Tuesday 25 March 2014

TRAGEDI MH370 MENYAYAT HATI SELURUH DUNIA


TRAGEDI MH370 MENYAYAT HATI SELURUH DUNIA
Normah Jaafar redha dengan apa sahaja ketentuan Ilahi yang telah menimpa anaknya, Mohd Khairul Amri yang berada dalam pesawat MH370.
ASTROAWANI.COM
Unlike ·  ·  · 1,6056422
  • You and 1,604 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara
  • Ratu Rimba Niagara MH370 CINTA KASIH SAYANG KITA BERPADU DI SYURGA

    lama kami menanti 
    lama kami terdera rindu padamu MH370

    hati kami sedih
    hati kami lara
    kami berduka siang dan malam
    air mata sebagai peneman rindu 
    kasih sayang yang tak bertepian

    hari-hari menanti kepulanganmu
    penuh derita lara
    terseksa mencengkam jiwa
    di mana-mana ada bayanganmu
    ramah tamahmu
    senyum tawamu
    gurau sendamu
    semuanya menjadi kenangan yang terindah
    akan diingat sepanjang hayat

    kalian membawa pergi cinta kasih sayang kami
    kami di sini mengabadikan kasih sayangmu 
    di hati ini tak akan pernah terpadam kasih sayang kami padamu

    hari ini berita yang dinanti-nantikan
    menjadi teka teki dan misteri kehilanganmu
    telah terjawab dengan pertemuan kehilanganmu
    selama 17 hari berakhir di Selatan Lautan Hindi
    tempat terpencil sepi bergelora segelora hati kami
    yang menggamit rindu padamu...

    perkuburanmu di Lautan Hindi
    sebagaimana luasnya Lautan Hindi
    sebagaimana dalamnya Lautan Hindi
    begitulah dalamnya kasih sayang kami padamu
    tapi Allah Azzawajallah lebih menyayangimu
    dibalas Syurga untukmu MH370
    In Shaa Allah AAmiin

    semua-Nya sudah tertulis
    sejak di Azali takdirnya begitu
    pasrahmu ditakdirkan berkuburan di Lautan Hindi
    redha kami pemergianmu ditentukan Ilahi 
    kami terima takdir ini tanda kami faham 
    erti qada dan qadar
    semuanya sudah tertulis sejak Azali
    takdirnya begitu

    biarpun kita terpisah alam
    namun ikatan bathin masih menyatu di hati 
    rindu dan kasih sayang kami akan kami abadikan di hati ini
    sehingga akhir hayat kami
    moga kasih dan rindu kita menyatu di Syurga untuk 
    mengubat rindu dan kasih sayang padamu yang kami cintai

    Syukur Ya Allah, Kau telah berikan jawapan
    berita yang kami tunggu selama 17 hari...
    terima kasih kepada semua yang terlibat 
    dalam misi mencari penumpang dan anak kapal MH370
    sehingga berjaya ditemui di Selatan Lautan Hindi 
    kami faham kalian sudah berusaha sedaya mampu
    membantu kami mencari keluarga yang kami cintai
    yang berada di MH370 hingga ke hujung dunia tanpa ada
    rasa berputus asa diiringi dengan doa restu seluruh warga dunia
    yang bersimpati dengan kesedihan kehilangan keluarga kami
    yang tercinta. Hanya Tuhan saja yang dapat membalas kebaikan 
    kalian semua Aamiin

    "KALIAN SUDAH USAHAKAN TUHAN SUDAH TENTUKAN
    KAMI SUDAH REDHAKAN SEBAB SEMUA-NYA SUDAH TERTULIS
    SEJAK DI LAUHMAHFUZ LAGI"

    "PERKUBURAN MH370 DI SELATAN LAUTAN HINDI KAMI SYUKUR DALAM REDHA MOGA KASIH SAYANG KITA BERPADU DI SYURGA AAMIIN"

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Nasantara Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    23 Jamadilawal 1435H
    25 Mac 2014
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PENUMPANG DAN ANAK KAPAL MH370, SEMUA AHLI KELUARGA MH370 DAN SEMUA YANG MENYAYANGI MH370 YANG TELAH PERGI BUAT SELAMANYA, PERGINYA MEMBAWA KASIH SAYANG KITA SEMUA . DI SYURGA KASIH KITA BERPADU IN SHAA ALLAH AAMIIN)
  • VIDEO: Tempoh berkabung hanya selepas serpihan ditemui, kata Perdana Menteri
    Negara hanya akan berkabung apabila objek atau serpihan MH370 ditemui. Pada masa sama, katanya, solat jenayah ghaib, akan dilakukan pada masa yang bersesuaian dan perkara itu...
    ASTROAWANI.COM
    Like · 
Maira Elizabeth Nari, anak kepada Andrew Nari, salah seorang anak kapal Mh370 redha dengan pengumuman oleh Perdana Menteri.
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 14,651409328
Hidup hy sekali,,pergunakan
lah sebaik mungkin,janganlah Kau bangga atas
Kecantikan,ketampanan mu
Tapi banggalah dgn Amal mu,,!!
Like ·  · 
Persatuan Insurans Hayat Malaysia (LIAM) berkata 47 daripada 50 rakyat Malaysia dalam pesawat malang MH370, memiliki polisi insurans.
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 2,6297590
~~~BISMILLAH AR~RAHMAN AR~RAHIM .(Peringatan Untuk Saya).Dari Abi Abdirrahman Abdillah bin Mas’ud radiallahu’anhu, beliau berkata: Kami diberitahu oleh Rasulullah dan beliau adalah orang yang jujur lagi terpercaya – Beliau shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda,
“Sesungguhnya telah disempurnakan penciptaan salah seorang dari kalian dalam perut ibunya selama empat puluh hari dalam bentuk sperma, kemudian dia menjadi segumpal darah selama itu pula, kemudian menjadi segumpal daging selama itu pula, kemudian Allah mengutus kepadanya malaikat, kemudian ditiupkan ruh kepadanya, lalu malaikat tersebut diperintahkan untuk menulis empat perkara; untuk menulis rezekinya, ajalnya dan amalannya dan nasibnya (setelah mati) apakah dia celaka atau bahagia. Demi Allah yang tidak ada Tuhan yang berhak diibadahi selain Dia. Sesungguhnya salah seorang dari kalian benar-benar beramal dengan amalan ahli syurga, sehingga jarak antara dirinya dengan syurga hanya satu hasta, lalu dia didahului oleh catatan takdirnya, sehingga dia beramal dengan amalan ahli neraka, sehingga dia memasukinya. Dan salah seorang di antara kalian benar-benar beramal dengan amalan ahli neraka, hingga jarak antara dirinya dengan neraka hanya sehasta, lalu dia didahului oleh catatan takdirnya, sehingga dia beramal dengan amalan ahli syurga hingga dia memasukinya. (HR Bukhari dan Muslim. Shahih dikeluarkan oleh Al Bukhari di dalam [Bid’ul Khalqi/3208/Fath]. Muslim di dalam [Al Qadar/2463/Abdul Baqi]).
Penjelasan:
Ini adalah hadits ke-4 dari hadits Arba’in Nawawi. Dalam hadits ini terdapat penjelasan tentang proses penciptaan manusia di dalam perut ibunya, dan penulisan ajal, rezeki, dan lain-lainnya. Abdullah bin Mas’ud berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam pernah bercerita kepada kami dan beliau adalah orang yang jujur lagi terpercaya, yakni jujur dalam ucapannya, terpercaya dalam menyampaikan apa yang telah diwahyukan kepadanya. Abdullah bin Mas’ud memberikan pendahuluan seperti ini, karena perkara ini adalah di antara perkara ghaib yang tidak dapat diketahui kecuali dengan perantaraan wahyu. Beliau shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Salah seorang di antara kalian disempurnakan penciptaannya di dalam perut ibunya selama 40 hari dan seterusnya.”Hadith ini mengandungi beberapa faedah: 1. Penjelasan tentang proses penciptaan manusia di dalam perut ibunya. Dan ia mengalami empat periodisasi. [Yang pertama] Periode Nuthfah (dalam bentuk sperma) selama empat puluh hari. [Kedua] Periode ‘Alaqah (gumpalan darah) selama empat puluh hari. [Ketiga] Periode Mudghoh (gumpalan daging) selama 40 hari. [Keempat] Periode terakhir, adalah setelah ditiupnya ruh ke dalam tubuh janin. Janin mengalami proses perkembangan dalam perut ibunya dalam tahap perkembangan seperti ini.
2. Sebelum berumur empat bulan, janin belum dapat dihukumi sebagai manusia yang hidup. Atas dasar ini, jika bayi itu keluar sebelum kandungan itu genap berumur empat bulan, maka ia tidak dimandikan, tidak dikafani, dan tidak pula dishalatkan, karena ia belum dapat disebut seorang manusia.
3. Setelah kandungan berusia empat bulan, ditiupkan ruh padanya. Maka (setelah itu), ia telah positif dihukumi sebagai manusia yang hidup. Jadi, jika setelah itu –kandungan itu keluar- maka ia dimandikan, dikafani, dan dishalatkan. Sebagaimana jika janin itu telah genap berusia sembilan bulan.
4. Adanya malaikat yang diberi tugas untuk mengurusi rahim (kandungan). Berdasarkan sabda beliau shallallahu ‘alaihi wasallam, “Maka diutuslah malaikat kepadanya.” Yakni malaikat yang diberi tugas untuk mengurusi rahim.
5. Keadaan manusia telah ditakdirkan ketika ia berada di dalam perut ibunya, yakni telah ditakdirkan rezekinya, amalannya, ajalnya, dan apakah dia celaka ataukah bahagia.
6. Penjelasan tentang hikmah Allah, bahwa segala sesuatu di sisinya (ditetapkan) dengan batas waktu tertentu dengan takdir; tidak dapat didahulukan dan diakhirkan.
7. Setiap orang wajib merasa takut dan cemas karena Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam telah mengabarkan, “Bahwa seseorang beramal dengan amalan ahli surga hingga jarak antara dirinya dan surga hanya sehasta, lalu ia didahului oleh kitab (takdir), sehingga ia beramal dengan amalan ahli neraka, sehingga ia memasukinya.”
8. Seorang manusia tidak boleh cepat berputus asa, karena boleh jadi seseorang melakukan kemaksiatan dalam waktu yang lama kemudian Allah memberikan hidayah kepadanya, sehingga ia boleh mendapatkan petunjuk di akhir hayatnya.
Jika ada orang yang bertanya: Sesungguhnya Allah membiarkan orang yang telah beramal dengan amalan ahli syurga, sampai jarak antara dirinya dengan syurga hanya sehasta, lalu ia didahului oleh catatan takdir, sehingga ia beramal dengan amalan ahli neraka, apakah hikmah di balik itu?
Jawab: Sesungguhnya hikmah dalam hal itu adalah orang yang beramal dengan amalan ahli syurga ini [1], dia beramal dengan amalan syurga dalam hal-hal yang nampak di hadapan manusia, akan tetapi pada hakikatnya ia memiliki maksud yang busuk dan niatan yang rosak. Lalu niatan yang rosak itu mendominasi dirinya, sehingga ia meninggal dalam keadaan su’ul khatimah (kesudahan yang jelek). Kita berlindung kepada Allah dari hal itu.~~~(Sila Share)
‪#‎MH370‬ [UPDATE] Prime Minister addressed the Parliament, pleading with members of the government and the Opposition not to politicize the issue of the missing plane: "This is the time to show our solidarity with the families of those onboard. I plead to the government and the Opposition that in a crisis like this we have to show our sympathy to all parties involved. We have to show our maturity, love for the country and sensitivity to the families who are going through a difficult time. The government will do everything that we have to do with a full sense of duty."
-The announcement was made last night to dispel the perception that Malaysia was withholding information.
- Suggestions to mourn the loss of the crew and passengers include flying the national flag at half-mast, but Najib said it should be done only after wreckage is found.
- Australian PM Tony Abbot informed Najib this morning that cooperation from Australia will continue until traces of the aircraft is found. Although the conditions in the southern Indian ocean are challenging, search operations will continue.
Follow our live update here: http://bit.ly/1kXLSBg
Like ·  ·  · 3656068
Kemaskini di laman media sosial peribadi meruntun jiwa sahabat serta keluarga terdekat mereka.
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 5,997237610
CEO MAS Ahmad Jauhari Yahya berkata segala keputusan sama ada beliau akan meletak...
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 5,2521,220483
UK's Inmarsat - the satellite operator that located MH370 - used 19th century physics to locate the missing plane. Details: http://bit.ly/Q9ipdq
Like ·  ·  · 39311106
TERKINI: Seorang pelajar terbunuh dan tiga orang lagi dilaporkan kritikal selepas sebuah bas sekolah terbabas ke dalam cerun di Hulu Langat pada petang Isnin. Bas tersebut yang membawa 35 penumpang terbalik dalam perjalanan ke Menara Tinjau Hulu Langat. Baca: http://bit.ly/1juDCai
Like ·  ·  · 34033139
Meanwhile, Malaysian newspapers turned black in tribute to the 239 victims aboard flight ‪#‎MH370‬http://bit.ly/1eHASX6
Like ·  ·  · 3891346
Dalam pada itu, harapan James Wood, adik kepada salah seorang penumpang Phillips Wood warga Amerika Syarikat adalah supaya pencarian pesawat mMH370 diteruskan. Wood...
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 2,0162755
Kedudukan terakhir pesawat penerbangan ‪#‎MH370‬ adalah di Lautan Hindi, sebelah barat Perth kata Datuk Seri Hishammuddin di Sidang Media #mh370 sebentar tadi. Teruskan bersama kami untuk perkembangan terkini. ‪#‎takziahmh370‬ ‪#‎alfatihahmh370‬
Like ·  ·  · 1,7643723
The United States is sending an undersea Navy drone capable of exploring waters nearly 15,000 feet deep to potentially help search for any sunken wreckage of Malaysia Airlines flight MH370, the Pentagon said. Get details here: http://bit.ly/1dqPBYc
Meantime, you can follow our 'live' report of ‪#‎MH370‬ here:http://bit.ly/1dqPM5K
Like ·  ·  · 45921111

Akhmad Fham commented on this.
Unlike ·  · 
23 JAMADILAWAL 1435H
25 MAC 2014 

0 comments:

Post a Comment

 
;