai di sini saja asalkan di akhriat nanti kita tidak salah menyalah di hadapan Allah Robbul Idzatii. Andai kau menyalahkan aku juga karya yang aku tulis ini menjadi saksi di akhirat nanti....aku yakin itu. JANJI ALLAH PASTI JANJI MANUSIA TAK PASTI KERANA HATINYA CEPAT BERUBAH UBAH ATAS KEEGOAN SENDIRI YANG SENTIASA MENGERAS!
      AKU TAK PERNAH SEKALI MEMAKSA ORANG MENCINTAIKU JIKA AKU PAKSA BERERTI AKU ADALAH ROBOT YANG TAK PUNYA PERASAAN! MAKANYA AKU TAK MAHU MENJADI ROBOT MENCINTAI ORANG YANG SALAH DALAM MENGHARGAI ERTI SEBUAH CINTA SEJATI KERANA-NYA.

      betul nggak sich....
      ngopi dulu sich....peace untuk hatimu hatiku agar tidak mengeras seperti batu agar menjadi lembutnya titisan tetesan air biarpun setetes menetes ke batu terus menetes tanpa henti batu yang keras pun dapat tertembus hingga terbelah dua inikan hati manusia andai hati tidak juga lembut makin mengeras bererti iman kita telah malap dan terus malap menunggu hari kematian yang malang tanpa iman dibawa pergi nauzubillah. Aku muhasabah diriku sendiri .

      Sebelum aku pergi maafkan aku...kerana aku mahu menumpukan dunia sasteraku disamping dengan pejuang pejuang sastra yang sejujur ikhlas mahu mendukung cita-citaku moga kau sudi doakan untuk kejayaanku ya sahabatku ratu negari 1 nan rupawan jelingan matamu masih kuingat lagi kerana jelingan matamu yang manja itu hatiku tergerak menyambut persahabatan kita dulu tapi itu dulu

      dulu...dulu...dulu...
      aku diredhoi menjadi sahabatnya
      kini...kini...kini....
      aku rehdo hatimya bukan milikku lagi
      cinta tak boleh dipaksa
      jika cinta dipaksa
      itu berarti robot
      aku bukan robot
      aku adalah manusia
      yang ada hati
      aku beri hatiku 
      yang mengerti saja
      itulah cinta sejatiku ok

      bener nggak sich...
      ngopi dulu.....
      hirupan kopi yang enak
      untuk yang bakal mencintaiku setulus hati karena Allah Taala
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      25 Safar 1435H
      28 Disember 2013
  2. WARKAH PUISI UNTUK SAHABATKU BUNDA RATU NEGARI 1
    WARKAH PUISI UNTUK SAHABATKU BUNDA RATU NEGARI 1

    Sahabatku bunda ratu negari 1
    yang berada di benua sana
    walaupun kita terpisah jauh
    tapi dengan izin-Nya...
    melalui alammaya ini
    serasa kita terlalu dekat
    berbicara tanpa suara
    tapi difahami 
    suara hatimu
    suara hatiku
    seolah berbicara
    bertentangan empat mata
    satu hati
    satu jiwa
    senada
    seirama
    tiada yang terlindung
    semuanya jelas
    sejelasnya
    apa matlamatmu
    bersahabat denganku
    apa matlamatku
    bersahabat denganmu
    andai setelah kenal
    dan tahu matlamat masing-masing
    tapi masih tidak memahami
    atau pura pura tidak memahami
    atau disebabkan sesuatu yang tidak difahami
    kau menyakiti hatiku dalam diam
    aku menyakiti hatimu dalam bicara bisu
    saling menyakiti
    lagi kenal lagi membenci
    bukan mencipta damai di hati
    atas cemburu yang tak diketahui asasnya
    itu adalah satu kekhilafan dalam
    persahabatan kita

    andai kita terus fokus
    pada matlamat asal
    biarpun ombak tsunami
    datang menghancur musnahkan
    persahabatan kita
    atas karena cemburu
    persahabatan kita yang penuh cita cita murni
    dan kau jadi seperti yang bukan asalnya
    tika aku kenali
    aku redho
    karena hidupku
    selalu diduga dengan ikatan persahabatan
    lihat sajalah berapa kerat yang tinggal
    sebagai rakan fbku
    ada yang tinggalkan aku
    ada aku tinggalkan dia
    sama sama tingggalkan
    andai kau pun sama seperti mereka
    tak akan aku kisahkan
    karena aku sudah terlali
    dengan persahabatan
    yang tak kesampaian
    matlamat persahabatan

    andai kau tinggalkan aku
    aku tinggalkan engkau
    sebelum meninggalkan dunia
    kita harus saling memaafkan
    apa perlu kita hidup dalam
    mendendami
    sedangkan waktu
    terlalu singkat untuk kita
    hidup di dunia ini
    kepada kau dan kepada rakan-rakan
    yang pernah menjadi rakan fbku
    maafkanlah segala kekhilafanku
    aku akui aku tidak sempurna
    walaupun aku berazam menjadi
    rakan rakan alammaya yang boleh
    membuatkan kalian bertambah kasih dan sayang akan aku
    tapi kebanyakkannya
    makin mengenaliku
    bukan semakin sayang
    tapi semakin membenciku
    ALLAHU AKBAR
    andai kutahu
    perpisahan juga akhirnya
    tak akan ku terima kalian menjadi rakan fbku
    kalian toreh toreh hatiku hancur selumatnya
    karena aku punya matlamat yang jelas
    aku muhasabah diri
    barangkali aku tidak layak menjadi sahabatmu
    aku tak setandingmu
    aku redha perpisahan ini andai itu yang kau mahu
    asalkan dalam hatimu cukup ada secebis ehsan
    untuk memaafkan segala kekhilafanku sepanjang menjadi
    rakan fbmu....
    andai ada kemaafan darimu
    barulah aku boleh berkarya dengan tenang
    In Shaa Allah matipun dalam tenang
    karena niat aku berhidup
    tiada mahu bermusuh dengan seorang pun makhluk Tuhan
    di muka bumi ini melainkan
    saling berkasih sayang karena Allah Taala

    Sahabatku dan bekas rakan fbku
    sudilah maafkan aku
    izinkan aku berkarya dengan tenang
    walaupun tiada kalian lagi .....
    manalah tahu walaupun sudah terpisah di alammaya
    dengan izin-Nya berkat kita saling memaafkan kekhilafan
    kita bisa bersama di Syurgawi
    tika itu kita akan sentiasa
    mengucapkan , 'SALAM SEJAHTERA DUHAI AHLI SYURGA'
    andai itu dimakbulkan Tuhan
    itu adalah lebih berharga dari alam dan seisinya.

    Sahabatku ratu negari 1
    In Shaa Allah aku akan setia padamu
    andainya kau sejujur ikhlas terima apa adanya aku
    sebagai sahabat alammayamu
    andai kau jemu seperti mereka juga
    tak apa aku amat memahaminya
    janganlah kau bimbang
    aku sudah terbiasa
    dengan situasi ini
    aku tak perlu kecewa kehilangan kawan
    asalkan bulan dan bintang sentiasa sudi berkawan denganku
    sejak aku mengenali bulan dan bintang sentiasa senyum padaku
    walaupun aku sedang berduka bergerhana
    terima kasih bulan
    teima kasih bintang
    cinta dan kasih sayangmu sentiasa ada untukku
    kau kiriman Allah untuk menjadi sahabat setiaku
    hingga akhir hayatku dan kau juga sumber inspirasiku berkarya...
    Syukur Ya Allah cinta dan kasihMu sentiasa ada
    di kala aku terlara dalam sepi....

    Salam bahagia dan kasih sayang andai kau sudi menerimanya duhai
    sahabatku Bunda Ratu Negari.

    Sahabatmu yang menanti jawapanmu ....andai aku layak menjadi rakan seperjuanganmu karena bagiku biar aku kecewa sekarang asalkan tak kecewa di hari matiku dan di hari akhirat karena aku tak mahu saling salah menyalah di padang mahsyar nanti.....harap kau bisa faham kenapa aku berterus terang denganmu semata mahu sejahtera di dunia sejahtera di akhirat pabila aku menjadi sahabatmu. sebab itu setiap sahabatku di alam realiti atau di alammaya adalah terlalu berharga dari emas dan permata berharga.

    Sahabatmu yang redho apa saja keputusanmu berpisah atau mahu teruskan persahabatan sampai hujung nyawa....
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGARA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    24 Safar 1435H
    27 Disember 2013
    Like ·  · 
  3. TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'TANPA IZIN-NYA & SOKONGANMU SIAPALAH AKU'
    SYUKUR YA ALLAH TERIMA KASIH TEMAN ALAMMAYA YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT
    'TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'TANPA IZIN-NYA & SOKONGANMU SIAPALAH AKU'
    SYUKUR YA ALLAH TERIMA KASIH TEMAN ALAMMAYA YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT

    Sent Today
    Valdo Azevedo, Bayu Samudro and 4 others commented on Bunda Ratu Negari I's photo of you. 7:12pm
    Alexander Johan Karundeng, Valdo Azevedo and 8 others commented on Bunda Ratu Negari I's photo of you. 7:07pm
    Mbah Arifyanto, Valdo Azevedo and Alexander Johan Karundeng also commented on Bunda Ratu Negari I's status. 7:05pm
    Jaya Kusuma (friends with Bunda Ratu Negari I) also commented on Bunda Ratu Negari I's photo: "wah kayak nya dah mulai main mas ki " 6:34pm
    Sri Naduma Ratuna Mandailing likes your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'APABILA ALAM..." 6:31pm
    Sri Naduma Ratuna Mandailing likes your comment: "PUTIH KAIN KAFAN & HITAM KELAMBU KAABAH..." 6:31pm
    Sri Naduma Ratuna Mandailing likes your comment: "KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA DI LANGIT..." 6:31pm
    Sri Naduma Ratuna Mandailing likes your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,' BANGKITLAH..." 6:28pm
    Sri Naduma Ratuna Mandailing likes your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,' BANGKITLAH..." 6:28pm
    Sri Naduma Ratuna Mandailing likes your comment: "BANGKITLAH RAJA DAN PAHLAWAN MELAYU..." 6:28pm
    Sri Naduma Ratuna Mandailing likes your comment: "SEKALUNG TAHNIAH BUAT DYMM TUANKU SERTA..." 6:28pm
    Bunda Ratu Negari I likes a photo you are tagged in. 5:49pm
    Andi Muhammad Oza Tagunu, R Teguh Widodo and 3 others also commented on a photo in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 5:10pm
    Bunda Ratu Negari I added 2 photos of you. 5:07pm
    Mbak Putry (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) likes your link: "ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH ALLAH..." 5:01pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Bunda Ratu Negari I like your link: "JIKA DITEMBAK DAN DIBIDIK ITU ADALAH..." 4:58pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Bunda Ratu Negari I like your link: "JIKA DITEMBAK DAN DIBIDIK ITU ADALAH..." 4:58pm
    Rangga Geni also commented on a post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 4:45pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Mbak Putry like your link: "MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA..." 4:43pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Sinaga Nelson like your link: "'SAHABAT DUNIA AKHIRAT INDAH BAGAIKAN..." 4:42pm
    Hanung Heru Haryoto likes your post in Son Magelar Topo Ngrame Mateg Aji Mbangun Pamoring Agung Kuto Ngayogjokarto: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,' BANGKITLAH..." 4:29pm
    Bunda Ratu Negari I likes your comment: "WALAUPUN EMAS ITU MAHAL TAPI BAGIKU..." 4:25pm
    Bunda Ratu Negari I likes your link on her timeline: "'SAHABAT DUNIA AKHIRAT INDAH BAGAIKAN..." 4:25pm
    Bunda Ratu Negari I likes your comment: "KEBESARAN DAPAT DIKALAHKAN DENGAN RASA..." 4:25pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Star Samu Samu) added 2 photos with you. 4:23pm
    Rangga Geni commented on your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "Amin" 4:22pm
    Rangga Geni commented on your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "Amin" 4:21pm
    Bunda Ratu Negari I and Arty Achonk like your comment: "WALAUPUN EMAS ITU MAHAL TAPI BAGIKU..." 4:16pm
    Ipung Purwanto and Suttan Seghayo Dipuncak Nur II commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 3:39pm
    Ipung Purwanto, Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Aulya Salsabilla like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA..." 3:27pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your status: "WALAUPUN EMAS ITU MAHAL TAPI BAGIKU..." 3:01pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your status: "KEBESARAN DAPAT DIKALAHKAN DENGAN RASA..." 2:54pm
    Rangga Geni likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "'SAHABAT DUNIA AKHIRAT INDAH BAGAIKAN..." 2:36pm
    Rangga Geni likes your comment: "KUBAWA CINTA KASIH SAYANG SEMUA DALAM..." 2:34pm
    Rangga Geni mentioned you in a comment in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "Trimakasih Yth 'Ratu Rimba Niagara'' Salam..." 2:30pm
    Rangga Geni likes your comment: "AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU..." 2:28pm
    Badar Al-ahmadi likes your link on his timeline: "ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH ALLAH..." 2:24pm
    Badar Al-ahmadi likes your link on his timeline: "'SAHABAT DUNIA AKHIRAT INDAH BAGAIKAN..." 2:22pm
    Sinaga Nelson likes your link on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DI RAJA , 'BEDANYA..." 1:28pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II also commented on a photo in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Waridwanu Minallohi Akbar.....Ridho Alloh Tujuan..." 1:20pm
    Nilam Adi Purwoko and Indah Sari Thok Tiell also commented on Rusdal Inayatsyah's photo. 1:19pm
    Sinaga Nelson and Suttan Seghayo Dipuncak Nur II like your status: "KUBAWA CINTA KASIH SAYANG SEMUA DALAM..." 1:15pm
    Mira Sultan and Rangga Geni like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "TEATER BANGSAWAN DI RAJA , 'BEDANYA..." 12:25pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your status: "AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU..." 12:17pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Sinaga Nelson like your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'SUDAH TIADA..." 12:10pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II, Bunda Ratu Negari I and Sinaga Nelson like your status: "AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU..." 12:10pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Sinaga Nelson like your status: "MOGA DETIK KITA BERKUMPUL DI SYURGAWI..." 12:10pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Bunda Ratu Negari I like your status: "JIKA DITEMBAK DAN DIBIDIK ITU ADALAH..." 12:10pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and Bunda Ratu Negari I like your status: "JIKA IKHLAS KARENA ALLAH ...ALLAH..." 12:10pm
    Bunda Ratu Negari I, Giulio Fariseo and 3 others like your comment: "AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU..." 11:57am
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "TEATER BANGSAWAN DI RAJA , 'BEDANYA..." 11:56am
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Cinta yg suci hanya untuk Alloh semata, Beliau..." 11:53am
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH ALLAH..." 11:51am
    Wan Adrian, Zaidah Abdullah and 3 others also commented on Kesultanan Indrapura's status. 10:56am
    Rangga Geni likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "RAJA PEMIMPIN RAKYAT TIGA SERANGKAT..." 10:43am
    Rangga Geni, Adi Fa and 3 others like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "KEBANGKITAN RAJA DAN RAKYAT NUSANTARA '..." 10:43am
    Rangga Geni likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "TEATER BANGSAWAN DIRAJA "MEMARTABATKAN..." 10:43am
    Rangga Geni likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH ALLAH..." 10:41am
    Bunda Ratu Negari I likes your link on her timeline: "TEATER BANGSAWAN DI RAJA , 'BEDANYA..." 10:38am
    Rusdal Inayatsyah likes your comment: "SALUT LAH PASTI BIDIK! TEMBAK TEPAT..." 10:27am
    Rusdal Inayatsyah and Star Samu Samu like your comment: "MOGA DITEMPATKAN DI SYURGA JANNAH..." 10:23am
    Rusdal Inayatsyah, Erna Lalopua and 7 others also commented on a photo in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 10:06am
    Nanang Nurisman Badot Probosudirdjo likes your comment: "Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. Makasih ya..." 9:00am
    Nanang Nurisman Badot Probosudirdjo mentioned you in a comment in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Aamiin Ya Robbal Aalamiin ya Ratu Rimba Niagara,..." 8:23am
    Nanang Nurisman Badot Probosudirdjo likes your comment: "ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH MOGA..." 8:22am
    Lilik Yusman, Ruyat Sudradjat and Bunda Ratu Negari I also commented on Bunda Ratu Negari I's status. 3:45am
    Sent Yesterday
    Star Samu Samu, Cecilia Del Toro and 2 others also commented on Star Samu Samu's photo. 11:55pm
    Star Samu Samu likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin." 11:48pm
    Star Samu Samu posted in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 11:40pm
    Fasmadhy Deddi likes your comment: "Moga stateginya tepat dong...hehehe" 11:39pm
    Sutrimo Rekso Budoyo, Erie Iskandar Aria Pandji and 61 others poked you. 11:35pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your status: "AKU MENUNGGU DETIK YANG BERHARGA ITU..." 10:51pm
    Bunda Ratu Negari I likes your comment: "Iya tak caya lihat saja yang di sebelah..." 10:18pm
    Ahmad Yanuana Samantho also commented on a photo in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "Innalillahi Wa'inailaihi Rojiun,; Alfatiqah,..." 10:00pm
    Braja Azzena commented on a photo that you're tagged in. 9:23pm
    Indo Rose, Laksamana Mas and Bunda Ratu Negari I also commented on Bunda Ratu Negari I's photo. 6:43pm
    Star Samu Samu likes your comment: "MOGA ROHNYA DIMASUKKAN DI KALANGAN..." 6:21pm
    Star Samu Samu likes your comment: "Moga diterima segala amalan solehnya..." 6:21pm
    Ida Ayu Ira likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "SELAMAT HARI IBU NUSANTARA 22 DESEMBER..." 6:15pm
    Ida Ayu Ira likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "JADI PEMIMPIN UNTUK MEMBELA RAKYAT ..." 6:15pm
    Ida Ayu Ira, Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and 3 others like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BANGKITLAH RAJA DAN PAHLAWAN MELAYU..." 6:14pm
    Bunda Ratu Negari I likes your comment: "Lembut sekali tanganmu bunda.. tapi kok..." 6:11pm
    Bunda Ratu Negari I likes your comment: "Barangkali Sultan Hussin ada dusun..." 5:37pm
    Star Samu Samu posted in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING". 4:17pm
    Ahmad Suhairi Mohamed Lazim posted in Zetty Endless Loves Fans Club: "Hi , I have something interesting for you - you..." 9:18am
    Rostam Efendi Eskak and Suttan Seghayo Dipuncak Nur II like your status: "MELALUI SASTERA HAMBA MAHU BERBAKTI..." 2:41am
    Saya Fifi replied to your comment on Syamsul Yusof - Burn & Soul's status: "mende kau ttbe je.." 1:20am
    Raja Mohd Kaful Kaful (friends with Kesultanan Indrapura) likes your comment: "SYAIR BAPA KEMERDEKAAN MALAYSIA TUNKU..." 12:57am
    Rostam Efendi Eskak and Suttan Seghayo Dipuncak Nur II like your status: "BAHASA ISTANA PENUH SANTUN BERBUNGA..." 12:33am
    Sent December 25
    Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari also commented on his status: "Terima kasih" 11:10pm
    Suherni Muhammad, Suttan Seghayo Dipuncak Nur II and 2 others also commented on a photo in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 10:59pm
    Indah Sari Thok Tiell, Bunda Ratu Negari I and Rusdal Inayatsyah like your link on Rusdal Inayatsyah's timeline: "DOAKAN NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM..." 10:34pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Sukses selalu...." 8:49pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) commented on your status: "Amiin yra" 7:56pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) commented on your status: "Semoga sukses selalu,terus berkarya walaupun..." 7:55pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your status: "KOLEKSI PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK..." 7:51pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur II (friends with Rusdal Inayatsyah) likes your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'RAJA DAN..." 7:50pm
    Bunda Ratu Negari I accepted your invite to like H.H Haji Hassanal Bolkiah. Invite more friends to like H.H Haji Hassanal Bolkiah. 5:38pm

    (PETIKAN GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    24 Safar 1435H
    27 Disember 2013M


0 comments:

Post a Comment

 
;