Wednesday 11 December 2013

LOVE, RESPECT, KINDNESS AND PEACE



LOVE, RESPECT, KINDNESS AND PEACE
379 · 2 hours ago · 
Membaca ” La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin”

Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan itu akan menjadi keamanan dari kefakiran dan menjadi penenteram dari rasa takut dalam kubur (HR. Abu Nu’aim dan Ad Dailami).
Like ·  ·  · 244172 · 21 hours ago · 
MrUncle Jay commented on this.

  • Di Kerajaan Dharmasraya, diduga kuat bahwa keluarga kerajaan juga bersuku Malayu dan tentu saja keluarga kerajaan Pagaruyung juga bersuku yang sama yaitu Suku Malayu.
  • Ratu Rimba Niagara

Baju Rasulullaah Saw ....

SubhanAllaah.....

‪#‎SHDPH‬
.

Baju Rasulullaah Saw ....

SubhanAllaah.....

#SHDPH
.
Like ·  ·  · 3281413 · 10 minutes ago · 
Rubianto Tanoto commented on this.

Tanggal 11.bulan 12. tahun 2013. - sangat menarik
Unlike ·  ·  · 2 hours ago near Gaysin, Ukraine · 
Subhannah Alhamdulillah Allahuakbar.
Semoga bermanfaat buat semua.

- Share

Follow @ Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

[Admin]
Like ·  ·  · 372279 · 2 hours ago · 
KENAPA ORANG MELAYU MAKAN MENGGUNAKAN TANGAN ? Soalan ini dijawab dengan mudah di akhir abad ke 19 oleh seorang kerabat diraja Kedah yang menetap di Selangor bernama Tengku Kudin. Perkara ini diceritakan oleh seorang isteri pegawai tinggi British yang berkhidmat di Selangor pada masa itu dalam bukunya "Chersonese - The Guilding Off" oleh Emilly Innes. Pada suatu hari Tengku Kudin telah dijemput oleh British Resident menghadiri satu jamuan makan malam di rumah resident tersebut. Ketika semua tetamu jemputan telah bersedia untuk menghadapi hidangan, Tengku Kudin tiba-tiba bangun menuju ke arah paip air dan membasuh tangannya. Tanpa menghiraukan orang lain semuanya menggunakan sudu dan garfu, beliau dengan selamba menyuap makanan ke mulutnya dengan tangannya..! Telatah Tengku Kudin ini diperhatikan oleh seorang wanita Inggeris yang kebetulan duduk di sisinya. Merasa tertarik dengan perlakuan Tengku Kudin itu wanita tersebut lantas bertanya: "Kenapa anda makan dengan tangan ? Bukankah menggunakan sudu dan garfu itu lebih bersih dan lebih sopan ?" Dengan selamba Tengku Kudin menjawab lantang dan dapat didengari oleh orang lain. Katanya "saya makan dengan menggunakan tangan saya sekurang-kurangnya ada tiga sebab: Pertama: Saya tau tangan saya lebih bersih dari sudu dan garfu sebab saya sendiri yang membasuhnya - bukan orang lain. Sudu dan garfu itu dibasuh oleh orang lain yang belum tentu cukup bersih. Kedua: Saya yakin tangan saya lebih bersih kerana tangan saya hanya saya seorang saja yang menggunakannya - tidak pernah dipinjam oleh orang lain, sedangkan sudu dan garfu itu ramai yang pernah menggunakannya Ketiga: Saya percaya tangan saya lebih bersih kerana ia tidak pernah jatuh dalam longkang.. !!" Jawapan Tengkun Kudin ini menjadikan semua orang yang mendengarnya terlopong. Kalau sebelum itu ada antara mereka yang tersenyum sinis melihat Tengku Kudin menyuap makanannya dengan tangan tapi selepas itu masing-masing mengangguk mungkin kerana memikirkan ada logiknya jawapan tersebut. Moralnya: Kita jangan lekas menghina atau memandang jijik perlakuan orang lain yang berlainan dengan budaya kita. Masing-masing ada rasionalnya kenapa mereka berbuat begitu. ~ How others see you is not important, how you see yourself means everything ~ Credit to page 'melayu'
Like ·  ·  · 2 hours ago · 
  • Ratu Rimba Niagara
Kesultanan Indrapura commented on this post from October.
Usaha membantu mangsa di negeri-negeri yang dilanda banjir terus dipergiatkan melalui sumbangan wang dan tenaga. Semalam, sebagai pengerusi Khazanah Nasional Berhad, saya telah umumkan sumbangan bernilai RM10 juta bertujuan membantu mangsa-mangsa banjir. Selain daripada ini, seramai 100 pasukan perubatan telah pun ditempatkan di Terengganu dan Pahang untuk melakukan pemeriksaan kesihatan dan merawat mangsa di sana. Dalam situasi sebegini, adalah amat penting untuk kita memastikan kebajikan dan kesihatan rakyat sentiasa terpelihara, terutamanya dari dijangkiti wabak berpenyakit.
Like ·  ·  · 2,50926542 · 2 hours ago · 
Rubianto Tanoto commented on this.
Tanggal 11.bulan 12. tahun 2013. - sangat menarik
Unlike ·  ·  · 3 hours ago near Gaysin, Ukraine · 
Jantung sering dijuluki organ paling vital yang menentukan apakah seseorang masih hidup atau tidak. Ada beberapa fakta tentang jantung yang sebelumnya hanya dianggap sebagai ungkapan saja. Beberapa ungkapan seperti 'Ikuti kata hati', 'Makanlah sesuatu untuk jantung kita' atau ungkapan lain mungkin sering didengar. Tapi biasanya semua itu hanya dianggap sebagai mitos belaka. Sebenarnya ada beberapa ungkapan yang menunjukkan kebenaran dan disertai dengan penjelasan ilmiah. Ini adalah beberapa ungkapan berkenaan dengan hati kita :- 1. Tangan dingin tapi jantung tetap hangat. - Jika keadaan lingkungan sedang dingin, maka tubuh akan mengarahkan darah dari kaki ke badan untuk melindungi organ-organ vital termasuk jantung. Dengan begitu, jari-jari tangan dan kaki akan terasa dingin tapi suhu tubuh akan tetap hangat. 2. Meninggal karena patah hati. - Sakit hati yang disertai dengan tidak memiliki jaringan sosial yang baik atau tidak mendapat dukungan dari teman dan keluarga, lebih memungkinkan membuat orang tersebut meninggal akibat serangan jantung di tahun depannya. Dalam hal ini depresi memainkan peranan, kadar hormon stres yang tinggi membuat jantung harus bekerja lebih keras. Jadi tak salah jika ada orang yang meninggal akibat sakit hati. 3. Jantung ada dimulut seperti mau keluar. - Jika mengalami suatu kejadian yang mengejutkan, maka terkadang orang merasa jantungnya seperti mau keluar. Ini disebabkan karena pembuluh darah aorta yang merupakan saluran utama mengalami perjalanan peradaran darah ke lengan, leher dan otak yang terletak di atas jantung. Dengan begitu seseorang seperti merasakan getaran di dada bagian atas dan tenggorokan saat sedang shock. 4. Jantung terletak di tempat yang tepat. - Masyarakat tahu bahwa jantung terletak di sebelah kiri dada, padahal kenyataannya jantung terletak di tengah dada. Meski demikian, bentuk dan lokasi jantung bisa bervariasi. Jantung bisa berada sedikit ke depan atau belakang, ke kiri atau kanan. Alasan dokter mendengarkan stetoskop pada sisi kiri, karena detak jantung akan lebih terasa akibat bilik jantung (ventrikel) kiri lebih besar dibandingkan dengan bilik kanan. 5. Ikuti apa kata hati. - Para peneliti di Institute of HeartMath menyatakan telah menemukan lebih dari 40.000 saraf (neuron) atau sel otak dalam jaringan jantung. Ini mendorong spekulasi bahwa ada kemungkinan kata hati mampu membimbing seseorang ke arah intuisi. Bahkan beberapa laporan pasien transplantasi jantung diketahui bisa mewarisi kenangan dari si pendonor.
Like ·  ·  · 43 · 2 hours ago · 
Khairy Jamaluddin updated his cover photo.
Like ·  ·  · 21261 · 2 hours ago · 
Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh....

~ Saat kita di hina, lalu kita bersabar menghadapinya, saat itu pula Allah sedang memuliakan dan mengangkat derajad kita ...

‪#‎SHDPH‬
.
Like ·  ·  · 6852843 · 2 hours ago · 
KENDATIPUN KAPAL AKAN KARAM, TEGAKKAN HUKUM DAN KEADILAN. MESKI BESOK LANGIT RUNTUH, KEADILAN HARUS TETAP DITEGAKKAN "

Inai-Naiannamo Tau Ampa'tojengi Tojenga
Ma'nassa Iamintu Tau Barani
Inai-Naiannamo Tau Ta'pa Ri Karaeng Allahu Taala...See More
Like ·  ·  · 2 hours ago · 
379 · 2 hours ago · 

Photo: Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara
Like ·  · Promote · 
    Ratu Rimba Niagara shared Kedaton Kraton Wahyu Utama's photo.

      • Photo: Rabeah Mohd Ali  Wisuda   Pada Hari ini tgl 1juni 2012, 
Jumat Legi , 11 Rajab  1433
Pesona Berita Mahgema Maha Cahaya Wahyu Utama Pesdona Filosofi Perdamaian Dunia Pesdona Kehidaupan Alam Semesta Raya Nan Maha damai kekal Abadi  '' Kraton Kerajaan Surga alam pesona wisata dunia Maya '' Kedaton Kraton Wahyu Utama '' Pusat nagari dongen Pesona wisata rakyat Sejagat Kehidupan Alam Pesona Wisata Kebudayaan Zaman Damai Kekal Abadi Seru Sreluruh Semesta Alam raya nan mempesona nan menakjubkan Mosium Lukisan Raja Raja SeNusantara Se Dunia central publikasi Pesona Wisata Nusantara Pesona Wisata Dunia.
Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia Wahyu Utama Filosofi Center Genius Program ...

Sesungguh Nya Pada Hari Ini Pun Aku Wisuda Putri Istana Rimba Niagara Adindaku Kekasih Hatiku dalam pesona saiar sair Lukisan Karya Rabeh Mohd Ali ....Sebagai Bidadari Duta Budaya Pesona Wisata Nusantara Ratu Dunia penyair Sang Pujangaga Putri Rimba Puisi Pesona Maha Karya Agung Kedaton Kraton Kerajan Surga Alam Pesona Wisata Dunia Maya Kedaton Kraton Pesona Wisata Wahyu Utama Pusata Nagari Dongeng Pesona Wisata Rakyat Sejagat Central Laboratorium Pesona Wisata Dunia
        Like ·  · Promote · 
    Ratu Rimba Niagara shared Paduka Ayahanda Tokwan's photo.



    MrUncle Jay
     commented on this.
    Kucing nieeeee... time beli makanan kat dia x dtg pulak kat umah.. kalu x beli pantang bukak pintu dari jauh dah berlari datang... muskil ni byk hari x nmpk.. 
    Like ·  ·  · 20 hours ago · 

    Korang tahu ke tak fakta ni?? Kalau tak tau, sila LIKE 
    Korang tahu ke tak fakta ni?? Kalau tak tau, sila LIKE :)

Kalau dah tahu, jangan lupa SHARE :)

**************
Jerawat Hilang SEAWAL 3 hari dengan sabun AJAIB B-)
Jom ke page (y) @[165834320291104:274:SABUN Hilangkan JERAWAT] (y)
    Like ·  ·  · 102117 · 8 hours ago · 
    Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh...

    ‪#‎SHDPH‬
    .
    Like ·  ·  · 1,03528124 · 3 hours ago · 
    Selalu ada Kemudahan

    Setiap manusia pasti mempunyai masalah. Sering kali kita dihadapkan dengan ujian hidup. Ada yang begitu berat untuk dihadapi, ada yang begitu ringan untuk diselesaikan. Tapi satu hal yang perlu kita sadari, semua orang pasti mendapatkan ujian. semua orang menghadapi masalahnya masing-masing. Yang membedakan antara satu dengan yang lain adalah seberapa cerdas menyikapinya, seberapa siap menghadapinya, dan seberapa cantik menyelesaikannya.

    mari merenungi isyarat dari ALLAH;

    “Apakah kamu mengira kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu sebagaimana orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan sehingga berkatanya rasul dan orang-orang beriman bersamanya:”Bilakah datangnya pertolongan ALLAH?”. Ingatlah, sesungguhnya pertolongan ALLAH itu amat dekat.” (QS. 2:214)

    Saudaraku, mari kuatkan keyakinan kita terhadap pertolongan ALLAH. Dan dengan ijinNya, pancaran cahaya akan membantu kita menjalani semua ujian dengan berkah, hingga semua masalah dapat berakhir dengan indah.

    mari kembali merenungi ayat cinta dariNya,

    “kami tiada membebani seseorang melainkan menurut kesanggupannya, dan pada sisi kami ada suatu kitab yang membicarakan kebenaran, dan mereka tidak dianiaya.” ( QS. 23:62 )

    “karena sesungguhnya beserta kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya beserta kesulitan itu ada kemudahan.” ( QS 94: 5-6 )

    “…Barang siapa bertaqwa kepada ALLAH niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rizki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barang siapa yang bertawakal kepada ALLAH niscaya ALLAH akan mencukupkannya…” ( QS 65: 2-3 )

    Tidakkah kita melihat pertolongan yang dijanjikan ALLAH pada seluruh umatNya?
    Like ·  ·  · 1,494125296 · Yesterday at 7:56am · 
    Kekayaan yang hilang bisa dikejar kembali dengan ketekunan dan kerja keras. Kesehatan yang hilang bisa direbut kembali dengan obat-obatan, namun waktu yang hilang tak kan pernah bisa kembali lagi...

    So pergunakan waktu dgn sebaik-baiknya..Setuju..??:)
    Like ·  ·  · 1,51046133 · 6 hours ago · 
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'KITA ANAK BANGSAWAN BERJUANG MENGEMBALIKAN TAHTA KERAJAAN NUSANTARA YANG HILANG
    Karya Ratu Rimba Niagara & Silat Pengantin Part (2)

    PENDEKAR MELAYU AKU MENGAGUMIMU!
    ...Continue Reading
    Like ·  ·  · 3 hours ago · 
    Like ·  ·  · 681 · December 8 · 
     · 

    Bunda Ratu Negari I
     was tagged in a status.
    Negara manakah yg paling kaya di dunia ...???

    Punya ...

    1. Tambang emas freeport
    2. Gas natuna
    3. Hutan tropis
    4. Lautan yg luas
    5. Tanah yg subur
    6. Situs & Budaya
    7. Pemandangan alam nan indah
    8. Dll ...

    Berbanggalah kita bagian dari negara yg paling kaya di dunia

    Terima kasih Yaa Allah engkau telah menciptan ini semua di tanah bumi pertiwi " INDONESIA "
    Like ·  ·  · Yesterday at 12:13pm · 

    Tentera Udara Diraja Malaysia added 3 photos from December 10, 2013 to the album Mangsa Banjir Terima Bantuan Berterusan Dari Pihak NGO.
    Like ·  ·  · 78 · Yesterday · 
     · 
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'KITA ANAK BANGSAWAN BERJUANG MENGEMBALIKAN TAHTA KERAJAAN NUSANTARA YANG HILANG
    Karya Ratu Rimba Niagara & Putra Arjuna Part (1)
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'KITA ANAK BANGSAWAN BERJUANG MENGEMBALIKAN TAHTA KERAJAAN NUSANTARA YANG HILANG Karya Ratu Rimba Niagara & Putra Arjuna Part (1) MISTERI KEHILANGAN RAJA INDONESIA Hai Garuda diRaja ke mana kah mahu kamu terbang itu? Tuanku Putri mahu tahu ke mana hamba hendak terbang? Mestilah beta nak tahu sebab itu beta mahu nanya kamu? Hamba mahu terbang ke Tuanku Putri mahu menyampaikan berita. Berita apa itu Garuda diRaja Indonesia? Hamba mahu Tuanku Putri tahu bahawa Institusi diRaja Indonesia akan hidup kembali... Mustahil jangan hendak bermimpilah garuda ...beta sudah dimaklumkan Indonesia tidak diiktirafkan Institusi diRaja Sampai kapan pun....nggak akan ada...nggak akan ada... Kenapa Tunku Putri setega itu mengatakan begitu? Yang dibilang ke beta begitulah... beta pun bingung juga pada mulanya kenapa dibilang begitu? Menurut ceritanya lagi , Indonesia memang punya Raja kerna yang mempertahan bumi Indonesia daripada dijajah kuasa asing adalah Pahlawan-Pahlawan diRaja. Tapi yang peliknya Waris DiRaja hilang....hilang tanpa dikesan bagaikan ditelan bumi. Kemangkatannya tidak diketahui dan hidupnya tidak dapat dikesan.Makanya itu sehingga sekarang Indonesia tidak diiktirafkan sistem Raja Berpelembagaan seperti di negara beta Instituti diRaja diikhtirafkan pemerintah dan rakyat. Beta mahu tanya kamu wahai burung garuda diRaja...apakah betul yang beta dengar...waris diRaja Indonesia...hilang tak dapat dikesan? Duhai Putri Rimba ...adakah Tuanku Putri bersedia untuk mengetahui kisahnya tapi kalau hamba cerita pun Tuanku Putri tidak bisa memahami keadaan pewaris diRaja Indonesia kenapa menghilang... Tapi tak apalah memandangkan sekarang ini Tuan Putri Rimba sahajalah yang percaya akan wujudnya Institusi diRaja kembali di Indonesia ..makanya Garuda diRaja mahu terbang menjemput Tuan Putri ke Istana Raja Garuda yang letak Istana itu adalah rahsia tiada siapa pun yang tahu. Kenapa pula kena mengena dengan beta...beta bukan rakyat Indonesia...cerita-cerita sejarah Indonesia pun beta tidak tahu menahu.... Tuanku Putri ketahuilah syair-syair , pantun, gurindam dan puisi yang menceritakan kisah-kisah diRaja semuanya ada bersangkut paut dengan misteri kehilangan pewaris diRaja Indonesia. Wahai burung Garuda diRaja...beta berkarya berdasarkan Ilham yang diKurniakan Tuhan ...beta tidak sangka pula ada bersangkut paut dengan misteri kehilangan pewaris diRaja Indonesia. Apa pun kata Tuanku Putri ...hamba akan menjemput Tuan Putri ke Istana Tuanku diRaja Garuda...bersedialah ...dalam masa terdekat ini hamba si Garuda diRaja akan menjemput Tuanku Putri Rimba Niagara. Terpulanglah kepada mu Garuda diRaja Indonesia...beta berkarya bukan kerna untuk mengenali Rajamu atau dihargai atau apa saja...tapi semuanya dengan izin daripada Tuhan beta juga. Hamba coma mengikut arahan Tuanku DiRaja Garuda saja...Tuan Putri Rimba Niagara....kerana sikap Tuan Putri suka menabur bakti biarpun tidak mengenali susur galur diRaja Indonesia makanya sudilah menerima jemputan ini ya Tuanku Putri Rimba Niagara.... Duhai Garuda diRaja Indonesia...jika niat Raja mu ikhlas untuk menerima semua karya-karya syair, guridam, pantun dan puisi yang beta karangkan...beta ikhlas juga menerima undangan ke Istana diRaja mu itu. Terima kasih Tuanku Putri Rimba Niagara yang sentiasa tersanjung di hati semua . KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA. 26 April 2012 Putra Arjuna: kehilangan pewaris Di Raja Indonesia,ada kaitannya dengan kehilangan puisi,gurindam,syair dan selainnya Putri Rimba Niagara: Kenapa kanda putra arjuna bilang begitu? Putra Arjuna: putra ikut sajer..dialognya rasa-rasa..garuda diraja,terpesona dengan putri rimba pasal tu..berbalas,puisi,syair,gurindam jiwa Putri Rimba Niagara: Mana putra tahu ye? garuda terpesona dengan putri rimba? Putra Arjuna: menjemput datang Putri Rimba Niagara: Jangan-jangan putra cemburu ke? Putra Arjuna: hapening citer..atau ha..pening Putri Rimba Niagara: Tak kan dengan garuda nak cemburu? Putra Arjuna: cemburu tengok saje,bila ditinggal siang hari Putri Rimba Niagara: Putra pening sebab putri dilamar garuda diRaja....bawa bertenang pergi telan panadol dulu ye putra.. Putra Arjuna: ooh..kat Istana Kayangan..makin rancak..lagi..siap dengan dayang-dayang. tak payah..soluble aje Putri Rimba Niagara: Garuda tu coma burung bukannya Raja le...jangan cemburu ...tanpa sebab putra....tapi tak tahulah garuda tu jelmaan boleh bertukar jadi raja... Putra Arjuna: cemburu yang selainnya... Putri Rimba Niagara: Wah...wah...di Istana Merak Kayangan ...semua dayang yang cantik sudah jatuh hati pada putra...kita tak cemburu pun! Putra Arjuna: mana ada Putra Rimba Niagara: Putra ni dengan garuda pun nak cemburu? Putra Arjuna: tak habis-habis.garuda..putri rimba nii..adoi Putri Rimba Niagara: Jangan menafikan putra...sekilas air di laut putri rimba tau jantan betinanya ...ini kan putra... Putra Arjuna: ikan duyung mesti ada,ni esok..puisi titanic..bolehkan Putri Rimba Niagara: Dah tukar tajuk pulak...bangsawan ikan duyung...belum dapat arahan dari penerbitlah ...sekarang ...penerbit kata putri rimba dengan garuda diRaja...watak putra arjuna sebagai sampingan je...tak akan tak tahu? Putra Arjuna: tq-putri..banyak baik budimu..padaku Putri Rimba Niagara: Putra ....mana ada budi yang kutaburkan padamu putra....? Putra Arjuna: oh..kasihku..hu.. Putri Rimba Niagara: Duhai putra.. Terima kasih kerana sudi mencintaiku Harap cintai aku setulus hati kerana-Nya Harap...kau memahami ku putra... Putra ARjuna dah lama faham..saje tak nak faham..tak pe..putra tunggu nanti ditepi sungai..kita berdayung pada petang senja.. Putri Rimba Niagara: Tapi kalau Garuda menjelma menjadi raja.... Aku masih mencintaimu putra kerana aku bukan gila darjat putra Putra Arjuna: Biar putra dayungkan,putri bernyanyi..buat putra..yer..lagu gurindam jiwa.. Putri Rimba Niagara: GURINDAM UNTUK KANDA TUANKU Kanda...oh kanda... kanda buah hati dinda kanda cinta pertama dan terakhir dinda Kanda...oh...kanda... terima kasih kerana sudi mencintai dinda keranaNya kita sama-sama cinta kita sama-sama sayang Kanda...oh...kanda... moga cinta kita sentiasa membara tak jemu dan tak bosan cinta kita bukan kerana harta atau darjat cinta kita lahir dari hati nan tulus dan ikhlas tiada apa yang dapat mengubah cinta kita kecuali kematian memisahkan kita Kanda...oh kanda... kanda cinta dinda dinda cinta kanda kita sama-sama cinta kita sama-sama sayang moga ikatan kita terpatri selamanya di dunia hingga ke Syurgawi Amin Ya Rabbal A'Lamin Putri Rimba. 26 April 2012 Ok tak gurindam ini putra arjuna...jangan perasan sudahlah ye...huhuhu Putra Arjuna: ok..nanti putra pos..di wall..lagu gurindam jiwa Putri Rimba Niagara: Apa pendapat mu putra mengenai gurindam yang dikarang ye... Putra Arjuna: suka..sangat mendalam,rasa dijiwa..takut putri hilang nanti..merana satu rimba Putri Rimba Niagara: Putra ku ingin sekali mendengar putra lagukan untuk ku ..apa boleh? Putra Arjuna: dah ada..putra pos kan..di wall mu Putri Rimba Niagara: Terima kasih putra selamat beradu ...Insya-Allah esok jumpa lagi dengan drama yang lebih berat lagi...malam ini punya lakonan mantapppppp!!!! hihihi (PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA) 8 Safar 1435H 11 Desember 2013M
    Like ·  ·  · 3 hours ago · 
    Mengakhiri kunjungannya ke Madura, pada tanggal 9 Desember 2013 yang lalu, Presiden SBY melakukan Salat Jum'at di Masjid Agung Bangkalan bersama warga Bangkalan.

    Saksikan antusiasme warga yang ingin bersilaturahmi dengan Presiden SBY seusai Salat Jum’at di link Youtube berikut :http://youtu.be/yKilEewR-jk
    Like ·  ·  · 2,29610511 · 3 hours ago · 
    Dekatkan diri kepada Allah...niscaya Allahpun akan mendekati kita...Insya Allah..
    Like ·  ·  · 2,39889609 · 7 hours ago · 
    Najib Razak updated his cover photo.
    Like ·  ·  · 1,143767 · 3 hours ago · Edited · 
    Dearests friends & all others with love & affection, Supper World Peace Team "World Peace Committee/World Peace Summit-202 Countries" ,my colleagues taking forward steps confidently under the dynamic World Peace Figure Presiden Dunia Djuyoto Suntani to build New Civilization on Earth of peace, polite, humanity & brotherhood forever. Sincere thanks, warm regards and high appreciations. Chairman World Peace Summit 202 Countries/ Joint Secretary General (Establishments & Promotions), World Peace Committee IHM World President / Founder, Karachi, Pakistan. IHRC Ambassador at large for World Peace & Human Rights, Lebanon / Pakistan TCHSI Goodwill Ambassador at large for World Peace,humanity & Mental Health, Canada / UAE ) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1378690892374330&set=a.1378690875707665.1073741825.100007002966048&type=1&theater —
    Like ·  ·  · 4 hours ago · Edited · 


    Photo: Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara
    Like ·  · Promote · 
      Ratu Rimba Niagara shared Kedaton Kraton Wahyu Utama's photo.

        • Photo: Rabeah Mohd Ali  Wisuda   Pada Hari ini tgl 1juni 2012, 
Jumat Legi , 11 Rajab  1433
Pesona Berita Mahgema Maha Cahaya Wahyu Utama Pesdona Filosofi Perdamaian Dunia Pesdona Kehidaupan Alam Semesta Raya Nan Maha damai kekal Abadi  '' Kraton Kerajaan Surga alam pesona wisata dunia Maya '' Kedaton Kraton Wahyu Utama '' Pusat nagari dongen Pesona wisata rakyat Sejagat Kehidupan Alam Pesona Wisata Kebudayaan Zaman Damai Kekal Abadi Seru Sreluruh Semesta Alam raya nan mempesona nan menakjubkan Mosium Lukisan Raja Raja SeNusantara Se Dunia central publikasi Pesona Wisata Nusantara Pesona Wisata Dunia.
Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia Wahyu Utama Filosofi Center Genius Program ...

Sesungguh Nya Pada Hari Ini Pun Aku Wisuda Putri Istana Rimba Niagara Adindaku Kekasih Hatiku dalam pesona saiar sair Lukisan Karya Rabeh Mohd Ali ....Sebagai Bidadari Duta Budaya Pesona Wisata Nusantara Ratu Dunia penyair Sang Pujangaga Putri Rimba Puisi Pesona Maha Karya Agung Kedaton Kraton Kerajan Surga Alam Pesona Wisata Dunia Maya Kedaton Kraton Pesona Wisata Wahyu Utama Pusata Nagari Dongeng Pesona Wisata Rakyat Sejagat Central Laboratorium Pesona Wisata Dunia
          Like ·  · Promote · 
      Ratu Rimba Niagara shared Paduka Ayahanda Tokwan's photo.




      WWW

      0 comments:

      Post a Comment

       
      ;